eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
- ناشناس.mp3
2.58M
پیامبر اکرم (ص) یا امام زمان (عج) چگونه سلام ها و توسل های ما را درک می کنند و چگونه پاسخ می دهند؟ 5.5 دقیقه صوت #توسل #صلوات #بهشت_برزخی #برزخ #عرضه_اعمال #امام_زمان (عج) @mobahesegroup @mobahesegroup
29.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اگر شیطان در ماه رمضان در بند است، پس چرا انسان در این ماه گناه می‌کند؟ @mobahesegroup
👉 @mobahesegroup
🔳▪️🔳▪️ ▪️ 🔳 (جلسه 8) ☀️ اخذ کلمات، ذکر حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) ✨ فتَلَقَّى آدَمُ مِنْ رَبِّهِ كَلِماتٍ ... ✨ (۱) 💫 پس آدم از پروردگارش کلمات را أخذ نمود ... ⚪️ آن زمان که عرش و فرشی نبود؛ آسمان و زمینی نبود؛ قتل الحسین (علیه السلام) بر لوح مکتوب شد و میدان عبودیت برای عباد الله مشخص گردید. ⚫️ جناب جبرئیل برای أنبیاء (علی نبینا و آله و علیه السلام) روضه حضرت أبا عبد الله الحسین (علیه السلام) را خوانده است. ❇️ آن کلماتی که حضرت آدم (علی نبینا و آله و علیه السلام) از پروردگارش اخذ نمود نام های پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) و ائمّة معصومین (علیهم السلام) بود، که با بکاء بر مصائب حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) همراه شد. ◾️ از همان ابتدا حضرت آدم (علیه السلام) با ذکر نام حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) محزون و گریان بود. ⚡️ أنَّهُ رَأَى سَاقَ الْعَرْشِ وَ أَسْمَاءَ النَّبِيِّ وَ الْأَئِمَّةِ ع فَلَقَّنَهُ جَبْرَئِيلُ قُلْ 🌟 حضرت آدم (عليه السّلام) بر ساق عرش نام پيامبر اکرم (صلى اللَّه عليه و آله و سلم) و ائمّة (عليهم السّلام) را ديد، جبرئيل آن اسامی را به حضرت آدم تلقين كرد، تا اين كلمات را بگويد: ✨ يا حَمِيدُ بِحَقِ‏ مُحَمَّدٍ يَا عَالِي بِحَقِّ عَلِيٍّ يَا فَاطِرُ بِحَقِّ فَاطِمَةَ يَا مُحْسِنُ بِحَقِّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ وَ مِنْكَ الْإِحْسَانُ ✨ ◾️ فلَمَّا ذَكَرَ الْحُسَيْنَ سَالَتْ دُمُوعُهُ وَ انْخَشَعَ قَلْبُهُ ◽️ پس هنگامى كه حضرت آدم نام حضرت امام حسين (علیه السلام) را ذكر نمود اشك هايش جارى و قلبش شكست. ◾️ و قَالَ يَا أَخِي جَبْرَئِيلُ فِي ذِكْرِ الْخَامِسِ يَنْكَسِرُ قَلْبِي وَ تَسِيلُ عَبْرَتِي ◽️ آدم (علیه السلام) گفت: برادرم جبرییل! چرا وقتى نام پنجمى از ايشان را ذكر مي كنم قلبم مي شكند و اشكم جارى مى شود؟! ⚜️ قالَ جَبْرَئِيلُ وَلَدُكَ هَذَا يُصَابُ بِمُصِيبَةٍ تَصْغُرُ عِنْدَهَا الْمَصَائِبُ فَقَالَ يَا أَخِي وَ مَا هِيَ ◼️ جبرئيل گفت: اين فرزند تو دچار يك مصيبتى خواهد شد كه مصائب ديگر در مقابل آن كوچك خواهند بود. ◽️ حضرت آدم (علیه السلام) گفت: چه مصيبتى؟ ⚜️ قالَ يُقْتَلُ عَطْشَاناً غَرِيباً وَحِيداً فَرِيداً لَيْسَ لَهُ نَاصِرٌ وَ لَا مُعِينٌ ◼️ جبرئيل گفت: حضرت امام حسين (علیه السلام) در حالى شهيد مى شود كه عطشان، غريب، تنها، بى ياور و بى معين خواهد بود. ⚜️ فبَكَى آدَمُ وَ جَبْرَئِيلُ بُكَاءَ الثَّكْلَى. (۲) ◼️ سپس حضرت آدم (علیه السّلام) و جبرئيل؛ نظير زن جوان مرده؛ گريان شدند. ▪️جناب جبرئیل برای حضرت آدم گوشه ای از وقایع کربلا را بیان نمود و آدم این چنین گریست ⚜️ اما حضرت بقیة الله الأعظم (أرواحنا له الفداء) در زیارت ناحیه مقدسه می فرمایند: ✨ فلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما (۳) 💫 صبح و شام بر شما ندبه می کنم و به جای اشک بر شما خون می گریم. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 📚 (۱) سوره مبارکه بقره – آیه شریفه ۳۷ (۲) بحار الأنوار، علامه مجلسی، جلد ‏۴۴، صفحه ۲۴۵، حدیث ۴۴ عوالم العلوم، شیخ عبد الله بحرانی، جلد ۱۷، صفحه ۱۰۴ البکاء للحسین(علیه السلام)، میرجهانی، صفحه ۱۵۱ (۳) بحارالأنوار، ج٩٨، ص٢٣۸؛ فرازی از زیارت ناحیه مقدسه. 🔳 ▪️ 🔳▪️🔳▪️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
🔴 پایان مدارا ‏ماده ۱۴۳ قانون تعزیرات: هرکس هرچیز که عفت و اخلاق عمومی را جریحه‌دار کند، به نحوی از انحاء منتشر نماید یا آن‌ها را به معرض انظار عمومی بگذارد، به حبس از ۳ ماه تا ۱ سال و جزای نقدی از ۱.۵ تا ۶ میلیون ریال و تا ۷۴ ضربه شلاق یا به یک یا دو مجازات مذکور محکوم خواهد شد. "احمد قدیری" @mobahesegroup
👉 @mobahesegroup
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ (جلسه16- قسمت اول) ❇️شأن حضرت قرآن: ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال ⬅️قسمت چهارم *️⃣یکی از شئون و شاخصه های حضرت قرآن این است که تمامی مَثَل و ضرب أمثالي که با دلالت آنها، خلق به حقیقت مطلق عالَم هدایت می گردند، در آیات آن بیان شده است «ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال» ؛ ➖عنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ (علیه السلام) قَالَ: خَطَبَنَا أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) خُطْبَةً فَقَالَ فِيها : ..فَالْقُرْآنُ آمِرٌ وَ زَاجِرٌ حُدَّ فِيهِ الْحُدُودُ وَ سُنَّ فِيهِ السُّنَنُ وَ ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال‏ .. 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۱ ؛ ص۱۸ 📔بحار الانوار ،ج۸۹ ص:۲۶ 📔تفسیرعیاشی،ج۱ ص: ۷ 🔷در قسمت قبل بیان شد که در آیات حضرت قرآن: ✔️هم «أمثال» دارای صور متکثره و متعدده هستند؛ یعنی انواع مختلف أمثال از آفاقی و أنفسی و.. «کلّ مَثل» بیان شده است تا حق نزد بندگان تبیین گردد ✔️هم هر صورتی از صور (چه آفاقی و چه أنفسی) دارای مراتب است تا بندگان در هر بار به مرتبه ای از مراتب معنایی و بطنی از بطون و وجه ای از وجوه آن مَثَل دلالت گردند. ➖در این قسمت، شرح این شأن حضرت قرآن را به پایان می بریم. 🔹بیان شد که تمامی ضرب أمثال حضرت قرآن به جهت دلالت خلق بر یک حقیقت بسیط است. «سَنُريهِمْ آياتِنا فِي الْآفاقِ وَ في‏ أَنْفُسِهِمْ حَتَّى يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ ..» (سوره فصلت،‌ آیه ۵۳) ☑️این مراتب أمثال در اعلا مرتبه، بر یک مَثَل اعلاء دلالت می کنند: وَ لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلى‏. ..لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلى‏ وَ هُوَ الْعَزيزُ الْحَكيم‏ (سوره نحل،‌آیه ۶۰) 🔷مثل اعلاء ذات اقدس اله، وجود ذوات مقدسه آل الله (علیهم السلام) اند. ▫️عنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ عَبَّاسٍ قَالَ: قَامَ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) فِينَا خَطِيباً فَقَالَ فِي آخِرِ خُطْبَتِهِ: ▫️نحْنُ كَلِمَةُ التَّقْوَى ... و الْمَثَلُ الْأَعْلَى 📔بحار الأنوار، ج‏٢۶، ص: ٢۴۴ تفسير فرات الكوفي ؛ ص٣٠۴ 📔الخصال ؛ ج‏٢ ؛ ص۴٣٢ .. وَلَهُ الْمَثَلُ الْأَعْلَى فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمِ (سوره روم،آیه ٢٧) ◀️تمامی ضرب أمثال حضرت قرآن برای دلالت خلق به مثل اعلای ذات است. به همین جهت حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) فرمودند خداوند عزوجل تمامی أمثال قرآن را برای ما مَثل زده است: ▫️فقَالَ ابْنُ عَبَّاسٍ إِنِّي سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) يَقُول‏ : ▫️.. نَحْنُ صَفْوَةُ اللَّهِ وَ لَنَا ضَرَبَ الْأَمْثَال‏ 📔بحار الأنوار ، ج‏٣٣، ص: ٢٧٠ *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ (جلسه16- قسمت دوم) ⏪بنابراین ضرب أمثال در اعلی مرتبه بر وجود مقدس آل الله (علیهم السلام) دلالت دارد و در نقطه وحدت و مطلق معنا، بر وجود مقدس علی اعلی (علیه السلام) ، که جامع جمیع أمثال علیاء در نقطه وحدت اند: ➖عنْ أَبِي جَعْفَرٍ الْبَاقِرِ (علیه السلام) قَالَ قَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ (علیه السلام) : ▫️أنَا أَسْمَاءُ اللَّهِ الْحُسْنَى وَ أَمْثَالُهُ الْعُلْيَا وَ آيَاتُهُ الْكُبْرَى‏ 📔بحار الأنوار ؛ ج‏۵٣ ؛ ص۴۶ ☑️ «أنا امثاله العلياء» ، اما هیچ کدام از أمثال و مراتب و شئون آن (چه آفاقی و چه انفسی) نمی توانند دلالت احاطه ای داشته باشند بر این حقیقت بسیط یعنی مَثل اعلای ذات اقدس إله که جامع جمیع امثال علیاء در نقطه وحدت است. 🔘حضرت اباعبدالله جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) در این خصوص فرمودند: ➖عنْ حَنَانِ بْنِ سَدِيرٍ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام... ▫️...قَالَ‏ «رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ»‏ يَقُولُ رَبِّ الْمَثَلِ الْأَعْلَى عَمَّا بِهِ مَثَّلُوهُ ▪️معنای شریفه « رَبِّ الْعَرْشِ عَمَّا يَصِفُونَ» (سوره انبیاء، آيه ۲۲) این است که ربِّ مَثَل اعلی، منزه است از هر آنچه که به او تشبیه کنند و مَثل زنند ▫️و لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلَى الَّذِي لَا يُشْبِهُهُ شَيْ‏ءٌ وَ لَا يُوصَفُ وَ لَا يُتَوَهَّمُ فَذَلِكَ الْمَثَلُ الْأَعْلَى ▪️برای خداوند یک مَثل اعلی است که هیچ شیء ای به آن شبیه نیست و وصف شدنی نیست و در وهم نمی گنجد ،‌ مَثل اعلای ذات اقدس اله این گونه است ▫️و وَصَفَ الَّذِينَ لَمْ يُؤْتَوْا مِنَ اللَّهِ فَوَائِدَ الْعِلْمِ فَوَصَفُوا رَبَّهُمْ بِأَدْنَى الْأَمْثَالِ وَ شَبَّهُوهُ بِالْمُتَشَابِهِ مِنْهُمْ فِيمَا جَعَلُوا بِهِ فَلِذَلِكَ قَالَ‏ وَ ما أُوتِيتُمْ مِنَ الْعِلْمِ إِلَّا قَلِيلًا ▪️ آن کسانی که بهره ای از علم نبرده اند، ربّ خویش را به ادنی امثال تشبیه می کنند ▫️فلَيْسَ لَهُ شِبْهٌ وَ لَا مِثْلٌ وَ لَا عَدْل‏ ▪️برای او شبه و مِثل و عَدل (هم ترازی) نیست 📔بحار الأنوار ؛ ج‏۵۵ ؛ ص۳۰ 📔التوحيد (للصدوق) ؛ ص٣٢١ 📔البرهان في تفسير القرآن ؛ ج‏۴ ؛ ص٢١۵ *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️ (جلسه16 - قسمت سوم) ✔️و لِلَّهِ الْمَثَلُ الْأَعْلَى الَّذِي لَا يُشْبِهُهُ شَيْ‏ءٌ وَ لَا يُوصَفُ وَ لَا يُتَوَهَّمُ فَذَلِكَ الْمَثَلُ الْأَعْلَى ◀️آن حقیقت بسیطی که تمامی ضرب أمثال حضرت قرآن در مقام دلالت بر آن می باشد، مَثل اعلای ذات اقدس اله است ؛ اما هیچ یک از امثال نیز نمی توانند دلالت احاطه ای بر آن حقیقت داشته باشند، چرا که لا يوصف است و هر مَثلی که برای آن زده شود، منزه است از عَمّا به مَثَّلوه. 🔷شبه و مِثل و عِدل ندارد؛ أجّل و أعظم از آن است که با استعمال لفظی واحد ،‌ خلق بتوانند به معرفت آن راه یابند، لذا جميع امثال و اشارات در آیات جضرت قرآن، براي دلالت به ساحت آن حقيقت ، قرار داده شده است. «و لَقَدْ ضَرَبْنَا لِلنَّاسِ فِي هَذَا الْقُرْآنِ مِنْ كُلِّ مَثَلٍ لَعَلَّهُمْ يَتَذَكَّرُونَ» (سوره زمر، آیه ۲۷) ☑️دلالت هر کدام از أمثال متعدده و متکثره حضرت قرآن بر حقیقت مطلق عالَم ، دلالت کمالی، وجودی و تبیینی است و نه احاطه ای؛ بدین معنا که هر کدام از امثال به میزان سعه خویش، می توانند دلالت کمالی و وجودی داشته و بابی از معرفت را بر بندگان باز کنند.معرفت و دلالت احاطه ای بر تمامی شئون و صفات آن حقیقت مطلق، ممکن نیست. ⏪لذا خداوند عزوجل در آیات حضرت قرآن به جهت هدایت خلق و تبیین حق نزد بندگان، أمثال را متعدد و متکثر قرار داده است تا جمع این أمثال در کنار هم، بندگان را بر وجود آن حقیقت بسیط و کمال معرفت به آن دلالت نماید. 🖋این أمثال در آیات حضرت قرآن تبیین شده اند، لذا یکی از شئون و شاخصه های حضرت قرآن این است که تمامی أمثالی که با دلالت آنها، خلق به حقیقت عالَم هدایت می‌شوند، در آیات آن بیان شده اند: ضُرِبَ فِيهِ الْأَمْثَال. *️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️ *️⃣◻️*️⃣◻️*️⃣◻️ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
#امام_صادق علیه السلام گمان نیک به خداوند آن است که جز به او امیدوار نباشی و جز از گناهت نهراسی. بحارالانوار، ج ۷۵، ص۹۱ اصول کافی، ج ۲، ص ۷۲ #حدیث @mobahesegroup
سفارش امام علی(ع) درباره رسيدگی به «یتیم» ✍️ متن اجمالی: امام علی(ع) درباره رسيدگی به يتيمان فرمودند: «خدا را خدا را، كه يتيمان را رعايت كنيد، نكند آنها گاهى سير و گاهى گرسنه بمانند و در حضور شما ضايع شوند». در كتاب كافى آمده روزى مقدارى عسل و انجير خدمت امام على(ع) آوردند. ایشان دستور داد جمعى از يتيمان را حاضر كرده و مشك هاى عسل را بياورند و از آن تناول كنند (و خود امام(ع) با دست مباركش عسل در دهان يتيمان مى گذاشت). به حضرت عرض کردند: چرا اجازه نمى دهيد خودشان عسل را بخورند؟ فرمودند: «امام پدر يتيمان است. من عسل در دهان آنها گذاردم تا همچون پدران با آنها رفتار شود». @mobahesegroup ✍️ متن تفصیلی:
✅ پاسخ تفصیلی: امام علي(عليه السلام) در بخشي از نامه 47 نهج البلاغه، توصيه هاي مهمي درباره مسائل اجتماعى و عبادى و اخلاقى دارند كه شش مورد از آن توصيه ها را با جمله «الله الله» كه دليل بر نهايت تأكيد است آغاز نموده، مى فرمايد: (خدا را خدا را، كه يتيمان را رعايت كنيد، نكند آنها گاهى سير و گاهى گرسنه بمانند و در حضور شما ضايع شوند)؛ «اللهَ اللهَ فِي الاَْيْتَامِ، فَلاَ تُغِبُّوا(1)أَفْوَاهَهُمْ وَ لاَيَضِيعُوا بِحَضْرَتِكُمْ». درباره اهتمام به امر يتيمان در قرآن مجيد و روايات، تأكيدهاى فراوانى شده است كه حكايت از سيطره روح انسان دوستى و حمايت از ضعيفان در احكام اسلامى مى كند. در آيه 9 سوره نساء مى خوانيم: «وَ لْيَخْشَ الَّذينَ لَوْ تَرَكُوا مِنْ خَلْفِهِمْ ذُرِّيَّةً ضِعافاً خافُوا عَلَيْهِمْ فَلْيَتَّقُوا اللهَ وَ لْيَقُولُوا قَوْلاً سَدِيدًا»؛ (كسانى كه اگر فرزندان ناتوانى از خود به يادگار بگذارند [از ستم ديگران] به آنان مى ترسند بايد [از ستم درباره يتيمان مردم] بترسند و از [مخالفتِ] خدا بپرهيزند و سخن استوار بگويند). در آيه بعد مى فرمايد: «إِنَّ الَّذينَ يَأْكُلُونَ أَمْوالَ الْيَتامى ظُلْماً إِنَّما يَأْكُلُونَ فِى بُطُونِهِمْ ناراً وَ سَيَصْلَوْنَ سَعيراً»؛ (كسانى كه اموال يتيمان را به ظلم و ستم مى خورند [در حقيقت] تنها آتش مى خورند و به زودى در شعله هاى آتش [دوزخ] مى سوزند). در حديث معروفى از پيغمبر اكرم(صلى الله عليه و آله و سلم) نقل شده است: «مَنْ مَسَحَ عَلى رَأْسِ يَتيم كانَ لَهُ بِكُلِّ شَعْرَة تَمُرّ عَلى يَدِهِ نُورٌ يَوْمَ الْقِيامَةِ»(2)؛ (هركس براى نوازش، دست بر سر يتيمى كشد به تعداد موهايى كه دست او از آن مى گذرد در روز قيامت نور [و حسنه اى] خواهد داشت). آرى! روح يتيمان تشنه محبّت است و كارى كه محبّت و نوازش با آنها مى كند هيچ اكرام و احترامى نمى كند. در حديث مشهور ديگرى از آن حضرت نقل شده است كه فرمود: «إنّ الْيَتيمَ إذا بَكى اهْتَزَّ لِبُكائِهِ عَرْشُ الرَّحْمنِ»(3)؛ (هنگامى كه يتيم گريه مى كند عرش خدا به سبب آن به لرزه درمى آيد). در ذيل اين حديث آمده است كه خداوند به فرشتگانش مى فرمايد: «اى فرشتگان من! چه كسى اين يتيم را به گريه درآورد؟ فرشتگان عرض مى كنند: خدايا تو آگاه ترى. خداوند مى فرمايد: اى ملائكه! من شما را گواه مى گيرم هر كس گريه او را خاموش و قلبش را خشنود كند من در قيامت او را خشنود خواهم كرد».(4) در كتاب كافى آمده است كه روزى مقدار فراوانى عسل و انجير از سرزمين «هَمدان» و «حُلوان»(5) خدمت اميرمؤمنان على(عليه السلام) آوردند. امام(عليه السلام) به كسانى كه از وضع مردم باخبر بودند دستور داد جمعى از يتيمان را حاضر كنند و دستور داد مشك هاى عسل را بياورند و از آن تناول كنند. سپس امام(عليه السلام) آن عسل ها را در ميان مردم تقسيم كرد (و خود امام(عليه السلام) با دست مباركش عسل در دهان يتيمان مى گذاشت) به حضرت عرض كردند: چرا اجازه نمى دهيد خودشان عسل را بخورند؟ امام(عليه السلام) فرمود: «إِنَّ الاِْمَامَ أَبُو الْيَتَامَى وَ إِنَّمَا أَلْعَقْتُهُمْ هَذَا بِرِعَايَةِ الآْبَاءِ»(6)؛ (امام پدر يتيمان است. من عسل در دهان آنها گذاردم تا همچون پدران با آنها رفتار شود). جالب اينكه ابوالطفيل (صحابى معروف كه از ياران خوب على(عليه السلام) بود) مى گويد: على(عليه السلام) را ديدم كه يتيمان را دعوت مى كرد و با دست خود به يتيمان عسل مى خورانيد. يكى از ياران آن حضرت گفت: اى كاش من هم يتيم بودم.(7)،(8) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 24 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 24 👇👇👇 @mobahesegroup
تحدیر جزء 24 - استاد معتز آقائی.mp3
4M
#جزء_بیست_و_چهار به روش تحدیر (تندخوانی) @mobahesegroup
- ناشناس.mp3
9.71M
🌺چکیده تفسیر جزء بیست و چهار مفسر:استاد زارعی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر @mobahesegroup
⁉️متن شبهه👇👇👇 🔳حضرت علی در مقابل انحرافات و خلاف‌کاری کارگزاران نظام در زمان حکومت خود برخورد می‌کرد و فقط به سخنرانی و تذکر و صدور حکم کفایت نمی‌کرد؛ خوب چرا امروزه رهبری در مقابل انحرافات مسئولین نظام برخورد نمی‌کند و فقط به سخنرانی و تذکر و صدور حکم اکتفا می‌کند؟ حفظ نظام مهم‌تر است یا پیاده کردن احکام خدا؟ پاسخ چیست؟ ✅پاسخ به شبهه👇👇👇 @mobahesegroup ⁉️آیا فکر می‌کنند که حضرت علی علیه السلام چه می‌کردند؟ همه جا شمشیر می‌کشیدند؟! این منطق اسلام نیست، منطق سامورایی‌ها، امریکایی‌ها و اسلام امریکایی و گروهک‌های وابسته است. 🌕⚪️ بنا به فرموده‌ی امام خمینی(ره)، که خود فقیهی والامقام و بی‌بدیل بودند: «حفظ نظام از اوجب واجبات است». پس جدایی انداختن بین «حفظ نظام» و «اجرای احکام خدا»، معنا و مفهومی ندارد. مگر این که کسی اسلام را نشناسد و فقط بخواهد شعار مخالف بدهد. ⬜️🔹 قبل از امیرالمؤمنین علیه السلام، رسول الله (صلوات الله علیه و آله) می‌باشند که برای حفظ اسلام، ترویج اسلام، حفظ نظام، منافع اسلام و مسلمین و اجرای حدود و احکام الهی، یک جا می‌جنگیدند، یک جا صلح می‌نمودند و یک جا مذاکره می‌کردند. یک جا فرد خاطی، خائن و جنایتکاری را می‌بخشیدند و خانه او را خانه‌ی امن اعلام می‌کردند (ابوسفیان)، یک جا حکم اعدام یک شاعره را صادر می‌نمودند. یک جا به حکم الهی حد جاری می‌کردند و یک جا به دلجویی تائب می‌رفتند ... و البته سخنرانی و وعظ هم بسیار داشتند. ⬜️🔹 حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام، بسیار برای احیاء و نجات اسلام شمشیر زدند، یک جا هم برای حفظ اسلام، اهانت و ضرب و شتم همسرشان که "سیدة النساء العالمین" بود را تحمل کردند یک جا همسرشان را شبانه تدفین کردند و صبح آن روز با شمشیر به بقیع رفتند و قسم خوردند که اگر نوک تیشه‌ای به زمین بخورد، همه را از تیغ می‌گذارنند. یک جا، شب ناشناس، کیسه خرما به دوش بودند و برای یتیم اشک می‌ریختند و یک جا خوارج را کاملاً نابود کردند و به بقیه نیز گفتند که این کار شما نبود، فقط من می‌توانستم چنین کنم. یک جا با سپاه معاویه در جنگ صفین مقابله کردند یک جا هم به خاطر حفظ اسلام، در مقابل فشار یاران نادان خود برای پذیرش حکمیت سکوت کردند و چون آنها خارج از موضوع و مأموریت‌شان تصمیم گرفتند، زیر بار نرفتند. یک جا حد را با جدیت جاری می‌کردند و یک جا نیز به اقرار کننده عتاب می‌کردند که چرا نزد من شهادت می‌دهی تا مجبور شوم به تو حد جاری کنم ...، و البته سخنرانی، خطبه، وعظ، نامه، صدور حکم عزل و نصب و ... نیز بسیار داشتند. ⬜️🔹پس تبیین سیاست‌های کلی نظام، با مقام ولایت است و تشخیص مصلحت نظام نیز بر عهده‌ی ولایت است و قطعاً صاحب ولایت احکام خدا را بهتر می‌داند. ⬜️🔹 ولایت فقیه نیز هم سخنرانی وخ وعظ دارد، هم نصیحت دارد، هم تبیین سیاست‌های کلی نظام را دارد، هم در سطح گسترده عمل دارد، هم برخورد می‌کند، هم سکوت می‌نماید، هم تبیین می‌کند، هم دستورالعمل صادر می‌نماید، هم توبیخ می‌کند، هم صدور حکم عزل و نصب دارد و ... ✔️به چند نکته‌ی مهم باید توجه نمود: 1⃣▫️ولایت فقیه هیچ گاه خارج از چارچوب شرع و قانون اساسی و قوانین عمل نمی‌نماید؛ 2⃣▫️بر همین اساس، کشور نظام‌مند است و قرار نیست که رهبری تمامی نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌ها، شهرداری‌ها، بانک‌ها و ... را تعطیل کند، و خود به جای آنان کار اجرایی نماید؛ 3⃣▫️ولایت فقیه، نیروهای خود جهت حفظ نظام و انجام حدود و احکام الهی را از آسمان نمی‌آورد، بلکه همین مردم (ما) را در اختیار دارد. پس گله به آنانی بر می‌گردد که اطاعت و اجرا نمی‌کنند، چنان چه حضرت علی علیه السلام نیز نسبت به بسیاری از یاران و کارگزاران خود گله‌مند بودند. 4⃣▫️ولایت فقیه، چارچوب‌ها را تعیین می‌کند، مصالح را تبیین می‌کند، دشمن را رصد می‌کند، تکالیف و حدود را در نظر می‌گیرد، رهنمود می‌دهد، برای دولت، ملت، انتخابات، اقتصاد، فرهنگ، سیاست، روابط بین‌الملل و ... شاخص می‌دهد ...؛ و دیگران [از مسئولین و مردم] باید توجه و رعایت کنند، نه این که بی‌بصیرتی کنند، اهمال کنند، گمان کنند که این هم یک سخنرانی و وعظ است ...، و وقتی کار خراب شد، بگویند: پس چرا رهبری کاری نکرده و نمی کند؟ 5⃣▫️قرار نیست که تمامی تعاملات و تذکرات و توبیخ های رهبری با مسئولین مربوطه رسانه‌ای و علنی شود، آن وقت که دیگر نظامی باقی نمی‌ماند، منتهی مواضع خود را در سخنرانی‌ها به صورت واضح و علنی می‌گویند تا هم مردم بدانند، هم رعایت کنند و هم آن دسته از مسئولین بیشتر مراقب باشند. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️متن شبهه:👇👇👇 لباس مشکی تنم کردم و رفتم سمت مسجد برای مراسم احیا... نیم ساعتی بود از مراسم گذشته بود.... انقدر شلوغ بود که حتی تو حیاط مسجدم نشسته بودن... صدای الهی العفو،الهی العفو مردم،صدای خلصنا من النارشون تو کل محل پیچیده بود... اومدم برم تو مسجد دیدم یه دختر بچه جلوی در مسجد نشسته،به دیوار تکیه داده و یه بسته آدامس و چند تا فال دستشه.... یه چند دقیقه ای وایسادم و نگاهش کردم هیچکی ازش حتی یه فالم نمیخرید ... بی اعتنا از کنارش رد میشدن.... رفتم جلو گفتم خوبی: گفت مرسی... گفت عمو یه آدامس ازم میخری؟؟؟ دست کردم تو جیبم فهمیدم کیف پولم رو تو خونه جا گذاشتم.‌‌... گفتم چشم میرم خونه کیفم رو میارم ازت میخرم... گفت عمو تو میدونی الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب یعنی چی؟؟؟ آخه امشب همه همین جمله رو میگن... گفتم یعنی خدایا پناهم باش و من رو از آتیش جهنم دور کن... گفت یعنی جهنم گرمه؟؟؟ گفتم آره خیلی... گفت یعنی از تو چادر ما هم گرم تره؟؟؟ گفتم چادر؟؟؟ گفت آره من و مادرم و خواهرم تو چادر زندگی میکنیم،ظهرا که آفتاب میزنه میسوزیم خیلی گرمه،خیلی .... مادرم قلبش درد میکنه،گرمش که میشه بیشتر قلبش دردش میگیره... سرم رو انداختم پایین... اشکم دراومد.... گفت عمو یعنی من الان بگم خلصنا من النار خدا فقط من رو از آتیش جهنم دور میکنه؟؟ (متن شبهه توسط قرارگاه پاسخ به شبهات و شایعات خلاصه شد) ✅پاسخ شبهه:👇👇👇 1⃣این روزها شکل وشمایل تکدی گری فرق کرده گاه این روش ‌ها چنان بدیع و نو هستند که هر قدر هم که محتاط باشیم، قادر به تشخیص صحت آن نیستیم و برای کمک کردن یا نکردن بر سر دو راهی می ‌مانیم. @mobahesegroup 2⃣یکی به بهانه بیماری فرزندش، یکی به بهانه ادای نذرش، دیگری به بهانه سرقت کیفش و آن یکی با حرفی دیگر می ‌خواهد از احساس ترحم شما برای رسیدن به وجه مورد نیازش به عنوان یک پل استفاده کند. به راستی چگونه می‌ شود با این همه نقاب، نیازمند واقعی را تشخیص داد؟ 3⃣تکدی گری و اظهار ضعف و تظلّم در دین مبین اسلام امری ناشایست، شمرده شده و خداوند متعال راضی نیست که هیچ مومنی، برای امرار معاش خود، سر بار مردم باشد و با حالت ذلت از دیگران درخواست نماید. 4⃣از طرفی نیز در آیات قرآن کریم به ما سفارش شده که نیازمند را رد نکنیم؛ 🌸 «وَ فی أَمْوالِهِمْ حَقٌّ لِلسَّائِلِ وَ الْمَحْرُوم» (۱۹/ ذاریات) و آنها را از راندن با خشنونت او برحذر می دارد 🌸«وَ أَمَّا السَّائِلَ فَلا تَنْهَرْ» (۱۰/ضحی) ✅از طرفی اسلام دین گدا پروری نیست و واقعا انسان در شناسایی فقیر واقعی در این زمان حاضر ناتوان است. 5⃣به طور کلی ما باید صدقات و کمک های خود را به دست نیازمند واقعی برسانیم. از بین نیازمندان نیز، فقراء فامیل و وابستگان در اولویت قرار دارند و بعد از آن ها نیازمندان از همسایگان و سپس فقراء از غیر فامیل و آشنا. 6⃣البته در این بین کسانی نیز هستند که در جمله این سه گروه قرار نمی گیرند؛ مثل کسانی که در خیابان ها و یا در مسیر حرکت مردم ابراز نیاز می کنند. 7⃣در مورد کمک کردن به این افراد باید به یک نکته توجه داشت و آن این که: گاهی تکدی گری برای بعضی از افراد شغل و عادت شده ، که در این صورت انسان می تواند از کمک به این گونه افراد خودداری کند. ولی گاهی عادت کردن فرد برای ما ثابت نیست،در این صورت بهتر است بدون افراط و زیاده روی به او کمک کنیم. @mobahesegroup 8⃣خداوند در قرآن طرز برخورد صریح با نیازمندان را در چنین شرائطى بیان مى کند و مى فرماید: "اگر از این نیازمندان به خاطر (نداشتن امکانات و ...) روى برگردانى، نباید این روى گرداندن توأم با تحقیر و خشونت و بى احترامى باشد، بلکه باید با گفتارى نرم و سنجیده و توأم با محبت با آنها برخورد کرد" 9⃣اما👌👌 هیچیک از کارهای واجب ومستحب جای "الغوث الغوث خلصنا من النار يا رب " گفتن را نمیگیرد چرا که انسان موجودی ممکن الخطا است،ونفس انسان خواسته یا ناخواسته او را به ورطه گمراهی میبرد . اظهار عجز وتضرع به پیشگاه الهی برای انسان گنه کار موجب بخشش او وبرای انسانهای پاک ومعصوم موجب افزودن درجات کمالی ایشان میگردد نمونه بارز آن مناجات امام سجاد السلام به در گاه خداوند ومناجات حضرت على عليه السلام در مسجد كوفه ميباشد... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
نتیجه شخم زدن عین الاسد 👉 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آداب #عدالتخواهی را ندانیم به ورطه #خوارج می‌افتیم 🔹صحبت‌های حجت الاسلام #حامد_کاشانی در خصوص نسبت #عدالت و #ولایت و آداب «عدالت‌خواهی» در سیره امیرالمومنین(ع) @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴دلِ ناآرام تکاور دریایی مدافعِ خرمشهر در خصوص حادثه #ناوچه_کنارک: این گونه حوادت در تست سلاح در نیروهای نظامی اجتناب ناپذیر است و نظامیان این خطرات را به جان می خرند. 🔻 نباید به بهانه پاسخ گویی، نیروی نظامی را وادار کنیم که نقاط ضعف و قوت سلاح جدید خود را که با خون بهترین جوانان این کشور و هزینه های زیاد بدست آمده فاش نماید. @mobahesegroup
#روایت_جعلی هر ساله به مناسبت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ، این حدیث از پیامبر (ص) نقل می شود که اگر نمی دانید چقدر نماز قضا دارید ، این نماز 4 رکعتی را در آخرین جمعه ماه رمضان بخوانید و این به جای نمازقضای چندصد سال او کفایت می کند !!!! 👈 در جواب باید بگوییم سرسوزن چنین روایتی در منابع حدیثی نداریم و از جعلیات می باشد و طبق فتوای همه مراجع ، اگر کسی نمی داند چندسال نماز قضا دارد، عدد حداقل را نظر بگیرد و آن را بخواند. 👈 لطفا این پیام را نشر دهید ✍️احسان عبادی @mobahesegroup
👉 @mobahesegroup