#بازنشر به مناسبت شهادت امام حسن عسکری (ع)
عسگـــری یا عسکـــری ⁉️
⬅️ عسگری به معنای عقیم و بیدانه است؛
🍇همانطور که انگور عسگری به جهت بی دانه بودنش به این نام مشهور شده🍇
🗡 لذا دشمنان از این شهرت برای اثبات عقیم بودن امام و عدم وجود امام زمان استفاده میکرده و میکنند.
⬅️ عسکر محلهای بوده در شهر سامرا که لشکرگاه و محل توقف سپاه خلفای عباسی در آنجا قرار داشت.
😡 خلفای عباسی برای زیر نظر داشتن فعالیتهای فرهنگی، علمی و سیاسی امام هادی(علیه السلام)، آن حضرت را در سال 236 ه.ق از مدینه به سامرا انتقال و در محله عسکر سکونت دادند. چون امام حسن عسکری(علیه السلام) و پدر بزرگوارش امام هادی(علیه السلام) در محله عسکر قرارگاه سپاه در شهر سامرا زندگی میکردند و به عسکری لقب یافتند و این لقب مشترک بین آن حضرت و پدرشان امام هادی(علیه السلام) است و آنها را عسکریین گفتهاند.
😳 اگر بنا بود این لفظ به (گاف) نوشته یا تلفظ شود، باید امام هادی نیز عقیم میبود و از نعمت فرزند محروم تلقی میشد.
✏️ از سوی دیگر عسکر لفظی عربی است و اصولا در زبان عربی حرف گاف وجود ندارد. پس آنچه صحیح است، عسکری (با کاف) است، نه عسگری (با گاف).
📢 در به وجود آمدن شایعه عقیم بودن حضرت، عوامل مختلفی چون خلفای عباسی، جعفر کذاب و فردی به نام زبیری تاثیری بهسزا داشتند.
🚨 شایسته است با نشر این مطلب کمر همت بسته و در ترویج کلمه صحیح عسکری به جای عسگری کوشش کنیم.
⛅ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِـکْ ألْـفَـرَج⛅
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️
⚜️
#حضرت_قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
✨منَ الَّذِینَ هَادُواْ یُحَرِّفُونَ الْکَلِمَ عن مَّوَاضِعهِ وَ یَقُولُونَ سَمِعنَا وَ عصَیْنَا وَ اسْمَع غَیْرَ مُسْمَع وَ رَاعنَا لَیًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ طَعنًا فِی الدِّینِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ قَالُواْ سَمِعنَا وَ أَطَعنَا وَ اسْمَع وَانظُرْنَا لَکَانَ خَیْرًا لَّهُمْ وَ أَقْوَمَ وَ لَکِن لَّعنَهُمُ اللّهُ بِکُفْرِهِمْ فَلاَ یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلِیلاً
✨برخی از آنان که یهودی اند، کلمات را از جاهای خود برمی گردانند و با پیچانیدن زبان خود و به قصد طعنه زدن در دین میگویند: شنیدیم و نافرمانی کردیم و بشنو (که کاش) ناشنوا گردی و (نیز از روی استهزا) میگویند: راعنا (که در عربی یعنی به ما التفات کن ولی در عبری یعنی خبیث ما) و اگر آنان میگفتند: شنیدیم و فرمان بردیم و بشنو و به ما بنگر، قطعا برای آنان بهتر و درست تر بود، ولی خدا آنان را به علت کفرشان لعنت کرد؛ در نتیجه جز (گروهی) اندک ایمان نمی آورند].
📓 سوره مبارکه نساء ، آیه ۴۶
🔲 امام عسکری (علیه السلام) فرمودند:
واژه «رَاعنا» از الفاظی بود که مسلمانان برای مخاطب قرار دادن رسول خدا (صلی الله علیه و آله) از آن استفاده میکردند و معنی آن 👈 «به احوال ما رسیدگی بفرما و از ما بشنو، همچنان که ما از شما میشنویم» میباشد.
🔲 این واژه در زبان یهود به معنی «بشنو، کر شوی» بود. هنگامی که یهودیان شنیدند که مسلمانان پیامبر (صلی الله علیه و آله) را با واژه «راعنا» مخاطب قرار میدهند، گفتند: پیش از این، ما محمد را مخفیانه دشنام میدادیم، اما اکنون میتوانیم آشکارا او را دشنام دهیم.
پس یهودیان با «راعنا» پیامبر (صلی الله علیه و آله) را خطاب میکردند و قصد آنان دشنام بود.
🔲 سعد بن معاذ انصاری، به نیت پلید آنها پی برد و گفت: ای دشمنان خدا! لعنت خدا بر شما باد، میبینم قصد دارید به پیامبر خدا (صلی الله علیه و آله) آشکارا دشنام دهید در حالی که ما را به این گمان بیندازید که دارید با استفاده از شیوه مخاطبه ما
وَعصَیْنَا وَاسْمَع غَیْرَ مُسْمَع وَرَاعنَا لَیًّا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَطَعنًا فِی الدِّینِ وَلَوْ أَنَّهُمْ قَالُواْ سَمِعنَا وَأَطَعنَا وَاسْمَع وَانظُرْنَا لَکَانَ خَیْرًا لَّهُمْ وَأَقْوَمَ وَلَکِن لَّعنَهُمُ اللّهُ بِکُفْرِهِمْ فَلاَ یُؤْمِنُونَ إِلاَّ قَلِیلاً» و فرمود: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُواْ لاَ تَقُولُواْ رَاعنَا»(سوره مبارکه بقره، آیه ۱۰۴. )
[ای کسانی که ایمان آورده اید نگویید راعنا] 👈دشمنان شما از قوم یهود از این واژه برای دشنام به پیامبر (صلی الله علیه و آله) و شما استفاده میکنند و به جای آن بگویید: «وَقُولُواْ انظُرْنَا»
[و بگویید انظرنا] به معنی شنیدیم و اطاعت کردیم، از این پس واژه «انظرنا» را به کار برید و واژه «راعنا» را رها کنید.
چون مانند لفظ «راعنا» نمی توانند از آن سوء استفاده کنند.
«وَاسْمَعوا» [و (این توصیه را) بشنوید] هر چه رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به شما میگوید، بشنوید و اطاعت کنید و منظور از: «وَلِلکَافِرِینَ»
[و (گرنه) کافران را] یعنی یهودیان دشنام دهنده به رسول خدا (صلی الله علیه و آله)
👈و منظور از «عذَابٌ أَلِیمٌ»
[عذابی دردناک است] یعنی دردی سخت در دنیا و در صورت تکرار دشنام، در آخرت، آتش جهنم ابدی در انتظار آنهاست.
📓 تفسیر منسوب به امام حسن عسکری، ص ۴۷۸، ح ۳۰۵.
⚜️
◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️⚜️◼️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
◼️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا مَوْلايَ يَا أَبا مُحَمَّدٍالْحَسَنِ بْنَ عَلِيٍّ الْهادِي الْمُهْتَدِي وَرَحْمَةُ اللّٰهِ وَبَرَكاتُهُ ◼️
⚜️ هم نام "حسن" بی برو برگرد کریم است ⚜️
▪️ برایِ اسمِ «حسن (علیه السلام)»، حق نوشته غربت را
▪️ چه عسکری (علیه السلام) بشود یا که مجتبی (علیه السلام) باشد!
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahes
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
✨
#بقیة_الله_ارواحنا_له_الفداء
ا❁﷽❁ا
⚜️ المصباح ⚜️
«اللهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكاةٍ فيها مِصْباحٌ الْمِصْباحُ ...»؛
خداوند نور آسمانها و زمين است؛ و مَثَل نورش همانند چراغدانى است كه در آن چراغى پرفروغ باشد ... .
﴿ سوره مبارکه نور، آیه ۳۵ ﴾
ا┅═✧❁ ⚜️ ❁✧═┅ا
⚜️ «مصباح» به معنای چراغ فروزانی است که بذاته روشن کننده می باشد (۱) و اصل آن به رنگ سرخ است (۲). مصباح از القاب مشترک ائمه اطهار (علیهم السلام)، خاصه حضرت أبی عبدالله الحسین (علیه السلام) (۳) و وارث الأنبیاء و الأوصیاء حضرت مولانا بقیة الله الأعظم (أرواحنا فداه) می باشد.
خداوند متعال در معراج، اوصیای رسول الله، حضرات ائمه اطهار (علیهم السلام) را با عنوان «مصابیح الدُّجی» یعنی چراغ فروزان و روشنی بخش تاريكى معرفی فرمود؛ «يَا مُحَمَّدُ! فَهَؤُلَاءِ الْأَئِمَّةُ مِنْ بَعْدِكَ، أَعْلَامُ الْهُدَى، وَ مَصَابِيحُ الدُّجَى ...» (۴). چنانچه «المصباح» در آیه ۳۵ سوره مبارکه نور نیز به وجود مقدس امام از مشکات فاطمی تعبیر شده است؛ «الْمِصْبَاحُ هُوَ الْإِمَامُ» (۵).
از آنجا که وجود مقدس خاتم الأوصیاء حضرت حجة بن الحسن المهدی العسکری (أرواحنا فداه) نور فروزان پس از لیالی ظلمانی می باشند و خلق به سبب ایشان به حقیقت و نور هدایت می شوند، ایشان نیز به صورت خاص در نصوص به «مصباح الدّجی» و «المصباح من البحر العميق الشديد الضياء» توصیف شده اند:
▪️ «ذاكَ الْمَهْدِيُّ مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ ... مِصْبَاحُ الدُّجَى ...» (۶)؛
▪️ او مهدی آل محمد (علیهم السلام) است ... همو كه چراغ هدایت در تاریکى هاى مطلق است.
▪️ امام حسن عسکری (سلام الله علیه) پس از ظهور نورانی فرزندشان، ایشان را چنین خطاب نمودند:
▪️ «تكلّم يا حجّة اللّه و بقية الأنبياء، و خاتم الأوصياء، و صاحب الكرة البيضاء، و المصباح من البحر العميق الشديد الضياء، تكلّم يا خليفة الأتقياء، و نور الأوصياء» (۷).
ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا
(۱) «السراج الثاقب المضيء».
مجمع البحرين، ج ۲، ص ۳۸۲
(۲) «... قالوا أصله الحمرة ...».
التحقيق في كلمات القرآن الكريم، ج ۶، ص ۱۷۸
(۳) چنانچه در حدیثی از پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آمده است: «... و الّذي بعثني بالحقّ نبيّا، إنّ الحسين بن عليّ في السماوات، أعظم ممّا هو في الأرض و اسمه مكتوب عن يمين العرش: إنّ الحسين مصباح الهدى و سفينة النجاة».
مدينة معاجز الأئمة الإثني عشر، ج۴، ص ۵۲
(۴) دلائل الإمامة (ط - الحديثة)، ص ۴۷۶
(۵) الهداية الكبرى، ص۳۶۰
(۶) بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج ۸۳، ص ۸۱
(۷) إلزام الناصب في إثبات الحجة الغائب عجل الله تعالى فرجه الشريف، ج ۲، ص ۴۳۵؛ مشارق أنوار اليقين في أسرار أمير المؤمنين عليه السلام، ص ۱۵۷.
✨
✨✨✨✨✨✨✨✨✨
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
❌متن شایعه: 👇👇👇
فروش دختران شیعه توسط جنایتکاران طالبان
🔹روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه اول خود تصویری از یک کودک دختر با دستانی روی صورت و غمزده در میان جمعی از مردم افغانستان منتشر کرده و برای آن چنین تیتری را انتخاب کرده است: "فروش دختران شیعه توسط جنایتکاران طالبان در بازار بردهفروشی غزنی و ننگرهار" و بالای عکس نوشته: "تصویری که باید دنیا را تکان دهد"
✅پاسخ شایعه: 👇👇👇
این تصویر مربوط به زمان فعلی نیست و متعلق به ۱۰ سال پیش است!
این موضوع هیچ ارتباطی به بردهفروشی و طالبان و شیعه و سنی ندارد
تصویر مربوط به دختربچه ای است که خانوادهاش را در حملات شبانه اشغالگران آمریکایی از دست داده است
این جزییات را همان ۱۰ سال پیش رویترز و اشپیگل اعلام کردهاند
متاسفانه روزنامه جمهوری اسلامی که با گرایش کارگزارانی و اصلاحطلبی عنوان بسیار پرطمطراقی را هم یدک میکشد بدون هیچ جستجوی ساده این دروغ بزرگ منتشر کرده
خیلی از روایتهای رسانهای از افغانستان که این روزها در فضای مجازی منتشر میشود تکرار همین حکایت است
✍#محمدصادق_سلطانزاده_بشرویه
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
مستندات تاریخی شهادت امام عسکری ع در پاسخ به منکرین !!!!!
⁉️پرسش👇👇👇
❓برخی در شهادت امام عسکری ابهاماتی مطرح می کنند و در این زمینه تردید و سوال هایی مطرح می کنند ❗️آیا برای اثبات شهادت ایشان مستندی است ❗️❗️
✅پاسخ👇👇👇
👌ما بر اساس روایاتی که از معصومین علیهم السلام به ما رسیده است , معتقدیم که امامان گرامی ما به مرگ غیر طبیعی از دنیا رفته اند و شهید شده اند , چنان که امام حسن علیه السلام فرمود:
«هیچ یک از ما نمی باشد جز آنکه یا توسط شمشیر از دنیا می رود و یا توسط سم از دنیا می رود» " َ مَا مِنَّا إِلَّا مَسْمُومٌ أَوْ مَقْتُولٌ "
📚بحار الانوار ج27 ص217 _ کفایه الاثر ص227
👌امام رضا علیه السلام فرمود:
«همه ما مقتول و شهید از دنیا می رویم و من نیز با سم مقتول و شهید می شوم » " وَ مَا مِنَّا إِلَّا مَقْتُولٌ وَ إِنِّي وَ اللَّهِ لَمَقْتُولٌ بِالسَّم "
📚الفقیه ج 2 ص 585 _ عیون الاخبار ج 2 ص 203
❕بر همین اساس , شیخ صدوق می گوید :
" اعتقاد شیعه آن است که امام حسن بن علی عسکری ع توسط معتمد خلیفه عباسی , مسموم شد و به شهادت رسید " " وَ الْحَسَنُ بْنُ عَلِيٍّ الْعَسْكَرِيُّ- عَلَيْهِ السَّلَامُ- قَتَلَهُ الْمُعْتَمِدُ بِالسَّمِّ. "
📚إعتقادات الإمامية (للصدوق)، ص: 99
❕جدای از آنچه بیان شد , در کتاب سیره پیشوایان در رابطه با شهادت امام عسکری ع چنین می خوانیم :
" معتمد عباسى كه همواره از محبوبيت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون ديد توجه مردم به امام روز به روز بيشتر مىشود و زندان و اختناق و مراقبت تأثير معكوس دارد، سرانجام به همان شيوۀ مزورانۀ ديرينه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم ساخت.
❕دانشمند نامدار جهان تشيع، «طبرسى» ، مىنويسد: بسيارى از دانشمندان ما گفتهاند: امام عسكرى عليه السلام بر اثر مسموميت به شهادت رسيد، چنانكه پدرش و جدش و همه امامان، با شهادت از دنيا رفتهاند.
📚اعلام الوری ص ٣٦٧
❕«كفعمى» ، دانشمند معروف شيعه، مىگويد: او را «معتمد» مسموم ساخت .
📚 الانوار البهیه , شیخ عباس قمی , ص ١٦٢
❕ «محمد بن جرير بن رستم» ، از دانشمندان شيعى در قرن چهارم، معتقد است كه: امام عسكرى عليه السلام در اثر مسموميت به درجۀ شهادت رسيد.
📚دلائل الامامه ص ٢٢٣
💠#ادامه 👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
💠ادامه 👆🔻👇👇👇
👌يكى از نشانههاى شهادت امام توسط دربار عباسى، تحرّكها و تلاشهاى فوقالعادهاى بود كه معتمد عباسى در روزهاى مسموميت و شهادت امام، براى عادى جلوه دادن مرگ آن حضرت از خود نشان داد.
❕ «ابن صبّاغ مالكى» ، يكى از دانشمندان اهل سنت، از قول «عبيداللّٰه بن خاقان» ، يكى از درباريان عباسى (كه از احترام او نسبت به امام ياد كرديم) مىنويسد: «... هنگام درگذشت ابومحمد حسن بن على عسكرى عليه السلام، معتمد، خليفۀ عباسى حال مخصوصى پيدا كرد كه ما از آن شگفتزده شديم و فكر نمىكرديم چنين حالى در او (كه خليفۀ وقت بود و قدرت را در دست داشت)، ديده شود. وقتى «ابومحمد» (امام عسكرى) رنجور شد، پنج نفر از اطرافيان خاص خليفه كه همه از فقيهان دربارى بودند، به خانۀ او گسيل شدند. معتمد به آنان دستور داد در خانۀ ابومحمد بمانند و هرچه روى مىدهد به او گزارش كنند، نيز عدهاى را به عنوان پرستار فرستاد تا ملازم او باشند و همچنين به «قاضى بن بختيار» فرمان داد ده نفر از معتمدين را انتخاب كند و به خانۀ ابومحمد بفرستد و آنان هر صبح و شام نزد او بروند و حال او را زير نظر بگيرند. دو يا سه روز بعد به خليفه خبر دادند حال ابومحمد سختتر شده و بعيد است بهتر شود. خليفه دستور داد شب و روز ملازم خانۀ او باشند و آنان پيوسته ملازم خانۀ آن بزرگوار بودند تا پس از چند روزى رحلت فرمود. وقتى خبر درگذشت آن حضرت پخش شد، سامرّاء به حركت در آمد و سراپا فرياد و ناله گرديد و بازارها تعطيل و مغازهها بسته شد. بنىهاشم، ديوانيان، امراى لشكر، قاضيان شهر، شعرا، شهود و گواهان و ساير مردم براى شركت در مراسم تشييع حركت كردند، سامرّاء در آن روز يادآور صحنۀ قيامت بود! وقتى جنازه آمادۀ دفن شد، خليفه برادر خود، «عيسى بن متوكل» را فرستاد تا بر جنازۀ آن حضرت نماز بگزارد. هنگامى كه جنازه را براى نماز روى زمين گذاشتند، عيسى نزديك رفت و صورت آن حضرت را باز كرد و به علويان و عباسيان و قاضيان و نويسندگان و شهود نشان داد وگفت: اين «ابومحمد عسكرى» است كه به مرگ طبيعى وفات يافته است و فلان و فلان از خدمتگزاران خليفه نيز شاهد بودهاند!! ( و خلیفه او را نکشته است ) بعد روى جنازه را پوشاند و بر او نماز خواند، و فرمان داد براى دفن ببرند...» "
📚الفصول المهمه ص ٣٠٧
❕ اين قضيه را مرحوم شيخ مفيد در ارشاد و فتّال نيشابورى در روضة الواعظين و طبرسى در إعلام الورى و على بن عيسى اربلى از قول احمد پسر عبيداللّٰه بن خاقان نقل كردهاند.
👌اين گزارش نشان مىدهد كه امام در جامعه چه موقعيتى داشته و حكومت عباسى چرا نگران بوده است و نيز روشن مىكند كه خليفه از برملا شدن مسموميت و قتل امام تا چه حد وحشت داشته است و لذا با زمينهسازى قبلى كوشيده است شهادت امام را مرگ طبيعى قلمداد كند!
❕البته اين نماز جنبۀ تشريفاتى داشت و طرحى بود كه رژيم حاكم براى لوث كردن ماجراى شهادت امام ريخته بود و چنانكه در ميان دانشمندان شيعه مشهور است، حضرت مهدى - عج - بهطور خصوصى بر جنازۀ پدر بزرگوارش، امام عسكرى عليه السلام نماز گزارد."
📚سیره پیشوایان , مرحوم مهدی پیشوایی ص ٦٧٤
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
⚠️«عیدالزهرا» صحت یا خرافه؟! مطلبی جامع و روشنگرانه به همراه فتاوای مراجع
۱. روز نهم ربیعالاول نزد شیعیان جایگاه خاصی دارد، چرا که این روز را یکی از اعیاد مهم تلقی کرده و به خاطر سالروز آغاز امامت امام زمان(عج) به شادی میپردازند.
متاسفانه گهگاهی دیده میشود که بعضی از افراد جاهلانه یا عامدانه بیان میکنند که در چنین روزی خلیفه دوم کشته شده و داستانسراییهای بسیاری هم در زمینه دارند؛ افسانههایی که بیشتر توسط دشمنان اسلام و برای دامن زدن به اختلافات مذهبی میان شیعه و سنی ساخته میشود. عالمان دینی بر خرافه بودن این موضوع تأکید دارند و آن را موجب دامن زدن به اختلافات مسلمانان میدانند.
۲. رهبر معظم انقلاب در روز ۲۷ آذر سال ۱۳۸۷ با بیان اینکه نباید به خاطر دفاع از شیعه به آتشافروزی میان غیر شیعه شتاب داد، تصریح میکنند: «این جور نباشد که کسى از یک گوشهاى خیال کند، دارد از شیعه دفاع میکند و تصور کند دفاع از شیعه به این است که بتواند آتش دشمنى ضد شیعه و غیر شیعه را برانگیزد، این دفاع از شیعه نیست؛ این دفاع از ولایت نیست، اگر باطنش را بخواهید، این دفاع از آمریکاست؛ این دفاع از صهیونیستهاست».
http://bit.ly/2hjwoPa
۳. مرگ خلیفه دوم اواخر ذیالحجه یا اول محرم است!
از لحاظ تاریخی چه شیعه و چه سنی تاریخ مرگ خلیفه دوم را نهم ربیع نمیدانند، طبق روایات تاریخی «عمر بن خطاب» اواخر ذیالحجه یا اول محرم فوت کرده است.
توضیحات بیشتر:
http://bit.ly/2hjvz8W
http://bit.ly/2hjvKRO
۴. بنابراین برخی جشنهای نهم ربیع خرافه بوده و این رسم غلطی است، لذا با توجه به بحث بیداری اسلامی و اینکه نگاه ملتها به سوی ایران است، دامن زدن به آن، کار اشتباهی است و در این شرایط نیاز به وحدت بیش از گذشته احساس می شود.
۵. باید در ایام ربیع از آن خرافهها که مخالف دیدگاههای امام(ره) است، پرهیز و جایگاه واقعی امامت را برای جامعه اسلامی تبیین کنیم. عیدالزهرای واقعی ما شیعیان تبیین جایگاه امامت و ولایت حضرت مهدی(عج) است، و خشنودی آن حضرت در این است که ما این جایگاه رفیع امامت را برای جامعه خود تبیین کنیم و از مباحثی که تفرقه بر انگیزند پرهیز کنیم.
۶. ماجرای قتل خلیفه دوم در این روز دسیسه دشمنان بوده که میخواستند با مطرح کردن آن در این روز مردم را از اصل امامت و مهدویت دور کنند.
نباید از اصلی که بارها در کتابهای تاریخی شیعه و سنی بر آن تأکید شده است، غفلت کرد. در کتابهای تاریخی شیعه و سنی نیز تاریخ مرگ خلیفه دوم اواخر ذیالحجه و اول محرم ذکر شده است، این منابع تاریخی عبارتند از: «تاریخ الیعقوبى»، «التنبیه والإشراف»، «مروج الذهب»، «الفتوح»، «مسارّ الشیعه»، «الإمامة والسیاسة»، «أنسابالأشراف»، «الطبقاتالکبرى» و «تاریخالطبری».
همچنین در سیره اهلبیت(ع) تأکید بر مدارا با اهل سنت صورت گرفته است، چنان که در کتابهایی نظیر «المحاسن للبرقی»، «الکافی»، «تفسیر العیاشی»، «بحارالانوار» و «مستدرک الوسایل» به احادیثی بر میخوریم که بر اصل وحدت مسلمانان اذعان دارند.
۷. و اما هشدارهای علما و مراجع:
🔹رهبر معظم انقلاب: هرگونه گفتار یا کردار و رفتارى که در زمان حاضر سوژه و بهانه به دست دشمن بدهد و یا موجب اختلاف و تفرقه بین مسلمانان شود شرعاً حرام اکید است.
🔸آیتالله سیستانی: ایجاد تفرقه حتی به اندازه یک کلمه یا نصف کلمه جایز نیست.
🔹آیتالله بهجت (ره): کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست... چه بسا این جشنها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. "
🔸آیتالله شبیری زنجانی: جای تأسف است که میبینیم جریاناتی این فاصله را زیاد میکنند.
🔹آیت الله وحید خراسانی در درس خارج فقه، با نهی از بیاحترامی به خلیفه دوم اهل سنت، از شاگردان خود خواست همانند گذشته، از توهین به خلفای اهل سنت پرهیز کنند.
ادامه و منبع فتاوا:👇
http://bit.ly/2hjpGZs
http://bit.ly/2hjyUoL
💢لطفا جهت #روشنگری منتشر کنید
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
▪️▪️▪️▪️
▪️▪️▪️
▪️▪️
▪️
▪️
امام حسن عسکری علیه السلام:
مَن تَواضَعَ فِی الدُّنیا لإِخوانِه فَهُوَ عِندَاللّهِ مِنَ الصِّدِّیقینَ و مِن شیعَةِ عَلیّ بنِ اَبیطالبِ عَلَیهِ السَّلام حَقّاً
کسی که در دنیا نسبت به برادرانش متواضع باشد، نزد خداوند از صدّیقین به شمار می رود و او از شیعیان واقعی علی بن ابیطالب علیه السلام است.
(احتجاج، طبرسی، ج 2، ص 267)
@mobahesegroup
▪️
▪️
▪️▪️
▪️▪️▪️
▪️▪️▪️▪️
▪️▪️▪️▪️▪️▪️
⛔️جلوگیری از سونوگرافی بانوان توسط رادیولوژیستهای آقا
حمایت از کمپین:
https://www.farsnews.ir/my/c/98430
✊بخاطر حیا و غیرت مان حمایت کنیم و مجدانه نشردهیم تا به 50هزار امضاء برسد! ان شاءالله
🚨متأسفانه اخیراً کلیپی از سونوگرافی در بیمارستان کمالی استان البرز، در فضای مجازی منتشر شده است که نشان میدهد سونوگرافی(حتی واژینال!) در این بیمارستان دولتی (همچون بسیاری از بیمارستانها و مراکز دولتی دیگر) فقط توسط پزشک آقا انجام میشود و دستیار خانم فقط پشت سیستم تایپ میکند!
👈طرح انطباق جنسیتی مراکز درمانی مدتهاست که به وزارت بهداشت اعلام شده ولی متأسفانه تقریباً هیچ اهتمامی در تعداد گزینش دانشجویان دختر و پسر در رشتههای پزشکی و تخصص برای دستیابی به این طرح پیگیری نمیگردد
🤭حتی انجام امور خدماتی خصوصی بانوان بستری در بسیاری از بیمارستانهای دولتی به شکل بسیار نامناسبی نیز توسط نیروهای خدماتی آقا انجام میگیرد!
🔴لازم به ذکر است که پس از پیگیریهای انجام شده، بعضی مسئولین ذیربط ، مدعی شدهاند هیچ رادیولوژیست خانمی وجود ندارد که حاضر باشد در بیمارستان دولتی مشغول به خدمت شود! ما علیرغم اینکه این توجیهات را مطالبی خلاف واقع و نشان از بیدغدغگی و بیتوجهی مسئولین ذیربط میدانیم لکن از رادیولوژیستهای خانمی که آمادگی استخدام دارند درخواست میکنیم، خود را جهت پیگیری به ما معرفی نمایند تا کذب بودن این ادعا روشن شود!
✅منتظر اصلاح وضعیت مراکز سونوگرافی دولتی و همچنین پاسخگویی وزیر محترم بهداشت نسبت به اجرای طرح انطباق جنسیتی مراکز درمانی و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس هستیم!
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛