#مجالس_عید_الزهراء
⁉️پرسش👇👇👇
❔شما که از مجالس عید الزهراء و این قضیایای جانبی آن طرفداری می کنید آیا نمی دانید که همه ساله چقدر شیعه به خاطر این مجالس کشته می شوند ❗️❗️
✅پاسخ👇👇👇
👌نخست باید ببینیم که نظر اهل سنت ، نسبت به کسانی که خلفای آنها را مورد #لعنت علنی قرار می دهند چیست ؟
❕#ذهبی از بزرگان اهل سنت می نویسد ؛
« کسی که کوچکترین اهانتی به صحابه بکند یا آنها را مورد دشنام قرار دهد ، از دین و ملت اسلام خارج شده است »
📚الکبائر ج1 ص237
👌یحیی بن معین از استوانه های علمی اهل سنت می نویسد ؛
« کسی که عثمان ، طلحه یا یکی از صحابه پیامبر را فحش و #ناسزا دهد ، دجال است ، لعنت خدا و ملائکه و تمام مردم بر او باد »
📚تهذیب التهذیب ج1 ص447
👌سرخسی از فقهای مشهور حنفیه می نویسد ؛
« هر کس به یکی از صحابه اشکال بگیرد کافر است و اگر توبه نکند از اسلام بیرون رفته و چاره او #شمشیر است »
📚اصول السرخسی ج2 ص134
❕ابن حزم می نویسد ؛
« مالک بن انس گفته کسی که به عایشه #دشنام دهد کشته می شود »
📚المحلی ج11 ص414
❕همواره دشمنان تشیع ، شیعه را به جرم لعنت صحابه مورد کشتار قرار می دادند .
👌ابن #اثیر می نویسد ؛
« از حوادث سال 407 هجری کشتن شیعیان در آفریقا بود ، هر چه از شیعیان باقی مانده بود تحت تعقیب قرار گرفته و کشته شدند ...به این جرم که آنان رافضی بوده و به ابوبکر و عمر دشنام می دادند ...به همین علت مردم بر آنان شوریده ، فتنه ای به پا کرده و آنان را به #طمع غارت اموال کشتند »
📚الکامل فی التاریخ ج8 ص114
❕امروزه نیز به #چشم شاهدیم که چگونه وهابیت و داعش و طالبان و سایر گروه های تروریستی ، شیعیان را به جرم لعن صحابه مورد کشتار قرار می دهند تا جایی که تفکر آنها چنین #فتوا می دهد ؛
« هر کس که یک شیعه را بکشد ، بهشت بر او واجب می شود ... زنان آنان را می توان به #کنیزی گرفت ...»
📚العقود الدریه فی تنقیح الفتاوی الحامدیه ص102
❕با این وجود آیا عقل #بشری اجازه می دهد که انسان با لعن علنی نسبت به صحابه و مقدسات اهل سنت ، خود و سایر شیعیان را در معرض هلاکت و نابودی قرار دهد ؟ آیا نباید برای حفظ جان #تقیه کرد و از لعن علنی در مقابل مخالفان پرهیز کرد .
👌امام #صادق علیه السلام فرمود:
«نه دهم دین تقیه است و کسی که تقیه نمی کند دین ندارد»
📚الکافی ج2 ص217
🔷امام کاظم علیه السلام فرمود:
«تقیه دین من و دین پدران من می باشد و کسی که #تقیه نمی کند ایمان ندارد»
📚وسائل الشیعه ج16 ص204
👌امامان علیهم السلام نیز شیعیان را از لعن و #اهانت علنی نسبت به مقدسات اهل سنت منع می کردند .
❕امام رضا علیه السلام فرمود:
«مخالفان ما اخباری در فضایل ما جعل کرده اند وآنان را بر سه قسم قرار داده اند یک قسم غلو در حق ما است،یک قسم کوتاهی در بیان مقامات ما است ویک قسم آن است که روایاتی جعل کرده اند که ما درآن روایات از دشمنانمان مذمت می کنیم وصراحتا از آنان نام می بریم.... زمانی که مردم ( مخالفان ) این را ببینند آنان هم از ما #مذمت و بدگویی می کنند»
📚عیون اخبار الرضا،ج1 ص304
👌شیخ صدوق روایت می کند:
«به امام صادق علیه السلام گفته شد ای فرزند رسول الله ما مردی را می بینیم که در مسجد صراحتا از دشمنان شما نام می برد و آنان را سب و دشنام می دهد . امام علیه السلام فرمود:
«چرا چنین می کند خدا او را #لعنت کند ما را در معرض اذیت وآزار قرار میدهد»
📚الاعتقادات ، صدوق ص107
❕آری ما می گوییم شکی در جواز و استحباب لعن و بیزاری جستن از دشمنان اهل بیت علیهم السلام نمی باشد چنان که #نقل شده است ؛
💠« امام صادق در پایان نمازهای واجب همواره چهار نفر از مردان و چهار نفر از زنان را لعن می کرد و از آنان نام می برد ، چهار مرد ، فلانی ، و فلانی و فلانی و معاویه بودند و چهار زن ، فلانه و فلانه و هند و ام الحکم خواهر معاویه بودند »
📚الکافی ج3 ص342
📚وسائل الشیعه ج6 ص462
❕اما بر اساس ادله فوق الذکر باید این لعن را اختصاص به #خلوت یا #محیط و مجالسی قرار داد که مخالفان از آن مطلع نشوند .
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
🏳️🔻🏳️🔻🏳️
🏳️🔻
#أولاد_البغایا
✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ الجِبت و الطاغوت و الشَیاطین و اشیاعِهِم و اتباعِهِم و مُحِبّیهِم و مَوالیهِم✨
👈در ادامه مباحث اولاد البغایا از بنوالسنان به بررسی پنجمین شخصیت از رئوس آن ملاعین، که رأس مطهر حبیب بن مظاهر اسدی را حمل می کرد، پرداخته می شود.
5️⃣بدیل بن صریم تمیمی بنی عقفانی (لعنۀالله علیه)
▪️ظهر روز عاشورا سال ۶۱ هـ.ق که حسین بن علی (علیهما السلام) در سرزمین کربلا قصد داشت با یارانش صلاة ظهر را به جا آورند و از سپاه کوفه مهلتی می خواست. یکی از مردان سپاه دشمن به نام حصین بن تمیم [نمیر] گفت: صلاة شما پذیرفته نیست.
▪️حبیب بن مظاهر که از اصحاب خاص حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) بود پاسخ وی را این گونه داد که: ای احمق نادان! گمان می کنی که نماز از آل رسول الله (صلوات الله علیهم اجمعین) قبول نیست ولی از تو پذیرفته است. ناگهان حصین به حبیب حمله کرد و حبیب نیز به او حمله ور شد و ضربه ای بر صورت اسب آن ملعون زد که بر اثر آن، حصین بن تمیم از اسب به زمین افتاد عده ای از نیروهای سپاه کوفه با عجله آمدند و او را نجات دادند، حبیب جنگ سختی کرد و عده زیادی از دشمن را کشت.
▪️ این بار، بدیل بن صریم (لعنۀالله علیه) بر حبیب بن مظاهر حمله نمود و شمشیر بر سر مبارکش زد که حبیب بر زمین افتاد. بعضی مقاتل می نویسند که بدیل بن صریم(لعنۀالله علیه) شخصاً، بعد از اینکه حبیب بن مظاهر بر زمین افتاد سرش را از بدن جدا نمود و آنرا بر گردن اسب خود آویزان کرد.
▪️پس از شهادت حبیب، بین حصین بن تمیم و بدیل بن صریم(لعنۀالله علیهم اجمعین)، بحث زیادی درگرفت و هر کدام مدعی کشتن آن بزرگوار بودند و آخر الامر به این نتیجه رسیدند که حصین(لعنۀالله علیه)، سر مطهر حبیب را گرفت و در لشگر بنی امیه جولان داد و بعد به بدیل بن صریم(لعنۀالله علیه) برگرداند تا او نزد ابن زیاد(لعنۀالله علیه) برد و جایزه بگیرد.
▪️بدیل بن صریم (لعنۀالله علیه) رأس مطهر و مقدس حبیب را بر گردن مرکب خود آویزان کرد. او همچنان رأس حبیب را با خود حمل میکرد تا اینکه نزد عبیدالله بن زیاد (لعنۀالله علیهما) حاضر شد.
▪️منقول است زمانی که لشکر کوفه به شهر بازگشت، قاسم پسر حبیب بن مظاهر که در آن زمان بالغ نشده بود، سر پدرش را همراه بدیل مشاهده نمود، پس به سویش شتافت و از او جدا نمیشد تا اینکه بدیل متوجه او شد و از او پرسید که چه میخواهد؟ قاسم گفت: «این سر پدر من است که همراه توست آن را به من بده تا به خاک بسپارم.» بدیل گفت: «پسرکم، امیر (عبیدالله بن زیاد لعنۀالله علیهما) خوش ندارد که کسی این سر را به خاک بسپارد؛ و من امید دارم که امیر به سبب کشتن صاحب این سر، به من پاداشی شایسته دهد.»
▪️در این هنگام قاسم به بدیل گفت: «اما خداوند به سبب این کار به تو جزای بدی میدهد؛ به خدا قسم کسی را کشتهای که بهتر از تو بود» سپس گریست و رفت.
▪️چندین سال بعد و در روزگار امارت مصعب بن زبیر، قاسم به عنوان رزمنده، وارد اردوگاه مصعب که در باجمیرا در حال جنگ با دشمنانش بود، شد. او در آنجا قاتل پدر خود را در خیمه خود دید. پس به انتظار فرصت مناسب نشست تا انتقام خون پدر را از او بگیرد. سرانجام این فرصت برایش فراهم شد و او در حالی که بدیل در خواب نیمروزی بود بر او حمله کرد و آن قدر با شمشیر به او ضربه زد تا اینکه بدیل به درک واصل شد.(۱)
ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا
۱. طبری، محمد بن جریر، تاریخ الامم و الملوک (تاریخ الطبری)، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج۴، ص۳۳۵؛ محلی، حمید بن احمد، الحدائق الوردیه فی مناقب الائمة الزیدیه، ج۱، ص۲۱۰؛ ابن اثیر، علی بن ابی الکرم، الکامل فی التاریخ، ج۴، ص۷۱؛ ابن کثیر، اسماعیل بن عمر، البدایه و النهایه، ج۸، ص۱۹۸؛ موسوعة الامام الحسین به نقل از الدمعة الساکبه، اسرار الشهادة، العوالم بحرانی و ...
🏳️🔺
🏳️🔺🏳️🔺🏳️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه: 👇👇👇
در کتاب میر مهر به نقل از حضرت آیتاللهالعظمی وحید خراسانی آورده است:
این روش فرزندان پادشاهان و سلاطین ظلم و جور است که به دنبال مرگ پدر بودند تا خود به فرمانروايي برسند، در کجای تاریخ دیدهاید فرزندان ائمه از شهادت پدر بزرگوارشان خوشحالي کنند؟!
یا صحابي آنها به آنان شادباش بگویند؟! آیا صحابی امام حسن (عليهالسلام) از اینکه با شهادت امیرالمؤمنین (علیهالسلام) به امامت رسیدند به ایشان تبريك گفتند؟!
آیا به امام حسین (علیهالسلام) از اینکه پس از مسمومیت برادر به امامت رسیدند تبريك گفتند؟!
پس از عاشورا به امام سجاد (علیهالسلام) تبريك و شادباش گفتند؟! |
به کدام يك از ائمه روز بعد از شهادت پدرشان، به امامت رسیدنشان را تبريك گفتهاند؟! آیا ما باید به امام زمان صلواتاللهعلیه از اینکه پدرشان به شهادت رسیدهاند و ایشان به مقام امامت واصل شدهاند تبريك و شادباش بگوییم؟! مگر نه اینکه با غم اهل بیت غمگین و با شادي اهل بیت شاد باشیم؟!
✅پاسخ شبهه: 👇👇👇
برای به امامت رسیدن امام دو نوع شادمانی داریم. یک نوع وقتی است که پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم، حضرت علی علیهالسلام را به عنوان امام معرفی میکند. برای این امر، مراسم داشتیم و امامان هم بر بزرگداشت آن تأکید کردهاند؛ البته جشنی متناسب با عرف زمانه خودش؛ یعنی وقتی پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم، حضرت علی علیهالسلام را به عنوان امام در غدیر مطرح میکنند که یک حالت عمومی دارد، این همراه خودش، جشن دارد؛ تا چند روز افراد به امیرالمؤمنین علیهالسلام تبریک میگفتند؛ حتی بعد از این واقعه هم، وقتی کسی خبردار میشد به آن حضرت تبریک میگفت؛ چون پیامبر صلیاللهعلیهوآلهوسلم فرموده بودند که حاضران به غایبان بگویند.
جشن گرفتن در این روز در سیرة علما هم بوده است.
اما نوع دوم، آغاز امامت، بعد از شهادت امام قبلی است. سیره اهل بیت علیهمالسلام در این مورد چگونه بوده است؟ اول اینکه طبیعی است که ایشان به مناسبت شهادت امام قبلی، محزون بودهاند. شیعیان نزد امام جدید میآمدند و ابتدا شهادت امام قبلی را تسلیت میگفتند و سپس با امام جدید بیعت میکردند.
امام علیهالسلام با تعابیر مختلف به اینها میگفتند خوشحال باشید که با ما هستید و شیعیان هم خوشحال بودند که گمراه نشدهاند و امام بعدی را شناختهاند و مثلاً هفت امامی نماندهاند؛ به خصوص تا زمان امام رضا علیهالسلام که سرآغاز دوازده امامی شدنِ شیعه است؛ یعنی ما هفت امامی و شش امامی داریم، اما هشت امامی نداریم؛ هر کسی امام رضا علیهالسلام را پذیرفته است بقیة ائمه را هم قبول کرده و دوازده امامی شده است.
در تقویمهای ایران قدیم، این روز به نام تاجگذاری امام عصر عجلاللهتعالیفرجهالشریف مطرح بوده است؛ ولی پس از انقلاب اسلامی، تعبیر تاجگذاری تغییر کرد. این سخن صحیح نیست که کسی بگوید ما در بین علما، کسی را نداشتیم که به نهم ربیع اهتمام بورزد!
برای توضیح مقصلتر به لینک زیر مراجعه شود 👇
https://b2n.ir/m25284
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ به یک ادعا؛
دروغپردازی معاندین با تقطیع و تحریف یک کلیپ.
اخیرا برخی از رسانههای ضدانقلاب با انتشار یک کلیپ از تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در زاهدان، مدعی ضرب و شتم یک زن بلوچ توسط نیروهای انتظامی شدهاند که واکنش های زیادی را در شبکههای اجتماعی به همراه داشته است.
اما با بررسیهای انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری مشخص شد چنین شایعهای صحت ندارد و بنا به اعلام معاونت اجتماعی استان زاهدان کلیپ منتشر شده واقعیت ماجرا نیست و با تقطیع و تحریف منتشر شده است و هدف از آن تشویش اذهان عمومی و وارونه جلوه دادن واقعیت بوده است.
در همین راستا، خبرگزاری صداوسیما با مراجعه به محل و گفتگو با چند تن از مسئولان پیگیر این ماجرا شده است، سرهنگ رحیمی با تاکید بر اینکه در این ماجرا هیچ گونه ضرب و شتمی توسط پلیس انجام نشده است در توضیح کلیپ منتشر شده گفت: یکی از بانوان حاضر در محل که قصد آسیب رساندن به خود و رفتن به زیر آوار را داشته است که ماموران خانم قصد آرام کردن و جلوگیری از آسیب را داشتهاند که وی با تمارض و جوسازی قصد شوراندن مردم علیه ماموران را داشته است.
@mobahesegroup
درباره نهم ربیع.mp3 - حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم.mp3
9.99M
مگه تولی و تبری جزو فروع دین نیست؟ پس چرا میگویند به مقدسات اهل سنت توهین نکنید؟؟!
💬 حجتالاسلام دکتر قربانی مقدم
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نظر صریح رهبرانقلاب درباره توهین به مقدسات اهل سنت به بهانه شادکردن دل حضرت زهرا(س) در نهم ربیعالاول
🔸صریحاً گفتهایم که با اهانت به مقدسات اهل سنت مخالفیم
🔸با رفتارهایی که برخی از گروههای شیعه انجام میدهند مخالفیم
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سیف و عراقچی چرا محاکمه شدند؟
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
✖️اپل به درخواست مقامات چین، اپ «قرآن مجید» را از اپ استور این کشور حذف کرد
📱 اپل برنامه محبوب «قرآن مجید» (Quran Majeed) را که برای خواندن و گوش دادن به قرآن استفاده میشود، از اپ استور در چین حذف کرد. در حالی که دولت پکن اسلام را به عنوان یک دین رسمی در چین میشناسد، اپ قرآن به درخواست مقامات چین از اپ استور حذف شده است./خبرگزاری بین المللی قرآن
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
⭕️مشاور جدا شده احمدینژاد در واکنش به خودشیرینی جدید احمدینژاد برای اسراییل
از آن روزی که شعار "مرگ بر اسرائیل" سر دستش بود و در بنت جبیل، بدون حفاظ برای صهیونیستها رجزمیخواند تا امروز که ناچار است برای اکسپوگردیش، از پاویون اسرائیل در جبل علی با تابلوی "WELLCOME TO ISRAEL" گذر کند، فقط ده سال زمان لازم بود.
@mobahesegroup
@mobahesegroup
11.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ولیالله سیف، سید احمد عراقچی و سالار آقاخانی متهمان اخلال در نظام ارزی چگونه مردم رو زیر بار فشار اقتصادی له کردند
منتظر محاکمه رئیس آنها هستیم
@mobahesegroup
▪️🏴▪️🏴▪️
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
7️⃣ قسمت هفتم
🔹 وجَحَدُوا وِلايَتَكُمْ، وَأَنْكَرُوا مَنْزِلَتَكُمْ، وَتَقَرَّبُوا إِلىٰ فَراعِنَتِهِمْ بِالْبَراءَةِ مِنْكُمْ وَالْإِعْراضِ عَنْكُمْ؛
▫️در فرازهای زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام) اشاره شده است که أعداء الله آن کسانی بودند که اساس انكار ولايت و منزلت اهل بیت رسول الله (علیهم السلام) را بنيان گذاردند و با اين اقدامات به فرعون ها و امامان جور نزديك شدند: 👇
▪️ولایت و منزلت شما را منکر شدند
▪️و کمند طاعت شما را از وجود خود برکندند
▪️و به فرعونهایشان با بیزاری و رویگردانی از شما، نزدیک شدند
◀️ در سوره مباركه نحل، آیه ۲۲، قلوب کافرین به ولایت آل الله، «منکِر» نامیده شده است: «إلهُكُمْ إِلهٌ واحِدٌ فَالَّذينَ لا يُؤْمِنُونَ بِالْآخِرَةِ قُلُوبُهُمْ مُنْكِرَةٌ وَ هُمْ مُسْتَكْبِرُون»؛ یعنی آن کسانی که به آخرت ایمان نمی آورند، قلوبشان " منکرة " و از مستکبرین هستند. و در تفسیر آن آمده است که:
«قلُوبُهُمْ مُنْكِرَةٌ يَعْنِي أَنَّهَا كَافِرَةٌ وَ هُمْ مُسْتَكْبِرُونَ يَعْنِي أَنَّهُمْ عَنْ وَلَايَةِ عَلِيٍّ مُسْتَكْبِرُونَ»؛ قلوب منکره یعنی آنها کافر و مستکبر از پذیرش ولایت هستند.
📓تفسير القمي ؛ ج١ ؛ ص٣٨٣
📓تفسير العياشي ؛ ج٢ ؛ ص٢۵۶
📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج٣ ؛ ص۴١١
☑️ نیز طبق فرمایش امامین الباقرین الصادقین (علیهما السلام)، منظور از «منکَر» کسی است که علیه اهل بیت (علیهم السلام) بغی و سرکشی کرده، حقوق ایشان را منع و مسبب قتل ایشان گردیده است، و مردم را به پذیرش ولایت اعداء دعوت کرده است.
▪️«...و نَهَاهُمْ عَنِ الْفَحْشاءِ وَ الْمُنْكَرِ مَنْ بَغَى عَلَى أَهْلِ الْبَيْتِ وَ دَعَا إِلَى غَيْرِنَا
هوَ مَنْ ظَلَمَهُمْ وَ قَتَلَهُمْ وَ مَنَعَ حُقُوقَهُمْ و موالاة أعدائهم».
📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج٣؛ ص۴۴٨
📓بحار الأنوار ؛ ج٢٣ ؛ ص٢۶٨
📓تفسير العياشي ؛ ج٢ ؛ ص٢۶٨
🔘 حضرت باقرالعلوم (علیه السلام) فرمودند: «منکر» کسی است که فضل امام را انکار کرده، و به امام بما هو امام، کافر شده و با او به مخالفت برمی خیزد .
▪️..وَ يَنْهاهُمْ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ الْمُنْكَرُ مَنْ أَنْكَرَ فَضْلَ الْإِمَامِ وَ جَحَدَه
📓تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة ؛ ؛ ص١٨۵
📓الكافي ؛ ج١ ؛ ص۴٢٩
📓البرهان في تفسير القرآن ؛ ج٢؛ ص۵٩٣
☑️ بنابراین منکرین عبارتند از: انکارکنندگان ولایت و فضایل و حقوق امام، باغیان و گردن کشان علیه حجة الله هر زمان، و به این دلیل، نه تنها مانع از هدایت خلق به سوی امام شده، بلکه آنان را با انجام اقدامات مختلف و طرق متفاوت، به سوی خود و فرعون هایشان فراخوانده، و به این ترتیب، اساس و بنیان ضلالت و ظلم را بنیان می نهند.
▪️🏴▪️🏴▪️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
▪️🏴▪️🏴▪️
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
☑️ با بررسی روایات تاریخی، پرواضح می شود که شجره خبيثه بني اميه، همان منکرین ولایت ائمه اطهار (علیهم السلام)، باغیان و گردن کشان در مقابل حجت زمان بوده اند که با توسل به شیوه های مختلف، مردم را به پذیرش ولایت جور خود فراخوانده، و به این ترتیب، حقیقت را منقلب کرده و مردم را به سوی اعداء آل الله و فرعون ها و امامان جور دعوت و نزديك مي كردند.
⬅️ همانطور که در تفسیر آیه ۲۸ سوره مبارکه ابراهیم «أ لَمْ تَرَ إِلىَ الَّذِینَ بَدَّلُواْ نِعْمَتَ اللَّهِ کُفْرًا وَ أَحَلُّواْ قَوْمَهُمْ دَارَ الْبَوَارِ» به این دگرگونی نعمت الهی که همان نعمت ولایت و امامت است، اشاره شده که بني اميه (لعنة الله عليه)، همان کسانی اند که نعمت خدا را تغییر داده و قوم خویش را به دار البوار (نیستی و نابودی) کشاندند.
📓جامع البیان،ج۱۳،ص۲۸۷؛
زاد المسیر،ج۴،ص۲۶۵؛
الجامع لاحکام القرآن،ج۹،ص۳۶۴ ذيل سوره مباركه ابراهیم آیه ۲۸
☑️ از جمله اقدامات آنان در این زمینه می توان به موارد ذیل اشاره کرد:
➖ مباح شمردن خون آل الله و منتسبین به ایشان، تا به این ترتیب مانع هدایت خلق شوند آنان را به سوی خود بخوانند.
➖ جعل احادیث: حاكمان ستمگر اموي با اعمال سلطه بر جوامع دینی، علاوه بر جعل حدیث در فضایل خود، و انکار فضایل ائمه اطهار (علیهم السلام)، به حکومت خویش مشروعیت می بخشیدند و با این خدعه در لفافه مذهب، مردم را مي فریفتند.
➖ تغییر احکام و قواعد دین: تاریخ نشان میدهد، بنیامیه لعين با ورود به عرصه خلافت و تکیه بر اریکه قدرت، تغییر در احکام دین را سرلوحه برنامههای خود قرار دادند و در راستای سیاست دینستیزی از هیچ کوششی برای گسترش بدعتها در سطح جامع اسلامی فروگذار نکردند. چنانچه با ترویج «فرقه مرجئه» بر روی گناهشان سرپوش می گذاشتند و خلفای گناهکار و میگسار را لباس حق می پوشانیدند. چرا که از اعتقادات مرجئه این بود که: «همانگونه که هر کس نزد ما کافر است، نزد خدا نیز کافر است، و کسی که نزد ما مؤمن است نزد خداوند نیز مؤمن خواهد بود».
📓اسلام بررسی تاریخی، ص۱۲۰
📓فروع کافی، ج۴، ص۴۷
☑️ از همین رو جامعه اسلامی از حقیقت اسلام و تعالیم پیامبر(صلوات الله عليه و آله) آنچنان فاصله گرفته بود که امام حسین(عليه السلام) برای اصلاح این وضعیت و بازگرداندن دین نبوی قیام کرد و واقعه کربلا را رقم زد.
▪️🏴▪️🏴▪️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup