✅ مشکل اخلال در سامانه هوشمند پمپ بنزینها تو ایران در کمتر از سه ساعت رفع شد.... ولی ما یادمون نرفته که همین چند هفته پیش تو انگلیس مردمش تو جایگاه های سوخت با چاقو به جان هم افتاده بودند بر اثر کمبود سوخت!!
✅ تصاویر پمپ بنزینهای انگلیس که سوخت نداشتن و جلوشون صف بود رو سانسور میکردن اما حالا که جایگاههای #بنزین ایران، سوخت داره اما مشکل نرم افزاری پیدا کرده هر ثانیه ازش خبر و گزارش میرن!
✖️همونطور که در لجن بودن رسانه های لندن نشین شکی نیست در حماقت اعتماد کنندگان به اونا هم شکی نیست
#ایران_قوی
#مزدور
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥خودکشی برای جذب فالوئر در دومین قسمت سریال «سرجوخه»!
🔺در قسمت دوم «سرجوخه» ماجرای چگونگی جذب فالوئر از طریق اخبار جعلی از جمله قتل و خودکشی روایت شد
🔺چندی پیش خبر کذب به قتل رسیدن یکی از اینفلوئنسرهای زن در ترکیه موجب شد تا او بار دیگر به صدر خبرها بیاید و تعداد فالوئرهایش افزایش پیدا کند!
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 میگه تو جمهوری اسلامی آزادی نیست!!
❌ برخورد خشن با منتقدان در ایران!
🎙 حجت الاسلام راجی
@mobahesegroup
🔻مقاله علمی نخستین واکسن ایرانی کرونا در نشریه علمی معتبر بینالمللی منتشر شد
🔸اصغر عبدلی، فناور پروژه واکسن برکت: پس از ارائه مقاله علمی و مستندات تولید واکسن برکت و عبور از مراحل داوری و پاسخ به پرسشهای تخصصی داوران ، مقاله پیشبالینی واکسن "کووایران برکت" درمجله مدیکال وایرولوژی با ضریب تأثیر ۶/۹۸۹ و در رده نشریات Q1 منتشر شد.
🔸دغدغه ستاد اجرایی فرمان امام و مدیران پروژه واکسن برکت از ابتدا این بود که مقالات مربوط به تلاش دانشمندان نخبه کشور برای تولید نخستین واکسن ایرانی کرونا در معتبرترین مجلات بینالمللی منتشر گردد؛ كه البته مقالات متعددی از واكسن كووايران برای مجلات معتبر ارسال شده و در مرحله داوری است.
🔸از اعتماد و صبر جامعه علمی کشور و حمایت مردم عزیز ایران دراین مسیر برای دستیابی به این نقطه و کسب افتخار وعزت برای کشور قدردانی کنیم.
لینک نشریه:
onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1002/rmv.2305
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دوره_در_جستجوی_خورشید
#آموزش_مجازی_مهدویت
#روز_اول
#پرسمان_مهدویت
استاد: حجتالاسلام علیرضا رجالی تهرانی
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
پرسمان مهدویت1 - <unknown>.mp3
655.4K
#فایل_صوتی_ویدئو_پرسمان_مهدویت
#روز_اول
🔹 استاد : رجالی تهرانی
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
🏳️🔻🏳️🔻🏳️
🏳️🔻
#أولاد_البغایا
✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ الجِبت و الطاغوت و الشَیاطین و اشیاعِهِم و اتباعِهِم و مُحِبّیهِم و مَوالیهِم✨
👈در ادامه مباحث اولاد البغایا از بنوالسنان به بررسی هفتمین شخصیت، عَمرو بن حَجّاج مَذحِجی زُبَیدی (لعنۀالله علیه)، از رئوس آن ملاعین پرداخته می شود.
7️⃣عمرو بن حَجّاج مَذحِجی زُبَیدی(لعنة الله علیه)
🔳پیش از واقعه کربلا
عمرو بن حجّاج ملعون، از رئوس قبیله زُبَید بود. هنگامی که حجر بن عدی در زندان ابن زیاد ملعون بود، علیه او شهادت داد.
▪️وقتی که ابن زیاد ملعون، هانی بن عروه را دستگیر کرد به همراه افراد قبیلهاش جلوی دارالاماره اجتماع کردند، عمرو(لعنۀالله علیه) با اعلام خبر زنده بودن هانی بن عروه، آنان را برگرداند. پس از شهادت هانی بن عروه، از طرف طایفه مذحج، به ابن زیاد (لعنۀالله علیه) اعلام وفاداری کرد.(۱)
🔳واقعه عاشورا
▪️آن ملعون از کسانی بود که به حضرت اباعبدالله نامه نوشت و از آن حضرت خواست تا به کوفه بیاید. اما در روز عاشورا فرماندهی جناح راست سپاه عمر بن سعد(لعنۀالله علیهما) و مسولیت محاصره شریعه فرات را با پانصد سوار بر عهده داشت.
▪️عمرو ملعون در روز عاشورا امام حسین(علیه السلام) را خارجی و یزید(لعنۀالله علیه) را امام معرفی کرد. و مردم را به جنگ با آن حضرت تحریک میکرد که با واکنش امام حسین(علیه السلام) روبهرو شد.
▪️عمرو بن حجاج ملعون پیشنهاد سنگباران کردن یاران امام حسین (علیه السلام)را مطرح کرد که موافقت عمر بن سعد(لعنۀالله علیه) را در پی داشت. سپاهیان تحت فرماندهی او، مسلم بن عوسجه را به شهادت رساندند.(۲)
▪️عمرو بن حجاج ملعون در خصوص نوشیدن آب به حضرت سیدالشهدا گفت:
«ای حسین! این آب فرات است که از آن سگها، الاغها و خوکها آب مینوشند. سوگند به خدا! تو از آن جرعهای هم نمینوشی تا این که در آتش دوزخ از حمیم آن بنوشی.
▪️گفتوگوی نافع بن هلال با عمرو بن حجاج ملعون هنگامی که نافع با حضرت عباس(علیه السلام) و یارانش به شریعه فرات رسیدند عمرو بن حجاج زبیدی ملعون گفت: کیستی؟
نافع بن هلال گفت: از پسر عموهای تو؛ آمدهایم از این آب که ما را از آن منع کردهاید، بنوشیم. آن ملعون گفت: گوارایت باد، بنوش! ولی برای حسین(علیه السلام) از این آب مبر. نافع گفت: نه به خدا سوگند، قطرهای از آن آب نمینوشم، در حالی که حسین(علیه السلام)، خاندان و یارانش، همه تشنهاند.
▪️هنگامی که حضرت اباعبدالله الحسین (علیه السلام) حضرت عباس بن علی(علیه السلام) را نزد عمر بن سعد (لعنۀالله علیه) فرستاد تا شب عاشورا را مهلت بگیرد، آن ملعون گفت: اگر مردی از دیلم چنین درخواستی از ما داشت، قبول میکردیم. عمرو بن حجاج ملعون از کسانی بود که رئوس مطهر و مقدس شهدای کربلا را نزد ابن زیاد ملعون بردند.(۳)
🔳پس از واقعه عاشورا
▪️عمرو بن حجاج (لعنۀالله علیه)، از مخالفان قیام مختار بود و در جنگ عبدالله بن مطیع با مختار، از یاران ابن مطیع بود. در روز شکست شورشیان علیه مختار ناپدید شد. مختار، خانهاش را ویران و اموالش را مصادره کرد.
▪️دینوری گفته است که وی راهی بصره شد ولی از ترس سرزنش مردم به سراف رفت. منقول است که وقتی سپاهیان مختار به او رسیدند هنوز رمقی در بدن داشت و آنان سر از تنش جدا کردند و به درک واصل گردید.(۴)
ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا
۱. دینوری، اخبارالطوال، ص۲۵۶؛ ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج۸، ص۱۵۴؛ طبری، تاریخ، ج۵، ص۳۶۷؛ ابن اثیر، الکامل، ج۴، ص۳۰؛ طبری، تاریخ، ج۵، ص۲۷٠،۳۶۴.
۲. ابن مسکویه، تجارب الامم، ج۲، ص۴۰؛ دینوری،اخبارالطوال، ص۲۵۵،۲۵۶؛ بلاذری، انسابالاشراف، ج۳، ص۱۸۱، ۱۸۷، ۱۹۳؛ طبری، تاریخ، ج۵، ۳۵۳،۴۱۲، ۴۳۶،۴۳۵؛ ابن اثیر، الکامل، ج۴، ص۶٠،۵۳، ۶۷؛ شیخ مفید، ارشاد، ج۲، ص۱۰۳؛ ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج۸، ص۱۸۲.
۳. بلاذری، انسابالاشراف، ج۳، ص۱۸۲«یا حسین هذا الفرات تلغ فیه الکلاب و تشرب منه الحمیر و الخنازیر، و الله لا تذوق منه جرعة حتی تذوق الحمیم فی نار جهنم!».
ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج۸، ص۱۷۶؛ طبری، تاریخ، ج۵، ص۴۱۷، ۲۷٠،۴۵۶؛ ابن اعثم، الفتوح، ج۵، ۹۸؛ ابن اثیر، الکامل، ج۴، ص۵۷، بلاذری، انسابالاشراف، ج۳، ص۲۰۶؛ ابن اثیر، الکامل، ج۴، ص۸۱.
۴. ابن کثیر، البدایه و النهایه، ج۸، ص۲۶۷؛ طبری، تاریخ، ج۵۶، ص۲۸،۲۹؛ ابن اثیر، الکامل، ج۴، ص۲۳۶، ۲۲۳؛ دینوری، اخبارالطوال، ص۳۰۱، ۳٠۳؛ بلاذری، انسابالاشراف، ج۶، ص۴۰۹،۴۱۰، ج۶، ص۴۵۰.
🏳️🔺
🏳️🔺🏳️🔺🏳️
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
6️⃣1️⃣قسمت شانزدهم
🔹 ورَخَّصَتْ لِأَهْلِ الشُّبْهَةِ فِي ... حَرَّفَتِ الْقُرْآنَ، وَبَدَّلَتِ الْأَحْكامَ، وَخَلَطَتِ الْحَلالَ بِالْحَرامِ وَ إِخْفاءِ دِينِهِ؛
▫️ در فرازهای زیارت جامعه أئمه مومنین (علیهم السلام) اشاره شده است که أعداء الله کسانی بودند که اساس تحریف و تبدیل دین و قرآن و احکام الهی را بنيان گذاردند: 👇
به اهل شبهه اجازه و آزادی دادند:
▪️قرآن را تحـریف کنند
▪️احکام الهی را به احکامی دیگر تبدیل کنند
▪️دینش را پنهان کنند
🔹 شبهه و اهل شبهه
⏪ شبهه از ریشه شبه به معنای اشتباه و التباس حق به باطل بکار رفته است. أمر وقتی مشتبه شود؛ یعنی لباس حق بر باطل پوشانیده شده است، به همین دلیل تمسک به شبهه، تمسک به شک و ظن و ظلمات است. از اینرو تمام روایات از عمل به شبهه نهی کرده اند.
⏪اهل شبهه کسانی هستند که لباس حق بر باطل می پوشانند و از این طریق، مردم را به ضلالت می کشانند.
🔹 تلبیس در آیات و روایات
⬅️ و لاَ تَلْبِسُوا الْحَقَ بِالْبَاطِلِ وَ تَکْتُمُوا الْحَقَ وَ أَنْتُمْ تَعْلَمُونَ
📓سوره مباركه، بقرة، آيه ٤٢
⏺ «لبس» (مصدر لاتلبسوا) به معناى آمیختن و نیز مشتبه ساختن و تخليط (حق و باطل) و فریب دادن (تلبیس) است. به طوری که تمییز و تشخیص آن دو، به جهت شباهت بسیار، مشکل باشد.
📓معجم مقاییس اللغة؛ المفردات فی غرائب القرآن؛ تاج المصادر، ج۲، ص۵۶۲؛ لسانالعرب، ذیل «لبس»
👈در واقع تلبیس و کتمان حق دو روش متفاوت برای گمراه کردن دیگران است. و هر دو اقبح و اعظم گناهان هستند.
📓روضه كافى، ج۸، ص۴۳؛ زمخشری، کشاف، ج۱، ص۱۳۲؛کشف الاسرار و عدة الابرار، ج۱،ص ۱۶۸و ج۳، ص۳۰۴؛التفسیر الکبیر، ج۳، ص۴۳؛سیوطی، الدرالمنثور، ج۱، ص۶۴
⏹در احادیث نیز فعل مشتق از لَبْس به معنای عمل شیطانی یعنی حیله و نیرنگ، نفاق و ریا و غل و غش در کارها ميباشد.
📓بحارالأنوار، ج۱۷، ص۳۳۷؛ مسند احمدبن حنبل، ج۲، ص۲۸۴
🔹 بنی امیه موسسان تلبیس
◀️ طبق آيه شريفه حضرت قرآن، بني اميه همان يهوديان امّت* رسول الله (صلوات الله عليه و آله) كه خود اصل شبهات هستند، تَلَبُّس و خَلطِ حق و باطل را بنيان گذاردند و به تحريف و تبديل احكام الهي و حقيقت دين پرداختند.
📓لجنه الحدیث، موسوعة شهادة المعصومين، قم، اعتماد، ۱۳۸۰ ش، ج ۲، ص ۶۵و۶۶
👈هدف بني اميه طبق آيه كريمه فوق، در آمیختن حق به باطل، مخفى نگاه داشتن حق بوده است، كه امري نکوهیده و حرام است.
⏹ بنا به فرمايش پيامبر (صلوات الله عليه و آله)، بني اميه؛ يهوديان امّت، «يبدلون شريعتي وسنتي...»؛ آيين مرا دگرگون و سنت مرا تغيير ميدهند.
📓التفسير المنسوب إلى الإمام العسكري، ص۳۷۰؛ تفسير الصافي، ج۱، ص۱۵۵؛ بحار الانوار،ج۴۴، ص۳۰۵
↩️ پس عمل تلبيس، فعل ابلیس جن و شیطان انس است كه نسخه حق را با نسخه باطل می پیچاند، پوشش میدهد و همان حق را به صورت باطل به دست افراد می رساند، آنگونه که خود می خواهد. همان کاری که بنیامیه و امويان انجام ميدهند، يعني نسخه بدل نور (اصل خیر و هدايت در عالم) و آب (سرچشمه حیات و همه حقایق عالم) را که ظلمات و سراب (اصل شرّ و ضلالت و گمراهي در عالم) است ایجاد میکنند.
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
*️⃣حضرت امام حسن بن علی الزکی العسکری (علیه السلام) ، در ذیل آیه شریفه مذكور، «حق» را ایمان و اقرار به رسالت پیامبر و ولایت امیرالمومنین (علیهما السلام)؛ و حقیقت معنای «باطل» را انکار رسالت و ولایت نامیده اند.
▫️فقَالَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَ وَ لا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْباطِلِ بِأَنْ تُقِرُّوا بِمُحَمَّدٍ وَ عَلِيٍّ مِنْ وَجْهٍ وَ تَجْحَدُوهُمَا مِنْ وَجْهٍ وَ تَكْتُمُوا الْحَقَ مِنْ نُبُوَّةِ هَذَا، وَ إِمَامَةِ هَذَا
📓التفسير المنسوب إلى الإمام الحسن العسكري عليه السلام، ص۲۳۱؛ البرهان في تفسير القرآن، ج۱، ص۲۰۳
⏺حضرت علی بن الحسین (علیه السلام) هنگام اشاره به این آیه شریفه بيان فرمودند: اعداء اهل بيت (عليهم السلام)، کلمه حق را پوشاندند، «باطل» را در مقابل حق، عَلَم و اظهار کردند، حرمت ما اهل بیت را هتک كردند و ظلم در حق ما روا داشتند و ملک ما را غصب نمودند و منافقانه با ما رفتار کردند...
▫️يا جَابِرُ مَا تَقُولُ بِقَوْمٍ أَمَاتُوا كَلِمَةَ الْحَقِّ وَ أَظْهَرُوا الْبَاطِلَ وَ هَتَكُوا حَرِيمَنَا وَ ظَلَمُونَا حَقَّنَا وَ غَصَبُونَا مُلْكَنَا وَ فَعَلُوا أَفْعَالَ الْمُنَافِقِينَ وَ سَارُوا سِيرَةَ الْفَاسِقِين..
📓بحار الأنوار، ج۴۶، ص۲۷۹؛ الهداية الكبرى، ص۲۲۹
🔹 بنی امیه و مصادیق تلبیس
👈بني اميه از همان آغاز جريان ظلمت و سراب اموي يعني زمان اميه يهودي، قبل از بعثت و بعد از بعثت، با پیامبر و اهل بيت ايشان (عليهم السلام) دشمنی خود را با دین خدا آشکار ساختند و تکذیب جريان نور يعني نبوت و رسالت و امامت را در دستور کار خود قرار دادند.
👈آن شجره خبيثه ملعونه، جريان نور و هدايت و حق كه نبوت و امامت بود را پوشاندند، و خود را كه جريان «باطل» و ظلمت و سراب و ضلالت بودند در مقابل حق و نور، عَلَم و اظهار کردند.
👈با دستور منع حدیث نبوي و پس از آن، دستور جعل حدیث نبوي، و سپس سبّ و دشنام دادن به امیرالمومنین علی (عليه السلام) بر روی منابر كه حقيقت دين و اسلام بودند؛ امر را بر كسانى كه حق را شنيده بودند، مشتبه جلوه دادند و حق را از كسانى كه آن را نشنيده بودند كتمان كردند.
آنها حق را با لباس باطل مي پوشاندند؛ يعنى باطل را روكشى براى حق قرار دادند، به طورى كه مردم لباس را ديده و متلبس را كه حق باشد، نمي بينند.
این فتنه بدان جا کشید که تمام جماعت آن زمان و زمان هاي بعد، احادیث جعلى را بعنوان مطالب حق پذیرفتند، و در آن روزگار، حق نزد ایشان تبدیل به باطل و باطل به حق و دروغ به راست و راست به دروغ تبدیل شد.
یعنی معاویه ملعون عملا مرجعیت علمی امام علی (عليه السلام) و فرزندان طاهرینشان را از جامعه سلب نموده و در همان حال اکاذیب و افكار گمراهانه خویش را به جای احادیث جا زد.
آن ملعون گروهى را وادار کرد تا احادیث و اخبارى را در فضائل خلفاء جعل کنند و در میان مسلمانان پخش نمایند و روایاتى هم در نکوهش امیرالمؤمنین از زبان رسول خدا (عليهماالسلام) وضع کنند و مردم را از آن حضرات دور سازند و از مقام و منزلت شان بکاهند.
📓الإحتجاج، ج۲، «احتجاج امام حسین علیه السلام، به ذکر مناقب أمیر المؤمنین و فرزندانش علیهم السلام»، ص ۷۷؛ نهج الفصاحة (مجموعه کلمات قصار حضرت رسول صلى الله علیه و آله)، مقدمه چاپ دوم
⬅️ حضرت على عليه السلام در كلام نوراني شان به صراحت به خطر تلبيس اشاره مىفرمايد: اگر باطل خالصانه مطرح شود، نگرانى نيست. (چون مردم آگاه مىشوند و آن را ترك مىكنند.) و اگر حقّ نيز خالصانه مطرح شود، زبان مخالف بسته مىشود. لكن خطر آنجاست كه حقّ و باطل، بهم آميخته شده و از هر كدام بخشى چنان جلوه داده شود كه زمينهى تسلّط شيطان بر هوادارانش فراهم شود.
📓نهجالبلاغه، خطبه ۵۰
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩
🚩🚩🚩
🚩🚩
#رایة_الحق
#اندیشکده
#سفیانی
#برائت_از_اعداء_الله
🔹 صهیونیزم جهانی و التباس حق به باطل
❌امروز نماد بنیامیه، 👈همان جریان صهیونیزم جهاني (انگلیس و آمریکا و اسرائيل و وهابيت) است. و اینها هیچکدام اعتبار و اصالت ندارند و همه از جنس امیه و اعقاب اميه هستند. آنها باطل و ظلمت و سرابي هستند كه با خدعه و فریب و نيرنگ اموي، تلبيس نموده و خود را حق و نور و آب نشان داده اند.
🔺اکنون در عالم شاهد آن هستیم که صهيونيزم جهاني، همان جریان باطل و ظلمت و سراب، حاکمیت دنیا را به دست گرفته و با استعمار و استثمار و نیرنگ، با بوق های فریب رسانه ای، هزاران سال دروغ گفتهاند! و حق را پوشانده و باطل را جلوه داده اند.
🔺انگلیس ملعونی که ریشه اش همان بنی امیه است، به سبک آباء و اجداد اموي اش عمل میکند، امثال وهابیت و بهائیت و فرقه ها و نحله های دروغین را باب میکند و میان شیعیان وارد میکند و رونق میدهد تا نفاق و دو دستگی بین شیعیان ایجاد شود و همدیگر را تکفیر نمايند، و آن وحدت و یکپارچگی و عظمت و ابهتي که هیچ قدرتی یارای مقابله در عالم با آنها را ندارد، از بین ببرد و قدرتشان کم شود. و به این صورت، باعث از هم پاشیدن بنیان اسلام حقيقي می شود.
🔺لذا آنچه که امروز در دنیا وجود دارد، جریان کذب، دروغ، خدعه، فریب و نیرنگ بنی امیه است كه بر گُرده جهانیان سوار کرده اند.
لذا به اختصار نمونه اي از جريان هاي كذب و نيرنگي كه توسط اولاد البغايا ايجاد شده، اشاره ميگردد:
❌از نحله هاي ساختگي ديگر جريان سراب (انگليس)، بابیت و بهائيت است كه از حمایت های انگلیس اموي برخوردار بوده اند. از حمايت ملاعيني همچون: وینستون چرچیل(وزیر مستعمرات انگلیس)، هربرت ساموئل(کمیسر عالی بریتانیا در فلسطین)، و رونالد استورز(فرماندار حیفا و توابع) .
با ايجاد بابیت و بهائيت، دست به تحریف و ایجاد انحراف در محتوا و مصداق برترین اعتقاد شیعه، یعنی اعتقاد به منجی آخرالزمان زدند تا سراب را بجاي حقيقت جلوه دهند.
📓دست پنهان سیاست انگلیس در ایران، خان ملک ساسانی، ص ۱۰۲؛ مقاله چتر عنایت لندن بر سر پیشوا؛ مقاله دوستان انگلو - صهیون عباس افندی
👈نمونه ای از فعالیتهای تروریستی بهائیان تحت امر انگلیس اموی عبارت بوده از: طرح ترور امیرکبیر، اقدام به ترور شیخ فضلالله نوری، متلاشی ساختن نهضت جنگل و ایفای نقش در ترور میرزاکوچک خان جنگلی.
❌مستر همفر مامور جاسوسي وزارت مستعمرات انگلستان در کشورهای مصر، عراق، ایران، حجاز است. او در خاطرات خود نقل كرده: به منظور جستجوی راه های درهم شکستن اتحاد مسلمانان، و نفوذ استعماری در ممالک اسلامی و تبلیغ عقاید و مذهب ساختگی، در مناطق اسلامی، با برنامه ریزی آگاهانه و منظمی، وهابيت را تاسيس نمود.
📓خاطرات مستر همفر، اعترافات یک جاسوس انگلیسی در کشورهای اسلامی
🔺از مصادیق التباس حق به باطل توسط وهابیت همان اعقاب بنی امیه، در روند عادی سازی روابط با اسرائیل است.
👈چنانچه در خبرگزاریها آمده است "عبدالرحمن السدیس" با استناد کذب و باطل به سیره پیغمبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم)، لباس حق را به مقصود باطل خود پوشانده، و از این طریق تلاش در عادی سازی روابط جهان اسلام با صهیونیزم جهانی می نماید.
❌ "عبدالرحمن سديس" امام جماعت مسجدالحرام و رئيس کل حرمين شريفين (اين منصب در عربستان سعودي مساوي با رتبه وزارت و عضويت در هيئت حاکمه آل سعود است) و از متعصب ترين حاميان فرقه وهابيت و از قبیله 👈بنی عنزه (یهودیان خیبر) میباشد.
👈يرجع نسب أسرة السديس ... من قبيلة عنزه المشهورة وهم (أولاد وائل) من قبائل ربيعة.
📓 تاريخ ونسب الاسرة، لأسرة السدیس
❌ عنزی ملعون از قبیله "عنزه (یهودیان خیبر)" در کربلا جزو قتله امام حسین علیه السلام و غارتگران خیام حسینی بوده است.
📓وقعة الطف، ص: ۲۰۳ و ۲۵۶
🚩🚩
🚩🚩🚩🚩
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥برشی از سوتیهای حسن روحانی و دوستانش جهت یادآوری.
#اخبار_جبهه_انقلاب_اسلامی
🇮🇷اخبار جبهه انقلاب اسلامی
@News_Revolution 📡
هشدار جدی پلیس فتا به دارندگان صفحات #اینستاگرام
اخیرا شاهد مراجعه شهروندان با عنوان هک اکانت صفحات اینستاگرام هستیم که عامل اصلی آن انتخاب رمز عبور ساده، همچون شماره تلفن همراه است برای مصون ماندن از این آسیب ها، همواره از رمز عبور پیچیده که حاوی حروف کوچک و بزرگ، اعداد و علائم است استفاده نمایید.
#پلیس_فتا
#کلیک_امن
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
مجری تادیب کودکان
⁉️پرسش :👇👇
مجری تادیب در کودکان و نوجوانان چه کسی است؟
✅پاسخ اجمالی:👇👇
ولىّ طفل و معلّم و حاكم شرع حق تأديب افراد نابالغ را دارند. امّا والى و حاكم شرع حق تأديب طفل را به هنگام ارتكاب منكرات دارد، به جهت اين كه مخاطب ادلّه حدود و تعزيرات است، و اجراى حدود و تعزيرات در درجه اوّل بر دوش حاكم شرع است. امّا ولىّ طفل (پدر و پدر بزرگ پدرى) حقّ تأديب نابالغ را در هر دو جهت دارد؛ هم براى جلوگيرى از منكرات، و وادار كردن به انجام واجبات، و هم در مقام تعليم و تربيت. و معلّم نیز اجمالا چنين حقّى را به هنگام ضرورت دارد که علاوه بر برخی روايات، سيره مستمرّه عقلا نيز دليل بر اين حق است.
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
مجری تادیب کودکان
⁉️پرسش : 👇👇👇
مجری تادیب در کودکان و نوجوانان چه کسی است؟
✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇👇
در این که مجری تادیب در کودکان و نوجوانان چه کسی است؟ باید گفت که ولىّ طفل و معلّم و حاكم شرع حق تأديب افراد نابالغ را دارند. امّا والى و حاكم شرع حق تأديب طفل را به هنگام ارتكاب منكرات دارد، به جهت اين كه مخاطب ادلّه حدود و تعزيرات است، و اجراى حدود و تعزيرات در درجه اوّل بر دوش حاكم شرع است، اما چنين حقّى براى حاكم شرع جهت انجام مسائل تربيتى و آداب وجود ندارد. در نتيجه محدوده اختيار حاكم در اجراى تأديب، فقط در صورت ارتكاب منكرات است. امّا ولىّ طفل (پدر و پدر بزرگ پدرى) حقّ تأديب نابالغ را در هر دو جهت دارد؛ هم براى جلوگيرى از منكرات، و وادار كردن به انجام واجبات، و هم در مقام تعليم و تربيت. علاوه بر رواياتى كه گذشت، روايات خاصّى در جواز تأديب صبى براى وادار كردن وى به انجام واجبات نيز وارد شده است.
سؤال: آيا مادر هم مى تواند همانند پدر و جدّ پدرى كودك را به هنگام ضرورت تنبيه كند؟
پاسخ: در ميان فقهاى شيعه، كسى را نيافتيم كه متعرّض اين مسأله شده باشد. ولى در كتاب «الفقه على المذاهب الاربعه»، از كتابهاى اهل سنّت مى خوانيم: «الظاهر ان الام تلحق بالاب فيما اذا كان فى زمن الصبا فى كفالتها للصبى او البنت فيجوز لها التعزير»(1)؛ (ظاهراً مادر نيز حقّ تأديب و تنبيه طفل را همچون پدر دارد؛ البتّه تا زمانى كه دختر بچّه يا پسر بچّه در كفالت وى هستند). ما نيز معتقديم كه تفاوتى بين پدر و مادر در اين مسأله نيست. و دليل ما سيره مستّمره اهل شرع و عقلاى اهل عرف است، كه چنين حقّى را براى مادر نيز قائل هستند. نتيجه اين كه پدر و جدّپدرى و مادر حقّ تأديب صبى را در جهات سه گانه دارند.
و امّا معلّم، همان گونه كه در روايت سكونى(2) آمده اجمالا چنين حقّى را به هنگام ضرورت دارد. علاوه بر این روايت سيره مستمرّه عقلا نيز دليل بر اين حق است. بنابراين در اصل جواز اين كار بحثى نيست. بلكه بحث در اين است كه آيا معلّم مستقلاّ چنين حقّى دارد، و اوّلا و بالذّات مجاز به اين كار مى باشد؟ يا اين حق بايد از ناحيه ولىّ طفل به او واگذار شود، و بدون اذن ولى، هر چند اذن ضمنى، مجاز به اين كار نخواهد بود؟ ظاهراً حقّ وى استقلالى نيست، بلكه از طريق ولى و با اجازه وى مى باشد؛ زيرا سيره عقلا، كه دليل عمده اين مسأله است، به معلّم در صورت اجازه ولى چنين حقّى را مى دهد؛ هر چند اذن ضمنى باشد. مثل اين كه فرزندش را به معلّم سپرده تا تعليم و تربيتش را طبق عرف بر عهده بگيرد، و مى دانيم كه تنبيه و تأديب و از جمله مجازاتهاى بدنى به طور اجمال، از لوازم تعليم و تربيت است. ثمره اين بحث در جايى ظاهر مى شود كه ولى، معلّم را صريحاً از تنبيه بدنى فرزند خود نهى كند، كه در اين صورت حقّ تنبيه او را ندارد و نكته مهم اينجاست كه در عصر ما كه سيره تقريباً عوض شده، اذن ضمنى نيز كفايت نمى كند، بلكه اذنِ صريحِ ولى لازم است.
نتيجه اين كه والى و ولىّ طفل و معلّم حقّ تأديب و تنبيه بدنى او را با شرايط و قيود خاصّى دارند. ولى باز تكرار مى كنيم تا ضرورتى نباشد بايد از اين كار پرهيز كرد.(3)
پی نوشت:
(1). الفقه على المذاهب الأربعة و مذهب أهل البيت وفقاً لمذهب أهل البيت(عليهم السلام)، جزيرى، عبد الرحمن، غروى، ياسر مازح، سيد محمد، دار الثقلين، بيروت، لبنان، 1419 قمری، چاپ: اول، ج 5، ص 595.
(2). الكافي، كلينى، محمد بن يعقوب بن اسحاق، محقق / مصحح: غفارى، على اكبر، آخوندى، محمد، دار الكتب الإسلامية، تهران، 1407 قمری، چاپ: چهارم، ج 7، ص 268، باب (النوادر).
(3). گردآوری از کتاب: تعزير و گستره آن، مكارم شيرازى، ناصر، تهيه و تنظيم: عليان نژادى، ابوالقاسم، مدرسة الامام على بن ابى طالب(علیه السلام)، قم، 1425 قمری، چاپ: اول، ص 152.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
منافات روایات «سهوالنبی» با عصمت و علم غیب پیامبر اسلام(ص)!
⁉️پرسش :👇👇
آیا روایات «سهو النبی» با علم غیب پیامبر منافات ندارند؟! در برخي از این روایات نقل شده است كه پیامبر اسلام(ص) نماز چهار ركعتي را دو ركعت خواند و سلام داد، يا اينكه نماز چهار ركعتي را پنج ركعت خوانده است!
✅پاسخ اجمالی:👇👇
روایات سهوالنبی با «ادله عقلی» مبنی بر عصمت ایشان از هر گونه خطا سازگاری ندارد، چرا که بدون عصمت کامل و همه جانبه: «جلب اعتماد» مردم و اتمام حجت بر آنها ممکن نیست؛ «نقض غرض» پیش می آید و الگوگیری، اطاعت و در نتیجه هدایت مردم محقق نخواهد شد؛ اجتماع ضدين لازم مى آيد؛ اغراى به جهل و تشويق به خطا از طرف خدا پیش می آید که از ذات باری تعالی قبیح است.
این روایات طبق «معیار های علم حدیث» نیز مورد پذیرش قرار نمی گیرد، چرا که: این روایات خبر واحد هستند و در مسائل اعتقادی حجت نیستند؛ در متن این روایات تناقض وجود دارد و نمی توان آنها را پذیرفت؛ در مقابل این روایات عمومات و رواياتي وجود دارد كه وقوع هر گونه سهو و نسياني را از پيامبر نفی می كند.
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
✅پاسخ تفصیلی:👆🔻👇👇
روایات سهوالنبی!
⁉️در مورد پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) روایاتی نقل شده است که دلالت بر امکان فراموشی برای ایشان دارد، به عنوان مثال از امام صادق(علیه السلام) نقل شده است: «إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ(صلی الله علیه وآله) سَهَا فَسَلَّمَ فِي رَكْعَتَيْنِ. ثُمَ ذَكَرَ حَدِيثَ ذِي الشِّمَالَيْنِ فَقَالَ: ثُمَّ قَامَ فَأَضَافَ إِلَيْهَا رَكْعَتَيْن»(1)؛ (پیامبر(صلى اللَّه عليه و آله) در يك نماز سهو فرمودند تا سلام دادند در نماز چهار ركعتى بعد از دو ركعت. پس امام صادق(علیه السلام) بيان فرمودند حكايت ذو الشمالين را و فرمودند: پس حضرت برخاستند و دو ركعت ديگر بجا آوردند تا چهار ركعت شد).
آيا این روایات با علم غیب و عصمت ایشان از هر گونه خطا منافات ندارد؟
✅پاسخ👇👇👇
مفهوم سهو و نسیان و عقیده شیعه درباره سهوالنبی؟
قبل از پاسخ به سوال فوق لازم است مفهوم سهو و نسیان و عقیده شیعه در این باره روشن شود.
«سهو» به معنای فراموشی و غفلت از یک مطلب و منتقل شدن قلب از این مطلب به مطلب دیگر است. سهو در نماز؛ یعنی غفلت کردن نسبت به چیزی که از اجزای نماز است.(2)
«نسیان» آن است که انسان، محفوظ ذهن خود را به واسطه ضعف قلب یا غفلت و یا از روى قصد از یاد ببرد تا از قلب او حذف شود و از یادش برود.(3)
از نظر شیعه پیامبر از هر گونه سهو و نسیان معصوم می باشد. البته نسيان در صورتى بر پيامبر جايز نيست كه بخواهد چيزى را از سوى خدا يا در مورد شريعت، يا در امورى كه مردم را از او متنفر مى سازد، بيان كند، اما در مورد چيزى كه از اين دايره خارج باشد، مانعى ندارد، مثل اينكه پيامبر غذا يا نوشيدنى خود را فراموش كند، امّا نه فراموشى مستمر و پى در پى، چنين چيزى بر پيامبر محال نيست.(4) در حقیقت چنین اموری بی توجهی به دنیا می باشد نه فراموشی؛ لذا این بی توجهی ها منافات با عصمت پیامبران ندارد، گرچه همین هم از پیامبران بصورت قطعی گزارش نشده است.
در مورد سهو نیز علمای شیعه بر عصمت پیامبر در این زمینه اجماع دارند، جز شیخ صدوق و استادش ابن ولید(قدّس سرّهما) که اِسهاء از جانب خداوند (به این معنی که خدواند آنها را دچار سهو و فراموشی کند) را ممکن دانسته اند، نه سهوی که از ناحیه شیطان است؛ لیکن مخالفت این دو نفر، زیانی به اِجماع نمی رساند (و باطل بودن سهو النبی به حال خویش باقی است). حتی سهو در غیر واجبات و محرمات ـ مانند مباحات و مکروهات ـ نیز ظاهراً بیشتر اصحاب ما امامیّه، اِجماع بر عدم صدور آن ها دارند؛ چنان که آیات و روایاتی چند نیز بر آن ها دلالت دارند.(5)
اعتبار روایات سهو النبی؟
حال در پاسخ به سؤال مطرح شده می گوییم که روایات سهو النبی چند اشکال عمده دارند که پذیرش مضمون آنها را دچار مشکل می کند؛ از جمله:
ادامه در پست بعدی 👆🔻👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه پاسخ بالا 👆🔻👇👇
با ادله عقلی مبنی بر عصمت رسول خدا از هر گونه خطا سازگاری ندارد:
ادله عقلی فراوانی وجود دارد که نشان می دهد پیامبران از هر گونه سهو و نسیان و خطا و اشتباهی معصوم هستند. برای نمونه به برخی از این ادله اشاره می کنیم:
الف) جلب اعتماد مردم و اتمام حجت بر آنها
از آنجا که مسأله ى جلب اعتماد مردم كه عامل مهم در پيشرفت مقاصد پيامبران است ايجاب مى كند كه آنها در قسمت عمل به وظايف مذهبى اعم از فردى و اجتماعى مصون از خطا و نسیان و اشتباه باشند. اگر بگوییم كه سهو النبی جایز است لازم می آید كه تمام سخنان و اعمال پیامبر(صلی الله علیه و آله) از حجیت بیفتد؛ زیرا روی هر یك از آیات قرآن و یا هر یك از روایات پیامبر اكرم(صلی الله علیه و آله) و یا هر یك از اعمالی كه از پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده است، انگشت بگذاریم و بخواهیم از آنها استفاده كنیم، می توان گفت كه ممكن است پیامبر آن سخن را سهوا فرموده باشد و یا یك كلمه را سهوا اضافه كرده باشند و یا یك عملی را سهوا انجام داده باشند. و به این ترتیب تمام قرآن و روایات از حجیت می افتند. بنابراين سهو و نسیان و سرزدن اشتباه از پيامبر در اين گونه موضوعات ساده، دليل روشنى بر امكان اشتباه او در آن موضوعات پيچيده و حساس تلقى مى شود و با اين وضع، اطمينان كاملى به درستى گفته هاى و تعليمات او پيدا نخواهد شد.(6)
ب) قبيح بودن اغراى به جهل و تشويق به خطا از طرف خدا
مسلما خداوند در مقام هدايت بندگان خود هرگز كوچك ترين كارى كه سبب تشويق آنها به خطا يا دعوت آنها به راه هاى انحرافى باشد نخواهد كرد، چرا كه صدور چنين عملى از هركس باشد قبيح و زشت است تا چه رسد به ذات پاك خداوند بزرگ. اگر خداوند اسناد نبوت را، اعم از معجزات و دلايل علمى، در اختيار كسى بگذارد كه ممکن است خطا كند یا دچار فراموشی شود، بندگان خود را به گمراهى افكنده است. اين درست به آن مى ماند كه شخص بزرگى سند نمايندگى خود را به دست كسى دهد كه با فراموش کاری و اشتباه، خرابکاری می کند، آيا اين كار زشت و قبيحى نيست؟ چگونه احتمال بدهيم كه چنين كارى از خداوند سر مى زند و معجزات و مدارك نبوت را در اختيار دروغ گوى منحرف و يا خطاكارى مى گذارد؟!(7)
ج) اجتماع ضدین
اگر از پيامبر(صلى الله عليه و آله) ولو از روی فراموشی گناه یا خطایى سرزند اجتماع ضدين، يعنى دو دستور متضاد، لازم مى آيد، از يكسو بايد در همه چيز از پيامبر پيروى كرد، از سوى ديگر بايد در مورد آن گناه یا اشتباه با او به مخالفت برخاست، و مى دانيم دو دستور متضاد هرگز از خداوند حكيم صادر نمى شود.(8)
د) جلوگیری از نقض غرض
اگر قرار باشد پیامبران وسیله ای برای هدایت مردم باشند و همه اعمال و رفتار و گفتار آنها الگویی برای دیگران باشد لازم است در تمام شئون معصوم باشند و حتی خطا و اشتباه نیز از آنها سرنزند، وگرنه این امکان وجود نخواهد داشت تا از آنها همیشه تبعیت شود و نقض غرض در اهداف رسالت آنها پیش می آید.
در نتیجه خداوند براى پيشرفت مقاصد بعثت، پيامبران را با «مصونيت و پيراستگى كامل» مجهز ساخته، تا از اين جهت اعتماد صد در صد مردم را به آموزگاران وحى جلب نمايد و در نتيجه هدف و مقصد بعثت كه تربيت و گرايش مردم به خدا است جامه ى عمل بپوشد.
ادامه در پست بعدی 👆🔻👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه 👆🔻👇👇👇
روایات سهوالنبی خبر واحد می باشند و در مسائل اعتقادی حجت نیستند:
در مسائل اعتقادي مثل جواز سهو براي پيامبر، هرگز نمي توان به اخباری که خبر واحد و ظنی می باشند اعتماد كرد؛ بلکه لازم است اصول اعتقادی را با موازين قطعى عقلى شناخت، تا بتوان از آنها در ديگر مسائل بهره گرفت، در غیر این صورت با اشکال دور مواجه می شویم؛ زیرا اعتبار روایات و سخنان پیامبر متوقف بر اعتقاد به نبوت و عصمت ایشان است و نمی توان عصمت ایشان را متوقف بر روایات ظنی کنیم.(9) ضمن اینکه اگر قرار باشد با روایات ظنی به سهوالنبی معتقد شویم خود این روایاتی که درباره سهوالنبی بیان شده اند اگر از پیامبر نقل شده باشند مصداق سهو و اشتباه پیامبر خواهند شد و از حجیت خواهند افتاد و اگر از غیر پیامبر نقل شده باشند بطریق اولی حجیت نخواهند داشت؛ زیرا وقتی روایات پیامبر بخاطر احتمال سهو و نسیان ایشان حجیت ندارد روایات سایرین که در مرتبه پایین تری از ایشان قرار دارند بطریق اولی حجیت نخواهد داشت.
آشفتگی در متن این روایات آنها را از حجیت می اندازد.
یکی از شرایط حجیت خبر واحد وجود قرائنی مبنی بر صحت آن می باشد(10)؛ این در حالی است که در مورد روایات سهو النبی نه تنها قرائنی مبنی بر صحت آن وجود ندارد بلکه با توجه به اینکه از نظر متن اختلاف بسياري بين این روایات وجود دارد، این آشفتگی در متن اعتبار آنها را زیر سؤال می برد. داستان سهو نبي و يا سجده سهو بعد از نماز و يا اينكه حضرت خشمگين شد، به صورت هاي بسيار مختلف در روايات آمده است؛ مثلاً در روايتي آمده: رسول خدا(صلّي الله عليه و آله) در نماز چهار ركعتي پس از به جا آوردن دو ركعت، سلام داد، شخصی به نام «ذوشمالین» یا «ذوالیدین» به پیامبر عرض کرد: آیا نماز کوتاه شده یا تو فراموش کردی؟ پیامبر فرمود: هیچکدام از اینها نبود. پیامبر نیز برای روشن شدن ماجرا از دیگران سؤال کرد که آیا او درست می گوید؟ گفتند: آری، پیامبر برخاست، دو رکعت نماز را بجا آورد.(11)
در نقل ديگر همين جريان بدين صورت مطرح شده كه حضرت غضبناك شد و برخي از مردم از مسجد بيرون آمدند، عده اي از هيبت حضرت سخن نگفتند، بعد از گفت و گوهايي حضرت نماز را دوباره اقامه كرد.(12) نقل هاي ديگري نيز براي اين جريان آمده است(13) که در مجموع معلوم مي شود كه نحوه نقل اين جريان، خود دليل بر مشكوك بودن اصل مسأله است و داستان به گونه اي نقل شده كه نه تنها با سایر نقل هایی که در این باره آمده است اختلاف دارد، بلکه با شأن پيامبر نیز سازگار نیست.(14)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ادامه و قسمت آخر 👆🔻👇👇👇
روایات سهو النبی با روایات معتبر شیعه در تعارض است.
در مقابل روایات سهو النبی عمومات و رواياتي وجود دارد كه وقوع هر گونه سهو و نسياني، خصوصا سهو در نماز را از پيامبر نفي مي كند. در برخي روايات صريحاً وقوع سهو در نماز پيامبر(صلّي الله عليه و آله) انكار گرديده است؛ مثلاً زراره از امام صادق(عليه السّلام) سؤال مي كند: آيا پيامبر در عمر خود سجده سهو به جا آورد؟ امام در پاسخ مي فرمايد: نه، پيامبر سجده سهو انجام نداد، بلكه هيچ انسان آگاه و عالمي، سجده سهو به جا نمي آورد(15)؛ يعني سجده سهو براي كساني است كه از ياد خدا غافل شده اند، دچار فراموشي و زياده و نقصان در اجزاي نماز مي گردند؛ امّا كساني كه دائماً خود را در محضر خدا مي بينند و حتّي در غير نماز نيز لحظه اي از توجّه به او غفلت نمي كنند چگونه ممكن است در نماز دچار سهو گرديده، نياز به سجده سهو پيدا نمايند؟!(16)
در تعارض بین روایات دال بر سهو النبی و روایات نافی آن، ما روایات نفی کننده سهو را ترجیح می دهیم؛ زیرا در باب تعارض، روایت مخالف قرآن و یا روایتی که موافق عامه است باید کنار گذاشته شود و روایت موافق قرآن یا مخالف عامه مورد عمل قرار گیرد. و صحیحه زراره، هم موافق قرآن است که انبیا را معصوم از سهو و نسیان می داند هم مخالف عامه است (زیرا آنان سهو و نسیان را بر نبی تجویز کرده اند)، پس صحیحه زراره بر روایت سهو نبی که موافق عامه و مخالف قرآن است ترجیح دارد و روایت سهو نبی باید کنار گذاشته شود و قابل استناد نخواهد بود.(17)
شيخ طوسي در این باره مي گويد: «آنچه كه من بر اساس آن فتوا مي دهم، مضمون رواياتي است كه صدور سهو در نماز پيامبر را نفي مي كند؛ امّا اخباري كه دلالت بر سهو پيامبر در نماز دارد، مورد پذيرش ما نيستند، چون موافق با نظريه اهل سنّت مي باشند و لذا معلوم مي شود كه از روي تقيه صادر شده است».(18) در حقیقت شیخ طوسی معتقد است اگر روایتی در منابع شیعه درباره سهوالنبی بیان شده است با توجه به کم بودن چنین روایاتی و با توجه به اینکه علمای شیعه چنین اعتقادی ندارند، مطمئنا در شرایطی بیان شده است که راوی در بین اهل سنت حضور داشته و از روی تقیه مطالب دو پهلو بیان کرده است که از آن برداشت سهوالنبی می شود. بنابراین صدور چنین روایاتی مورد پذیرش عالمان شیعی نیست تا با علم غیب پیامبر منافات پیدا کند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
⚜️
#حضرت_قرآن
بسم الله الرحمن الرحیم
🔅و الْخامِسَةُ أَنَّ لَعْنَتَ اللهِ عَلَيْهِ إِنْ كانَ مِنَ الْكاذِبينَ
🔅و در پنجمينبار بگويد كه لعنت خدا بر او باد اگر از دروغگويان باشد.
📗سوره مبارکه نور، آیه شریفه ۷
⚜️عنْ أَبِیعَبْدِاللَّهِ (ع) قَال: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ (ص) :
ثَلَاثٌ مَنْ کُنَّ فِیهِ کَانَ مُنَافِقاً وَ إِنْ صَامَ وَ صَلَّی وَ زَعَمَ أَنَّهُ مُسْلِمٌ مَنْ إِذَا ائْتُمِنَ خَانَ وَ إِذَا حَدَّثَ کَذَبَ وَ إِذَا وَعَدَ أَخْلَفَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ فِی کِتَابِهِ إِنَّ اللهَ لا یُحِبُّ الْخائِنِینَ وَ قَالَ أَنَّ لَعْنَتَ اللهِ عَلَیْهِ إِنْ کانَ مِنَ الْکاذِبِینَ وَ فِی قَوْلِهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ اذْکُرْ فِی الْکِتابِ إِسْماعِیلَ إِنَّهُ کانَ صادِقَ الْوَعْدِ وَ کانَ رَسُولًا نَبِیًّا.
✒️از امام صادق (علیه السلام) روایت است: رسول خدا (سلی الله علیهو آله و سلم) فرمودند:
«هرکس سه خصلت در او باشد از منافقان به شمار میرود. اگرچه نماز بخواند و روزه بگیرد و گمان کند که مسلمان میباشد؛ کسی که دروغ بگوید، و هرگاه وعده دهد خلف وعده نماید، و در امانتها خیانت کند.
✒️خداوند متعال در قرآن مجید فرموده: خداوند خیانتکنندگان را دوست نمیدارد. (انفال/۵۸) و در جای دیگر فرمودند:
👈أنَّ لَعْنَتَ اللهُ عَلَیْهِ إِنْ کانَ مِنَ الْکاذِبِینَ،
و در جای دیگر فرمودند: و در این کتاب [آسمانی] از اسماعیل(علیه السلام) [نیز] یاد کن، که او در وعدههایش صادق، و رسول و پیامبری [بزرگ] بود!. (مریم/۵۴).
📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۱۰، ص۱۸۶؛ الکافی، ج۲، ص۲۹۰؛ وسایل الشیعهًْ، ج۱۵، ص۳۳۹؛ بحارالأنوار، ج۶۹، ص۱۰۸
⚜️
✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨⚜️✨
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴از نامه به رهبری تا تبلیغ در منوتو / عمروعاص زمانهات را بشناس!
🔹شرکت اسنوا، از امضاکنندگان نامه به رهبر معظم انقلاب برای بستن دست تولیدکنندگان کرهای بود و حالا ببینید تبلیغ این شرکت را در برنامه انگلیسی منوتو!
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌مراقبت از تصویری شدن ذهن
🔸این روزها رسانهها بیشتر از گذشته به رسانه تصویری تبدیل شدهاند و کاربران بیش از آنکه به خواندن متن علاقه داشته باشند به دیدن تصاویر اهمیت بیشتری میدهند. اگر شما هم جزو کاربرانی هستید که بیشتر از مطالعه، به دیدن تصاویر علاقه دارید و به تعبیری ذهنتان تصویری شده است این ویدئو به شما نشان میدهد که چگونه از مغزتان مراقبت کنید و تصویری شدن ذهنتان را مدیریت کنید.
#فضای_مجازی
#سواد_رسانه_ای
#شبکه_های_اجتماعی
حتما ببینید 👆👆
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌چطور بفهمیم گوشی تلفن همراهمان هک شده است؟
🔸️با پیشرفت فناوری در جنبههای مختلف، امکان هک کردن گوشیهای تلفن همراه بیشتر از همیشه وجود دارد. سرقت اطلاعات و اخاذی کردن با اطلاعات به دست آمده، کابوس کاربران گوشیهای هوشمند است. اما علائم هک شدن گوشی چیست و چگونه بفهمیم که گوشی ما هک شده است؟ ویدئوی زیر به شما در این زمینه کمک میکند.
#فضای_مجازی
#سواد_رسانه_ای
#شبکه_های_اجتماعی
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛