eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.8هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
9هزار ویدیو
230 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🚩🚩🚩🚩 🚩🚩🚩 🚩🚩 🔹بني اميه و نشر تصوف ⏹ سید نعمت‏ اللّه جزایرى در انوار نعمانیه نقل كرده است: خلفاء بنى‏ امیه و بنى ‏عباس میل داشتند مردانى را به نام زهد و عبادت و غیب‏گوئى بتراشند تا بتوانند با ائمه معصومین (عليهم السلام) معارضه کنند و علم و زهد و کمالات اهل بیت (عليهم السلام) را در نظر مردم کوچک کنند، و براي اين عمل از فرقه صوفيه بهره بردند. 📓الأنوار النعمانية، ج‏۲، ص ۲۰۲ 👈این جریان با طرح مساله شیخوخیت و رهبری معنوی در مقابل اهل بیت (عليهم السلام) قد علم كرد و انحراف بر انحراف به مرور زمان افزوده شد تا اینکه افرادي چون سفیان ثوری، حسن بصري، ابوهاشم کوفی، شبلي، جنید بغدادی، احمد غزالی، محمد غزالي، ابوحلمان دمشقی، گرگانی، ابوسعید ابوالخیر و منصور حلاج و... که حق امیر مومنان علي (عليه السلام) را همچون غاصبين ولايت ندیدند و کوس "أنا الحق" بزدند و دعوی هدایت کردند. 🔺 علامه مجلسی مینویسد: حسن بصری، هردو گروه پیکارگران نبرد جمل را خطاکار میدانست و به همین دلیل از سوی امام علی (عليه السلام) به سامری امت ملقب شد. 📓عین الحیات، قم: انتشارات انوارالهدی ۱۳۸۲، ج۲: ۴۵۹ 🔺علامه مجلسی در باطل بودن طریقۀ حلاج به نامۀ امام زمان (عليه السلام) به حسین بن روح استناد کرده است؛ زیرا در آن نامه، امام حلاج را لعنت کرده است. 📓عین الحیات، قم: انتشارات انوارالهدی ۱۳۸۲ ،ج۲ :۴۶۵ 🔺فرقة يزيديه به تبعيت از حلاج، تقديس فوق العاده اي از ابليس (او را ملك طاووس؛ رئيس تمام ملائكه مينامند و يكتا پرستي ابليس را ارج مي نهند)، بهمراه تعصب و اخلاص در باب يزيد و بني اميه دارند. 📓جستجو در تصوف ايران، ص ۱۰۷ 🔺ابوحامد غزالی از بزرگان تصوف و ناصبی بوده است. او مخالف لعن یزید بن معاویه بوده است. و بيان كرده : لعن مسلمانان جایز نیست و یزید مسلمان است و نسبت قتل یا امر یا رضای او به قتل حسین علیه السلام سو ظن به مسلمان است و به حکم کتاب و سنّت حرام است. هر کس شک در صحت این نسبت کند در غایت حماقت است. 📓إحیاء علوم الدین، دار الکتاب العربى‏، بیروت‏، چاپ: اول‏، ج‏۹، صص: ۱۹-۲۰ 🔺ابوالفتوح احمد بن محمد غزالي برادر ابوحامد محمد بن غزالي روزي در بغداد بر بالاي منبر گفت: اگر كسي توحيد را از ابليس ياد نگيرد زنديق است. زيرا مامور شد كه بغير از خدا را سجده كند ولي نپذيرفت. 📓ابن ابي الحديد در شرح نهج البلاغه، ج ۱، ص ۳۵ 🚩🚩 🚩🚩🚩🚩 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
🚩🚩🚩🚩 🚩🚩🚩 🚩 🔹 تقدیس متصوفه از شیطان جنی و انسی 🔺موضوع بسيار عجيبي كه در آثار گروهي از بزرگان صوفيه ديده مي شود، كوششي است كه در دفاع از ابليس و توجيه نافرماني او كرده اند در اقوال برخي از صوفيان، عباراتي كه حاكي از همدلي و همدري با ابليس، حسن نظر نسبت به او، كوچك شمردن گناه او، و حتي اثبات بي گناهي اوست ديده مي شود و از قول حسن بصري آورده اند كه گفت: «ان نور ابليس من نار العزه»؛ اگر نور خود را به خلق ظاهر كند به خدايي پرستيده مي شود. نقل شده: نخستين كسي كه به تقديس ابليس و تكريم احوال و اعمال او پرداخت حسين بن منصور حلاج بود. 📓حلاج، ص ۴۵؛ تمهيدات عين القضات ص ۲۱۱؛ ميبدي ج ۱، ص ۱۶۰؛ عرفان و تصوف داوود الهامي 👈اگر صوفي اين همه شيطان جني را تقديس مي كند به این معناست که خود از جنود اوست و هدفي ندارد جز اينكه خليفه او شيطان انسي (معاويه و يزيد لعنة الله عيهما) را طاهر جلوه دهد. ⏺ سردمداران شرک و کفر، نحله ها و گروههایی مانند صوفیه را علم کرده اند تا در تقابل اسلام و تشیع و اهل بیت علیهم السلام قرار گیرند. لذا صوفيه كه دم از دين ميزنند دقيقاً بر خلاف قرآن و بر خلاف سيره ائمة معصومين عليهم السلام عمل نموده و طبق مطالبي كه بیان شد از شيطان جني؛ ابليس و دشمنان اهل بيت عليهم السلام يعني معاويه و يزيد (لعنة الله عليهما) كه مصداق بارز و ريشه تمام شرّ و ظلمت و ضلالت و شيطان انسي مي باشند، الگو گرفته و از آنان طرفداري مي كنند و آنان را همرديف اميرالمؤمنين عليه السلام قلمداد مي كنند يعني نور و ظلمت؛ حق و باطل را كنار هم قرار مي دهند. 👈از بزرگان صوفيه گنابادي (دروایش گنابادی، خود را در سلسله‌ای معنوی به حسن بصری متصل می‌دانند) در نزد پيروان خود به تعريف و تمجيد معاويه و يزيد (لعنة الله عليهما) توصيه مي كند. 🔺متصوفه در زندگی و تاریخشان اثری ازعزاداری برای امام حسین علیه السلام وجود ندارد. زیرا فرهنگ صوفيه بدور از برائت و بيزاري از مشركين و اعداء اهل بيت (عليهم السام) است. 👈لذا کسانی چون عبد القادر گیلانی عزاداری برای امام حسین علیه السلام را حرام می دانند. 👈و در كلام برخي سران كفر و باطل صوفيه همچون نور علی تابنده قطب گنابادیها، برگزاري عيد (نوروز و...) را بر عزاي امام حسين عليه السلام رجحان داده است و گفته: چون عيد داريم، پس عزا نداریم. ❌اين سخنان و افكار گواه آن است كه اين ملاعين جملگي از اعقاب بغاة و طغاة اموي ميباشند كه سيره و سنت آن كفار فاجر را پيشه خود كرده اند و اسلام حقيقي را به انحراف كشانده اند. ↩️ در ادامه به بررسی تایید و هدایت این فرقه توسط انگلیس ملعون و وهابیت می پردازیم. 🚩 🚩🚩 🚩🚩🚩🚩 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات t.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup
📢 الگوی مواجهه با پدیده‌های تمدنی، ازجمله کرونا (1⃣) 🔴 آیت‌الله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی: 🔷 بحمدالله خداوند در این مرحله از انقلاب اسلامی، نیروهایی که برای گذار از این مرحله نیاز داریم را تربیت کرده ‌است. حضرت آقا همیشه دنبال تربیت این نیروها بودند و به‌دنبال به نتیجه رسیدنش بودند؛ یادم هست فعالانی در سال ۱۳۹۲ خدمت حضرت آقا رسیدند و ایشان به این مضمون فرمودند که من منتظر شماها بودم. یعنی ایشان سرمایه‌گذاری‌هایی انجام داده‌اند و منتظر به نتیجه‌رسیدنش بودند. جمع‌های فعال آتش‌به‌اختیار، محصول همان برنامه‌ریزی است و امیدواریم کار انقلاب با این‌ها جلو برود. 🔷 این مرحله از انقلاب، مرحله تحقق است. باید فرهنگ جامعه خودمان و زندگی بشر را از سطوح بنیادین تا سطوح روبنایی تغییر دهیم و این کار، نیاز به آدم‌های اهل این میدان دارد که بتوانند انقلاب فرهنگی را، از جمله در حوزه و سلامت دنبال کنند. ما با یک امر بزرگ مواجه هستیم که باید با آن خوب برخورد کنیم و ظرفیت انقلاب اسلامی را برای ایجاد تغییرات بزرگ پیش ببریم. ما باید بدانیم در مواجهه با فرهنگ مدرن، به‌خصوص در مواجهه با مدرن چه باید کرد. 🔷 مأموریت کنونی حوزه، مأموریت رهبری حوادثی است که تاثیرگذار بر فرایندهای جهانی هستند. الآن ظرفیت حوزه ظرفیت است؛ یعنی حادثه‌ای سیاسی یا حادثه‌ای در حوزه سلامت و حوادث دیگر ایجاد می‌کنند و بعد می‌خواهیم نحوه مواجهه خودمان را با این حادثه بیان کنیم. همین مواجهه ما با حوادثِ ایجادشده هم بر اساس فقه فعال نیست. یعنی نه‌تنها نداریم، بلکه در مواجهه با حوادثِ ایجادشده هم مواجهۀ فعالی نداریم. امام(ره) فرمودند که حوزه باید نبض زمان را در اختیار داشته باشد. در منشور روحانیت می‌فرمایند: استراتژی حاکم بر جهان را مستکبرین تعیین می‌کنند، ولی انقلاب اسلامی باید تعیین کند و حوزه باید در این مقیاس حضور پیدا کند. پس جایگاه ما باید تغییر کند و برخوردمان باید برخورد ایجاد حادثه بشود و حوادث اثرگذار بر پیشرفت‌های جهانی و فرایندهای جهانی ایجاد کنیم [و لااقل مواجهه ما با پیشامدها، مواجهه انفعالی نباشد.] 🔷 موقف ما باید موقف ایجاد و رهبری حوادث باشد (). اما در یک قدم قبل‌تر، در مواجهه با حوادث و مسائلی که دیگران ایجاد کرده‌اند، باید توجه داشته ‌باشیم که این حوادث و مسائل را از سه زاویه می‌توان بحث کرد: ۱. از زاویه تبیین حکمِ موضوع. یعنی آن را موضوعی ببینید که می‌خواهید حکمش را بیان کنید. ۲. آن مسئله را در یک ساختار کلان ببینید و نسبت‌هایش را ببینید و حکم بدهید. ۳. برای بهینه آن موضوع حکم بدهید. ما معمولاً از زاویه تبیین حکمِ موضوعات با مسئله‌ها و حوادث مواجه می‌شویم؛ از جمله در حوزه سلامت. فرض کنید در یک پدیده‌ای در حوزه سلامت، ما آن را به‌عنوان یک موضوع در نظر می‌گیریم و با آن مواجه می‌شویم و سعی می‌کنیم حکمش را استنباط کنیم؛ اما نسبتش را با بقیه موضوعات نمی‌بینیم و همچنین بهینه آن موضوع را نمی‌بینیم [و فارغ از اینها حکم می‌دهیم.] این‌هم خلأ دوم در حوزه است؛ یعنی غیر از این‌که رهبری حوادث نداریم، در مواجهه با موضوعات هم می‌کنیم [و تناسبات موضوع و بهینه موضوع را در نظر نمی‌گیریم]. استاد ما _ خدا رحمتش کند _ می‌فرمود که برای این مداد، سه لایه حکم می‌توانید بدهید؛ یکی این‌که این مداد را ابزار ارتباط و ابزار کتابت در نظر بگیرید و حکمش را بیان کنید؛ بگویید آیا کتابت با این مداد جایز است؟ آیا می‌توانیم با آن با نقاشی بکشیم؟ و... و حکم تولیدش و فروشش و خریدش چیست؟ این می‌شود احکام این موضوع. اما لایه دوم این است که بگویید نسبت این مداد با سایر ابزارهای ارتباطی چیست و چه سهمی را باید به این مداد در بین ابزارهای ارتباطاتی بدهیم؛ یعنی نظام نسبت‌ها و نظام اولویت‌ها را باید مشخص کنیم وسپس حکمش را بیان کنییم. این‌ حکم هم حکم همین موضوع است. صدور چنین احکامی، الآن در دست نظام کارشناسی است نه در دست نظام فقاهت. ما حکمی در این زمینه نداریم و نظام کارشناسی با یک نگاه سیستمی دراین‌باره نظر می‌دهد. لایه سوم حکم این است که بهینه این‌ موضوع چگونه باید واقع شود. آیا همیشه باید با خودکار بنویسیم؟ یک‌موقعی با چکش روی سنگ می‌نوشتند، کم‌کم کاغذ آمد و بعد صنعت چاپ شکل گرفت و حالا می‌گویند این قلم باید به قلم نوری و... تبدیل بشود. آیا در این بهینه‌ها حکم داریم یا خیر؟ ما دنبال حکم بهینه موضوعات نیستیم. این الگو، در همه موضوعات، از جمله در موضوعات سلامت هم وارد می‌شود. ادامه دارد... کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
📢 الگوی مواجهه با پدیده‌های تمدنی، ازجمله کرونا (2⃣) 🔵 آیت‌الله میرباقری در دیدار تعدادی از فعالان طب سنتی: با توجه به نکاتی که عرض شد، ما در مواجهه با موضوعاتی مثل ، باید جایگاه موضوعات را بفهمیم. پدیده‌ کرونا است و یک موضوع خُرد در داخل یک تمدن نیست. پدیده کرونا پدیده‌ای است که با آن می‌خواهند جهان را بازسازی کنند و آن را که ایجاد کرده بودند و تحت تأثیر انقلاب اسلامی شکسته شد، می‌خواهند خودشان به‌ هم بریزند و بنای جدید بسازند. قبلاً هم‌ عرض کرده‌ام که آن‌ها در در جنگ‌های جهانی، جامعه جهانی را به گروگان گرفتند و ساختار جهانی و نظم جدید بین‌المللی را بر محور سازمان ملل درست کردند، و امروز هم می‌خواهند مردم را به گروگان بگیرند و با آن نظم جدید جهانی ایجاد کنند. البته در این دور، به‌شدت منفعل از انقلاب اسلامی هستند. شاید هم «وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ ۚ يُخْرِبُونَ بُيُوتَهُمْ بِأَيْدِيهِمْ» دارد اتفاق می‌افتد! حالا خراب کنند، ببینیم آیا می‌توانند دوباره درستش کنند یا خیر! علی‌ای‌حال این پدیده در مقیاس تغییر نظم جهانی است؛ می‌خواهند و نظام جدیدی ایجاد کنند؛ شاید بتوان گفت که این نظم جدید، سه متغیر اصلی دارد؛ یکی اینکه می‌خواهند محور را از غرب به شرق ببرند و دوم این‌که فرهنگ حاکم بر جهان را به یک فرهنگ ترکیبی تبدیل ‌کنند و یک نوع معنویت مبهم نظیر معنویت کنفوسیوسی و... را تقویت ‌کنند و سوم اینکه این نظم جدید را از جهان حقیقی به جهان مجازی انتقال دهند و رؤیای امریکایی را به رؤیای حکمرانی مجازی تبدیل کنند. شاید بتوان گفت که این سه تحول، متغیرهای اساسیِ نظم جدیدی است که می‌خواهند ایجاد کنند. یکی از ابزارهای اصلی آن‌ها برای ایجاد این نظم جدید، گروگان گرفتن سلامت جامعه جهانی از طریق کروناست. لااقل یکی از سناریوها این است؛ سناریوهای تندتر هم قطعاً قابل‌فرض است. پس در مواجهه با موضوعاتی مثل سلامت و کرونا و سایر موضوعات، باید سطح موضوعات را بشناسیم و در سطح خودشان با آنها روبه‌رو شویم والا آن موضوعات قابل ‌کنترل و مدیریت نخواهد بود. مثلاً به‌نظر می‌آید اگر با ادبیات حضرت آقا بخواهیم بیان کنیم، اصل امام(ره) یک حادثه‌سازی در مقیاس بود. آن‌ها یک دوران جدید ایجاد کردند، امام هم یک ایجاد کرد. مرحله دوم آن‌ هم ایجاد یک نظام است که نه سوسیالیستی است نه سرمایه‌داری. کمااینکه انقلاب امام نه سرمایه‌داری بود نه مبارزه مسلحانه و نه مبارزه پارلمانتاریستی. پس حادثه‌سازی، باید در وِزان آن حوادثی باشد که دشمن ایجاد می‌کند. آن‌ها دوران جدید ایجاد کردند و امام هم یک عصر جدید ایجاد کرد که عصر امام‌خمینی(ره) است. در باب واکسن هم یک نکته کوتاه عرض کنم که: ممکن است نقدهای زیادی بر واکسن‌هایی که در جهان تولید می‌شود وارد باشد، اما باید بدانید که نمی‌توان همه ابعاد واکسن را کاملاً و همه‌جانبه رد کرد. یکی از اتفاقاتی که در این‌گونه دستاوردها می‌افتد امتزاج حق و باطل و ترکیب‌شدنِ جنبه‌های مثبت و منفی و مضار و منافع است تا قابل‌پذیرش بشود. امیرالمؤمنین(ع) در خطبه پنجاه نهج‌البلاغه می‌فرمایند: «وَ لَكِنْ يُؤْخَذُ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ وَ مِنْ هَذَا ضِغْثٌ فَيُمْزَجَانِ فَهُنَالِكَ يَسْتَوْلِي الشَّيْطَانُ عَلَى أَوْلِيَائِهِ وَ يَنْجُو الَّذِينَ سَبَقَتْ لَهُمْ مِنَ اللَّهِ الْحُسْنى». بنابراین، دنیای استکبار آنجایی که حق و باطل را ترکیب می‌کند دنبال حق نیست، بلکه اراده باطل می‌کند و با این آمیختگی می‌خواهد در کنار حقش، باطلش را القا و محقق کند؛ اما از این طرف، شما باید جنبه‌های حق و باطل و آثار مثبت و منفی را در این محصولات، تفکیک کنید؛ وگرنه اگر همه آثار واکسن را بالکُل نفی کنید، از شما قبول نمی‌کنند. (۱۴‌۰۰/۷/۲۹) کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات 👇👇👇👇👇 @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛 مهمترین شایعات فضای مجازی در ۲۴ ساعت گذشته📲 ❌ شایعه دسترسی کارمندان دستگاه قضا به شماره تلفن مردم ❌ شایعه مختل شدن رفت و آمدهای هواپیماها بخاطر اختلال سوخت ❌ شایعه هک شدن تابلوهای تبلیغاتی در کرج همزمان با اختلال در پمپ بنزین‌ها 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
با عجله سوار تاکسی شدم اصلا حواسم نبود که ماسکم رو نزدم ماشین که حرکت کرد دیدم یه صدایی آمد آقا لطفا ماسکتون رو بزنید برگشتم صندلی عقب رو نگاه کردم یه خانوم بدحجاب دو ماسک زده دیدم😷 🙈 گفتم ببخشید اصلا حواسم نبود ماسک از جیبم در آوردم و زدم. گفتم خانوم میشه منم از شما خواهش کنم حجابتون رو درست کنید؟ 📌 با لحن تندی گفت چه ربطی داره آقا!!! گفتم خانوم محترم همان طور که احتمال داره با ماسک نزدن من به شما ویروسی منتقل بشه با این تیپ شما و امثال شما هم، ویروس گناه در جامعه پخش میشه و اونقدر آثار سوء داره که از هم پاشیده شدن خانواده های زیادی و چشم چران شدن مردان جامعه فقط بخش کمی از مضراتشه !! و این کار شما نه تنها جسم ما بلکه روح ماروهم آزار میده! گفت من اختیارخودم رودارم و به کسی ربطی نداره وشما چشماتون رو ببندید😳 منم ماسکم رو برداشتم و گفتم پس شما هم لطفا چشماتو به روی من ، ببند😉 💢 اینجا بود که راننده تاکسی هم سکوتش رو شکست و گفت خانوم اختیار شما توی خونه خودتون هست!!! وقتی به جامعه وارد شدید باید قوانین جامعه رو رعایت کنید و بیرون از خونه ، قانون اینه!! 🔹 هنوز منم خودم رو آماده کرده بودم چیزی بگم که ... گفت آقا نگهدار میخوام همین جا پیاده بشم آقای راننده هم سریع نگه داشت اونم پیاده شدو درو کوبید و رفت. ماسکم رو زدم و گفتم آقای راننده ببخشید مشتری تون رو هم پَروندم کرایه ای هم به شما نداد. اون بنده خدا هم یه لبخندی زد و گفت فدای سرت. ✍ همین طور که داشتیم میرفتیم با خودم کلنجار می رفتم چطور میشه در عرض چند ماه دولت و مردم دست به دست هم میدهند و ماسک زدن رو بین اکثر مردم جا میندازن اما همین عمل رو برای حجاب انجام نمیدن و میترسن که با یک کلمه و توصیه مؤدبانه با این عمل پر از خطر مقابله کنن؟؟ تا جایی که ما حرفش رو میزنیم اینطوری عکس العمل نشون میدن! 🔰 چطور میشه برای کرونا به هر مکان عمومی که میخوای وارد بشی اول نوشته بدون ماسک وارد نشوید!! و اگه بدون ماسک وارد بشی اولا همه چپ چپ نگاهت می کنن بعد هم بعضی جاها خدمات رسانی نمی کنن! 👈 چرا در قضیه ماسک همینقدر میفهمیم که جامعه مانند کشتی است که ماسک نزدن یعنی سوراخ کردن کشتی و ضرر زدن به همه ولی ....در قضیه حجاب ،اینو نمی فهمیم ؟ یا نمی‌خواهیم بفهمیم ؟؟!!!!🙄🙄🙄 👈کاش برای حمایت و حفظ حجاب هم به اندازه ای که بخاطر ماسک تذکر میدیم ، تذکر می دادیم.🤔 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
🔴 جانم فدای ترکیه! میدونید #رضا_صادقی شب کریسمس توی استانبول کنسرت داره ؟ میدونید ۶ تا خواننده ی پاپ دیگه هم کنسرت دارند توی ترکیه ؟ میدونید داریم روز به روز از جیب ایران خارج و به جیب ترکیه اضافه میکنیم؟ فقط زبون دارید واسه لبنان و فلسطین؟؟ الان اونایی که میگفتن چرا لبنان و فلسطین و اینا لالند بگن چرا ترکیه؟؟ عجب 🤨🤨🤔🤔 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.65M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روشنگری های جناب پورآذر، مسئول دیروز دانشکده مهدویت احمد و مستبصر و شیعه اثنی عشری امروز عزیزان بزرگوار خوب و با دقت این مقدمه ورود به مباحث علمی و ادله بطلان جریان احمد بصری ایشان را گوش فرا دهید. جریانی که از اول تا آخر آن پر از تناقض و تعارض است موج جدیدی از استبصار و ریزش در جریان احمد بصری آغاز شده است. #جایگاه_پورآذر_روشنگری 👇👇👇 کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات ┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓ 🆔 @mobahesegroup ┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 *فابینگ، خاموش و پنهان اما بر هم زننده و خطرناک* فابینگ چیست و چگونه روابط اجتماعی و شخصی ما را تهدید می‌کند؟ وقتی از سرکار خسته به منزل بر می‌گردید و سر میز یا سفره شام همسر یا فرزند شما سرش را در گوشی تلفن همراهش کرده و با کلمات مبهم به شما پاسخ می‌دهد گرفتار فابینگ هستید. وقتی در مهمانی‌ها و دورهمی‌های دوستانه یا فامیلی بعد از سلام و احوالپرسی اولیه هر کس به گوشی همراهش مشغول می‌شود گرفتار فابینگ هستید. وقتی که در روابط عاطفی و زناشویی با شریک یا همسر خود به کافه رفته‌اید یا در منزل نشسته‌اید و یکی از شما مدام گوشی تلفنش را چک می کند گرفتار *فابینگ* شده‌اید. ✅یک مطالعه نشان داد که بیش از 17 درصد افراد حداقل چهار بار در روز در حضور دیگران و به هنگام صحبت با آنها دزدکی تلفن‌شان را چک می‌کنند. تقریباً 32 درصد افراد نیز دو تا سه بار در روز فابینگ می‌كنند. اگر چه شاید این رفتار چیز مهمی به نظر نرسد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که فابینگ می‌تواند به روابط و سلامت روان شما آسیب برساند. ❇️فابینگ (Phubbing) چیست؟ نادیده‌گرفتن کسی که با شما صحبت می‌کند با توجه و نگاه کردن به تلفن همراه خود. یا به عبارت ساده‌تر: بی‌اعتنایی به دیگران با نگاه کردن به تلفن همراه. ✅ نیروی محرک این احساس فابینگ 4 نیاز اساسی انسان را تهدید می‌کند این نیازهای اصلی عبارتند از: احساس تعلق اعتماد به نفس زندگی معنادار احساس کنترل داشتن وقتی کسی پیش شما با تلفن‌ش مشغول می‌شود، شما ممکن است احساس طردشدن و محروم‌شدن از مصاحبت او را بکنید. این می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر سلامت روان شما داشته باشد. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد افرادی که دچار فابینگ هستند تمایل زیادی دارند تا تلفن‌شان همیشه در دسترس باشد تا با شبکه رسانه‌های اجتماعی، ارتباط برقرار کنند و به این وسیله خلاء ارتباط حضوری یا رودررو را پر کنند. این شروع یک چرخه معیوب است. ❇️سه نشانه دچار بودن به فابینگ به این شرح است: همزمان دو مکالمه دارید، یکی از طریق تلفن و یکی با شخص روبرویتان. شما به احتمال زیاد هیچکدام از این دو مکالمه را با موفقیت انجام نمی‌دهید و مطمئناً فیوب "Phub" (دچار فابینگ) هستید. سرمیز یا سفره غذا یا دیگر موقعیت‌های اجتماعی با تلفن خود مشغول می‌شوید. قرار دادن تلفن کنار بشقاب غذا علامت هشداری است که نشان می‌دهد بزودی ارتباطات خانوادگی‌تان دچار اختلال خواهد شد. ✅ یادتان باشد، حتی لازم نیست تلفن خود را در حین مکالمه لمس کنید تا روی رابطه شما تأثیر منفی بگذارد! تنها وجود تلفن در دستان یا کنار شما باعث می‌شود همسر، فرزند، خانواده یا دوستان و همکارانتان کمتر با شما ارتباط برقرار کنند. بدون چک‌کردن تلفن نمی‌توانید شام، نهار یا صبحانه‌تان را تمام کنید. این نشانه‌ای از دلهره و ترسی واقعی در شماست. ترسِ از دست‌دادن تماس، پیام یا پست جدیدی در شبکه‌های اجتماعی. سه راه مقدماتی برای جلوگیری از فابینگ‌شدن: ۱- غذایتان را بدون تلفن بخورید ۲- تلفن را از دسترس خود دور کنید ۳- خود را به چالش بکشید. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش t.me/mobahesegroup eitaa.com/mobahesegroup ble.ir/mobahesegroup sapp.ir/mobahesegroup www.instagram.com/mobahesegroup2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا