کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ بچه #شیعه باید همه شهدای کربلا و مرام شونو
چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟
بچه #شیعه باید همه شهدای کربلا و مرام شونو بشناسه
هر روز یک شهید را معرفی میکنیم
با هشتگ #شهدای_کربلا
🚩شهدای امروز: ۴ پسر دلیر امالبنین علیهاالسلام. حضرت عباس و برادران او.
وقتی علی(ع) برای حسینش و روز حسین، دنبال #یار میگردد.
🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
🚩 تاسوعا یعنی: ولیّ زمانت را تنها نگذاری، حتی اگر امان نامه ات بدهند...
تاسوعا یعنی شجاعت، یعنی مقاومت
🏴 یا اباالفضل العباس... به دشمنان حسین (ع) دست ندادی.. و خدا دستانت را خرید..
یا #عباس (ع) دستان ما را هم بگیر.. صلّی اللهُ علیکَ یا ساقیَ العَطاشَی
تاسوعای حسینی تسلیت باد🏴
🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
☑️ ارزش اباالفضل العباس به جهاد و فداکارى و اخلاص و معرفت او به امام زمانش است.
رهبر معظم انقلاب:
ارزش اباالفضل العباس به جهاد و فداکارى و اخلاص و معرفت او به امام زمانش است.
ارزش اباالفضل، ارزش حبیببنمظاهر، ارزش جُون در اینهاست، نه در قد رشیدش یا بازوی پیچیدهاش. قد رشید که خیلی در دنیا هست؛ ورزشکارهای زیبایی اندام که خیلی هستند؛ اینها که در معیار معنوی ارزش نیست. گاهی روی این تعبیرها تکیه هم میشود! حالا یک وقت شاعری در یک قصیدهی سی، چهل بیتی اشارهیی هم به جمال حضرت اباالفضل میکند؛ آن یک حرفی است؛ ما نباید خیلی خشکی به خرج دهیم و سختگیری کنیم؛ اما اینکه ما همهاش بیاییم روی ابروی کمانی و بینی قلمی و چشم خمار این بزرگواران تکیه کنیم، اینکه مدح نشد؛ در مواردی ضرر هم دارد؛ در فضاهایی این کار خوب نیست.» (۸۴/۵/۵)
🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
9.03M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️امشبی را شه دین؛ در حرمش مهمان است
مکن ای صبح، طلوع… 😭
✍عصرِ فردا بدنش؛ زیرِ سمِ اسبان است…
کانال رسمی پاسخ به شبهات وشایعات👇👇👇
┏⊰✾🌹✾⊱━━━─━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─━━━⊰✾🌹✾⊱┛
⁉️ متن شبهه:👇👇👇
*مناظره بین احمد کسروی و آخوند نواب صفوی
*آخوند از کسروی پرسید:
*شما اسلام را دينِ زنستيز میناميد، درصورتى كه اسلام زنان بزرگى تربيت كرده است.
احمد کسروی محترمانه گفت:
میتوانيد چند نمونه از آنها را بفرمایيد،
آخوند گفت :
يكى فاطمه زهرا، يكى هم زينب كبرا.
احمد کسروی گفت:
لطف كنيد خدمات اين دو بانو به بشريت به اسلام و یا حتی به ساکنان مکه و مدینه را بيان كنيد؟
آخوند گفت:
فاطمه زهرا با خطبه فدكيه به انسانها درس بزرگى داد!
احمد کسروی گفت:
خطبه فدکيه فاطمه زهرا فقط و فقط براى دفاع از يک باغ شخصی بود كه پدرش(پیامبر) آن را بدون رعایت قانونِ تقسیم غنایم خودشان به او بخشیده بودند و توسط خليفه دوم مسلمانان(عمر) از او بازپس گرفته شد.
بنابراین بفرمائید، دفاع يك نفر از منافع شخصی خود، چه درسى به بشريت داده و چه خدمتى به انسانیت كرده است؟!
آخوند گفت:
زينب كبرا هم در كاخ يزيد با خطبه آتشين خود، كاخ يزيد را به لرزه درآورد.
احمد کسروی گفت :
اول اينکه این مطلب نشان از آزادى بيان در بارگاه یزید دارد، كه به يک مخالف در کاخش آزادانه اجازه بيان و ابراز مخالفت و بیان عقائدش را داده است.
دوم اینکه ايشان يک زنِ مصیبت دیده بود و در غم كشته شدن برادران و خویشاوندانش مطالبى را بيان كرده که بسیار هم طبیعی است.
سوم، مگر كاخ يزيد بعد از این سخنان سرنگون شد؟!
مگر مردم پس از آن مطالب، عليه يزيد شورش كردند؟!
عزادارى و مويه بر برادرانِ كشته شده که کاملا امری طبیعی است چه درسى به بشريت داده است؟!
و چهارم اینکه وقتی یزید یک مقرری مادامالعمر و یک مکان اختصاصی در مدینه برای ایشان و بقیه خانوادهاش تعیین نمود، دیگر تا پایان عمر، هیچ کدام از ایشان، نه به یزید و نه به جانشینانش اعتراضی نکردند.
آخوند خشمگین شد و گفت:
امیدوارم شما هم با همان يزيد محشور شويد، به حق پنج تن آلعبا.
شما مزدوران ضد دین هستيد كه با اهل بيت در افتادهايد.
و از ديد ما هركسى با اهل بيت شيعه دشمنى كند زنازاده است !!!
احمد کسروی گفت:
سپاس از منطق قانعكننده شما. من كاملاً قانع شدم و به حقانيت ادعاهاى شما پی بردم !!!
شاید گمان کنید که این نوشتار داستانگونه برای انتقاد بر باورهای دینی مذهبیون است.
خیر، این متن يك حقيقت و تنها بخشی کوچک از تلاش یک آخوندِ متعصب وجنایت پیشه بهنام "نواب صفوی" برای غلبه بر قاضی فرهیخته، محقق، کنشگر، تاریخنگار و میهن پرست برجسته کشورمان "احمد کسروی"است که پس از چند جلسه، وقتی نواب صفوی میبیند از پس منطق شیوای او برنمیآید، در پى صدورِ حکم تکفیر از سوی آیت الله ها و حمایت بازاریان مذهبی اقدام به ترور و قتل ناجوانمردانه او مینمایند و ایشان را به ضرب گلوله و ۲۷ ضربه چاقو توسط فدائیان اسلام در ساختمان کاخ دادگستری به قتل میرسانند!!!
✅ پاسخ شبهه 👇👇👇
1️⃣ بین شهید نواب صفوی و احمد کسروی، مناظراتی برقرار شده اما متن چنین گفتگویی را در آن مناظرات پیدا نکردیم. ضمن اینکه این استدلال های ضعیف و غلط از هر دو طرف(یعنی احمد کسروی و شهید نواب صفوی) بعید به نظر می رسد. بعید است که احمد کسروی با سابقه تحصیل در حوزه و دانشگاه و آگاهی اش از تاریخ، با خطبه فدکیه و ماجرای فدک آشنا نباشد و نیز بعید است که شهید نواب صفوی نتواند پاسخ سخنان سست او را بدهد، لذا به صحت این مناظره نمی توان اعتماد کرد و به نظر می رسد شخصی ناشی و کم اطلاع آن را نوشته باشد.
2️⃣ خطبه فدکیه حضرت زهرا س، اگرچه به نام فدک معروف شده اما بیش از آن که خطابه ای در دفاع از حق شخصی حضرت زهرا س یعنی سرزمین فدک باشد، مجموعهای از معارف در زمینههای خداشناسی، معادشناسی، نبوت و بعثت پیامبر اسلام(ص)، عظمت قرآن، فلسفه احکام و ولایت و نیز دفاع از حق حضرت علی ع را در بردارد. این معارف با سند متواتر در منابع تاریخی ثبت شده است.
متن و سند و توضیحاتی پیرامون خطبه فدکیه را در لینک زیر ببینید:
https://b2n.ir/926173
3️⃣ فدک مِلک اختصاصی پیامبر بود نه غنیمتی برای همه مسلمانان و نیز توسط خلیفه اول غصب شد نه خلیفه دوم.
سرزمین فدک به دلیل اینکه بدون جنگ و خونریزی و با مصالحه به دست پیامبر(ص) افتاد و نیز به حکم قرآن،[سوره حشر/آیه 6و7] مختص پیامبر(ص) بود. پیامبر(ص) درآمد این زمین را به مستمندان بنیهاشم میداد و پس از نزول آیه «وَآتِ ذَا الْقُرْبَیٰ حَقَّهُ؛ و حق خویشاوند را بده» آن را به فاطمه(س) بخشید. پس از وفات پیامبر(ص)، ابوبکر با منسوب کردن حدیثی به پیامبر(ص) مدعی شد پیامبران ارث نمیگذارند؛ از این رو دهکده فدک که در دست فاطمه بود را به نفع خلافت مصادره کرد.
شرح کامل ماجرای فدک را در لینک زیر ببینید:
https://b2n.ir/017528
👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
┏⊰✾✾⊱━━━─»»»━━┓
🆔 @mobahesegroup
┗━━─»»»━━━⊰✾✾⊱┛
ادامه پاسخ بالا👆👆🔻👇👇👇
4️⃣ نویسنده شبهه، سخنرانی حضرت زینب س در کاخ یزید را نشانه آزادی بیان دانسته است.
از واضحات تاریخ است که یزید فرمان قتل امام حسین ع را بخاطر بیعت نکردن ایشان صادر کرد.
لشکریان یزید امام حسین ع و یارانشان را پس از بستن آب به روی ایشان به بدترین شکل به شهادت رساندند و زنده زنده سرهایشان را بریدند و با اسب بر بدنهای آنها تاختند سپس سرها را بر نیزه کرده و زن و بچه آنها را به اسارت گرفتند و شهر به شهر با پای برهنه و با ضرب تازیانه بردند تا به کاخ یزید رساندند. آیا این جنایتهای یزید علیه مخالفانش هم نشانه آزادی بیان است؟
5️⃣ یزید تا پیش از ورود اسرا به شام توانسته بود مردم را متقاعد کند که با خارج شدگان از دین و طغیان گران جنگیده و به این طریق حجّتی شرعی برای جنایاتش بسازد اما با خطبه های حضرت سجاد ع و حضرت زینب س حق آشکار شد. رفتار مسالمت آمیز یزید با اهل بیت امام حسین ع به این دلیل بود که مردم شام و حتی بسیاری از نزدیکان یزید پس از شنیدن خطبه های امام سجاد ع و حضرت زینب س، به حق و جایگاه اهل بیت ع پی بردند و یزید را مجرم و خطاکار شمردند. لذا دیگر افکار عمومی به یزید اجازه نمیداد که کوچکترین آسیبی به خاندان پیامبر برساند.
6️⃣ پس از این جریانات، قیام مردم مدینه، قیام توّابین و قیام مختار را علیه بنی امیه در تاریخ می بینیم که تا حد زیادی متأثر از روشنگری های حضرت زینب س و حضرت سجاد ع در نشان دادن حق و رسوا کردن باطل بوده است.
7️⃣ اسلام دینی الهی است که برای زن، جایگاه و شأنی برابر با مرد قائل است. این شأن و جایگاه برابر در بیشتر احکام و قوانین وجود دارد و اختلافاتی که وجود دارد، بخاطر تفاوت در نقش های اجتماعی مرد و زن و نیز برخی تفاوتهای طبیعی زن و مرد است. اما از حیث انسانیت و دستیابی به کمالات نفسانی، زن و مرد از دیدگاه اسلام برابرند:
🔆 وَ مَنْ يَعْمَلْ مِنَ الصَّالِحاتِ مِنْ ذَكَرٍ أَوْ أُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَأُولئِكَ يَدْخُلُونَ الْجَنَّةَ وَ لا يُظْلَمُونَ نَقيراً (نساء/124)(و كسى كه چيزى از اعمال صالح را انجام دهد، خواه مرد باشد يا زن، در حالى كه ايمان داشته باشد، چنان كسانى داخل بهشت مىشوند و كمترين ستمى به آنها نخواهد شد. )
🔆 إِنَّ الْمُسْلِمينَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنينَ وَ الْمُؤْمِناتِ وَ الْقانِتينَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصَّادِقينَ وَ الصَّادِقاتِ وَ الصَّابِرينَ وَ
الصَّابِراتِ وَ الْخاشِعينَ وَ الْخاشِعاتِ وَ الْمُتَصَدِّقينَ وَ الْمُتَصَدِّقاتِ وَ الصَّائِمينَ وَ الصَّائِماتِ وَ الْحافِظينَ فُرُوجَهُمْ وَ الْحافِظاتِ وَ الذَّاكِرينَ اللَّهَ كَثيراً وَ الذَّاكِراتِ أَعَدَّ اللَّهُ لَهُمْ مَغْفِرَةً وَ أَجْراً عَظيماً (احزاب/35)(به يقين، مردان مسلمان و زنان مسلمان، مردان با ايمان و زنان با ايمان، مردان مطيع فرمان خدا و زنان مطيع فرمان خدا، مردان راستگو و زنان راستگو، مردان صابر و شكيبا و زنان صابر و شكيبا، مردان با خشوع و زنان با خشوع، مردان انفاق كننده و زنان انفاق كننده، مردان روزهدار و زنان روزهدار، مردان پاكدامن و زنان پاكدامن و مردانى كه بسيار به ياد خدا هستند و زنانى كه بسيار ياد خدا مىكنند، خداوند براى همه آنان مغفرت و پاداش عظيمى فراهم ساخته است.)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
⁉️متن شبهه 👇👇👇
آیا مطلب زیر صحت دارد؟
معنای دقیق کلمات عاشورا و تاسوعا چیست ؟
برگرفته از کتاب "سفری از عاشورا تا اربعین"
تٲلیف ٱقای عبدالله مستحسن
اکثر قریب به اتفاق اهل لغت این تصور را داشتهاند که ، چون عشر و عاشر از یک ریشهاند
و واقعه کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است.
پس ، عاشورا یعنی دهم محرم ؛
و بر همین قیاس تاسوعا را نیز که با تسع و تاسع شباهت ظاهری دارند روز نهم ماه محرم گفتهاند .
اما این معنا به دلایل زیر اشتباه است.
آیا واژه عاشورا برای دهم ماههای دیگر نیز به کار میرود ؟
مثلاً ، آیا شنیده شده است که کسی به دهم ماه رجب هم عاشورا گفته باشد ؟
یا این مفهوم مختص دهم ماه محرم است ؟
آیا اگر امام حسین(ع)
مثلاً ، در یازدهم محرم شهید میشدند ، آنگاه ، تاسوعا با عاشورا عوض میشد و عاشورا واژه دیگری داشت؟
در ریاضی اعداد قاعده خود را دارند و هر قاعدهای که بر شمارش اعداد حکم کند بر سلسله اعداد هم حاکم خواهد بود .
اعداد بر خلاف کلمات استثنا پذیر نیستند.
به طور مثال ، در کلام عرب اعداد این گونه شمارش میشوند:
اول – ثانی - ثالث - رابع ...
و یا اولاً – ثانیاً - ثالثاً - رابعاً و ...
چنان چه تاسوعا و عاشورا در زمره اعداد باشند باید قاعدهپذیر باشند ؛ یعنی باید بتوان بقیه اعداد را هم به همان سیاق تلفظ کرد؛ مثل تاسوعا – عاشورا – ثامونا – سابوعا ....
*اما* میبینیم که بقیه اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند ؛
لذا ، نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که ، تاسوعا و عاشورا عدد هستند تا از قاعده شمارش پیروی کنند و این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد ، بلکه معنای دیگری دارند.
عاشورا روز معاشرت با امام(ع)
عشر به کسر عین و عشرت ،
به معنای معاشرت و مصاحبت است .
معاشر به ضم میم،
یعنی مصاحب
و عاشر ، اسم فاعل عشر است
که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر عشرت است.
خداوند میفرماید:
*«وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ»*
(نساء/۱۹)
با زنان آن گونه که شایسته آنان است معاشرت کنید .
عشیر یعنی همدم و رفیق
«وَ لَبِئْسَ الْعَشِیر ُ»
(حج/۱۳)
چه بد دوستی انتخاب کردهاند
و چه بد معاشر و رفیقی است .
العاشور از ریشه عشر
به کسی گفته میشود که ،
معاشرت خصلت او باشد .
پس العاشوراء؛
جائی که میل به معاشرت و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند،
و عاشورا مبالغه است
از میل به معاشرت
یعنی روزی که میل معاشرت و رفاقت با امام (علیه السلام) به شدت بالا میرود.
تاسوعا
روزی برای وسعت ظرفیت.
با خارج شدن عاشورا از سلسله اعداد، عدد بودن تاسوعا نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی نهم را از دست میدهد.
خلاصه شده
✅ پاسخ 👇👇👇
🔰در جستجویی که در بعضی کتب لغت معروف صورت گرفت، معنای جز روز دهم و نهم محرم برای عاشوراء و تاسوعا یافت نشد و دلیلی بر مطلب فوق یافت نشد.
🔰واژهی عاشورا در میان دشمنان اهل بیت هم وجود داشته و قطعاً منظورشان روز دهم و نهم محرم بود.
🔰عاشورا نامی اسلامی است که بعد از به شهادت رسیدن امام حسین علیه السلام در میان مردم رواج یافت.
🔰ممکن است استفاده نشدن عاشورا و تاسوعا برای سایر ماههای سال و خلاف قاعدهی اعداد بودن آن به جهت اهمیت روز شهادت امام حسین علیهالسلام باشد.
🔰البته مطلب موجود در پرسش میتواند حسن تعلیل خوبی باشد اما ما دلیلی بر آن نیافتیم و نمیتوانیم آن را به امام سجاد علیه السلام منسوب کنیم.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا، بله و سروش
t.me/mobahesegroup
eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
sapp.ir/mobahesegroup
www.instagram.com/mobahesegroup2
ا❁﷽❁ا
✨«الَمْ تَرَ إِلَى الَّذِينَ قِيلَ لَهُمْ كُفُّوا أَيْدِيَكُمْ وَأَقِيمُوا الصَّلَاةَ وَآتُوا الزَّكَاةَ فَلَمَّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ الْقِتَالُ إِذَا فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَخْشَوْنَ النَّاسَ كَخَشْيَةِ اللَّهِ أَوْ أَشَدَّ خَشْيَةً وَقَالُوا رَبَّنَا لِمَ كَتَبْتَ عَلَيْنَا الْقِتَالَ لَوْلَا أَخَّرْتَنَا إِلَى أَجَلٍ قَرِيبٍ قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِمَنِ اتَّقَى وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِيلًا»
(سوره مبارکه نساء آیه۷۷)
✍️حضرت امام جعفر بن محمد الصادق (علیه السلام) فرمودند:
◾️«كُفُّوا أيدِيَكُم وَأقيمُوا الصّلاة: دست برداشتن از قتال و برپا داشتن نماز» در خصوص امام حسن مجتبی (علیه السلام) نازل شد که خداوند ایشان را به عدم قتال امر نمود؛ «فَلَمّا كُتِبَ عَلَيْهِمُ القِتَالُ: پس آن زمان که قتال بر آنان مقرر شد» در خصوص امام حسین (علیه السلام) نازل شد که خداوند ایشان را امر به قتال با اعداء نمود و اهل زمین را امر به همراهی با آن حضرت در قتال نمود..»
📓تفسير العياشي ج۱ ص ۲۵۸؛ البرهان في تفسير القرآن ج۲ ص۱۳۱؛ بحارالأنوار ج۴۴ ص۲۱۷.
🏴کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup