eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.6هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 پایگاه پاسخگویی به سؤالات و شبهات 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⁉️سؤال: در هندوستان با هفتاد خدا، به خوشی کنار هم زندگی می‌کنند، مسلمانان با یک خدا یکدیگر را می‌کشند؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: 🔸وقتی نه خدا را می‌شناسند، نه خدایان را و نه وضعیت زندگی و میزان خوشی در هندوستان را، چه پاسخی مناسب است؟! شاید خیال می‌کنند که تمامی مردم هندوستان، مانند فیلم‌های هندی هستند و دوست و دشمن و ثروتمند و فقیر، دائماً دور درختان می‌چرخند و آواز می‌خوانند؟! 🔸همیشه ابتدا به هدف یک شبهه دقت کنید؛ در این شبهه، می‌خواهد بت‌پرستی را تبلیغ کند، یا علیه توحید و اسلام، ضد تبلیغ نماید؟! 🔸پس از آن دقت نمایید که حالا استدلالش چیست؟ اگر برهان عقلی و علمی اقامه کرده، آیا مستدل هست یا خیر؟ و یا اگر برهانی ندارد، بلکه به شعار خبری بسنده کرده، آیا خبرش صحیح است یا خیر؟ و اگر صحیح است، چه ربطی به موضوع بحث دارد؟! آمار قتل و تجاوز در هندوستان ... 🔸تردیدی نیست که مسلمان، نه مرتکب قتل می‌شود و نه تجاوز یا سرقت یا هیچ گونه ظلم، جرم و جنایت دیگری انجام می‌دهد؛ پس اگر جرم و جنایتی در ایران اتفاق افتاد، نه تنها ربطی به اسلام و مسلمانی ندارد، بلکه مغایر با آن می‌باشد. 🔸جرم و جنایت، در تمامی جهان و از جمله کشورهای اسلامی، سه عامل اصلی دارد که عبارتند از: 1- بی‌دینی و بی‌تقوایی؛ ... ✅جهت مطالعه پاسخ مشروح کلیک نمایید: http://www.x-shobhe.com/shobhe/7460.html 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
هدایت شده از روانشناسی اسلامی
🌺تعاریف کاربردی در روانشناسی اسلامی 💟مقدمه‌ای بر روانشناسی اسلامی💟 🔹بدون تردید ما نیاز به همت و تلاش بیشتری در زمینه بررسی میراث اسلامی خویش داریم و این کار را باید از قرآن کریم و احادیث شریف نبوی آغاز نماییم. 🔸قرآن، کتاب خدا برای هدایت انسان‌هاست که برای دستیابی به خودشناسی و رشد شخصیت و ارتقای نفس به مدارج کمال، مناسبترین راه را نشان داده است تا زمینه خوشبختی دنیا و آخرت برای انسان‌ها فراهم شود: «هذا بَصائِرُ لِلنَّاسِ وَ هُدىً وَ رَحْمَةٌ لِقَوْمٍ يُوقِنُونَ»«این قرآن وسایل بینایی و بصیرت برای مردم و موجب هدایت و رحمت برای اهل یقین (گروهی که حقایق را باور دارند) است.» ﴿جاثیه:20﴾ 🔹لذا هر چیزی که برای هدایت، نیاز داریم باید در قرآن باشد: «وَلاَ رَطْبٍ وَلاَ يَابِسٍ إِلاَّ فِي كِتَابٍ مُّبِينٍ»«وهيچ تر و خشكى نيست مگر اينكه در كتابى روشن [ثبت] است»﴿انعام:59﴾ 🔸پیامبر نور و رحمت(ص) و اهل بیت طاهرین(ع) هم این آیات را برای ما تبیین و تشریح کرده‌اند. 🔹علاقمندان به موضوع روانشناسی اسلامی(علم النفس)، باید مطالعات خود را متمرکز در شناخت ماهیت و مبانی روانشناسی اسلامی با استنباط از قرآن و روایات نمایند. بی شک نظرات اساتید معزز و علمای عاملین نیز کمک شایانی برای فهم صحیح قرآن و روایات در این حوزه خواهد نمود. 👈ما سعی می کنیم به فضل الهی، یافته های خود را در این زمینه در اختیار علاقمندان قرار دهیم.💐 💖مبنای روانشناسی اسلامی، تربیت قلب روحانی است. زیرا رابطه مستقیمی بین قلب و روانشناسی وجود دارد. در قرآن کریم بیش از 140 آیه به موضوع قلب اشاره دارد و اهل بیت(ع) به ویژه حضرت امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام نیز تعاریف جامع و کاملی را در نهج‌البلاغه درباره قلب داشته‌‌اند. 💖با مطالعه آیات و روایات با کلیدواژه «قلب»، كاملاً مشهود می‌باشد كه «قلب» به عنوان محل عالی ادراکات انسانی و وقوع همه فرآيندهای عقلي و احساسيِ شناخته شده است. لذا تربیت قلب، مبنای روانشناسی اسلامی است. ❤کانال روانشناسی اسلامی @ravanshenasi_eslami
💢 همه زورشان به #رهبر میرسد. رهبری که حتی برای سفر نوروزی به #مشهد از هواپیمای عمومی استفاده میکند باید #پاسخگوی کم کاری آقایان باشد! ایشون نماینده رشتن☝️ @mobahesegroup
#پاسخ_شبهات #کانال_مخالف_اسلام 💢 چرا سگ #نجس است؟ در این متن گفته میشود چون ایرانیان قبل از اسلام در هر خانه #سگ داشتند، اعراب بعد از حمله به ایران سگ‌را نجس اعلام کردند؟ @mobahesegroup
👇👇👇👇👇👇پاسخ
💢 آیا سگ نجس است؟ چرا؟ #احکام #نجاست_سگ #طهارت @mobahesegroup
هدایت شده از استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه: 1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامه‌های تربیتی از آن 2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب 🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است 🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است 🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب 🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمی‌شود! 🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است 🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء می‌شود و او هم درک می‌کند 🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمی‌شود بلکه با تربیت قلبی است که محقق می‌شود. باید قلب بچه‌ها و مادران و پدران را فعال کنیم 🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمی‌شود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود 🔹️با ابزار دنیایی نمی‌توان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب 🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد 🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب 3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز 🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظه‌ای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود می‌کند! 🔸️امیال از عمیق‌ترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع می‌شود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشه‌کن کردن میل‌ها 🔸️مدرسه‌ای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد 4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم! 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... @ostadzahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371
هدایت شده از استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه: 1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامه‌های تربیتی از آن 2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب 🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است 🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است 🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب 🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمی‌شود! 🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است 🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء می‌شود و او هم درک می‌کند 🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمی‌شود بلکه با تربیت قلبی است که محقق می‌شود. باید قلب بچه‌ها و مادران و پدران را فعال کنیم 🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمی‌شود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود 🔹️با ابزار دنیایی نمی‌توان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب 🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد 🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب 3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز 🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظه‌ای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود می‌کند! 🔸️امیال از عمیق‌ترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع می‌شود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشه‌کن کردن میل‌ها 🔸️مدرسه‌ای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد 4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم! 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... @ostadzahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371
هدایت شده از استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه: 1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامه‌های تربیتی از آن 2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب 🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است 🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است 🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب 🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمی‌شود! 🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است 🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء می‌شود و او هم درک می‌کند 🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمی‌شود بلکه با تربیت قلبی است که محقق می‌شود. باید قلب بچه‌ها و مادران و پدران را فعال کنیم 🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمی‌شود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود 🔹️با ابزار دنیایی نمی‌توان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب 🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد 🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب 3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز 🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظه‌ای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود می‌کند! 🔸️امیال از عمیق‌ترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع می‌شود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشه‌کن کردن میل‌ها 🔸️مدرسه‌ای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد 4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم! 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... @ostadzahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 💠پاسخ به یک شبهه مهم توسط استاد زاهدی💠 👈شبهه ای در حال حاضر در مدارس و دانشگاهها پخش می شود با این مضمون که "بالاخره ما باید زندگی کنیم یا نه؟ با قرآن و کتاب دعا و مفاتیح که نمی شود زندگی کرد و مملکت را اداره کرد..." 👈 پاسخ شبهه: 🔹متاسفانه این نگاهی است که حاکم بر بعضی از مسئولین هم می باشد. و اما در پاسخ باید گفت: مشکل در تفاوت نگاه به تعلیم و تربیت قرآنی در مقابل تعلیم و تربیت غربی است. 🔸قرآن و ادعیه و روایات در واقع مدیریت امور را به ما یاد می دهد. مدیریت فکر، مدیریت اجتماع، مدیریت سیاست، اقتصاد، تجارت، تعلیم و تربیت، دانشگاه، هنر، ورزش، و... . مدیریت همه عرصه ها را یاد می دهد. 👈با سیر در قرآن کریم از آیات حق می توانیم به حکمت برسیم. از حکمت به راهبرد می رسیم. از راهبرد به راهکار می رسیم. از راهکار به ابزار، دست پیدا می کنیم و می توانیم بسیاری از دستاوردهای ابزاری را کشف کنیم. 🔹در واقع علوم جدید، علم ابزارند و برای رسیدن به آن باید مدیریت دانش را از قرآن بگیریم. 🔸علم در قرآن یعنی علومی که فکر و اندیشه را اداره می کند. علومی که به انسان نورانیت می دهد. 🔹اما دانش ابزار، که غرب به آن علم می گوید نه تنها بشریت را نجات نمی دهد بلکه بیشتر اسیر خود می کند. 🔸از نظر علم غربی، همه چیز نسبی است. علم نسبی است. اخلاق نسبی است. صداقت و زیبایی نسبی است. اما از منظر علوم قرآن، خلقت الهی و حقایق و آیات جمال و جلال و یقینیات نسبی نیست. 🔹در علوم حسی همه چیز نسبی است، اما علومی که به حس مربوط نمی شوند نمی تواند نسبی باشد. 🔸تعلیم و تربیت قرآنی فکرها را مدیریت می کند و ما را مجهز می کند. اسلام با دانش ابزار مخالف نیست به شرط آنکه مدیریت فکری در تمامی رشته ها به دست قرآن و روایات باشد. 👈چهارده معصوم علیهم السلام آمده اند تا ما را بر زندگی و حیات، مدیر کنند نه اینکه دانش ابزار را به ما بیاموزند. هرچند که در تمامی علوم سرآمدند. 🔹اگر مدیریت فکر در اختیار اندیشه های قرآنی و اسلامی باشد، متوجه خواهیم شد که با قرآن و کتاب و دعا می شود حتی خیلی بهتر زندگی کرد و مملکتی را اداره کرد. 🔸این مدیریت، در اصطلاح قرآنی، ولایت است. الله ولی الذین آمنوا... . قرآن و مفاتیح، ولایت زندگی را به ما می دهد. لذا روح هر عبادت با ولایت است و هیچ اعمال عبادی بدون ولایت قبول نیست. 🔹مثلا در رشته اقتصاد، چه اقتصادی را خداوند می پسندد؟ مدیریت قرآن در اقتصاد، می شود اقتصاد مقاومتی. مدیریت قرآن در روابط بین الملل، می شود بی اعتمادی به غرب و استکبار. 💠برگرفته از تدریس استاد زاهدی در جلسه 110 دوره آموزشی نظام شناسی 🔶موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها @msabereh 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: عده‌ای در جنوب، تحت تأثیر تبلیغات وهابیت، می‌گویند: خدا ظالمان را والی مکه نمی‌کند پس آل سعود به حق و مشروع هستند و هیچ اشکالی نباید به آنان وارد نمود! 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: 🔸الف در کجای قرآن و حدیث آمده و یا چه استدلال عقلی حکم می‌کنند که «از شاخصه‌های یک حکومت مشروع، تسلط آن بر مکه و مدینه می‌باشد؟!» و هر شخص یا گروهی که متولی حرمین شریفین (مکه و مدینه) شدد، نه تنها معصوم، بلکه قدیسانی هستند که دیگر کسی حق ندارد به آنان ایرادی بگیرد؟! و این در حالی است که خودشان در گفتار، نوشتار و عمل، حتی به پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، قرآن کریم و اهل عصمت علیهم السلام نیز ایراد می‌گیرند! 🔸ب کعبه‌ی معظمه، از زمان حضرت ابراهیم علیه السلام، کعبه و مقدس بوده است اگر قرار بود که همیشه والیانش منتخب خدا و منزه باشند شخص پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله کعبه را از دست والیان کافر در نمی‌آوردند. 🔸ج وهابی‌ها و آل سعود خودشان چگونه حاکمان آن سرزمین و والیان حرمین شریفین شدند؟ مگر قبلاً دست کفار یا انگلیس‌ها بود؟! خیر، بلکه عثمانی‌ها ... و خلاصه مسلمانان والی بودند و پس از آن که انگلیس و تشکیلات فراماسون، عبدالوهاب را تعلیم دادند و به عربستان آوردند و میان آنها و حکومت (سعودی) معاهده بستند و سپس به تمامی مسلمانان آن سرزمین تاختند و سرزمین حجاز و حرم‌هایش را اشغال و حتی تخریب کردند (مثل داعش امروز)، والی شدند، خب چرا چنین کردند؟! چرا آن موقع نگفتند که خدا خواسته تا آنها والیان حرمین باشند، پس بر حق هستند؟! 🔸د کفار و مشرکین (از ابلیس رجیم به بعد)، برای خدعه و فریب موحدان، مؤمنان و مسلمانان، تمامی جنایات خود را «اراده و جبر الهی» می‌خوانند، تا از سویی جنایاتشان را توجیه و خود را تطهیر کنند و از سوی دیگر از مقابله، جهاد و اقدام توسط مؤمنان جلوگیری کنند. هم ابلیس لعین گفت: «خدایا تو مرا فریب دادی» هم یزید لعنة الله به حضرت زینب علیهاالسلام گفت: «دیدی خدا با برادرانت چه کرد؟» هم پادشاهان کافر و ظالم، در عین فسق و جنایات گسترده مدعی شدند: «پادشاهی موهبتی الهی است که به ما داده است» هم جرج بوش (پسر) مدعی شد که فرستاده‌ی خداست و هم وهابیت انگلیسی، در عین نوکری امریکا می‌گوید: «ما را خدا والی حرمین شریفین کرده است»! یعنی هم مشرکند، هم جنایت می‌کنند، هم مردم را فریب می‌دهند و هم به خدا دروغ و افترا می‌بندند. [پس تعریف کفر، شرک، ظلم، جرم و افترا بستن به خدا چیست؟!] ✅برای مطالعه مشروح پاسخ، کلیک نمایید: http://www.x-shobhe.com/shobhe/7548.html 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: (فضای مجازی): من اگر پیامبر بودم رسالتم شادمانی بود بشارتم آزادی و معجزه‌ام خنداندن کودکان نه از جهنمی می‌ترساندم و نه به بهشتی وعده می‌دادم به اندیشیدن دعوت می‌کردم. 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: 🔸بفرمایید که دروغ می‌گویی و اساساً با هر گونه اندیشه‌ی درست، شادی و نشاط واقعی و سعادت کودک و بزرگسال دشمن هستی. 🔸بفرمایید: برای همین خداوند متعال، در پاسخ کسانی که مثل شما می‌اندیشیدند و در خود این مرتبه و قابلیت را می‌دیدند که مخاطب وحی باشند و پرمدعا بودند، فرمود: خدا بهتر می‌داند که رسالتش را کجا قرار دهد؟ و البته به ما نیز متذکر شد که این ادعاها، همه "مکر" است و هدف از این مکر نیز فریب شماست (الأنعام، 124) 🔸بفرمایید: الآن هم که پیامبر نیستی باز هم نه تنها آن چه مدعی بودی را عمل نمی‌کنی، بلکه به جای خنداندن کودکان، به جنگ انبیای الهی و دین خدا رفته‌ای، که البته حاصلی جز تداوم اسارت‌ها و گریه کودکان و بزرگسالان از ظلم مستکبرین و اتباع نادان آنها ندارد. 🔸بفرمایید: خنداندن فیزیکی، پیامبر نمی‌خواهد، بلکه یک "دلقک" یا "طنزپرداز" یا "شو من" نیز می‌تواند این کارها را انجام دهد؛ اما بصیرت بخشی در شناخت شادی و رنج حقیقی، و ارائه برنامه برای حیات معقول و رسیدن به شادی و نشاط درست و نیز ادامه‌دار، پیامبر می‌خواهد. 🔸 بفرمایید: چیزی که در این عالم بسیار است، پیامبر، کتاب و امام است منتهی بر حق نیستند. کارشان این است که مردم را با اداهای سنتی و مدرن، تخدیر کنند در عین بچه کُشی، چند برنامه زنده و مُرده، برای خنداندن کودکان به نمایش درآورند و در عین ظلم و جنایت، شعار آزادی سر دهند و دنیا و آخرت انسان‌ها را به جهنم مبدل کنند. 🔸بفرمایید: دست کم، نگاهی هر چند سطحی و گذرا، به آموزه‌های انبیای الهی و در رأس آنان پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله، در مورد آزادی، شادی، نشاط، امید، دستگیری از دیگران، خوشحال کردن و خنداندن راستین و... می‌انداختید و بعد خود را به جای آنان فرض می‌کردید و شعار می‌دادید! 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: اگر فرض کنیم تمام مسلمین در بدبختی و گرفتاری هستند و تمام کفار در رفاه ، آیا اسلام علت این بدبختی نیست؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: فرافکنی تکراری برای القای این باور سابقه دیرینه دارد. اما به دور از شعار، باید دقت شود که بررسی علل و عوامل رشد یا سقوط یک فرد یا یک جامعه [چه در گذشته و چه حال] مستلزم انجام مطالعات جامعی در زمینه‌های گوناگون می‌باشد پس با سطحی‌نگری و یا شعار [له یا علیه] نمی‌شود به این سرعت نتیجه‌ای گرفت که حتی اندکی نزدیک به واقعیت باشد. به عنوان مثال، ذهن مطالعه و بررسی کننده یا محقق، ابتدا با چند سؤال مواجه می‌شود که باید پاسخ متقن و علمی برای آنها پیدا کند تا بتواند نتیجه‌گیری نماید. مانند: 🔸 آیا اساساً "فرض" این که تمامی مسلمانان بدبخت و گرفتار هستند و تمامی کفار در رفاه به سر می‌برند فرض درستی است؟! اساسا! چه اصراری به چنین فرضی هست؟! 🔸 آیا تمامی جوامع به ظاهر مرفه، کافر هستند؟! 🔸 آیا تمامی جوامع بدبخت، مسلمان هستند؟! 🔸آیا این جوامعی که نام‌شان مسلمان است و بدبخت نیز هستند، به راستی به اسلام ایمان دارند و طبق اهداف، برنامه‌ها، آموزه‌ها و دستورالعمل‌های اسلام عمل کردند و بدبخت شدند؟! 🔸 آیا "کفر" دستورالعملی برای خوشبختی و رفاه دارد و جوامع مرفه، چون به آموزه‌های کفر عمل کردند خوشبخت شده و به رفاه رسیده‌اند؟! 🔸 آیا در امریکا و کشورهای به ظاهر مرفه اروپایی، چون انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، یونان و ...، همه کافرند و همگی نیز در رفاه هستند . و آیا بدبختی در آنجا نیست (اگر نگوییم بیشتر است)؟! این 99 درصدی‌ها (که در واقع بیش از 999 در هزار می‌باشند) کیانند و به چه معترضند؟! 🔸 آیا بدبختی جوامع اسلامی، معلول استکبار، ظلم و استثمار حکومت‌های کفر از یک سو، و خواب و غفلت و تنبلی و عادت به مفت‌خوری خودشان از سوی دیگر نمی‌باشد؟! 🔸 آیا جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام و ویتکنگ، جنگ‌های 80 ساله‌ی اسرائیلی علیه مسلمانان و کودک‌کُشی‌ها، اشغال افغانستان توسط شوروی (سابق) و سپس امریکا، جنگ صرب‌ها علیه مسلمانان بوسنی، جنگ داخلی در سوریه، اشغال نظامی عراق، تحمیل جنگ بر ایران، نسل‌کشی مسلمانان در میانمار ... و خلاصه هر جنگ و ناآرامی و بدبختی که در تمامی جوامع بشری پیش آمده است، معلول روحیه و ادعای فرعونی و زیاده‌خواهی حکومت‌های "کفر" نمی‌باشد؟! روش دشمنان اسلام این است که در عرصه‌ی عملی، جوامع اسلامی را بدبختی و ذلت و ناآرامی می‌کشانند و در جنگ روانی و تبلیغاتی نیز بگویند: «این کشورهای اسلامی، همه بدبخت هستند، پس ریشه بدبختی در اسلام است»! 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: آیا غیرت از بین می‌رود؟ چگونه؟ آیا می‌توان غیرت رفته را، بازگرداند؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: 🔸ابتدا باید به معنای غیرت توجه نمود. برای واژه‌ی "غیرت" معانی گوناگونی بیان داشته‌اند که از جمله آنها رشک و حسد بردن می‌باشد اما به نظر می‌رسد که اگر نگوییم این معانی درست و کامل نیستند، دست کم می‌شود گفت که فقط برای نزدیک شدن ذهن به درک معنا و مفهوم و مصادیق می‌باشند. چرا که رشک و حسد و حرص نیز معانی خود را دارند، مضافاً بر این که می‌دانیم «غیور» از اسم‌های خداوند متعال می‌باشد و خداوند سبحان نه رشک می‌برد و نه حسد می‌ورزد و نه حرص دارد. 💠امام صادق علیه السلام: خداى تبارك و تعالى غيرتمند است و هر غيرتمندى را دوست مى‌دارد. و از غيرتمندى اوست كه زشت كاری‌ها را‌، چه پيدا و چه ناپيدا، حرام فرموده است.» 🔸پس در یک جمله می‌توان گفت که "غیرت" صفتی است که ظهور و بروزش در "عدم پذیرش غیر" و یا "غیر زدایی" می‌باشد. 🌒 از بین رفتن غیرت: تمامی قوای جسمانی ضعیف شده و از بین می‌روند؛ لذا فرمود: « و هر كه را عمر دراز دهيم، او را در خلقت دچار اُفت (واژگونی) مىكنيم آيا نمىانديشند؟» یس-68 اما سیر صعودی یا نزولی در صفات و قوای روحی چنین نیست که به طور کلی از بین بروند. چنان که چه بسا "ایمان و کفر" در یک پیرمرد یا پیرزن 80 ساله به مراتب شدیدتر از میانسالی‌اش باشد. اما در سیر نزولی این قوا ممکن است از یک سو رشد لازم صورت نپذیرند و از سوی دیگر همان که هست نیز مدفون و مستور گردد. مثل این که "عقل" مدفون و محبوس گردد و خود را به در دیوار زندانش بکوبد، یا "قلب و فطرت" محجوب شود. 🔸"غیرت" نیز همین طور است از بین نمی‌رود، اما محجوب و محبوس می‌گردد در مسیر غیر خودش قرار می‌گیرد عرصه ظهور و بروزش خطا و کاذب می‌شود. 🌓 بازیافت غیرت: پس، چیزی از بین نرفته که بازیافت شود بلکه یا محجوب شده که باید پرده‌ها کنار زده شود یا محبوس شده که باید رها و آزاد گردد و یا در مسیر خطا قرار گرفته که باید به مسیر درست «صراط مستقیم» برگردد. لذا فرمود: 💠 وجه و جهت خود را به سوی فطرت‌تان برگردانید. الرّوم-30 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: می‌گویند: ایرانی‌ها باید به دستور الله، زرتشتی شوند، چون در قرآن فرمود که قرآن به عربی و برای آنان نازل شده و ...؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: 🔸آیا این ملاک گزینش و انتخاب دین را فقط مخصوص ایرانیان می‌دانند، یا حکمی کلی راجع به همه ادیان و ملیت‌ها؟! بالاخره دستور الله کدام است و آیا فرق دارد؟ 🔸مثلاً نظرشان راجع به زرتشتی‌های هندوستان چیست؟ زرتشت هندی بوده؟ یا به زبان هندی به او وحی شده و کتابش را به هندی نوشته؟ یا هندی‌ها ایرانی شده‌اند؟! 🔸نظرشان راجع به مسیحیان امریکا و اروپا چیست؟ حضرت مسیح (ع)، در نیویورک، لندن یا پاریس به دنیا آمده یا وحی به انگلیسی به او نازل شده است؟ حضرات موسی و عیسی (ع) که اهل فلسطین بودند. 🔸به آیات قرآن کریم استناد می‌کنند! حال ببینید چقدر مضحک است که بگویند: پیامبری آمده به عنوان ختم انبیا، کتابی آورده و در آن به گروهی از بندگان گفته: «مبادا به دین من بگروید، بروید در دیار خود و بر اساس مرزهای جغرافیایی و شناسنامه، یک پیامبر و یک دینی برگزینید؟!». 🔸اگر به قرآن کریم استناد می‌کنند، بدانند که در آیات بسیاری تصریح نموده که این دین، این پیامبر،این کتاب و این قبله، جهانی و برای همگان است. 🔸حالا کدام ایران را مرز دینی محاسبه کنیم؟! ایران دوران هخامنشیان، یا قبل و بعد از قاجار؟! در زمان قاجاریه، قفقاز با بیش از 70 شهر بزرگ از ایران جدا شد. حالا تکلیف آنان چیست؟ قبل از جدایی باید زرتشتی می‌شدند؟ پس از جدایی از ایران چه کنند؟! 🔸پس این حرف‌ها، شعارهای پوچ است، اما اجازه دهید که مسئله دین‌گرایی را منطقی مورد بررسی قرار دهیم.👇 ✅جهت مطالعه مشروح پاسخ، کلیک نمایید: http://www.x-shobhe.com/shobhe/7520.html 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: راسل: تضمین می‌دهم که اگر مردم در رفاه و خوشی باشند، دین و مذهب و امید به دست نجات از غیب رخت بر می بندد ⬅️پاسخ کوتاه: 🔸برای اشخاص یا جوامع عقب‌افتاده‌ی فرهنگی ملت‌های به استثمار کشیده شده و مردمان ساده و بی‌بصیرت، همه چیز "خارجی"اش خوب است و هر چیز خارجی خوب است! حال خواه شورت و پیراهن زیر باشد خواه یک نظریه فلسفی، جامعه شناسی، انسان‌شناسی، دین شناسی یا ... ! 🔸راسل، کشف جدیدی نکرده است بلکه اقتباسی ناقص نموده و نتیجه خطایی هم گرفته است. 💠خداوند علیم، در قرآن مجید فرمود: کتابی نازل کردم که در آن یاد و شرح حال شماست. الأنبیاء-10 در این کتاب فرمود که انسان ضعیف و بی جنبه آفریده شده است با یک خسارت، فغانش در می‌آید با یک منفعت، بخل می‌ورزد البته غیر از آنانی که اهل نماز (اتصال) به او هستند. 🔸در این کتاب فرمود که انسان ذاتاً فقیر است و هیچ گاه غنی و بی‌نیاز نمی‌شود اما اگر خود را بی‌نیاز پندارد طغیان می‌کند. 🔸در این کتاب فرمود که اگر انسان متصل به «حبل الله» نگردد، نه تنها خوشی و رفاه، بلکه فقر و گرفتاری نیز سبب تزلزلش می‌گردد. 🔸در این کتاب فرمود: هیچ کس بی‌معبود، بی‌مقصود، بی‌محبوب، بی‌هدف و بی‌دین و مذهب نیست; منتهی تفاوت در مصادیق "حق یا باطل" می‌باشد. 🔸جهان‌بینی ماده‌گرایانه امثال راسل، دین آنهاست; فقط به دنبال سیر کردن شکم ارضای شهوت جنسی انسان را حیوان دیدن و پرواربندی را قصد و غایت دیدن نیز مذهب (راه و روش) آنهاست. 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 ⁉️سؤال: در قرآن حرفی از برف زده نشده، چون در عربستان برف نمی‌بارید و مردم نمی‌دانستند برف چیست؟ 🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻 ⬅️پاسخ کوتاه: این به اصطلاح شبهه، بسیار قدیمی است اما مکرر دور می‌زنند و هر بار نیز یک جمله در حاشیه آن اضافه و کم می‌کنند که جدید به نظر آید. 🔸بپرسید: آیا شما به عمرت قرآن را خوانده‌ای که بدانی چه چیزی در آن مطرح شده و چه چیزی مطرح نشده است؟! 🔸این سخن مثل این است که یکی در امریکای شمالی قرآن را بخواند و بگوید برای اعراب آن زمان است، چون از "بوفالو" نامی نیاروده است! یا در هندوستان بگوید: چرا نامی از کرگردن نیاورده است؟! آیا وحیانیت قرآن کریم با بردن اسامی حیوانات به اثبات می‌رسد؟ 🔸در قرآن کریم، نامی از کوسه ماهی، که در تمامی دریاهای اطراف شبه جزیره عربستان بسیار می باشد نیز نیامده است، چرا که کتاب زیست یا جانورشناسی نیست 🔸اما در مورد "توحید، معاد، انسان" و نیز ایمان یا کفر لجاج و عناد انسان سخن بسیار رفته است، چرا که کتاب انسان‌سازی می‌باشد. با این همه، اگر سخن از برف نیز آمده باشد چه؟ آیا استغفار می‌کنند؟ آیا ایمان می‌آورند؟ آیا توبه می‌کنند که دیگر به قرآن دروغ نبندند؟ یا دست کم اذعان و اقرار می‌کنند که از روی نادانی و نیز عناد، سخن گفته‌اند؟! 🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 💢سوال شیعیان این همه بر روی امامت تاکید دارند، پس چرا در قرآن به نام علی(ع) هیچ اشاره ای نشده است؟ اگر حضرت علی (ع) جانشین پیامبر (ص) است، چرا نامی از ایشان در قرآن نیامده است؟ این سوال زیاد پرسیده می شود اما باید گفت فرض این سوال از اساس صحیح نبوده و نمی توان گفت که نام ایشان در قرآن نیامده است بلکه طبق راویت حفص از عاصم که قرآن مکتوب مطابق آن نگاشته شده، اندیشمندان شیعه و اهل تسنن یک آیه را روایت کردند که نام حضرت (ع) در آن عنوان شده است و سوای آن، روایات، روایات متعددی از بزرگانی مانند شیخ صدوق، ابن شهر آشوب و عده کثیر دیگری موجود است که در مقام نظر حکم به این موضوع می کنند.    کدام است که نام حضرت علی (ع) در آن ذکر شده است؟👇👇👇 آیه 50 سوره مبارکه مریم:" وَوَهَبْنَا لَهُم مِّن رَّحْمَتِنَا وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیًّا؛ و به آنان از رحمت خود [چیزها] بخشیدیم و بر ایشان نامی نیک و آوازه ای بلند بر جای گذاشتیم." اما ماجرا در این آیه به این ترتیب است که حضرت ابراهیم (ع) از خداوند لسان صدقی را می خواهد که در آیه 84 سوره شعرا به آن اشاره شده است" وَ اجْعَلْ لِی لِسانَ صِدْقٍ فِی الْآخِرِینَ" و استجابت آن در آیه 50 سوره مریم ذکر می شود. استجابت این دعا نه تنها برای ابراهیم(ع) بلکه برای اسحاق(ع) و یعقوب(ع) و البته به نظر می رسد تمام پیامبران صورت گرفت. اما روایت در این زمینه بسیار است و در منابع شیعه، چهارده روایت، در منابع اهل تسنن یک روایت و در منابع زیدیه یک یا دو روایت پیرموان این موضوع به چشم می خورد. 🔵جهت مطالعه بیشتر این لینک را ملاحظه فرمایید: http://www.alvadossadegh.com/fa/%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA/%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87/80763-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F.html کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
#ببینید_بخوانید_باور_کنید امام صادق(ع): در آن زمان #زنان را می‌بینی که از بذل خود هیچ واهمه‌ای ندارند. #آخرالزمان #ملاعام 🔵منبع: بحارالانوار، ج52، صص 257 ✅کانالی متفاوت @mobahes کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
#ببینید_بخوانید_باور_کنید 💢به دروغ جنجال میکنند که جلوی آزادی زنان را می گیرند. اینها آبرو زن باوقار ایرانی را برده اند👆 #نهی_از_منکر_واجب_است #ملاعام 🔵کانالی متفاوت @mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃 🌹 @mobahesegroup 🍃 💢سوال آیا درست است که پیامبر اسلام(ص) بلندی داشتند؟ اگر درست است علت آنْ چه بود؟ ✅پاسخ کانال مباهله قرن21 در برخی بیان شده که موی سر پیامبر اکرم(ص) تا حدی بلند بوده است اما بلندی آن از نرمه گوش فراتر نمی‌رفت: ایوب بن هارون گوید: به امام صادق(ع) گفتم: آیا رسول خدا(ص) فرق سرش را باز می‌کرد؟ امام(ع) فرمود: «نه، موقعى که رسول خدا(ص) سرش تا نرمه گوش می‌رسید، موهاى خود را کوتاه می‌کرد» گفتنی است؛ بلند کردن مو اگر موجب شهرت نشود و مطابق عرف جامعه باشد ایرادی نداشته و دلیل شرعی نمی‌خواهد، اما باید نظافت آن‌را رعایت نمود و رسول خدا(ص) علاوه بر این‌که خود به آراستگی ظاهری توجه ویژه داشت به دیگران نیز توصیه می‌نمود که این‌گونه باشند، چنان‌که امام علی(ع) به نقل از رسول خدا(ص) : «هرکس سر بگذارد باید آن‌را نیکو رسیدگی و آرایش کند یا این‌که آن‌را کوتاه کند». رسول خدا(ص) یک‌بار موی سرشان را بلند کردند، با این‌که ایشان این بوده است که موی سر را به قدری بلند نمی‌گذاشتند که نیاز به باز کردن سر باشد. آن یک‌بار را ابابصیر از امام صادق(ع) چنین نقل می‌کند: از امام صادق پرسیدم: «فرق» باز کردن در وسط موى سر از سنّت است؟ امام(ع) فرمود: «نه»، گفتم: آیا رسول خدا(ص) هیچ وقت براى موى سرش «فرق»گذاشت؟ فرمود: «آرى». پرسیدم: چگونه می‌شود که رسول خدا(ص) این کار را انجام دهد، حال آن‌که از «سنت» نباشد؟! فرمود: «هرکس در وضعى قرار بگیرد که رسول خدا در آن وضع قرار داشت باید مانند آن‌حضرت سرش را تفریق نماید». گفتم: آن وضعیت چه بود؟ فرمود: «وقتی رسول خدا از خانه کعبه جلوگیرى شد با این‌که شتر قربانى رانده بود و شده بود خوابى را دید خدا در قرآن گزارش داده که: «لَقَدْ صَدَقَ اللهُ رَسُولَهُ الرُّؤِِْیا بِالْحَقِّ ...» پس رسول خدا دانست که در آینده نزدیک فرامی‌رسد آنچه به وى نوید داده شده (به سلامت وارد مکه خواهد شد)، لذا سرش را تقصیر نکرد و از زمانى که احرام بسته بود تا سال بعد همچنان موى سرش باقى بود - که به ناچار نیازمند تفریق گردید - ولى پس از انجام عمل حج و تراشیدن موى سر، آن‌حضرت، دیگر سرش را بلند نکرد، و نه قبل از وضع نامبرده، موى سرش را می‌گذاشت که آنقدر بلند شود که احتِِیاج به گرفتن داشته باشد». فقها بنا بر برخی روایات که از جمله آن روایتی است که بیان شد؛ حکم به استحباب بلند گذاشتن ، خصوصاً از اول ذیقعده، برای کسی که نیت حج دارد، کرده‌اند. 🔵منابع: کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 6، ص 485،  شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 129، شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 2، ص 109 – 110،  🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://iGap.net/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup
هدایت شده از استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه: 1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامه‌های تربیتی از آن 2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب 🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است 🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است 🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب 🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمی‌شود! 🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است 🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء می‌شود و او هم درک می‌کند 🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمی‌شود بلکه با تربیت قلبی است که محقق می‌شود. باید قلب بچه‌ها و مادران و پدران را فعال کنیم 🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمی‌شود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود 🔹️با ابزار دنیایی نمی‌توان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب 🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد 🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب 3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز 🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظه‌ای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود می‌کند! 🔸️امیال از عمیق‌ترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع می‌شود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشه‌کن کردن میل‌ها 🔸️مدرسه‌ای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد 4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبهه‌ی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم! 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... @ostadzahedi 🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371