🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
🔴علی علیه السلام سبب کشته شدن عمار شد !!!🔴
یا للعجب
...وای به روزی که بگندد نمک
☑️تعریض به نگاه انقلابی در آخرین افاضه رئیس جمهور
آقای روحانی روز چهارشنبه 15 اردیبهشت ماه 95 در جمع فرهنگیان در سالن اجلاس سران کنفرانس اسلامی به مناسب روز معلم ، تعریض باور نکردنی و عجیبی به نگاه انقلابی در جمهوری اسلامی زده و در بیان علت شهادت شهید مطهری قائلان اسلام انقلابی را عامل اصلی شهادت وی معرفی کرد.
🌺نقد و نظر پژوهشکده عمار بصیر:
1⃣ – شهادت شهید بزرگوار حضرت علامه مطهری بر اساس اسناد غیر قابل خدشه و اعترافات گروهک فرقان توسط قائلین به «اسلام منهای روحانیت» و «اسلام التقاطی» انجام گرفته و این سخنان رئیس جمهور فتح باب جدیدی از نفاق و فرافکنی و تبرئه ی قاتلان ، کودتا چیان و براندازان به شمار می رود.
2⃣ – این موضع رئیس جمهور ناخواسته ما را به یاد توجیه شهادت حضرت عمار یاسر می اندازد : پیامبر گرامی اسلام (ص) فرموده بودند "عمار را گروهی گردنکش و ستمکار مىکشند" و هنگاهی که عمار در جنگ به دست سپاه گردنکش و ستمکار معاویه به شهادت رسید ؛ گردنکشان گفتند علی (ستم کرده و) عمار را به جنگ آورده و به کام مرگ کشانده است.!!!.
3⃣ – قبلاً نیز پیش بینی می شد که مهمترین چالش پیش روی نظام اسلامی از میدان به در کردن نگاه انقلابی از جامعه با وارد کردن اتهام تندروی به آنان خواهد بود و اینک این سخن رئیس جمهور تصویری روشن از این چالش جدی و معطوف به دیدگاههای قبلی وی در متهم کردن انقلابیون به تند روی است.
4⃣ – حضرات امامین انقلاب (امام خمینی و امام خامنه ای) همواره بر نگاه انقلابی در اداره جامعه و روس های مبارزه با دشمنان تأکید داشته اند. فراموش نمی کنیم که حضرت امام خمینی سلام الله علیه در پاسخ به شبهات منتظری به هنگام بر شمردن دستاوردهای جنگ تحمیلی فرمودند : "واز همه مهمتر استمرار روح اسلام انقلابی در پرتو جنگ تحقق یافت"
5⃣ – آقای علی مطهری گویی به خواب مرگ رفته و در مقابل این تعرض سکوت منافقانه اختیار کرده است.
در این باب سخن بسیار است که ان شاءالله به تدریج خواهیم گفت
🌺پژوهشکده مطالعات راهبردی عمار بصیر در خدمت بصیرت افزايي یاران حضرت امام خامنه ای (حضرت عشق علیه السلام)
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
🔴متن شبهه :
امشب شب مبعثه؟یعنی چنین روزی قرآن نازل شد.
همه میدونیم با(اقراباسم ربک الذی...)علق ،آغازشد
حالابنظرتون رسول خداتاچندوقت که به رسالت رسیدنمازنمیخونده؟؟؟!!!!
🔶🔸🔸پاسخ شبهه:
@mobahesegroup
قدیمیترین عبادت در تمامی ادیان پیش از اسلام نماز بوده ، در مورد سابقه تاریخی نماز در روایتی از امام صادق(ع) داریم که : «هِیَ آخِرُ وَصَایَا الْأَنْبِیَاءِ» نماز آخرین وصیت و سفارش پیامبران بوده است و از این روایت به روشنی فهمیده میشود که تمامی یکصد و بیست و چهار هزار پیامبر با نماز مأنوس و سفارش کننده به آن بودهاند.
🔅الکافی، ج3، ص 264🔅
@mobahesegroup
در قرآن آیات زیادی در مورد نماز خواندن انبیای گذشته مثل حضرت موسی و نوح و بقیه پیامبران وجود دارد
علاوه بر پیامبران اولوالعزم، در آیات و روایات متعددی از نماز پیامبرانی همچون شیث(ع)، ادریس(ع)، یونس(ع)، صالح(ع)، اسماعیل(ع)، اسحاق(ع)، یعقوب(ع)، لوط(ع)، شعیب(ع)، داوود(ع)، زکریا(ع)، ایوب(ع) و... سخن به میان آمده که همگی گویا وجود نماز در تمامی ادیان و شریعتهای پیش از اسلام است.
🔅سیمای نماز، حسین انصاریان، فصلی حیات انبیا و امت ها🔅
@mobahesegroup
همچنین در مورد نماز خواندن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله علامه طباطبایی در تفسیر سوره علق به تشریح این مسأله پرداخته اند و گفتند این آیات دلالت دارد بر اینکه رسول خدا(ص) قبل از نزول قرآن نماز مىخوانده. کما اینکه در بسیارى از آیات سورههاى مکى و از آن جمله سورههایى که قبل از سوره اسراء نازل شده مثل سوره مدثر و مزمل و غیر آن دو سخن از نماز کرده و به تعبیرهایى مختلف از آن یاد کردند ، هر چند که کیفیت آن را ذکر نکردند، اما این قدر هست که نمازهاى قبل از معراج با شکل خاص خود یعنى دو رکعتی و مشتمل بر مقدارى تلاوت قرآن و نیز مشتمل بر سجده بوده و در بعضى از روایات هم آمده که رسول خدا(ص) در اوایل بعثت با خدیجه سلام الله و على علیه السلام نماز مىخواند، در این روایات هم نیامده که نماز آن روز به چه صورت بوده است.
http://goo.gl/WTaktJ
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
💢سوال
چگونه ادعا میشود که ما موجودی مختاریم در حالی که آمدن ما به این دنیا با اختیار خودمان نبوده است؟
اولاً: اگر آمدن به زندگی دنیا بر خلاف میل طبیعی و فطری انسان باشد، در این صورت نمیبایست مرگ و مردن برای انسانها تلخ و ناگوار باشد؛ بلکه همه انسانها میبایست از مرگ استقبال میکردند، و اندیشمندان جامعه جهانی باید مردم را به خودکشی و رها شدن از این رنج فطری، تشویق و ترغیب کنند، در حالیکه چنین نیست.
ثانیاً: چه بسا خداوند در جهانی جلوتر از عالم مادی این مسئله را با انسان در میان گذاشته باشد؛ زیرا با توجه پیمان «الست» و «عالم ذر» که در متون دینی آمده، این احتمال مطرح است که خداوند اصل خلقت انسان را نیز با او در میان گذاشته باشد و انسان با میل فطری و طبیعی آنرا پذیرفته باشد؛ هر چند در اثر گرفتاریهای زندگی دنیا مانند بسیاری از امور فطری آنرا فراموش کرده است.
مهم👇👇
اگر خداوند از ابتدا انسان را برخوردار از همه کمالهایى که براى او ممکن است میآفرید، این براى او کمال اختیارى به شمار نمیآمد و خداوند پیش از او موجوداتى را که همه کمالهایشان را از ابتدا واجد باشند آفریده بود. پس هدف از آفرینش انسان وقتى محقق میشود که او قابلیت کمال را داشته باشد و با فعل اختیارى خود به آن نایل آید. کافران و گنهکارانى که از رسیدن به این کمال باز میمانند، گرچه هدف اصلى از آفرینش انسان را - که همان خواست تشریعى خداوند است - تحصیل نکردهاند، ولى با هدف تکوینى آفرینش انسان مخالفت نکردهاند؛ چراکه خداوند میخواست (به خواست تکوینى) آنان بتوانند راه حق یا باطل را انتخاب کنند. اگر خداوند انتخاب راه گمراهى را براى انسان غیر ممکن میکرد، ایمان و اطاعت او اختیارى و ارادى نمیشد.
#اسلام_را_درست_معرفی_کنیم
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
💢رابطه فقر و ایمان چیست؟
چرا این حدیث مشهور، نادرست تفسیر و فهم شده است؟
"اگر فقر از پنجره داخل شود، ایمان از در خارج می شود."
پولدارانی که به اندازه فقرا #ایمان ندارند.
💢پاسخ 👇👇👇👇👇👇
بسیار رایج است که از این حدیث استفاده ابزاری می کنند اما بخش دیگری از احادیث را حذف می کنند یا اینکه اساسا از آنها اطلاع ندارند.
➖➖➖➖➖➖➖
حدیثی بسیار مشهور وجود دارد که: "كَادَ الْفَقْرُ یَكُونُ كُفْراً" و بسیاری از ما بنا بر آن می گوییم: "اگر فقر از پنجره داخل شود، ایمان از در خارج می شود."
این در حالی است که:
اولا خود بسیار دیده ایم که انسان هایی علیرغم فقر، ایمان خود را حفظ کرده اند. و اتفاقا #ایمان در قشر اغنیاء از ایمان در قشر فقراء کمتر است:
«كَلاَّ إِنَّ الْإِنْسانَ لَیَطْغى أَنْ رَآهُ اسْتَغْنى[علق/۶-۷]
چنین نیست (كه شما مى پندارید) به یقین انسان طغیان مى كند. از اینكه خود را بى نیاز ببیند!»
ثانیا در احادیث متعددی مطالبی بیان شده که فقراء را به بهشت نزدیک تر از دیگران دانسته و این به معنای ایمان آنهاست. به عنوان نمونه:
امام صادق علیه السّلام فرمودند: فقراء مؤمن در بهشت گردش مى كنند و قبل از چهل سال از اغنیاء وارد بهشت مى گردند مثل اینها مانند آن دو كشتى مى باشد كه از جلو مامور مالیات مى گذرد، او به یك كشتى نگاه مى كند و هنگامى كه چیزى در آن ندید او را رها مى كند ولى كشتى دومى را به خاطر داشتن مال زیاد نگه مى دارد.
همچنین ایشان می فرمایند: هر گاه روز قیامت بر پا شود و بنده مؤمن كه هر دو اهل بهشت مى باشند براى حساب حاضر مى شوند، یكى از آنها در دنیا فقیر و دیگرى غنى بوده اند فقیر مى گوید: بار خدایا چرا مرا در اینجا حاضر كرده اند كه در دنیا ولایت و حكومتى نداشتم تا ظلم كنم و یا #عدالت كرده باشم.
خداوندا من كه مالى نداشتم تا حق آن را بدهم و یا از دادن حق خوددارى كنم، روزى من در دنیا فقط به اندازه خرجم بود و مى دانى كه براى من چه مقدر كرده بودى و زندگى من چگونه بود، خداوند متعال در این هنگام مى فرماید بنده من راست مى گوید راه او را باز كنید تا داخل بهشت گردد.
اما مرد توانگر براى حساب باقى مىماند و باید همه حسابهاى خود را پس دهد، او به اندازه اى عرق مىكند كه اگر چهل شتر از عرق او بخورند سیر مى گردند، و بعد از مدتى معطلى و گفتگو به او اجازه مى دهند تا وارد بهشت گردد.
ثالثا احادیثی در مدح فقر وجود دارد:
خداوند در مناجات خود به موسى علیه السّلام فرمود: اى موسى: هر گاه مشاهده كردى كه فقر به طرف تو مى آید به او خوش آمد بگو كه فقر از شعار بندگان صالح مىباشد، و هر گاه دیدى كه مال به طرفت مى آید بدان آن گناهى است كه به آن عقوبت خواهى شد.
على علیه السّلام فرمودند: فقر براى مؤمنان از #گردنبند زیبائى كه بر سینه اسبها مى آویزند زیباتر است.
پیامبر صلی الله علیه و اله فرموده اند: فقر مایه #مباهات من است. و به آن افتخار می کنم.
همچنین ایشان در #دعا می فرمودند: بار الها بحال مسكنت و ندارى زنده ام دار، و در حال ندارى مرا بمیران و با كسانى كه دارا نیستند حشرم ده.
بنابراین حتما #فهم ما از حدیث ذکر شده غلط است. و به همین دلیل علماء نیز برای بیان #معنایی صحیح درباره حدیث کوشیده اند. از جمله علامه مجلسی فرموده اند: کفر به دلیل احتمال حسادت به اغنیاء یا احتمال عدم رضایت به قضاء و قدر الهی و نظیر آن است. که در فقراء ممکن است.
البته با جستجوی بیشتر نسخه کامل تری از حدیث وجود دارد که توضیح آن راحت تر است: قَالَ ص لَوْ لَا رَحْمَةُ رَبِّی عَلَى فُقَرَاءِ أُمَّتِی كَادَ الْفَقْرُ یَكُونُ كُفْراً
یعنی اگر #رحمت خدا بر فقرا نبود، فقر به کفر منتهی می شد!
و تعبیر "لولا" برای شرطی است که محقق نمی شود. یعنی عدم وجود این رحمت معنا ندارد!
رابطه فقر و کفر رابطه مستقیم و الزامی نیست بلکه برای فهم این حدیث مشهور باید احادیث و عوامل دیگر را نیز مشاهده کرد، بستر ساز بودن فقر برای کفر و یا کم شدن ایمان یک #قانون یا یک رابطه الزامی نیست.
بلکه با دقت در سایر روایات میتوان #درک بهتری از موضوع داشت.
🔵منابع:
إرشاد القلوب إلى الصواب، ج۱، ص ۱۵۵.
أمالی الصدوق، ص ۳۶۰ ،المجلس السابع و الخمسون.
الكافی، ج۲، ص۲۶۳.
الكافی، ج۲، ص۲۶۵.
بحار الأنوار، ج۶۹، ص۵۵.
سنن النبى صلى الله علیه و آله با ترجمه، ج۱، ص۷۷.
ر.ک بحار الأنوار، ج۶۹، ص ۳۲.
جامع الأخبار، ۱۰۹ و بحار الأنوار، ج۶۹، ص ۴۷.
#اسلام_را_درست_معرفی_کنیم
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
✅ متن شبهه: در عکس فوق
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
✅ پاسخ به شبهه :
1⃣ : مسئله توسل و یا شفاعت دارای جایگاه بلندی در عرفان اسلامی است و توجه خاصی را در بعضی از آیات و روایات به خود جلب کرده است، و مسئله ای بسیار بحث بر انگیز می باشد
2⃣ ایات شریفه سوره یونس که برای رد توسل گفته شده است در واقع برای رد پرستش غیر خداوند هست که اعراب جاهلیت از بت ها به عنوان خدایانشون یاد میکردن و انهارو خدایان خودشون میدانستند
در صورتی که هیچ شیعه ای معصومین را به عنوان خدا نمیدانند و چنین عقیده ای ندارند
در ایه شریفه 173 سوره نسا هم که ارتباطی با توسل ندارد بلکه در جواب کسانی است که در دنیا دچار کبر و غرور شدند و خداوند انان رو به عذابی دردناک باخبر میکند
3⃣ شایسته است که آیات قرآن را با توجه به آیات قبل و بعد بخوانید. اینکه فقط یک آیه را بدون توجه به آیات قبل و بعد گزینش کنید نوعی تحریف کلام الله است.
4⃣: اصل توسل در بین مسلمانان اعم از شیعه و اهل سنت پذیرفته شده و مورد قبول است مگر در فرقه ضاله وهابیت
وهابیون ادعا دارند که مردگان صدای مارا نمیشنوند و اصل توسل در نظر انان طلب دعا از افراد زنده است
اما ایات قران راجع به توسل به انبیا و صالحین
خداوند در سوره نسا ایه 64 میفرمایند
وَلَوْ أنَّهُمْ إذْ ظَلَمُوا أنْفُسَهُمْ جَاءُوكَفَاسْتَغْفَرُوا اللهَ وَاسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللهَ تَوَّاباً رَحيماً
اگر ايشان وقتي به خودشان ظلم کردند نزد تو آيند پس از خداوند طلب بخشايش کنند ورسول
خدا هم براي ايشان طلب بخشايش کند به تحقيق خداوند را توبه پذير وبخشنده خواهند يافت.
چون ایات قران برای همه دوران هاست رفتن به نزد رسول خدا براي طلب بخشش هم شامل حيات ايشان و بعد از مرگ ظاهري هم مي شود
و همچنین در سوره یوسف ایه 97 و 98
قَالُواْ يَا أَبَانَا اسْتَغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا إِنَّا كُنَّا خَاطِئِينَ
گفتند اى پدر براى گناهان ما آمرزش خواه كه ما خطاكار بوديم
قَالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّيَ إِنَّهُ هُوَ الْغَفُورُ الرَّحِيم
گفت به زودى از پروردگارم براى شما آمرزش مىخواهم كه او همانا آمرزنده مهربان است
5⃣: پس اصل دعا کردن در نزد انبیا و صالحین در قران ذکر شده است اما وهابیون ایرادی که میگیرند به مرده بودن انبیا و عدم شنوایی انان هست که بازهم خداوند در قران جواب داده است
ال عمران 169
ولاتَحسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللهِ أموَاتَا بَل أحيَاءٌ عِندَ رَبِّهِم يُرزَقُونَ کساني را که در راه خدا کشته شدند
مرده مپنداريد بلکه ايشان زنده اند و در نزد پروردگارشان روزي داده مي شوند
سوره بقره 154
لاَ تَقُولُواْ لِمَنْ يُقْتَلُ فِي سَبيلِ اللّهِ أَمْوَاتٌ بَلْ أَحْيَاء وَلَكِن لاَّ تَشْعُرُونَ ".
و به آنها که در راه خدا کشته مىشوند، مرده نگوييد، بلکه آنان زندهاند، ولى شما احساس نمىکنید
امام رضا علیه السلام در روایت معتبری میفرمایند
کسى از ما ( اهل بیت ) نیست جز آنکه مقتول و شهید است..
صراط النجاة ج 5 ص 281
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
شماره شبهه:959
🔆 متن شبهه :
هر انسانی در انتخاب دین مختار و البته درعدم پذیرش دین اسلام آزاد است بر اساس ایه قرآن، "لا اکراه فی الدین" در پذیرش دین اجباری نیست! اما بر اساس سوره دیگر همین کتاب کسی که از اسلام خروج کند مشمول حکم ارتداد شده، مرتد محسوب میشود و باید مجازات شود و این چنین است تناقض در آیات قرآن کلام الله!
❗️اما آیا واقعا خداوند این چنین فرموده؟؟
🔆پاسخ شبهه:
1⃣آیه ای که جمله لااکراه فی الدین از آن استخراج میشود کدام است :
💠 لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ «در قبول دین اکراهى نیست زیرا که راه رشد از راه گمراهى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کافر شود و به پروردگار ایمان آورد، به دستاویز محکمى چنگ زده که گسستن در آن وجود ندارد و خدا شنوا و آگاه است.256 بقره»
🔎 @GhararGahShayeat
2⃣هماهنطور که مشاهده فرمودید در این آیه خداوند در ابتدا میفرماید در پذیرش دین اجباری نیست اما چرا؟
زیرا! راه راست از گمراهی مشخص است و هرکس به پروردگار ایمان آورد رستگار خواهد شد و در آیه بعد در ادامه میفرماید:
💠 لهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ.«خداوند سرپرست آنانى است که ایمان آورده اند. آن ها را از تاریکی ها به عالم روشنایى خارج مى سازد و آنانى که کافر شدند، سرپرست آن ها طاغوت است. آن ها را از عالم روشنایى به تاریکی ها خارج مى سازد و این ها هستند که یاران آتش بوده و براى همیشه در آن مى مانند. 257 بقره»
خداوند حامی کسانیست که ایمان آورده اند و آن ها را به روشنایی ها هدایت میکند و در ادامه میفرماید :
و اما برای کسانی که کافر شدند و کفر ورزیدند آتش و عذابی جاودانه خواهد بود!
3⃣حال آیا از مفهوم کامل آیه لا اکراه فی الدین و پیوست آن آیه بعد از آن این چنین بر می آید که هرکس آزاد در انتخاب دین است؟
قطعا خیر ... زمانی که آیات رابه طور کامل بررسی می کنیم نه تنها مفهوم آزادی بی حدو حصر در پذیرش یا عدم پذیرش دین یافت نمیشود، بلکه تاکید میشود کسانی که از دین خروج میکنند و راه گمراهی در پیش میگیرند درعذاب جاودانه خواهند بود...
4⃣ در واقع هدف از مفهوم جمله لا اکراه فی الدین بیان ویژگی اختیار انسان در انتخاب راه راست ازخطایی است که خداوند پیش تر به وسیله پیامبران و اولیا و انبیا به انسان نشان داده و با اعطای عقل او را مختار در انتخاب مسیر درست قرار داده به طوری که خود مسئول خطای کرده خویش باشد و نه کس دیگر...
🔎 @GhararGahShayeat
5⃣ این چنین است روش همیشگی ملحدین کاری که با آیات قرآن می کنند تقطیع و حذف بخشی از آیات ،بارز کردن بخشی در بین مفهوم اصلی و القای مفهومی متناسب با هدفی که در نظر دارند ..
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
🔆 متن شبهه :
هر انسانی در انتخاب دین مختار و البته درعدم پذیرش دین اسلام آزاد است بر اساس ایه قرآن، "لا اکراه فی الدین" در پذیرش دین اجباری نیست! اما بر اساس سوره دیگر همین کتاب کسی که از اسلام خروج کند مشمول حکم ارتداد شده، مرتد محسوب میشود و باید مجازات شود و این چنین است تناقض در آیات قرآن کلام الله!
❗️اما آیا واقعا خداوند این چنین فرموده؟؟
🔆پاسخ شبهه:
1⃣آیه ای که جمله لااکراه فی الدین از آن استخراج میشود کدام است :
💠 لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ قَدْ تَبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ یُؤْمِنْ بِاللَّهِ فقد استَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى لاَ انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمیعٌ عَلیمٌ «در قبول دین اکراهى نیست زیرا که راه رشد از راه گمراهى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کافر شود و به پروردگار ایمان آورد، به دستاویز محکمى چنگ زده که گسستن در آن وجود ندارد و خدا شنوا و آگاه است.256 بقره»
2⃣هماهنطور که مشاهده فرمودید در این آیه خداوند در ابتدا میفرماید در پذیرش دین اجباری نیست اما چرا؟
زیرا! راه راست از گمراهی مشخص است و هرکس به پروردگار ایمان آورد رستگار خواهد شد و در آیه بعد در ادامه میفرماید:
💠 لهُ وَلِیُّ الَّذینَ آمَنُوا یُخْرِجُهُمْ مِنَ الظُّلُماتِ إِلَى النُّورِ وَ الَّذینَ کَفَرُوا أَوْلِیاؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُمْ مِنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُماتِ أُولئِکَ أَصْحابُ النَّارِ هُمْ فیها خالِدُونَ.«خداوند سرپرست آنانى است که ایمان آورده اند. آن ها را از تاریکی ها به عالم روشنایى خارج مى سازد و آنانى که کافر شدند، سرپرست آن ها طاغوت است. آن ها را از عالم روشنایى به تاریکی ها خارج مى سازد و این ها هستند که یاران آتش بوده و براى همیشه در آن مى مانند. 257 بقره»
خداوند حامی کسانیست که ایمان آورده اند و آن ها را به روشنایی ها هدایت میکند و در ادامه میفرماید :
و اما برای کسانی که کافر شدند و کفر ورزیدند آتش و عذابی جاودانه خواهد بود!
3⃣حال آیا از مفهوم کامل آیه لا اکراه فی الدین و پیوست آن آیه بعد از آن این چنین بر می آید که هرکس آزاد در انتخاب دین است؟
قطعا خیر ... زمانی که آیات رابه طور کامل بررسی می کنیم نه تنها مفهوم آزادی بی حدو حصر در پذیرش یا عدم پذیرش دین یافت نمیشود، بلکه تاکید میشود کسانی که از دین خروج میکنند و راه گمراهی در پیش میگیرند درعذاب جاودانه خواهند بود...
4⃣ در واقع هدف از مفهوم جمله لا اکراه فی الدین بیان ویژگی اختیار انسان در انتخاب راه راست ازخطایی است که خداوند پیش تر به وسیله پیامبران و اولیا و انبیا به انسان نشان داده و با اعطای عقل او را مختار در انتخاب مسیر درست قرار داده به طوری که خود مسئول خطای کرده خویش باشد و نه کس دیگر...
5⃣ این چنین است روش همیشگی ملحدین کاری که با آیات قرآن می کنند تقطیع و حذف بخشی از آیات ،بارز کردن بخشی در بین مفهوم اصلی و القای مفهومی متناسب با هدفی که در نظر دارند
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
7⃣ گام هفتم در آشنایی با نظام شناسی
📝اساس نظام شناسی قرآنی بر اساس سوره کافرون:
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔰قُلْ يَا أَيُّهَا الْكَافِرُونَ
👈بگو و به این قانون عمل کن که ای کافران
🔰لَا أَعْبُدُ مَا تَعْبُدُونَ
👈آنچه که موجب سرکشی شما از پرستش حق شده است را ما نمی پذیریم
🔰وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
👈و شما نیز آنچه که موجب بندگی ما و پرستش حق می شود را نخواهید پذیرفت
🔰وَلَا أَنَا عَابِدٌ مَّا عَبَدتُّمْ
👈من نمی توانم نظامات شما را بر خود مسلط کنم
🔰وَلَا أَنتُمْ عَابِدُونَ مَا أَعْبُدُ
👈و شما نیز آنچه را که موجب بندگی و اطاعت من از حقتعالی شده است را بر جامعه خود حاکم نخواهید کرد
🔰لَكُمْ دِينُكُمْ وَلِيَ دِين
👈نظامات شما تنها برای عرصههای حیات خودتان است ولی برای عرصه های حیات ما، نظامات خودمان مفید است
🔶موسسه قرآن و عترت صابره (س)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
ثبت رسمی «دلقک مک دونالد» و ورود نسل جدید «کوکاکولا» به کشور +سند
با توجه به هشدارهای صریح رهبر انقلاب و انتشار این اسناد، مشخص است که کمپانی های بزرگ امریکایی بخصوص در حوزه مواد مصرفی علاقمند به حضور در فضای کشورمان هستند و بررسی ها نشان می دهد، این موضوع در خصوص کمپانی های مواد غذایی با اقبال بیشتری همراه است.
به گزارش صبحانه، همین چند ماه پیش یود که خبر ثبت رسمی "مک دونالد" در ایران، بازتاب ها و واکنش های فراوانی را به دنبال داشت چراکه این رستوران یکی از اصلی ترین نمادهای سبک زندگی آمریکایی به شمار میرود و دارای بیش از ۳۱ هزار شعبه و یک و نیم میلیون کارمند در سراسر دنیاست. این شرکت که به عنوان نماد کاپیتالیسم آمریکایی در جهان شناخته میشود با صرف هزینه های سنگین تبلیغاتی در صدد حفظ موقعیت خود به عنوان رتبه اول در حوزه مواد غذایی است.
با توجه به هشدارهای صریح رهبر انقلاب و انتشار این اسناد، مشخص است که کمپانی های بزرگ امریکایی بخصوص در حوزه مواد مصرفی علاقمند به حضور در فضای کشورمان هستند و بررسی ها نشان می دهد، این موضوع در خصوص کمپانی های مواد غذایی با اقبال بیشتری همراه است.
در جدیدترین تحول صورت گرفته در این خصوص، این بار نماد مشهور مک دونالد یعنی دلقک تبلیغاتی این رستوران زنجیره ای، در کشورمان ثبت رسمی شده تا امکان استفاده از آن توسط سایر رستورانهای غیررسمی نباشد و در عین حال، مقدمه ای برای ورود رسمی این نماد آمریکایی به کشورمان نیز محسوب می شود.
دلقک مک دونالد» یکی از رموز موفقیت این شرکت در امر تبلیغات است و بر اساس تحقیقی که در سال 2004 انجام شده، عکس دلقک رونالد مک دونالد در میان کودکان شناخته شده تر از تصویر مسیح (ع) بوده است. این نماد که بر اساس درخواست رسمی شرکت مک دونالد، مستقر در ایلینویز آمریکا ثبت شده، حق استفاده از آنرا در تبلیغات عروسک، اساب بازی، خدمات آموزشی و خدمات اغذیه فروشی را به مالک آن می دهد و تا سال 1404 نیز اعتبار دارد.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
از سوی دیگر، طی روزهای اخیر نسل جدیدی از نوشابه های کوکاکولا با بسته بندی جدید در برخی فروشگاههای تهران بویژه در مناطق شمال شهر دیده می شوند که نشان می دهد این کمپانی مواد غذایی نیز برای ورود موثرتر به بازار کشورمان، برنامه های جدیدی دارد. البته این مدل جدید صرفا مربوط به نوشابه های مشکی مشهور آمریکا نبوده و اِسپرایت، دیگر محصول شرکت کوکاکولا نیز با بسته بندی و شکل و شمایل جدید، آماده عرضه گسترده در تهران شده است.
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup