فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازهم مشتی محکم بر دهان احمدالحسن و هم پیاله های خبیثش
🔺برگزاری تظاهرات توسط صدها نفر از اهالی بصره در حمایت از ایران
👈امروز را به خاطر بسپارید
۹۷/۶/۲۵
@mobahesegroup
این جماعت لیبرال مسلک اصلاح طلب ، فقط و فقط برای از بین بردن دین مردم تلاش میکنند ، و الا هیچ خاصیتی ندارند....
#حسین_تنها_نمی_ماند
#لبیک_یا_حسین
#انقلاب_برای_انقلاب
@mobahesegroup
🔴 خط رسانه ای علیه چادر اینبار توسط خبرآنلاین
🔷🔹رسانه حامی دولت بدون اشاره به محل وقوع کلیپ (عربستان) فیلمی را علیه چادر منتشر کرد که پس از ساعاتی آن را از کانالش برداشت.
@mobahesegroup
خانم مولاوردی دستیار روحانی پست مسیحعلینژاد رو لایک کرده
یعنی با دولتی روبرو هستیم که بیشتر از نکات مثبتش جاسوس تحویل جامعه داده و اعضاش تفکرات علینژاد رو قبول دارن 😶
@mobahesegroup
⁉️ سوال: 👇👇👇👇
چرا سوره فجر را سوره امام حسین ( ع ) نامیده اند ؟
✅ پاسخ : 👇👇👇
معرفی این سوره به عنوان سوره امام حسین به خاطر این است که مصداق بارز نفس مطمئنه ای است که در آخرین آیات سوره آمده است. امام صادق ( ع ) به اصحاب خود فرمود: سوره فجر را در نمازهای واجب و مستحب خود قرائت کنید که این سوره به حضرت امام حسین اختصاص دارد... مقصود از نفس مطمئنه آن حضرت و شیعیان او است ». (1)
در توجیه و تحلیل تطبیق سوره مذکور بر امام(ع) گفته شده است: «ائمه معصومین(علیهم السلام) از این جهت این سوره را سوره حسین نامیده اند که قیام و شهادت آن حضرت درتاریکی طغیان مانند طلوع فجر، منشا حیات و حرکت گردید. خون پاک او و یارانش به زمین ریخت و نفوس مطمئنه آنها با فرمان «ارجعی» و با خشنودی به سوی پروردگار شتافت ... تا از این الهام و جوشش، نور حق در میان تاریکیها بدرخشد و راه حیات با عزت باز شود و پایه های ظلم و طغیان بی پایه گردد و طاغیان را دچار خشم و نفرین کند .»(2) البته در این سوره آیه «و لیالی عشر» است که باز به آن حضرت مرتبط است.
حضرت صادق فرمود: «الفجر هو القائم و لیال عشر الائمة من الحسن الی الحسن و الشفع امیرالمؤمنین و فاطمه ( ع ) و الوتر هو الله وحده لاشریک له ؛ مراد از فجر وجود مقدس حضرت قائم(ع) و «لیالی عشر» امامان از امام حسن مجتبی(ع) تا امام عسکری(ع)اند و شفع امیرمؤمنان و حضرت فاطمه(ع) میباشد و مراد از وتر خداوند یکتا است».(3)
----------------------------------------------------------------------------------------------
پینوشتها:
1. بحارالانوار، ج24، ص 93.
2. پرتوی از قرآن،سید محمود طالقانی، ج4، ص 67، با تلخیص.
3. البرهان فی تفسیر القرآن، سید هاشم بحرانی،ج4، ص 461.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال👇👇👇
امام حسین ( ع ) وارث پیامبران گذشته است. این سخن به چه معنا است ؟
✅ پاسخ👇👇👇
از کتاب های واژه شناسی و فقهی بر میآید: «الوارث من انتقل الیه ترکه المیت؛ وارث کسی است که اموال و اشیای متوفا به او منتقل می شود»، اما کاربرد این واژه محدود به این معنا نیست زیرا ارث تنها به اشیا و اثاثیة میت گفته نمیشود، بلکه به اوصاف و سرمایه های معنوی و صفات عالی هم اگر به دیگری برسد، ارث اطلاق میشود، مثلاً میگویند فلانی وارث تجربه هشتاد سالة استادش است یا فلانی شجاعت و سخاوت را از پدر یا جدش به ارث برده است .
در قرآن مجید آمده است: «و ورث سلیمان داود و قال یا ایها الناس عُلِّمنا منطق الطیر و اُوتینا مِن کلِّ شئ إنّ هذا لهو الفضل المبین؛ سلیمان از داوود ارث برد و گفت: ای مردم! خداوند به ما زبان پرندگان را تعلم فرمود و از هر چیزی عنایت فرمود. در این تعلیم و عنایت او فضل آشکار است». (1) حضرت سلیمان مال و دولت و ملک و نبوت و علم داوود را به ارث برد. (2)
در کافی روایت کرده که امام صادق( ع ) فرمود : «إنّ داود ورث الانبیاء و إنّ سلیمان ورث داود و إنّ محمداً ( ص ) ورث سلیمان و إنّا ورثنا محمداً ( ص ) و إنّ عندنا صحف ابراهیم و الواح موسی؛ داوود از پیامبران ارث برد و سلیمان از داوود ارث برد و محمد ( ص ) از سلیمان و ما از محمد ( ص ) و نزد ما صحف ابراهیم و الواح موسی است».
نیز در روایتی که شیعه و سنی نقل کرده اند پیامبر اکرم ( ص ) به علی ( ع ) فرمود : « تو برادر و وارث منی» گفت: یا رسولالله، چه چیز تو را از تو ارث میبرم؟ فرمود: آن چه را پیامبران پیش از من به ارث گذاشتند...) کتاب خدا و سنت پیامبر».(3)
در این روایت به کتابهای آسمانی و سنت های پیامبران ارث اطلاق شده و به کسی که به آنها آگاه است، وارث گفته شده است.
در زیارتنامه های امامان ( ع ) به آنان وارث پیامبران اطلاق شده، از جمله در زیارت جامعه کبیره (که از نظر متن و سند از بهترین و کامل ترین زیارتها است) می خوانیم: «السّلام علی ائمه الهدی و مصابیح الدجی و ... ورثه الانبیاء...؛ درود بر شما پیشوایان هدایت و چراغهای درخشان و ... و وارثان پیامبران.»(4)
بنابراین وقتی به امام حسین ( ع ) وارث پیامبران گفته میشود، پیداست که ارث مادی و مالی نیست، زیرا اوّلاً: هنگامی که در پیشگاه مقدسش برای زیارت می ایستیم و این کلمات را بر زبان جاری میکنیم، به قصد تعظیم و تجلیل از مقام شامخ او است، نه خبر دادن از این که چه اموالی را از پیغمبران به ارث بُرد!
دوم: اگر هم مالی از پیغمبران باقی مانده بود، زمانی طولانی بین آدم و دیگر پیامبران با امام حسین ( ع ) است و میبایست به بازماندگان مستقیمشان می رسید، نه امام حسین، پس باید معنای دیگری را جستجو کرد. با اندکی تامل در می یابیم که میراث ظاهری و مادی مراد نیست بلکه مجد و عظمت و مقام معنوی و خلیفة اللهی است.(5)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه در پست بعدی👇👇👇👇
ادامه مطلب بالا 👆👆 👇👇👇👇
وراثت حسین(ع) از انبیا و اوصیا برای آن است که خط جهاد در راه حق و مبارزه با باطل و ستم و طاغوت، سرلوحة دعوت همه انبیای الهی بوده، کربلا تجلیگاه درگیری حق و باطل است. عاشورا حضور دوبارة آدم و نوح و ابراهیم و موسی و عیسی(ع) در قلة فریادگری و هدایت است. این که حسین را وارث آدم(ع) میخوانیم و زیارت وارث را با سلام بر آن پیمبران الهی آغاز میکنیم، برای همین است؛ یعنی نقطة اتصال همه حرکتهای الهی و انقلابهای خدایی ، به صورت تجسم دوبارة پیامبران و اوصیا در لحظههای خورشیدی عاشورا و واقعیت سرشار کربلا.(6)
از سوی دیگر قرآن مجید یکی از اهداف بعثت پیامبران را قیام برای عدالت اجتماعی یا آماده کردن زمینه برای آن میداند: «لقد ارسلنا بالبینات و انزلنا معهم الکتاب و المیزان لیقوم الناس بالقسط؛ پیامبران را با دلائل روشن فرستادیم و با آنها کتاب و میزان نازل کردیم تا مردم برای برپایی عدالت قیام کنند».(7) در زیارت امام حسین(ع) میخوانیم: «أشهد أنّک قد أمَرتَ بالقسط و العدل و دعوت إلیهما؛ گواهی دهم که دستور به عدل و داد فرمودی و مردم را به آن دعوت کردی».(8)
از این رو میتوان نتیجه گرفت: تلاش برای برپایی عدالت اجتماعی و مبارزه با ستم، رسالت همةانبیا و میراث مشترک رسول الهی است و حسین بن علی(ع) به دلیل دعوت به عدل و مبارزه با بی عدالتی، وارث همة انبیا است.
زیارت وارث که امام حسین را وارث حضرت آدم و دیگر پیامیران معرفی می کند، به ما می آموزد که امام رسالت تاریخی همة ادیان توحیدی را بر عهده دارد و امامت امتداد رسالت الهی است. امام بر اثر قرار گرفتن در مقطع حساس تاریخ و اوج اختناق اموی و خودسری های یزید (که تصمیم داشت حق و حقیقت را از بین ببرد و وحی را به تمسخر گرفته و رسالت را باور نداشت) احساس کرد همة رسالت های پیامبران بر دوش اوست و نباید اجازه دهد پیوند زمینیان با آسمان قطع گردد و بشر به عصر جاهلیت باز گردد. عاشورا نقطه اوج نبرد مکتب توحید با شرک و تجلیگاه یکتا پرستی ابراهیمی و باطل کننده شرک نمرودی بود. امام حسین ( ع ) وارث رسالت انسان سازی، قیام برای پیروزی حق بر باطل و هدایت بشر به کمال بود که میراث همه پیامبران الهی است .
----------------------------------------------------------------------------------------------------
پینوشتها:
1. نمل(27 ) آیه 16.
2. تفسیر اطیب البیان، ج10، ص 119؛ تفسیر نمونه، ج17، ص 119.
3. بحارالانوار،ج38، ص 154؛ ینابیع المودة، ج1، ص 177.
4. التحقیق فی الامامه و شؤونها، عبدالطیف البغدادی، ص 228.
5. این مضمون از عبارت «السلام علیک یا وارث آدم خلیفةالله» قابل برداشت میباشد.
6. جواد محدثی، فرهنگ عاشورا، ص 460.
7. حدید (57) آیه 25.
8. مصباح کفعمی، ص 491.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
هدایت شده از شرح و تفسیر زیارتعاشورا
♦️ #استاد_زاهدی:
💠زيارت عاشورا نقشه زندگی يك منتظر مهدی(عج) است...
♦️ @Ziarat_ashoura
هدایت شده از استاد زاهدی
🏴آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره)
▪️سزاوار است حال دوستان آل محمد(ص) در دهه اول محرم تغییر نموده و در دل و سیمای خود آثار اندوه و درد این مصیبت های بزرگ را آشکار نمایند.
▪️باید مقداری از لذایذ زندگی را که از خوردن و نوشیدن و حتی خوابیدن به دست می آید، ترک نموده و مانند کسی باشند که پدر یا فرزند خود را از دست داده است.
▪️اگر کسی نتواند در تمام دهه محرم این کار را انجام دهد، حداقل در روز تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم، دست از برخی لذایذ بردارد.
📕المراقبات، ص ۴۵-۵۰
🔴 قابل توجه مداحان، وعاظ و روضه خوانان و عزاداران امام حسین(ع) 🔴 لطفا بخوانید🔴
❌ مداحی که نام اباعبدالله الحسین(ع) رو با حوس حوس و سین سین بگه،😥 مداح نیست.. بی ادبه..
❌ مداحی که بجای #روضه خوانی و محتوای عاشورا، ادا و اطوار دربیاره، #مداح نیست.. بی سواده..
❌ مداحی که وسط عزاداری، #لخت بشه و یادش نباشه قبلنا روضه خوان ها با عبا و #وضو و وقار و متانت بودند، روضه خوان نیست، معرکه گیره.
❌ مداحی که #صله رو بشمره، و فکر کنه صله، #دستمزد هست و اگه کم بود بداخلاقی کنه! مداح نیست.. #کاسب ه
❌ مداحی که فکر کنه با #قمه زدن 🗡و لطمه زدن و پا کوبیدن و کارهای عجیب غریب، #عزاداری کرده، مداح نیست.. مامور دشمنه..
❌ مداحی که فکر میکنه قراره فقط اشک مردمو بگیره،😭 حکایت همون شیخی هست که دامنشو پر از سنگ میکرد و میزد توی سر پامنبری هاش تا به زور گریه کنند..
❌ مداحی که به بهانه جذب جوانها و کم متدین ها، باب هر #بدعت و سبکی رو به مجلس روضه اباعبدالله(ع) باز میکنه، 🎸🎻🎧 خداپرست نیست، مردم پرسته
❌ مداحی که بگه من #سیاسی نیستم، مداح نیست، بی بصیرته. اصلا امام حسین(ع) بخاطر سیاست شهید شد..
❌ مداحی که هر سبک و شعر بی محتوایی را از #خواننده آنور آبی تقلید کنه، و #تکنو و #پاپ و رپ توی نوای روضه اش بیاره،🎧🎺🎸 مداح نیست.. فوقش یه خواننده اس.
❌ مداحی که سیگار و قلیون و.. بکشه، 😞‼️ پا به هر مجلس و محفلی بگذاره، و رفقای نااهل دورش ریخته باشند، مداح نیست.. آبروریز اهلبیته.
💠 که امام صادق(ع) فرمود: يا مَعْشَر الشِّيعَةِ إنَّکمْ قَدْ نُسِبْتُمْ إلَينا کونُوا لَنا زَيْناً وَ لا تَکونُوا عَلَيْنا شَيْناً.
💠 اي شيعيان، شما به ما منسوب هستيد، پس #مايه_زينت ما باشيد نه مايه #آبروريزي ما. (مشکاة الأنوار، ص 67 )
✔️ مداح #امام_حسین(ع) و بچه #هیئتی اهل تهذیب و مراقبته.. با عمل و رفتارش مردم رو عاشق حسین(ع) میکنه.. 👌
✔️ مداح امام حسین(ع) هم #شور داره هم #شعور.. هم با عقل و هم با احساس و عاطفه، عشق و رسم اهلبیت(ع) را در دل مردم روشن نگه میداره. روضه خوانی هم گریه داره هم شور و شعور کربلایی.
✔️ مداح امام حسین(ع) اولین گریه کنِ مجلسش، خودش هست.. 😭
✔️ مداح امام حسین(ع) اهل سیاست و بصیرته. نه سیاست بازی. اهل ولایته. چشمش به دهان رهبر و زعیم شیعه اس. خط مشی میده، آزاده پروره. دین را به این دولت و اون دولت نمیفروشه. 👉
✔️ مداح امام حسین(ع) از کل شهدای کربلا، فقط عباس(ع) و اکبر(ع) و قاسم(ع) نمیشناسه، باسواد و اهل مطالعه است. 📚
✔️ مداح امام حسین(ع) قیام عاشورا را، درس های کربلا را، زیبایی های کربلا را در قالب شعرهای پرمغز و روان و حزین، در جان شیعه می ریزه. نه وصف چشم شهلا 👁 و قد و هیکل💪 و اشعار سبک و پیش پا افتاده و بی مغز.
✔️ مداح امام حسین(ع) عاقل و مروج شرافت و جوانمردیه✌️ نه دیوانه و غالی و نادان و سگ و کلب و کلاغ.🐶
✔️ مداح امام حسین(ع) خواننده و سوپراستار و دیجی و سلبریتی نیست.. روضه خوان اهل طهارت و پاکی و #عشق و خلوصه.
✔️ مداح امام حسین(ع) بیکار و تنبل و تن پرور نیست. 🌮🍔 روضه خوانی، هنر و عشقش هست، نه شغلش.❌
✔️ هیئت امام حسین(ع) از #قرآن آغاز مراسمش هم گریه و عزا می باره..
✔️ هیئت امام حسین(ع) هیئتی هست که وقتی ازش خارج شدی، بهت اضافه شده باشه.. 👈به انسانیتت👈به فهمت.. 👈به معنویتت.. 👈به عشقت.. 👈به طراوت روحت.. 👈به خُلق و رفتارت..
✔️ هیئت امام حسین(ع) هیئتی هست که توش رزق یک سال شایدم یک عمر، فهم و شور کربلایی بگیری.🍃
✔️ هیئت امام حسین(ع) هیئتی هست که توش حسینی بشی.. حسینی بشی. حسینی بشی🌹
✍️انحرافات را نقد میکنیم و رسالت اصلی را یادآوری. تا مهمترین میراث و هویت شیعه (#عاشورا) محفوظ بماند. نشر با شما
👉 @mobahesegroup 🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️متن شبهه⛔️
☸اشتــبـاه علمی و پزشکی در قران 👇👇👇
💠مطابق آیات قران مني از بين ستون فقرات و دنده ها خارج میشود:
💠سوره طارق آیه ۶ و۷
پس انسان بايد بنگرد كه از چه آفريده شده است از آب جهنده اى خلق شده(۶)
[كه] از بين ستون فقرات و استخوانهاى سينه بيرون مى آيد(۷)
🔹در آيه ى۱۷۲ سوره اعراف نیز مى گويد نسل آدم را از پشت انسان برگرفته است كه مؤيد همان آيات قبل است
💠سوره اعراف آیه۱۷۲:
و هنگامى را كه پروردگارت از پشت فرزندان آدم ذريه (نسل) آنان را برگرفت و ايشان را بر خودشان گواه ساخت كه آيا پروردگار شما نيستم گفتند چرا گواهى داديم تا مبادا روز قيامت بگوييد ما از اين [امر] غافل بوديم
💥امروزه مشخص است كه منى در بيضه ها ساخته مى شود و در كيسه ى منى ذخيره مى شود و از مجراى ادرار خارج مى شود و محل ساخت و مسير خروج آن هيچ ربطي به ستون فقرات و سينه ندارد.پس اين گفته ى قرآن،از نظر علم پزشکی کاملا اشتباه است
💠در تورات نیز در موارد متعدد به همين مطلب اشاره شده است از جمله خدا در خطاب به يعقوب مي گويد " پادشاهان بسيار از پشت (صلب) تو پديد خواهند آمد"
【اين اشتباه در بين اعراب از قديم و حتى امروز شايع بوده و هست】
💠خطاى واضح ديگر در آيات سوره ى طارق اينست كه مى گويد👇👇
《انسان از مني مرد ساخته مي شود. چون گفته شده كه انسان از آب جهنده ساخته مي شود. آب جهنده فقط در مورد مني در مرد صادق است. چون زن اصولا فاقد مني است و تنها ترشحاتي در ديواره ي مجراي تناسلي و رحم دارد كه انتقال اسپرم را تسهيل مي كند. و تخمك زن هم با پاره شدن جدار تخمدان آزاد مي شود و آب جهنده نيست》
🔹از طرفی اگر مي خواست بگويد كه انسان از مني مرد و زن ساخته مي شود بايد آب جهنده را بصورت تثنيه بكار مي برد نه مفرد
بعلاوه در هيچ جاي قرآن به نقش زن در نطفه اشاره اي نشده است. اين هم يك باور غلط قديمي بود كه بچه را صرفا حاصل مني مرد مي دانستند و حتي تا همين اخير نيز در جوامع رايج بود لازم به ذكر است كه در رواياتي صحبت از آب زن و مرد شده است.. (متن شبهه خلاصه شده)
✅✅ #پاسخ:
💠 1. اولا باید گفت، نه تنها در عصر معاصر، که در صدر اسلام و پیش از آن هم، مردم می دانستند که "بیضه ها" محل ساخته شدن منی مرد است. 😐چراکه با از بین رفتن آنها، مرد عقیم می شود. دقیقا از همین رو، حتی در دیه گذاری، بین بیضه چپ که محل اصلی تشکیل منی است با بیضه راست،برخی فقها، تفاوت قائل شده اند.
💠 2. مفسران دیدگاه های مختلفی درباره معنای «صلب» و «ترائب» دارند:👇
❎ الف) صلب اشاره به خود مردان و ترائب اشاره به زنان است؛ چرا که مردان مظهر صلابت، و زنان مظهر لطافت و زینتاند، بنابر این آیه اشاره به ترکیب نطفه انسان از نطفه مرد و زن مىکند که در اصطلاح امروز «اسپرم» و «اوول» نامیده مىشود.
❎ ب) صلب اشاره به #پشت مرد، و ترائب اشاره به #سینه و قسمتهاى جلو بدن او است، بنابر این منظور، نطفه مرد است که از قسمتهاى درون شکم که در میان پشت و قسمت جلو قرار دارد خارج مىشود.👌
💠 3. منظور از خارج شدن منی از میان صلب و ترائب، این است که 👈منى در حقیقت از تمام اجزاى بدن انسان گرفته مىشود؛ لذا به هنگام خروج، توأم با هیجان کلى بدن، و بعد از آن همراه با سستى #تمام بدن است، بنابر این صلب و ترائب اشاره به تمام پشت و تمام پیش روى انسان مىباشد.
💠 4. بعضى دانشمندان نیز بر این باورند که عمدهترین عامل پیدایش منى «نخاع شوکى» است که در پشت مرد و سپس قلب و کبد است✔️ که یکى زیر استخوانهاى سینه و دیگرى در میان این دو قرار دارد، و همین سبب شده است که تعبیر ما بین صلب و ترائب براى آن انتخاب گردد.
💠 5. نکته مهم براى حل مشکل، توجه به این مطلب است که در آیات فوق تنها سخن از نطفه مرد در میان است؛ زیرا تعبیر به «ماءٍ دافِقٍ» (آب جهنده) در باره نطفه مرد صادق است نه زن. و همان است که ضمیر «یخرج» در آیه بعد به آن باز مىگردد، و مىگوید: این آب جهنده از میان صلب و ترائب بیرون مىآید. از اینرو، شرکت دادن زن در این بحث قرآنى مناسب به نظر نمىرسد، بلکه مناسبترین تعبیر همان است که گفته شود،🔸 قرآن به یکى از دو جزء اصلى نطفه که همان نطفه مرد است، و براى همه محسوس مىباشد، اشاره کرده،🔸 و منظور از صلب و ترائب قسمت پشت و پیش روى انسان است؛ چرا که آب نطفه مرد از میان این دو خارج مىشود.
💠 6. این تفسیرى است روشن و خالى از هر گونه پیچیدگى و هماهنگ با آنچه در کتب لغت در معناى ایندو واژه آمده است، در عین حال ممکن است حقیقت مهمترى در این آیه نیز نهفته باشد که در حد علم امروز براى ما کشف نشده و اکتشافات دانشمندان در آینده پرده از روى آن برخواهد داشت.☘
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
💢 این درسته که آيت الله وحيدخراسانی گفته اند تا روز عاشورا روزى صدمرتبه سوره توحيد بخوانيد وبه حضرت سيدالشهدا (ع) هديه كنيد، انشاء الله فيوضاتى نصيبتان ميشود به شرط آنکه مردم را دعوت به اين عمل كنيد؟ 💢
اینکه سالارشهیدان علیه السلام به تلاوت قرآن علاقه ای خاص داشتند و به این واسطه ما نیز تلاوت های خود را هدیه به ایشان کنیم امری پسندیده است اما فرض مذکور که روزی صد مرتبه و .. به شرط دعوت مردم به این عمل و خصوصا انتساب این توصیه به حضرت آیت الله وحید خراسانی، نیاز به استنادی قوی به کتاب یا سایت یا فیلم تصویری ایشان دارد که چنین گفته ای را از ایشان پیدا نکردیم اگر چه در مورد خواندن مکرر سوره توحید توصیه هایی دارند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
آيا امام علي عليه السلام پشت سر خلفاء نماز خوانده است؟
سؤال : آیا مطلب زیر صحت دارد؟؟؟
احسان الهي ظهير مي نويسد :
كان عليّ أحد المستشارين المقرّبين إليه، يشترك في قضايا الدولة وأمور الناس ، ويشير عليه بالأنفع والأصلح حسب فهمه ورأيه... لا يمنعه مانع ولا يعوقه عائق، يصلّي خلفه ويعمل بأوامره، ويقضي بقضاياه، ويستدلّ بأحكامه ويستند .
امام علي عليه السلام يكي از مشاورين نزديك عمر بود كه با او در تمام قضاياي دولت و امور مردم مشاركت داشت و بهترين ، با ارزش ترين مشورت ها را مي داد و در اين رابطه هيچ چيزي مانع او نبود . پشت سر عمر نماز مي خواند و به دستورات او عمل مي كرد ... .
✅ پاسخ :
پاسخ :
براي روشن شدن حقيقت مسأله ، بايد تمامي رواياتي را كه دلالت مي كند كه امام علي عليه السلام پشت سر خلفاء نماز خوانده اند ، تك تك بررسي شود .
روايت اول :
1 . روي الطبرسي في الاحتجاج: وحضر المسجد وصلّي خلف أبي بكر .
الاحتجاج: 1/126، وعنه في بحار الأنوار 29/127 ح 27، مدينة المعاجز: 3/152.
اولاً : سند اين روايت مرسل است ؛ زيرا طبرسي روايت را مستقيماً و بدون ذكر واسطه از حماد بن عثمان از امام صادق عليه السلام نقل مي كند ؛ در حالي كه حماد بن عيسي متوفاي 190 هـ و خود طبرسي متوفاي 548 هـ است .
ثانيا : ظاهرا مصدر كلام طبرسي روايتي است كه در تفسير قمي وجود دارد كه وي از پدرش ابراهيم بن هاشم ، از ابن أبي عمير ، از عثمان بن عيسي و حماد بن عيسي از امام صادق عليه السلام نقل كرده است . اين روايت هر چند از نظر سند مشكلي ندارد ؛ اما از نظر دلالت چيز ديگري را ثابت مي كند .
روايت در تفسير قمي اين چنين آمده است :
حضر المسجد ووقف خلف أبي بكر وصلّي لنفسه .
در مسجد حاضر مي شد و پشت أبي بكر مي ايستاد ؛ اما نماز را فرادي مي خواند .
ثالثاً : در خود همين روايت آمده است كه ابوبكر با مشورت عمر به خالد بن وليد دستور داده بودند كه هنگام سلام نماز ، علي را با شمشير بكشد ؛ ولي ابوبكر در حين خواندن نما پشيمان شد و قبل از دادن سلام گفت :
يا خالد لا تفعل ما أمرتك به .
و اهل سنت هرگز نمي توانند به مضمون اين روايت ملتزم بشوند . اگر مي خواهند نماز پشت سر خلفا را براي امام علي عليه السلام ثابت كنند ، بايد تروريست بودن خلفا را نيز بپذيرند ؛ چون نمي شود به مضمون يك بخش از روايت ملتزم و به بخش ديگر ملتزم نباشند ؛ چون در اين صورت مصداق « يؤمن ببعض و يكفر ببعض » خواهند شد .
و جالب اين است كه همين مطلب را سمعاني از علماي بزرگ اهل سنت در ترجمه رواجني ، استاد بخاري نيز نقل مي كند :
حديث أبي بكر رضي اللّه عنه : أنّه قال : «لا يفعل خالد ما أمر به. سألت الشريف عمر ابن إبراهيم الحسيني بالكوفة عن معني هذا الأثر فقال : كان أمر خالد بن الوليد أن يقتل عليّاً ، ثم ندم بعد ذلك ، فنهي عن ذلك .
روايت دوم :
وفي نوادر أحمد بن عيسي الأشعري عن عثمان بن عيسي ، عن سماعة ، قال : سألته عليه السلام عن مناكحتهم والصلاة معهم ؟ فقال : هذا أمر تمديد إن يستطيعوا ذاك ، قد أنكح رسول الله صلي الله عليه وآله ، وصلي علي عليه السلام وراءهم .
اين روايت را شيخ حر عاملي رحمت الله عليه در كتاب وسائل ، در باب استحباب حضور الجماعة خلف من لا يقتدي به، للتقية والقيام في الصف الأول معه ، نقل كرده است .
يعني اين كه از باب تقيه و در زماني كه جان ، مال و ناموس انسان در خطر باشد ، مستحب است انسان در نماز جماعت كسي كه نماز خواندن پشت سر او جايز نيست ، حاضر شود .
و همچنين علامهء مجلسي رحمت الله عليه در كتاب بحار ، باب نكاح المشركين والكفّار والمخالفين والنصاب نقل كرده است .
پس اين روايت اهل سنت را به مقصدشان نمي رساند ؛ چرا كه در تقيه بحث اكراه و اجبار مطرح است و اگر انسان مجبور باشد ، حتي مي تواند دخترش را به كافر و مشرك عقد كند ؛ چه رسد به كسي ظاهراً خود را مسلمان مي داند و پنج وقت نماز مي خواند .
ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه پست بالا 👆👆👆 👇👇👇
روايت سوم :
روي الحميري عن جعفر ، عن أبيه قال : كان الحسن والحسين عليهم السلام يقرآن خلف الإمام .
و در وسائل نيز اين گونه آمده است :
عبد الله بن جعفر في (قرب الإسناد) عن الحسن بن ظريف ، عن الحسين بن علوان ، عن جعفر ، عن أبيه قال : كان الحسن والحسين عليهما السلام يقرآن خلف الامام .
مرحوم علامه مجلسي در تبيين كلمهء « امام » در اين روايت مي نويسد :
«خلف الإمام» أي أئمة الجور الذين كانوا في زمانهما عليهما السلام ... .
منظور از «امام » در اين روايت ، همان ائمه جوري هستند كه در زمان آن حضرات حكومت را در دست داشتند . بلي ، امام حسن و امام حسين عليهما السلام پشت سر آن ها مي ايستاد ؛ اما به آن ها اقتدا نمي كرد و براي خودشان نماز مي خواندند .
حضور در نماز جماعت آن ها در زمان ها عادي مستحب مؤكد است ؛ چنانچه بسياري از علما به آن قائل هستند و روايات نيز آن را تأييد مي كند . و در زمان تقيه حضور در نماز جماعت آن ها واجب است ؛ البته اگر امكان داشت بايد اول نماز خود را در خانه بخواند و بعد در نماز جماعت آن ها حاضر شود و اگر امكان نداشت ، در نماز جماعت حاضر شود ؛ ولي براي خودش نماز بخواند و قرائت را ساقط نكند ... .
. الشيعة وأهل البيت : 61.
. تفسير القمي: 2/ 158، 159، تفسير نور الثقلين: 4/188.
. الأنساب للسمعاني:3/95، ط. دار الجنان ـ بيروت و6/170، نشر محمد أمين دمج - بيروت - 1400 هـ
. النوادر 129، وسائل الشيعة (آل البيت)، ج 8، ص 301، ح 10726.
. وسائل الشيعة (آل البيت)، ج 8، ص 299.
. بحار الأنوار، ج 100، ص 375.
. قرب الاسناد ص 114، ح 7.
. وسائل الشيعة (آل البيت)، ج 8، ص 366، وسائل الشيعة (الإسلامية)، ج 5، ص 430، جامع أحاديث الشيعة، ج 6، ص 503.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن شبهه
"وقتی ازراننده تاکسی خواستم ضبطش را روشن کند گفت:جوان مگه مسلمان نیستی؟امروز روز اول محرم است!
فکر کنم بخاطر همین کرایه ام را دو برابر حساب کرد!
حسین را نمیشناسم ولی گویا حاجی سر کوچه خوب او را میشناخت که تا نیمه شب چنان بر طبل میکوبید تا کودکی ک از زور گرسنگی به سختی خوابش برده بوده باز بیدار شود…
حسین را نمیشناسم ولی شاید فردا سراغش را از پیرزن کارتن خوابی که تا صبح جلوی حسینیه به خود پیچیده بود گرفتم…
**ادامه شبهه بدلیل وجود احتمال سو استفاده توسط افراد سودجو در کانال قرار نمیگیرد.
✅ پاسخ شبهه:
1⃣آری، اگر حسین را می شناختی می دانستی كه او در برابر همه ظلم ها و زشتی ها و بی عدالتی ها و فسادها سكوت نكرد.
2⃣اگر حسین را می شناختی می فهمیدی كه او و خاندان مطهرش چگونه بارها و بارها كل اموالشان را بین مردم تقسیم كردند.
3⃣آری حسین را نمی شناسی اگر می شناختی می فهمیدی كه هنوز كه هنوز است آنان كه محتاجند به دروازه های باشكوه متمولین بالاشهری نمی روند.
4⃣می فهمیدی كه هنوز كه هنوز است فقرا روی حمایت همین مسجدی ها و هیأتی ها و حسینی ها هست كه حساب می كنند.
5⃣می دیدی كه همین حسینی ها هستند كه از خرج شان می زدند و به نذرحسین برای مردم سفره اطعام می دهند.
6⃣اگر حسین را می شناختی می فهمیدی كه همین مردم فرزندان بیمارشان را در همین هیأت ها به نیت شفا می برند و خاك كفش عزاداران را سرمه چشم بیمارانشان می كنند و شفای روحی و جسمی می گیرند.
7⃣اگر حسین را می شناختی می فهمیدی كه مردم ذكر حسین را ذكر محبت می دانند و اینچنین آن را بی ادبانه عربده نمی خواندی
حسینی واقعی از جان و مال و اعتبارش برای حسین می گذرد تا علم حسین را بالا نگه دارد و سفره حسین را بگستراند، حسینی را چه حاجت به چشم داشتن به پول نامبارك تو …
8⃣در مراسم تشییع حاج حسن فهیمی از قم یکی از قربانیان حادثه منا
اعلام شد که صد و بیست یتیم در استان را سرپرستی میکرد
و تعداد صد واحد مسکونی در خیابان شهید قدوسی روبروی مرکز اموزش حج جهت ازدواج بچه های ایتام در دست ساخت داشت و در حسرت دیدن ماند و به دیار حق شتافت .
این یکی از همونهایی است که میگن چرا به فقرا کمک نکرده و رفته حج
روح همشون شاد .
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
امام حسین علیه السلام در کتاب مقدس‼️
قسمت اول👆👆👇👇
هنگامی که سر امام حسین علیه السلام را به دربار یزید بن معاویه لعنة الله علیه آوردند، گفتگویی بین یکی از عالمان یهودی با یزید بن معاویه در گرفت.
🍃🍂عالم یهودی که در آن مجلس حضور داشت گفت:
إنی أجد فی التوراة، إنه من قتل ذریة نبی لا یزال مغلوبا ما بقی، فإذا مات یصلیه الله نار جهنم (العلامة المحقق مرتضى العسکری، معالم المدرستین، ج 3، ص 159).
🍃🍂من در تورات دیده ام که هر کس اولاد و ذریه پیامبری را بکشد، پیوسته و مادامی که زنده است، مغلوب خواهد شد. هر زمان نیز که مرد، خداوند او را در آتش جهنم می افکند.
🍃🍂حقیقت این است که بسیاری از مسیحیان و یهودیانی که به منطقه عربستان آمده بودند، از رهگذر بشارتهایی که در عهدین به پیامبر گرامی اسلام و اهل بیت علیهم السلام وارد شده بود، آمده بودند تا نخستین ایمان آورندگان به پیامبر باشند.
🍃🍂در این باره قرآن کریم میفرماید:
الَّذِینَ آتَیْنَاهُمُ الْکِتَابَ یَعْرِفُونَهُ کَمَا یَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ وَإِنَّ فَرِیقًا مِّنْهُمْ لَیَکْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ یَعْلَمُونَ ﴿البقرة: ١٤٦﴾
🍃🍂کسانی که کتاب آسمانی به آنان دادهایم، او [= پیامبر] را همچون فرزندان خود میشناسند؛ (ولی) جمعی از آنان، حق را آگاهانه کتمان میکنند! (2: 146)
🍃🍂اکنون با توجه به این نکته، در مقالهای به اختصار به بررسی یک مورد از آیات عهد جدید که به امام حسین علیه السلام مرتبط است، میپردازیم.
ادامه دارد👇👇👆👆
حجتالاسلام سید محمدرضا طباطبایی (کارشناس ادیان در شبکه ولایت)
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
امام حسین علیه السلام در کتاب مقدس‼️
قسمت دوم👇👇👆👆
مکاشفه 5: 9:
کتاب مقدس مسیحیان از دو بخش تشکیل شده که مجموعه 66 کتاب در یک جلد است.
🍃🍂به 39 کتاب اول «عهد عتیق» و به 27 کتاب دوم «عهد جدید» میگویند که این کتابها مجموعهای از اسفار، صُحُف و نامههاست که همگی در یک مجلد تحت عنوان «عهدین» گردآوری شدهاند.
🍃🍂 آخرین کتاب این مجموعه مکاشفه یوحنّا نام دارد. در فصل پنجم مکاشفه یوحنا آیاتی آمده است که میگوید
✅ ذبیحی با خداوند معامله میکند با ویژگیهایی که این ویژگیها بر امام حسین علیه السلام منطبق است.
🍃🍂اما برخی از مسیحیان در دو اقدام به گونهای عمل می کنند که چنین برداشتی به ذهن خواننده نیاید.
❎ اقدام نخست ترجمه واژه یونانی به قتیل به جای ذبیح و اقدام بعدی انطباق مصداق این آیات بر حضرت مسیح علیه السلام است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⛔️ متن شبهه ⛔️
" مگر شما اعتقاد و باور ندارید امام حسین الان در جایی بنام بهشت مشغول خوش گذرونی و عیش و نوش هست؟؟!! و برعکس مگر باور و یقین ندارید که قاتلین حسین در جهنم مشغول کباب شدن و عذاب کشیدن هستند؟؟!! از سوی دیگر مگر باور و و یقین ندارید که در قیامت حسین و خاندانش قرار است انتقام خودشون رو از یزید و شمر و اینها بگیرند تا اینجا درست؟ پس این همه گریه و زاری و بر سرو سینه زدن و کارناوال عزا به راه انداختن و مزاحم آسایش مردم شدن برای چه هست؟؟؟؟؟
آیا انسان برای اینکه عزیزش در رفاه و آسایش بهشتی هست گریه میکنه؟؟؟!!! تا به حال شده با خودتون منطقی فکر کنید که این گریه ها و معرکه گیریها فقط برای رونق گرفتن بازار آخوند و روضه خوان هست نه چیز دیگری؟؟؟!!! ایا محرم تجارت آخوند دزد قافله و مداح نیست ؟ "
🔴 در پاسخ به شبهه
"مگر شیعیان اعتقاد ندارند امام حسین(ع) در بهشت است، پس عزاداری چرا ؟!!" :
1️⃣ مغلطه این متن، نمایش تک بعدی عاشوراست! عاشورا همزمان ابعاد مختلف زیبا و غمباری دارد!
2️⃣ شهادت، عالیترین حد کمال است که شادمانی می طلبد، اما از جنبه های دیگر این واقعه بزرگ نیز نباید غافل شد!
3️⃣ چهره غمبار عاشورا پاس نداشتن حرمت امام توسط امت است، آنهم با ناجوانمردانه ترین نوع برخورد نسبت به محبوبترین خلق و شریفترین انسانها و خاندان و یارانش!
4️⃣ شهادت شهید برای آنها که از دستش داده اند، و از برکت وجودش در همان عصر و آینده محروم شدند، تأثر انگیز است. بخشی از این گریه بر خود ماست!
5️⃣ عزاداری و نفرین قاتلان امام حسین(ع) ادای تکلیف تولی و تبری است. دوستی پیامبر و خاندانش و دشمنی با دشمنانشان از فروع دین و تکالیف شیعه می باشد.
yon.ir/tabara
6️⃣ نه تنها آیاتی از قرآن به عزاداری پرداخته، بلکه پیامبر اسلام(ص) و ائمه(ع) نیز بر اقامه عزای امام حسین(ع) توصیه و تاکید داشته اند!
yon.ir/azadari1
yon.ir/azadari2
7️⃣ عزاداری امام حسین برکات و آثار متعددی از آمرزش گناهان تا بقای اسلام دارد. محروم کردن شیعیان از این برکات، انگیزه شبهه افکنان از انتشار چنین متنهایی است!
yon.ir/azadari3
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه
1.ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﺣﺴﯿﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ
2.ﺑﺮﯾﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﯿﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﯾﺎﺩ ﻭﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ
3.ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮﻣﺨﺘﺎﺭ ﺛﻘﻔﯽ ﻭﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ
4.ﺑﺮﯾﺪﻩ ﺷﺪﻥ ﺳﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻪ ﺑﻦ ﺯﺑﯿﺮ ﻭ ﺑﺮﺩﻥ ﺁﻥ ﻧﺰﺩ ﻋﺒﺪﺍﻟﻤﻠﮏ ﻣﺮﻭﺍﻥ
و ﺗﻮﺿﯿﺢ اینکه: ﺩﺭ ﺁﻥ ﺯﻣﺎﻥ، ﻧﻪ ﺭﮊﯾﻢ ﺻﻬﯿﻮﻧﯿﺴﺘﯽ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺷﺖ ﻭ ﻧﻪ آﻣﺮﯾﮑﺎ نه القاعده ﻭ ﻧﻪ ﺩﺍﻋﺶ “فقط اسلام بود و قلمرومسلمانان” کلا این سر بریدن رسم بوده فرقی هم نمی کرده مظلوم باشی یا ظالم اگر شکست می خوردی سرت بالا نیزه بود…. داعش امروزهم برعکس نظر بعضی ریشه از فرهنگ آن زمان داره نه آمریکا و اسرائیل… ممکنه آنها ازحماقت اینها استفاده کنند ولی مشکل ازفرهنگ بدوی آدمهای این مناطق است.
✅پاسخ
🔸پس از شهادت امام حسین(ع) که قصد سفر داشته و تنها جرم ایشان عدم بیعت با خلیفه ظالم بود؛ سر ایشان برای ابن زیاد درکوفه فرستاده شد، این سر بعداز مدتی به شام (برای یزید) فرستاده شد.
🔸بعد از این واقعه شیعیان از ظلم وارد شده بر امام حسین (ع) احساس گناه کرده و اقدام به قیام کردند، در این قیام؛ ابن زیادکشته شده و سرش برای مختار (رئیس قیام شیعیان) آورده شد؛ این سر بعدها به مدینه برده شد.
🔸مختار ثقفی بعد از مدتی، توسط زبیریان کشته شد و سرش برای مصعب بن زبیر بردند؛ او نیز سر را برای برادش عبدالله بن زبیر فرستاد.
🔸مصعب بعدها با عبدالملک مروان به جنگ درآمد و کشته شد.سر او ازتنش جدا شد. بعدها عبدالله بن زبیر نیز به قتل رسیده و سرش برای عبدالملک مروان فرستاده شد.
🔸این مساله (فرستادن سر کشتگان برای خلفاء) از امام حسین(ع) شروع شده و به عبدالله بن زبیر تمام شده است.
🔸نکته بسیار جالب توجه این است که عبدالملک بن مروان و پدرش مروان بن حکم از یهودیان بوده اند و حضرت علی(ع) ازمروان بن حکم، با عنوان دست یهود یاد کرده است. بنابراین برخلاف ادعای نویسنده شبهه؛ یهودیان در این داستان، نقش داشته اند.
🔸اما کسانی که این فجایع را به بار آورده اند؛ بشر بوده و علت اصلی این قتل وجنایات؛ هوس و جنون قدرت است. (به استثناء قیام مختار ثقفی که هدف قیامشان انتقام گیری بوده است) و این موضوع که: دولت هایی چون آمریکا و اسرائیل رابه ظالم وجنایتکار بودن معروف شده اند، ازباب همین مساله است. آنها نیز بشر هستند و از روی هوس و جنون قدرت اقدام به جنایت می کنند.
🔸شاید اگر کسی معتقد شودکه امثال داعش و طالبان نوادگان همان بنی امیه وبنی عباس هستند، خیلی نتوان به اوخرده گرفت اما اینکه نویسنده شبهه آورده است: «مشکل از فرهنگ بدوی آدم های این مناطق است» نشان میدهد یا نویسنده شبهه خود را به ندانستن زده، یا آنقدر سطح اطلاعاتش اندک است که ازعمق خشونت و بدویت مناطق دیگر همچون اروپا، امریکاو آفریقا بی اطلاع است.
🔸خوب است مروری کنیم به قتل عام ۱۴۰.۰۰۰ نفر بوسیله بمب اتمی در شهر هیروشیما که توسط دولت متمدن آمریکا صورت گرفت.جالب است بعد از سه روز این اشتباه دوباره صورت گرفت و در قتل عام بعدی، ۷۴.۰۰۰ نفر توسط همین دولت متمدن کشته شده اند.
🔸آیا کشته شدن حداقل ۲۲۰.۰۰۰ نفر غیر نظامی در عرض چهار روز توسط یک دولت؛ به طرزی فجیح که ۱۰۰.۰۰۰ نفر از کشته شدگان در گرمای بالای هزاران درجه بخارشدند و الباقی به مرور زمان ذوب شدند؛ کاری عاقلانه و متمدنانه است؟
🔸آیا کشته شدن ۷۳.۰۰۰.۰۰۰ (هفتاد و سه میلیون) نفر در جنگ جهانی دوم منطقی و عاطفی است؟
🔸آیا کشته شدن ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ (ده میلیون) نفر (فقط نظامی) در جنگ جهانی اول عاقلانه و صحیح است؟
🔸آیا نویسنده مطلب اطلاع از کشته شدن قریب به ۱۰.۰۰۰.۰۰۰ (ده میلیون) نفر ایرانی بر اثر جنگ جهانی اول و عوارض ناشی از آن، اطلاع دارد؟
🔸بنابراین اگر بدنبال خوی وحشیگری هستیم آنانی که در عصر به قول خودشان مدرن چنین جنایات عظیمی مرتکب شده اند وحشی ترین بشریت هستند.
🔸این مواردهمه ازجنایات معاصروقرون اخیر بشریت است؛ و ازجنایات گذشته همچون جنگهای قرون وسطایی که به صورت زنده پوست از بدن افراد کنده می شد، در روغن جوشان سوزانده می شدند و … چشم پوشی می کنیم. جای تاسف دارد که کشورهایی چون آمریکا از این دوران با عبارت «غرب وحشی» یاد می کند و به این دوران افتخار می کند.
🔻بنابراین
🔹ظالم بودن، به نژادبستگی ندارد،بلکه به خود شخص نسبت داده می شود. و اگر قومی ظالم خوانده می شوند؛ به علت ظلم های متعدد این قوم بوده است.
🔹بنی امیه، داعش، طالبان و … اگر مورد حمایت اقوامی چون یهودیان و کفار واقع نمی شدند، نمی توانستند به قدرت کنونی رسیده تابتوانند چنین فجایعی رابه باربیاورند.
🔹یهودیان و کفار در صدراسلام و ما بعدآن، همواره قصد تخریب داشته و دارند. به همین خاطر است که قرآن کریم ازیهودیان صدراسلام با عناوین دشمن یاد کرده است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
هدایت شده از شرح و تفسیر زیارتعاشورا
♦️علامه حسینی طهرانی(ره): توصیه به خواندن کامل زیارت عاشورا در روز عاشورا
💠خواندن زیارت عاشورا در روز عاشورا و اربعین با صد لعن و صد سلام بسیار مطلوب است.
💠و اگر گاهی انسان حال توجّهی داشت و خواست این زیارت را بخواند مانعی ندارد.
💠ولی مداومت بر آن خصوصاََ با کیفیت وارده (با صد لعن و صد سلام) دستور عام نیست و محتاج اذن میباشد.
📝برگرفته از كتاب "نورمجرد، جلد دوم" تألیف علامه حسینی تهرانی(ره)
🔴 #در_اهمیت_زیارت_عاشورا
📕کانال شرح و تفسیر زیارت عاشورا
♦️ eitaa.com/joinchat/3805675522C83b7fa74b6
⁉️ متن سوال 👇👇👇
با توجه به غم زایی لباس سیاه و کراهت آن، چرا این لباس در مراسم عزاداری توصیه شده است ؟
✅ پاسخ : 👇👇👇👇👇
ابتدا باید دید پوشیدن لباس سیاه در هر حال موجب غم و اندوه می شود.
یافتههاى روانشناسی میگوید رنگ سیاه، زمانی مفهوم نیستى، پوچى و پایان یافتن را تداعى مىکند و غم زایی دارد که به عنوان انتخاب اوّل و یا یکى از سه انتخاب اوّل باشد؛ یعنى، در تمام حالات، اولین رنگ انتخاب شده و یا یکى از سه رنگ انتخابى اوّل باشد. پوشیدن لباس تیره و استفاده از رنگ سیاه - حتى در غیر پوشش - همیشه نامناسب نیست و به معناى رسیدن به پایان زندگى و تسلیم شدن نیست و تأثیر منفى و تخریب روانى در پى ندارد. پوشیدن لباس سیاه در عزا دارىها و براى شخص مصیبت زدهاى که احساس غمگینى مىکند، تسکین است و او را در اضطراب ناشى از فقدان شخص محبوب، به سمت آرامش دعوت مىکند، افزون بر این موجب همسو ساختن احساسات درونى با فضاى بیرون و باعث آرامش مىگردد.
پس از دیدگاه علمى، رنگ سیاه تأثیرى منفى و نامناسب بر روان و روح آدمى ندارد و در مصایب، کاهش دهنده آلام مىباشد و این گونه نیست که علم آن را کاملا و در هر حال طرد کند.حال باید دید آیا اسلام براى همیشه و در تمام حالات رنگ سیاه را توصیه مىکند و به تعبیر روان شناختى، براى اولین انتخابها یا سه انتخاب اوّل رنگ سیاه را بر مىگزیند و مسلمانان را به این انتخاب دعوت مىنماید؟
نگاه آغازین اسلام به رنگ سیاه، یک نگاه منفى است و هرگز آن را در حالات عادى و زمینههاى روزمره زندگى، به عنوان یک رنگ برتر برنمىگزیند، حتی آن را رنگ شیطان و فرعون و نماد طغیانگرى، ستم و تاریکی معرفى مىکند و مىفرماید: «لباس سیاه نپوشید که لباس فرعون است»(1)
رنگ برگزیده و انتخاب اوّل اسلام، رنگ سفید است که امام باقر(ع) مىفرماید: «هیچ لباسى بهتر از لباس سفید نیست».(2)
.بعد از رنگ سفید، رنگهاى زرد و سبز از طرف اولیاى دین توصیه شده اسلام است. از نظر اسلام، رنگ زندگى، حیات، حرکت و تلاش رنگ سفید است و آرامش بعد از تلاش و کوشش در رنگ سیاه (شب) مىباشد. پیامبر(ص) فرمود: "ألبسوا من ثیابکم البیاض فأنّها من خیر ثیابکم و کفّنوا فیها موتاکم؛(3) لباس سفید بپوشید زیرا آن بهترین لباس است و مرده هایتان را در لباس سفید کفن کنید".
باز فرمود: «أحسن مازرتم الله عزّ و جلّ به فی قبورکم و مساجدکم البیاض؛ از بهترین لباسها برای ملاقات با خدا در نماز و قبر، لباس سفید است».(4)
استفاده از لباس سیاه ، در حال نماز مکروه است ، ولی در عزاداری استثنا شده است .(5)
رنگ سیاه در مکتب اهل بیت(ع)، فقط در مصایب و سوگوارىها مورد استفاده قرار گرفته است؛ یعنى، یک انتخاب نادر و استثنایى بوده است و نه انتخابى همیشگى. درنگاه ابتدایى رنگ سیاه، یک رنگ مکروه و ناپسند تلقى مىشود.
رنگ سیاه در آخرین انتخاب قرار مىگیرد؛ آن هم از این جهت که به واسطه تأثیر روانى آن، موجب سکوت و سکون و آرامش گشته، شخص مضطرب را از مصیبت و حزن به آرامش روانى مىرساند و یاحداقل در این زمینه بسیار تأثیر دارد.
اما در توجیه سیاه پوشی در مراسم عزاداری باید اموری را یادآور شویم:
اوّلاً، سیاهپوشى سنت منطقى بشر در طول تاریخ بوده و در ایران باستان، یونان و اعراب رواج داشته است.
شواهد تاریخى و ادبى نشان مىدهد رنگ سیاه از دیر باز در میان بسیارى از ملل و اقوام نشان عزا و اندوه بوده است. این امر به ایران یا دوران اسلام اختصاص ندارد و اعراب پیش از اسلام، ایرانیان و یونانیان باستان در عزا جامه سیاه یا کبود مىپوشیدند.(6)
دوم، سیاهپوشى بر مصائب اهل بیت(ع) تداوم سیره انسانى است.
گزارشهاى مستند تاریخى حکایتگر این حقیقت است که پیامبر و ائمه اطهار(ع) بر این سنت منطقى و رسم طبیعى مُهر تأیید گذاشته، در عزاى عزیزانشان سیاه پوشیدهاند. به روایت ابن ابى الحدید در شرح نهج البلاغه، امام حسن(ع) در سوگ امیرمؤمنان على(ع) جامه سیاه پوشید و با همین جامه براى مردم خطبه خواند.(7)
ادامه در پست بعدی👇👇👇👇👇👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
ادامه مطلب بالا 👆👆 👇👇👇👇
براساس حدیثى که اکثر محدثان نقل کردهاند، زنان بنى هاشم در سوگ اباعبدالله الحسین(ع) جامه سیاه پوشیدند(8).
از این حدیث شریف ـ که مورد اعتماد و حجّت بوده و شخصیّتهایی از مشاهیر و ثقات اهل بیت آن را روایت نمودهاند ـ استفاده میشود:
1ـ پوشیدن لباس سیاه در ماتم و عزا از صدر اسلام مرسوم بوده، بانوان بنیهاشم در ماتم حضرت سیّد الشّهدا(ع) لباس سیاه پوشیدند.
2ـ تشویق و ترغیب امام(ع) از این عمل، دلیل بر رجحان و مطلوبیت آن است؛ و فهمیده میشود که ادامه آن جهت فراموش نشدن این واقعة بسیار بزرگ تاریخی و بزرگداشت قیام سیّد الشّهدا مستحب است.
مرحوم کلینى نقل مىکند که سلیمان بن راشد از پدرش نقل کرد: امام سجاد(ع) را دیدم که جبّهاى جلو باز و سیاه رنگ و طیلسانى کبود رنگ پوشیده بود.(9)
برخی نوشته اند که دختر "ام سلمه" و زنان انصار در عزای "حمزه" و شهیدان اُحد لباس سیاه پوشیدند و "اسما بنت عمیس" نیز در عزای "جعفر طیار" سیاه پوشید.(10)
ابونعیم اصفهانی روایت می کند: زمانی که خبر شهادت امام حسین(ع) به ام سلمه رسید، در مسجد پیامبر(ص) خیمه سیاه برپا کرد و خود جامة سیاه پوشید.(11)
پس از شهادت امام حسین(ع) و یاران او، زنان بنی هاشم و طایفة قریش برای امام حسین(ع) لباس سیاه پوشیدند.(12)
پوشیدن لباس سیاه توسط امام دلیل بر جواز آن در هنگام عزاداری است؛ زیرا در اندیشه شیعیان گفتار و رفتار ائمه(ع) حجت و دلیل بر مشروعیت هر کاری است
چرا لباس و پوشش سیاه؟
رنگ سیاه، از جهات گوناگون، آثار و خواص مختلف دارد و به اعتبار هر یک، در مورد یا مواردى خاص، به کار مىرود.
یکى از خواص و آثار رنگ سیاه، آن است که به صورت طبیعى، حزن آور و دلگیر و مناسب عزا و ماتم است. از همین رو، بسیارى از مردم جهان از این رنگ براى اظهار اندوه در مرگ دوستان و عزیزان خود استفاده میکنند. البته انتخاب رنگ سیاه در ایام سوگوارى، علاوه بر نکته فوق، علتى منطقى - عاطفى نیز دارد. آنکه در ماتم عزیزان خویش جامه سیاه مىپوشد و در و دیوار را سیاهپوش مىکند، بااین عمل مىخواهد بگوید و بفهماند: عزیز از دست رفته، مایه روشنى چشم و فروغ دیدگانم بود و دفن پیکرش در دل خاک به سان افول ماه و خورشید در چاه مغرب، پهنه حیات و زندگى را در چشمم تیره و تار ساخته و زمین و زمان را در سیاهى و ظلمت فرو برده است.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
پی نوشت ها:
1- بحارالانوار، ج 83، ص 248.
2- همان، ج 78، ص 330.
3- محمدی ری شهری، میزان الحکمه، ح 18061.
4- همان، ح 18062.
5- محمد کاظم طباطبایی یزدی، العروة الوثقی، ج1، ص 572، منشورات مؤسسة العلمی للمطبوعات؛ آیت ا... محمد فاضل لنکرانی ، جامع المسائل، ج1، ص621، 2170
سؤال 2170.
6- تمدن اسلامى در قرن چهارم هجرى، آداممتز، ترجمه علىرضا ذکاوتى قراگزلو، ج2،ص127؛ سیاهپوشى در سوگ ائمه نور، 53-93.
7- ابن ابى الحدید، شرح نهج البلاغه، تحقیق محمد ابوالفضل ابراهیم، ج 16، ص 22
8- بحارالانوار، ج 45، ص 188؛ وسائل الشیعه، ج 2، ص 890.
9- وسائل الشیعه، ج 3، ص 361.
10- حسین رجبی، پاسخ به شبهات عزاداری، ص 104.
11- همان، ص 103.
12-همان، ص 105.
13- شورى (42) آیه 23؛ هود (11) آیه 29.
14- بحارالانوار، ج 44، ص 287
15- طوسى، امالى، ص 305.
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال:👇👇👇
عواملی که باعث قداست قیام عاشورا و جاودانگی آن پس از قرنها شد، چیست؟
✅ پاسخ:👇👇👇👇
نهضتها در برخى از عوامل مشترک بوده و در برخى اصول و عوامل تفاوت دارند.
قیام امام حسین به رغم این که یک حادثه تاریخى است، اما از برخى مؤلفهها و ویژگىها برخوردار است که آن را از سایر نهضتها متمایز کرده و آن را جاودانه و مقدس گردانیده است.
مهمترین آن عناصر و مؤلفه ها را در موارد ذیل می توان جستجو کرد:
1 - خدا محورى و اخلاص:
انجام فعالیتها بر اساس اخلاص و جلب رضایت خدا مهمترین عامل قداست و بقا است. پیوند عمل با مقدس ترین و جاودانه ترین حقیقت که حقیقت وجود الهی است ، عمل را ماندگار و جاودانه میسازد. خدا فرمود:«ما عندکم ینفد و ما عند الله باق؛(1) آنچه نزد شما است از بین میرود و آنچه نزد خدا است ، باقی می ماند.» امام حسین حرکت و قیام خود را برای خدا و رضای او به انجام رسانید و با خداوند پیوند برقرار کرد ؛ پس او و قیام و حماسه اش ، مقدس و جاودان است .
هنگامی که عمل رنگ خدایی یافت ، جاودانه ترین رنگها را خواهد داشت و از بین رفتنی نیست.
بیتردید یکى از ویژگىهای مهم قیام امام حسین(ع) در خدا محورى ، معنویت و اخلاص ظهور یافته است. امام براى خدا و بر اساس انجام تکلیف الهى قیام نمود و به صراحت و با کمال اخلاص به خدا عرض نمود : «الهی رضا برضائک و تسلیماً لأمرک لامعبود سواک؛(2) خدایا راضیم به رضایت . تسلیم فرمان توام و هیچ معبودی جز تو نیست». امام در وصیتنامه سیاسى - الهى و خطبههای خویش شائبه هر گونه قدرت گرایى و دنیا پرستى را نفى نمود. (3) در آخرین لحظات زندگى، به خدا عرض کرد:
«مالی سواک ولا معبود غیرک یا غیاث من لاغیاث له ... ؛خدایا! جز تو کسی را ندارم و غیر تو معبودی نیست، تو یاور کسانی هستی که یاری ندارند».(4)
2 - آزادى خواهى و عزتمندى:
آزادگی زیباترین واژهاى است که همگان، حتى ستمگران آن را دوست دارند. عزتمندى ریشه در آزادى خواهى دارد. یکى از علل مهم حرمت و قداست قیام امام، آزادى خواهى است. همه جهانیان آزادى را دوست داشته و آن را ارمغانى بزرگ مىدانند که طلایه دار و پرچمدار آن امام حسین (ع) رهبر آزادگان است که به منظور ستم ستیزى و حاکمیت حق و عدالت قیام نمود. از این رو محبوب جهانیان بوده و انقلاب او مقدسترین انقلابها است. امام در یک جنگ نابرابر اثبات نمود که مرگ در راه خدا و رهایی از بندگی ستمگران ، افتخار است (5) و مرگ عزتمند بهتر از زندگى ننگین است.
الموت اولى من رکوب العار و العار اولى من دخول النار (6)
3 - پاسدارى از دین تا ایثار جان:
دین وارزشهاى آن میان مسلمانان جایگاه بس مهم دارد؛ از این رو هر فعالیتى به منظور حفظ دین و ارزشهاى آن صورت گیرد، مقدسترین عمل بوده و همیشه قداست خواهد داشت. بى تردید یکى از اهداف قیام امام حسین (ع) حفظ دین و سنت پیامبر اسلام(ص) است.(7) دین ستیزى امویان و دیگر حاکمان جابر به اوج خود رسیده بود، تا آن جا که یزید شعار کفر سر مىداد (8) و به اعمال خلاف دین عمل میکرد. دین در معرض تحریف و نابودی قرار میگرفته، مسلمانان از معارف دین فاصله گرفته بودند. در چنین فضایى امام حسین (ع) مرگ در راه دین را زینت خواند.(9) جاودانگی او در آن است که در این راه و هدف مقدس ، گرانبها ترین دارایی خود (جان ) را نثار کرد و از جان فرزندان عزیز و برادر و... نیز مایه گذاشت و به اسارت اهل بیت که بسیار سخت بود رضایت داد.
4- بصیرت و روشن بینی:
یکی از ویژگی های فکری و عملی در نهضت عاشورا بصیرت و بینش امام(ع) و یارانش بود. این موضوع راه و عمل آنان را بسیار بزرگ و برجسته و جاودانه نمود. آنان به خوبی می دانستند که در یک جنگ نابرابر شرکت کردند و هیچ احتمال پیروزی ظاهری در آن نمی رفت ؛ از این رو یاران امام با رشد فرهنگی و با شناخت عمیق از امام و حجت خدا، نیز شناخت دشمنان دین و معرفت به حق و باطل به امام حسین(ع) پیوستند. جهاد و قیام آنان مکتبی و عقیدتی بود و بر اساس انجام تکلیف الهی به دور از هر گونه تعصبات قومی و جاهلی صورت گرفت. در حالی که عموم مسلمانان در غفلت و بیخبری بودند، حتی کسانی که سالها در کنار علی جنگیده بودند، امروز در صف دشمن بودند! انقلاب حسین و یارانش همانند انفجار نور در تاریکی بود و چنین نوری هم مقدس است و هم جاودانه. امام سجاد(ع) یکی از ویژگی های عموی خود حضرت عباس (ع) را بصیرت و آگاهی او معرفی میکند: «کان عمّنا العباس بن علیّ نافذ البصیره صلب الایمان».(10)
نافع بن هلال شب عاشوار پس از سخنان امام حسین(ع) برخاست و ضمن اعلام وفاداری گفت: «فانّا علی نیّاتنا و بصائرنا؛(11) همان انگیزه ها و بصیرت ها را د
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️ متن سوال؟؟👇👇👇👇👇
چرا در زیارت عاشورا بر امام حسین ( ع ) و فرزند و یارانش درود می فرستیم و بر حضرت ابوالفضل( ع ) به ویژه سلام نمی فرستیم ؟
✅ پاسخ سوال 👇👇👇👇
دو زیارت به نام زیارت عاشورا داریم، که یکی معروف است و یکصد لعن و سلام دارد و دیگری زیارت عاشورای غیر معروف. در زیارت عاشورای غیر معروف، سلام به حضرت اباالفضل ( ع )نیز هست: « السلام علی العباس بن امیر المؤمنین الشهید .»(1)
اما این که چرا در زیارت عاشورای معروف، سلام بر آن حضرت نیست گفتهاند: در این زیارت مقصود اصلی زیارت کننده حضرت امام حسین ( ع ) است ، از این رو دیگران به صورت مستقل یاد نمیشوند و به صورت کلی و با عنوان «اصحاب الحسین» یاد شدهاند که حضرت ابوالفضل در زمره آنان است. جواب دیگری که گفته اند این است که چون حضرت ابوالفضل دارای مقام و مرتبه بسیار والا و ممتاز است برای او زیارت مستقلی آمده است و باید مستقل زیارت شود . پس عدم ذکر نام حضرت ابالفضل ( ع ) به خاطر رعایت شان و مقام او است .
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
#ایتا 👇👇
https://eitaa.com/mobahesegroup
#سروش 👇👇
http://sapp.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 افشاگری استاد پناهیان از پشت پرده شرکت رانتخور و پلیدی که باعث گرانی پوشک و دستمال کاغذی شده است!
#مولفیکس #تنو
@mobahesegroup