eitaa logo
استاد زاهدی
789 دنبال‌کننده
384 عکس
27 ویدیو
9 فایل
✅موسسه قرآن و عترت صابره سلام الله علیها 📕شرح زیارت عاشورا 🌙اسلامی کردن علوم 📝نظام سازی قرآنی 📖تعلیم و تربیت قرآنی 🔹استاد مرتضی زاهدی، موسس امور تربیتی در دوران شهید رجایی و از شاگردان شهید مطهری(ره) و آیت‌الله مجتهدی تهرانی(ره) @sabereh_ir ادمین☎
مشاهده در ایتا
دانلود
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۸ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۶/۲
📝 اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۸ دوره آموزشی نظام شناسی (۲۲ شهریور ۹۷) در یک نگاه: 💠عنوان اصلی: زیارت حقیقی ✅۱- مقدمات زیارت را چگونه برای خود فراهم کنیم؟ ✅۲- نشانه‌های زیارت حقیقی 🔸تدبر در آیه ۳۵ سوره مبارکه نور "اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ..." 🔸️تدبر در آیه ۲۴ سوره مبارکه حشر "هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ..." 🔸️تدبر در سوره مبارکه حمد ✅۳- توجه به مقامات امام معصوم؛ تنها مسیر وصول به زیارت حقیقی 🔸مقام معصومیت (دقت در حفظ حرم حق) 🔸️مقام معرفت 🔸️مقام ولایت 🔸️مقام نورانیت 👆شناخت حقیقی این مقامات و مقامات بی شمار دیگر و اتصال به آنها، زیارت حقیقی را نصیب زائر می‌کند 🔸️تدبر در زیارت جامعه کبیره ✅۴- آثار سوء توقف در لایه‌های ظاهری معارف 🔸️تدبر در آیه ۳ سوره مبارکه الصف "كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ" 🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۸ نظام‌شناسی ۹۷/۶/۲۲ 👇 http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183 📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۸ در سایت صابره🌐 http://sabereh.ir/tasvir/f1055 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
♦️ #استاد_زاهدی: 💠زيارت‌ عاشورا نقشه‌ زندگی يك‌ منتظر مهدی(عج‌) است... ♦️ @Ziarat_ashoura
🏴آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره) ▪️سزاوار است حال دوستان آل محمد(ص) در دهه اول محرم تغییر نموده و در دل و سیمای خود آثار اندوه و درد این مصیبت های بزرگ را آشکار نمایند. ▪️باید مقداری از لذایذ زندگی را که از خوردن و نوشیدن و حتی خوابیدن به دست می آید، ترک نموده و مانند کسی باشند که پدر یا فرزند خود را از دست داده است. ▪️اگر کسی نتواند در تمام دهه محرم این کار را انجام دهد، حداقل در روز تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم، دست از برخی لذایذ بردارد. 📕المراقبات، ص ۴۵-۵۰
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظام‌شناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگا
🌐متن کامل جلسه ۲۰۲ دوره آموزشی نظام‌شناسی (۲۸تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇 http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1385 ✅سرتیتر مباحث جلسه ۲۰۲ 💠مقام حضرت فاطمه(س) بقدری بالاست که رضایت او معادل شده با رضایت خدا! 💠اولین چیزی که در انسان متجلی می‌شود، غریزه است که مرحله به مرحله رشد انسان را از نوزادی تا پیری بر عهده دارد و امور زیستی ما را مدیریت می‌کند 💠به اصلاح روانشناسی تمام فعالیت‌های حسی و حرکتی متعلق به غریزه است. 💠حضرت امیر المومنین علیه‌السلام فرموده‌اند: نزدیک‌ترین عضو به قلب دست است. یعنی با دست زودتر از همه یاد می‌گیرد اما در مدارس آزمایشگاه درست می‌کنند، ولی به بچه می‌گویند: دست نزنید! 💠اگر انسان به هر چیزی دست بزند بهتر یاد می‌گیرد. با تعریف کردن و توضیح دادن کمتر یاد می‌گیرد نسبت به لمس کردن. 💠در تاسیس مدرسه باید ببینید چقدر تجربیات حسی بچه را تقویت می‌کنید؟ چقدر اجازه می‌دهیم بچه‌ها دست بزنند؟ 💠اگر مدیر مدرسه به تعلیم و تربیت قرآنی آگاه باشد، نباید هیچ کتابی به بچه تا چهارم یا پنجم دبستان تحمیل شود! البته برای مطالعه اختیاری دور و برش کتاب باشد، ولی نباید جلویش کتاب گذاشت 💠کسانی که می‌خواهند مدرسه دایر کنند، اول باید غریزه شناس باشند 💠در تعلیم و تربیت دو مقوله داریم؛ یکی پرورش دادن و زیاد کردن، یکی هم هدایت کردن. 💠در مدرسه باید غرائز را هدایت کرد 💠آنجایی که غریزه از مرز بگذرد، "نیاز" نیست، بلکه هواهای نفسانی است 💠هواهای نفسانی ریشه‌اش در غریزه است. غریزه بد نیست، از ودایع الهی است، باید کاری بکنیم تا بچه بتواند با هوای نفسانی جنگ کند، البته توسّل و توجه و معرفت و اراده و تمرین لازم است تا بتواند جلوی هواهای نفسانی را بگیرد 💠همه جای زندگی نیاز به کنترل دارد تا غریزه، تخریب به بار نیاورد 🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام ‌شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و... ➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۹ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۷/۵ 👈موضوع: 🔸نظام تعلیم و تربیت اسلامی، مبحث معرفت‌شناسی، بخش علم و تعریف آن از نگاه قرآن 🔸️تشریح مفاهیم "ظاهر و باطن"، "واقعیت و حقیقت"، "تفاوت علوم فعلی با علم از نگاه اسلام"، "چگونگی اسلامی کردن علوم"، "علمِ نجات‌دهنده" و... @OstadZahedi 💠
بسمه تعالی 🏴با عرض تسلیت به استاد زاهدی بابت ارتحال همشیره ایشان، به اطلاع می‌رساند که به دلیل حضور استاد در مراسم تشییع و تدفین آن مرحومه، کلاس نظام‌شناسی روز پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷، تعطیل می‌باشد.
هدایت شده از پند عارفانه
📝ترجمه بخشی از نيايش امام سجاد علیه‌السلام با موضوع "در پناه جستن به خدا از شرّ بدی‌ها" 💠خدايا، پناه می‌برم به تو از شورِ آزمندی، و تندی خشم، و چيرگی حسد، و كم طاقتی و ناخرسندی از روزی مقدّر، و تندخويی و زياده‌روی در لذت جويی، و پا فشاری بر باطل، و پيروی هوای نفس، و سرپيچی از راه راست، و فرو رفتن در خواب غفلت، و كوششِ بيش از نياز، و برگزيدن باطل به جای حق، و پافشاری بر گناه، و كوچك نمايیِ خطا، و بزرگ نمايیِ طاعت. 💠پناه می‌برم به تو از به خود نازيدنِ توانگران و خوار شمردن فقیران و بد رفتاری با زير دستان و ناسپاسی در حقّ آن كس كه به ما نيكی كرده است. 💠خدايا، به تو پناه می‌برم از ياری كردن ستمگر و خوار داشتن ستم‌ديده و درخواستِ چيزی كه حقّ ما نيست و ندانسته سخن گفتن... 💠...خدايا، بر محمد و خاندانش درود فرست و به رحمتِ خود، من و همه‌‌ی مردان و زنان با ايمان را از آنچه گفته شد، در امان دار، ای مهربان‌ترين مهربانان. 📕دعای هشتم صحیفه سجادیه 📚کانال پند عارفانه @pand_arefaneh 🌹
🔰جلسه ۲۱۰ دوره آموزشی نظام‌شناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۷/۱۹ 👈موضوع: 🔸نظام تعلیم و تربیت اسلامی، تشریح مباحث هبوط حضرت آدم، عالم ناسوت، حقایق و حقیت‌شناسی و... @OstadZahedi 💠
🏴ویژه نامه اربعین حسینی/ شماره اول🏴 📝استاد زاهدی: ریشه اربعین در عاشوراست... 💠ریشه یابی عاشورا در فرمایشات حضرت اباعبد الله علیه السلام این چنین آمده: 🔹اى مردم! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده، پیمان الهى را شکسته و با سنّت رسول خدا مخالفت ورزیده، در میان بندگان خدا به ستم رفتار مى کند؛ و او با زبان و کردارش با وى به مخالفت برنخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر بیاندازد، 🔹هان اى مردم! این گروه (بنى امیّه) به طاعت شیطان پایبند شده و از پیروى خداوند سرپیچى کرده اند، فساد را آشکار ساخته و حدود الهى را تعطیل کرده اند. آنان بیت المال را به انحصار خویش درآورده، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام شمرده اند و من (که فرزند رسول خدایم) به قیام براى تغییر این اوضاع، از همه کس سزاوارترم. 🔹آگاه باشید، پسر خوانده بنی امیه [ابن زیاد]، که پدرش نیز پسر خوانده و ناپاک بود، مرا بر دو راهی مرگ و ذلت نگاه داشته است و من هرگز تن به ذلت نخواهم داد. (بحار الانوار ج۴۴ ص۳۸۳) 💠معاویه چه مشکلی داشت؟ می‌بینیم که نماز جماعت هم می‌‌خواند، بعضی از صحابه را هم گرد خودش جمع کرده بود، از خدا و رسول و قرآن هم صحبت می کرد. 💠معاویه می‌‌خواست اسلامی را درست کند که با دنیا خواهی او هماهنگ باشد. مشکل معاویه این بود. 💠یعنی اگر ائمّه اطهار مشکلی با دنیا خواهی معاویه نداشتند، معاویه آن بزرگواران را روی چشمهای خودش هم می گذاشت و در تمام کشور هم آنها را ترویج می‌کرد، اما چرا اینقدر نسبت به ائمّه اطهار کینه توزی می‌کرد؟ 💠طیفی از جامعه اسلامی بودند که ادّعا می‌کردند مسلمان هستند و خیلی هم منسجم بودند، حزب داشتند، گروه داشتند، رئیس داشتند، عضو داشتند. در بین سران و مسئولین، طرفدار داشتند. رسانه هم داشتند. 💠بنی امیه در ظاهر کافر نبودند و به صورت رسمی از زمان عثمان (خلیفه سوم) اینها در مصدر امور قرار گرفتند... 👈ادامه دارد... 📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در ایام اربعین سال ۹۴ 🔳کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا و... ➡️ @OstadZahedi