استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۷ دوره آموزشی نظامشناسی (۱ شهریور ۹۷) در یک ن
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۷ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1054
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۸ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۶/۲
📝 اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۸ دوره آموزشی نظام شناسی (۲۲ شهریور ۹۷) در یک نگاه:
💠عنوان اصلی: زیارت حقیقی
✅۱- مقدمات زیارت را چگونه برای خود فراهم کنیم؟
✅۲- نشانههای زیارت حقیقی
🔸تدبر در آیه ۳۵ سوره مبارکه نور "اللَّهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ ۚ مَثَلُ نُورِهِ كَمِشْكَاةٍ..."
🔸️تدبر در آیه ۲۴ سوره مبارکه حشر "هُوَ اللَّهُ الْخَالِقُ الْبَارِئُ الْمُصَوِّرُ لَهُ الْأَسْمَاءُ الْحُسْنَىٰ..."
🔸️تدبر در سوره مبارکه حمد
✅۳- توجه به مقامات امام معصوم؛ تنها مسیر وصول به زیارت حقیقی
🔸مقام معصومیت (دقت در حفظ حرم حق)
🔸️مقام معرفت
🔸️مقام ولایت
🔸️مقام نورانیت
👆شناخت حقیقی این مقامات و مقامات بی شمار دیگر و اتصال به آنها، زیارت حقیقی را نصیب زائر میکند
🔸️تدبر در زیارت جامعه کبیره
✅۴- آثار سوء توقف در لایههای ظاهری معارف
🔸️تدبر در آیه ۳ سوره مبارکه الصف "كَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ"
🎙صوت کامل سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۸ نظامشناسی ۹۷/۶/۲۲ 👇
http://sabereh.ir/goftar/sotkamel/nezam/s1183
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۸ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1055
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
هدایت شده از شرح و تفسیر زیارتعاشورا
♦️ #استاد_زاهدی:
💠زيارت عاشورا نقشه زندگی يك منتظر مهدی(عج) است...
♦️ @Ziarat_ashoura
🏴آیت الله میرزا جوادآقا ملکی تبریزی(ره)
▪️سزاوار است حال دوستان آل محمد(ص) در دهه اول محرم تغییر نموده و در دل و سیمای خود آثار اندوه و درد این مصیبت های بزرگ را آشکار نمایند.
▪️باید مقداری از لذایذ زندگی را که از خوردن و نوشیدن و حتی خوابیدن به دست می آید، ترک نموده و مانند کسی باشند که پدر یا فرزند خود را از دست داده است.
▪️اگر کسی نتواند در تمام دهه محرم این کار را انجام دهد، حداقل در روز تاسوعا و عاشورا و شب یازدهم، دست از برخی لذایذ بردارد.
📕المراقبات، ص ۴۵-۵۰
استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۲ دورۀ آموزشی نظامشناسی (۲۸ تیر ۹۷) در یک نگا
🌐متن کامل جلسه ۲۰۲ دوره آموزشی نظامشناسی (۲۸تیر۹۷)، در سایت صابره قرار گرفت👇
http://sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1385
✅سرتیتر مباحث جلسه ۲۰۲
💠مقام حضرت فاطمه(س) بقدری بالاست که رضایت او معادل شده با رضایت خدا!
💠اولین چیزی که در انسان متجلی میشود، غریزه است که مرحله به مرحله رشد انسان را از نوزادی تا پیری بر عهده دارد و امور زیستی ما را مدیریت میکند
💠به اصلاح روانشناسی تمام فعالیتهای حسی و حرکتی متعلق به غریزه است.
💠حضرت امیر المومنین علیهالسلام فرمودهاند: نزدیکترین عضو به قلب دست است. یعنی با دست زودتر از همه یاد میگیرد اما در مدارس آزمایشگاه درست میکنند، ولی به بچه میگویند: دست نزنید!
💠اگر انسان به هر چیزی دست بزند بهتر یاد میگیرد. با تعریف کردن و توضیح دادن کمتر یاد میگیرد نسبت به لمس کردن.
💠در تاسیس مدرسه باید ببینید چقدر تجربیات حسی بچه را تقویت میکنید؟ چقدر اجازه میدهیم بچهها دست بزنند؟
💠اگر مدیر مدرسه به تعلیم و تربیت قرآنی آگاه باشد، نباید هیچ کتابی به بچه تا چهارم یا پنجم دبستان تحمیل شود! البته برای مطالعه اختیاری دور و برش کتاب باشد، ولی نباید جلویش کتاب گذاشت
💠کسانی که میخواهند مدرسه دایر کنند، اول باید غریزه شناس باشند
💠در تعلیم و تربیت دو مقوله داریم؛ یکی پرورش دادن و زیاد کردن، یکی هم هدایت کردن.
💠در مدرسه باید غرائز را هدایت کرد
💠آنجایی که غریزه از مرز بگذرد، "نیاز" نیست، بلکه هواهای نفسانی است
💠هواهای نفسانی ریشهاش در غریزه است. غریزه بد نیست، از ودایع الهی است، باید کاری بکنیم تا بچه بتواند با هوای نفسانی جنگ کند، البته توسّل و توجه و معرفت و اراده و تمرین لازم است تا بتواند جلوی هواهای نفسانی را بگیرد
💠همه جای زندگی نیاز به کنترل دارد تا غریزه، تخریب به بار نیاورد
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
➡️ @OstadZahedi
🔰جلسه ۲۰۹ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد.
۹۷/۷/۵
👈موضوع:
🔸نظام تعلیم و تربیت اسلامی، مبحث معرفتشناسی، بخش علم و تعریف آن از نگاه قرآن
🔸️تشریح مفاهیم "ظاهر و باطن"، "واقعیت و حقیقت"، "تفاوت علوم فعلی با علم از نگاه اسلام"، "چگونگی اسلامی کردن علوم"، "علمِ نجاتدهنده" و...
@OstadZahedi 💠
بسمه تعالی
🏴با عرض تسلیت به استاد زاهدی بابت ارتحال همشیره ایشان، به اطلاع میرساند که به دلیل حضور استاد در مراسم تشییع و تدفین آن مرحومه، کلاس نظامشناسی روز پنجشنبه ۱۲ مهر ۹۷، تعطیل میباشد.
هدایت شده از پند عارفانه
📝ترجمه بخشی از نيايش امام سجاد علیهالسلام با موضوع "در پناه جستن به خدا از شرّ بدیها"
💠خدايا، پناه میبرم به تو از شورِ آزمندی، و تندی خشم، و چيرگی حسد، و كم طاقتی و ناخرسندی از روزی مقدّر، و تندخويی و زيادهروی در لذت جويی، و پا فشاری بر باطل،
و پيروی هوای نفس، و سرپيچی از راه راست، و فرو رفتن در خواب غفلت، و كوششِ بيش از نياز، و برگزيدن باطل به جای حق، و پافشاری بر گناه، و كوچك نمايیِ خطا، و بزرگ نمايیِ طاعت.
💠پناه میبرم به تو از به خود نازيدنِ توانگران و خوار شمردن فقیران و بد رفتاری با زير دستان و ناسپاسی در حقّ آن كس كه به ما نيكی كرده است.
💠خدايا، به تو پناه میبرم از ياری كردن ستمگر و خوار داشتن ستمديده و درخواستِ چيزی كه حقّ ما نيست و ندانسته سخن گفتن...
💠...خدايا، بر محمد و خاندانش درود فرست و به رحمتِ خود، من و همهی مردان و زنان با ايمان را از آنچه گفته شد، در امان دار، ای مهربانترين مهربانان.
📕دعای هشتم صحیفه سجادیه
📚کانال پند عارفانه
@pand_arefaneh 🌹
استاد زاهدی
📝 اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۲۰۸ دوره آموزشی نظام شناسی (۲۲ شهریور ۹۷) در یک
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۸ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1055
استاد زاهدی
🔰جلسه ۲۰۹ دوره آموزشی نظامشناسی با تدریس استاد زاهدی در دفتر مرکزی موسسه صابره(س) برگزار شد. ۹۷/۷/۵
📽 لینک فیلم کامل جلسه ۲۰۹ در سایت صابره🌐
http://sabereh.ir/tasvir/f1056
🏴ویژه نامه اربعین حسینی/ شماره اول🏴
📝استاد زاهدی: ریشه اربعین در عاشوراست...
💠ریشه یابی عاشورا در فرمایشات حضرت اباعبد الله علیه السلام این چنین آمده:
🔹اى مردم! پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: هر کس سلطان ستمگرى را ببیند که حرام خدا را حلال شمرده، پیمان الهى را شکسته و با سنّت رسول خدا مخالفت ورزیده، در میان بندگان خدا به ستم رفتار مى کند؛ و او با زبان و کردارش با وى به مخالفت برنخیزد، سزاوار است خداوند او را در جایگاه آن سلطان ستمگر بیاندازد،
🔹هان اى مردم! این گروه (بنى امیّه) به طاعت شیطان پایبند شده و از پیروى خداوند سرپیچى کرده اند، فساد را آشکار ساخته و حدود الهى را تعطیل کرده اند. آنان بیت المال را به انحصار خویش درآورده، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام شمرده اند و من (که فرزند رسول خدایم) به قیام براى تغییر این اوضاع، از همه کس سزاوارترم.
🔹آگاه باشید، پسر خوانده بنی امیه [ابن زیاد]، که پدرش نیز پسر خوانده و ناپاک بود، مرا بر دو راهی مرگ و ذلت نگاه داشته است و من هرگز تن به ذلت نخواهم داد.
(بحار الانوار ج۴۴ ص۳۸۳)
💠معاویه چه مشکلی داشت؟ میبینیم که نماز جماعت هم میخواند، بعضی از صحابه را هم گرد خودش جمع کرده بود، از خدا و رسول و قرآن هم صحبت می کرد.
💠معاویه میخواست اسلامی را درست کند که با دنیا خواهی او هماهنگ باشد. مشکل معاویه این بود.
💠یعنی اگر ائمّه اطهار مشکلی با دنیا خواهی معاویه نداشتند، معاویه آن بزرگواران را روی چشمهای خودش هم می گذاشت و در تمام کشور هم آنها را ترویج میکرد، اما چرا اینقدر نسبت به ائمّه اطهار کینه توزی میکرد؟
💠طیفی از جامعه اسلامی بودند که ادّعا میکردند مسلمان هستند و خیلی هم منسجم بودند، حزب داشتند، گروه داشتند، رئیس داشتند، عضو داشتند. در بین سران و مسئولین، طرفدار داشتند. رسانه هم داشتند.
💠بنی امیه در ظاهر کافر نبودند و به صورت رسمی از زمان عثمان (خلیفه سوم) اینها در مصدر امور قرار گرفتند...
👈ادامه دارد...
📕برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در ایام اربعین سال ۹۴
🔳کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا و...
➡️ @OstadZahedi