eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 در یک روز کاملا معمولی ، ۹۶ آمریکایی توسط اسلحه کشته میشوند |نیویورک تایمز منبع : https://goo.gl/Wgo6SB@mobahesegroup 💯
⁉️متن شبهه:👇👇👇 حسين بن على, شيعيان را لعن و نفرين ميكند و ميگويد: ما را دعوت كردند و گفتند ياور توايم ولى ما را به آورده و به كشتن دادند مطلب بالا از كتاب الأرشاد شيخ مفيد ص 111 ميباشد ✅پاسخ شبهه:👇👇👇👇👇 1⃣از امام باقر عليه السلام چنين روايت شده كه فرمود ؛ «شيعيان، سه دسته اند: دسته اى با ما، خود را مى آرايند. دسته اى با ما، منافع مالى خود را به چنگ مى آوردند، و دسته اى، از و رو به كوى ما دارند.» 📚مشکاه الانوار ص 127 2⃣و در حديثى ديگر از ايشان، آمده است ؛ «مردم در باره ما، به سه گروه تقسيم مى شوند: گروهى، دوستدار مايند و در انتظار قائم ما به سر مى برند تا از دنياى ما بهره اى ببرند. اينان، سخنان ما را مى گويند و گفته هاى ما را حفظ مى كنند؛ امّا در عمل كردن به كردار ما، كوتاهى مى كنند. خداوند، آنها را به زودى، به سوى آتش، گسيل مى دارد. 3⃣گروهى ديگر، دوستدار مايند، سخنان ما را گوش مى دهند و در عمل كردن به كردار ما، كوتاهى نمى كنند تا به ما، مردم را بچاپند. خداوند، شكمشان را از آتش سوزان، پُر مى كند و گرسنگى و تشنگى بر آنان چيره مى شود. 4⃣گروهى نيز ما را دوست دارند، گفته ما را حفظ مى كنند، دستورهاى ما را اطاعت مى نمايند و با عمل ما، نمى كنند. آنان، از مايند و ما، از آنهاييم.» 📚تحف العقول ص 514 5⃣بر اساس این مدّعيان تشيّع در كوفه را مى توان به سه دسته تقسيم كرد ؛ دسته اوّل، كسانى كه دل آنها با اهل بيت عليهم السلام بود و در عمل نيز از آرمانهاى اين خاندان، دفاع مى كردند. تعداد اين دسته، بسيار بود. دسته دوم، كسانى كه اهل بيت عليهم السلام را به راستى دوست داشتند؛ ولى جرئت دفاع از آنان را نداشتند. تعداد اينان، بيش از دسته اوّل و كمتر از دسته سوم بود. دسته سوم، كسانى كه براى رسيدن به منافع سياسى يا اجتماعى و يا اقتصادى، به اهل بيت عليهم السلام اظهار ارادت مى كردند، ولى شمشيرهايشان در خدمت دشمنان آنها بود. بيشتر شيعيان كوفه، از اين دسته بودند؛ ولى اينان، شيعه واقعى نبودند و مى توان آنان را سياسى و اقتصادى ناميد. چنين كسانى، در واقع، پيرو كسى هستند كه بتواند منافع آنها را تأمين كند. از اين رو، در فضايى كه مردم احساس مى كردند كه امام حسين عليه السلام پيروز خواهد شد، اين دسته نيز با مسلم بيعت كردند؛ ولى در فضايى كه ديدند همراهى با امام عليه السلام براى آنها خطرناك است، در صف پيروان بنى اميّه قرار گرفتند، چنان كه بر پايه روايتى، امام حسين عليه السلام در روز عاشورا، خطاب به آنان فرمود ؛ «واى بر شما، اى پيروان آل ابو سفيان! اگر نداريد و از روز معاد نمى هراسيد، پس در دنيايتان، آزاده باشيد.» 📚لهوف ص 71 دسته دوم و سوم یا همان شیعیان بودند که بارها مورد ملامت امام حسین علیه السلام قرار گرفتند و اینان همان ها بودند که اهل بیت علیهم السلام در مورد آنان فرمودند ؛ « کسانی هستند که خود را شیعه می کنند که از یهود و نصاری و مجوس و مشرکین بدتر هستند » 📚بحار الانوار ج65 ص166 6⃣اساسا اینان شایسته یدک کشیدن نام تشیع نیستند و از تشیع خارجند چرا که امام صادق علیه السلام فرمود ؛ « شیعه بودن به زبان نیست که کسی به زبان بگوید من شیعه ام ولی در رفتار و در کردار با ما مخالفت کند .شیعه با زبان و دل با ما همراست » 📚وسایل الشیعه ج15 ص247 7⃣و فرمودند ؛ « شیعیان ما کسانی هستند که در برابر امر ما تسلیم هستند و از سخنان ما پیروی می کنند و با دشمنان ما در مخالفت هستند و هر کس نباشد شیعه نیست» 📚صفات الشیعه صفحه 162 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
⁉️متن شبهه:👇👇👇👇 آيا روايت سر زدن حضرت زينب (سلام الله علیها) به چوبه محمل صحيح است ؟ ✅پاسخ شبهه:👇👇👇👇👇 1⃣راوی این داستان فردی است بنام مسلم جصّاص(گچکار) و او ماجرا را اینگونه نقل میکند: وقتی در حال بازسازی دروازه اصلی شهر کوفه بودم، هیاهویی شنیدم؛ به سمت هیاهو حرکت کردم و دیدم که اسرای عاشورا در کجاوه بودند. وقتی یزیدیان سر بریده امام حسین(ع) را بالای نیزه بردند، حضرت زینب(س) با مشاهده این صحنه و از فرط ناراحتی، سر خود را به چوب محمل کوبید و خون از زیر مقنعه ایشان جاری شد؛ با چشم گریان اشعاری را قرائت میکند... 🔎 @mobahesegroup 2⃣ از نظر سندی این داستان شدیداً ضعیف است؛ این مطلب برگرفته از کتابی بنام نورالعین فی مشهد الحسین است که نویسنده آن مشخص نیست و تنها برخی آن را به ابراهیم بن محمد نیشابوری اسفراینی نسبت دادهاند که شخصی اشعری مذهب و شافعی مسلک بوده. 3⃣ بسیاری از علما بر بیاعتباری آن صحّه گذاشتهاند؛ چنانچه عالم بزرگوار آیت الله حاج میرزا محمد ارباب(ره) در خصوص بیاعتبار بودن کتاب نورالعین و بیاساس بودن گفتههای مسلم جصّاص تاکید دارد. 🔎 @mobahesegroup 4⃣ همچنین محدث بزرگوار مرحوم شیخ عباس قمی(ره) صاحب منتهیالآمال ومفاتیح الجنان، در این خصوص مینویسند: «نسبت سر شکستن به حضرت زینب(س) بعید است؛ چون ایشان عقیله بنی هاشم و صاحب مقام رضا وتسلیم است. وی سپس با استناد به کتابهای معتبر تاریخی اثبات میکند که اسرای کربلا را بر ناقههای عریان و بیجهاز نشانده بودند و اصلاًمحمل و هودجی در کار نبود تا آن حضرت سرش را به آن بکوبد! 5⃣اجازه ندهیم ساحت عاشورا به تحریف و جعلیات، آلوده شود. رهبر معظم انقلاب: هرجا خرافات به میان آید، دین خالص بدنام خواهد شد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
🔰 دروغی دیگر در فضای مجازی ⚠️این بار امام و مسجد جمکران در این چند روز یک مطلب تحت عنوان «خاطره سعید حجاریان از سفر امام خمینى به قم و نظر ایشان در باره جمکران»، در میان گروهی دست به دست می شود که حاوی چندین دروغ و خلاف واقع است. نخست اصل مطلب را در لینک زیر ببنید: https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-1025260 🔸اما خلاف های این داستان: 1️⃣امام بعد از ورود به جماران در ٢٧ اردیبهشت ١٣٥٩ ، تا پایان عمر شریف در جماران و منزل مسکونی خود اقامت داشتند و تنها به حسینیه می آمدند و در مقابل منزل مسکونی خود هم چند بار در انتخابات شرکت کردند. ایشان هیچگاه فرصت خارج شدن از جماران را نیافتند و در تهران هم به جایی نرفتند چه برسد به قم و حرم و .... 2️⃣ آقای حجاریان و دیگر مسئولین امنیتی و اطلاعاتی هیچ نقشی در حفاظت امام نداشته و مسئولیت حفاظت امام از آغاز با حجة الاسلام سید سراج الدین موسوی بوده و تا آخر هم ایشان از طرف یادگار امام مرحوم حجة الاسلام و المسلمین سید احمد خمینی این مهم را به سرانجام رسانده است. مسئولین امنیت و اطلاعات کشور در این میان فاقد هرگونه نقش بوده اند. 3️⃣طبیعی است که وقتی خبر اصل سفر دروغ است، مسافرت با تاکسی و بعد هم بردن امام به جمکران بدون اطلاع ایشان فاقد صحت است. 4️⃣اما در مورد اینکه اصلاً آیا امام به مسجد جمکران رفته اند یا نه؟ آنچه مشهور است یک بار قبل از انقلاب این امر واقع شده است و در خاطرات آیت الله توسلی و آیت الله موسوی اردبیلی امده است که امام به مناسبتی در روستای جمکران بودند و هنگام رسیدن وقت نماز ، صرفا برای اقامه نماز واجب به آن مسجد رفته اند. ⚠️البته از مرحوم توسلی نقل است که وقتی به امام پیشنهاد شده که نماز مخصوص آن مسجد ( که البته نماز موسوم به نماز امام زمان است و در مفاتیح هم آمده) را بخوانند ایشان صرفاً به نماز تحیت مسجد بسنده کرده اند. 🔻 اما اینکه امام فرموده باشند:«تحیت به کی؟ وقتی خواب امام معصوم حجت نیست، آن وقت خواب حسن ابن مثله حجت می شود.» قطعا غلط است چراکه نماز تحیت مسجد، تحیت به فردی خاص نیست تا بخواهد به سبب خواب مردود باشد. 🔹درباره حضور امام در ایام جوانی در مسجد جمکران ، خاطرات دیگری هم هست که در جای خود می توان آن را مطالبه کرد. منبع: سایت جماران کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
‌‌ 🌟 ما میتوانیم نقشه دشمن را با همّت و توکّل به فضل الهی باطل کنیم ‌‌ 🔻 رهبرانقلاب: نقشه‌ی استکبار از روز اوّل این بود که در این دنیایی که همه‌ی مادّه‌پرستان عالَم، همه‌ی غرق‌شدگان در لجنزار مادّیّت، صهیونیست‌ها و دیگران دست‌به‌دست هم داده بودند و یک دنیای مادّی محض درست کرده بودند که روزبه‌روز از معنویّات دور میشد، سعی داشتند یک نهالی را که از سرزمین معنوی روییده با میوه‌های بشارت‌دهنده‌ی معنویّت بکَنند، این را قلع کنند، ریشه‌کن کنند؛‌ همه‌ی استکبار. ‌‌ 🔹 روزهای اوّل هم خیال میکردند کار آسانی است؛ صدّام را هم که به جان جمهوری اسلامی انداختند، با همین امید بود. و خب توی دهنشان خورد، سیلی خوردند، عقب‌نشینی کردند؛ [امّا] دارند تلاش میکنند. ‌‌ 🔺ما میتوانیم این تلاش را، این نقشه را با همّت خودمان، با توکّل خودمان، با اعتماد خودمان به فضل الهی باطل کنیم؛ تا حالا هم باطل کرده‌ایم، ان‌شاءالله بعد از این هم بکلّی باطل خواهیم کرد این نقشه را. یکی از راه‌هایش همین است که شما این مسائل دفاع مقدّس را زنده کنید. ۹۷/۷/۴ instagram.com/p/BocWmipgdJd --- @mobahesegroup
زنان چهره ورزشگاه را تغییر دادند به عشق فرمانده #اmobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 انقلاب در اجتماع صد هزار نفری در : شنیدم رئیس جمهور به برخی گفته صبر کنید، طی ۲ الی ۳ ماه کلکش کنده خواهد شد. شتر در خواب بیند پنبه دانه....
⚠️توهین بی شرمانه پولی نژاد به مرحوم هاشمی رفسنجانی در اینستاگرام 🔺دختر رفسنجانی۲ هفته پیش:از کارای مسیح علی نژاد خوشم میاد! حالا خوشت اومد؟ @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فضاسازی شبکه های لندنی پيش از سقوط قيمت ارز و طلا و سکوتشان پس از آن @mobahesegroup
📸نمونه ای از مذاکرات مطلوبِ غربی ها👆 ✅ایرانی هایی که قبول کردند تا به افسران انگلیسی کولی بدهند. اینگونه بودکه رییس علی دلواری ها تنها ماندند و جان،مال،عزت و ناموس ایرانی درچنگ اجنبی @mobahesegroup
4_5886719529228174872.pdf
2.9M
📔 کتاب ✏️ نویسنده: استاد مرتضی مطهری ✅ این کتاب، در چند فصل به بحث خاتمیت رسول اکرم و جاودانگی قرآن کریم و پاسخ به شبهات فرقه بهائیت می پردازد. ✨ t.me/mobahesegroup
📛تصویب یعنی شب عملیات از تو جبهه خودی منور بزنی❗️ یعنی تک تک کمین‌های خودی رو لو بدی❗️ یعنی نقشه پایگاه خودت رو بدی دست ❗️ یعنی ... 💠جوانان انقلابی شهرهای مختلف به منظور مطالبه از نمایندگان شهر خود و عدم‌تصویب FATF در مجلس بپاخیزند
پیج مقام معظم رهبری FATF را به شکل چاه نشان داده است ... بسیار پرمعنا و پرمفهوم است اگر بیندیشیم @mobahesegroup
هدایت شده از پند عارفانه
📖پند عارفانه 📝نظر آیت الله سیدمحمّدمهدی میرباقری درباره اینکه وقتی با زبان امام سجاد(ع) دعا می‌کنیم، حضرت ضامن اين دعا هستند ‌🔸امام سجاد(ع) اگر می گويند اين ذکر را بگوييد يا اين دعا را بخوانيد، وقتی آدم سحر بلند می‌شود در مرآی امام سجاد(ع) است. 🔹وقتی با زبان امام سجاد(ع) شروع می‌کند به دعا کردن، حضرت ضامن اين دعا هستند. خصوصاً اگر شما با توجه و توسل به امامی که اجازه داده بخوانيد. 🔸پس دعايی که از معصوم نقل می‌شود، يکی از خاصيت‌هايش است که اذن معصوم، پشت سر آن است. لذا اثر اين دعا با دعايی که من خودم بخوانم يا انشاء کنم کاملا متفاوت است. 📕 سال ۹۲ 📚کانال پند عارفانه (شعر، نصایح، صوت کوتاه) @pand_arefaneh 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسیح و حواریون فیک! بررسی دقیق و مستند بر روی پیج اینستاگرامی مسیح علینژاد اگر به دانستن حقیقت احترام میگذارید بهتون توصیه میکنم حتما این کلیپ رو ببینید 🌺 رسانه مردمی ثائر @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مسیح و حواریون فیک! بررسی دقیق و مستند بر روی پیج اینستاگرامی مسیح علینژاد اگر به دانستن حقیقت احترام میگذارید بهتون توصیه میکنم حتما این کلیپ رو ببینید 🌺 رسانه مردمی ثائر @mobahesegroup
📷 فرقی ندارد حسینه امام خمینی باشد یا ورزشگاه آزادی، زیر پای رهبر انقلاب "همان زیلوی ساده همیشگی" است. @mobahesegroup
🔺 افشاگری امیرآبادی (عضو هیئت رئیسه مجلس) درباره بازی سیاسی لاریجانی و عارف برای بررسی FATF @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اعتراف لارنس ویلکرسون، رئیس دفتر وزیرخارجه اسبق امریکا به ردپای سعودی‌ها در حادثه تروریستی اخیر اهواز: شرط می‌بندم شاهزاده‌های سعودی، با یک کیسه پول همان اطراف بودند... @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻اف‌ای‌تی‌اف به زبان ساده خیانت جدید غربزده‌ها به امنیت مردم @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«آمریکا از پیمان مودت سال ۱۹۵۵ خارج میشود . این تصمیمی است که باید ۳۹ سال پیش گرفته میشد » سخنان مایک پمپئو در واکنش به رای دیوان لاهه @mobahesegroup
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
«آمریکا از پیمان مودت سال ۱۹۵۵ خارج میشود . این تصمیمی است که باید ۳۹ سال پیش گرفته میشد » سخنان مای
اما این پیمان مودت ۱۹۵۵ چیست؟👇👇👇👇 به گزارش پایگاه «نشنال اینترست» با اشاره به عزم جمهوری اسلامی برای شکایت از آمریکا به دلیل غصب 2 میلیارد دلار از دارایی‌های ایران در آمریکا، نوشته است که بر اساس معاهده‌ای قدیمی میان تهران و واشنگتن، چنین کاری امکان‌پذیر است.     دو ماه قبل بود که دیوان عالی آمریکا به بهانه پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانیان چند انفجار در نقاط مختلف جهان، با مصادره اموال ایران در آمریکا موافقت کرد.    در پی این تصمیم که اصل مصونیت دیپلماتیک دولت‌ها را زیر سوال می‌برد و ضمنا یک دادگاه ملی را بر روابط خارجی حاکم می‌کند، ایران اعلام کرد که از آمریکا در دادگاه قضایی بین‌المللی شکایت می‌کند.    هرچند این دادگاه به صورت معمول فقط شکایاتی را بررسی می‌کند که دو طرف حکمیت این مرجع را به رسمیت بشناسند، اما معاهده موسوم به «پیمان دوستی، روابط اقتصادی و حقوق کنسولی» که در سال 1955 (1334) بین ایران و آمریکا امضا شده و هنوز هم معتبر است، این حق را به تهران می‌دهد که از واشنگتن شکایت کند.    این پیمان دو سال بعد از کودتای طراحی شده توسط آمریکا علیه دولت منتخب ایران و در زمان ریاست‌جمهوری «دوایت آیزنهاور» و نخست‌وزیری «حسین علاء» و با هدف گسترش سرمایه‌گذاری آمریکا در ایران امضا شده است.     معاهده مودت ایران و آمریکا که به امضای «مصطفی سمیعی» معاون وقت وزارت خارجه ایران و «سلدن چیپین» سفیر کبیر آمریکا در ایران رسیده، از ژوئن سال 1957 یعنی یک ماه پس از تصویب در تهران، اجرایی شده است.     در تبصره دوم از بند 21 این پیمان در مورد دادگاه قضایی بین‌المللی آمده است: «هرگونه اختلافی بین طرفین معظم متعهد در تفسیر یا اجرای این پیمان، که از طریق دیپلماسی به نحو رضایت‌بخشی حل و فصل نشود، باید در دادگاه قضایی بین‌المللی مطرح شود، مگر آنکه طرفین معظم متعهد بر راهکارهای مسالمت‌آمیز دیگری توافق کنند.»    بر اساس این بند، هریک از طرفین می‌توانند شکوائیه خود را در دادگاه قضایی بین‌المللی مطرح کنند.     «فرشاد کاشانی» نویسنده این مطلب نوشته است که با وجود تمام مخاصمات میان ایران و آمریکا، هیچ مدرک حقوقی دال بر لغو این پیمان وجود ندارد.     بعد از انقلاب اسلامی ایران، اولین بار این آمریکا بود که در ماجرای تسخیر سفارت آمریکا به این پیمان استناد کرده و در دادگاه قضایی بین‌المللی علیه ایران طرح دعوی کرده و مدعی شد که تهران با بازداشت دیپلمات‌های آمریکایی تبصره دوم بند چهار پیمان را زیر پا گذاشته است. در آن زمان دادگاه بین‌المللی علیه ایران رأی داد. این سابقه موجب شد تا پیمان پس از انقلاب هم معتبر باشد.     کمتر از یک دهه بعد، ایران در ماجرای حمله آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران بر فراز خلیج فارس، به این پیمان استناد کرده و آمریکا را به دادگاه قضایی بین‌المللی کشاند و دادگاه هم شکایت ایران را پذیرفت، هرچند تهران و واشنگتن بعدا این اختلاف را از مسیری دیگر حل کردند.    در سال 1992 هم در پی حمله آمریکا به خطوط نفتی ایران در خلیج فارس، بار دیگر ایران با استناد به همین پیمان از واشنگتن شکایت کرد و در مقابل آمریکا هم شکایت متقابلی را با ادعای مین‌گذاری ایران در دریا و حمله به کشتی‌های آمریکایی در دادگاه بین‌المللی مطرح کرد.     در هر دو مورد دادگاه قضایی بین‌المللی اعتبار شکایت‌ها را با استناد به پیمان 1955 تائید کرد. در دادگاه حکمیتی ایران و آمریکا در قضیه سفارت آمریکا هم دستکم یک بار به این پیمان استناد شده است.    در مقابل هیچ یک از دو کشور هیچ‌گاه به تبصره سوم از بند 23 پیمان که شرایط لغو را تشریح می‌کند، متوسل نشده‌اند. این تبصره عنوان می‌کند که هریک از طرفین که خواستار لغو پیمان باشند، باید یک سال زودتر به طرف مقابل اطلاع دهند.     در واقع به واسطه وجود این پیمان، دو کشوری که با هم در تخاصم هستند، در عین حال با یکدیگر پیمان مودت دارند و می‌توانند در دادگاه قضایی بین‌المللی طرف مقابل را به «نقض مودت» متهم کنند.     منبع: فارس  کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز http://telegram.me/mobahesegroup 👇👇 https://eitaa.com/mobahesegroup 👇👇 http://sapp.ir/mobahesegroup
سوالات کاربران 👇👇👇👇👇👇