🏴🔻🏴🔻🏴
🏴🔻
#أولاد_البغایا
✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ وَالْعَنْ الجِبت و الطاغوت و الشَیاطین و اشیاعِهِم و اتباعِهِم و مُحِبّیهِم و مَوالیهِم✨
👈در مباحث گذشته در خصوص بنوالسرج(بنوالنعل) بیان شد که ملاعینی بودند که پس از به شهادت رساندن حضرت ثارالله اباعبدالله الحسین و اصحابشان(صلوات الله علیهم اجمعین)، اسب های خود را زین کرده و نعل تازه و نو زدند و بر پیکرهای مطهر جولان دادند.
▪️اما افعال فجیع و شنیع آن ملاعین به این جا ختم نشد و آنان (لعنة الله علیهم اجمعین) به دستور یزید ملعون رئوس از بدن جدا شده را به نیزه ها کردند و همراه اسرای اهل البیت (علیهم السلام) به نیت تقرب و اخذ صله و جوایز به نزد وی فرستادند، که به آن ملاعین بنوسنان گفته می شود.
◽️«وأمّا بنوسنان: فأولاد الذی حمل الرمح الذی علی سنانه رأس الحسین (علیه السلام)» (۱)
▪️مرحوم کراجکی در کتاب کنزالفوائد می نگارد: بنوسنان، اولاد کسی هستند که نیزه ای را حمل می کرد که سر حسین بن علی (علیهماالسلام) برآن بود.
🔳حاملین رئوس مقدس و مطهر شهدای کربلا در مقاتل
▪️در نقلی آمده است که پس از جدا کردن رئوس مطهر شهدای کربلا، آنها را بین قبایل تقسیم کرده سپس به سوی کوفه روانه کردند.
◽️ابن طاووس (رحمۀالله علیه) در کتاب لهوف درباره نام قبایل و تعداد سرهایی كه حمل میكردند، اینگونه می نگارد: کنده به رهبری قیس بن اشعث، سیزده سر؛ هوازن به سرپرستی شمر بن ذیالجوشن، دوازده سر؛ تمیم، هفده سر؛ بنی اسد، شانزده سر؛ مذحج، هفت سر و بقیه سپاهیان، سیزده سر. (۲)
◽️ابوحنیفه دینوری، آمار رئوس مقدس و چگونگی توزیع آنها را این گونه نوشته است:
▪️قبیله هوازن به رهبری شمر ذی الجوشن بیست و دو سر؛ قبیله تمیم به رهبری حصین بن نمیر، هفده سر؛ کنده به سرپرسستی قیس بن اشعث، سیزده سر؛ بنی اسد به فرماندهی هلال اعور، شش سر؛ ازد به رهبری عیهمة بن زهیر، پنج سر؛ ثقیف توسط ولید بن عمرو، دوازده سر. (۳)
▪️همراه با قافله اسیران كربلا، ۷۲ رأس از رئوس اصحاب الحسین (علیهم السلام) از كربلا به كوفه حمل شد و در طول مسیر اشخاصی همچون شمر بن ذی الجوشن، قیس بن اشعث، عمرو بن حجاج زبیدی و عزرة بن قیس احمسی مسؤول مراقبت از سرها بودند. (۳)
▪️در روایتی دیگر نیز نقل شده که «و لَمَّا فَرَغَ الْقَوْمُ مِنَ التِّطْوَافِ بِهِ بِالْكُوفَةِ رَدُّوهُ إِلَى بَابِ الْقَصْرِ فَدَفَعَهُ ابْنُ زِيَادٍ إِلَى 🔺 زحْرِ بْنِ قَيْسٍ و دَفَعَ إِلَيْهِ رُءُوسَ أَصْحَابِهِ وَ سَرَّحَهُ إِلَى يَزِيدَ بْنِ مُعَاوِيَةَ (عَلَيْهِمْ لَعَائِنُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ اللَّاعِنِينَ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ) وَ أَنْفَذَ مَعَهُ 🔺 أبَا بُرْدَةَ بْنَ عَوْفٍ الْأَزْدِيَّ و 🔺 طارِقَ بْنَ أَبِي ظَبْيَانَ في جَمَاعَةٍ مِنْ أَهْلِ الْكُوفَةِ حَتَّى وَرَدُوا بِهَا عَلَى يَزِيدَ بِدِمَشْقَ».
▪️شيخ مفيد گويد: پس از آنكه مردم از گرداندن سر شريف در كوفه فراغت يافتند، آن را به در قصر بازگرداندند. ابن زياد آن را به همراه سرهاي ياران امام به زحر بن قيس سپرد؛ و او را نزد يزيد بن معاويه (عَلَيْهِمْ لَعَائِنُ اللَّهِ وَ لَعْنَةُ اللَّاعِنِينَ فِي السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرَضِينَ) فرستاد و ابا بردة بن عوف ازدي و طارق بن ابي ظبيان (لعنۀالله علیهما) را نيز با جماعتي از كوفيان با او همراه كرد تا آنكه آنها را در دمشق نزد يزيد بردند. (۴)
▪️پس از جداکردن رئوس شهدای کربلا، عمر سعد (لعنة الله علیه) دستور داد رئوس مقدس و مطهر شهدا بین قبائل تقسیم شود. گویا میزان شرکت قبائل در کربلا معیار سهم آنها از رأس شهدا بود.
همان گونه که در غارت خیمه ها یا بر سر معلوم کردن قاتل هر شهید میان یاران عمر سعد (لعنة الله علیهم) کشمکش بود، در حمل سرها به کوفه نیز میان سپاهیان جدال رخ می داد. این جدال برای دریافت صله و پاداش از عبیدالله زیاد (لعنۀالله علیه)، اثبات حضور در کربلا و گاه ریشه در بغض و عناد، قساوات و انتقامها داشت.
جدال وقتی به اوج میرسید که به سر بزرگانی چون حبیب، زهیر، بریر و مهمتر از آن رئوس بنیهاشم میرسیدند.
▪️یازدهم محرم عمرسعد ملعون دستور داد کشتههای سپاه خود را به خاک سپردند در حالی که اجساد مبارک امام حسین(علیه السلام) و یاران ایشان بر روی زمین کربلا باقی مانده بودند.
◀️ ادامه 👇
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
#أولاد_البغایا
▪️به روایتی عصر عاشورا عمر سعد ملعون سر مبارک امام حسین(علیه السلام) را با خولیبن یزید اصبحی و حمید بن مسلم ازدی(لعنة الله علیهم) و رئوس اصحاب امام(علیهم السلام) به همراه شمر بن ذی الجوشن و قیسبن اشعث به کوفه نزد عبیداللهبن زیاد(لعنة الله علیهم) فرستاد.
▪️اما در نقلی دیگر آمده است: با توجه به آنکه عمر سعد ملعون میخواسته است به پندار خود، پیروزیاش و فتح خود را در نظر مردم، باشکوهتر و پر هیبتتر نشان دهد، رئوس مطهر شهدا را همراه با اسرا و سپاه خود به کوفه برده باشد.
🔳ملاعینی که حاملان رئوس مقدس و مطهر شهدا بودند:
۱. شمر بن ذی الجوشن
۲. عبدالرحمن بن محمد اشعث (اَشعَث)
۳. قیس بن اشعث
۴. خولی بن یزید اصبحی
۵. بدیل بن صریم (حریم)
۶. سنان بن انس (بن عمرو) نخعی
۷. - عمرو بن حجاج زبیدی
۸. عمربن سعد
۹. بشر بن مالک ملعون
۱٠. ابا بردة بن عوف ازدی ملعون
۱۱. طارق بن ابی ظبيان ازدی ملعون
۱۲. حصین بن نمیر
۱۳. هلال اعور
۱۴. عیهمة بن زهیر
۱۵. ولید بن عمرو
۱۶. زجر یا زخر یا زحر بن قيس جعفي
۱۷. محفر یا محفز بن ثعلبه ي عائذي
(لعنة الله علیهم اجمعین)
ا┅═✧❁ منابع ❁✧═┅ا
(۱) کراجکی در کنز الفواید و التعجب من اغلاط العامه صص ۱۱۶ و ۱۱۷
(این کتاب تحت عنوان گنجینه معارف شیعه امامیه به فارسی ترجمه شده است)
(۲) سید بن طاووس، الملهوف علی قتلی الطفوف، ص۱۹۰، حسینی موسوی حائری، محمد بن ابیطالب، تسلیة المجالس و زینة المجالس، ج۲، ص۳۳۱-۳۳۲. (به نظر میرسد با توجه به آنکه نسخه نویسان منابع تاریخی، اعدادی همانند ستة، سبعة و تسعة را بدون نقطه مینوشتند، یا دقت لازم را در ضبط آن نمیکردند، برخی اختلاف اعداد در توزیع سرها همانند تعداد سرهای توزیع شده در میان بنی اسد و در میان تمیم، ناشی از تشابه نگارشی و رسم الخطی اعداد یاد شده باهم، و درنتیجه اشتباه نساخ در ضبط آن بوده است.)
(۳) دینوری، ابوحنیفه، الاخبار الطوال، ص۲۵۹.
(۴) الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج۲، ص ۱۱۸، دلائل الامامة، ص ۱۸۲، ج ۹۷.
🏴🔺
🏴🔺🏴🔺🏴
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
تکذیب خبر فوت یک متهم زیر شکنجه در آذربایجان غربی
🔹در پی انتشار خبری از سوی رسانههای معاند مبنی بر فوت فردی به نام یاسر منگوری زیر شکنجه و در حین بازداشت، رییس کل دادگستری استان آذربایجان غربی با تکذیب این خبر گفت: فرد مذکور از عوامل مسلح گروهک تروریستی بوده که تیرماه امسال در درگیری مسلحانه کشته شده است.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴
❇️🏴
#حسنیه
❇️ حسنُ الحَسَن (علیه السلام) في القرآن
✨و التِّينِ وَ الزَّيْتُون
(سوره مبارکه تین، آیه ۱)
🔘آیه اول سوره مبارکه تین، در مقام بیان فضیلتی از فضائل ذاتی حضرت امام البقیع حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) است. چنانکه در روایات متعدد از حضرت جعفر الصادق، موسی الکاظم و علی الرضا (علیهم الصلوة و السلام) تصریح شده است که: التِّينِ الْحَسَنُ (علیه السلام) (۱)
▪️مقصود از «تین» حضرت السید السبط الاکبر، امام حسن مجتبی (علیه السلام) است.
☑️تین در یک بطن اشاره دارد بر وجود حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) : التِّينُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) (۲) و در بطن دیگر بر حضرت أشبه الناس بالرسول، امام حسن مجتبی (علیه السلام) دلالت می نماید: لمْ يَكُنْ أَحَدٌ أَشْبَهَ بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) منَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ علیه السلام (۳)
▪️هیچ کس در شباهت به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) همچون حسن بن علی (علیه السلام) نبود.
✔️آن وجود مقدسی که ثمره فؤاد بودند برای رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم). چنانکه فرمودند تین، میوه ای بهشتی است (۴) و در خصوص حضرت سبط اکبرشان (علیه السلام) فرمودند او پسر و فرزندم و بضعة و نور دیده و میوه قلب من است: و أَمَّا الْحَسَنُ فَإِنَّهُ ابْنِي وَ وُلْدِي وَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ قُرَّةُ عَيْنِي وَ ضِيَاءُ قَلْبِي وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِي (۵)
☑️این حقیقت که «تین» هم به وجود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) دلالت دارد و هم به وجود مبارک سبط اکبرِ ایشان، حسن بن علی المجتبی (علیه السلام)، بدین معناست که تجلی تمامی صفات محمدی، در حضرت السید السبط الأکبر (علیه السلام) به ظهور مطلق رسیده است.
➖چنانکه حضرت صادق الائمه (علیه السلام) فرمودند : و كَانَ الْحَسَنُ أَشْبَهَ النَّاسِ بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) خُلُقاً وَ سُؤْدُداً وَ هَدْياً (۶)
▪️شبیه ترین فرد به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) هم از منظر خُلق و هم سیادت و هم سیرت ، حضرت حسن المجتبی (علیه السلام) است
✔️و در روایت دیگر ، از لسان خود حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) بیان شده که : أمَّا الْحَسَنُ فَإِنَّ لَهُ هَدْيِي وَ سُؤْدُدِي (۷) : تمام سیادت و سیرت من برای اوست.
❇️🏴
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴
مخالفان کمعقل، متحجر و مشکوک واکسیناسیون، وارد فاز فتنه مذهبی شده و در حال اخذ فتوا از علما برای تحریک و به جان هم انداختن مردم هستند.
واکسیناسیون تاکنون باعث ریشه کن شدن چندین بیماری از جمله آبله، سرخک و فلج اطفال در ایران و جهان شده است.
عدهای با بی اطلاعی و حسن نیت؛
عدهای بخاطر کجفهمی و لجبازی؛
عدهای دانسته و مغرضانه برای کشتهسازی؛
و عدهای برای ایجاد دوقطبی و دودستگی بین مردم علیه واکسیناسیون کرونا که مصداق شرعی و عقلی دفع ضرر محتمل و پیشگیری از بیماری و مرگ میباشد در حال فعالیت مخرب و ضدمردمی و مفسده انگیز هستند.
دلایل و شواهدی که مخالفان واکسن مطرح میکنند تماما توهم توطئه، آسمان و ریسمان، دروغ و شایعات است.
دلیل گسترش موجهای فتنه انگیز علیه واکسیناسیون، بازیگری عناصر شیاد و دروغگو و کلاهبردار با پوشش طب سنتی و اسلامی است که متاسفانه از بین برخی از اقشار مذهبی و عناصر ساده لوح یارگیری نموده اند.
عدم برخورد به موقع با این فتنه، رفته رفته دامنه فتنه را عمیق تر خواهد کرد.
✍#خیانت_خواص
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴
❇️🏴
#حسنیه
❇️ حسنُ الحَسَن (علیه السلام) في القرآن
✨و التِّينِ وَ الزَّيْتُون
(سوره مبارکه تین، آیه ۱)
🔘آیه اول سوره مبارکه تین، در مقام بیان فضیلتی از فضائل ذاتی حضرت امام البقیع حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) است. چنانکه در روایات متعدد از حضرت جعفر الصادق، موسی الکاظم و علی الرضا (علیهم الصلوة و السلام) تصریح شده است که: التِّينِ الْحَسَنُ (علیه السلام) (۱)
▪️مقصود از «تین» حضرت السید السبط الاکبر، امام حسن مجتبی (علیه السلام) است.
☑️تین در یک بطن اشاره دارد بر وجود حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) : التِّينُ رَسُولُ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) (۲) و در بطن دیگر بر حضرت أشبه الناس بالرسول، امام حسن مجتبی (علیه السلام) دلالت می نماید: لمْ يَكُنْ أَحَدٌ أَشْبَهَ بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) منَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِيٍّ علیه السلام (۳)
▪️هیچ کس در شباهت به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) همچون حسن بن علی (علیه السلام) نبود.
✔️آن وجود مقدسی که ثمره فؤاد بودند برای رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم). چنانکه فرمودند تین، میوه ای بهشتی است (۴) و در خصوص حضرت سبط اکبرشان (علیه السلام) فرمودند او پسر و فرزندم و بضعة و نور دیده و میوه قلب من است: و أَمَّا الْحَسَنُ فَإِنَّهُ ابْنِي وَ وُلْدِي وَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ قُرَّةُ عَيْنِي وَ ضِيَاءُ قَلْبِي وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِي (۵)
☑️این حقیقت که «تین» هم به وجود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) دلالت دارد و هم به وجود مبارک سبط اکبرِ ایشان، حسن بن علی المجتبی (علیه السلام)، بدین معناست که تجلی تمامی صفات محمدی، در حضرت السید السبط الأکبر (علیه السلام) به ظهور مطلق رسیده است.
➖چنانکه حضرت صادق الائمه (علیه السلام) فرمودند : و كَانَ الْحَسَنُ أَشْبَهَ النَّاسِ بِرَسُولِ اللَّهِ (صلی الله علیه و آله و سلم) خُلُقاً وَ سُؤْدُداً وَ هَدْياً (۶)
▪️شبیه ترین فرد به رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) هم از منظر خُلق و هم سیادت و هم سیرت ، حضرت حسن المجتبی (علیه السلام) است
✔️و در روایت دیگر ، از لسان خود حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) بیان شده که : أمَّا الْحَسَنُ فَإِنَّ لَهُ هَدْيِي وَ سُؤْدُدِي (۷) : تمام سیادت و سیرت من برای اوست.
❇️🏴
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴
❇️🏴
#حسنیه
◀️ اما «تین» در وجهی دیگر بر شهر «مدينة» یعنی ارض طیبی که متضمن بدن مطهر و مقدس صاحب و سیّد مدينة است، دلالت دارد.
☑️چنانکه حضرت ختمی مرتبت (صلی الله علیه و اله و سلم) در تفسیر ذیل آیات سوره مبارکه تین، بیان نمودند که «تین» یکی از بلاد و سرزمین هایی است که خداوند عزوجل آن را برگزیده و آن همان شهر مدینه می باشد:
▫️إنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى اخْتَارَ مِنْ كُلِّ شَيْءٍ أَرْبَعَةً .. اخْتَارَ مِنَ الْبُلْدَانِ أَرْبَعَةً فقَالَ عَزَّ وَ جَلَ «وَ التِّينِ وَ الزَّيْتُونِ وَ طُورِ سِينِينَ وَ هذَا الْبَلَدِ الْأَمِينِ» فالتِّينُ الْمَدِينَةُ وَ الزَّيْتُونُ بَيْتُ الْمَقْدِسِ وَ طُورُ سِينِينَ الْكُوفَةُ وَ هَذَا الْبَلَدُ الْأَمِينُ مَكَّةُ (۸)
▪️خداوند عزوجل از میان سرزمین ها، چهار بلاد را برگزیده که عبارتند از : تین؛ زیتون: طور سینین؛ و بلد امین (اشاره به آیات سوره مبارکه تین) مقصود از تین، مدینه است؛ زیتون ، بیت المقدس است؛ طور سینین کوفه است و بلد امین ، مکه میباشد.
⏪لذا «تین» (در وجهی دیگر) دلالت دارد بر مدینه؛ آن بقعه مبارکه ای که متضمن بدن مطهر حضرت کریم آل طه، حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) است؛ ارض طیبه ای که در معراج ، رسول اکرم (صلی الله علیه و اله و سلم) بر آن فرود آمده و نماز گذارد: فنَزَلَ بِي جَبْرَئِيلُ علیه السلام فَقَالَ صَلِّ فَصَلَّيْتُ ؛ فَقَالَ تَدْرِي أَيْنَ صَلَّيْتَ ؟ فقَالَ صَلَّيْتَ بِطَيْبَةَ وَ إِلَيْهَا مُهَاجَرَتُكَ (۹)؛ نزل بأرض طيبة (وهي المدينة) (۱۰) : پیامبر اکرم (صلوات الله علیه) در شب معراج به زمین طیبی نازل شد که مقصود همان مدینة است.
🖋شهر مدینه با سیّد آن شناخته میشود؛ با صاحبِ بقعة المبارکه یعنی حضرت سبط اکبر ، حسن بن علی المجتبی (علیه السلام) ؛ لذا جنة البقیع با اولین امامی که در آن مدفون گردیده است، شناخته و معروف و عَلَم گردید.
☑️تنها امامی که بیشترین نشانه ها از ایشان در شهر مدینه وجود دارد، حضرت سید شباب اهل الجنة ، حسن المجتبی (علیه السلام) است. در جای جای شهر مدینه، اثر و نشانه ای از آن حضرت ظاهر است: بیت علی و فاطمه (علیهم السلام) ؛ مسجد النبی (صلوات الله علیه) ؛ کوچه های بنی هاشم و جنة البقیع.
🏴چنانکه در نقل وارد شده که با شهادت حضرت امام البقیع، حسن بن علی (علیه السلام)، شهر مدینه یکپارچه شیون و گریه شد؛ قبرستان بقیع پر از جمعیت گردید و تا هفت روز بازارها تعطیل بود و شهادت آن حضرت، نخستین خواری برای اعراب (غیر شیعیان) به شمار می رفت (۱۱). این خواری نیز به سبب تیر باران شدن بدن مطهر آن حضرت توسط ملاعین بود.
🖋لذا حضرت قرآن در آیه اول سوره مبارکه تین، به «تین» قسم یاد می کند: قسم به وجود حضرت أشبه الناس بالرسول، حضرت سید السادات که شأن سیادت حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) برای ایشان است؛ قسم به بقعة المبارکة و صاحب آن؛ قسم به سرزمین مدینه که با نام صاحب و سیّد و سَرور آن شناخته شده و عَلم گردیده است ؛ آن وجود مقدسی که در بقعة المبارکة، جنة البقیع مدفون گردید و مدینه از آن پس تماما رنگ و بوی حسنی گرفت.
ا┅═✧❁منابع ❁✧═┅ا
(۱). تفسير فرات الكوفي ؛ ص۵۷۸؛ البرهان في تفسير القرآن ؛ ج۵ ؛ ص۶۹۲؛ تأويل الآيات الظاهرة في فضائل العترة الطاهرة، ص: ۷۸۷
(۲). تفسير القمي ؛ ج۲ ؛ ص۴۲۹
(۳).الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج۲، ص: ۶
(۴). بحار الأنوار ؛ ج۶۳ ؛ ص۱۸۶
(۵).الأمالي( للصدوق)، النص، ص: ۱۱۵
(۶). الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ؛ ج۲ ؛ ص۶
(۷). الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد ؛ ج۲ ؛ ص۷
(۸) .الخصال ؛ ج۱ ؛ ص۲۲۵؛ معاني الأخبار، النص، ص: ۳۶۵؛ البرهان في تفسير القرآن، ج۵، ص: ۶۹۴
(۹).بحار الأنوار ؛ ج۱۸ ؛ ص۳۱۹
(۱۰).مستدرک سفینة البحار، ج۹ ص۳۴۹
(۱۱). الطبقات الکبري ج۱۰ صص۳۴۲ تا ۳۵۳
❇️🏴
❇️🏴 ❇️🏴 ❇️🏴
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
t.me/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
ble.ir/mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️📸 واقعیت ادعای کذب آزار جنسی بازرسان زن آژانس انرژی اتمی چه بود؟
🎥 پاسخ غریبآبادی به ادعای آزارجسمی بازرسان آژانس در ایران
اقدامات جدید ایران برای حفاظت از تاسیسات هستهای
🔹اخیرا رسانههای خارجی مدعی تشدید اقدامات امنیتی در خصوص بازرسان آژانس در ایران شده بودند. نماینده ایران در وین در این مورد گفته: «اقدامات امنیتی در تأسیسات هستهای، به طور منطقی تشدید و محکم شدند و بازرسان آژانس هم به تدریج خود را با مقررات جدید وفق دادهاند.»
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رویکرد رسانههای دشمن در ماجرای افغانستان چه بود
🔹مهدیان، کارشناس رسانهای: سیاست رسانههای معاند در موضوع افغانستان، به جای مخابره اخبار آنجا، ایجاد بیاعتمادی مردم به حاکمیت ایران بود. اینها با قرینهسازی سعی داشتند القا کنند که طالبان همان جمهوریاسلامی است اما موفق نشدند.
🔹سپس سعی کردند القا کنند که ایران حامی طالبان است اما رهبر انقلاب گفتند ما از مردم افغانستان حمایت میکنیم. درنهایت هم به بهانه پنجشبر گفتند ایران به افغانستان لشکرکشی کند.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
💢توضیحات وزارت کشور درباره فیش حقوق نجومی مدرس خیابانی
🔹🔸متن کامل اطلاعیه روابط عمومی وزارت کشور، بدین شرح است:
♦باسمه تعالی
نظر به درج اخبار مغشوش درخصوص استاندار منتخب استان سیستان و بلوچستان جناب آقای مدرس خیابانی و با تأکید بر رویکرد وزارت کشور در انتخاب مدیران استانی بر اساس شاخصهای؛ سلامت اقتصادی، عقلانیت انقلابی، کارآمدی با رویکرد پیشرفت همهجانبه به ویژه در مناطق کمتر برخوردار کشور، موارد ذیل به استحضار اصحاب شریف رسانه و عموم مخاطبان میرسد؛
۱.طبق توضیحات و اطلاعات منتشر شده از مسئولان «شرکت سرمایه گذاری امید» درباره آنچه تحت عنوان فیش حقوقی منتسب به جناب آقای مهندس «مدرس خیابانی» پیشتر در برخی رسانهها منتشر شده است، کاملا ًروشن است که سند مذکور شامل تجمیع معوقات و مطالبات مربوط به چندین ماه فعالیت ایشان میباشد. بر مبنای این توضیحات، روند فوق برای سایر کارکنان و مدیران آن مجموعه،به همین منوال محاسبه و پرداخت شده است.
۲.بررسیها نشان میدهد، برخلاف ادعاهای مطرح شده در برخی رسانهها، حقوق دریافتی ایشان منطبق بر قوانین، مقررات و ضوابط بوده و در این رابطه سقف مجاز قانونی رعایت شده است.
۳.جناب آقای مهندس مدرس خیابانی، دارای مراتب تعهد، پاکدستی، مسئولیتپذیری و برخوردار از سوابق استوار اجرائی و پیشینه روشن مدیریتی بهویژه در عرصههای اقتصادی میباشند. بر همین اساس انتخاب ایشان بهعنوان استاندار استان سیستان و بلوچستان، باهدف به میدان کشاندن همه ظرفیتهای اقتصادی بومی در جهت رفع محرومیتها و پیشبرد روند پیشرفت پایدار و همهجانبه در خطه زرخیز جنوب شرق کشور صورت گرفته است. در این راستا وزارت کشور امیدوار است با همراهی و حمایت عموم مردم، اقشار، اصناف مختلف و نخبگان مختلف در استان و با استفاده از تجارب متعدد استاندار منتخب در حوزههای گوناگون اقتصادی، ریلگذاری لازم را برای تحقق بخشیدن به تمامی ظرفیتهای سرشار استان سیستان و بلوچستان صورت پذیرد.
۴. وزارت کشور ضمن استقبال از شفافیت اطلاعات و لزوم نظارت مردمی بر مدیران، بر نقش مهم رسانهها در ارتقای اعتماد عمومی در کشور از طریق ارائه اخبار دقیق به جامعه و اخلاقی ساختن فضای سیاسی رسانه ای کشور تأکید میکند
روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت کشور
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup
🔻تکذیب ادعای علی تاجرنیا اینبار از سوی رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت
🔸محمدرضا شانه ساز با تکذیب خبرهای بیاساس مبنی بر پیش فروش واکسنهای داخلی و تغییر سیاستهای وزارت بهداشت گفت: خبرهای منتشر شده در مورد پیشخرید واکسن از شرکتهای داخلی تولیدکننده واکسن به هیچ عنوان صحت ندارد، پیش خرید حتی به شکل ریالی انجام نشده و این اخبار کذب، مورد تایید سازمان غذا و دارو نیست.
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
👇👇👇👇👇
@mobahesegroup