eitaa logo
کانال رسمی پاسخ به شبهات و شایعات
24.5هزار دنبال‌کننده
12.1هزار عکس
8.8هزار ویدیو
222 فایل
پاسخگویی به شبهات وشایعات ومباحث دینی مدعیان دروغین وعرفانهای کاذب مدیر کانال👇 @sollemassama ادمین کانال👇 @Morteza_Kahromi کانال خبری ما @news_revolution 👇 ادمین تبادل وتبلیغ @F_Gh14 👇کانال پرسمان‌دینی ما @porseman_onlin
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ متن شایعه 👇👇👇 " امام زاده سیار جهت مناطق دور دست و فاقد امام زاده !! نفهمیدن درد بزرگیست ! این تصویر امام زاده بیژن هست که برای مناطق دور دست ساخته شده و سیار هست . امامزاده عربی به نام بیژن که با خودرو جابجا میشه ... ! " ✅ پاسخ به شایعه 👇😔 "امامزاده سیار و امامزاده بیژن ...!!" : 1️⃣ موردی به نام امامزاده سیار نداریم و با مبانی عقلی و مذهبی نیز همخوانی ندارد ! 2️⃣ این تصویر مربوط به انتقال ضریح جدید امامزاده بیژن در مازندران است که با شیطنت عده ای به نام امامزاده سیار معرفی شده است ! 3️⃣ این امامزاده اگر چه به نام بیژن مشهور است اما نام حقیقی ایشان "سید محمد" است . در گذشته به‌دلیل وجود دو امامزاده همنام به نام «سیدمحمد» در روستای «کُپ سفلی» از توابع استان مازندارن، نام یکی از آن‌ها، به انتخاب مردم محلی تغییر کرد. 4️⃣ آن‌ها برای یکی از سیدمحمدها، نام «بی‌جِن» را انتخاب کردند، به این دلیل که آن مکان را بدون جن می‌دانستند و بعدها، «بی‌جن» در محاوره به «بیژن» تغییر کرد. در حال حاضر با همت اداره اوقاف نام صحیح سید محمد مجددا برای ایشان درج شده است . 5️⃣ ایشان دارای کرامت بوده و در شجره‌نامه‌ ضیاءالدین کجوری در سال 1373 هجری قمری، نسب این امامزاده بررسی شده است . مستندات این امامزاده در اداره‌ اوقاف شهرستان نور وجود دارد که طبق مستندات، امامزاده بیژن با 14 واسطه به امام سجاد (ع) منتسب است. www.bloghnews.com/fa/doc/news/23255/ 6️⃣ با کمی تفکر و تحقیق و عدم ارسال هر مطلبی برای سایرین ، می توان از انتشار مطالب دروغ که بعضا تاثیرات مخربی هم بر مخاطبان دارند ، جلوگیری نمود . کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
⭕️ نوشته عبری تیتراژ زیرخاکی چه معنایی دارد؟ 🔹در تیتراژ مجموعه زیرخاکی و به روی سکه‌ای قدیمی نوشته‌ای عبری دیده می‌شود. 🔹این نوشته ترجمه عبارت «اسرائیل دزد عتیقه است» می‌باشد که ‌اشاره‌ای دارد به ماهیت و سابقه صهیونیست‌ها در تاراج ثروت ملت‌های مظلوم و علاقه آنان در مال‌اندوزی‌های غیرمشروع! /مصاف @mobahesegroup
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جنگ روایت ها 🔻این فیلم که تحت عنوان شلیک موشک نور از ناو جماران و اصابت آن به ناو کنارک در حال پخش است ، مربوط به تست موشک ضد کشتی NSM یا Naval strike missile هست که یک موشک کروز ضد کشتی نروژی است. #سواد_رسانه_ای @mobahesegroup
⛔️ متن شایعه ⛔️ " شیوه صحیح قرآن به سر نهادن در شبهای قدر: در آن بخش از دعا که قرآن ها را برابر چهره می گیرند،قرآن را به شکل استخاره باز کرده و روبروی چهره می گیریم. آنجا هم که بنا است قرآن بر سر گذاشته شود بدون این که صفحه باز شده تغییر کند آن را روی سر قرار دهید. به این شکل که قرآن به شکل باز شده و رو به بالا باشد. یعنی صفحات و نوشته ها رو به آسمان و جلد قرآن روی سر قرار می گیرد.بعد از برداشتن قرآن از سر آن صفحه را علامت گذارده یا شماره صفحه را حفظ کنید تا سر فرصت مطالعه کنید.آنچه در این 2 صفحه به دست شما رسیده، تقدیری است که در شب قدر مقدر شده. یعنی خوانشی است بر احوالات شما در سالی که پیش رو دارید. اینگونه است که آن چه در شب قدر نازل می شود سرنوشت یک ساله را معین می کند.خوشا به حال آنانی که در این چند شب، هر شبشان صفحه ای روشن تر و پسندیده تر از شب قبل دارد. منبع: هزار و یک نکته حضرت علامه حسن حسن زاده آملی . التماس دعا " 🔴 در پاسخ به شایعه "شیوه صحیح قرآن به سر نهادن در شبهای قدر !!" : 1️⃣ این متن صحت ندارد و چنین مطلبی در کتاب هزار و یک نکته علامه حسن زاده آملی وجود ندارد! 2️⃣ صرف نظر از ادبیات متفاوت این متن با ادبیات رایج علامه، چنین متنی در دیگر آثار دیگر ایشان نیز یافت نمی شود! http://shayeaat.ir/extrapage/amoli 3️⃣ در این کتاب تنها از بسر گرفتن قرآن در نکته ۴۹۰ صحبت شده که برخلاف متن شایعه که به ظواهر توجه دارد، مخاطب را دعوت به توجه و حضور قلب می نماید! "در ليالى قدر قرآن به دل كن، نه فقط قرآن به سر، كه اولى جوهر ذات تو گردد و دومى خارج از گوهر تو است." 4️⃣ روایات متعددی از قرآن به سر گرفتن در شبهای قدر از معصومین (ع) وجود دارد و منظور این است که با پناه بردن به قرآن، در رأس همه امور ما قرآن قرار بگیرد و تمام شئون زندگی ما قرآنی شود. http://yon.ir/13DC 5️⃣ ظاهر قرآن براى همگان قابل فهم است اما معمولا سرنوشتی که ادعا شده، از ظاهر آیات قابل برداشت نیست! فهم باطن قرآن نیاز به ابزارهای ظاهری و معنوی دارد که در اختیار عموم نیست. http://yon.ir/B7Od کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِيٓ أُنْزِلَ فِيهِ الْقُرْآنُ هُدًى لِلنَّاسِ وَبَيِّنَاتٍ مِنَ الْهُدَىٰ وَالْفُرْقَانِ ۚ ... [این است‌] ماه رمضان كه قرآن در آن نازل شده، قرآنی كه سراسرش هدایتگر مردم است و دارای دلایلی روشن از هدایت می‌باشد، و مایه جدایی [حق از باطل‌] است... (بقره،۱۸۵) 🍀 طرح بهار قرآن 🍀 1⃣ فایل صوتی قرائت جزء 20 به روش تحدیر (تندخوانی) 2⃣ فایل صوتی چکیده تفسیر جزء 20 👇👇👇 @mobahesegroup
AUD-20200513-WA0035.mp3
15.74M
🌺چکیده تفسیر جزء بیستم مفسر:استاد وحیدی (ستاد مهارت‌های تفسیر قرآن کریم) تحت نظارت حجه الاسلام والمسلمین قرائتی 🔆گروه قرآنی مصیر @mobahesegroup
👉 @mobahesegroup
ا❇️⚪️❇️⚪️❇️ ا⚪️❇️⚪️❇️ ا❇️⚪️❇️ ا⚪️❇️ ا❇️ #معرفی_سادات (جلسه 7) #سادات #کتابشناسی بسم الله الرحمن الرحیم اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ 💎 الساده الاشراف 🔹 نشریه تخصصی در علم انساب است که در لبنان منتشر می شود. دومین شماره این نشریه در ماه ربیع الاخر با موضوعات ذیل نشر یافته است: 🔹 معرفت طبقات انساب 🔹 عقیده اهل بیت 🔹 ترجم اعلام اهل بیت 🔹 امام زین العابدین 🔹 نقابه الاشراف 🔹 خانواده های سادات در عالم اسلامی 🔹 میراث کتب انساب چاپی و خطی 🔹 ضریح آل بیت 🔹 اخلاق آل بیت و آداب السید 💎 شایان ذکر است که از این نشریه دو شماره تحت عنوان شماره صفر و شماره یک در موضوعات مرتبط با سادات و اهل بیت در لبنان چاپ و منتشر شده است. ❇️ ⚪️❇️ ❇️⚪️❇️ ⚪️❇️⚪️❇️ ❇️⚪️❇️⚪️❇️ 👉 @mobahesegroup
برخورد امیرالمومنین علیه السلام با مسئولان خواهم و مفسدان اقتصادی @mobahesegroup
«بهشت» در گرو نُه کار ⁉️ متن پرسش : 👇👇👇 قرآن در سوره «معارج» چه کارهایی را باعث بهشتی شدن انسان معرفی نموده است؟ 🔰 پاسخ اجمالی: «قرآن» در سوره «معارج» با برشمردن مجموعه صفات نه گانه: مداومت بر نماز، قرار دادن حقّ ثابتى در اموال براى محرومان، ايمان به روز جزا، ترس از عذاب پروردگار، حفظ دامان از بى عفتى، اداء امانت، وفاء به عهد، اداء شهادت به حقّ و محافظت بر آداب و شرايط و روح نماز، به صاحبانِ آنها وعده بهشت داده مي فرمايد: «اين گروه با عظمت، در باغ هاى بهشتى گرامى داشته مى شوند». تعبيرى كه هم واجد نعمت هاى مادى و هم روحانى است. ✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇👇 در سوره «معارج» از آيه 22 تا 34 مجموعه صفاتى را ضمن بيانِ نه صفت بيان مى كند و به دنبال آن وعده بهشت به صاحبان آنها مى دهد، اين صفات عبارتند از: مداومت بر نماز، قرار دادن حقّ ثابتى در اموال براى محرومان، ايمان به روز جزا، ترس از عذاب پروردگار، حفظ دامان از بى عفتى، اداء امانت، وفاء به عهد، اداء شهادت به حقّ و محافظت بر آداب و شرايط و روح نماز و به دنبال آن مى فرمايد: «اُولئكَ فِي جَنّاتٍ مُكْرَمُونَ»؛ (اين گروه با عظمت، در باغ هاى بهشتى گرامى داشته مى شوند). تعبيرى كه هم واجد نعمت هاى مادى و هم روحانى است. نكته جالب اينكه: اين صفاتِ نه گانه از نماز شروع مى شود و به نماز پايان مى يابد، با اين تفاوت كه در مرحله نخست از مداومت بر نماز سخن مى گويد و در مرحله آخر از محافظت بر آن كه تفسير به حفظ آداب و شرايط و خصوصيات آن شده است، آداب و شرايطى كه هم ظاهر نماز را از فساد و بطلان حفظ مى كند، هم روح نماز را كه حضور قلب است تقويت مى نمايد و هم موانعى را كه سدّ راه قبول آن است؛ همچون خوردن اموال حرام، نوشيدنِ شراب، غيبت و امثال آن، از بين مى برد. به اين ترتيب آغاز اعمال خير، نماز است و پايان آنها نيز نماز مى باشد و اتفاقاً از نظر برنامه زمانى نخستين چيزى كه بر انسانِ بالغ واجب مى شود نماز و آخرين چيزى كه تا پايان عمر نيز همراه اوست، نماز است. جالب اينكه محافظتِ انسان نسبت به نماز طرفينى است، هم او بايد نماز را از خلل حفظ كند و هم نماز انسان را از تباهى و فساد محافظت مى كند و شاهد آن: «اِنَّ الصَّلوةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاءِ وَ الْمُنْكَرِ» است. اين سخن را با حديثى از رسول خدا(صلى الله عليه وآله) پايان مى دهيم فرمود: «مَنْ حَافَظَ عَلَيْهَا كانَتْ لَهُ نُوراً وَ بُرْهَاناً وَ نَجَاةً يَوْمَ الْقِيَامَةِ»(1)؛ (هركس نماز خود را محافظت كند نماز براى او مايه نور و روشنايى و آگاهى و نجات در روز قيامت است).(2) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
«خشونت خوب»، «خشونت بد»!؟ ⁉️ پرسش : 👇👇👇 آیا می توان «خشونت» را به خوب و بد تقسیم کرد؟ 🔰پاسخ اجمالی:👇👇 «خشونت» های حسن و نیک را می توان در مواردی خلاصه کرد. مانند: 1- خشونت به معنی قاطعیت و سرسختی در اجرای قانون و سختگیری در تحقق عدالت و صلابت در دفاع از حق. 2- خشونت قانونی، که سبب نظم در جامعه می شود. 3- خشونت رحمانی از سوی پروردگار که سبب تربیت و تکامل انسان ها می شود. 4- خشونت در قبال دشمنان، زورگویان و تعدی گران به حقوق مردم. 5- خشونت بازدارنده که از نظر شرع ضرورت دارد. 6- خشونت علیه خائنان، فتنه گران و خوارج. 7- خشونت با رهبران کفر و ظلم در راستای ریشه کنی ظلم و ظلمت و .... کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
نقش و اهمیت «خوف الهي» در کلام امام علی(ع) ⁉️ پرسش : 👇👇👇 امام علي(علیه السلام) در تبیین نقش و اهمیت «خوف الهي» چه می فرمایند؟ 🔰 پاسخ اجمالی: 👇👇 امام علي(ع) «خوف الهي» را سپری در برابر حوادث خطرناک می داند؛ به طوري كه اگر ترسی در کار نباشد خیلی زود انسان خود را به پرتگاه حوادث می افکند. از سوی دیگر، افراط و تفریط در خوف الهي نيز، سبب گرفتاری در حوادث مرگبار می شود. بر این اساس خوف از خدا در كلام امام(ع)، به معنی خوف از عدالت و مجازات هاى عادلانه اوست. اما اگر کسی تنها به رحمت او اميدوار باشد و اثرى از خوف در وجود آنها نباشد، به انواع گناهان آلوده می شود، از این رو در تعاليم دينى آمده كه انسان باايمان بايد با دو بال خوف و رجا پرواز كند. ✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇👇 امام علي(عليه السلام) در بخشي از حکمت 208 «نهج البلاغه» تاكيد مى كند كه اگر كسى خواهان امنيت و آرامش است بايد خائف باشد، هميشه خوف، سپرى است در برابر حوادث خطرناك و راز اين كه خداوند آن را در وجود انسان قرار داده، اين است كه اگر ترسى در كار نباشد خيلى زود انسان خود را به پرتگاه ها مى افكند و در چنگال حوادثِ سخت گرفتار مى سازد و به مرگ زودرس مبتلا مى شود. البته اگر اين خوف در حد اعتدال باشد به يقين سپرى در برابر بلاهاست و اگر به افراط بينجامد انسان را از تلاش و كوشش باز مى دارد و به محروميت دچار مى شود و اگر به تفريط گرايد و از موجودات خطرناك نترسد گرفتار انواع حوادث مرگبار خواهد شد. شك نيست كه خوف در كلام امام(عليه السلام) اشاره به خوف از خدا يعنى خوف از عدالت و مجازات هاى عادلانه اوست. كسانى كه داراى چنين خوفى باشند از عذاب الهى در دنيا و آخرت در امانند و به عكس آنها كه تنها به رحمت او اميدوار گردند و اثرى از خوف در وجود آنها نباشد آلوده انواع گناهان شده و گرفتار مجازات خداوند در اين سرا و آن سرا مى شوند. به همين دليل در تعليمات دينى ما كراراً آمده است كه انسان باايمان بايد با دو بال خوف و رجا پرواز كند. در وصاياى «لقمان» به فرزندش مسائل شگفت آورى وجود دارد، امام صادق(عليه السلام) از وصاياى «لقمان حكيم» جمله اى را نقل کرده و مى فرمايد: «خَفِ اللهَ عَزَّوَجَلَّ خِيفَةً لَوْ جِئْتَهُ بِبِرِّ الثَّقَلَيْنِ لَعَذَّبَكَ وَ أرْجُ اللهَ رَجاءً لَوْ جِئْتَهُ بِذُنُوبِ الثَّقَلَيْنِ لَرَحِمَكَ»(1)؛ (آن گونه از خداوند عزوجل ترسان باش كه اگر تمام اعمال نيك جن و انس را به جا آورى احتمال ده كه تو را [به سبب بعضى از اعمالت] عذاب مى كند و آنچنان به خداوند اميدوار باش كه اگر گناه انس و جن را انجام داده باشى ممكن است مشمول رحمت او واقع شوى). سپس امام صادق(عليه السلام) افزود: پدرم چنين مى فرمود: «إنّه لَيْسَ مِنْ عَبْدٍ مُؤْمِنٍ إلَّا وَ فِي قَلْبِهِ نُورَانِ: نُورُ خِيفَةٍ وَ نُورُ رَجاءٍ لَوْ وُزِنَ هذَا لَمْ يَزِدْ عَلَى هذَا وَ لَوْ وُزِنَ هذَا لَمْ يَزِدْ هذَا»(2)؛ (در قلب هر فرد با ايمانى دو نور هست: نور خوف و نور رجا، اگر اين را وزن كنند چيزى اضافه بر آن نيست و اگر آن را وزن كنند چيزى اضافه بر اين نخواهد بود). البته منظور اين نيست كه واقعاً همه گناهان را انجام مى دهند و با همان حالت از دنيا مى روند، بلكه مقصود اين است كه اميدوار باشند سرانجام توبه مى كنند و در مقام اصلاح بر مى آيند و سپس از دنيا مى روند. در روايت ديگرى در همان باب از امام صادق(عليه السلام) نقل شده كه: «راوى عرض مى كند: جمعى از دوستان شما هستند كه خود را آلوده گناهان مى كنند و مى گويند: اميد [به رحمت خدا و محبت اهل بيت(عليهم السلام)] داريم، امام فرمود: «كَذَبُوا لَيْسُوا لَنا بِمُوالٍ»؛ (آنها دروغ مى گويند از دوستان ما نيستند)، سپس افزود: «اُولئِكَ قَوْمٌ تَرَجَّحَتْ بِهِمِ الاَمانِىُّ مَنْ رَجَا شَيْئاً عَمِلَ لَهُ وَ مَنْ خَافَ مِنْ شَىْءٍ هَرَبَ مِنْهُ»(3)؛ (آنها كسانى هستند كه در چنگال آرزوها گرفتار شده اند [؛ زيرا] كسى كه اميد به چيزى داشته باشد براى آن عمل مى كند و كسى كه از چيزى بترسد از آن مى گريزد).(4) کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
✅ پاسخ تفصیلی: 👆👆👇👇👇 «خشونت» های حسن و نیک را می توان در مواردی خلاصه کرد: 1- «خشونت» به معنای قاطعیت و سرسختی در اجرای قانون و سختگیری در تحقق عدالت و صلابت در دفاع از حق، که امام علی(علیه السلام) مصداق بارز آن بود. 2- «خشونت» قانونی و سختگیری طبق قانون؛ زیرا اگر چنین نباشد نظم در جامعه پدید نمی آید و در نتیجه حقوق آحاد و جوامع انسانی تضییع خواهد شد. و لذا قرآن کریم می فرماید: «وَمَنْ یتَعَدَّ حُدُودَ اللَّهِ فَأُولئِکَ هُمُ الظّالِمُونَ»(1)؛ (و هر کس از حدود الهی تجاوز کند، ستمکار است). 3- «خشونت» از سوی مقام مسؤول؛ زیرا دخالت نابجا و بی جواز از عناصر غیرمسؤول در ایجاد خشونت، نظم و امنیت عمومی را به مخاطره می اندازد. 4- «خشونت» رحمانی؛ زیرا خشونت از سوی خالق رحمان و مربی غمگسار، از آن جهت که به انگیزه تربیت و با هدف تکامل بخشی و طبعاً از سر مهر است، کاری ارزشی است. 5- «خشونت» در قبال دشمنان و حق ستیزان و تعدّی گران به حقوق مردم، آن گونه که قرآن می فرماید: «مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدّاءُ عَلَی الْکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُمْ»(2)؛ (محمد فرستاده خداست؛ و کسانى که با او هستند در برابر کفّار سرسخت و شدید، و در میان خود مهربانند). 6- «خشونت» در برابر زورگویان و ستم کیشان، آن گونه که امام علی(علیه السلام) خطاب به امام حسن و امام حسین(علیهما السلام) فرمود: «کُونَا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا»(3)؛ (خصم ستمکار و یار ستمکش باشید). 7- «خشونت» بازدارنده از نظر شرع ضرورت دارد، قرآن در این باره می فرماید: «فَإِنْ بَغَتْ إِحْداهُما عَلَی الْأُخْری فَقاتِلُوا الَّتِی تَبْغِی حَتّی تَفِی ءَ إِلی أَمْرِ اللَّهِ»(4)؛ (و اگر یکى از آن دو بر دیگرى تجاوز کند، با گروه متجاوز پیکار کنید تا به فرمان خدا بازگردد). 8- «خشونت» علیه خائنان و فتنه گران. خوارج، چهره در چهره امام علی(علیه السلام) می ایستادند و در حالی که هزاران مؤمن به حضرت اقتدا کرده بودند بر ضدّ او شعار می دادند. حضرت در ابتدا اجازه نمی داد کسی متعرّض آن ها شود، اما وقتی کار آن ها به خشونت و خیانت رسید و دست به شمشیر بردند و به اقدام عملی بر ضدّ امام علی(علیه السلام) انجامید و جنگ نهروان برپا شد، حضرت با آنان شدیداً برخورد کرد. و تنها جایی که پس از غلبه بر دشمن آشکارا حضرت بدان مباهات کرد اینجا بود، که فرمود: «أَیُّهَا النَّاسُ فَإِنِّی فَقَأْتُ عَیْنَ الْفِتْنَة»(5)؛ (ای مردم! من بودم که چشم فتنه را کندم). 9- «خشونت» با رهبران کفر و ظلم به جهت ریشه کن کردن ظلم و ظلمت، آن گونه که خداوند می فرماید: «فَقاتِلُوا أَئِمَّهَ الْکُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَیمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ ینْتَهُونَ»(6)؛ (با پیشوایان کفر پیکار کنید، چرا که پیمان آنها اعتبارى ندارد؛ شاید [با شدت عمل] دست بردارند). 10- «خشونت» برای اهداف برین انسانی و احقاق حق و استقرار عدالت، و لذا خداوند متعال می فرماید: «وَما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالْوِلْدانِ الَّذِینَ یقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیهِ الظّالِمِ أَهْلُها...»(7)؛ (چرا در راه خدا، و [براى رهایى] مردان و زنان و کودکانى که [به دست ستمگران] تضعیف شده اند، پیکار نمى کنید؟! همان افراد [ستمدیده اى] که مى گویند: پروردگارا! ما را از این شهر [مکّه]، که اهلش ستمگرند، بیرون ببر). 11- «خشونت» و قاطعیت و سرسختی و سازش ناپذیری در دفاع از دین، آن گونه که خداوند متعال می فرماید: «یا أَیهَا النَّبِی جاهِدِ الْکُفّارَ وَالْمُنافِقِینَ وَاغْلُظْ عَلَیهِمْ...»(8)؛ (اى پیامبر! با کافران و منافقان پیکار کن و بر آنان سخت بگیر!). 12- «خشونت» در دفاع از منافع ملّی و حراست از مصالح بشریت، و لذا خداوند متعال می فرماید: «وَقاتِلُوهُمْ حَتّی لا تَکُونَ فِتْنَهٌ...»(9)؛ (و با آن ها پیکار کنید؛، تا فتنه [و بت پرستی، و سلب آزادی از مردم] باقی نماند..). 13- «خشونت» در برابر «خشونت»، آنجا که قرآن کریم می فرماید: «فَمَنِ اعْتَدی عَلَیکُمْ فَاعْتَدُوا عَلَیهِ بِمِثْلِ مَا اعْتَدی عَلَیکُمْ»(10)؛ (و [بطور کلّى] هرکس به شما حمله کرد، همانند حمله وى بر او حمله کنید). زیرا گاهی «خشونت» را جز به «خشونت» نمی توان بر انداخت. از حضرت علی(علیه السلام) در نهج البلاغه روایت شده که فرمود: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ فَإِنَّ الشَّرَّ لَا یَدْفَعُهُ إِلَّا الشَّر»(11)؛ (سنگ را از همان جایی که دشمن پرتاب کرده، برگردانید، که شر را جز شر پاسخی نیست). 14– «خشونت» به عنوان واپسین چاره در برابر قضایا و بلایا، همان گونه که رفتار پیامبر و امامان اهل بیت(علیهم السلام) این چنین بوده که صبر کرده و سماحت می ورزیدند و تا ناچار نمی شدند خشم نمی گرفتند و خشونت نمی کردند.(12) @mobahesegroup
📖پند عارفانه 📝شب قدر یعنی: یک شب که با ولیّ‌ِ خدا سالک باشی، بهتر از هزار ماه است که خودت راه بروی 🔹️درك شب قدر، غير از بيدار بودن است؛ ممكن است آدم بيدار باشد، ابوحمزه بخواند، دعای جوشن كبير بخواند، همهٔ‌ كارها را بكند ولی به درك شب قدر نرسيده باشد. 🔸️درك شب قدر امر ديگری است؛ ورود به محيط ايمن الهی است. 🔹️اگر انسان توانست خودش را به ولیّ‌ِ خدا برساند، در كنار او بيش از هزار ماه جلو رفته است و اگر نرساند، هزار ماه هم كه خودش بدود آن كار را نمی‌كند. 🔸️يك شب كه با ولیّ‌ِ خدا سالك باشی و به آن وادی أيمن راه یابی، آن يك شب از هزار ماه كه خودت راه بروی بهتر است. 📕آیت‌الله میرباقری،۲۳رمضان۱۳۹۳ 📚کانال پند عارفانه(شعر، نصایح) @pand_arefaneh 🌹
عدم جایگزین شدن نماز شب قدر به جای نماز قضا ⁦⁉️ ⁩پرسش :👇👇 آیا خواندن نمازهای شب قدر جایگزین نماز قضا می شود و نماز قضا ساقط می شود؟ ✅پاسخ : 👇👇👇 نمازهای شب قدر و تمامی نمازهای مستحبی دیگر بجای نماز قضا محسوب نمی شوند. البته می توانند نماز قضا بخوانند که از ثواب اعمال این شب ها نیز بهره مند خواهند شد کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
چگونگی شب قدر در سراسر کره ی زمین ⁦⁉️⁩پرسش : 👇👇 با توجّه به این که شب در کره ی زمین برای کشورها متفاوت است،چگونه شب قدر در همه کره ی زمین یکی می باشد؟ ✅پاسخ :👇👇👇 شب يعنى قرار گرفتن سايه قسمتى از كره زمين بر روى قسمت ديگر؛ بنابراين، اگر شب قدر مثلا از مكّه شروع شود تا زمانى كه اين سايه تمام كره زمين را فرا گيرد شب قدر ادامه دارد. و در حقيقت شب قدر 24 ساعت طول مى‌كشد و در تمام كره زمين يك شب است کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
کیفیت نماز شب قدر ⁦⁉️⁩پرسش : 👇👇 لطفا بفرمایید که کیفیت نماز شب قدر چگونه است؟ ✅پاسخ :👇👇👇 از اعمال مستحب شب قدر، دو گونه نماز است: 1- دو رکعت نماز. در هر رکعت بعد از حمد، 7بار سوره توحيد و بعد از نماز، 70بار بگويد: استغفرالله و اتوب اليه. 2- صد رکعت نماز. (پنجاه نماز دو رکعتي). اين نمازها و ديگر نمازهاي مستحبي بجاي نماز قضا محسوب نمي شوند. البته مي توانند نماز قضا بخوانند که از ثواب اعمال اين شب ها نيز بهره مند خواهند شد. کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup
👉 @mobahesegroup
💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐 ⚜️ 💐 (جلسه6) ❇️زیارت الحسین و بکاء للحسین( علیه السلام) در لیالی قدر، اکسیر اعظم صیقل روح و جان از ظلمات گناهان می باشد. ✅شب قدر، شب آمرزش گناهان و توبه و استغفار است. 📗در مفاتیح الجنان قسمت اعمال مشترک شبهای قدر، به این روایت اشاره شده است که: 🔹هرکس شب‏ قدر را احیا بدارد، گناهانش آمرزیده می‏ شود، هرچند به شماره ستارگان آسمان و سنگینی کوهها و پیمانه دریاها باشد. 🔹تا جاییکه پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) فرموده‌اند: «کسی که به خدای یکتا و روز جزا ایمان داشته باشد و 👈شب قدر را احیا بدارد و از خداوند طلب بخشش کند، تمام گناهان او در این شب مورد مغفرت قرار خواهد گرفت و بخشیده خواهد شد». ✅از طرفی امام صادق(علیه السلام) درباره زیارت امام حسین(علیه السلام) در شب قدر فرمودند: ✨إذَا کَانَ لَیْلَهُ الْقَدْرِ فِیها یُفْرَقُ کُلُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ‏ نَادَی مُنَادٍ تِلْکَ اللَّیْلَهَ مِنْ بُطْنَانِ الْعَرْشِ إِنَّ اللَّهَ قَدْ غَفَرَ لِمَنْ زَارَ قَبْرَ الْحُسَیْنِ‏(ع) فِی هَذِهِ اللَّیْلَهِ» ✨ «هنگامی که شب قدر فرا برسد؛ یعنی شبی که در آن کارهای مصلحت‌‏آمیز عباد توزیع و تفریق می‌‏شود، از طرف عرش منادی ندا می‌‏کند: 👈خداوند متعال در این شب گناهان کسی را که به زیارت قبر حضرت امام حسین( علیه‌السلام )رفته می‌‏آمرزد. 🔹و در حدیث طولانی امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند: ✨انه لینظر من یبکیه فیستغفر له رحمة له،² 👈«به راستی حسین (علیه‌السلام) کسی را که برای او گریه می‌کند، می بیند و از روی رحمت برایش طلب آمرزش می‌کند. ⬅️پس زیارت و بکاء للحسین( علیه السلام) افضل الاعمال، در لیالی قدری است که افضل ایام است، و باعث پذیرش توبه و استغفار و آمرزش گناهان بندگان است. 📌و در شب قدر برترین دعا، بعد از طهارت قلوب ، دعا برای تعجیل در فرج امام زمانی است که این باب طهارت قلوب را بر تمام خلق میگشایند، آنگونه که در فرازی از زیارت ناحیه مقدسه حضرت ابا صالح المهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، خطاب به جد غریبشان ابا عبدالله الحسین( علیه السلام) می فرمایند: ✨یا جداه! فَلَئِنْ أَخَّرَتْنِي‏ الدُّهُورُ، وَ عَاقَنِي عَنْ نَصْرِكَ الْمَقْدُورُ،... فَلَأَنْدُبَنَّكَ صَبَاحاً وَ مَسَاءً، وَ لَأَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بَدَلَ الدُّمُوعِ دَما»؛ جدّ غریبم! اگر زمانه مرا به تاخیر انداخت و نتوانستم تو را در کربلا یاری کنم، پس صبح و شام بر تو ندبه میکنم و به جای اشک بر تو خون می گریم. ✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨ 📚مفاتیح الجنان اعمال لیالی قدر کامل الزیارات، باب ۳۲،ص۱۰۷، ح۳ کامل‌ الزیارات، ص۱۸۴ 💐 ⚜️ 💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐⚜️💐 کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
*شب قدر، شبی برای عروج* از کلام رهبری * *دلهای خود را برای اتّصال و ارتباط با حضرت حق آماده کنید* امروز روز نوزدهم ماه رمضان است و دیشب یکی از شبهایی بود که احتمال لیلةالقدر در آن وجود دارد. به‌طور کلّی ایّامِ بسیار عزیز و مبارکی است و دو شبِ طرفِ احتمال لیلةالقدر پیش روی ماست. مردم عزیز و مؤمن تهران در این اجتماع معنوی و روحانی دلهای خود را برای اتّصال و ارتباط با حضرت حق (جلّت عظمته و عظّم شأنه) آماده کنند و در شبهای قدری که باقی مانده است، آنچه را که خدای متعال از رحمت الهی در این ایّام و شبها برای مؤمنان وعده فرموده است، برای خود تأمین کنند. پروردگارا! توفیق درک لیلةالقدر و استفاده از برکات آن را به همه ما عنایت کن. ۱۳۸۲/۰۸/۲۳ * *استفاده از شب‌های قدر برای عروج معنوی* در ماه رمضان - در همۀ روزها و شبها - دلهایتان را هرچه می‌توانید با ذکر الهی نورانیتر کنید، تا برای ورود در ساحت مقدس لیلةالقدر آماده شوید؛ که "لیلةالقدر خیر من الف شهر تنزّل الملائکةوالرّوح فیها باًّذن ربّهم من کل امر". شبی که فرشتگان، زمین را به آسمان متصل می‌کنند، دلها را نورباران و محیط زندگی را با نور فضل و لطف الهی منور می‌کنند. شب سِلم و سلامت معنوی - سلام هی حتّی مطلع الفجر - شب سلامت دلها و جانها، شب شفای بیماریهای‌ اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادی و بیماریهای عمومی و اجتماعی؛ که امروز متأسفانه دامان بسیاری از ملتهای جهان، از جمله ملتهای مسلمان را گرفته است! سلامتی از همۀ اینها، در شب قدر ممکن و میسّر است؛ به شرطی که با آمادگی وارد شب قدر بشوید. ۱۳۷۶/۰۹/۰۵ می‌بینیم که مردم ما، جوانهای ما، زن و مرد ما با این شبها حقیقتاً قصد پالایش خود را دارند؛ دلها نرم می‌شود، چشم‌ها اشکبار می‌شود، روح‌ها لطیف می‌شود؛ روزه هم کمک کرده است. ما باید امیدوار باشیم، دعا کنیم و بکوشیم از این شبها برای عروج معنوی خود استفاده کنیم؛ چون نماز معراج و وسیله ی عروج مؤمن است. دعا هم معراج مؤمن است، شب قدر هم معراج مؤمن است. کاری کنیم عروج کنیم و از مزبله مادی که بسیاری از انسانها در سراسر دنیا اسیر و دچار آن هستند، هرچه می‌توانیم، خود را دور کنیم. دلبستگی‌ها، بدخلقی‌ها - خلقیات غیرانسانی، ضدانسانی - روحیات تجاوزگرانه، افزون خواهانه و فساد و فحشا و ظلم، مزبله‌های روح انسانی است. این شبها باید بتواند ما را هرچه بیشتر از اینها دور و جدا کند. ۱۳۸۳/۰۸/۱۵ * *در قیامت به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد* شب قدر، فرصتی برای مغفرت و عذرخواهی است. از خدای متعال عذرخواهی کنید. حال که خدای متعال به من و شما میدان داده است که به سوی او برگردیم، طلب مغفرت کنیم و از او معذرت بخواهیم، این کار را بکنیم، والّا روزی خواهد آمد که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لایؤذن لهم فیعتذرون». خدای نکرده در قیامت، به ما اجازه عذرخواهی نخواهند داد. به مجرمین اجازه نمی‌دهند که زبان به عذرخواهی باز کنند؛ آن‌جا جای عذرخواهی نیست. این‌جا که میدان هست، این‌جا که اجازه هست، این‌جا که عذرخواهی برای شما درجه می‌آفریند، گناهان را می‌شوید و شما را پاک و نورانی می‌کند، از خدای متعال عذرخواهی کنید. این‌جا که فرصت هست، خدا را متوجّه به خودتان و لطف خدا و نگاه محبّت الهی را متوجّه و شامل حال خودتان کنید. «فاذکرونی اذکرکم»؛ مرا به یاد آورید، تا من شما را به یاد آورم. امروز که خدای متعال اجازه داده است که شما به زاری، تضّرع و گریه بپردازید، دست ارادت به سوی او دراز کنید، اظهار محبّت نمایید و اشک صفا و محبّت را از دل گرم خودتان به چشمهایتان جاری سازید. این فرصت را مغتنم بشمارید، والّا روزی هست که خدای متعال به مجرمین بفرماید: «لاتجأروا الیوم»؛ بروید، زاری و تضّرع نکنید، فایده‌ای ندارد: «انّکم منّا لاتنصرون». این فرصت، فرصت زندگی و حیات است که برای بازگشت به خدا در اختیار من و شماست و بهترین فرصتها ایامی از سال است که از جمله آنها ماه مبارک رمضان است و در میان ماه مبارک رمضان، شب قدر! ۱۳۷۶/۱۰/۲۶ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
* *بهترین اعمال در این شب، دعاست* فرمود «لیلةالقدر خیر من الف شهر» شبی که به عنوان لیلةالقدر شناخته شده است و مردد است بین چند شب در ماه رمضان، از هزار ماه برتر و بالاتر است. در ساعت‌های کیمیایی لیلةالقدر، بنده‌ی مؤمن باید حداکثر استفاده را بکند. بهترین اعمال در این شب، دعاست. درباره‌ی دعا هم امروز مطالبی را به شما برادران و خواهران عرض می‌کنم. احیاء هم برای دعا و توسل و ذکر است. نماز هم - که در شب‌های قدر یکی از مستحبات است - در واقع مظهر دعا و ذکر است. در روایت وارد شده است که دعا «مخّ العبادة»؛ مغز عبادت، یا به تعبیر رایج ماها، روح عبادت، دعاست. دعا یعنی چه؟ یعنی با خدای متعال سخن گفتن؛ در واقع خدا را نزدیک خود احساس کردن و حرف دل را با او در میان گذاشتن. دعا یا درخواست است، یا تمجید و تحمید است، یا اظهار محبت و ارادت است؛ همه‌ی اینها دعاست. دعا یکی از مهمترین کارهای یک بنده‌ی مؤمن و یک انسان طالب صَلاح و نجات و نجاح است. دعا در تطهیر روح چنین نقشی دارد. ۱۳۸۴/۰۷/۲۹ * *در شب‌های قدر برای مسائل خود، کشور و مسلمین دعا کنید* شب قدر هم در میان این سه شب است. طبق روایتی که مرحوم «محدّث قمی» نقل می‌کند، سؤال کردند که کدام یک از این سه شب - یا دو شب بیست‌ویکم و بیست‌وسوم - شب قدر است؟ در جواب فرمودند: چقدر آسان است که انسان، دو شب - یا سه شب - را ملاحظه شب قدر کند. چه اهمیت دارد بین سه شب مردّد باشد. مگر سه شب چقدر است؟ کسانی بوده‌اند که همه ماه رمضان را از اول تا آخر، شب قدر به حساب می‌آوردند و اعمال شب قدر را انجام می‌دادند! قدر بدانید. این روزها را قدر بدانید. شبهای قدر را حقیقتاً قدر بدانید. قرآن صریحاً می‌فرماید: «خیر من الف شهر»؛ یک شب بهتر از هزار ماه است! این خیلی ارزش دارد. شبی است که ملائکه نازل می‌شوند. شبی است که روح نازل می‌شود. شبی است که خدای متعال آن را به عنوان سلام دانسته است. سلام، هم به معنی درود و تحیّت الهی بر انسانهاست، هم به معنای سلامتی، صلح و آرامش، صفا میان مردم، برای دلها و جانها و جسمها و اجتماعات است. از لحاظ معنوی، چنین شبی است! شبهای قدر را قدر بدانید و برای مسائل کشور، مسائل خودتان، مسائل مسلمین و مسائل کشورهای اسلامی دعا کنید. ۱۳۷۶/۱۰/۲۶ * *تفکّر و تأمّل در آیات خلقت و تأمّل در سرنوشت انسان در شبهای قدر* از اوّل شب بیست وسوم، از هنگام غروب آفتاب، سلام الهی -«سلام هی حتّی مطلع الفجر» - شروع می‌شود، تا وقتی که اذان صبح آغاز می‌گردد. این چند ساعتِ این وسط، سلامِ الهی و امن الهی و خیمه‌ی رحمت خداست که بر سراسر آفرینش زده شده است. آن شب، شب عجیبی است؛ بهتر از هزار ماه، نَه برابر آن؛ «خیرٌ من ألف شهر». هزار ماه زندگی انسان، چقدر می‌تواند برکات به وجود آورد و جلب رحمت و خیر کند! این یک شب، بهتر از هزار ماه است. این، خیلی اهمیّت دارد. این شب را قدر بدانید و آن را به دعا و توجّه و تفکّر و تأمّل در آیات خلقت و تأمّل در سرنوشت انسان و آنچه که خدای متعال از انسان خواسته است و بی‌اعتباری این زندگی مادّی و این‌که همه‌ی این چیزهایی که می‌بینید، مقدّمه‌ی آن عالمی است که لحظه‌ی جان دادن، دروازه‌ی آن عالم است، بگذرانید. عزیزان من! لحظه‌ی جان دادن، ما وارد عالم دیگری می‌شویم. برای آن روز، خودمان را باید آماده کنیم. همه‌ی این دنیا، همه‌ی این ثروتها، همه‌ی این انرژیهایی که خدای متعال در وجود شما در این عالم به ودیعه گذاشته است، همه‌ی آنچه که خدا برای بشر خواسته است - حکومت عادلانه، زندگی مرفّه، چه و چه و چه - برای این است که انسان فرصت پیدا کند تا خود را برای نشئه‌ی آن عالم آماده نماید. خود را آماده کنید، با خدا اُنس بگیرید، با خداوند مناجات کنید، ذکر بگویید و استغفار کنید. ۱۳۷۵/۱۱/۱۲ * *به برکت امام زمان خواسته‌هایتان را از خدای متعال بگیرید* من به همه شما مردم عزیزمان توصیه می‌کنم، امشب را که شب قدر است، قدر بدانید. دعا، تضرّع، توبه و انابه و توجّه به پروردگار،جزو وظایف همه ماست. مشکلات عمومی مسلمین، مشکلات کشور، مشکلات شخصی‌تان و مشکلات دوستان و برادرانتان را با خدای خودتان مطرح کنید. از خدای متعال توجّه بخواهید؛ از خدای متعال مغفرت بخواهید؛ از خدای متعال انابه و حال و توجّه بخواهید. امشب را قدر بدانید. شب بسیار مهمی است؛ شب بسیار عزیزی است. به ولیّ‌عصر، ارواحنافداه، توجّه کنید؛ به در خانه خدا - مسجد - بروید و به برکت امام زمان از خدای متعال خواسته‌هایتان را بگیرید. بنده هم از همه شما ملتمس دعا هستم. ۱۳۷۱/۰۱/۰۷ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
**معانی کلمات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهید* و من خواهش میکنم جوانان عزیز ما سعی کنند معانی این کلمات و این فقرات را در این دعاها مورد توجه قرار بدهند. الفاظ دعا، الفاظ فصیح و زیبائی است؛ لیکن معانی، معانی بلندی است. در این شبها با خدا باید حرف زد، از خدا باید خواست. اگر معانی این دعاها را انسان بداند، بهترین کلمات و بهترین خواسته‌ها در همین دعاها و شبهای ماه رمضان و شبهای احیاء و دعای ابی‌حمزه و دعاهای شبهای قدر است. اگر کسی معانی این دعاها را نمیداند، با زبان خودتان دعا کنید؛ خودتان با خدا حرف بزنید. بین ما و خدا حجابی وجود ندارد؛ خدای متعال به ما نزدیک است؛ حرف ما را میشنود. بخواهیم با خدا حرف بزنیم؛ خواسته‌های خودمان را از خدای متعال بخواهیم. این انس با خدای متعال و ذکر خدای متعال و استغفار و دعا خیلی تأثیرات معجزآسائی بر روی دل انسان دارد؛ دلهای مرده را زنده میکند. ۱۳۸۷/۰۶/۳۰ کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز در تلگرام، ایتا و سروش http://telegram.me/mobahesegroup https://eitaa.com/mobahesegroup http://sapp.ir/mobahesegroup https://www.instagram.com/mobahesegroup2
AUD-20200514-WA0107.mp3
8.19M
⚜بِحق مولانا علی الٰهی العَفو علی ای ساقی کوثر... شب قدر و شب وصل و شب دیدار یار آمد..... 🎤 👆👆 🌷 🌷 @mobahesegroup