🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
⁉️سؤال:
در قرآن حرفی از برف زده نشده،
چون در عربستان برف نمیبارید
و مردم نمیدانستند برف چیست؟
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
⬅️پاسخ کوتاه:
این به اصطلاح شبهه،
بسیار قدیمی است
اما مکرر دور میزنند
و هر بار نیز یک جمله
در حاشیه آن اضافه و کم میکنند
که جدید به نظر آید.
🔸بپرسید: آیا شما به عمرت قرآن را خواندهای که
بدانی چه چیزی در آن مطرح شده
و چه چیزی مطرح نشده است؟!
🔸این سخن مثل این است که
یکی در امریکای شمالی
قرآن را بخواند و بگوید
برای اعراب آن زمان است،
چون از "بوفالو" نامی نیاروده است!
یا در هندوستان بگوید:
چرا نامی از کرگردن نیاورده است؟!
آیا وحیانیت قرآن کریم
با بردن اسامی حیوانات
به اثبات میرسد؟
🔸در قرآن کریم، نامی از کوسه ماهی،
که در تمامی دریاهای اطراف شبه جزیره عربستان بسیار می باشد
نیز نیامده است، چرا که کتاب زیست یا جانورشناسی
نیست
🔸اما در مورد "توحید، معاد، انسان"
و نیز ایمان یا کفر
لجاج و عناد انسان
سخن بسیار رفته است،
چرا که کتاب انسانسازی میباشد.
با این همه،
اگر سخن از برف نیز آمده باشد چه؟
آیا استغفار میکنند؟
آیا ایمان میآورند؟
آیا توبه میکنند که دیگر به قرآن دروغ نبندند؟
یا دست کم اذعان و اقرار میکنند که از
روی نادانی و نیز عناد، سخن گفتهاند؟!
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
💢سوال
شیعیان این همه بر روی امامت تاکید دارند، پس چرا در قرآن به نام علی(ع) هیچ اشاره ای نشده است؟
اگر حضرت علی (ع) جانشین پیامبر (ص) است، چرا نامی از ایشان در قرآن نیامده است؟
این سوال زیاد پرسیده می شود اما باید گفت فرض این سوال از اساس صحیح نبوده و نمی توان گفت که نام ایشان در قرآن نیامده است بلکه طبق راویت حفص از عاصم که قرآن مکتوب مطابق آن نگاشته شده، اندیشمندان شیعه و اهل تسنن یک آیه را روایت کردند که نام حضرت (ع) در آن عنوان شده است و سوای آن، روایات، روایات متعددی از بزرگانی مانند شیخ صدوق، ابن شهر آشوب و عده کثیر دیگری موجود است که در مقام نظر حکم به این موضوع می کنند.
کدام #آیه است که نام حضرت علی (ع) در آن ذکر شده است؟👇👇👇
آیه 50 سوره مبارکه مریم:" وَوَهَبْنَا لَهُم مِّن رَّحْمَتِنَا وَجَعَلْنَا لَهُمْ لِسَانَ صِدْقٍ عَلِیًّا؛ و به آنان از رحمت خود [چیزها] بخشیدیم و بر ایشان نامی نیک و آوازه ای بلند بر جای گذاشتیم."
اما ماجرا در این آیه به این ترتیب است که حضرت ابراهیم (ع) از خداوند لسان صدقی را می خواهد که در آیه 84 سوره شعرا به آن اشاره شده است" وَ اجْعَلْ لِی لِسانَ صِدْقٍ فِی الْآخِرِینَ" و استجابت آن در آیه 50 سوره مریم ذکر می شود. استجابت این دعا نه تنها برای ابراهیم(ع) بلکه برای اسحاق(ع) و یعقوب(ع) و البته به نظر می رسد تمام پیامبران صورت گرفت. اما روایت در این زمینه بسیار است و در منابع شیعه، چهارده روایت، در منابع اهل تسنن یک روایت و در منابع زیدیه یک یا دو روایت پیرموان این موضوع به چشم می خورد.
🔵جهت مطالعه بیشتر این لینک را ملاحظه فرمایید:
http://www.alvadossadegh.com/fa/%D8%B4%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%AA/%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87/80763-%DA%86%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%A7%D9%85-%D8%B9%D9%84%DB%8C-%D8%B9-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%D9%86%DB%8C%D8%A7%D9%85%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F.html
#شبهات_وهابیت
#اسلام_را_درست_معرفی_کنیم
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
#ببینید_بخوانید_باور_کنید
امام صادق(ع):
در آن زمان #زنان را میبینی که از بذل خود هیچ واهمهای ندارند.
#آخرالزمان
#ملاعام
🔵منبع:
بحارالانوار، ج52، صص 257
✅کانالی متفاوت
@mobahes
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃
🌹 @mobahesegroup
🍃
💢سوال
آیا درست است که پیامبر اسلام(ص) #موهای بلندی داشتند؟ اگر درست است علت آنْ چه بود؟
✅پاسخ کانال مباهله قرن21
در برخی #روایات بیان شده که موی سر پیامبر اکرم(ص) تا حدی بلند بوده است اما بلندی آن از نرمه گوش فراتر نمیرفت:
ایوب بن هارون گوید:
به امام صادق(ع) گفتم: آیا رسول خدا(ص) فرق سرش را باز میکرد؟ امام(ع) فرمود: «نه، موقعى که رسول خدا(ص) #موى سرش تا نرمه گوش میرسید، موهاى خود را کوتاه میکرد»
گفتنی است؛ بلند کردن مو اگر موجب شهرت نشود و مطابق عرف جامعه باشد ایرادی نداشته و دلیل شرعی نمیخواهد، اما باید نظافت آنرا رعایت نمود و رسول خدا(ص) علاوه بر اینکه خود به آراستگی ظاهری توجه ویژه داشت به دیگران نیز توصیه مینمود که اینگونه باشند، چنانکه امام علی(ع) به نقل از رسول خدا(ص) :
«هرکس #موى سر بگذارد باید آنرا نیکو رسیدگی و آرایش کند یا اینکه آنرا کوتاه کند».
رسول خدا(ص) یکبار موی سرشان را بلند کردند، با اینکه #سیره ایشان این بوده است که موی سر را به قدری بلند نمیگذاشتند که نیاز به باز کردن #فرق سر باشد.
آن یکبار را ابابصیر از امام صادق(ع) چنین نقل میکند: از امام صادق پرسیدم: «فرق» باز کردن در وسط موى سر از سنّت است؟ امام(ع) فرمود: «نه»، گفتم: آیا رسول خدا(ص) هیچ وقت براى موى سرش «فرق»گذاشت؟
فرمود: «آرى». پرسیدم: چگونه میشود که رسول خدا(ص) این کار را انجام دهد، حال آنکه از «سنت» نباشد؟!
فرمود: «هرکس در وضعى قرار بگیرد که رسول خدا در آن وضع قرار داشت باید مانند آنحضرت #موى سرش را تفریق نماید».
گفتم: آن وضعیت چه بود؟ فرمود: «وقتی رسول خدا از خانه کعبه جلوگیرى شد با اینکه شتر قربانى رانده بود و #محرم شده بود خوابى را دید خدا در قرآن گزارش داده که: «لَقَدْ صَدَقَ اللهُ رَسُولَهُ الرُّؤِِْیا بِالْحَقِّ ...»
پس رسول خدا دانست که در آینده نزدیک فرامیرسد آنچه به وى نوید داده شده (به سلامت وارد مکه خواهد شد)، لذا #موى سرش را تقصیر نکرد و از زمانى که احرام بسته بود تا سال بعد همچنان موى سرش باقى بود - که به ناچار نیازمند تفریق گردید - ولى پس از انجام عمل حج و تراشیدن موى سر، آنحضرت، دیگر #موى سرش را بلند نکرد، و نه قبل از وضع نامبرده، موى سرش را میگذاشت که آنقدر بلند شود که احتِِیاج به #فرق گرفتن داشته باشد».
فقها بنا بر برخی روایات که از جمله آن روایتی است که بیان شد؛ حکم به استحباب بلند گذاشتن #مو، خصوصاً از اول ذیقعده، برای کسی که نیت حج دارد، کردهاند.
🔵منابع:
کلینی، محمد بن یعقوب، الکافی، ج 6، ص 485،
شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 129،
شیخ حرّ عاملی، وسائل الشیعة، ج 2، ص 109 – 110،
#اسلام_را_درست_معرفی_کنیم
🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹🍃🌹
کانال رسمی پاسخ به شبهات ، شایعات و مطالب روز
http://telegram.me/mobahesegroup
http://sapp.ir/mobahesegroup
https://iGap.net/mobahesegroup
https://eitaa.com/mobahesegroup
هدایت شده از استاد زاهدی
📝اهم عناوین مطرح شده در سخنرانی استاد زاهدی در جلسه ۱۸۹ نظام شناسی (۲۴ اسفند۹۶) در یک نگاه:
1⃣👈ادامه مبحث هبوط حضرت آدم و حوا و استخراج برنامههای تربیتی از آن
2⃣👈مبحث تربیت دینی از طریق قلب
🔹️تربیت معنوی فقط با پرورش قلب ممکن است
🔹️ابزار فهم و درک معنویات را خداوند به ما عنایت فرموده است که همان قلب است
🔹️چگونگی درک کلمات الهی توسط قلب
🔹️تنها راه نجات، درکِ القاءِ کلمه است و بدون آمادگی قلب، القاءِ کلمه نمیشود!
🔹️ارتباط با غیب و ملکوت و قرآن و اهل بیت(ع)، بدون قلب محال است
🔹️اگر کسی قلب سلیم داشت، کلمات الهی به او القاء میشود و او هم درک میکند
🔹️تربیت دینی با برقراری زنگ دینی و قرآن در مدارس محقق نمیشود بلکه با تربیت قلبی است که محقق میشود. باید قلب بچهها و مادران و پدران را فعال کنیم
🔹️با مسموعات و محفوظات کسی تربیت دینی نمیشود. شخصیت باطنی فرد باید عوض شود
🔹️با ابزار دنیایی نمیتوان بچه را تربیت آخرتی کرد. تربیت معنوی، ابزار خاص خود را دارد: یعنی قلب
🔹️با ظاهریات نمی توان باطنیات را تربیت کرد
🔹️خداوند ابزار دیدن و شنیدن و فهمیدن آخرت را به ما داده است: قلب
3⃣👈مبحث ضرورت کنترل امیال و غرائز
🔸️هدف غرایز و امیال، اداره امور دنیایی انسان است ولی اگر از این امیال لحظهای غفلت شود، ناگهان ایمان انسان را نابود میکند!
🔸️امیال از عمیقترین نقطه روح انسان یعنی قلب شروع میشود و لوازم زندگی دنیایی است، خداوند دستور به کنترل داده، نه دستور به ریشهکن کردن میلها
🔸️مدرسهای باید داشته باشیم که چگونگی کنترل کردن امیال را یاد بدهد
4⃣👈پاسخ مستدل و قرآنی به شبههی یکی از اساتید که گفته بود تربیت اسلامی نداریم!
🔰کانال استاد زاهدی: نظریات راهبردی اسلام در زمینه های تعلیم و تربیت، نظام شناسی، شرح زیارت عاشورا، اسلامی کردن علوم و...
@ostadzahedi
🌐 لینک متن کامل این گزارش درسایت صابره
sabereh.ir/newsus/gozareshha/m1371