هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
⭕️ رسالت و جایگاه حوزه علمیه در انقلاب اسلامی
👈 با این که حوزه علمیه برآمده از متن فرهنگ دینی جامعه اسلامی و مشتمل بر میراث گرانبهایی از روشها، تجربهها و اندوختههای علمی است و در دوران مدیریت آیتالله اعرافی با سندنویسی دقیق و تحولی و رویکرد جدیدی اداره میشود، اما باز هم شاهدیم که امروزه این نهاد با سابقه، خدوم و مؤثر در سرنوشت امت اسلامی که نقش و جایگاه مادری را برای نظام دینی ایفا میکند، به شدت نیازمند تغییر و تحول همراه با تیزهوشی، تیزبینی و آگاهی نسبت به حوادث است.
🔹 آیت الله اعرافی در یکی از آثار خود به این مهم اشاره کرده و مینویسد: «پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، رسالت حوزههای علمیه را دو چندان کرده است؛ نظام اسلامی برای تأمین پشتوانه تئوریک خود به منظور تصمیمگیری و اجرا باید مبانی علمی لازم را در اختیار داشته باشد و این عرصهای است که حوزه علمیه در کنار دیگر مجامع علمی باید در آن نقش فعال داشته باشد؛ زیرا بدون گسترش مرزهای علوم اسلامی به مباحث نوپدید و تولید علوم انسانی با رویکرد اسلامی، این نیاز، پاسخ مناسب نمییابد.» حال بعد از گذشت چند دهه از فرصت طلایی انقلاب اسلامی جای سوال است که چرا این نهاد مهم و حساس، امروزه نمیتواند مدعی تبیین و حل مسائل و مشکلات اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کشور با راهحلهای اسلامی باشد؟ حوزه علمیه برای پاسخگویی به هشدارها و مطالبات رهبر معظم انقلاب درباره مطالبات صورت گرفته از نظام اسلامی در عرصه اقتصاد مقاومتی، نظام سازی، جامعه سازی و ساز و کارهای تمدن نوین اسلامی چه روش و عملکردی داشته است؟ آیا حوزه علمیه از دریچه تحول در علوم انسانی توانسته است نسخههای اجرایی تدوین و ارائه کند؟ آیا در حوزه علمیه، نظام سازی و نقشه راه جامعی برای حل مسائلی از قبیل بیمه، مالیات، قانون کار، تعلیم و تربیت، هنر، سیاست داخلی و خارجی، اقتصاد درونزا و مقاومتی و موضوعات دیگر تدوین شده است؟
✅ نسل امروز در فضای کنونی جهان اسلام، سرگردان است و دین مبین اسلام باید جایگاه خود را در بین ضدارزشهای فرهنگی، -به ویژه سکولاریزم- که از جذابیت کاذب برخوردارند، بازیابد؛ از اینرو یکی از وظایف حوزههای علمیه این است که نظریههای متقن و متناسب با نیاز روز را تدوین کنند و به آموزش و پرورش ارائه دهند تا در قالب دروس مختلف، به منظور انتقال گفتمان انقلاب اسلامی به دانشآموزان و نسل جوان به کار گرفته شود.
___________________
🔗 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/196437
#سیاست_اجتماع
#سیاست_داخلی
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
گام دوم انقلاب..pdf
12.45M
✅ #پاورپوینت بیانیه گام دوم شماره دوم
✅ ویژه #حلقه_های_صالحین بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم
🔹#بیانیه_گام_دوم ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
بیانیه گام دوم انقلاب.pdf
22.46M
🌹 پاورپوینت بیانیه گام دوم
🌹 ویژه حلقه های صالحین بسیج فرهنگیان و دانش آموزی استان قم
🔹توصیه حضرت امام خامنه ای به آیت الله شب زنده دار👇👇👇
🔰 من روی این بیانیه خیلی زحمت کشیدم
✅ من بنای بر این ندارم که اگر چیزی نوشتم یا مطلبی می گویم از دیگران درخواست کنم که روی آن کار کنند ، ولی راجع به این می گویم این کار را بکنید.
🔹#بیانیه_گام_دوم ۲۲ بهمن ۱۳۹۷
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
🔰درگذشت آیتالله مجتهدی تهرانی (1386 ش)
🔅علم و تقوا و تلاش متعهدانه در تربیت طلاب علوم دینی سه عنصر شاخص در شخصیت این روحانی عالیقدر بود و بركات فراوانی را برای حوزههای علمیه به بار آورد.
🔸حق عظیم ایشان بر حوزه علمیه تهران فراموشنشدنی است.
(امام خامنهای | 24/10/1386)
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
حضرت ام البنین(علیهاسلام) الگوی تربیت نسل انقلابی- مبلغان260.pdf
978.5K
#خانواده_سبک_زندگی
#تربیت_فرزند
#مقالات_مناسبتها
#حضرت_ام_البنین_علیها_السلام
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
وظیفه مادران یتیم پرور1- مبلغان237.pdf
626.7K
#وظیفه_مادران_یتیم_پرور1
#تربیت_فرزند
#مقالات_مناسبتها
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan
هدایت شده از مبلّغان دینی ☘
وظیفه مادران یتیم پرور2- مبلغان248.pdf
1.25M
#وظیفه_مادران_یتیم_پرور2
#تربیت_فرزند
#مقالات_مناسبتها
📚به ماهنامه مبلغان بپیوندید👇
🌐https://eitaa.com/m_moballeghan