eitaa logo
ره توشه مبلغین
3.7هزار دنبال‌کننده
451 عکس
23 ویدیو
351 فایل
📋📄کانال مخصوص محتوای تخصصی تبلیغ 🎤✔ 🎤سخنرانی های کوتاه⌛⏰ 📕 محتوای مناسبتی... سبکی متفاوت در ارائه ی محتوای تبلیغی... مدیر کانال جهت نظرات و پیشنهادات و تبادل و ... @abdolmahdi70 👆👈👈لطفا قبل از ترک کانال علت ترک را به مدیر بگویید🌟⭐
مشاهده در ایتا
دانلود
منبر میلاد حضرت معصومه (سلام الله علیها) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم ♦️ویژگی های منحصر بفرد حضرت معصومه(سلام الله علیها)♦️ حضرت معصومه (س) ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که هیچ‌یک از امام زادگان ندارند؛ حرم آن حضرت و قبر نورانی‌اش برکات بزرگی دارد که در کمتر نقطه‌ای از زمین می‌توان یافت؛ بی مبالغه است که گفته شود یکی از مقدس‌ترین اماکن روی زمین و معادل دیگر اماکن مقدس دنیاست گنجینه معارف   ویژگی‌های ممتاز حضرت معصومه سلام‌الله علیها  زیارت آن حضرت است که ثواب آن پاداش و جایزه بزرگی دارد : متن دقیق روایات استحباب زیارت و پاداش آن برای استفاده بیشتر مخاطبین ذکر می‌گردد : حضرت معصومه تنها امام‌زاده‌ای است که امامان معصوم به زیارت آن حضرت تأکید کرده و پاداش زیارت آن حضرت را معادل با بهشت دانسته‌اند: بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ قَالَ الرَّاوِي وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ عَلَيْهِ السَّلَامُ امام صادق (ع) قبل از تولد امام کاظم (ع) ضمن تبیین جایگاه قم و قداست آن به جهت دفن فاطمه معصومه درآن؛ پاداش زیارت این با نو را ورود به بهشت معرفی کرد تاریخ انتشار : 1396/5/3 بازدید : 9878 منبع : خبرگزاری حوزه , امیرعلی حسن لو مقدمه حضرت معصومه (س) ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که هیچ‌یک از امام زادگان ندارند؛ حرم آن حضرت و قبر نورانی‌اش برکات بزرگی دارد که در کمتر نقطه‌ای از زمین می‌توان یافت؛ بی مبالغه است که گفته شود یکی از مقدس‌ترین اماکن روی زمین و معادل دیگر اماکن مقدس دنیاست؛ در ميان امام زادگان ايران و شهر قم و فرزندان حضرت امام موسي (علیه‌السلام) که نورافشاني می‌کنند، ماه تاباني که همه آن‌ها را تحت‌الشعاع انوار درخشان خود قرار داده، تربت پاک شفيعه محشر، کريمه اهل‌بیت پيامبر صلی‌الله عليه و آله دخت گرامي موسي بن جعفر، حضرت معصومه سلام‌الله عليها می‌باشد. حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها از جهت شخصيت فردي و کمالات روحي در بين فرزندان موسي بن جعفر سلام‌الله عليها بعد از برادرش، علي بن موسی‌الرضا عليه السّلام در والاترين رتبه جاي دارد. اين در حالي است که شيخ مفيد و ديگران فرزندان دختر امام کاظم عليه السّلام حداقل هجده تن بوده‌اند و فاطمه در بين این‌همه بانوي مکرمه سرآمد بوده است. [1] حاج شيخ عباس قمي درباره دختران موسي بن جعفر می‌نویسد: "برحسب آنچه به ما رسيده، افضل آن‌ها سيده جليله معظمه، فاطمه بنت امام موسي عليه السّلام معروف به حضرت معصومه است". [2] اما شيخ محمدتقی تستري در "قاموسي الرجال" فضيلت وي را نه‌تنها در بين دختران، بلکه پسران حضرت غير از امام رضا عليه السّلام بی‌نظیر می‌داند و می‌نویسد: "در ميان فرزندان امام کاظم عليه السّلام باآن‌همه کثرتشان، بعد از امام رضا عليه السّلام کسي هم‌شأن حضرت معصومه سلام‌الله عليها نيست[3]. " بی‌گمان اين نحوه اظهارنظرها و نگرش به شخصيت فاطمه دختر موسي بن جعفر عليه السّلام بر برداشت‌هایی استوار است که از متن روايات وارده از ائمه به‌دست‌آمده است. رواياتي که مقام‌هایی را براي فاطمه معصومه سلام‌الله عليها برشمرده‌اند مقامي که نظير آن را براي ديگر برادران و خواهران وي ذکر نکرده‌اند و به‌این‌ترتیب نام فاطمه معصومه سلام‌الله عليها را در شمار زنان برتر جهان قرار داده‌اند. حال به‌طور اختصار به بررسي بعضي از خصوصياتي که آن حضرت را از ديگر امام زادگان جدا می‌کند می‌پردازیم. ۱- شفاعت گسترده: بالاترين جايگاه شفاعت از آن رسول گرامي اسلام است،اما دو تن از بانوان خاندان رسول مکرم شفاعت گسترده‌ای دارند که بسيار وسيع و جهان‌شمول است و می‌تواند همه اهالي محشر را فراگیرد: 1- خاتون محشر، صديقه اطهر، حضرت زهرا سلام‌الله عليها 2- شفيعه روز جزا حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها در مورد شفاعت گسترده حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله عليها طبق احاديث منقول از اهل سنت و شيعه هيچ شکي نيست؛ اما در مورد حضرت معصومه سلام‌الله عليها از جهت گستردگي شفاعت، هیچ‌کس حداقل هيچ بانويي به شفيعه محشر معصومه نمی‌رسد که امام جعفر صادق عليه السّلام در اين رابطه می‌فرماید: تدخل بشفاعتها شيعتنا الجنه باجمعهم" با شفاعت او همه شيعيان ما وارد بهشت می‌شوند. ۲_زیارت دیگر اینکه زیارت آن حضرت است که ثواب آن پاداش و جایزه بزرگی دارد : متن دقیق روایات استحباب زیارت و پاداش آن برای استفاده بیشتر مخاطبین ذکر می‌گردد : حضرت معصومه تنها امام‌زاده‌ای است که امامان معصوم به زیارت آن حضرت تأکید کرده و پاداش زیارت آن حضرت را معادل با بهشت دانسته‌اند: بَلْدَةُ قُمَّ وَ سَتُدْفَنُ فِيهَا امْرَأَةٌ مِنْ أَوْلَادِي تُسَمَّى فَاطِمَةَ فَمَنْ زَارَهَا وَجَبَتْ لَهُ الْجَنَّةُ قَالَ الرَّاوِي وَ كَانَ هَذَا الْكَلَامُ مِنْهُ قَبْلَ أَنْ يُولَدَ الْكَاظِمُ عَلَيْهِ السَّلَا
مُ امام صادق (ع) قبل از تولد امام کاظم (ع) ضمن  تبیین جایگاه قم و قداست آن به جهت دفن فاطمه معصومه درآن؛ پاداش زیارت این با نو را ورود به بهشت معرفی کرد 1-«عَنْ سَعْدِ بْنِ سَعْدٍ قَالَ سَأَلْتُ أَبَا الْحَسَنِ الرِّضَا ع عَنْ زِيَارَةِ فَاطِمَةَ بِنْتِ مُوسَى بْنِ جَعْفَرٍ ع بِقُمَّ فَقَالَ مَنْ زَارَهَا فَلَهُ الْجَنَّةُ» سعد اشعری که از بزرگان قم بوده است واز علمای بزرگ وصاحب نام که از اصحاب بزرگوار ائمه است از امام رضا (ع) درباره زیارت قبر فاطمه معصومه در قم سئال نمود امام فرمود پاداش آن بهشت است. 2-«عَنِ ابْنِ الرِّضَا ع قَالَ مَنْ زَارَ قَبْرَ عَمَّتِي بِقُمَّ فَلَهُ الْجَنَّةُ» امام جواد (ع) فرمود هرکس قبر عمه‌ام را در قم زیارت کند پادش او بهشت است؛ زیارت بامعرفت و با حفظ جوانب و لوازم زیارت و شروط مخصوص آن مانند دیگر زیارات که اجتناب از محرمات و مراقبت از واجبات و رعایت حقوق الناس از مهم‌ترین شرایط قبولی زیارت و حفظ ثواب آن است. ♦️چه خوب هست که ماهیانه یک بار زیارت حضرت معصومه برویم برای لباس و گوشت و برنج و... پول کنار می گذاریم برای زیارت هم همین کار را بکنیم. زیارتی که منشا خیرات و برکات در دنیا و آخرت هست. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌وجود امام غائب چه فايده‌اى دارد؟ پاسخ : متكلّمان اماميّه، در اثبات ضرورت وجود امام در هر زمان ،به ادله ى عقلى و نقلى استناد مى كنند كه يكى از آنها «قاعده ى لطف» است. بر اساس دلائل عقلى، وجود امام، زمينه را براى اطاعت انسان ها مهّيا كرده و آنان را از گناه دور مى سازد. بنابراين، وجود امام، لطف است و چون لطف بر خداوند واجب است، بايد در هر زمان، امامى براى هدايت انسان ها وجود داشته باشد.[1] طبق اين توضيح، وجود امام در هر عصر و زمانى، لازم و ضرورى مى شود، امّا نحوه ى حضور امام(عليه السلام) بستگى تام به اوضاع و احوال جامعه ى انسانى دارد؛ زيرا، اگر شرايط لازم براى حضور امام مهيّا باشد، امام در ميان جامعه، حضورى آشكار خواهد داشت، ولى اگر چنين شرايطى آماده نبود، امام(عليه السلام) مستور خواهد شد. حضرت على(عليه السلام) درباره ى ضرورت وجود امام در ميان انسان ها و چگونگى اين حضور، مى فرمايد: هرگز، روى زمين، از قيام كننده اى با حجت و دليل، خالى نمى ماند، خواه ظاهر و آشكار باشد، خواه بيم ناك و پنهان. -اين چنين است- تا دلائل و اسناد روشن الهى از بين نرود و به فراموشى نگرايد.[2] بنابراين، نقش امام، حفظ دين و احكام الهى است و اين نقش، از سوى امام در هر زمانى ايفا مى شود، حال، امام حاضر باشد يا غائب. هم چنين از امام سجاد(عليه السلام) نقل شده است كه درباره ى فوائد وجود ائمه(عليهم السلام) فرمود: در پرتو وجود ما است كه خداوند، آسمان را از فروپاشى، زمين را از لرزش و سلب آرامش ساكنانش، نگه مى دارد؛ به واسطه ى ما است كه خداوند باران نازل مى كند و رحمت خود را مى گستراند و بركات و نعمت هاى زمين را بيرون مى آورد. و اگر از ما، كسى در زمين نباشد، زمين، اهل خود را فرو مى برد.[3] طبق اين حديث، امامان، علاوه بر نقش تشريعى، نقش تكوينى دارند و در صورت غيبت، هر چند نقش تشريعى آنان در پس پرده مى ماند، امّا آنان به نقش تكوينى خود عمل مى كنند و وجودشان باعث استمرار حيات و زندگى و اتمام حجّت الهى بر روى زمين مى شود. امام صادق(عليه السلام) در بيان ضرورت وجود امام بر روى زمين، مى فرمايد: اگر زمين، بدون وجود امام بماند، ساكنان خود را در كام خود فرو مى برد.[4] بنابراين، نقش تكوينى امام، منحصر در حضور نيست و در دوره ى غيبت نيز اين تأثير ادامه دارد و ساكنان زمين از وجود امام بهره مند مى شوند. با بررسى اين احاديث، مى توان نتيجه گرفت كه وجود امام بر روى زمين، فوائد زير را دارد و فرقى نمى كند كه حضور امام به صورت آشكار باشد يا به صورت پنهانى و مستور: 1. وجود امام، موجب ارتباط ميان خالق و مخلوق و زنده بودن حجّت ها و دلائل الهى در جامعه ى انسانى مى شود. 2. وجود امام، امن و امان براى مردم است و خداوند، به خاطر آنان، زمين و آسمان را از فروپاشيدن باز مى دارد. 3. وجود امام در زمين، موجب فرستاده شدن نعمت هاى الهى مى شود. 4. وجود امام، موجب اميدوارى مؤمنان براى تحقّق عدل الهى بر جوامع انسانى مى شود. 5. وجود امام در حيات انسان، دو نقش تشريعى و تكوينى دارد. در زمان غيبت، نقش تشريعى او در پس پرده، مستور مى ماند، امّا نقش تكوينى او، موجب استمرار و ادامه ى حيات مى شود. پی نوشتها: [1]. علامه ى حلى، كشف المراد، ص 181. [2]. ابن ابى الحديد، شرح نهج البلاغه، ج 18، ص 347، حكمت 143. [3]. شيخ صدوق، امالى، ص 112، مجلس 35. [4]. شيخ صدوق، كمال الدين، ج 1، ص 201 و 210. ✅ کانال مسجد مقدس جمکران:👇 @jamkaran_ir
چرا مردم از فيض حضور امام زمان (عج) محروم شده‌اند؟ پاسخ : درباره علت غیبت حضرت مهدی (عج) و این كه چرا مردم از فیض حضورش محروم شده‌اند، دلایل گوناگونی ذكر شده است. قبل از بیان علل غیبت، ذكر این مطلب ضروری است كه علت واقعی غیبت حضرت بر بشر مجهول است و جز خدا و ائمه معصوم (ع) كسی نسب به آن آگاهی كامل ندارد، زیرا درک و استعداد مردم بسیار محدود است و فهم بعضی از مسایل برای آنان بسی مشكل است و چه بسا بیان مطلبی كه مردم توان درک آن را ندارند، آثار و عواقب زیانباری دربر داشته باشد.(1) در حدیثی كه از امام صادق (ع) نقل شده که از ایشان سؤال کردند: چرا امام زمان (عج) غیبت می‌كند؟ حضرت فرمود: اجازه ندارم آن را آشكار سازم. سؤال شد: حكمت غیبت چیست ؟ فرمود: همان حكمتی كه در غیبت حجت‌های پیش از او وجود داشته، در غیبت آن جناب نیز وجود دارد. حكمتش آشكار نمی‌شود، مگر بعد از ظهور آن حضرت، چنان كه حكم سوراخ كردن كشتی، كشتن آن بچه و تعمیر دیوار توسط حضرت خضر برای حضرت موسی (ع) ظاهر نشد، مگر وقتی كه خواستند از هم جدا شوند. غیبت از امور الهی و از اسرار خداوندی و از غیب های خدا است.(2) البته بعضی از امور به عنوان حكمت غیبت حضرت مهدی (عج) بیان شده است:(3) 1- امتحان الهی: غیبت آزمایشی است كه خداوند حكیم بندگانش را با آن می‌آزماید. با غیبت حضرت كسانی كه دارای ایمانی محكم و قوی نیستند، حقیقت و باطنشان آشكار می‌شود. همین طور افرادی كه از ایمان قوی برخوردارند، ارزش و مرتبه شان معلوم می‌شود و به تكامل می‌رسند. 2- حفظ جان امام زمان (عج): حفظ جان حضرت از گزند دشمنان از جهت این كه ترس از كشته شدن ایشان توسط دشمنان وجود دارد. 3- آمادگی پذیرش حکومت عدل جهانی: آمادگی جهانی لازم است همه مردم از جهت علمی و فكری تكامل یابند، تا هنگام ظهور حضرت، آمادگی پذیرش دعوت جهانی ایشان به طور كامل فراهم شود و زمینه ظهور حضرت مهیا شود. پی‌نوشت‌ها: 1. عبدالرحمن انصاری، در انتظار خورشید ولایت، ص 78. 2. علامه محمد باقر مجلسی، ج 52 ص 91 ج 4 با تلخیص. 3. عبدالرحمن انصاری، در انتظار خورشید ولایت، صص 80 - 85 با تلخیص. ✅ کانال مسجد مقدس جمکران:👇 @jamkaran_ir
📌در عصر ظهور حضرت مهدی علیه السلام، عدالت اجتماعی چگونه تحقق می یابد؟ پاسخ : حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی دامت برکاته در پاسخ این پرسش می فرمایند: در روایات، تعبیرات متعددی وجود دارد که هر یک ازآن ها یک زاویه را بیان می کند. مثلاً در مورد«عدالت اقتصادی» گفته می شود که : «حضرت، سرمایه ها و اموال را چنان تقسیم می کند که همه ی مردم از زندگی و ضرورت های زندگی برخوردارمی شوند». و باز در روایات داریم: «آن چنان مردم تربیت می شوند که یک روح غنایی بر همه ی مردم حاکم خواهد بود». در پرتو این روح غنا است که گاهی اموال زیادی به محضر امام زمان علیه السلام می آورند و امام می فرمایند:«هر کس نیاز دارد، بردارد». همه می گویند:«ما به مقدارکافی داریم». از این تعبیر معلوم می شود که حرص و طمع و دنیا پرستی- که از عوامل عدم عدالت اجتماعی اند- از بین می رود. یعنی وقتی این روحیات اصلاح بشود، منابع موجود بر روی زمین هم به طور صحیح تقسیم می شود. همه از عدالت اقتصادی برخوردار خواهند بود. در مورد «عدالت قضایی» در روایات داریم : «هنگامی که امام زمان علیه السلام ظهور می کند، ایشان نیازی به شاهد و مدرک برای قضاوت در مورد اشخاص ندارد». شاید وسایل پیشرفته ای پیدا می شود که کارهای هر کس را بازگو می کند و شاید از طریق ما فوق طبیعی، امام درباره ی افراد قضاوت می کند و حتی در و دیوار شهادت می دهند؛ به طوری که حق هیچ کس، در زمان امام زمان علیه السلام ضایع نمی‌شود. هم چنین عدالت در زمینه های دیگر طبق روایت چنان برقرار می شود که حکومت در سرتاسر جهان، حکومتی توأم با صلح وصفا، آرامش و غنای روحی، مادی و فرهنگی خواهد بود. ✅ کانال مسجد مقدس جمکران:👇 @jamkaran_ir
🌹نماز روزهای ماه ذی‌قعده امروز یکشنبه ماه ذی القعده است. 🌸التماس دعا🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوشنبه ها منبرک قرآنی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
🔻بزرگواری یوسف🔻 ✍ این کرامتی که در پایان داستان، از حضرت یوسف (علیه السلام) بروز می‌کنه، واقعاً برای همه‌مون درسه. ☝️ وقتی برادرهاش ازش معذرتخواهی میکنند، جواب میده: اصلاً حرفشو نزنید. دیگه تموم شد و رفت.👇 🕋 قَالَ لَا تَثْرِیبَ عَلَیْکُمُ الْیَوْمَ، یَغْفِرُ اللَّهُ لَکُمْ وَ هُوَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ (یوسف/۹۲) 💢 یوسف به برادرانش گفت: امروز ملامت و توبیخی بر شما نیست. خداوند شما را می‌آمرزد. و او مهربانترین مهربانان است. 🤔 با اینکه برادرهاش اینهمه بلا سرش آوردند، ببینید آخر داستان، اونجایی که همه برای او سجده می‌کنند (وَ خَرُّوا لَهُ سُجَّدًا)، ببینید اونجا حضرت چی میگه:👇 🕋 قَدْ أَحْسَنَ بِی إِذْ أَخْرَجَنِی مِنَ السِّجْنِ (یوسف/۱۰۰) 💢 خدا به من نیکی کرد، آن زمانی که مرا از «زندان» خارج کرد. دقّت کنیم. ❌ نمیگه: خدا منو از «چاه» خارج کرد. ✅️ میگه: خدا منو از «زندان» خارج کرد. 👈 با اینکه ماجرا از «چاه» شروع شد، برادرهاش او رو در «چاه» انداختند، ولی جلوی برادرهاش اصلاً حرفی از «چاه» نمی‌زنه.😔 اصلاً به روشون نمیاره، که خجالت نکشند. ماها یه وقتهایی «الحمدلله» هم که میگیم، با منظور میگیم❗️ اگه ما بودیم می‌گفتیم: 🤨 «الحمدلله» دیدی ماجرای «چاه» چی شد؟! که همه رو خجالت زده بکنیم. که بگیم: شما چکار کردید و من چکار کردم؟! من به کجا رسیدم و شما به کجا؟! دیدید حالتون گرفته شد!🤨 یعنی یه وقتهایی با «الحمدلله» گفتن، تیکه میندازیم و دل دیگران رو می‌شکونیم.💔 بعد در ادامه آیه، حضرت یوسف می‌فرماید: 🕋 وَ جَاءَ بِکُم مِّنَ الْبَدْوِ مِن بَعْدِ أَن نَّزَغَ الشَّیْطَانُ بَیْنِی وَ بَیْنَ إِخْوَتِی (یوسف/۱۰۰) 💢 و شما را از آن بیابان به اینجا آورد، بعد از آنکه رابطه‌ی مرا با برادرانم به هم زد. ❌ یعنی تقصیر رو گردن برادرهاش نمیندازه. نمیگه: بعد از این که برادرهام توطئه کردند. ✅️ بلکه تقصیر رو به گردن میندازه. میگه: بعد از اینکه رابطه‌ی منو با برادرهام به هم زد. 👌 از این کرامت و بزرگواریِ حضرت یوسف درس بگیریم. 😊 یخورده و داشته باشیم. چقدر خانواده‌ها هستند که اعضای سالهاست با هم قهرند، سر مسائل جزئی.😟 چقدر دوستان و رفقا، چقدر فامیل و آشنا از همدیگه به دل گرفتند، سر مسائل جزئی.😔 ☝️ کنیم. اگه با کسی کوچیک میشد، انقدر بزرگ نبود.❤️ از خطاهای دیگران بگذریم، تا خدا از خطاهامون بگذره.✅️ @mobaleqin20 @darshainabazqoran
🔻شوهرش از شوهر من بهتر است 🔻پسرش از پسر من باهوش تر است 🔻خانه اش از خانه من بهتر است 🕋خداوند می فرماید: وَ لا تَمُدَّنَّ عَيْنَيْكَ إِلى‌ ما مَتَّعْنا بِهِ أَزْواجاً مِنْهُمْ زَهْرَةَ الْحَياةِ الدُّنْيا لِنَفْتِنَهُمْ فِيهِ وَ رِزْقُ رَبِّكَ خَيْرٌ وَ أَبْقى‌ «طه/131» ▫️و هرگز به متاعى كه ما به گروهى از آنها داده‌ايم، چشم مدوز كه (اين) شكوفه و جلوه‌ى زندگى دنياست (و ما مى‌خواهيم) تا آنها را در آن بيازمائيم و (به يقين) روزىِ پروردگارت بهتر و پايدارتر است. 👌حسد بی ادبی به خداست 🍃خودت را با چشم و هم چشمی خسته نکن 🍃چون هر اندازه که چشم هایت فراتر رود، دلت تنگ تر می شود 🍃به آنچه خداوند برایت قسمت کرده است راضی باش 🍃و بر نعمت هایش شاکر باش تا ثروتمندترین مردم شوی ☝️و مطمئن باش کسی در دنیا نیست که حق تعالی هـمه چیـز را به او عطـا کرده است و هــر آنچیزی که الان دارا هستی کس دیگری درطــــول زندگی آرزوی آن را داشته باشد @mobaleqin20 @darshainabazqoran
⭐️ مثل دختران شعیب باش اگر تو محل کارِت نیازی به گفتگو با شد، در حد سوال و پرسش حرف بزن. تو حرف زدن با ؛👇 ❌ جانم و عزیزم.... نداریم ❌ ❌ نَشین خاطره تعریف نکن ❌ 👈 از مهمونای شب قبلِ خونه‌تون و ... نگو و نخند. ✅ حضرت شعیب، حد و حدود رو رعایت میکردن و از فاصله میگرفتن؛👇 👈یک طرف شعیب بودن🧕🐑 👈یک طرف هم چوپان‌های دیگه...💂‍♀🐑 🕋 وَجَدَ عَلَيْهِ أُمَّةً مِنَ النَّاسِ يَسْقُونَ 🕋 وَجَدَ مِنْ دُونِهِمُ امْرَأَتَيْنِ تَذُودانِ(قصص/۲۳) ✅ حضرت شعیب به خاطر کار کردن، حیاء و عفتشون رو زیرِ پا نمیذاشتن. ❌ 🕋 تَمْشِي عَلَى اسْتِحْياءٍ ⚡️با حيا و عفّت راه مى‌رفت @mobaleqin20 @darshainabazqoran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبرک تمثیلی کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠مثل آب جوي! يك جوي اگر خشك و بي آب باشد، خس و خاشاك در آنجا جمع مي‌شوند. جوي بي آب، نه جايي را سبز مي‌كند و نه كسي هوس مي‌كند كنارش بنشيند. ما آدم‌ها هم مثل جوي آبيم. هيچ چيز براي جوي مثل آب نمي شود. و هيچ چيز هم براي ما مثل خدا نخواهد شد. يعني هيچ چيزي جاي خدا را پر نمي كند. پر شويم از خدا وگرنه پر مي‌شويم از خَس و خاشاك و گرد و غبار گناه! اگر خدا را بياوريم در زندگي، زيبا مي‌شويم، تماشايي مي‌شويم؛ هم خود سبز مي‌شويم و هم پيرامون خود را سبز و سرسبز خواهيم كرد. 📚 مثل شاخه های گیلاس - محمد رضا رنجبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠مثل طعم آب! هر چيزي خالصش خوب است. مثل گلاب و عسل كه خالص شان خوب است. حتي خود آب، خالصش خوب است. آبي كه توي يخچال مي‌گذاري، بوي طالبي و گوشت و ماست مي‌گيرد، اين آب ديگر گوارا نيست. آبي گوارا است كه طعم آب داشته باشد، بوي آب داشته باشد، رنگ آب داشته باشد. عبادت هم همين طور است؛ خالص آن خوب است. اين است كه قرآن كريم مي‌فرمايد: جز خدا هيچ كس را بندگي نكنيد، يعني بندگي خود را خالص كنيد. 📚 مثل شاخه های گیلاس - محمد رضا رنجبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
💠 مثل سوزن! شما اول انگشت خود را در استمپ مي‌گذاري و آن را جوهري مي‌كني و بعد پاي يك قرارداد انگشت زده و آن را جوهري مي‌كني. يعني تا اين انگشت خود جوهري نشود نمي تواند برگ كاغذي را جوهري كند. هندسه ي عالم هم همين است. ما تا خود يك ويژگي و صفتي پيدا نكنيم، نمي توانيم ديگران را دعوت كنيم تا آن ويژگي و صفت را پيدا كنند. اين است كه قرآن كريم گلايه مي‌كند از كساني كه حرف‌هايي مي‌زنند و مردم را به خصوصياتي دعوت مي‌كنند، در حالي كه در خودشان از آن ويژگي‌ها خبري نيست. چرا يك حرف‌هايي مي‌زنيد كه خود انجام نمي دهيد. درست مثل سوزن كه براي همه لباس مي‌دوزد، اما خود برهنه است. يا مثل شمعي كه اطرافِ خود را روشن مي‌كند، اما پاي خودش تاريك است. 📚 مثل شاخه های گیلاس - محمد رضا رنجبر کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
منبر میلاد امام رضا(علیه السلام) کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
بسم الله الرحمن الرحیم پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله وسلم) فرمودند: مَن أحَبَّ أن یَلقَى اللَّهَ ضاحِکاً مُستَبشِراً فَلیَتَوَلَّ عَلِیَّ ابنَ مُوسَى الرِّضا(ع)... فهؤلاء مصابیح الدُّجی وَ اَئِمَّة الهُـدی، وَ اَعلامِ التُّقی، مَن أحبهم و تولاّهم کنت ضامناً لهُ علی الله تعالی بالجنّة «بحارالانوار، جلد 36، صفحه296» پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: کسی که دوست بدارد خندان، خداوند را ملاقات کند، باید محبت و ولایت علی بن موسی الرضا علیه السلام را داشته باشد. 🌟نشانه محبت اهل بیت⭐️ فاطمه جان: برخی از این نشانه ها با توجه به سخنان امام علی علیه السلام عبارتند از: 1 - محبت توام با عمل و تقوا دوست داشتن اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام تقوای الهی و دلی پاک می خواهد. شیدای اهل بیت علیهم السلام باید دوستی خویش را در عمل نشان دهد وگرنه علاقه ظاهری نمی تواند چندان تاثیری در زندگی انسان داشته باشد. علی علیه السلام می فرماید: «من احبنا فلیعمل بعملنا و لیتجلبب الورع; (۱) هر که ما را دوست دارد باید مثل ما عمل کند و لباس پرهیزگاری را جامه و پوشش خود قرار دهد.» ورع و تقوی و دوری از گناه باید سرلوحه زندگی محبان اهل بیت علیهم السلام باشد تا بتوانند عشق پاکان را در دل خود جای دهند و گرنه دلی پر از شوق گناه را چطور می توان جایگاه و ظرف محبت اولیاء الهی قرار داد. شیفتگان اهل بیت علیهم السلام باید همیشه چنین زمزمه کنند: دل جایگاه عشق تو باشد نه غیرتو این خانه خداست به شیطان نمی دهم 2 - عشق به دوستان اهل بیت علیهم السلام کسی که آل پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست داشته باشد لزوما دوستان آنان را هم باید دوست بدارد. و این یکی دیگر از نشانه های شیفتگان اهل بیت علیهم السلام است. امیرمؤمنان علیه السلام در این رابطه می فرماید: «هر کس می خواهد بداند که آیا عاشق حقیقی اهل بیت علیهم السلام است یا نه، به قلب خویش رجوع نماید، اگر در دلش محبت دوستان ما هست پس او دشمن ما نیست; دوست ماست، ولی اگر یکی از دوستان ما را در دلش دشمن می دارد، او دوستدار حقیقی ما نیست.» (۲) همچنین روزی شخصی به حضور علی علیه السلام آمده و عرضه داشت: یا امیرالمؤمنین! من تو را دوست می دارم و به فلانی هم علاقمندم. و در آن حال نام یکی از دشمنان آن حضرت را برد. حضرت به او فرمود: «یا کور باش یا بینا.» (۳) ولایت و محبت ائمه معصومین علیهم السلام را نمی شود با دوستی های دیگر مخلوط نمود; یعنی هم دل در گرو عشق آنان نهاد و هم دلبسته مخالفان آن ها شد، و به عبارتی دیگر با یک دل نمی توان دو دلبر داشت. خلوت دل نیست جای صحبت اغیار دیو چو بیرون رود فرشته درآید در زیارت جامعه کبیره می گوئیم: «فمعکم معکم لا مع عدوکم ...; [ای اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله!] من با شما هستم، با شما هستم، نه با دشمن شما ... .» (۴) و در حدیث دیگری امیرمؤمنان علیه السلام فرمود: «من احب الله احب النبی و من احب النبی احبنا و من احبنا احب شیعتنا; (۵) هر کس خداوند را دوست دارد پیامبرش را دوست خواهد داشت، و هر کس پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست بدارد ما را وست خواهد داشت و هر کس ما را دوست بدارد شیعیان ما را دوست می دارد». ۳ - آمادگی برای محرومیت ها ولایت اهل بیت و دلباختگی به این خاندان بدون آمادگی برای رنج و محنت ها و با گریختن از انواع محرومیت ها امکان پذیر نخواهد بود، زیرا: نازپرورده تنعم نبرد راه بدوست عاشقی شیوه رندان بلاکش باشد حقیقی بودن علاقه درونی شخص، هنگامی نمایان می شود که فرد مورد امتحان قرار گیرد و حوادثی تلخ و ناراحت کننده در زندگی انسان رخ نماید، آن گاه است که دوستان حقیقی از دوستان مجازی جدا می گردند و گرنه در هنگام راحتی و آسایش هر کسی می تواند ادعای دوستی اهل بیت علیهم السلام را داشته باشد. آری راه عشق، راهی بس دشوار و رنج آور و بلاخیز است. عاشق صادق هرگز از رنج و بلای در راه دوست نمی ترسد بلکه با شوق و رغبت به استقبال آن می شتابد. امام علی علیه السلام می فرماید: «من تولانا فلیلبس للمحن اهابا; (۶) هر کس ما اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله را دوست بدارد باید برای محنت ها پوستی دیگر بپوشد.» کنایه از اینکه آماده انواع بلاها و مشکلات باشد. هر که در این بزم مقربتر است جام بلا بیشترش می دهند جان نثاری و فداکاری با تمام وجود از علامت های عشاق حقیقی اهل بیت علیهم السلام است و آنان رنج ها و بلاهایی در طریق عشق به اهل بیت علیهم السلام با کمال میل، همچون لذت بخش ترین جرعه ها سر می کشند. عاشق صادق برای اینکه با معشوق خود همنشین شود باید هستی خویش را در اختیار محبوب بگذارد و خود را از تمام محبت ها و تعلقات دیگر رها سازد. به گفته حافظ: بحری است بحر عشق که هیچش کناره نیست آنجا جز آنکه جان بسپارند، چاره نیست باید در راه ولایت و محبت اهل بیت سختی ها و رنج ها را تحمل کرد و دم بر نی
اورد و باید خون دل خورد و هیچ نگفت و این یکی از بارزترین نشانه های مهم شیفتگان اهل بیت علیهم السلام می باشد. امیرمؤمنان علیه السلام در سخنی دیگر فرمود: «من احبنا اهل البیت فلیستعد للفقر جلبابا; (۷) هر کس ما اهل بیت را دوست بدارد پس باید فقر و محرومیت ها را چونان لباس رویین بپذیرد.» حتی در کلمات مولای متقیان نکاتی دیده می شود که آن حضرت عشق به اهل بیت علیهم السلام به ویژه دوستی خودش را برای اکثر مردم غیر قابل تحمل می داند و می فرماید: «لو احبنی جبل لتهافت; اگر کوهی مرا دوست بدارد درهم فرو می ریزد.» یعنی محرومیت ها و مشکلات و بلاها به سرعت به سراغ او می آید و این سرنوشت در انتظار تمام پرهیزکاران و برگزیدگان و یاران حقیقی اهل بیت علیه السلام است. (۸) ۴ - برائت از دشمنان اهل بیت علیهم السلام یکی دیگر از نشانه های عشق حقیقی، دوری جستن از مخالفین و دشمنان عترت پیامبر صلی الله علیه و آله است. دوستدار حقیقی اهل بیت علیهم السلام باید از دشمنان آنان تبری جوید و محبت خویش را برای خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله خالص و بی آلایش سازد و در سخنان معصومین علیهم السلام فراوان دیده می شود که فرموده اند: «دروغ می گوید کسی که ادعای محبت ما خاندان را می کند ولی از دشمنان ما برائت نمی جوید.» (۹) عاشق اهل بیت علیهم السلام هیچ گاه در کنار تولی، تبری را فراموش نمی کند و اساسا بدون تبری از دشمنان، مودت و محبت معنی ندارد. کفر و ایمان قرین یکدگرند هر که را کفر نیست، ایمان نیست امیرمؤمنان علی علیه السلام در سخنی زیبا به این نشانه دوستداران اهل بیت علیهم السلام اشاره کرده و می فرماید: دوستی ما و دوستی دشمنان ما در وجود یک انسان جمع نمی شود، چون خداوند برای انسان دو قلب قرار نداده که با یکی این را دوست بدارد و با دیگری آن را دشمن بدارد. دوستدار ما باید عشق و علاقه خود را برای ما خالص بگرداند همانطوری که طلا در داخل آتش خالص و تمام عیار می گردد. بنابراین هر کسی می خواهد بداند که دوست واقعی ما هست یا نه، قلب خود را مورد آزمایش قرار دهد. اگر در دل او همراه محبت ما، محبت دشمن ما هم باشد او از ما نیست و ما هم از او نیستیم.» (۱۰) مویش سفید شده و هر روز صف اول نماز جماعت هست اما باز می گوید چرا می گویی مرگ بر امریکا و ادعای دوستی اهل بیت را هم دارد ۱) بحارالانوار، ج 1، ص 92. ۲) همان، ج 27، ص 53. ۳) مستطرفات السرائر، ص 639. ۴) من لا یحضره الفقیه، ج 2، ص 613. ۵) تفسیر فرات کوفی، ص 128. ۶) غررالحکم با ترجمه آقا جمال، ش 9038. ۷) نهج البلاغه، صبحی صالح، حکمت 112. ۸) شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج 18، ص 275. ۹) مستطرفات السرائر، ص 640. ۱۰) تفسیر قمی، ج 2، ص 171 و 172. کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام علیکم دوستان همراه کمک های نقدی که در مرحله ی قبل انجام دادید صرف کمک به راه اندازی یک کار خانگی برای فردی آبردمند شد الان مبلغ ۱۰۰۰۰۰۰ تومان برای خرید دیتا پروژکتور نیاز هست. برای کار فرهنگی سهم هر کس ۵۰۰۰ تومان واریز به شماره کارت زیر ۶۲۸۰۲۳۱۳۵۰۷۴۰۹۸۰ بانک مسکن به نام محمد رضا ترک(مدیر کانال) پول را با وکالت واریز کنید تا اگر اضافه آمد یا به حد نصاب نرسید خرج یازمندان بشه رسید رو در پی وی به مدیر ارسال کنید
شیوه های بیان احکام کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
شيوه عملى‏ روش عملى در مقايسه با روش‏هاى ديگر آموزش احكام، مؤثرتر و كم‏هزينه‏تر است. زيرا درتوضيح شفاهى، ممكن است مخاطب مراد گوينده را به درستى در نيابد يا مربّى نتواند مراد خود را به درستى بيان كند. اما در آموزش عملى، ميزان نارسايى به حداقل مى‏رسد و مخاطب كمتر خسته مى‏شود. و بهتر مى‏تواند مسائل شرعى را فرا بگيرد. معصومين عليهم السلام از اين روش بسيار استفاده كرده‏اند. پيامبر صلى الله عليه و آله و سلم در حجةالوداع چگونگى حج را براى زائران به صورت عملى انجام دادند تا زائران او را ببينند و نوع صحيح اعمال حج را از او فرا گيرند. و خود فرمود: خُذُوا عَنِّي مَنَاسِكَكُم «1» مناسك حجّتان را از من فرا گيريد. و نيز فرمود: صَلّوا كَما رَأَيتُمُونِى اصَلّى «2» نماز بخوانيد همان گونه كه من نماز مى‏خوانم. حمّاد بن عيسى مى‏گويد: روزى امام صادق عليه السلام به من فرمود: «چقدر خوب است بلند شوى و يك نماز بخوانى» حمّاد مى‏گويد: بلند شدم و يك نماز خواندم. حضرت فرمود: «براى شما كه از اصحاب ما هستيد، زشت است اين گونه نماز بخوانيد.» بعد حضرت نمازى خواند، سپس فرمود: «اين گونه نماز بخوانيد». «1» شخصى به نام كاهلى از امام صادق عليه السلام درباره تيمم پرسيد. حضرت كف دو دستش را بر زمين زد و بر صورتش كشيد و سپس پشت هر دست را با دست ديگر مسح نمود. «2» ______________________________________________ (1). نهج الحق و كشف الصدق، ص 471. (2). بحارالانوار، ج 82، ص 279. محمود اکبری، شيوه هاى جذاب سازى احكام، ص: 110 کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فیش احکام کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
احکام خوردنی و نوشیدنی(۱۰) 🍇حکم آب غوره🍇 آب غوره چه به خودی خود جوش بیاید چه به وسیله ی جوشاندن پاک و حلال است. اگر دانه های شیرین همراه غوره باشد اگر دانه های غوره غلبه داشته باشد و طعم آب غوره به شیرینی نزد باز هم ایرادی ندارد در غیر این صورت احتیاط شود کانال ره توشه مبلغین @mobaleqin20
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا