هدایت شده از روابط عمومی جامعه مدرسین
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
«در نظام اسلامی، علم و دین پابهپا باید حرکت کند؛ وحدت حوزه و دانشگاه یعنی این. معنای وحدت حوزه و دانشگاه این نیست که حتماً تخصّصهای حوزهای در دانشگاه و تخصّصهای دانشگاهی در حوزه بایستی دنبال بشود؛ نه، لزومی ندارد ... امّا [باید] با هم مرتبط باشند، با هم کار کنند، به هم خوشبین باشند، از هم جدا نشوند، از هم استفاده کنند.»
(مقام معظم رهبری ۱۳۶۸/۰۹/۲۹)
▫️ روز وحدت حوزه و دانشگاه گرامی باد.
ــــــــــــــــ
روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
🆔@j_modarresin
#حدیث
#گذشت
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله:
✍️ من كَثُرَ عَفوُهُ مُدَّ في عُمرِهِ
🔴 هر كه پُرگذشت باشد، عمرش دراز شود.
📚 بحارالانوار ، ج75، ص359
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
#تبلیغ 51
#امام_خامنه_ای
🔰 تهاجم فرهنگی غرب
تبلیغات ضد اسلامی، تبلیغات ضد اسلامی و در لباس سیاست، در لباس ضدیت با جمهوری اسلامی، تبلیغات ضد شیعی، تبليغات وهابی و بدتر از همه اینها شاید از جهتی تبلیغهای خودیها که از تبلیغات دشمن، بیشتر تأثیر میکند ... به جای این که اسلام را و اندیشه اسلامی را و اندیشه قرآنی را شیرین کنند در چشهما، او را از چشمها میاندازند؛ به این که مردم را مؤمن کنند، مردم را از دین و ایمان بیزار میکنند. خوب، حالا ببینید چه قدر نیاز هست. در گذشته این قدر موج تبلیغات دشمنان اگر گسترده نبود. به فکرش نبودند، که علیه اسلام تبلیغات بکنند. اگر به فکر بودند، این قدر کارشناس برای این کار نداشتند. امروز در کشورهای دشمن اسلام - چه کشورهای غربی، چه حتی کشور مغصوبی که دست صهیونیستهاست – مینشینند صهیونیستها سمینار درست میکنند، بحث میکنند، برای این که درباره اسلام آگاهیهای خودشان را بالا ببرند و درباره مسلمین و درباره تبلیغات اسلامی، برای چیست اینها؟ اسلام را چرا میخواهند اینها بشناسند؟ مقدمهای است برای سازماندهی کردن و هدفگیری کردن تبلیغات بسیار خطرناکی که اینها دارند. امروز نیازی این جوری است.
🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمع مبلغان اعزامی سازمان تبلیغات اسلامی، 1372/11/04
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
4.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#امام_خامنه_ای
#شهید_مفتح
#شهدا
🔰 شهید مفتح، روحانیِ متجدد
🗓 بیانات حضرت آیتالله خامنهای در سالگرد #شهید_مفتح
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
vahdat.pdf
حجم:
1.5M
#امام_خامنه_ای
#وحدت
#حوزه
#دانشگاه
وحدت حوزه و دانشگاه
🔰 منویات رهبری (حفظهالله) درباره وحدت حوزه و دانشگاه
1️⃣چرایی نیاز به وحدت حوزه و دانشگاه؛
2️⃣نفوذ علمی و دینی، وظیفه روحانیت در دانشگاه؛
3️⃣هدف از وحدت حوزه و دانشگاه؛
4️⃣چیستی وحدت حوزه و دانشگاه؛
5️⃣وحدت حوزه و دانشگاه بستر وحدت علم و دین؛
6️⃣هدف و ضرورت حضور روحانیت در دانشگاهها؛
7️⃣شرایط حضور روحانی در دانشگاه؛
8️⃣و... .
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
#سیاسی
#محاربه
#اخافه
#فتنه
#اغتشاش
🔰 کوتاه درباره محاربه و اخافه!
این روزها که آتش فتنه و آشوبهای خیابانی خاموش شده، فتنهطلبان میدان تازهای باز کردهاند؛ تردیدافکنی در اذهان پیرامون نظام قضایی کشور.
این رویه که از لندن و واشنگتن گرفته تا تهران و قم، بطور هماهنگ دنبال میشود، البته برای ما #خاطره است!
این جماعت پیشتر در دهه شصت، در عوض کردن جای جلاد و شهید، تجربهها دارند!
از مهندس بازرگان که مجاهدین آدمکش محارب را انسانهایی آرمانخواه و همسان با شهدای دفاع مقدس معرفی میکرد بگیرید تا حسینعلی منتظری که یک روز از مهدی هاشمی فاسد و آدمکش دفاع میکرد، فردایش برای آزادی منافقین مسلح کمیتههلی عفو راه میانداخت و روز دیگر رسما به تخطئه مجازات مجاهدین شورشگر و آدمکش میپرداخت!
این جماعت مخالف اعدام و تشکیک در حکم محاربه را اگر ردیابی کنید، به همان سرنخهای دهه شصت میرسید!
عجیبتر از همه آنکه؛ این حضرات همهچیزدان و مثلا مهربان، در تشخیص مصداق #محارب و تحقق یا عدم تحقق #اخافه، خود را در کرسی قضاوت نشاندهاند!
حتی اگر هیچ کدام از زمینههای سیاسی و امنیتی را در مواضع غلط و رادیکال این جماعت دخیل ندانیم، لا اقل این مطلب واضح است که هیچ کس حق ندارد، در تشخیص مصداق جرم، خود را جای قاضی بنشاند.
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
038_1401-07-20.mp3
زمان:
حجم:
3.57M
#نهج_البلاغه
#خطبه_قاصعه
#آشتیانی
🌸 تفسیر خطبه قاصعه
🔰 خطبه 192 نهج البلاغه
🗃 جلسه: سی و هشتم
📢 توسط آیت الله آشتیانی
🗓 تاریخ: 1401/07/20
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
هدایت شده از روابط عمومی جامعه مدرسین
🔺 آیت الله آشتیانی در دیدار با رئیس دانشگاه پیام نور استان قم:
مسائل فرهنگی و اعتقادی دانشجویان مورد توجه ویژه قرار گیرد
معاون جامعه و مردم جامعه مدرسین، خواستار توجه ویژه به مسائل فرهنگی و اعتقادی دانشجویان در کنار برنامههای علمی - آموزشی آنها شد و حوادث اخیر کشور را گواهی بر اهمیت این موضوع عنوان کرد.
مشروح خبر در 👈 اینجا 👉
ــــــــــــــــ
روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
🆔@j_modarresin
#حدیث
#دشمن_شناسی
🔰 دشمن شناسی
📃حدیث اول: زیر لگد دشمن
🔹بنا بر روایتی امیرالمومنین
( علیه السلام ) فرمودند :
« هر کس که به هنگام یاری ولیّ (رهبر) خود خواب باشد، با لگد دشمن از خواب بیدار خواهد شد.»🔹
📘غررالحکم،ص ۶۳۰
📖متن حدیث 👇
🔸روِیَ أن قال أمیرالمؤمنین(علیه السلام):« مَنْ نَامَ عَنْ نُصْرَةِ وَلِيِّهِ انْتَبَهَ بِوَطْأَةِ عَدُوِّه»🔸
📃حدیث دوم: در امان نباش
▫️بنا بر روایتی امیرالمومنین
(علیه السلام) فرمودند:
«از دشمن در امان نباش، هر چند از شما سپاسگزاری کند.»▫️
📗غررالحکم ، ص ۷۴۵
📖متن حدیث👇
🔸روِیَ أن قال أمیرالمؤمنین(علیه السلام):«لَا تَأْمَنْ عَدُوّاً وَ إِنْ شَكَر»🔸
📃حدیث سوم: ضعیف ترین دشمن
🔹بنا بر روایتی امام حسن عسکری
(علیه السلام) فرمودند:
«ضعیف ترین دشمنان از جهت مکر، کسی است که دشمنی خود را بروز دهد.» 🔹
📚 بحارالانوار، ج۷۵، ص ۳۷۹
📖متن حدیث 👇
▫️روِِیَ أن قال الإمام العسکری (علیه السلام):«أَضْعَفُ الْأَعْدَاءِ كَيْداً مَنْ أَظْهَرَ عَدَاوَتَه»▫️
📃حدیث چهارم: عاقل ترین مردم
🔸بنا بر روایتی پیامبر اکرم
(صلی الله علیه و آله) فرمودند:
«عاقل ترین مردم، بنده ای است که پرودگارش را بشناسد و از او اطاعت کند و دشمنش را بشناسد و او را نافرمانی کند»🔸
📚بحارالانوار،ج۷۴، ص۱۷۹
🔹روِیَ أن قال النبیّ(صلی الله علیه و آله):"إنَّ أَعْقَلَ النَّاسِ عَبْدٌ عَرَفَ رَبَّهُ فَأَطَاعَهُ وَ عَرَفَ عَدُوَّهُ فَعَصَاه"🔹
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
#تحلیل_و_تبیین
#اصلاح_معظلات_فرهنگی
#فرهنگ
#قسمت_اول
🔰 بازسازی انقلابی هویت فرهنگی جامعه
✅ قسمت اول
🔶 انقلاب اسلامی گزارههای غلط کشور را تغییر داد
🔶 انقلاب اسلامی «با روحیه تهاجمی خود بنیانهای سیاسی، فرهنگی و اجتماعی و گزارههای غلط حاکم بر اذهان مردم را تغییر داد.» ۱۴۰۱/۹/۱۵ و این در حالی بود که ملت ایران مورد تهاجم فرهنگی بود، «کسانی که رژیم پهلوی را روی کار آوردند، هیچ کدام از شاخصههای ملیت را حاضر نبودند تحمل کنند... [عناصر رژیم پهلوی] حاضر نشدند قبول کنند که ما حتی لباس محلی داشته باشیم... این، عمل به همان توصیهیی است که میگفت ایرانی باید از فرق سر تا نوک پا فرنگی شود!» ۱۳۸۳/۲/۲۸
🔶 «انقلاب اسلامی که آمد، مثل مشتی به سینه مهاجم خورد؛ او را عقب انداخت و تهاجم را متوقّف کرد.» ۱۳۷۱/۵/۲۱ قبل از انقلاب «ملّتی بودیم زیردست و غرقه در بیهدفی و ناامیدی؛ ما ملّتی بودیم وابسته؛ ملّتی بودیم که بعمد ما را عقب نگه داشته بودند؛ هم فکر خود را بر ما تحمیل میکردند، هم فرهنگ خود را؛ هم منابع اقتصادی ما را میبردند و هم کاروان لجنزاری از عادتهای زشت را بهسوی کشور ما سرازیر میکردند.» ۱۳۹۴/۳/۱۴ این آسیب فرهنگی کشور را از حرکت بازمیداشت، به خاطر اینکه «اگر فرهنگ در کشوری دچار انحطاط شد و یک کشور هویت فرهنگی خودش را از دست داد، حتی پیشرفتهایی که دیگران به آن کشور تزریق کنند، نخواهد توانست آن کشور را از جایگاه شایستهیی در مجموعهی بشریت برخوردار کند و منافع آن ملت را حفظ کند.» ۱۳۸۳/۲/۲۸
🔶 با فرهنگ انقلاب، خلقیات خوب و برکات در کشور آشکار شد
🔶 در نتیجه از همان ابتدای انقلاب «نقشهی راه امام این بود که طرح جدید را از گذشتهی منحطّ کشور جدا کند... به این صورت که طرحی که ارائه میکرد و پیشنهاد میکرد برای ادارهی کشور، در ذیل فرهنگ و تمدّن و قاموس غربی قرار نگیرد... امام اصرار داشت که طرح جمهوری اسلامی، در ذیل آنچه در غرب به آن میگویند جمهوری یا مردمسالاری قرار نگیرد.» ۱۴۰۱/۳/۱۴ در عرصهی عمومی جامعه «در دورانِ اوّلِ انقلاب، شما ناگهان دیدید که مردم ما در ظرف مدّت کوتاهی، تغییرات اساسی در خُلقیّات خودشان احساس کردند: گذشت در بینِ مردم زیاد شد؛ آز و طمع کم شد؛ همکاری زیاد شد؛ گرایش به دین زیاد شد؛ اسراف کم شد؛ قناعت زیاد شد.» ۱۳۷۱/۵/۲۱
🔶 در تداوم رویکرد فرهنگی انقلاب «برکاتی بر این کار مترتب شد که این برکات بههیچوجه ممکن نبود در این کشور بهوجود بیاید. این نوآوریها، این پیشرفتهای علمی، این جسارتِ وارد شدن در عرصههای نوِ علمی و تحقیقی به خاطر همین اعتماد به نفسی است که از احیاء هویت ملی پیدا شده است؛ این را انقلاب بهوجود آورد.» ۱۳۸۳/۲/۲۸ «دشمن میخواهد بگوید که شما نمیتوانید.» ۱۳۹۷/۱/۱ اما «انقلاب با سازندگی و حرکتهای خلاقانه ذهنیت "ما نمیتوانیم" را به تدریج تغییر داد که نتیجه آن انجام کارهای بزرگی همچون ساخت سدها، نیروگاهها، بزرگراهها، تجهیزات صنایع نفت و گاز و بسیاری از زیرساختها بهدست متخصصان جوان داخلی بود.» ۱۴۰۱/۹/۱۵
🔍 ادامه👇
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat
#تحلیل_و_تبیین
#اصلاح_معظلات_فرهنگی
#فرهنگ
#قسمت_دوم
🔰 بازسازی انقلابی هویت فرهنگی جامعه
✅ قسمت دوم
🔶 فرهنگ کشور احتیاج به بازسازی دارد
🔶 مسئلهی فرهنگ منشأ همهی فعالیت های خوب و بد جامعه است، «فرهنگ واقعاً زیربنا است؛ خیلی از این خطاهایی که ما در بخشهای مختلف انجام میدهیم، ناشی از فرهنگ حاکم بر ذهن ما است. اگر ما اسراف داریم، اگر ما تقلید کورکورانه داریم، اگر ما سبک زندگی غلط داریم، اینها ناشی از مشکلات فرهنگی است؛ فرهنگِ حاکم بر ذهنها است که در عمل، این مشکلات را به وجود میآورد. زندگیهای تقلیدی، زندگیهای تجمّلاتی و اشرافیگری، غالباً منشأ و ریشهی فرهنگی دارد.» ۱۴۰۰/۶/۶ لذا «ساختار فرهنگی کشور نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما مشکل داریم در ساختار فرهنگی کشور؛ و یک حرکت انقلابی لازم است.» ۱۴۰۰/۶/۶
🔶 «منظور از ساختار، ساختار فرهنگی جامعه و ذهنیت و فرهنگ حاکم بر آن و در یک کلام نرمافزاری است که افراد جامعه بر اساس آن در زندگی فردی و جمعی خود عمل میکنند.» ۱۴۰۱/۹/۱۵
🔶 کار فرهنگی در سراسر کشور گسترش یابد
🔶 اما گذشته از اصلاح ساختاری فرهنگ که متوجه مسئولین است، در زمینهی کارهای فرهنگی وظایفی بر عهدهی عموم مردم خواهد بود. «کار فرهنگی یعنی کاری که ذهنها را با فرهنگ انقلاب و فرهنگ اسلام آشنا کند.» ۱۳۹۵/۳/۲۹
🔶 نمونهی بارز کار فرهنگی، تشکیل «کارگروههای فرهنگی در سراسر کشور و در مساجد [است]... الان هر جایی که شما یک گروه جوان را پیدا کنید -جوان متشکّل و بافکر و صاحب ذهن فعّال- که دست به کار فرهنگی میزنند مثلاً در یک مسجدی، در یک هیئتِ عزاداریای اینها میتوانند روی جوانها تأثیر بگذارند، روی محلّه تأثیر بگذارند، روی خویشاوندان تأثیر بگذارند، روی مجموعههای دانشجویی تأثیر بگذارند، یک حرکتی، یک عزمی، یک بینش و بیناییای را در یک مجموعهای به وجود بیاورند.» ۱۳۹۸/۳/۱
🔶 یعنی «در تمام کشور، جوانها و صاحبان اندیشه و فکر، صاحبان همّت، خودشان با ابتکار خودشان، کار را -کارهای فرهنگی را- پیش ببرند، منافذ فرهنگی را بشناسند و در مقابل آنها، کار انجام بدهند.» ۱۳۹۶/۴/۵
🔍 ادامه👇
🌷🌾🌷🌾🌷🌾
کانال رسمی معاونت جامعه و مردم
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
ویژه خواهران مبلغ
https://eitaa.com/moballeghat