eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
336 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1هزار ویدیو
385 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
040_1401-08-05.mp3
4.06M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: چهلم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/08/05 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ألا لا يَمنَعَنَّ أحَدَكُم هَيبَةُ النّاسِ أن يَقولَ الحَقَّ إذا رَآهُ أن يَذَّكَّرَ بِعِظَمِ اللّهِ ، لا يُقَرِّبُ مِن أجَلٍ ولا يُبعِدُ مِن رِزقٍ . 🔹هان! مبادا ترس از مردم مانع از آن شود كه فردى از شما حق را ببيند و نگويد. [كه حق گويى ]نه اجلى را نزديك مى‌كند و نه روزيى را دور مى‌گرداند. 📚 كنز العمّال : ح ٥٥٧٠. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
52 🔰 تفاوت تبادل فرهنگ‌ها با تهاجم فرهنگی ... تهاجم فرهنگی به این معناست که یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد خاص خود و برای اسیرکردن یک ملت، به بنیان‌های فرهنگی آن ملّت هجوم می‌برد. آن‌ها هم چیزهای تازه‌ای را وارد آن کشور و ملت می‌کنند، اما به زورو به قصد جایگزین کردن آن‌ها با فرهنگ و باورهای ملی آن ملت که نام این، تهاجم فرهنگی است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) 🔹«گریه بر سیدالشهدأ (علیه السلام) تولّی است اما گریستن در عزای حضرت زهرا (سلام الله عیها) هم تولّی و هم تبرّی است». 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
50.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مهمترین درس معارف 🔹اولین، دومین، سومین، چهارمین و پنجمین درس مهم، کدام درس است؟ 👈🏻 این کلیپ از جلسۀ دوم درس‌های " صدر اسلام" تهیه شده است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 خطر اصلی برای انقلاب، سرمایه‌داری است! 🔹جالب است، مارکسیسم، فمنیسم و آنارشیسم و خیلی از جنبش‌های غربی طی دوسه قرن اخیر همه بعنوان اپوزیسون و و نه به جهان سرمایه‌داری شکل گرفتند. همه واکنشی بودند در برابر کنش سرمایه‌داری که توده‌های مردمی را اسیر و استثمار و بهره‌کشی می‌کرد. هم مردان را برده سیاه کرده بود هم زنان را کارگر ارزان و برده سفید کرده بود. اما هیچ کدام به موفقیت که نرسیدند بلکه خود هم به انحراف رفتند و بعضاً در لیبرالیسم هضم شدند. 🔸نهضت انقلاب اسلامی ایران هم به نوعی، نه به وضعیت موجود و است. امروز بزرگترین خطر هم برای جمهوری اسلامی، خطر لیبرالیسم سرمایه‌داری است. نظامات لیبرال دنبال فروپاشی این نظام بودند و هستند؛ اگر نشد تلاش می‌کنند در لیبرالیسم هضم شود. 🔹شهید مطهری بعد از پیروزی انقلاب گفته بود امروز در راس مسائل مستحدثه، مسئله سرمایه‌داری است و علما و فقها و نخبگان وظیفه دارند که برای نظام‌سازی و ساختارسازی و انسان‌سازی چاره کنند. 🔸وظیفه و تکلیف جدی ما، مبارزه با این مکتب و مسلک و سبک زندگی است. 🔹متاسفانه ما با خطر دیگری هم مواجهیم و آن تحجر است. یعنی ما در دو جبهه باید مبارزه کنیم لیبرالیسم و تحجریسم! 🔸تحجر فهمی از مبارزه با سرمایه‌داری ندارد. اصلاً مسئله‌ش سرمایه‌داری نیست. اگر در حرف هم می‌گوید می‌خواهد با لیبرالیسم مبارزه کند، بیشتر درگیر ظواهر و مظاهر است. بیشتر سرگرم مناسک و پوسته دین است. فهمی از آرمان‌های انقلاب اعم از عدالت، جمهوریت و آزادی و ... ندارد. خودش را ولایتمدار می‌داند اما فهمی از مفهوم ولایت و انسجام جامعه و همگن‌شدن قلوب جامعه ندارد. ✍️داود مدرسی یان 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
1_1809240249.pdf
38.72M
🔰 فایل کامل pdf کتاب پاسخ به شبهات درباره انقلاب و جمهوری اسلامی در قالب داستانی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 بررسی ابعاد جنگ رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات اخیر 👈 رسانه‌های داخلی برای ارائه روایت اول در جنگ ترکیبی باید حمایت شوند 🔻 گفت‌وگو با آقای دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما به بررسی نقش رسانه‌های دشمن در هندسه جنگ ترکیبی علیه ملت ایران 🔹 در جنگ اول خلیج‌فارس استفاده از رسانه در جنگ وارد مرحله جدیدی شد و خبرنگاران سی‌ان‌ان (CNN) سوار بر تانک‌های آمریکایی در حمله به عراق نقش‌آفرینی می‌کردند و زنده پخش می‌شد. به تعبیر برخی از اندیشمندان مانند، تصویر جنگ خلیج‌فارس در سی‌ان‌ان واقعی‌تر از خود جنگ بود. 🔹 رکن مهم جنگ ترکیبی استفاده از فناوری‌های نوین رسانه‌‌ای و هوش مصنوعی و گسیل ارتش‌های سایبری برای تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی، ایجاد تردید و ابهام درباره وقایع و اوضاع و نهایتاً تحریک مردم است. 🔍 ادامه: https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=51532 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
📣 اطلاعیه به استحضار عموم هم میهنان شریف می رساند؛ اخبار، بیانیه ها و اطلاعیه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یکی از این دو عنوان: ۱-"جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" ۲-"شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" و تنها از نشانی های ذیل منتشر می گردد: وب سایت: www.jameehmodarresin.org کانال روابط عمومی جامعه مدرسین در پیام رسان ایتا: @j_modarresin ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
سلام‌الله‌علیها 🔰 مقام حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بنا بر روایتی رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: دختر من فاطمه بزرگ زنان عالميان از اوّلين و آخرين ايشان است و هنگامى كه او در محراب عبادت مى‌ايستد هفتادهزار فرشتۀ مقرّب به او سلام مى‌كنند و او را همان گونه كه حضرت مريم را ندا مى‌كردند مورد خطاب قرار داده و مى‌گويند: خداوند تو را برگزيده،و از همۀ پليديها پاك نموده و بر زنان عالميان برترى داده است. سپس رسول خدا (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم) خطاب به على (عليه السّلام) فرمودند : اى على! فاطمه پارۀ تن من و نور چشم و ميوۀ دل من است آنچه او را آزار دهد مرا مى‌آزارد و آنچه او را شادمان گرداند موجب شادمانى من مى‌شود. 📕 بحارالانوار،ج۴۳، ص۲۴ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ فَهِيَ سَيِّدَةُ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ وَ إِنَّهَا لَتَقُومُ فِي مِحْرَابِهَا فَيُسَلِّمُ عَلَيْهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ اَلْمُقَرَّبِينَ وَ يُنَادُونَهَا بِمَا نَادَتْ بِهِ اَلْمَلاَئِكَةُ مَرْيَمَ فَيَقُولُونَ يَا فَاطِمَةُ إِنَّ اَللّٰهَ اِصْطَفٰاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اِصْطَفٰاكِ عَلىٰ نِسٰاءِ اَلْعٰالَمِينَ ثُمَّ اِلْتَفَتَ إِلَى عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلاَم)ُ فَقَالَ:" يَا عَلِيُّ إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ نور عینی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِي يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻امام خمینی رحمه الله علیه 🔸او (حضرت فاطمه زهرا(س)) موجود ملكوتى است كه در عالم انسان ظاهر شده است، بلكه موجود الهى جبروتى در صورت يك زن ظاهر شده است. معنويات، جلوه‏هاى ملكوتى، جلوه‏هاى الهى، جلوه‏هاى جبروتى، جلوه‏هاى ملكى و ناسوتى همه در اين موجود است. 📚 صحيفه نور، ج‏6، ص 185 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
53 🔰 روحانیت جزء بافت‌های اصلی جامعه ایرانی یک معروف مهم که امروز برای ما مطرح است، تبیین جایگاه روحانیت است. جایگاه روحانیت اسلام چیست؟ این از مهم‌ترین مسائل است ... اگر روحانیت نبود، اگر علمای دین نبودند، اگر مقام مرجعیت شیعه نبود، این انقلاب به وقوع نمی‌پیوست ... موقعیت این‌جا، موقعیتی نبود که بشود با یک کودتا و یک حرکت آن‌چنانی، آن حکومت طاغوتی را سرنگون کرد؛ آن حکومت فقط با همین امواج عظیمی که به وجود آمد ... سرنگون می‌شد و این را جز علمای دین، هیچ عنصر دیگری در این کشور قادر نبود به وجود بیاورد؛ تاریخ ما این را نشان داده بود. در قضایای نهضت ملی هم اگر مرحوم آیت الله کاشانی نبود و عنصر روحانی و دین در این قضیه دخالت نداشت، هرگز آن موفقیت‌ها پیش نمی‌آمد. آن روزی هم آن حرکت و نهضت شکست خورد که عنصر روحانی فاصله گرفت؛ بافت اجتماعی ملت ما این است. تأثیر روحانیت، مردمی بودن روحانیت، در مردم بودن روحانیت، جزء بافت‌های اصلی جامعه ما در همه مراحلش است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری پس از درس خارج در آستانه ماه محرم، 1379/01/16 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
05 (1).pdf
564.6K
🔰 «آبروی انقلاب» 📘 اهمیت فراگیری علوم دینی توسط «بانوان» در نظام اسلامی براساس بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔻شهید آیت الله بهشتی(ره) 🔹دین، یعنی عدل و عدل، یعنی دین. هرجا دیدید می گویند: دین و اسلام هست و عدالت اجتماعی نیست، بدانید دین و اسلامش قلّابی است... و هرجا می گویند: عدل هست، عدالت اجتماعی هست؛ اما خدا نیست، پیوند بشر با بی نهایت و ابدیّت فراموش شده است 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
جهاد تبیین در قیام فاطمی.pdf
1.52M
🔰 کتاب "جهاد تبیین در قیام فاطمی" 🔹پتج جلسه منبرمکتوب با موضوع تحلیل اقدامات تبیینی حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت امیرالمومنین (ع) 🔶 جلسه اول ؛ جریان حاکم بر مدینه هنگام رحلت پیامبر (ص) 🔸غدیر واقعه ای که فراموش شد 🔸سقیفه شروع انحراف جامعه اسلامی 🔸صحنه آرایی برای اجماع سازی 🔸اقدامات اهل بیت در برابر جریان سقیفه ✍️ حجت الاسلام محمدرضا زارع (گروه تبلیغی شهید دقایقی) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 فاطمه زهراء (س) از منظر رسول أعظم (ص) ✍️ حجةالإسلام علیرضا انصاری 🔸 برای شناخت شخصیت‌ها، روش و راه‌های متعدد وجود دارد. یکی از این روش‌ها، شناخت ابعاد یک شخصیت از منظر شخصیتی‌ الهی است. بر این اساس شناخت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) از منظر رسول أعظم (صلی الله علیه و آله)، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شناخت ایشان است. ▫️محبوب‌ترین مردم ▫️محور اهل‌بیت (علیهم السّلام) ▫️برترین تکریم و احترام ▫️برترین عبادت ▫️برترین زنان عالم ▫️عصمت و پاکدامنی 🌐 مشاهده متن کامل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/18312 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
041_1401-08-11.mp3
3.32M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: چهل و یکم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/08/11 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 شش‌ اثر محبت‌ به‌ فاطمه‌ سلام‌الله‌علیها 💚 رسول خدا (صلوات الله علیه):«حُبُّ فَاطِمَةَ ینْفَعُ فِی مِائَةٍ مِنَ الْمَوَاطِنِ أَیسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِیزَانُ وَ الْحَشْرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ.» 💚 حضرت محمد ص فرمودند: «دوستی فاطمه (علیها‌السّلام) در صد جا فایده دارد که آسان‌ترین آن مکان‌ها، 1️⃣هنگام مردن، 2️⃣قبر، 3️⃣میزان، 4️⃣از قبر بیرون شدن، 5️⃣صراط 6️⃣و حساب است.» 📚 ارشاد القلوب / ج 2 / ص 294 📎 📎 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
53 🔰 تفاوت تبادل فرهنگ‌ها با تهاجم فرهنگی در تبادل فرهنگی، هدف بارورکردن و کامل کردن فرهنگ ملی است، ولی در تهاجم فرهنگی، هدف ریشه‌کن کردن و از بین بردن فرهنگ ملی است. در تبادل فرهنگی ملت گیرنده فرهنگ، چیزهای مطبوع، دلنشین، خوب و مورد علاقه را می‌گیرد. فرض کنید، ملت ایران می‌بیند اروپایی‌ها ملتی هستند سخت‌کوش و دارای روح خطر کردن، اگر ملت ما این صفات را از آن‌ها یاد بگیرد خیلی خوب است؛ یا این که ملت ما می‌رود به اقصی نقاط شرق آسیا می‌بیند که مردم آنجا، مردمی هستند دارای وجدان کار، علاقه‌مند و مشتاق به کار، وقت‌شناس، دارای نظم و انضباط، دارای محبت بین خود و دارای حسن ادب و احترام و این خصوصیات را از آن‌ها می‌گیرد که خیلی هم خوب است. در تبادل فرهنگی ملت فراگیرنده نقاط درست و چیزهایی که فرهنگ او را کامل می‌کند، تعلیم می‌گیرد، مثل یک انسانی که ضعیف است و دنبال غذا یا دوای مناسب می‌گردد تا آن را مصرف کند و سالم شود. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
تضعیف شعائر فاطمیه خیانت به اسلام است.mp3
1.68M
🔰 تضعیف شعائر فاطمیه خیانت به مذهب و جنایت به أمیرالمؤمنین (ع) است. 👤 آیةالله العظمی وحیدخراسانی 🏴 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔆علامه مصباح یزدی رحمه‌الله علیه: 🍃اگر نقطه اصلی ضعف سران فتنه، ضعف دینی‌شان بود؛ ضعف اعتقادشان به احکام اسلام و به خصوص مسأله ولایت‌فقیه بود، بدانیم اگر فتنه دیگری در این کشور پدید بیاید از همین‌جا آب می‌خورد🍃 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 فاطمه سلام‌الله‌علیها در نهضت و نظام محمدی فتنه افّاک 🔸بخش اول 🔶 در دوره نظام، هزینه ها و غرامت ها هم هست؛ فاطمه(س) اینجا هم الگوست، هم در اُحد و احزاب هم در کمک به فقر اصحاب در صحنه هست. 🔶 از آن بیشتر اصلا مسئول حفظ میراث شهدا و دفاع مقدس، فاطمه(س) است؛ بدون اینکه دفتر و دستکی داشته باشد. هفته ای اقلا یکبار عزیمت به احد برا زیارت حمزه سیدالشهدا و شهدای احد، نگهداشت یاد و نام شهدا و شهادت در جامعه است. تسبیح اش از خاک قبر حمزه برای این گرامی داشت ها بود. در جنگ های روانی(نرم) هم الگوست. 🔶 برنامه های منافقین منافقین نیروی سازمان یافته و غیر سازمان یافته ی کفار درون مسلمین بودند که توطئه ها و برنامه هایی اجرا می کردند. 🔶 سه سطح کار منافقین: 1️⃣ کارکرد اصلی: فتنه گری آیه ۴۸توبه آنرا بیان می کند: لقد ابتغوا الفتنه من قبل! قبل از تبوک (و نقشه برای ترور پیامبر) در احد، عبدالله بن اُبی توانست یک سوم سپاه را جدا کند! اختلاف افکنی و فعال کردن گسل های عصبیت جاهلی از جمله فتنه های آنها بود. 2️⃣ کارویژه و ماموریت: تقلیب ادامه آیه: وقَلَّبوا لک الاُمور... تقلیب = زیرورو کردن و وارونه ساختن چیزی! رجل قَلّب یعنی مردی که آراء مردم را در کارها زیرورو می کند. 🔶 "قَلَّبوا لک الامور" مقابلِ "و نَظمِ امرکم" است. "امرکم" یعنی امر سیاسی و اجتماعی تان همان که "اولی الامر" دارد، همان که"شاورهم فی الامر" دارد نه یعنی در کارهای شخصی منظم باشید؛ اگر این بود می فرمود: نظم امورکم! 🔶 کار وقتی در مجرا و نظام خویش است، "نظم امرکم" برقرار است مثلا رابطه حاکم-مردم وقتی رعایت از طرف حاکم و اطاعت از طرف مردم و اعتماد و پیوستگی هست، نظم امر هست. تقلیبش یعنی بهم زدن این نظم سلب اعتماد عمومی از مجاری رسمی و مانند آن؛ فرقی نمی کند کارگزار یا سخنگویان رسمی این آسیب را بزنند یا منافقین با تقلیب چنان نتیجه ای بگیرند! 3️⃣ کاربست و اعمال: متعدد است و همه در خدمت تقلیب و کلان تر در خدمت ابتغاء فتنه است: 🔶 شیوع اراجیف: رجفه، یعنی تکانه. اراجیف یعنی حرفهای سست و بی پایه(شایعه) ای که موجب تشویش اذهان عمومی شود. "مرجفون" شایعه سازانی هستند که چنین تشویش های عمومی را درست می کنند. آیه ۶۰ احزاب یکی از کارهای منافقان را این می شمارد و مجازات تبعید از شهر را برای آن مقرر می کند. 🔶 خَلق اِفک: - افک = گرداندن واقعیت و منحرف کردن از وجهه اصلی اش. دروغ و تهمت و بهتان از اینرو افک است بخلاف غیبت. - قرآن کار ساحران فرعون را هم افک می خواند: ان الق عصاک فاذا هی تلقف ما یافکون: عصایت را بیانداز! پس ناگهان افک آنها را بلعید !(۱۱۷/اعراف) 🔶 ساحران در چشم حاضران تصرف و سحر کردند و آنها مشتی طناب را مار می دیدند(از این حیث افک)؛ معجزه عصای موسی(س) خوردن طنابها نبود! اگر طنابها را می خورد حرف فرعون که تهمت زد موسی، استاد ساحران است، موجه جلوه می کرد؛ ساحری اژدها آورده، مار ها را خورد! نه! قرآن می فرماید: افک شان یعنی سحر آنها را بلعید! یعنی چشم مردم باز شد واقعیت را دیدند؛ دیدند چند طناب بین زمین و آسمان می جهد! مار سحر خور کسی ندیده بود! از اینجا ساحران زودتر از همه ایمان آوردند چون این با سحر نمیشد؛ بلکه دقیقاً باطل السحر بود! 🔶 توجه۱: در اصول و تفسیر بحثی است که الفاظ برای حقایق وضع می شوند نه مصادیق! مثلا ترازو برای حقیقتی بنام ابزار سنجش وضع شده؛ حالا یک زمان دو کفه ای است یک زمان دیجیتال؛ این مصادیق، استعمال لفظ را منحصر و برای دیگری مَجاز نمی کند. لذا اگر در قیامت موجودی مایه سنجش ایمان و کفر شد هم درست است بدون مَجاز گفته شود: وَضعَ المیزان.(ر.ک: مقدمه المیزان ج۱) ⬅️ پس افک و "ما یأفکون" منحصر در بهتان یا سحر نیست، امپراطور رسانه ای که واقعیت را برگرداند و پدیده ها را از صورت اصلی اش منحرف جلوه دهد ، همه افک است. حتی افّاک است یعنی مبالغه کمّی و کیفی در ساخت افک. 🔶 توجه۲: چنانچه در تجربه عصای موسی(ع) دیدید باید افک، خنثی و بلعیده شود نه طنابها! در مقابل رسانه های افّاک چاره اصلی بلعیدن افک شان است که موسی و توان و تمدن می خواهد. صرفاً بستن آنها، در بهترین وضع خوردن طنابهاست و مردم را از سحر آنان آگاه نمی کند! 🔸 : حجت الاسلام محسن قنبریان 🔍 ادامه👇 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 فاطمه سلام‌الله‌علیها در نهضت و نظام محمدی ✅ فتنه افّاک 🔸بخش دوم 🔶 فتنه افک در نظام نبوی! به دو همسر پیامبر(ص) تهمت فحشاء زده شد: ماریه(توسط یکی از زنان پیامبر)/ عایشه (توسط منافقان مثل عبدالله ابن اُبی) اختلافی است که کدامیک شان نزول آیات۱۱ به بعد سوره نور است!(با آن اختلاف اینجا کاری نداریم) 🔶 ارکان افک: - تولیت و اتاق مدیریت افک: "والذی تولّی کبره" یعنی کسی که کُر و مُعظم آن افک و بهتان را مدیریت می کرد! یک بهتان نیاز به شارژ دارد. موید می خواهد باید برایش شاهد ساخت. موج اول و دوم می خواهد تا کل جامعه را بگیرد. در ماجرای جا ماندن عایشه از سپاه در بنی مصطلق و با تاخیر رسیدنش به همراه صفوان بن معطّل(که پی سپاه بود)، منافقین یک ماه بهتان را تاب دادند و حیثیت اجتماعی پیامبر را با آن در عموم آسیب زدند. - جماعت و پیاده نظام آن اتاق عملیات: "عُصبَه منکم" یعنی جماعتی منسجم از خودتان! عصبه، هر جماعتی نیست یک انسجام و هماهنگی می خواهد مثل یک حزب عمل کنند. آن افک را شایع کنند، موج دومش را و... - مردم عادی: اینها موظف اند "ظن خیر" بزنند اما گاهی در افک منافقان می افتند و سوء ظن و شایعه فراگیر می شود(لولا اذ سمعتموه ظنَّ المومنون و المومنات بانفسهم خیراً و قالوا هذا افک مبین: چرا وقتی آن بهتان را درباره همکیش خود شنیدند، مردان و زنان مومن در حق او گمان نیک نبردند؟! و نگفتند: این بهتانی آشکار است؟!) ⬅️ پس هم گمان نیک بزنند هم بگویند این افک است تا مانع سرایت شوند ! اما بسیاری نکردند و یک ماه حیثیت پیامبر(ص) آسیب دید! 🔶 چک و خنثی! اینجا نقش خانه فاطمه(س) منحصر به فرد است. 🔶 اولا: فاطمه(س) هیچ جا سوژه افک نمی شود! طبعاً منافقان او را برای سوژه سازی بیشتر ترجیح می دادند تا زنان پیامبر؛ اما فاطمه هیچ جا سوژه افاک ها نشد. ⬅️ این مهم است. منصوبین و منسوبین نظام نباید یک کلاغِ چهل کلاغ دشمن شوند! نباید با فعل یا ترک فعل، بی سند گویی یا مخفی کاری زمینه افک فراهم کنند! 🔶 ثانیاً: در چک و خنثای افک ها پیشتاز بودند. امیرالمومنین هم به نفع عایشه شهادت داد تا بهتان فحشاء از او رفع کند و هم در جریان ماریه و جریح خود مامور و کمیته حقیقت یاب شد. بعدا در شورای شش نفره بدان تفاخر کرد که من بودم که بهتان بر ماریه را کشف کردم (ثابت کرد جریح اصلا مرد نیست و هیچ رابطه ای با ماریه نداشته است) 🔶 افک بعد از نبی(ص) بدتر از آن افک ها، خلیفه تراشی بعد از پیامبر بود. اینجا هم واقعیتی دگرگون و منحرف می شود. نقش فاطمه(س) در مواجه با آن بی بدیل است هرچه در فاطمیه ها از فعالیت های او شنیده اید در چک و خنثی این افک طبقه بندی می شود. 🔸 : حجت الاسلام محسن قنبریان 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
امریکامنفی نهایی.pdf
6.82M
🔰 روایت افول آمریکا 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat