eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
336 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1هزار ویدیو
385 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
36.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 🏷 📥 سایر کیفیتها👇 https://khl.ink/f/52924 https://aparat.com/v/CdGoy 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی ۱۴۰۲/۰۳/۰۳ 💠درباره حماسه فتح خرمشهر ❇️لازم میدانم یاد کنم از حماسه‌ی عظیم فتح خرّمشهر؛ کار بزرگِ کم‌نظیر حقّاً و انصافاً. 💎مهم‌تر از فتح خرّمشهر یا لااقل به همان اندازه مهم، جریانات عملیّات بیت‌المقدّس است 👌آن فداکاری‌ها، آن ابتکارها، آن نقشه‌ها و طرحهای جنگی‌ای که به نظر بنده باید در دانشگاه‌های جنگ تدریس بشود. 📚واقعاً افراد [کتابهای مربوطه را] بخوانند. 🔸شماها بر روی منبر بلندی نشسته‌اید، منبر مجلس شورای اسلامی؛ 🔹صدای شما به همه‌ی کشور، بلکه به دنیا میرسد؛ ♦️نگذارید این حوادث بزرگ و این افتخارات عظیم کهنه بشود، کم‌رنگ بشود، فراموش بشود. 💠درباره مسئله قانون 🏷درباره اهمیت قانون‌گذاری ⁉️چرا ما قانون لازم داریم؟ ❇️برای اینکه ثبات در زندگی ضرورت حیاتی است. اگر ثبات نباشد، جامعه غیر قابل پیش‌بینی باشد، برنامه‌ریزی نمیشود کرد. 🚨اگر قانون نباشد، طبعاً روزمرّگی است، هرج‌ومرج است. 🔄قانونگذاری یک نسبتی با سیاستهای کلّی دارد؛ 👈سیاستهای کلّی جهت را معیّن میکند، قانونگذاری راه‌ها و جادّه‌هایی را که به این جهت میشود حرکت کرد مشخّص میکند. 🏷درباره اصول قانون‌گذاری 🔺این اصول در سیاستهای تقنین آمده؛ که حالا آن سیاستها هم باید تبدیل به قانون بشود. ⭕️بایدها: 📌تأویل‌ناپذیری قانون 📌قابل اجرا بودن قانون 📌ثبات قانون 📌منقّح و بدون تعارض بودن قانون ⭕️نبایدها: 📌انباشته شدن قوانین 📌قانونگذاریِ ناظر به منافع اشخاص 📌غلبه‌ی طرح بر لایحه 📌اثرپذیری نماینده قانونگذار از جو و ملاحظات جناحی ✅قانون را باید به سلامت، با طهارت، به نام خدا، برای خدا، باید این‌جوری قانون را نوشت که اگر این[طور] شد، آن وقت برکت پیدا میکند. 💠درباره مجلس یازدهم 👌این مجلس بحمداللّه مجلسی است انقلابی، باسواد، جوان، پُرتحرّک، پُرکار. 👈البتّه قضاوتهایی که انسان راجع به یک مجموعه میکند، با نگاه به مجموعه است؛ حالا یک استثناهایی هم ممکن است وجود داشته باشد؛ به آن استثناها کاری نداریم. ❇️مجلس یازدهم مشکلات کشور را شناخته؛ 👈وقتی مشکلات را انسان دانست، قانون را بر طبق مشکل وضع میکند. 🔻هدف این قوانین: 🔹مبارزه با فساد 🔹رفع تبعیض 🔹رفع انحصار 🔹بهبود فضای کسب‌و‌کار بوده و بقیّه‌ی مسائل اقتصادی دیگر 👈برخی از این قوانینی که شما تصویب کرده‌اید، قوانین راهبردی است: ⭕️قانون «اقدام راهبردی» 📍این [قانون]، کشور را از سرگردانی در قضیّه‌ی هسته‌ای نجات داد. ⭕️قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیّت» 📍به معنای واقعی کلمه از آن قانونهای حیاتی است. ⭕️قانون «جهش تولید دانش‌بنیان» ❇️یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم، ساده‌زیستی است. ☝️این نشست‌وبرخاست با مردم، این تواضع در مقابل مردم، این شنیدن حرف مردم را از دست ندهید. ✅این نقاط قوّت خودتان را در این سال آخر ادامه بدهید. ✨اصل قضیّه این است که چه ما بعداً به مجلس بیاییم چه نیاییم، کاری که تا الان کردیم مورد قبول خدای متعال قرار بگیرد. 💠چند توصیه به نمایندگان مجلس یازدهم 1️⃣تنظیم نوع رابطه‌ی مجلس با قوای دیگر بخصوص با قوّه‌ی مجریّه ↙️یک دوگانه‌ای اینجا وجود دارد: دوگانه‌ی تقریب و تخریب ❌در نگاه تخریبی، رقیب‌پنداریِ قوّه‌ی دیگر حاکم بر ذهنیّتها است. ❗️هر دو طرف [دولت و مجلس] میتوانند در این نگاه غلط مشکل درست کنند: 📌از ناحیه دولت: ⭕️لایحه ندادن ⭕️اجرا نکردن قانون ⭕️تنظیم نکردن آیین‌نامه برای قانون ابلاغ‌شده 📌از ناحیه مجلس: ⭕️افراط در به‌کارگیری ابزارهای نظارتی ✅یک نگاه دیگر نه، نگاه یک پیکره دیدن مجموعه‌ی نظام است... بایستی نگاهِ همکاری و هم‌افزایی باشد. 2️⃣حرّیّت و صراحت این مجلس خوب است. این حرّیّت و صراحت را با تقوا و صداقت کافی حتماً همراه کنید. 3️⃣نگذارید وجاهت‌طلبی روی حرفها و شعارها اثر بگذارد. 4️⃣کارهای بزرگی در مقابلتان هست: ◀️برنامه‌ی هفتم ◀️مسئله‌ی شعار سال ◀️مسئله‌ی مهار تورّم و رونق تولید ◀️لوایح نیمه‌کاره‌ ⏏️اینها به جایی برسد، به یک نقطه‌ای برسد. 🍀اگر چنانچه در این دو سه سال گذشته یک خلأیی باقی مانده، یک قصوری انجام گرفته، آن را در این سال آخر ان‌شاءاللّه جبران کنید و [همان‌جور که] سرافراز وارد مجلس شدید، ان‌شاءاللّه سرافراز از مجلس خارج بشوید. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 مدارا با مردم ... حضرت پیامبر اکرم (ص) فرموده‌اند: {من حرم الرفق ، فقد حرم الخیر کله}. هرکس مدارا نداشته باشد، از زندگی خیر و خوشی نمی‌بیند. تردیدی نیست که افراد در زندگی ، در راه‌ها و کارها ، دچار لغزش و اشتباه می‌شوند و چیزهایی بر سر راهشان قرار می‌گیرد . آری، انسان ، در جامعهٔ آرمانی و با انسان‌های معصوم ، زندگی نمی‌کند . هرکس نسبت به دیگران ، در هر درجه از مراقبت و تعهد شناسی باشد ، ممکن است دچار خطا و لغزش شود ، و در دوستی‌ها و ارتباط‌ها ، دچار کوتاهی یا زیاده‌روی گردد ؛ چنانکه دیگران نسبت به او نیز چنین‌اند . این دست مسائل ، نباید در روابط خانوادگی و گروهی و اجتماعی تأثیری منفی داشته باشد ، چون جریانی است همگانی و همه جایی و هر کس که از دیگران لغزش‌هایی می‌بیند ، خود نیز ممکن است در برابر دیگران به همان لغزش‌ها دچار گردد . اینجا است که اصل "تحمل خطاها و لغزش‌ها" پیش می‌آید ، و در تحکیم روابط ، نقش آفرین است ، پس این آموزش که یاد شد ، در روابط اجتماعی ، آموزشی حیاتی است و رویگردانی از آن ، موجب تنهایی انسان می‌شود ، زیرا معاشرتی که در آن هیچگاه لغزش روی ندهد و ناهنجاری رخ ننماید ، اندک است . پس اینگونه انسان‌های زودرنج و نازک بین ، از واقعیت ها و عینیت های حیات انسانی بدورند ، و باید از آن فاصله بگیرند ، مگر به رعایت اصل مهم تحمل روی آورند . 📚 كتاب الحیات ، استاد حکیمی ، ج ٩ ، ص ۶۴٩ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 ما جنگیدیم و خدا شرایط را فراهم کرد 🔸امام رحمه ‎الله فرمودند: «خرمشهر را خدا آزاد کرد.» در حقیقت ما در آن حادثه به وظیفه عمل کردیم و خدا هم این نتیجه را عنایت کرد...ما مکلف به وظیفه جنگیدن بودیم، [و تحقق نتیجه دست ما نیست.]. 🔸عمل ما، [تنها] یکی از اسباب و مُعِدّات تحصیل آن نتیجه بوده و شرط‌های فراوان دیگری هم دارد...هماهنگی این مجموعه، در اختیار خدای متعالی است. اوست که در هر لحظه می‎تواند مهره‎ها را جابجا کند. ۱۳۹۲/۰۳/۰۱ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
💕 محبت دختر و مادر خیلی در مردها اثر می‌گذارد. قدرتِ ظلم را از آنها می‌گیرد.ان شا الله اگر در خانه دختر دارید او را درست با رأفت نگاه کنید. ببینید از روزی که در دست و بالت خلق می‌شود و پهلویت می‌آید همه‌اش به بابایش نگاه می‌کند. خواستی هم ندارد که این را بده. به زور به او یاد می‌دهند که به آقایت بگو این را بدهد. این کار را با زحمت زیاد به گردن او می‌اندازند. 💕 او فقط می‌خواهد بابایش را نگاه کند. آنقدر این معنی قوی است که بعضی پدرها متوجه نیستند. با بچه‌ها، پسر و زن، سر و کله می‌زنند. دختر آنجا نشسته است و او را نگاه می‌کند. مواظب باشید از دستتان در نرود. دختر این‌طور است. یک وقت مسافرتی بروی تا بفهمی که او گریه افتاده است. و اِلّا تا در خانه هستی چیزی نمی‌گوید که او را در عدد بشماری. مواظب باش از دستت نرود. ... 💕 ببینید که خداوند وقتی دختر می‌دهد چه به مخلوقش داده است. پیامبر صلی الله علیه و آله چقدر شرافت برای زنها نشان داد! دختر رحمت است که بر خلق می‌بارد. رحمت، انسان را حفظ می‌کند، لازم نیست شما او را حفظ کنید. نمی‌خواهد شما دخترتان را روزه‌گیر و نمازخوان کنید. او خودش می‌خواند. همین‌که مادر چادر سرش کرد او هم رفت و اهل نماز شد. 📚 طوبای محبت ۳ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 اگر تمام وقتمان را صرف شکرگزاری برقراری نظام اسلامی کنیم حقش ادا نمی‌شود 📍 یکی از نعمت‌های بزرگی که بنده و امثال بنده و همه ایرانی‌ها اگر سال‌های سال تمام وقتمان را صرف شکرگزاری آن کنیم حقش ادا نمی‌شود، برقراری نظام اسلامی، حاکمیت ولایت‌_فقیه و به‌خصوص وجود شخص است. 🔖 برقراری نظام اسلامی خداپسندانه، آرزوی همه انبیاء و اولیا و صالحان عالم در طول تاریخ بوده، ولی جز در یک محدوده خاص زمانی و مکانی، موارد روشنی از آن را سراغ نداریم. 📌 در میان انبیای سابق حضرت سلیمان را می‌توان مثال زد: «هَبْ لِی مُلْکًا لَّا یَنبَغِی لِأَحَدٍ مِّنْ بَعْدِی» و داستان بلقیس و آصف بن برخیا. 🔹 در آخرالزمان هم وجود مقدس پیغمبر اکرم(ص) در چند سالی که در مدینه حکومت کردند و دوران کوتاه زمامداری امیرالمومنین(ع) که عمده‌اش به جنگ‌های داخلی گذشت. 💢 غیر از اینها مشکل بتوان در طول تاریخ اسلام زمانی را پیدا کرد که حکومتی برقرار شده باشد که در رأس آن معصوم یا تالی‌تلو معصوم باشد. 💠 این نعمت عظیمی است که خدا در این عصر نصیب جامعه و امت ما کرد که امام (رضوان‌الله‌ علیه) این نظام را بنیان‌گزاری کردند و به دست رهبر معظم انقلاب آبیاری و پرورش داده شد. 📎 منبع: http://fna.ir/f2j9mq 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 جهاد تبیین و خطر دوگانه‌سازی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری [صفحه ۱ از ۲] مطالعه مبانی و منظومه فکری و مهم‌تر از آن بررسی دقیق، علمی و فنی سلوک سیاسی امام خمینی و مقام معظم رهبری از لوازم قطعی «انقلابی‌گری» و است. ضعف علمی در فهم سیره سیاسی امام و رهبری یکی از آسیب‌های حال حاضر کنش‌گری سیاسی/ رسانه‌ای است و همین امر باعث شده بسیاری از فعالان انقلابی عرصه جهاد تبیین و جنگ روایت‌ها که هر یک در بخش مربوط به خود چهره‌ای شاخص در فضای انقلابی‌گری هستند از جانب معدود جاهلان یا مغرضان، مورد طعن و تعدی قرار گرفته و رمی به انواع و اقسام برچسب‌هایی شوند که روزگاری بزرگان و پیشگامان جهاد تبیین دچار آن بودند. نمونه واضح هجمه‌های ناجوانمردانه عناصر گمراه و مغرض به امثال «شهید مطهری»، «شهید بهشتی» و «علامه مصباح» در دوران مبارزه و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. چهره‌هایی که علی‌رغم سوابق انقلابی درخشان و پیوند فکری وثیق با آرمان‌های امام، از مقطعی خاص در سنگر حضور پررنگ‌تری یافتند و همین امر باعث شد بعضی انقلابی‌نماهای التقاطی و سست‌فکر که با جوزدگی قضایا را تحلیل می‌کردند و بعضا سمپات گروه‌های انحرافی بودند، این سه بزرگوار را «غیرانقلابی» معرفی کرده؛ در مقابل، امثال «سازمان مجاهدین» یا همان «منافقین» و "دکتر شریعتی" و... را نماد انقلابی‌گری معرفی کنند. این سه چهره انقلابی را به‌حق باید مرزبانان اندیشه‌های ناب انقلابی و سرداران جبهه فرهنگی انقلاب نامید که در زمانه‌ غربت کار فکری و فرهنگی، و در دوران تکاپوی به اصطلاح فرهنگی_مذهبی گسترده گروه‌های انحرافی همچون «انجمن حجتیه»، برای تبیین خطوط سینه سپر کردند و اقدامات آنان نقش آنتی‌تز جریان‌سازی موازی امثال انجمن حجتیه را داشت. این بزرگان در امتداد و در طول خط امام در سنگر مبارزه فرهنگی قرار داشتند و زمینه‌های فکری را برای تحقق انقلاب اسلامی فراهم می‌کردند و اذهان را به افق امام نزدیک می‌ساختند اما انجمنی‌ها با پروپاگاندا تلاش داشتند خود را پرچمدار مبارزات فرهنگی بنمایانند و تلاش خود را برای دوگانه‌سازی بین ترویج مهدویت با مبارزه با استبداد و استعمار، به دورسازی اذهان و اراده‌ها از هدف‌گذاری والای امام به کار می‌بستند. تفاوت بنیادین دیگر «مجاهدان انقلابیِ عرصه فرهنگ» با «موازی‌کارهای فرهنگی همچون انجمن حجتیه» در این بود که انجمن حجتیه برخلاف آرمان امام با دشمنان امام و انقلاب، که دربار پهلوی در رأس آن قرار داشت، همکاری و هماهنگی داشت. در چنین شرایطی، سنگربانی امثال مطهری و مصباح و بهشتی در عرصه خطیر فکر و فرهنگ، معنا پیدا می‌کند. حفظ نسل جوان از درافتادن به دام چون و جهت‌دهی و تعمیق جوانان برای حضور در جبهه پیچیده مبارزات انقلابی و سیاسی. بدیهی است که تاریخ «محلّ عبرت» است و از این نکته تاریخی بهره‌های فراوان می‌توان برد چه آن‌که امروز نیز مباحث فرهنگی به چالش جدی در عرصه کشور بدل شده است که نمود آن را در مطالبات مردمی پیرامون مقوله حجاب مشاهده می‌کنیم و مقام معظم رهبری به صراحت در ترویج بی‌حجابی را افشا کرده‌اند؛ از دستگاه‌های مسئول و عموم نخبگان حرکت برنامه‌ریزی شده پیرامون مقابله با این نقشه شوم را مطالبه کردند. بدیهی است عدم لبیک به مقام معظم رهبری و انفعال در برابر نقشه‌های پیچیده دشمن با محوریت «حجاب»، بازی در نقشه دشمن است. به‌علاوه باید گفت که امروز با دو نوع ترویج «کشف حجاب» روبرو هستیم: الف) کسانی که علنا کشف حجاب کرده یا از این اقدام حمایت می‌کنند ب) کسانی که هرنوع اقدام علیه کشف حجاب را به بهانه‌های مختلف تخطئه می‌کنند و به واقع دنبال تئوریزه کردن بی‌عملی و خالی شدن میدان از عناصر مؤمن و انقلابی هستند! امری خطرناک که تبعات سنگینی به دنبال خواهد داشت و قطعا به تقویت نقشه شوم دشمن در پروژه حجاب‌ستیزی منجر خواهد شد. القائات این عناصر مرموز حتی اگر صرفا ریشه در فهم غلط داشته باشد و مصداق نداشته باشد، در نتیجه تفاوتی ایجاد نمی‌کند و به مرور به خالی شدن از عناصر مؤمن و واسپاری میدان به دشمن و بی‌دفاع رها کردن جوانان در مقابل نقشه شوم دشمن منجر می‌شود. طبعا این «موش‌های خانگی» که در انبان فکر و فرهنگ جا خوش کرده‌اند، خطرشان از مدافعان علنی و عملی کشف حجاب سازمان‌یافته به مراتب بیش‌تر است! 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 جهاد تبیین و خطر دوگانه‌سازی در اجرای فرامین مقام معظم رهبری [صفحه ۲ از ۲] یکی از مهمترین مستمسک‌های در تئوریزه کردن بی‌عملی در عرصه حجاب، تلاش برای و از اولویت‌دار بودن مسائل اقتصادی است! این جماعت که خود تقریبا سابقه‌ روشن و قابل دفاعی در هیچ یک از عرصه‌های مورد تأکید رهبری ندارند و بلکه پیشتر در کسوت تحکیم خط سازش و خصوصا ترویج بعنوان یک آرمان نجات‌بخش(!!) و و... در خدمت دولت اعتدال بوده‌اند، به یکباره در قامت تفسیرگر انحصاری سخنان رهبری ظهور کرده‌اند و آنچنان خود را مصلح و انقلابی جا زده‌اند که انسان از این چرخش تاکتیکی شان تعجب می‌کند! اینان با تمسک به اولویت‌دار بودن مسئله اقتصاد و شعار سال، تلاش می‌کنند فعالیت در مسیر سایر فرامین و مطالبات رهبری از جمله تصریحات ایشان در مسئله حجاب و عفاف را تضعیف و تخطئه کنند! ماجرا از آنجا جالب می‌شود که اینان نه در اقتصاد سوادی دارند و نه خود کارنامه‌ای دارند و جز دوگانه‌سازی و مچ‌گیری از جریان ناب انقلابی هیچ در چنته ندارند! این پیشگامان خط سازش و حامیان دوآتشه برجام نافرجام تا دیروز تمام تصریحات رهبری در مورد اصل مذاکره و شرایط و خطوط قرمز آن را با همین حیله‌ها کمرنگ می‌کردند و را که به تصریح رهبری خطوط قرمز رهبری در آن رعایت نشده بود را به عنوان تصمیم رهبری نشان می‌دادند اما امروز که نقش‌آفرینی در پروژه شکست خورده خط سازش بی‌نتیجه مانده، اینبار در نقش مفسر دیدگاه‌های رهبری، به کمرنگ کردن اهمیت تصریحات ایشان در سایر موضوعات راهبردی مشغول اند. خط سازشی که به فرموده رهبری حدود ده سال اقتصاد کشور را به تعطیلی کشاند و آثار ضربات کمرشکن آن امروز عیان است امروز رنگ عوض کرده و حامیان این جریان به جای پاسخگویی؛ خود را در نقش سرداران جهاد تبیین جا زده‌اند و در بزنگاه‌ها مطالب انحرافی خود را ترویج می‌کنند. البته بر اهل اطلاع گذشته و حال و احتمالا آینده این جماعت بلندآوازه و میان‌تهی روشن است اما خطر نفوذ در بدنه و تضعیف جبهه تبیین و خالی کردن میدان از عناصر مؤمن و انقلابی امر مهمی است که نمی‌توان به سادگی از کنار آن گذشت و اقدام لازم دارد. نکته اساسی این‌جاست که فرامین مقام معظم رهبری یک کلّ مجموعی است و همه صحبت‌های رهبری حکیم انقلاب باید مورد عمل عناصر مؤمن و نهادهای مسئول قرار گیرد و اولویت‌دار بودن یک مسئله هیچ‌گاه به معنای رها کردن سایر مطالبات نبوده و نیست. اما برخی مدعیان فهم سیاسی بدون در نظر گرفتن این نکته بدیهی خواسته یا ناخواسته با نقشه دشمن همراهی کرده؛ تلاش دارند جریان حزب‌اللهی را از برخی مقولات حیاتی و فرامین صریح مقام معظم رهبری پیرامون مقولات خطیر فرهنگی دور کنند. حال آن‌که مقام معظم رهبری در سخنرانی‌های اخیر خود به ترابط فرهنگ و اقتصاد تصریح کردند. ایشان بر تأثیر اقتصاد بر فرهنگ تصریح کردند. طبعا فرهنگ نیز بر اقتصاد اثرگذار است چنانچه در اغتشاشات 1401 دیدیم که کشور به دلیل یک معضل فرهنگیِ علاج نشده، دچار آشوب شد و خسارات مادی فراوانی را برای کشور به همراه داشت. لذا مجاهدت در جبهه مخاطرات فرهنگی از جمله مسئله عفاف و حجاب که علت فتنه طولانی مدت و مورد تمرکز دشمن است، ابعاد و برکات مختلفی دارد که یکی از آنها تقویت و تحکیم رشد اقتصادی و تقویت زمینه‌ها برای تحقق شعار سال است. بر این اساس به صراحت باید گفت که تئوریزه کردن بی‎‌تفاوتی فرهنگی و بی‌عملی در برابر قانون‌شکنی، خود به یک معنا تقویت زمینه‌ها برای پیاده شدن نقشه دشمن است که هم شکاف اجتماعی و دوقطبی‌سازی و خسارت‌های فرهنگی را در پی دارد و هم زمینه‌ساز خسارت اقتصادی است. نکته دیگر در رفتارشناسی «اصحاب تعطیل» این است که این افراد می‌گویند که ابعاد امنیتی بی‌حجابی را نبینیم و کار فرهنگی کنیم، فارغ از آن‌که این افراد نوعا سابقه کارآمد و کارنامه قابل دفاع در زمینه کار فرهنگی هم ندارند، آنگاه که سخن از «فعالیت فرهنگی» به میان می‌آید سخن دوم خود را بر زبان جاری می‌کنند و می‌گویند:کار فرهنگی اولویت نیست و اولویت، اقتصاد است و وقتی به اقتصاد می‌رسند چیزی جز بی‌سوادی و بی‌عملی ندارند. جوهر کلام آن‌که جوان مؤمن انقلابی هر فعالیتی را در جای خود می‌بیند و در راستای عمل به بسته مطالبات و منویات مقام معظم رهبری آنچه در توان دارد به کار می‌گیرد و در این مسیر تحت تأثیر تحلیل‌های جاهلانه یا غرض‌آلود قرار نمی‌گیرد. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 حجاب حق‌الله است یا حق‌الناس؟! 🔻حضرت آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی 🔹زن باید کاملاً درک کند، حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید: من از حق خودم صرف‏نظر کردم. حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید: من راضیم؛ حجاب زن مربوط به خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت بدهند؛ حجاب زن، حقی الهی است. 🔹 حضرت آیت‌الله جوادی آملی، در پاسخ به پرسشی در خصوص عدم محدویت حجاب برای زنان به بیان آیات و دیدگاه متعالی دین در این زمینه پرداختند . 🔹قرآن کریم وقتی درباره حجاب سخن می‏گوید، می‏فرماید: حجاب عبارت است از: احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند؛ لذا نظر کردن به زنان غیرمسلمان را، بدون قصد تباهی جایز می‏داند 👈 شرح پرسش و پاسخ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 خطر سکولارها و سخنی با طلاب و عالمان دین بازنشر|| حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر احمدحسین شریفی نگاهی به گفته‌ها و نوشته‌های «مدعیان روشنفکری» در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که دین‌ستیزان به صورتی منسجم و آشکار و به شکلی هماهنگ و هم‌افزا، همه خواسته‌ها و داشته‌های خود را به میدان مبارزه با اسلام و ارزش‌های اسلامی آورده‌اند. با اینکه هیچ سخن جدیدی ندارند؛ اما همان مدعیات کهنه و قدیمی اسلام‌ستیزانِ ده‌های اخیر را با بیان‌های مختلف و به مناسبت‌های گوناگون مطرح می‌کنند: «اباحی‌گری»، «دین‌ستیزی» «فقه‌گریزی»، «روحانیت‌هراسی»، «شریعت‌گریزی»، «لیبرالیسم»، «سکولاریسم» و در یک کلام «اومانیسم»، از اصول و مبانی مشترک همه نوشته‌ها و گفته‌های آنان در همه موضوعات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی است. مع‌الاسف، قاطبه عالمان دین و مدافعان فکر و فرهنگ اسلامی، علیرغم برخورداری از منطقی قویم و پشتوانه‌های معرفتی مستحکم، در قبال این همه دین‌ستیزی و اسلام‌هراسی، سکوت پیشه کرده‌اند. و احساس این بنده ناچیز آن است که به تبعات کشنده و مرگ‌بار این سکوت خود نیز واقف نیستند! تسخیر ذهن و زبان و قلب جوانان و نوجوانان و دختران و پسران تحصیل‌کرده این کشور با مفاهیم و ایده‌های ضددینی و ضد اسلامی و با بهره‌گیری از اصناف هنرهای بیانی و نوشتاری از مهم‌ترین اهداف مدعیان روشنفکری است و متأسفانه اغلب جوانان و نوجوانان مظلوم ما نیز در این هجمه بزرگ، بی‌دفاع‌ و بی‌مدافع‌اند. و چون سخنی جز سخنان اباحی‌گرایانه، شریعت‌گریزانه و لیبرالیستی نمی‌شنوند و نمی‌خوانند، گمان می‌کنند حق همان است که می‌شنوند و می‌خوانند! و به همین دلیل به راحتی فریب می‌خورند و به دام و دامنِ سبک زندگی لیبرالیستی می‌افتند. به عنوان یک طلبه کوچک، از همه روحانیان و طلاب عزیز و همچنین اساتید متعهد دانشگاه‌ها می‌خواهم فرمان «جهاد تبیین» را جدی بگیرید. مجاهدانه به میدان «تبیین ارزش‌های اسلامی» و «نمایاندن منطق فکر اسلامی» و «تشریح زیبایی‌های سبک زندگی اسلامی» وارد شوید. «تهدید» شبهات و هجوم دین‌ستیزان و اسلام‌هراسان علیه فکر و فرهنگ و ارزش‌های اسلامی را به «فرصتی» برای تبلیغ و تبیین اسلام و ارزش‌های اسلامی تبدیل کنید. مطهری‌وار و مصباح‌گونه وارد میدان مبارزات فکری و فرهنگی شوید. قدری به جای یا در کنار مطالعه فقه و حقوق و اخلاق، به «فلسفه فقه» و «مبانی حقوق» و «فلسفه اخلاق اسلامی» نیز بپردازید و آنها را برای نسل جوان و نوجوان تبیین کنید. «فلسفه ارزش‌های اسلامیِ ناظر به زیست فردی و اجتماعی» را تشریح کنید. «جاودانه» و «جهانی بودن» و «واقعی بودن» ارزش‌های اسلامی را با زبان منطق توضیح دهید. ضعف و سستی و نادرستی اندیشه‌های لیبرالی و غیراسلامی را نمایان کنید. منطق ناصواب و غیرقابل دفاع اومانیسم و سکولاریسم را آشکار کنید. شک نکنید که «قعود فکری» و «ترک جهاد تبیین» در این دوران، پشیمانی و پریشانی و شرمندگی ابدی را در پی خواهد داشت. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 اثرات راهبردی کریدور شمال-جنوب برای ایران 🔸با امضای موافقت نامه میان ایران و روسیه، روسها ۵۰۰ میلیون دلاری برای تکمیل خط آهن رشت-آستارا را برعهده خواهند گرفت. 🔹بر این اساس باید گفت خط آهن بندر عباس و چابهار تا شمال و شمال غرب روسیه افتتاح خواهد شد که اثرات راهبردی بر تجارت کالا و انرژی دنیا خواهد داشت. 🔸در این خصوص ذکر چند نکته ضروری است. 1️⃣ در قرن ۲۱ راهبردهای روابط بین الملل بیشتر جنبه اقتصادی دارند تا امنیتی ؛ اگرچه امنیت زیربنای تحقق منافع ملی یک کشور است اما به تنهایی یک هدف محسوب نمیشود و کشورها درصدد این هستند که سهم بیشتری در تجارت بین الملل و تاثیرگذاری بر مسیرهای انتقال کالا و انرژی داشته باشند. 🔹در همین خصوص ایران یک موقعیت منحصر به فرد را از لحاظ ژئوپلیتیکی دارد زیرا در واقع شده است و مسیر اصلی تجارت زمینی از مشرق به مغرب زمین است. 🔸از سوی دیگر یکی از مسیرهای سهل الوصول تجارت بین جنوب و جنوب شرق آسیا به روسیه و اروپاست. 🔹اما از این مزیت خدادادی و ذاتی، تاکنون استفاده بهینه نگردیده است. 2️⃣ تکمیل خط آهن جنوب به شمال یک فرصت ویژه برای تجارت بین المللی در حاشیه خلیج فارس، جنوب و جنوب شرق آسیاست زیرا کالاهای صادراتی خود را ۳۰ درصد ارزان تر و طی زمانی بسیار کمتر (۴۰ درصد) می توانند به کشورهایی چون باکو، گرجستان، ارمنستان، روسیه، ترکیه و در آینده شرق اروپا صادر نمایند و بالعکس آن کشورها نیز از مسیر جمهوری اسلامی به کشورهای ذکر شده تجارت خود را انجام خواهند داد. 🔸در واقع مسیر ۱۶ هزار کیلومتری دریایی جنوب آسیا به روسیه و شمال اروپا که از تنگه باب المندب، کانال سوئز، تنگه جبل الطارق، تنگه دوور (Dover)، تنگه اسکاژراک می گذشت و به دریای بالتیک و خلیج فنلاند و سن پترزبورگ روسیه می رسید، با یک مسیر کوتاه ۷ هزار کیلومتری که قسمت عمده آن خط آهن است، جایگزین میشود. 3️⃣ نقش جمهوری اسلامی در این میان به عنوان مسیر اصلی ترانزیت بسیار مهم است و بر اساس نظریات کارکردگرایانه، کشورهای دنیا خواهان ثبات و امنیت و این کشور خواهند شد زیرا تجارت ارزان و پر سرعت آنها منوط به بقای یک حاکمیت با ثبات بر ایران خواهد بود. 4️⃣ این کریدور خود به خود موجب شکست تلاش های غرب برای انزوای جمهوری اسلامی خواهد شد، زیرا جغرافیای ایران برای تجارت بین الملل اهمیت جدی پیدا می کند؛ به عبارت دیگر مسیر تجاری عبوری از این کشور یک مزیت مهم برای تجار و کارتل های بزرگ و اقتصاد آسیاست. 5️⃣ در ورای مرزهای شرق ایران کریدور زمینی و خط آهن برای اتصال به روسیه و شمال اروپا وجود ندارد و در غرب آن نیز به دلیل محدودیت های جغرافیایی مانند کوهستان و دریا و ... به همین صورت. در نتیجه تهران یک فرصت طلایی برای تبدیل خود به عنوان اصلی ترین مسیر زمینی به اروپا را دارد و در همین راستا پس از تکمیل کریدور شمال-جنوب، تکمیل کریدور شرق به غرب نیز باید در دستور کار قرار گیرد. 6️⃣ سوال مهمی که در خصوص کریدور شمال-جنوب باید پرسید اینست که: چرا در سالهای گذشته به خصوص در دوره قبل از تحریم ها و عدم محدودیت جدی در منابع مالی کشور، تکمیل این مسیر مورد توجه نبود؟ 7️⃣ پیش بینی می شود با تکمیل کریدور شمال-جنوب، تا سالانه ۲۵ میلیون تن کالا در سال از طریق ایران جابجا شود و جمهوری اسلامی حداقل ۵ میلیارد دلار از این طریق حق ترانزیت کسب کند و به یک درآمد پایدار آنهم در شرایط تحریمی دست یابد. 🔹در نهایت باید گفت کریدور شمال-جنوب برای ایران علاوه بر آثار پایدار اقتصادی و درآمدزایی، از لحاظ سیاسی، امنیتی و ژئوپلیتیکی نیز تاثیرات چشمگیری خواهد داشت و جغرافیای ایران را برای کشورهای دنیا ارزشمندتر از گذشته می کند و در عرصه بین الملل نیز این کشور را از انزوا خارج کرده و اثرات تحریمی غرب را دچار فرسایش می نماید. ✍️ علیرضا تقوی نیا 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 خانه داری یعنی تربیت انسان و تولید ارزشمندترین محصول در دنیا 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 دشمنی‌ها در مورد شخص رهبری به اوج خود رسیده است 📍 ما باید با تمام توان با تهاجمات دشمن مقابله کنیم و نگذاریم که کمترین نتیجه‌ای از توطئه‌هایش بگیرد. ولی فعالیت‌های شیاطین اعم از انس و جن همیشه به صورت شمشیر از رو بستن نیست. 🔖 اینها برای مقابله با دشمنانشان آخرین ترفندها را به کار می‌برند و در رویارویی تن به تن، امرشان دایر است بین موت و حیات که صریحاً شمشیر به رویش بکشند و این آخرین کاری است که می‌توانند بکنند. 📌 اما قبل از اینکه به این مرحله برسند، سعی می‌کنند با انواع توطئه‌ها و فریب‌ها کسانی را گول بزنند و گمراه و فکرشان را عوض کنند. 🔹 این رویه از اوایل شروع شد، ولی امروز در مورد شخص ایشان به اوج خود رسیده است. تنها دشمنان قسم‌خورده استعماری و ابرقدرت‌ها نیستند که به این کار دامن می‌زنند، بلکه عوامل داخلی هم کمک می‌کنند. 🔸 آن دشمنان خارجی هم غالباً نقشه‌هایشان را به دست افراد ضعیف‌النفس و فرومایه داخلی اجرا می‌کنند. باید درباره این موضوعات تحلیل‌های روان‌شناسی انجام و معلوم شود که این رقابت‌ها و دشمنی‌ها از کجا مایه می‌گیرند. 📎 منبع: http://fna.ir/f2j9mq 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی اخبار حوزه های علمیه ومربی های طرح امین تو لندن بهتر از ایران (😃😄😁😅) داره رصد میشه 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
دو نوع زن وجود دارد: ⭕️ زنانی که در اوج امنیت می جنگند، برای برداشتن تکه ای پارچه از سرشان! ✅ و زنانی که زیر بمباران می گردند ،به دنبال همان یک تکه پارچه برای حفاظت از شرافتشان... 🌷 آیت الله جوادی آملی میفرماید: 🔶حرمت زن، نه اختصاص به خود زن دارد، نه مال شوهر و نه ویژه برادران و فرزندانش می باشد. 💢 همه ی اینها اگر رضایت بدهند، "قرآن" راضی نخواهد بود، چون حرمت زن و حیثیت زن به عنوان "حق الله" مطرح است. حجاب زن حقی است الهی عصمت زن حق الله است. ✅ زن به عنوان امین حق الله، از نظر قرآن مطرح است. - زن باید این مسئله را درک کند که حجاب او تنها مربوط به خود او نیست تا بگوید من از حق خودم صرف نظر کردم! 🔸 حجاب زن مربوط به مرد نیست تا مرد بگوید من راضیم! 🔺 حجاب زن مال خانواده نیست تا اعضای خانواده رضایت دهند... ✅ حجاب زن حقی الهی است... 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 روش و فرایند علوم انسانی اسلامی ✅ بیانات آیت الله مصباح یزدی(ره) در کنگره بین المللی علوم انسانی در تاریخ 31 اردیبهشت 1391 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
متن_کامل_پیام_رهبر_فرزانه_انقلاب.pdf
436.1K
ٰ علیه‌السلام 🔰 متن کامل پیام رهبر فرزانه انقلاب به کنگره‌ی علمی بین‌المللی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السّلام رهبر انقلاب: من یک پیامی 👆👆راجع به علیه‌السلام به یک داده ام...(لکن) توجه نشده است! 📕 ۱۳۸۱/۴/۴ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
630518_2.pdf
672.3K
ٰ علیه‌السلام 🔰 نمودار پیام رهبر فرزانه انقلاب به کنگره‌ی علمی بین‌المللی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا علیه‌السّلام 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 وجوب تهیه سلاح متناسب برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن 🔸علامه مصباح ره در خصوص یکی از مختصات جهاد فرهنگی می فرماید: نخست باید دشمن فرهنگى را شناسایى کرد و سپس راه‌هاى نفوذ آن را در جامعه تشخیص داد و آن‌گاه براى مقابله با آنها، سلاح مناسب تدارک و تهیه نمود. همان‌طور که در میدان نظامى، در مقابل سلاح‌هاى مدرن با شمشیر و نیزه نمى‌توان جنگید و باید سلاح‌هاى مناسبى تهیه کرد، در مقابله با تهاجم فرهنگى و میدان جهاد فرهنگى نیز باید ابزارى متناسب با تجهیزات و توطئه‌هاى دشمن تهیه کرد. این کار به عنوان یک وظیفه شرعى بر اهل علم و فرهیختگان جامعه واجبِ متعيّن است. (مصباح یزدی، محمدتقی، پند جاويد جلد اول ، ص)111 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
✅ امام رضا علیه السلام: پنهان کننده کار نیک [پاداشش] برابر هفتاد حسنه است، و آشکارکننده کار بد سرافکنده است، و پنهان کننده کار بد آمرزیده است. «أَلْمُسْتَتِرُ بِالْحَسَنَةِ یَعْدِلُ سَبْعینَ حَسَنَةً، وَ الْمُذیعُ بِالسَّیِّئَةِ مَخْذُولٌ، وَالْمُسْتَتِرُ بِالسَّیِّئَةِ مَغْفُورٌ لَهُ». (الکافی، ج۲، ص۴۲۸) 🌸 -علیه السلام- گرامی باد. ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔 @j_modarresin
❇️ در مسیر قانون امام و تعیین مسیر برای انتخاب رهبری آینده 🔰 فرانسیس فوکویاما در کنار دیگر تحلیلگران سیاسی دنیا معتقد بودند نظام تازه تاسیس جمهوری اسلامی وابستگی حیاتی به شخص آیت‌الله خمینی دارد و بعد از فوت ایشان منازعه بلندمدتی بر سر قدرت در ایران شکل خواهد گرفت.(۱) 🔰 دوست‌داران انقلاب از همان روزهای ابتدایی همواره نگران این موضوع بودند اما با این‌حال نقطه امید بسیاری از آن‌ها وجود آیت‌الله منتظری بود که باتوجه به سابقه مبارزاتی و تاییداتی که امام در گذشته از ایشان می‌کردند، آیت‌الله را جانشین بلامنازع امام می‌دانستند. آقای منتظری از شاگردان و مبارزان باسابقه نهضت امام خمینی بود و به خاطر این فعالیت‌ها چندین‌بار دستگیر و زندانی شده بود. 🔰 او در دوران تبعید امام نماینده تام‌الاختیار ایشان در ایران بود و در میان مبارزین انقلاب جایگاه ویژه‌ای داشت به طوری‌که ساواک در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب در گزارشی می‌نویسد: شخص منحصربه‌فردی جانشین (آیت‌الله) خمینی خواهد شد، او منتظری است.(۲) 🔰 آقای منتظری در مقاطع گوناگون پس از پیروزی انقلاب اسلامی نقش‌ها و مسئولیت‌های مهمی برعهده داشت و به عنوان یکی از شخصیت‌های طراز اول کشور مورد توجه مردم و مسئولان بود. مجموع این عوامل و سوابق باعث شده بود همواره آقای منتظری برای اعضای مجلس خبرگان دارای منزلتی باشد و اکثریت روی ایشان اجماع داشته باشند و حتی عده‌ای مثل آقای طاهری امام جمعه اصفهان معتقد بودند به خاطر مشخص بودن رهبری آقای منتظری، بعد از امام اساساً نیازی به تشکیل مجلس خبرگان نمی‌باشد.(۳) 🔰 در این میان امام ضمن تاکید علنی مبنی بر تشکیل مجلس خبرگان، هیچ‌گونه واکنش مثبت یا منفی درباره اظهارنظرها نسبت به جانشینی آقای منتظری نداشتند. اولین انتخابات مجلس خبرگان در آذر سال 61 برگزار شد و 83 نفر به عنوان اعضای این مجلس انتخاب شدند. امام در اولین پیام خود به مناسبت افتتاحیه مجلس خبرگان فرمودند: بالاترین انحراف که منجر به انحراف تمام ارگان‌ها می‌شود انحراف رهبری است که امروز شما نقش اول آن را دارید.(۴) ادامه دارد... ۱. مقاله ژانویه ۱۹۸۰، کنفرانس امنیتی آسیاپاسیفیک ۲. آیت‌الله‌منتظری، خاطرات، ص ۹۱۸ ۳. اکبر هاشمی رفسنجانی، کارنامه و خاطرات ۱۳۶۱، ص۳۰۷ ۴. صحیفه امام، ج ۱۸، صص ۳ تا ۷ 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 راهبرد اساسی امروز کشور 🔎 مروری بر توصیه‌های رهبر انقلاب درباره همدلی و همکاری قوه مقننه با دیگر قوا 👈🏼 رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی (۱۴۰۲/۰۳/۰۳) در زمینه نوع رابطه مجلس با قوای دیگر، همدلی و همکاری را به عنوان یک الزام همیشگی توصیه نمودند. 🔻 ایشان در سخنرانی خطبه‌های نماز عید فطر هم موضوع همدلی و همکاری قوای سه‌گانه را «راهبرد اساسی کشور» دانستند: «یک راهبرد بسیار مهم و اساسی، همکاری همه‌ی مسئولان کشور در نیروهای سه‌گانه است... قوای سه‌گانه باید همدلی کنند، همکاری کنند، هم‌افزایی کنند... اگر چنانچه این سه قوّه با هم به‌طور کامل همکاری کنند، کارها به هیچ وجه گره نمیخورد، مشکل پیدا نمیکند.» ۱۴۰۲/۰۲/۰۲ 🔻 البته همکاری مجلس با دولت «به‌معنای گذشت از حقوق مجلس نیست؛ بایستی حقّتان را استیفاء کنید؛ تحقیق کنید، تفحّص کنید، مؤاخذه کنید که چرا نشد، چرا کم شد، چرا جور دیگر شد.» ۱۳۹۵/۰۳/۱۶ 👈🏼 چند موضوع برای هم‌افزاییِ مجلس و دولت 🔻 بدون شک حل مسائل مهم و رفع مشکلات کشور و مردم نیازمند همکاری و هم‌افزایی قوای سه‌گانه، خصوصا مجلس و دولت است. در سال‌های اخیر رهبر انقلاب به‌صورت مشخص برخی موضوعات را برای همکاری حداکثریِ مجلس و دولت مورد تأکید قرار داده‌اند. یکی از این موضوعات «مهار تورم و رشد تولید» است: «اگر بخواهیم این شعار [مهار تورم و رشد تولید] عملیّاتی بشود... اوّلین الزام این است که «دستگاه‌های مختلف به هم کمک کنند»؛ یعنی دولت به نحوی، مجلس به نحوی، قوّه‌ی قضائیّه به نحوی به هم کمک کنند؛ قانون، متناسب با نیازِ اجرا باشد.» ۱۴۰۲/۰۱/۱۵ 🔻 یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند با همکاری مجلس و دولت به سرانجام خوبی برسد بحث «تحول در آموزش و پرورش» است: «نقشه‌ی راه [سند تحول آموزش و پرورش] باید از سوی دولت و مجلس حمایت بشود، کمک بشود. اگر چنانچه در آموزش‌وپرورش نشستند با صاحب‌نظران بحث کردند، همفکری کردند، بالاخره یک نقشه‌ی راهی برای اجرای سند تحوّل درست کردند، [امّا] وقتی که میخواهند بودجه را تنظیم کنند، مدام مشکل درست شد، در دولت مشکل درست شد، در مجلس ایراد گرفته شد، خب به جایی نمیرسد.» ۱۴۰۲/۰۲/۱۲ 🔻 موضوع «مبارزه با فساد» هم یکی دیگر از مباحثی است که باید همکاری قوا بیش از پیش به ثمر برسد: «بنده حدود بیست سال پیش یک نوشته‌ی مشروحی در باب مبارزه‌ی با فساد دادم... اگر از آن روز دولتهای محترم و مسئولین محترم دنبال میکردند این قضیّه را، بلاشک ما امروز وضع بهتری داشتیم. خب حالا بحمدالله امید این هست که دولت مردمی و مجلس انقلابی این کار مبارزه‌ی با فساد را دنبال کنند.» ۱۴۰۲/۰۲/۰۹ 🔻 امروز مسائل مهمی در کشور مطرح است که حل آنها بیش از پیش نیازمند همدلی، همکاری و هم‌افزایی قواست. مطالبات مردم از مجلس انقلابی و دولت مردمی مسئولیت‌های مهمی برای این دو قوه ایجاد کرده و قطعا کیفیت پاسخگویی به این مطالبات، عیار پایبندی آنان به شاخص‌های انقلابیگری را بیش از پیش روشن می‌سازد. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat