eitaa logo
طلایه داران تمدن اسلامی
336 دنبال‌کننده
3هزار عکس
1هزار ویدیو
385 فایل
این کانال جهت ارتباط با خواهران مبلغ از سوی معاونت جامعه و مردم‌ جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأسیس شده است. جهت ارتباط با این معاونت به آیدی زیر پیام دهید: @mmardom
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 چرا عده‌ای، از قطارِ انقلاب اسلامی پیاده می‌شوند و به جبه‍ۀ مقابل پناه می‌برند؟ 💠 آیت‌الله میرباقری: 🔶 انقلاب اسلامی حرکتی در برابر تمدن غرب است که می‌بایست مراحل مختلفی را تا رسیدن به آرمان‌هایش پشت سر بگذارد. به‌طور طبیعی، انقلاب اسلامی در هر مرحله از حرکتش، با ریزش‌هایی روبه‌روست؛ زیرا در هر دوره، کسانی که نمی‌توانند با آرمان‌ها و برنامه‌های انقلاب اسلامی هم‌گام شوند، به‌تدریج ریزش می‌کنند. به عنوان نمونه، آن‌ها که نمی‌خواهند از عقلانیت مدرن عبور کنند، با تکیه بر این عقلانیت، به نفی اصل انقلاب می‌پردازند؛ آن‌ها راه رسیدن به سعادت و عدالت اجتماعی را همین عقلانیت مدرن می‌دانند و گمان می‌کنند که انقلاب اسلامی به بی‌راهه می‌رود! در‌واقع، آن‌ها آرمان‌‌های انقلاب و مقولاتی چون عدالت، امنیت و رفاه بشر را بر‌اساس همین عقلانیت مدرن، درک و تحلیل می‌کنند و عبور از آن را به‌معنای عبور از آرمان‌‌های انقلاب و ناکارآمد و متحجرانه تلقی می‌کنند؛ از این جهت، در‌ مقابل این مرحله از حرکت متعالی انقلاب اسلامی مقاومت می‌کنند و درنهایت، صف خود را از صف انقلابیون جدا می‌کنند. بر این اساس ریزش‌ها، به عدم همراهی عده‌ای با مرحله‌ای از مراحل تکاملی انقلاب اسلامی برمی‌گردد. از طرف دیگر، در هر مرحله، رویشی هم پیدا می‌شود؛ زیرا وقتی انقلاب اسلامی طرح جدید اجتماعی را پیش روی ملت‌ها قرار می‌دهد و پیشرفت‌های گسترده‌ای را در عرصه‌های مختلف رقم می‌زند، قشر وسیعی از نخبگان و روشن‌فکران و یا مستضعفان و مظلومان در دنیای اسلام و در مقیاس جامعه جهانی، مجذوب انقلاب اسلامی می‌شوند و به این سو می‌آیند. این ریزش و رویش، در همه مراحل تاریخی انقلاب اسلامی وجود داشته و در ادامۀ مسیر هم وجود خواهد داشت و طبیعی است. 🔶 انقلاب اسلامی از آغاز بر محور بسط خلافت الهیه حرکت کرد و به مبارزه با جریان استکبار و مبارزه با نظام سلطنتی به‌عنوان یک ساختار عدالت‌گریز و دین‌ستیز پرداخت و یک ایده اثباتی به نام «حکومت اسلامی» را مطرح کرد. در هر یک از این مراحل، با دقیق‌تر شدن و تبیین بیشتر آرمان‌های اسلامی، عده‌ای، که برخی از ایده‌‌های نظری و عملی خود را حذف‌شده می‌دیدند، از انقلاب جدا شدند! به‌عنوان مثال، هنگامی که مبارزه به مرحله درگیری با اصل نظام سلطنت منتهی شد، گروه‌هایی که سلطنت مشروطه یا مشروعه و یا دموکراتیزه شده را می‌خواستند، از قطار انقلاب پیاده شدند؛ چون گمان کردند که این انقلاب از آرمان‌های صحیح خود فاصله گرفته است! یا در آن‌جا که امام انقلاب بر «جمهوری اسلامی» تأکید کرد؛ برخی که به‌دنبال تحقق جمهوری سوسیالیستی و یا جمهوری با قیدهای دیگر بودند، این جهت‌گیری را متناسب با آرمان‌ها خود ندیدند و ریزش کردند. مبارزات مارکسیستی بر علیه انقلاب اسلامی عمدتاً از همین مرحله شروع شد. هنگامی که قانون اساسی تدوین شد نیز ریزش بر همین منوال بود. هواداران حکومت دموکراتیک و دین حداقلی وقتی مشاهده کردند که اسلام و ولایت فقیه به یک نظام حقوقی کلان در جامعه تبدیل می‌شود از انقلاب فاصله گرفتند. از مرحله‌ای که انقلاب اسلامی وارد مبارزه جهانی شد نیز طیفی که به یک رفرم یا انقلاب در مقیاس ملی می‌اندیشیدند، فریاد برآوردند که ضرورتی ندارد ما هزینه یک انقلاب جهانی را بپردازیم؛ باید در حد حل‌وفصل مسائل ملی و عمران و آبادانی کشور خود تلاش کنیم. بنابراین، حاضر نشدند در بسط فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در مقیاس جهانی و مبارزه با نظام استکباری حاکم بر جهان همکاری کنند. به عبارت دیگر، وقتی انقلاب اسلامی برای دفاع از اسلامیت نظام، تا مرز درگیری نظامی با استکبار ایستاد، حتی عده‌ای از طرفداران انقلاب اسلامی، به دلیل هزینه این حرکت، راه خود را جدا کردند؛ بدون آن‌که به دستاوردهای این حرکت توجه داشته باشند. در کنار همۀ ریزش‌هایی که در مراحل تکاملی انقلاب اسلامی روی می‌دهد، رویش‌هایی بسیار گسترده‌ای نیز به وقوع پیوسته است که از آن جمله می‌توان به رویش نسل‌های جدید جوان، مؤمن و انقلابی، هویت‌یابی و قدرت گرفتن اسلام انقلابی و گرایش به اندیشه مقاومت در منطقه و جهان و تغییر در جبهه‌بندی سیاسی جهانی و... اشاره کرد. (۱۳۹۰) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
مولفه های قدرت نرم.pdf
477.8K
🔰 نمودار 📌مؤلفه‌های قدرت نرم 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 بالاترین شتاب در توسعه و رفاه انسانی در سطح جهان ❇️ انقلاب اسلامی از نقطه زیر صفر آغاز کرد 🔻به اذعان عموم نهادهای بین المللی، محققان و نویسندگانی که درباره اقتصاد ایران عصر پهلوی قلم زده اند، ➖ ایران پهلوی در شرایطی پایین تر از کشورهای عقب مانده جهان سوم قرار داشت. جمهوری اسلامی، به رغم موانع بسیار دشواری که داشت [از جمله جنگ تحمیلی = هزینه ٣٠ سال نفت و تحریم های دائم از سوی چپاولگران نظام سلطه] توانسته است، رتبه های نخست شتاب پیشرفت را در رفاه و بزرگ کردن سفره مردم در سطح جهان کسب کند. 🔻اکنون به اعتراف نهادهای جهانی از جمله سازمان ملل متحد، ❇️ ایران اسلامی توانسته بالاترین شتاب پیشرفت در شاخص مهم و کلیدی HDI (توسعه و رفاه انسانی) را در بین همه کشورهای جهان کسب نماید. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 یک بسته کتاب جدید ویژه فاطمیه ۱۴۴۴ 🔻 آثار جدید از مرکز مطالعات و پاسخ‌گویی به شبهات (حوزه‌های علمیه): 📕 اسلام، ایران، ناسیونالیسم 📕 طلوع بی‌پایان (پاسخی به شبهات زندگی، سیره و شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیها) 📕 از شبهه تا فتنه (پاسخ به شبهات و چالش‌های فکری معترضان) ✅ دانلود از: : https://fa.wikipasokh.com/view/کتاب_پاسخ ◄ مرکز مطالعات و پاسخگویی به شبهات (حوزه‌های علمیه) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
040_1401-08-05.mp3
4.06M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: چهلم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/08/05 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔸پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: ألا لا يَمنَعَنَّ أحَدَكُم هَيبَةُ النّاسِ أن يَقولَ الحَقَّ إذا رَآهُ أن يَذَّكَّرَ بِعِظَمِ اللّهِ ، لا يُقَرِّبُ مِن أجَلٍ ولا يُبعِدُ مِن رِزقٍ . 🔹هان! مبادا ترس از مردم مانع از آن شود كه فردى از شما حق را ببيند و نگويد. [كه حق گويى ]نه اجلى را نزديك مى‌كند و نه روزيى را دور مى‌گرداند. 📚 كنز العمّال : ح ٥٥٧٠. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
52 🔰 تفاوت تبادل فرهنگ‌ها با تهاجم فرهنگی ... تهاجم فرهنگی به این معناست که یک مجموعه سیاسی یا اقتصادی برای اجرای مقاصد خاص خود و برای اسیرکردن یک ملت، به بنیان‌های فرهنگی آن ملّت هجوم می‌برد. آن‌ها هم چیزهای تازه‌ای را وارد آن کشور و ملت می‌کنند، اما به زورو به قصد جایگزین کردن آن‌ها با فرهنگ و باورهای ملی آن ملت که نام این، تهاجم فرهنگی است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻آیت‌الله العظمی گلپایگانی (ره) 🔹«گریه بر سیدالشهدأ (علیه السلام) تولّی است اما گریستن در عزای حضرت زهرا (سلام الله عیها) هم تولّی و هم تبرّی است». 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
50.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 مهمترین درس معارف 🔹اولین، دومین، سومین، چهارمین و پنجمین درس مهم، کدام درس است؟ 👈🏻 این کلیپ از جلسۀ دوم درس‌های " صدر اسلام" تهیه شده است. 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 خطر اصلی برای انقلاب، سرمایه‌داری است! 🔹جالب است، مارکسیسم، فمنیسم و آنارشیسم و خیلی از جنبش‌های غربی طی دوسه قرن اخیر همه بعنوان اپوزیسون و و نه به جهان سرمایه‌داری شکل گرفتند. همه واکنشی بودند در برابر کنش سرمایه‌داری که توده‌های مردمی را اسیر و استثمار و بهره‌کشی می‌کرد. هم مردان را برده سیاه کرده بود هم زنان را کارگر ارزان و برده سفید کرده بود. اما هیچ کدام به موفقیت که نرسیدند بلکه خود هم به انحراف رفتند و بعضاً در لیبرالیسم هضم شدند. 🔸نهضت انقلاب اسلامی ایران هم به نوعی، نه به وضعیت موجود و است. امروز بزرگترین خطر هم برای جمهوری اسلامی، خطر لیبرالیسم سرمایه‌داری است. نظامات لیبرال دنبال فروپاشی این نظام بودند و هستند؛ اگر نشد تلاش می‌کنند در لیبرالیسم هضم شود. 🔹شهید مطهری بعد از پیروزی انقلاب گفته بود امروز در راس مسائل مستحدثه، مسئله سرمایه‌داری است و علما و فقها و نخبگان وظیفه دارند که برای نظام‌سازی و ساختارسازی و انسان‌سازی چاره کنند. 🔸وظیفه و تکلیف جدی ما، مبارزه با این مکتب و مسلک و سبک زندگی است. 🔹متاسفانه ما با خطر دیگری هم مواجهیم و آن تحجر است. یعنی ما در دو جبهه باید مبارزه کنیم لیبرالیسم و تحجریسم! 🔸تحجر فهمی از مبارزه با سرمایه‌داری ندارد. اصلاً مسئله‌ش سرمایه‌داری نیست. اگر در حرف هم می‌گوید می‌خواهد با لیبرالیسم مبارزه کند، بیشتر درگیر ظواهر و مظاهر است. بیشتر سرگرم مناسک و پوسته دین است. فهمی از آرمان‌های انقلاب اعم از عدالت، جمهوریت و آزادی و ... ندارد. خودش را ولایتمدار می‌داند اما فهمی از مفهوم ولایت و انسجام جامعه و همگن‌شدن قلوب جامعه ندارد. ✍️داود مدرسی یان 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
1_1809240249.pdf
38.72M
🔰 فایل کامل pdf کتاب پاسخ به شبهات درباره انقلاب و جمهوری اسلامی در قالب داستانی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔰 بررسی ابعاد جنگ رسانه‌ای دشمن در اغتشاشات اخیر 👈 رسانه‌های داخلی برای ارائه روایت اول در جنگ ترکیبی باید حمایت شوند 🔻 گفت‌وگو با آقای دکتر شهاب اسفندیاری، رئیس دانشگاه صدا و سیما به بررسی نقش رسانه‌های دشمن در هندسه جنگ ترکیبی علیه ملت ایران 🔹 در جنگ اول خلیج‌فارس استفاده از رسانه در جنگ وارد مرحله جدیدی شد و خبرنگاران سی‌ان‌ان (CNN) سوار بر تانک‌های آمریکایی در حمله به عراق نقش‌آفرینی می‌کردند و زنده پخش می‌شد. به تعبیر برخی از اندیشمندان مانند، تصویر جنگ خلیج‌فارس در سی‌ان‌ان واقعی‌تر از خود جنگ بود. 🔹 رکن مهم جنگ ترکیبی استفاده از فناوری‌های نوین رسانه‌‌ای و هوش مصنوعی و گسیل ارتش‌های سایبری برای تحت تأثیر قراردادن افکار عمومی، ایجاد تردید و ابهام درباره وقایع و اوضاع و نهایتاً تحریک مردم است. 🔍 ادامه: https://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=51532 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
📣 اطلاعیه به استحضار عموم هم میهنان شریف می رساند؛ اخبار، بیانیه ها و اطلاعیه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با یکی از این دو عنوان: ۱-"جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" ۲-"شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم" و تنها از نشانی های ذیل منتشر می گردد: وب سایت: www.jameehmodarresin.org کانال روابط عمومی جامعه مدرسین در پیام رسان ایتا: @j_modarresin ــــــــــــــــ روابط عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم 🆔@j_modarresin
سلام‌الله‌علیها 🔰 مقام حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها بنا بر روایتی رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمودند: دختر من فاطمه بزرگ زنان عالميان از اوّلين و آخرين ايشان است و هنگامى كه او در محراب عبادت مى‌ايستد هفتادهزار فرشتۀ مقرّب به او سلام مى‌كنند و او را همان گونه كه حضرت مريم را ندا مى‌كردند مورد خطاب قرار داده و مى‌گويند: خداوند تو را برگزيده،و از همۀ پليديها پاك نموده و بر زنان عالميان برترى داده است. سپس رسول خدا (صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم) خطاب به على (عليه السّلام) فرمودند : اى على! فاطمه پارۀ تن من و نور چشم و ميوۀ دل من است آنچه او را آزار دهد مرا مى‌آزارد و آنچه او را شادمان گرداند موجب شادمانى من مى‌شود. 📕 بحارالانوار،ج۴۳، ص۲۴ اِبْنَتِي فَاطِمَةُ فَهِيَ سَيِّدَةُ نِسَاءِ اَلْعَالَمِينَ مِنَ اَلْأَوَّلِينَ وَ اَلْآخِرِينَ وَ إِنَّهَا لَتَقُومُ فِي مِحْرَابِهَا فَيُسَلِّمُ عَلَيْهَا سَبْعُونَ أَلْفَ مَلَكٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ اَلْمُقَرَّبِينَ وَ يُنَادُونَهَا بِمَا نَادَتْ بِهِ اَلْمَلاَئِكَةُ مَرْيَمَ فَيَقُولُونَ يَا فَاطِمَةُ إِنَّ اَللّٰهَ اِصْطَفٰاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اِصْطَفٰاكِ عَلىٰ نِسٰاءِ اَلْعٰالَمِينَ ثُمَّ اِلْتَفَتَ إِلَى عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلاَم)ُ فَقَالَ:" يَا عَلِيُّ إِنَّ فَاطِمَةَ بَضْعَةٌ مِنِّي وَ هِيَ نور عینی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِي يَسُوؤُنِي مَا سَاءَهَا وَ يَسُرُّنِي مَا سَرَّهَا 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔻امام خمینی رحمه الله علیه 🔸او (حضرت فاطمه زهرا(س)) موجود ملكوتى است كه در عالم انسان ظاهر شده است، بلكه موجود الهى جبروتى در صورت يك زن ظاهر شده است. معنويات، جلوه‏هاى ملكوتى، جلوه‏هاى الهى، جلوه‏هاى جبروتى، جلوه‏هاى ملكى و ناسوتى همه در اين موجود است. 📚 صحيفه نور، ج‏6، ص 185 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
53 🔰 روحانیت جزء بافت‌های اصلی جامعه ایرانی یک معروف مهم که امروز برای ما مطرح است، تبیین جایگاه روحانیت است. جایگاه روحانیت اسلام چیست؟ این از مهم‌ترین مسائل است ... اگر روحانیت نبود، اگر علمای دین نبودند، اگر مقام مرجعیت شیعه نبود، این انقلاب به وقوع نمی‌پیوست ... موقعیت این‌جا، موقعیتی نبود که بشود با یک کودتا و یک حرکت آن‌چنانی، آن حکومت طاغوتی را سرنگون کرد؛ آن حکومت فقط با همین امواج عظیمی که به وجود آمد ... سرنگون می‌شد و این را جز علمای دین، هیچ عنصر دیگری در این کشور قادر نبود به وجود بیاورد؛ تاریخ ما این را نشان داده بود. در قضایای نهضت ملی هم اگر مرحوم آیت الله کاشانی نبود و عنصر روحانی و دین در این قضیه دخالت نداشت، هرگز آن موفقیت‌ها پیش نمی‌آمد. آن روزی هم آن حرکت و نهضت شکست خورد که عنصر روحانی فاصله گرفت؛ بافت اجتماعی ملت ما این است. تأثیر روحانیت، مردمی بودن روحانیت، در مردم بودن روحانیت، جزء بافت‌های اصلی جامعه ما در همه مراحلش است. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری پس از درس خارج در آستانه ماه محرم، 1379/01/16 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
05 (1).pdf
564.6K
🔰 «آبروی انقلاب» 📘 اهمیت فراگیری علوم دینی توسط «بانوان» در نظام اسلامی براساس بیانات حضرت امام خامنه ای مد ظله العالی 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
🔻شهید آیت الله بهشتی(ره) 🔹دین، یعنی عدل و عدل، یعنی دین. هرجا دیدید می گویند: دین و اسلام هست و عدالت اجتماعی نیست، بدانید دین و اسلامش قلّابی است... و هرجا می گویند: عدل هست، عدالت اجتماعی هست؛ اما خدا نیست، پیوند بشر با بی نهایت و ابدیّت فراموش شده است 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
جهاد تبیین در قیام فاطمی.pdf
1.52M
🔰 کتاب "جهاد تبیین در قیام فاطمی" 🔹پتج جلسه منبرمکتوب با موضوع تحلیل اقدامات تبیینی حضرت زهرا (س) در دفاع از ولایت امیرالمومنین (ع) 🔶 جلسه اول ؛ جریان حاکم بر مدینه هنگام رحلت پیامبر (ص) 🔸غدیر واقعه ای که فراموش شد 🔸سقیفه شروع انحراف جامعه اسلامی 🔸صحنه آرایی برای اجماع سازی 🔸اقدامات اهل بیت در برابر جریان سقیفه ✍️ حجت الاسلام محمدرضا زارع (گروه تبلیغی شهید دقایقی) 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 فاطمه زهراء (س) از منظر رسول أعظم (ص) ✍️ حجةالإسلام علیرضا انصاری 🔸 برای شناخت شخصیت‌ها، روش و راه‌های متعدد وجود دارد. یکی از این روش‌ها، شناخت ابعاد یک شخصیت از منظر شخصیتی‌ الهی است. بر این اساس شناخت فاطمه زهراء (سلام الله علیها) از منظر رسول أعظم (صلی الله علیه و آله)، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شناخت ایشان است. ▫️محبوب‌ترین مردم ▫️محور اهل‌بیت (علیهم السّلام) ▫️برترین تکریم و احترام ▫️برترین عبادت ▫️برترین زنان عالم ▫️عصمت و پاکدامنی 🌐 مشاهده متن کامل یادداشت: https://www.balagh.ir/content/18312 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
041_1401-08-11.mp3
3.32M
🌸 تفسیر خطبه قاصعه 🔰 خطبه 192 نهج البلاغه 🗃 جلسه: چهل و یکم 📢 توسط آیت الله آشتیانی 🗓 تاریخ: 1401/08/11 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
سلام‌الله‌علیها 🔰 شش‌ اثر محبت‌ به‌ فاطمه‌ سلام‌الله‌علیها 💚 رسول خدا (صلوات الله علیه):«حُبُّ فَاطِمَةَ ینْفَعُ فِی مِائَةٍ مِنَ الْمَوَاطِنِ أَیسَرُ تِلْكَ الْمَوَاطِنِ الْمَوْتُ وَ الْقَبْرُ وَ الْمِیزَانُ وَ الْحَشْرُ وَ الصِّرَاطُ وَ الْمُحَاسَبَةُ.» 💚 حضرت محمد ص فرمودند: «دوستی فاطمه (علیها‌السّلام) در صد جا فایده دارد که آسان‌ترین آن مکان‌ها، 1️⃣هنگام مردن، 2️⃣قبر، 3️⃣میزان، 4️⃣از قبر بیرون شدن، 5️⃣صراط 6️⃣و حساب است.» 📚 ارشاد القلوب / ج 2 / ص 294 📎 📎 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
53 🔰 تفاوت تبادل فرهنگ‌ها با تهاجم فرهنگی در تبادل فرهنگی، هدف بارورکردن و کامل کردن فرهنگ ملی است، ولی در تهاجم فرهنگی، هدف ریشه‌کن کردن و از بین بردن فرهنگ ملی است. در تبادل فرهنگی ملت گیرنده فرهنگ، چیزهای مطبوع، دلنشین، خوب و مورد علاقه را می‌گیرد. فرض کنید، ملت ایران می‌بیند اروپایی‌ها ملتی هستند سخت‌کوش و دارای روح خطر کردن، اگر ملت ما این صفات را از آن‌ها یاد بگیرد خیلی خوب است؛ یا این که ملت ما می‌رود به اقصی نقاط شرق آسیا می‌بیند که مردم آنجا، مردمی هستند دارای وجدان کار، علاقه‌مند و مشتاق به کار، وقت‌شناس، دارای نظم و انضباط، دارای محبت بین خود و دارای حسن ادب و احترام و این خصوصیات را از آن‌ها می‌گیرد که خیلی هم خوب است. در تبادل فرهنگی ملت فراگیرنده نقاط درست و چیزهایی که فرهنگ او را کامل می‌کند، تعلیم می‌گیرد، مثل یک انسانی که ضعیف است و دنبال غذا یا دوای مناسب می‌گردد تا آن را مصرف کند و سالم شود. 🔸 بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از کارگزاران فرهنگی، 1371/05/21 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat
تضعیف شعائر فاطمیه خیانت به اسلام است.mp3
1.68M
🔰 تضعیف شعائر فاطمیه خیانت به مذهب و جنایت به أمیرالمؤمنین (ع) است. 👤 آیةالله العظمی وحیدخراسانی 🏴 🌷🌾🌷🌾🌷🌾 کانال رسمی معاونت جامعه و مردم جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژه خواهران مبلغ https://eitaa.com/moballeghat