eitaa logo
مُبین⁦🇮🇷⁩⁦🇵🇸⁩
1.2هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
6هزار ویدیو
242 فایل
و َمَا عَلَيْنَا إِلَّا الْبَلَاغُ الْمُبِينُ 🌱 «مبین» #مجمع_بانوان_یاری‌دهنده_نظام‌اسلامی ❇️⁩جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری ست... 🔸آیدی ارسال نظرات: @Mobinmashhad
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 ساده‌زیستی، امتیاز مجلس یازدهم 💬 رهبر انقلاب در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی: یکی از امتیازات مجلس یازدهم که من اصرار دارم این را بگویم و به زبان بیاورم، ساده‌زیستی است؛ یعنی تا‌ آنجایی که به من گزارش شده نسبت به بسیاری از افراد این مجلس، رفتار اشرافی‌مآبانه و نگاه از موضع بالا و به مردم بی‌اعتنائی کردن، یا نیست یا کمتر هست. حالا عرض کردم استثناهایی هم وجود دارد؛ یعنی استثناها هم الان جلوی چشم بنده هست، امّا روش کلّی این است؛ این روش کلّی خیلی چیز خوبی است. اینها را از دست ندهید؛ من میخواهم عرض بکنم این نشست‌وبرخاست با مردم، این تواضع در مقابل مردم، این شنیدن حرف مردم را از دست ندهید. 🇮🇷به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
❤️حضور رهبرمعظم انقلاب در مرقد مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم (علیهماالسلام). ٨٧/٢/١٣ 🗓 انتشار بمناسبت سالروز بزرگداشت شاهچراغ 🇮🇷به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
enc_16474407079373675679564.mp3
2.53M
💚یه حسی همش داره میگه بهم یکی از همین جمعه ها میرسی😍 ‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‎‌‎‌
وَعَسَىٰ أَنْ تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَكُمْ.بقره/۲۱۶ بسا چیزی را خوش ندارید و آن برای شما خیر است. 🇮🇷به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
👆جنگ روانی دشمن را افشا کنید 👌توصیه‌‌های مهم رهبر انقلاب اسلامی، خطاب به فعالان انقلابی 🇮🇷به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
🌼 آیت الله بهجت رحمه الله علیه: خدا می داند که چه قدر در ایمان و کفر و اعمال خیرو شر انسان مدخلیت دارد! علمای سابق که آن همه در علم و عمل موفق بودند و عمر با برکت داشتند و از انحراف فکری سالم بودند، در اثر خوردن غذای حلال و اجتناب از غذاهای شبهه ناک بوده است. 🇮🇷به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۱) درباره لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و ، سخن بسیار است و قطعاً مانند هر طرح و لایحه‌ای، کاستی‌هایی دارد و نیازمند اصلاح است؛ اما روی سخن من در ابتدا با آن دسته از دوستان است که از قانون فعلی (تبصره ماده ۶۳۸ تعزیرات) دفاع می‌کنند. لایحه پیشنهادی نسبت به قانون فعلی دست کم از دو جهت دارای امتیاز است: ۱- مبنای قانون فعلی این است که حکومت اسلامی موظف است "هر گونه" گناه علنی را مجازات نماید حتی اگر برخورد با آن، پشتوانه اجتماعی و مردمی نداشته باشد. این مبنا اساسا با فلسفه تشکیل حکومت اسلامی ناسازگار است؛ حکومتی که قرار است از تمام ابزارها، اعم از آموزشی، تربیتی، فرهنگی، اقتصادی و البته کیفری، برای رساندن جامعه به و مسئولیت‌پذیری جامعه استفاده نماید. در قانون فعلی، بدون توجه به ابزارهای دیگر و بدون توجه به قید "آگاهانه"، برای هر گونه بدحجابی تعیین مجازات نموده است؛ در حالی که متأسفانه عدم رعایت حجاب کامل شرعی، از نگاه غالب مردم، یک رفتار ناپسند شمرده نمی‌شود. این جرم‌انگاری گسترده حتی اگر به مرحله اعمال مجازات نرسد، تبعات بسیار بدی دارد که بخشی از آن امروز قابل مشاهده است. در روایتی می‌خوانیم: "از امام صادق علیه السلام پرسیدم اگر کسی کمتر از یک‌چهارم دینار دزدیده باشد آیا عنوان دزد بر او صدق می‌کند؟ فرمود هر کس مال مسلمانی را بدزدد که صاحبش آن را در بر داشته و در جای محفوظ گذاشته باشد، با نام دزد خوانده می‌شود و از نظر خداوند نیز سارق است. ولی بریدن دست دزد، بستگی دارد که مال دزدی، حداقل یک‌چهارم دینار باشد. اگر قرار بود دست هر دزدی قطع شود، بیشتر مردم را دست‌بریده می‌دیدی!" (الکافی ۲۲۱/۷) تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل! ۲- این است که برای نقد یک فیلم، فقط بازیگر را نبینیم و تمام عوامل پشت صحنه را به نقد بکشیم. این که تمام عوامل دور و نزدیک بدحجابی، از تحولات ارزشی جامعه گرفته تا باندهای فضای مجازی و مدلینگ تا کنترل بسیار ضعیف خروجی‌های سینما و بازار پوشاک تا بی‌تحرکی و بی‌سلیقگی نهادهای تربیتی و فرهنگی و ... همه را رها کنیم و برای جرم‌انگاری، فقط معلول و عدم رعایت حجاب را ببینیم، عین بی‌عدالتی است و این چیزی است که در قانون فعلی دیده می‌شود. در حالی که در لایحه پیشنهادی، توجه ویژه‌ای به وضعیت حجاب در بدنه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و در میان تأثيرگذاران اجتماعی و سلبریتی‌ها شده است. بی‌حجابی در موارد فوق، تأثير بسیار مضاعفی بر وضعیت حجاب بانوان دارد. علاوه بر این، به نقش باندهای سازمان‌یافته ترویج بی‌حجابی در فضای مجازی و حقیقی و فروشندگان پوشاک منافی عفت نیز توجه شده است. از سوی دیگر، اقدامات خودسرانه، غیرشرعی و غیرقانونی علیه بدحجابان به بهانه امر به معروف محکوم شده است. این اقدامات خودسرانه یکی از عوامل رواج بیشتر ناهنجاری و موجب تشدید گسست اجتماعی است. بنابراین لایحه پیشنهادی دست‌کم از دو جهت فوق‌الذکر نسبت به قانون فعلی امتیاز دارد. اشکالات لایحه را در بخش دوم یادداشت مطرح خواهیم کرد. 🖋به قلم حجت الاسلام محمد مروارید عضو شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی و از پژوهشگران بسته تحلیلی راهبردی ساماندهی وضعیت حجاب 🇮🇷به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
📃 تاملی در لایحه عفاف و حجاب (۲) به نظر می‌رسد لایحه پیشنهادی با اشکالات زیر روبه‌رو است: ۱- نداشتن طرح جامع: ساماندهی وضعیت کنونی باید دارای یک طرح جامع و یکپارچه مشتمل بر تحلیل و ریشه‌یابی وضعیت موجود، ترسیم وضعیت مطلوب، سیاست‌ها و راهبردهای رسیدن به نقطه مطلوب باشد. این طرح، تنها از قوه قضائیه ساخته نیست و باید در تدوین آن، همه نهادها و نخبگان، مشارکت و همفکری داشته باشند. راهبرد تنبیهی در پاسخ به وضعیت حجاب، قطعه‌ای از پازل ماست و اگر به سایر قطعات ضمیمه نشود دارای اثرگذاری مقطعی و صرفا نمادین خواهد بود. باید به راهبردهای پیش‌گیرنده، راهبردهای تشویقی و راهبردهای مردمی در کنار راهبردهای تنبیهی اشاره کرد. ۲- بازدارندگی کم: و ، غالباً در افرادی مشاهده می‌شود که توانایی مالی دارند یا با انگیزه کسب منافع دست به این کار می‌زنند. بنابراین جریمه نقدی این دو رفتار باید بر اساس محاسبه هزینه-فائده از بازدارندگی لازم برخوردار باشد و به نظر می‌رسد مبلغ جرایم مذکور چنین نیست. ضمن این که کشف حجاب حتی در مرتبه چهارم و پس از معرفی به مراجع قضایی، هیچ مجازات غیرمالی ندارد؛ در حالی که اگر مجازات مالی برای این فرد، بازدارنده بود این رفتار نباید سه بار تکرار می‌شد. همچنین، شش ماه تا پنج سال که در جرم بدپوششی عرفی و برهنگی ذکر شده، محرومیت از حقوقی است که در ماده ۲۶ قانون مجازات اسلامی ذکر شده است. از میان این حقوق، آن‌چه از بقیه مهم‌تر است استخدام و اشتغال در دستگاه‌های حکومتی و دولتی است که منع از آن، تنها برای بخش بسیار کوچکی از افرادی که مرتکب این رفتارها می‌شوند، بازدارندگی دارد. ۳- کیفیت اجرا: یکی از ابهامات لایحه، نحوه اجرای آن توسط ضابطان قضایی است. آیا این امکان و فناوری وجود دارد که بدون مواجهه فیزیکی با فرد متخلف، با کمترین درصد خطا، فرد شناسایی شود و مراحل مذکور طی شود؟ آیا نظارت لازم و کافی بر عملکرد مأموران نیروی انتظامی برای اجرای دقیق و قاطعانه وجود دارد؟ به نظر می‌رسد علاوه بر بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، باید ضابطان قضایی را موظف کرد در صورت گزارش مردمی کشف حجاب و بدپوششی و برهنگی، در محل حاضر شده و تذکر را به صورت شفاهی انجام دهند و در صورت عدم اصلاح رفتار خود، فرد شناسایی شده و مرحله بعد اعمال شود. بدین ترتیب، در مورد برهنگی، اگر فرد به رفتار خود ادامه داد بازداشت می‌گردد و به مراجع قضایی معرفی می‌شود. بنابراین لایحه پیشنهادی، از جهاتی که پیش‌تر ذکر شد دارای قوت است؛ اما به دلیل داشتن کاستی‌های فوق، از بازدارندگی کمی برخوردارست. علاوه بر آن که در بهترین حالت، دارای اثر مقطعی و زودگذر خواهد بود؛ چرا که در یک طرح جامع و همه‌جانبه قرار نگرفته است. در بسته تحلیلی - راهبری ساماندهی وضعیت حجاب بانوان در کشور که به همت جبهه روحانیت مردمی و با مشارکت مجمع بانوان مبین تدوین شده و اخیرا به تایید کمیسیون فرهنگ و اخلاق شورای عالی حوزه علمیه خراسان نیز رسید، تلاش شده مبتنی بر یک تحلیل درست و کامل از شرایط موجود، طرحی جامع برای رسیدن به شرایط مطلوب ارائه شود. شایان ذکر است که این بسته از سوی دبیرخانه شورای عالی حوزه به طور رسمی برای کمیسیون فرهنگی مجلس ارسال شده است. 🖋به قلم حجت الاسلام محمد مروارید عضو شورای مرکزی جبهه روحانیت مردمی و از پژوهشگران بسته تحلیلی راهبردی ساماندهی وضعیت حجاب 🇮🇷به بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/4119134328C112e25a644
لطفا نشر دهید👆