eitaa logo
مبین
131 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
199 فایل
دسترسی به مطالب محتوایی از سایت : Www.serajnet.org Www.monirnet.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️پیرو اجرای دوره تربیت و تعالی پاسداران برادر و خواهر و پیرو نشست های تربیت و تعالی حوزه ای بسیجیان ❇️دوره تربیت و تعالی سربازان نیز از 19 مهرماه در حال برگزاری است . ✳️موضوع جلسه سوم و چهارم♦️: اخلاق و احکام ✅سخنران : حجت الاسلام ترکاشوند مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین (علیه السلام)کرج 🔶🔶فرمایش مولای متقیان حضرت علی (علیه السلام): "چه بسا اعمالی که تلخیشان می گذرد و شیرینیشان الی الابد می ماند ." 🔶🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️دوره تربیت و تعالی سربازان 19 مهرماه ✳️موضوع جلسه دوم♦️: مسائل سیاسی روز ✅سخنران : برادر پاسدار سعید شهبازی معاون سیاسی سپاه ناحیه امام حسین (علیه السلام)کرج ♦️♦️تحلیل سیاسی، انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ، بیداری و مقاومت اسلامی ...♦️♦️
❇️دوره تربیت و تعالی سربازان 19 مهرماه ✳️موضوع جلسه اول♦️: اهمیت نماز و احکام نماز ✅مربی : برادر پاسدار مرتضی صمصامی فرمانده بسیج فرهگیان ناحیه یک و مربی قرآن کریم 🔶🔶اهمیت و جایگاه و منزلت نماز و احکام نماز🔶🔶
✅اجرای دوره تربیت و تعالی سربازان از 19 مهرماه ✳️4 جلسه اول 🔶🔶اهمیت و جایگاه نماز ، مسایل سیاسی روز ، اخلاق و احکام🔶🔶 ♦️با رعایت الزامات پیش رو حدود 8 ساعت آموزشی فشرده♦️
1.45M
✅نشست تربیت و تعالی مجازی حوزه های تابعه سپاه ناحیه امام حسین( علیه السلام) کرج 19مهرماه1399 ❇️سخنران :حجت الاسلام والمسلمین ترکاشوند 🔶مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه امام حسین (علیه السلام)کرج 🔶مقدمه ای درخصوص نحوه ی برگزاری نشست های مجازی 🔶 ♦️موضوع: توحید و اشاره به یکی از نشانه های موحد ((درخواست از خدا در همه ی نیازهای کوچک و بزرگ))♦️ 💚فقط برای مشکلات بزرگ نیست.❌ حتی باید نمک غذای خودروهم از 💚 بخواهیم. موحدترین افرادکسی هست که بیشترین درخواست را از ❤️داشته باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✴️ بسیج یعنی به صحنه آمدن و به میدان آمدن. چه میدانی؟ میدان چالش‌های حیاتی و اساسی. میدان‌ها و چالش‌های اساسی زندگی چیست؟ فقط آن وقتی است که به کشوری حمله شود و مردم آن کشور به صحنه بیایند تا از مرزهای خودشان دفاع کنند؟ البته که نه؛ این فقط یکی از موارد به میدان آمدن است. آن وقتی هم که هویت ملی و سیاسی یک ملت مورد مناقشه قرار می‌گیرد، جای به میدان آمدن است. آن وقتی هم که به فرهنگ و اعتقادات و باورهای ریشه‌دار یک ملت اهانت می‌شود و آن را تحقیر می‌کنند، جای به میدان آمدن است. آن وقتی هم که نسل برگزیده‌ی یک ملت احساس می‌کنند از غافله‌ی دانش عقب مانده‌اند و باید علاجی بکنند، جای به میدان آمدن است. آن وقتی هم که احساس بشود پایه‌های یک زندگی مطلوب و عادلانه در کشور احتیاج به تلاش دارد تا ترمیم و یا استوار شود، جای به میدان آمدن است. آن وقتی هم که جبهه‌های فکری و فرهنگی دنیا برای تسخیر ملتها با ابزارهای فوق مدرن می‌آیند تا ملتی را از سابقه و فرهنگ و ریشه‌ی خود جدا کنند و براحتی آن را زیر دامن خودشان بگیرند، جای به میدان آمدن است. ۱۳۸۴/۳/۵
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✨🌸✨بارخدایا! من در امروزم و یکشنبه های دیگر از شرک و بی‌دینی،به سوی تو بیزاری می‌جویم.. و دعایم را تنها برای تو خالص می‌کنم تا در معرض اجابت قرار بگیرد.. و به امید پاداش تو برطاعتت پایداری می‌کنم.. ✨🌸✨پس درود فرست بر بهترین آفریده ات حضرت محمد صلی الله علیه واله و سلم،آنکه دعوت کننده مردم به حقانیت تو بود و مرا عزیز گردان با عزتِ ذلت ناپذیر خود،و به دیده بی‌خواب خودت حفظ کن و کارم را با گسستن از همه خلق به خودت و عمرم را با آمرزش خویش پایان بخش.. همانا تویی بسیار آمرزنده مهربان.. 📚مفاتیح الجنان فرازی از دعای روز یکشنبه
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🔰از گناهانی که برآن وعده عذاب داده شده«حسد» است. «حسد» آن است که شخص نمی تواند نعمتی را به دیگری ببیند و دوست می‌دارد و آرزو می‌کند که از او گرفته شود... حسد و دشمنی با مؤمن گناه است و ظاهر کردن آن با عدالت منافات دارد،یعنی گناه کبیره است و نزد تمام فقها حرام است.. 📚گناهان کبیره،ج۲،ص۷۵۹
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 رسول خدا صلی الله علیه واله و سلم فرمودند: ✨💠✨به راستی همان درد و بلایی که در امتهای پیش بود ،به شما رسیده و آن حسد است که برطرف کننده و ازبین برنده«دین» است و نجات در این است که انسان زبان و دست خودرا از حسدورزی نگاه دارد و با برادر مؤمن خود دشمنی نداشته باشد. 📚وسائل الشیعه، کتاب جهاد،باب ۵۴
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 حضرت علی علیه السلام آثار سوء «حسد» را اینگونه بیان داشتند که: 🔸حسد ریشه ایمان را می‌خورد و انسان را نابود می‌کند. 🔸حسد حجاب ضخیمی دربرابر معرفت و شناخت حقایق است. 🔸حسود دائما ناراحت است و این سبب بیماری جسمی و روحی او می شود. 🔸حسود هرگز به سیادت و بزرگی نمی رسد. 🔸حسود بسیار حسرت و اندوه دارد و گناهانش پیوسته افزوده می‌شود. 🔸حسود به همه مردم حتی نزدیکانش حسادت می‌کند و این امر باعث از دست دادن دوستانش می‌شود.. 📒برگرفته از کتاب اخلاق در قرآن،ص۱۴۰-۱۴۳
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✴️فرق حسد و غبطه.. 🌸🍃«حسد»حالتی است نفسانی که صاحب آن سلب کمال و نعمت متوهمی را از غیر می‌کند،چه آن نعمت را خودش دارا باشد یا نه، چه بخواهد به خودش برسد یا نه.... و این غیراز غبطه است؛ 🌸🍃چون در غبطه شخص نعمتی را که در غیر می‌بیند،برای خود نیز می‌خواهد،بدون این که میل زوال نعمت از طرف مقابل را داشته باشد.. 📚چهل حدیث امام خمینی(ره)،ص۱۰۶
🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂 ✳️نقل است که فضیل بن عیاض شاگردی داشت که اعلم از شاگردان او محسوب می‌شد. هنگام احتضار،فضیل به بالین او آمد و شروع به خواندن سوره «یس» کرد.شاگرد گفت: ای استاد!این سوره را نخوان. فضیل ساکت شد و گفت: بگو«لااله الا الله». گفت:آن را نمی‌گویم؛به جهت آن که-العیاذبالله-من از آن بیزارم..پس به این حال مرد.. ❇️فضیل از مشاهده این حالت به منزل خود رفت و بیرون نیامد.. ♨️تا اینکه در عالم خواب شاگردش را دید که اورا به سوی جهنم می کشند... از او پرسید:تو بهترین شاگرد من بودی،چه شد که به عاقبت بد مردی؟ ✴️گفت:برای سه چیز که در من بود؛ ❌نمامی و سخن چینی کردن ❌حسدبردن ❌آنکه من علتی داشتم و به طبیبی مراجعه کردم و او به من گفته بود:سالی یک قدح شراب بخور که اگر نخوری این علت در تو باقی می‌ماند. پس من بر حسب قول آن طبیب،شراب می‌خوردم. ⭕️به این سه چیز که در من بود،عاقبت من بد شد و به آن حال مردم... 📚منازل الاخرة،ص۳۴
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 حضرت علی علیه السلام فرمودند: 🍃🌼...حسد نورزید که ایمان را چونان آتشی که هیزم را خاکستر می‌کند،نابود می‌سازد و با یکدیگر دشمنی و کینه توزی نداشته باشید که نابود کننده هرچیزی است.. 📚نهج البلاغه ، خطبه ۸۶
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✴️...از اسباب حسد تکبر است و آن عبارتست از این که در طبع انسان رفعت و بلندی نسبت به بعضی از مردم باشد و بخواهد که آن بعض مطیع و منقاد او باشند و از فرمان او تجاوز نکنند.. و چون نعمتی به او برسد چنان تصور کند که او دیگر متحمل تکبر نخواهدشد و از متابعت او سرباز خواهد زد،یا اینکه داعیه برابری و یا برتری با او خواهد داشت.. از این جهت بر او حسد می‌برد و زوال نعمت اورا دوست دارد... 📚معراج السعادة،ملا احمد نراقی،باب حسد،ص۴۶۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 امام صادق علیه السلام فرمود: ✴️آفت دین داری سه چیز است: 💢حسد 💢خودبینی 💢فخر فروشی 📚الکافی،ج۲،ص۳۷
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 🍃🌼حسود قبل از اینکه با حسادتش به دیگران ضربه ای بزند،به خود ضرر می‌رساند؛درست مانند ابلیس که به خاطر تکبر و حسادت به حضرت آدم علیه السلام باعث طرد شدن خود از جانب خداوند شد و لعنت ابدی را برای خود خرید..
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 رسول خدا صلی الله علیه واله و سلم فرمودند: 🌼🍃از تکبر پرهیز کنید که شیطان بواسطه تکبر از سجده آدم دریغ کرد و از حرص بگریزید که آدم بواسطه حرص از میوه درخت بخورد و از حسد دور مانید که هابیل بواسطه حسدِ قابیل کشته شد.. بنابراین تکبر،حرص و حسد سرچشمه همه گناهان است. 📚نهج الفصاحه،ح۹۹۷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 برای درمان هریک از رذایل اخلاقی دو راه وجود دارد: 💟درمان علمی: انسان باید به پیامدها و آثار ویرانگر حسد در زندگی و روح و روان خود بنگرد و این‌که چقدر برای دین و دنیای او مضر است و در آن اندیشه کند ، شاید متنبه شود. 💟درمان عملی: مواظبت بر آثار خیرخواهی که ضد حسد است؛یعنی به کسی که حسادت می‌کند،برعکس آن عمل کند و دائما صفات خوب و نیک اورا بگوید،،تا برای خودش ملکه شود و دست از حسادت بردارد.. 📚علم اخلاق اسلامی(ترجمه جامع السعادات)ج۲،ص۲۵۵
هدایت شده از مبین
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✴️...از اسباب حسد تکبر است و آن عبارتست از این که در طبع انسان رفعت و بلندی نسبت به بعضی از مردم باشد و بخواهد که آن بعض مطیع و منقاد او باشند و از فرمان او تجاوز نکنند.. و چون نعمتی به او برسد چنان تصور کند که او دیگر متحمل تکبر نخواهدشد و از متابعت او سرباز خواهد زد،یا اینکه داعیه برابری و یا برتری با او خواهد داشت.. از این جهت بر او حسد می‌برد و زوال نعمت اورا دوست دارد... 📚معراج السعادة،ملا احمد نراقی،باب حسد،ص۴۶۲
هدایت شده از مبین
🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂🍃 ✴️...از اسباب حسد تکبر است و آن عبارتست از این که در طبع انسان رفعت و بلندی نسبت به بعضی از مردم باشد و بخواهد که آن بعض مطیع و منقاد او باشند و از فرمان او تجاوز نکنند.. و چون نعمتی به او برسد چنان تصور کند که او دیگر متحمل تکبر نخواهدشد و از متابعت او سرباز خواهد زد،یا اینکه داعیه برابری و یا برتری با او خواهد داشت.. از این جهت بر او حسد می‌برد و زوال نعمت اورا دوست دارد... 📚معراج السعادة،ملا احمد نراقی،باب حسد،ص۴۶۲