eitaa logo
مبین
131 دنبال‌کننده
6.6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
199 فایل
دسترسی به مطالب محتوایی از سایت : Www.serajnet.org Www.monirnet.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
﷽ 💚🌿💚🌿💚🌿💚🌿💚🌿 {تقدیر از فرماندهان پایگاه ها و شورای حوزه در هفته ی مبارک بسیج} 🌿💚🌿💚🌿💚🌿💚🌿
مرحله از توزیع بسته‌های معیشتی بین نيازمندان جهادی شهید سلیمانی 124_حضرت_ رباب سلام الله علیها
و توزیع بسته های فرهنگی شهدایی به همراه ماسک و مواد ضد عفونی کننده در هفته بسیج جهادی شهید سلیمانی _124_حضرت _رباب_سلام الله علیها _123_شهید _سلمان ایزدیار
_یا_امام ماسک (تهیه و توزیع 150 بسته ماسک و مواد ضد عفونی کننده بين نیازمندان) جهادی شهید سلیمانی _رباب سلام _سلمان ایزدیار
نشست تربیت و تعالی (مجازی) سخنران: حاج آقا ترکاشوند مسئول حوزه نمایندگی ناحیه امام حسین(ع) موضوع : جایگاه عدل الهی در قرآن زمان : چهار شنبه ساعت ٢٢ حوزه ١٢٢ حضرت خدیجه سلام الله علیها
بسمه تعالی: مبحث اعتقاد - عدل الهی در قرآن چه جایگاهی دارد؟ منبرمکتوب👇👇👇👇👇👇👇👇 - در قرآن کریم، واژه عدل و مشتقات آن هیچ گاه درباره خدا به کار نرفته، بلکه عدل الهی عمدتاً در قالب «نفی ظلم» بیان شده است برای مثال در برخی آیات آمده است که خداوند در حق هیچ انسانی ظلم روا نمی‌دارد: ان الله لا یظلم الناس شیئاً ولکن الناس انفسهم یظلمون (یونس: 44) خدا به هیچ وجه به مردم ستم نمی‌کند، لیکن مردم خود بر خویشتن ستم می‌کنند. در برخی از آیات نیز عدل الهی در حوزه گسترده‌تری بیان شده است: و لا یظلم ربک احداً (کهف:49) و پروردگارت به هیچ کس ستم روا نمی‌دارد. و ما الله یرید ظلماً للعالمین (آل عمران:108) و خداوند هیچ ستمی بر جهانیان نمی‌خواهد. مقصود از «عالمین» ممکن است موجودات عاقل مانند انسان‌ها، اجنه و فرشتگان باشد و این احتمال نیز وجود دارد که مقصود از آن تمام موجودات عالم هستی باشد. در هر دو صورت آیه فوق، عدالت‌ورزی خداوند را در حوزه‌ای گسترده‌تر از مجموعه انسان‌ها ثابت می‌کند. برخی آیات از عدالت تکوینی خداوند حکایت می‌کنند: شهدا الله انه لا اله الا هو الملائکه و اولوا العلم قائما بالقسط (آل عمران:18). خدا که همواره به عدل قیام دارد گواهی می‌دهد که جز او هیچ معبودی نیست و فرشتگان و صاحبان دانش نیز گواهی می‌دهند. پاره‌ای آیات نیز ناظر به عدالت تشریعی خداست: ولا نکلف نفساً الا وسعها (مومنون:62) و هیچ کس را جز به قدر توانش تکلیف نمی‌کنیم. قل امر ربی بالقسط (اعراف: 29) بگو: پروردگار من به قسط (و عدل) فرمان داده است. همچنین برخی از آیات را می‌توان گواهی بر عدل جزایی خداوند دانست. برای مثال: و نضع الموازین القسط لیوم القیامه فلا تظلم نفس شیئاً (انبیاء: 47) و ترازوهای عدل را در روز رستاخیز می‌نهیم، پس هیچ کس ستمی نمی‌بیند. انه یبدا الخلق ثم یعیده لیجزی الذین آمنوا و عملواالصالحات بالقسط (یونس:4) اوست که آفرینش را آغاز می‌کند سپس آن را باز می‌گرداند تا کسانی را که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند، به عدالت پاداش دهد. و ما کنا معذبین حتی نبعث رسولاً (اسراء:15) و تا پیامبری برنیانگیزیم (کسی را) عذاب نمی‌کنیم. فما کان لیظلمهم ولکن کانوا انفسهم یظلمون (توبه: 70 و روم 9) خدا بر آن نبود که به آنان ستم کند ولی آنان بر خود ستم روا می‌داشتند. آیه اخیر درباره عذاب‌هایی است که دامن‌گیر برخی اقوام طغیانگر و سرکش شد و قرآن با ذکر فرجام آنان تأکید می‌کند که کیفر الهی به هیچ وجه ظلم خداوند بر آنان نیست، بلکه نتیجه قهری اعمال خودشان است و از این رو اگر پای ظلمی در میان باشد در واقع خود آنان بر خویش ستم کرده‌اند.🌹🌹🌹🌹
یکی از مسائل اعتقادی ، عدل الهی است در قرآن کریم واژهٔ ((عَدل )) در مورد عدالت خداوند ذکر نشده ، لیکن با تعبیر ((نفی ظلم )) از ساحت مقدس خداوند، این حقیقت بیان شده است ؛ إ نّ اللّه لا یظلم النّاس شیئا ولکنّ النّاس اءنفسهم یظلمون (827) بلاهایی که متوجه انسان می‌شود، هیچ گونه منافاتی با عدل خداوند سبحان ندارد. زیرا بلاها بر دو دسته‌اند: الف قسمتی از آن‌ها به دلیل اعمال خود بشر است ؛ و ما اءصابکم من مصیبة فبما کسبت اءیدیکم (828)و ظهر الفساد فی البرّ و البحر بما کسبت اءیدی النّاس (829) ب قسمتی از بلاها که از سوی خداوند نازل می‌گردد، که سه صورت دارد: 1 برای ظالمان ، به جهت ادب و تنبیه آن‌هاست ؛ کذلک نبلوهم بما کانوا یفسقون (830) 2 برای مؤ منان ، به منظور آزمایش است ؛ و لیبلی المؤ منین منه بلاء حسنا(831) 3 برای اولیای خدا، با هدف ارتقای مرتبه و منزلت آن‌هاست ؛ و إ ذا ابتلی إ براهیم ربّه بکلمات فأ تمّهنّ قال إ نّی جاعلک للنّاس إ ماما(832) این اقسام سه گانهٔ بلا در حدیثی از امیر المؤ منین علیه السلام بیان شده است ؛ البلاء للظالم أ دب و للمؤ من امتحان و للا نبیاء درجة (833) ا...................... 827- بقره ، 282. 828- آل عمران ، 7. 829- انعام ، 1. 830- نمونه ، ج 5، ص 147. 831- مجادله ، 11. 832- زمر، 9. 833- المیزان ، ج 19، ص 216.
گرامیدشت هفته بسیج ( مجازی) سخنران : حاج آقا ترکاشوند مسئول حوزه نمایندگی ناحیه امام حسین (ع) زمان: پنج شنبه ساعت ٢٠ حوزه ١٢٢ حضرت خدیجه سلام الله علیها 👇👇👇👇
2.06M
🌼🍃سلام ای مونس دلهای خسته... 🌼🍃 سلام ای مرحم قلب شکسته... 🌼🍃 نظر کن بر دل آن شیعه ای که... 🌼🍃 به امیدی سر راهت نشسته... اللهم عجل لولیک الفرج و العافیة و النصر..
1_634444631.mp3
12.76M
🍃🍂🌼🍃🍂🌼🍃🍂🌼🍃🍂🌼🍃 ۶ ✨ ندبه ؛ یعنی گریه‌ی بر فراق گریه‌ی از سر دلتنگی گریه‌ی از سرِ خواستن واقعی.... چه کنیم که به این مقام برسیم؟ چه کنیم قلبمان به ندبه دچار شود؟
💐 آماده شویم ... 🎙 ✴️ بزرگترین وظیفه‌ی منتظران امام زمان این است که: از لحاظ معنوی و عملی و پیوندهای دینی با مؤمنین و همچنین برای پنجه درافکندن با زورگویان، خود را آماده کنند. ۱۳۸۱/۰۷/۳