✅برای جهاد تبیین باید چه کرد؟
1⃣یکم. مخاطب جهاد تبیین چه کسانی هستند؟
گذشت دوران انحصار رسانه های مرجع. هرچند هنوز هم صداو سیما و خبرگزاری ها نقش محوری دارند اما در این جهاد همه باید فعال شوند. نبرد جبهه ای است و جبهه متشکل از فرد فرد. نباید تکلیف شخصی را به جای دیگر حواله داد. فرمود هرکس به اندازه خود اطرافش را روشن کند.
2⃣دوم. گام اول چیست؟
گام اول فهم نقشه کلان دشمن است. اهریمن بیرونی و درونی را همراه با نقشه اش بیابیم. هرجریانی که 2 کار می کند شیطان است. آنکه راه طی شده 40 ساله را سیاه و آینده انقلاب را ناامیدانه تحلیل می کند شیطان است. چه داخلی و چه خارجی؛ چه عالمانه وچه جاهلانه.
3⃣سوم. با خطاهاباید چه کرد؟
خطاها و نقدها را باید فریاد کرد و تذکر داد اما جای فرع و اصل را نباید جابجا کرد. اصل اصیل جنگ حق و باطل است. دشمنی امپراطوری امپریالیسم در مقابل پرچم عدالت خواهی جهانی در جمهوری اسلامی. خطا را ببینیم اما جنگ اصلی را فراموش نکنیم.
4⃣چهارم. نقشه عملیاتی دشمن چیست؟
تغییر نگرش. مردم ایران رشد کردند و دشمنی ها نیز عمیق تر شده است. دشمن از تغییر ارزش و گرایش به تغییر نگرش رسیده است. تغییر نگرش یعنی تغییر واقعیت ها. کاریکاتورکردن واقع و بزرگنمایی و تعمیم دادن و جابجا کردن اصل و فرع و تحریف واقعیت و قلب حقیقت ...خلاصه اینکه جنگ، جنگ روایت است. نگرش ها تغییر کند ارزش نیز تغییر می کند و از عزت نفس ملی به خودتحقیری ها می رسیم.
5⃣پنجم. هدف نهایی جهاد تبیین چیست؟
روشنگری. روایتِ حقیقت. باید ابرها کنار روند تا خورشید تابان شود. من و شما باشیم یا نباشیم، خورشید نمایان خواهد شد؛ اما تاخیرها هزینه زاست. قربانی از روح و ذهن مردم می دهیم.
❇️و اما به چه طریق:
🔹حق خواهی
قبل از هرکار نیازمند یک یک عزم درونی هستیم. قبل از قدم گذاشتن در فضای مجازی خیز حق طلبی برداریم. هوشیار در فضای مجازی ظاهر شویم و اوقات فراغت به سرگرمی سپری نکنیم.
🔸حق طلبی
حق آنجا نیست که بیشتر لایک بگیرد و دست به دست شود. حق را باید با محاسبه و استدلال و از مرجع معتبر گرفت. وقت بگذاریم برای فهم حقیقت. حق را بپذیریم ولو تلخ باشد.
🔹حق گوئی
هرجا متن حقی دیدیم برای توزیع آن تلاش کنیم. خود را مقید کنیم به توزیع حق. اگر توان نوشتن داریم حتا در حد یک متن کوتاه دریغ نکنیم. هر کس شبهه داشت نسبت به او احساس مسوولیت کنیم؛ ولو یک نفر در یک گروه فامیلی.
🔸ناحق گریزی
هرجا ناحق دیدیم اعلام تنفرو برائت کنیم. هزینه دهیم. از فحش و ناسزا نهراسیم. مارپیچ سکوت را بشکنیم؛ ولو در حد یک کامنت. خیلی ها مثل ما هستند و منتظر خط شکن اند. حداقل اینکه اجازه ندهیم احساس اقلیت کنند.
🔹 حق آرائی
حق را به زبان ساده بگوئیم. قول محکم و مستدل و اما با توجه به احساسات و عواطف مخاطب. حق را باید به تناسب مخاطب گفت. ابلاغ پیام به قلب مخاطب مهم است نه ایصال و رساندن به دستش. با مخاطب مدارا کنیم.
🔹 حق نمایی
حق نما یعنی نمایش حق. یعنی جلوه دادن حق. نیکی ها و فضائل پیرامون خود را ببینیم و سر دست بگیرم. هرکس در پیرامون خود هر خیرو فضلی از هرکس دید بیان کند. از همسایه و دوست و آشنا و مسوولین. چه کار خوب و چه آدم خوب. اولا تمرین کنیم خوبی ها را ببینیم و بعد از آن فریاد کنیم. توزیع خوبی ها چشم دشمن را کور می کند.
دشمن تلاش می کند نه فقط از حاکمیت، بلکه از مردم نیز تصویر سیاه نشان دهد. تصویر سیاه، سیاهی ساز است. این تصویر مخدوش و موهوم را بشکنیم.
💬 محسن مهدیان
ــــــــــــــــ
#پس_از_ظهور
«برطرف سازی شک از دل یاران»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی
قسمت۸۵
متن زیر مطالعه شود⬇️⬇️⬇️
مدافعان ظهور
#پس_از_ظهور «برطرف سازی شک از دل یاران»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی قسمت۸۵ متن زیر م
#پس_از_ظهور
«برطرف سازی شک از دل یاران»سیره حضرت در حکمرانی و تحقق عدالت جهانی
قسمت۸۵
امام عصر (عج) در مسیر تحقق عدالت جهانی، آنچنان با صلابت با کفار غیر قابل هدایت برخورد می کند و آنچنان آنان را از لب تیغ می گذارند که برخی از اصحاب در امام بودن ایشان تردید کرده با خود می پرسند «به راستی چگونه فرزند پیامبر رحمه للعالمین اینچنین دست به خونریزی می زند؟». در برخی از روایات وارد شده است که امام «عهد نامه ای» از ناحیه رسول خدا در دست دارد که به این افراد دچار تردید نشان داده و از این طریق تردید آنان را برطرف می نماید.
از امام باقر (ع) روایت شده که فرمود: «مردى از بستگان وى که از لحاظ جسمانى و شجاعت قوىترین مردم، بجز حضرت مهدى است برمىخیزد و [و با تردید] مىپرسد، فلانی چه مىکنى؟ به خدا قسم که تو مردم را همچون گوسفندان از جلوى خود مىرانى (یعنى همچون گرگ گله گوسفند را رم مىدهی) آیا عهدنامهاى از پیامبر خدا (ص) دارى و یا چیز دیگر؟ … آنگاه قائم مىفرماید: اى فلان خاموش باش، آرى به خدا سوگند من منشورى از رسول خدا (ص) با خود دارم …»[۱] در ادامه روایت شخص با دیدن این عهدنامه، پشیمان شده سر امام را می بوسد و بیعت خویش را تجدید می کند. بدون شک این عهدنامه همراه با قرائن و شواهدی است که یاران با دیدن آن از تردید خارج می شوند.
[۱] بحارالانوار جلد ۵۲، صفحه ی ۳۴۳.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
🌙
🌹#واگویه_های_شبـ🌜ـانه
🌹گشتم ولی آقا تورا پیدا نکردم
سالی گذشت اما تو را پیدا نکردم
فکری به حال این دل رسوا نکردم
شرمنده ام آقا، برای دیدن تو
این چشم های خشک را دریا نکردم
پر دارم اما پر نمی گیرم به سویت
بند گناهم را ز پایم وا نکردم
همت برای ترک معصیّت ندارم
گفتم که توبه می کنم اما نکردم
پیش همه نام تو را بردم همیشه
اما خودم را در دل تو جا نکردم
گفتی بیا، من روی گرداندم ز رویت
من با دل تو خوب، اصلا تا نکردم
جز روضه ها ما را پناهی نیست فردا
کاری برای محشر کبری نکردم
چون خواهری که بین مقتل داشت می گشت
گشتم ولی آقا تو را پیدا نکردم
وحید محمدی
#کانال_این_روزها
🕯»»»🌹
❌استخاره و اعتقاد واقفیه❌
شیخ طوسی چهل خبر از فرقه واقفیه منحرف در کتاب غیبت خود. 📕غیبت طوسی نقل کرده است که همه این اخبار واحد وعنوان بدلیل راوی واقفی
این اخبار مورد طعن است.
واین اخبار را ردکرده (شیخ میگوید تمام این خبرها ضعف مرفرست دارد 151) یا توضیح صحیح داده تا جلوی سوءاستفاده واقفی ها را
گرفته
-----------------
✡️همبوشی ها که از احادیث این قسمت هستند که نقل واقفی هاست سوء استفاده از افزایش یافته اند ⬅️نقلی از واقفی ها را که حدیث در این کتاب انتخاب شده و بنفع خود استفاده می کنید ، نیست.
تا راه شناختی که احمد اسماعیل برای انتخاب خود ارائه کرد یعنی ⬅️استخاره را حق جلوه دادن
#مدعیان_دروغین_مهدویت #نقد #دروغگو #فرقه #دجالان_آخرزمان #احمدالحسن #احمد_الحسن #یمانی_ظهور_کرد #یمانی_موعود_ظهور_کرد
برای نشر مطالب به کانال ما در ایتا بپیدندید
@modafeanzuhur
پیج اینستاگرام
@modafe.zohor