eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
75 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔶 یکی از مشایخم(رضوان الله علیه) برایم حکایت کرد که عبدالکریم جیلی به عدد حروف "بسم الله الرّحمن الرّحیم" که نوزده حرف است، نوزده جلد کتاب در باره‌ی این حروف نوشته است؛ یعنی در هر حرف، یک جلد کتاب نوشته است. ♦️جناب طبرسی در مجمع البیان روایت کرده است که: "کسی که بخواهد خداوند او را از شعله‌های نوزده‌گانه‌ی جهنم نجات دهد باید "بسم الله الرّحمن الرّحیم" را قرائت نماید که این کریمه دارای نوزده حرف است که خداوند هر حرفی از این نوزده را برای هر یک از شعله‌های نوزده‌گانه به عنوان سپر قرار داده است. 🔶 مرحوم نراقی در خزائن آورده است: بسمله نوزده حرف است و کمتر کلمه‌ای در قرآن است که از یکی از این حروف خالی باشد، و چه بسا نجات حاصل می‌شود از شرور قوای نوزده‌گانه‌ای که در بدن است که عبارت است از حواس دهگانه‌ی ظاهری و باطنی و قوه‌ی شهویه و غضبیه و هفت قوه‌ی طبیعیه‌ای که منبع شرورند، و برای همین است که خداوند تعالی خزنه‌ی آتش را نوزده قرار داد به ازای آن قوای نوزده‌گانه که در قرآن فرمود: "علیها تِسعَةَ عَشَرَ؛ نوزده تن بر آن گماشته‌اند.(مدّثر۳۱)" 📚 حضرت علامه حسن زاده آملی(ره)/سدرةالمنتهی/جلد یک/ص۴۶ تا ۴۹
🔴 | وحشت 👹 🔺 وحشت اینستاگرام از سرود نوجوانان ایرانی! 🔹 شبکه اجتماعی اینستاگرام در اقدامی عجیب و مخالف با اصول آزادی بیان مخاطبانش، هشتگ که مربوط به سرود نوجوانان ایرانی می‌باشد را حذف کرد. ✔آنها میخواهند کودکان ونوجوانان ما، با شعر های مبتذل خواننده های آنها خو بگیرند و نسل های بعدی را بسازند وفرزندان ما مثل سالهای گذشته شعرهای بی محتوا با آموزه های غلط و غیر اخلاقی را زمزمه کنند.اما افسوس...
5.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 | نفوذ یک سرود تا کجا!! 🔹 تاثیر انقلاب اسلامی آنقدر بالاست که حتی یک سرود تهیه شده توسط کودکان ایرانی به شدت در قلب شیعیان جهان نفوذ کرده ، برای ساختن تمدن اسلامی نیاز به الگوسازی داریم پس همه ی اقشار و اصناف مسئولند برای حرکت موثر به سوی ظهور 🔹مدل کشمیریِ :) فکرشو بکن سازمان RSS توی هند بلحاظ کار تبلیغاتی و زورکی خودشو کُشته، باز یه عده تو شمال هند و منطقه کارگیل (جایی بین چین و هند و پاکستان) میان ازین سرودا میخونن :))) ⚠️
مدافعان ظهور
💞 #آخرین_عروس💞 #قسمت6⃣ #حضرت_نرجس_س_و_تولد_آخرین_موعود اكنون ما به محلّه #عَسكَر مى رسيم. اينجا
💞💞 ⃣ وقتى كه از خانه خارج مى شود تا خود را به برساند عدّه اى از از فرصت استفاده مى كنند و در راه مى ايستند تا را ببينند. به آنها پيغام داده است كه هرگز به او نكنند... زيرا اين كار براى آنها بسيار است و جز شدن ندارد. مى دانم كه باور كردن آن است، چرا بايد كردن به فرزند جرم باشد❓ اين همان است كه تا به حال كسى به آن نكرده است❗️ هر چند (ع) در روز غريب و مظلوم بود; امّا وفادار داشت كه تا آخرين لحظه بر گرد وجودش همچون مى چرخيدند. امّا جانم فداى غربت كه در اين شهر تنهاست، هيچ و و آشنايى ندارد، دوستان او هم و ! ... 💟✨الّلهُـمَّ عَجِّــلْ لِوَلِیِّکَــ الْفَـــرَج✨💟 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
فصل۵ ضیاء عبدالزهره الکرعاوی قسمت۷۹ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
مدافعان ظهور
#مدعیان_دروغین_مهدویت فصل۵ ضیاء عبدالزهره الکرعاوی قسمت۷۹ متن زیر مطالعه شود👇👇👇
فصل۵ ضیاء عبدالزهره الکرعاوی قسمت۷۹ پس از سقوط صدام در سال ۲۰۰۶ یک جنبش نظامی – مذهبی در اطراف نجف پدید آمد که به نام «جند السماء» شهرت یافت. رهبری این گروه را ضیاء عبدالزهره الکرعاوی یا ضیاء الکرعاوی بر عهده داشت. گفته شده است که وی خود را علی بن ابی طالب نامیده است و گروه وی او را «مهدی منتظر» نامیدند. نامبرده اساسا سید نبود با این حال مدعی بود از نسل حضرت زهرا سلام الله علیها بوده و قرن ها در رحم مادرش بوده است تا متولد شده است! وی فارغ التحصیل آکادمی هنرهای زیبا در بغداد بود و در ابتدا هیچ تمایل دینی نداشته است. با این حال گروهی که وی ایجاد کرد یک گروه دینی – نظامی بود و در فاصله سیزده کیلومتری نجف در قریب به شصت خانه تجهیزات نظامی زیادی را مهیا ساخته بود. او منطقه ای را که مزرعه پدرش بود تبدیل به یک پادگان نظامی کرده بود و به افرادش که بالغ بر یک هزار نفر بودند در آنجا آموزش نظامی می داد. هدف این گروه این بود که روز عاشورا به نجف حمله کرده، مراجع را کشته و این شهر را به عنوان مرکز خود اعلام نمایند؛ اما روز نهم محرم نیروهای عراقی و آمریکائی به آنان یورش بردند. در این حمله علاوه بر خود کرعاوی ۲۶۳ نفر کشته شدند و ۴۴۸ نفر دستگیر شده بسیاری از آنها آزاد شدند اما ده نفر اعدام و ۸۱ نفر به حبس ابد محکوم گردیدند.(ر ک: محاضر التحقیق فی أحداث الزرکه٬ المعلومات الوطنی٬ ص۶۴) (ر.ک: مهدیان دروغین ۲۵۹ و ۲۶۰ و دجال البصره، ص ۸-۱۵) #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله)🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضو‌ع جلسات: عصر غیبت - دعای زمان غیبت 🔸 جلسه یازدهم - شبِ دوازدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق 🔸 ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ ش 🔸 تهران - مسجد حضرت قاسم ابن الحسن (ع) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از اوّل تا دقیقه ۱۵ 🔸 در عصر غیبت، حضورِ ما باید نسبت به محضر مبارک انسان کامل بیشتر باشد زیرا یکی از توفیقات در عصر غیبت این است که انسان کامل به صورت عادت درنمی‌آید. 🔹 و گرنه جناب رسول‌الله هم برای بسیاری از کسانی که در محضر ایشان بودند، عادی شدند. به تعبیری پیغمبر (ص)، هم برای زنانشان به غیر از حضرت خدیجه و تا حدّی هم جناب امّ سلمه‌، و هم برای بسیاری از صحابه عادی شدند به طوری که این‌ها دیگر لذّتی از دیدن پیغمبر نداشتند. 🔸 در زمان ائمه (ع) هم همین‌طور بود. چه این که همرزمان امیرالمومنین که در زمان جناب رسول الله در پای رکاب ایشان با همدیگر علیه دشمن می‌‌جنگیدند، خودشان را تقریباً همسنگ با امیرالمومنین می‌دانستند تا چه رسد به این که به ایشان به دید امامت نگاه کنند. 🔹 افرادی همچون ابوذر و سلمان هم که به حضرت به دید امامت نگاه می‌کردند، بسیار اندک بودند البته امیرالمومنین برای همیشه در چشم چنین افرادی، بلند جلوه می‌کرد. 🔸 در زمان تک تک اهل بیت (ع) هم همین طور شد. نه تنها ائمه برای افراد عادی می‌شدند بلکه حتی دوستان‌ و همرزم‌هایشان هم دشمن ایشان می‌شدند. 🔹 به عنوان مثال عمر سعد، پسر همان سعد ابی وقّاصی است که همراه با امیرالمومنین و طلحه و زبیر و افراد دیگر، جزو رزمنده‌های طراز اول پای رکاب جناب رسول‌الله بودند که بعدها خود را کنار کشید. 🔸 همچنین سعد بن عباده که بعد از جناب رسول‌الله اولین کسی بود که آتش فتنه را روشن کرد و انصار را در سقیفه بنی ساعده جمع کرد تا برای پیغمبر جانشین تعیین کنند، از بهترین اصحاب جناب رسول الله بود و زمانی که این خبر به عمر و ابوبکر و این‌ها رسید، بلافاصله خود را به جلسه سقیفه رساندند و صحنه را به نفع خود برگرداندند. 🔹 چرا این‌ها نتوانستند در پیشگاه امیرالمومنین، آن تواضع لازم و وظیفه‌ اطاعت را داشته باشند؟ به دلیل این که علی (ع) برای آن‌ها عادی شده بود! 🔸 یکی از اسرار و برکات غیبت این است که هیچ‌گاه امامِ صاحب عالَم، صاحب امر، صاحب مقام انشائی و ایجادی کُن در خلقت نظام هستی، صاحب الزّمان و صاحب السّیف برای انسان به صورت عادت درنیاید. 🔹 منتها یکی از خطرات غیبت، غفلت است و خطر غفلت هم، کمتر از خطر عادت نیست. 🔸 کسانی که واقعاً شیعه‌ امام زمان (عج) هستند و در دلشان به حقیقت به آقا روی آورده‌اند، قطعاً در زمان غیبت، حضرت برایشان به صورت عادت درنمی‌آید بلکه حقیقتِ انسان کامل برای صاحبانِ چنین اعتقادی، همیشه تازگی دارد تا جایی که بی‌صبرانه منتظر ظهورند. 🔹 و چون یکی از علائم ظهور، مثل علائم قیام ساعت، "طلوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِها" است، لذا مشتاقین حضرت بقیّةالله، از بی‌تابی برای تشرّف به محضر ایشان، هیچ‌گاه هیچ سحری را در خواب نمی‌مانند. 🔸 بنابراین اگر کسی می‌خواهد بداند که تا چه اندازه به امام زمان عشق دارد، ببیند آیا هنگام سحر و بین الطّلوعین بیدار است یا نه؟ زیرا یکی از علائم ظهور را "طُلوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِها" فرمودند یعنی آفتاب از مغربش طلوع می‌کند. 🔹 طبق آمار به دست آمده، معمولاً آفتاب از چندین هزار سال تا الان، از مشرق طلوع می‌کند و در مغرب غروب می‌کند اما در زمان قیامِ حضرت و قیامِ ساعت، این‌گونه نیست. 🔸 قیام ساعت در حقیقت، ظهور تامّ انسان کامل و ظهور تامّ دین الهی است به نحوی که حتّی چیزکی از حق مخفی نماند چرا که الان حقایق بیشماری در پشت پرده است که هنوز ظهوری نکرده است.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضوع جلسات: عصر غیبت - دعای زمان غیبت 🔸 جلسه یازدهم - شبِ دوازدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۵ تا دقیقه ۳۵ 🔹 لذا در دعای افتتاح از محضر حق متعال می‌خواهیم که به واسطه‌ این آقا دین خودش را و سنّت پیغمبرش را اظهار کند که "اَللَّهُمَّ اَظهِر بِهِ دِینَکَ و سُنَّةَ نَبِیِّکَ حتّی لایَستَخفِیَ بِشَیءِِ مِنَ الحَقِّ مَخافَةَ اَحَدِِ مِنَ الخَلق" 🔸 تا چه زمانی حق پشت پرده باشد و انسان جرأت اظهار آن را نداشته باشد؟ از ۱۴۰۰ سال قبل تا الان، در کدام برهه‌، حق به خوبی آشکار شده است؟ در هر برهه‌ای معمولاً به دلیل ترس و انواع گرفتاری‌های سیاسی، اجتماعی و امثال آن، حرف حق زده نمی‌شود. 🔹 تقیّه را هم به این دلیل در برخی از موارد واجب کرده‌اند، که اصلاً حرف حق بیان نشود و گرنه در صورت اظهار حرف حق، تقیّه معنا ندارد. 🔸 در این دعا می‌گوییم بارالها! به وسیله‌ این آقا دین خودت و سنّت پیغمبرت را آن‌چنان آشکار کن که به خاطر ترس از احدی، حتّی چیزکی از حق هم مخفی نماند زیرا اگر ترسی باشد، همچنان گوشه‌ای از حق مخفی می‌ماند و اگر حق مخفی بماند، ظهور تامّ نمی‌شود. 🔹 اگر اجتماع به نحوی است که نمی‌توان آن‌چه را که حق است، اظهار نمود، اگر امام زمان هم ظهور بفرمایند، نمی‌توانند تمامِ حق را اظهار کنند و مجبورند خیلی از چیزها را کتمان کنند. پس معلوم است که اجتماع باید آمادگی‌ این را داشته باشد که تا یک سر سوزن از حق مخفی نماند. 🔸 این انتظار، انتظار حقیقیِ هر صاحب قلبِ الهی است. هر انسانِ مومنِ حقیقی، در انتظار روزی است که استطاعتِ پذیرفتنِ هر آن‌چه که حق است، در او پیدا شود. چرا که الان بسیاری از افراد، طاقت شنیدن حرف حق را ندارند. 🔹 آیا چنین اجتماعی می‌تواند خود را منتظر امام زمان بداند؟ چه طور امام زمان در این اجتماع تشریف‌فرما شوند و تمامِ حق را اظهار کنند در حالی که افراد در بسیاری از موارد حاضر نیستند که حق را بپذیرند؟ 🔸 و لذا وقتی انسان چنین صحنه‌هایی را می‌بیند، می‌گوید بارالها شکرت که غیبت دارد استمراری می‌شود و گرنه اگر زود به سر آید، معلوم نیست که چه پیش می‌آید. 🔹 این که بعضی از عزیزان در برنامه "زندگی پس از زندگی" چیزهایی را اظهار می‌کنند، فقط مربوط به این‌ها نیست بلکه همه ما این حقایق را در خواب و بیداری داریم حالا برخی اظهار می‌کنند. وقتی طور وجودی عوض می‌شود، دیگر خودت هستی منتها قبل از این خودت را در مرتبه ماده می‌دیدی اما حالا در مرتبه مثال متّصلت می‌بینی. 🔸در روز قیامت، سلطان "یَوْمَ یَفِرُّ المَرْءُ مِن أخِیه وَ أُمِّهِ وَ أبِیه وَ صَاحِبَتِهِ وَ بَنِيهِ" (عبس ٣۵ - ۳۷ ) قیام می‌کند و همه از یکدیگر فراری می‌شوند. شخص از برادر، مادر، پدر و حتّی نزدیکتر از این‌ها از همسر و فرزندان خود نیز فرار می‌کند. 🔹در قیامت، همه در گرو خودشان‌اند. همه در بهشت و جهنّم خودشان هستند. تو بهشت و جهنّم خویشی برادر! وإلا خدا برای هیچ‌کس چاله‌کَنی نمی‌کند. شأن خدا اجلّ از این است که ما را خلق کند و به ما روزی دهد و بعد به خاطر آن‌ها ما را بازخواست و عذاب کند. خودش در قرآن می‌فرماید "لاتُبطِلُوا صَدَقَاتِکُم بِالمَنِّ والأذَی" (بقرة / ۲۶۵ ) صدقاتی که می‌دهید با منّت و اذیت کردن باطل نکنید. 🔸اینکه در روایات آمده در روز قیامت از نعیم الهی سؤال می‌کنند، نه اینکه از آب و نان و سایر نعمت‌هایی که به انسان دادند، سؤال کنند که چرا این‌ها را خوردید و از آن‌ها بهره بردید؟ شأن خدا اجلّ از این است. امام صادق (ع) فرمود منظور از نعیم الهی، ما هستیم. از شما درباره ما سؤال می‌کنند که چرا این انسان‌ها را ضایع کردید؟ چرا بهره‌ای از آن‌ها نبردید؟ این‌ها را فرستادیم تا راه را به شما نشان دهند امّا حرف گوش نکردید و گرفتار شدید. 🔹لذا برای اینکه بفهمیم عاشق امام زمان هستیم یا نه، فرمودند ببینید هنگام سحر بی‌تابانه برمی‌خیزید یا نه؟ بین الطلوعین میل به خواب دارید یا نه؟ اگر میل به خواب دارید معلوم است هنوز آن عشق، تامّ نشده است وگرنه فرض کنیم دختر و پسری که باهم نامزد هستند، اگر وقت دیدارشان بین الطلوعین باشد، آیا در آن زمان به خواب می‌روند؟ این، تازه به تعبیری عشق مجازی و عارضی است.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضوع جلسات: عصر غیبت 🔸 جلسه یازدهم - شبِ دوازدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۳۵ تا دقیقه ۴۵ 🔸حدیثی را جناب شیخ صدوق و همچنین استادمان جناب حضرت علامه حسن زاده (ره) در کتاب دروس معرفت وقت و قبله نقل فرمودند که شخصی محضر امام صادق (ع) آمد و از اینکه بین الطلوعین به خواب رفته بود ابراز ناراحتی کرد. 🔹ملّا احمد نراقی هم این حدیث را در کتاب خزائن آوردند. ایشان در شرح این حدیث می‌فرمایند گویا در ذهن این شخص چنین مطلبی بود که وقتی ساعة و قیامت، قیام می‌کند که از آن تعبیر به قیام قائم می‌کند، در این صورت آفتاب از مغربش طلوع خواهد کرد. "طُلوعُ الشَّمسِ مِن مَغرِبِهَا" یعنی خورشید از همان نقطه‌ای که روز قبل در آن غروب کرده بود، طلوع می‌کند نه از مشرق جدید چون خورشید نسبت به هر افقی، مغرب و مشرقی دارد که تنها دو تا از این مشارق و مغارب، حقیقی هستند. 🔸در ادامه روایت آمده امام به آن شخص فرمودند نگران نباش. اگر هنگام طلوع، نتوانستی بفهمی که آفتاب از کدام سمت طلوع می‌کند، هنگام فجر می‌توانی متوجه شوی. اگر هنگام فجر، طرف مشرق شروع به روشن شدن کرد، فجر، مشرقی است و اگر طرف مغرب شروع به روشن شدن کرد، فجر، مغربی است. 🔹لذا اگر فرد عاشق باشد هیچ‌گاه قبل از اذان صبح و هنگام اذان خواب نیست. لذا غیبت، به این صورت انسان را سراسمیه بار می‌آورد. اصلاً عصر غیبت، عصر حضور و شدّت حضور است. 🔸تمام علمای عظیم ما در عصر غیبت برخاستند. شیخ مفیدها، علامه حلّی‌ها، خواجه طوسی‌ها، ابن سیناها، فارابی‌ها و بزرگان دیگر که از جنبه ظاهری، هیچ‌یک از آن‌ها در زمان ائمه نبودند. 🔹در عالم فقه بزرگانی چون محقّق اوّل، صاحب جواهر، شیخ مفید، علامه حلّی و دیگران ظهور کردند. در زندگی‌نامه علامه حلّی آمده ایشان ۴۰۰ جلد کتاب و ٧۰ دوره فقه نوشتند در حالی که شاگردان امام صادق که حدود ۴۰۰۰ نفر بودند، توانستند نزدیک به ۵ الی ۶ هزار جلد کتاب بنویسند. آن هم به صورت یاداشت نه تحقیقی. 🔸امّا علمای ما همه در زمان غیبت ساخته شدند. شیخ مفید در زمان غیبت ساخته شد. شیخ کلینی در زمان غیبت صغری ساخته شد و به همین صورت شیخ صدوق و دیگر بزرگان که توانستند هم در معقولات و هم در منقولات و همچنین تفسیر بسیار بدرخشند که این‌ها همه از برکات غیبت است و ما در زمان ۱۱ امام قبلی چنین بزرگان و علمایی نداشتیم.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضوع جلسات: عصر غیبت 🔸 جلسه یازدهم - شبِ دوازدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴١ تا دقیقه ۵٠ 🔸کدام اثر تحقیقی‌ را از اصحاب جناب رسول الله می‌توان مشاهده کرد؟ جناب امیرالمؤمنین می‌فرمودند "سَلُونِی قَبلَ أن تَفقِدُونِی". مردم برای هر سؤالشان می‌توانستند دقیق‌ترین جواب‌ها را از آقا بگیرند امّا متأسفانه هیچ تحقیقی نکردند و فقط مزاحمت برای اهل‌بیت علیهم السّلام داشتند. چه دوستان و چه دشمنانشان. 🔹جناب محدّث قمی در منتهی الآمال ٢۵ نفر از صحابه دست اوّل امیرالمؤمنین را نام می‌برند. یکی از مهم‌ترین صحابه‌شان که حرف‌های علمی سنگینی را از آقا نقل کرد، جناب ابوذر است و از ایشان قوی‌تر، جناب کمیل است که حدیث حقیقت و اقسام نفس را نقل کرد. 🔸شاگردان امام صادق (ع) نیز حدود ۴۰۰۰ نفر بودند که ۶٠۰٠ جلد کتاب نوشتند که نوعاً همه به صورت روایی است. 🔹امّا زمان غیبت به این طرف را ببینید. جناب شیخ انصاری یک حدیث "لاتَنقُضِ الیَقینَ بِالشَّک" را که در باب استصحاب در اصول فقه و اصول عملیه است، به صورت یک کتاب درآورده که یک طلبه حداقل باید شش، هفت ماه آن را بخواند. 🔸اگر کتاب‌هایی همچون فتوحات ابن عربی، مصباح الأنس ابن فناری، اسفار ملاصدرا، تمهیدالقواعد ابن ترکه، شرح فصوص قیصری و اشارات شیخ الرئیس را جمع کنیم و بگوییم تمام این‌ها شرح يک روایت "مَن عَرَفَ نَفسَه فَقَد عَرَفَ رَبَّه" است گزاف نگفتیم. 🔹شیخ صدوق حدیثی را از جناب رسول الله خطاب به دامادشان امیرالمؤمنین نقل می‌کند زمانی که ایشان را به عقد دختر خود حضرت فاطمه (س) درآوردند. این حدیث را یک دانشمند فرانسوی مسیحی، در قالب کتاب حجیمی شرح می‌کند. این‌ها همه از برکات عصر غیبت است. 🔸عصر غیبت، تمام عقول را می‌شورانَد. ببینید در این عصر چه غوغاها در عالم علم شده است. یک نمونه آن جناب خواجه طوسی است که از یک شکل قطّاع، حدود ۵٠٠ هزار حکم هندسی استخراج کرد. 🔹یا وقتی که جناب رسول الله به مدینه تشریف آوردند، با سنگ و گِل و بدون استفاده از هیچ آلتی همچون شاقول و تراز و... دیواری ساختند که خط زوال بین شمال و جنوب شد. بزرگان و علما توانستند از همین دیوار، نسبت‌های تانژانت، کتانژانت، سینوس و کسینوس را بیرون بکشند که جناب خواجه طوسی، تمام این‌ها را در شکل قطّاع پیاده کرد. 🔸امّا هنوز با این همه پیشرفت، متأسفانه نیامدیم آلت و وسیله‌ای درست کنیم تا از طریق آن جهت قبله را به طور دقیق مشخّص کنیم. در حالی که امروزه ما موشک‌های نقطه زن داریم به گونه‌ای که می‌توانند مسافت‌های طولانی را طی و به همان نقطه‌ای که می‌خواهیم برخورد کنند بدون اینکه ذره‌ای به این طرف و آن طرف منحرف شوند. 🔹غرض، عصر غیبت، عصر ظهور عقول است. چون وقتی عقل به سؤال درآید، به دنبال تحقیق می‌رود وگرنه غذای آماده به آن بدهی، دیگر ظهور نمی‌کند و به دنبال تحقیق نمی‌رود. لذا باید از آماده خوری پرهیز کنیم و به دنبال این نباشیم که از این طریق دین شناس شویم. 🔸جان به لب می‌آید تا علّامه حلّی‌ها ساخته شوند. که تمامی این‌ها، همه از برکات غیبت امام زمان (عج) است.
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ - بررسی مستند در شناخت امام زمان علیه السّلام♦️ ▪️موضو‌ع جلسات: عصر غیبت 🔸 جلسه یازدهم - شبِ دوازدهم ماه رمضان ۱۴۴۳ ه.ق ✳️ قسمت پنجم ⬇️⬇️ از دقیقه ۵۰ تا آخر 🔸 علّامه حلّی (ره) ۴۰۰ جلد کتاب نوشتند که یک دوره فقه ایشان، "تذکرة الفقها" نام دارد که همه این‌ها از برکات غیبت امام زمان است. 🔹 از دیگر بزرگواران، جناب کلینی (ره) هستند که برای تحصیل علم به بغداد رفتند و پس از بازگشت، در طیّ ۲۰ سال تلاش مداوم، از میان هزاران روایت، حدود سی هزار روایت صحیحه را در اصول، فروع و روضه کافی جمع نمودند. 🔸 جوانان عزیز، مبادا کفران نعمت کنید. مبادا خطای چند هم‌لباسیِ ما ،شما را از عالَمِ حقیقتِ علم جدا کند. مبادا به فکر علمای حقیقی‌تان نباشید. 🔹 دین خدا هرگز نابود نمی‌شود. دین خدا همانند آبی است که به دنبال تشنه می‌گردد. اگر تشنه نباشی، رهایت می‌کنند. تشنه را هر جا که باشد، پیدا می‌کنند. 🔹 عالَم، مخلوق الهی است. گمان نکنیم که خدا و پیغمبر و اهل بیت، فقط به ما ایرانی‌ها اختصاص دارند. یکدفعه می‌بینید که از درون خاندان بنی امیّه شجره خبیثه، کسی به نام معاویه ثانی، فرزند یزید بر می‌خیزد و می‌گوید من و تمام خاندانم، باطلیم و من حکومت را نمی‌خواهم. 🔸 در هر جایی اگر به اندازه سر سوزنی، قابلیّت باشد، حقیقتِ ولایت به دنبالش می‌گردد و احیایش می‌کند. 🔹 جوان عزیز! دین خدا شکست نمی‌خورد مگر این که خلقت از بین برود چرا که دین، برای رسیدن انسان به کمال است. لذا فرمودند "اِنّا نَحنُ نَزَّلنَا الذّکرَ وَ اِنّا لَهُ لَحافِظونَ". 🔸 دل به خدا بدهید. مبادا ما را غرور بگیرد. این مَن مَن کردن‌ها به کار نمی‌آید. ▪️ما درون را بنگریم و حال را ▪️نی برون را بنگریم و قال را 🔹 القاب جمع کردن‌ها به کار نمی‌آید و گرنه آن‌هایی که دور و بر پیغمبر بودند، آن قدر القاب داشتند که هیچ به کارشان نیامد در حالی که اویس قرنی چوپان که در طول عمرش یک بار هم پیغمبر را ندید، آن‌چنان شیفته جناب رسول الله است که وقتی دندان مبارک آقا در جنگ احد می‌شکند، اویس هم در همان لحظه سنگی برمی‌دارد و همان دندان خود را می‌شکند با این که هیچ خبری از جنگ ندارد. و لذا دست از القاب و اصطلاحات بردارید. 🔸 از این‌جا به محضر حضرت خدیجه برویم و عرض کنیم مادر جان! شما چقدر بزرگوار هستید که این همه سختی را تحمّل کردید اما حرفی نزدید که پیغمبر را در هنگام نزول قرآن به هم بزنید. 🔹 از دامن مطهّر شما، حضرت فاطمه‌ای به دنیا آمده است که نه تنها سیّده نساء اوّلین و آخرین این دوره است بلکه به تعبیر علّامه حسن زاده آملی (ره)، سیّده نساء اولّین و آخرین تمام دوره‌ها هستند. 🔸 شما با صبرتان، قرآن را بر پیغمبر نازل کردید که اگر صبرِ شما نبود، سرنوشتِ قرآن و نبوّتِ پیغمبر اکرم هم معلوم نبود. 🔹 ما اگر به شما پناه نیاوریم، به کجا برویم؟ به شرق و غرب کفر پناه ببریم؟ شما مادرِ همه هستید چرا که اُمّ المومنین‌اید. بعد از پیغمبر اکرم، اولِ مومنین، علی است و شما اُمِّ اوّل المومنین هستید. دوازده امام هم داریم که مومنان حقیقی‌اند و شما مادر این‌ها هم هستید و از این بعد مادر تمام خوبان و همه علما، عرفا، فقها و متدیّنین هستید. 🔸 از این به بعد هر چه قرآن می‌خوانم، به محضر شما تقدیم می‌کنم و شما هر طور صلاح می‌دانید، بین مومنین و فرزندان خودتان تقسیم کنید. یا حضرت خدیجه! دست ما را بگیرید و به ما فهم قرآن را عطا کنید چرا که صعود برزخی باید با قرائت قرآن پیش بیاید. 🌷« والحمدلله رب العالمین »