معرفی مدعی یمانی۱۶
پیام دعوت مردم عراق و تناقضات احمدالحسن(مدعی یمانی)
احمدالحسن در پیامی که به مردم عراق فرستاده ، از یک سو ادّعا می کند ، که من از طرف امام زمان (عج) و با تأیید جبرئیل و میکائیل آمده ام ، بنابراین پیروزی او با امدادهای غیبی باید حتمی باشد ، در حالی که از مردم عراق طلب نصرت می کند ، و می گوید که اگر نصرتم ندهید ، شما سابقه بی وفایی نسبت به مسلم بن عقیل را داشتید
و بدین صورت خود را به مسلم بن عقیل تشبیه می کند. همان مسلمی که پیروزی ظاهر او و یاری جبرئیل و میکائیل در حق او منتفی بود. و این تناقض دیگری است از احمدالحسن البصری.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
و قسم به سربازان
خط مقدم تو..
که کوفه نمیشود اینجا
بیا.....
(یا ابا صالح المهدی)🦋
#سه_شنبه_های_مهدوی
مداحی آنلاین - یه رعیت امشب اومده - محمود کریمی.mp3
5.8M
⏯ #مناجات با #امام_زمان(عج)
🍃یه رعیت امشب اومده
🍃با خود آقا کار داره
🎤 #حاج_محمود_کریمی
👌بسیار دلنشین
🌷 #سه_شنبه_هاى_جمكرانى
🌷 #اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#امام_شناسی
سر درس امامت ۴۴
علم امام ۴
در درس های قبلی گذشت که امام در مقامی برتر از مقام انبیاء قرار گرفته است و وظیفه خطیر هدایت تشریعی و حفاظت از کیان دین و شریعت و تبیین احکام الهى و نیز هدایت تکوینی و اصلاح امر مردم را بر عهده دارد و علاوه بر این از حقیقت «وحی تسدیدی» نیز بهره مند است. این همه اقتضا مىکند که علم و آگاهى او از دین کامل و بى نقص بوده و در هیچ مسألهاى نیازمند به هدایت و تعلیم دیگران نباشد. در غیر این صورت نقش هدایتگرى مطلق امام محل تردید قرار خواهد گرفت. به این جهت در ذیل برخى روایات حدیث ثقلین از اعلمیت عترت سخن به میان آمده، گفته شده: «هرگز بر آنان پیشى نگیرید که به هلاکت افتید و به ایشان تعلیم ندهید که آنان از شما داناترند» (کافى ج ۱، ص ۲۹۴)
در این درس از بین روایات متعددی که در خصوص علم امام وارد شده است مواردی را از نظر می گذرانیم؛ امام علی علیه السلام: «کجایند کسانى که پنداشتند آنان راسخان در علم قرآنند؟ به دروغ و ستمى که بر ما مىرانند. خدا ما را بالا برده و آنان را فرو گذاشته، به ما عطا کرده و آنان را محروم داشته، ما را در حوزهى عنایت خود درآورده و آنان را بیرون رانده راه هدایت را با راهنمایى ما مىپویند و روشنى دلهاى کور را از ما مىجویند» (نهج البلاغه خطبه ۱۴۴) «ما درخت نبوت و فرودگاه رسالت و محل آمد و شد فرشتگان و معدنهاى دانش و سرچشمههاى حکمتیم» (نهج البلاغه خ ۱۰۹) «خاندان پیامبر، دانش را زنده کنندهاند و نادانى را میراننده، بردباریشان شما را از دانش آنان خبر دهد و برون آنان از نهان و خاموش بودنشان از حکمت بیان، نه با حق ستیزند و نه در آن خلاف ورزند ستونهاى دینند و پناهگاهها که مردمان را نگاه مىدارند» (نهج البلاغه خ ۲۳۹) امام باقر علیه السلام: «ما گنجینه بان علم خداوند و ترجمان وحى اوییم» (کافى ج ۱، ص ۱۹۲) امام صادق علیه السلام: «ما سرپرستان امر، نگهبانان علم و ظرف وحى خداییم» (پیشین) «خداوند ما را براى خود خواسته و برگزیدگان خلق و امینان بر وحى و نگهبانان در زمین و جایگاه سر و ظرف علم خود قرار داده است» (بصائر الدرجات ص ۸۲، ح ۷) «ما وارثان پیامبران و وارثان کتاب خدا و بندگان برگزیده اوییم» (پیشین ص ۵۳۴، ح ۳۳) و بالاخره به گفتهى امام على علیه السلام سیلاب دانش از آنان سرازیر بوده و هیچ طایر بلند پروازى به بلنداى قلهى علم و کمال آنان نتواند برسد. (نهج البلاغه، خطبه۳)
وجود چنین روایاتی در منابع شیعی موجب شده است تا برخی اندیشمندان اهل سنت شیعه را در خصوص «علم امام» اهل غلو محسوب نمایند؛ در درس آینده در خصوص رابطه «علم گسترده امام» و «غلو» بیشتر سخن خواهیم گفت.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۱۷
خطاهای بسیار در گفتار و نوشتار احمدالحسن(مدعی یمانی)
یکی از ده ها اشکالی که شیعیان اهل بیت(ع) به مدعی نوظهور مهدویت یعنی احمد اسماعیل گرفته اند، خطاهای فراوان در گفتار و نوشتار اوست.
بعنوان مثال در خطبه اظهار قبر حضرت زهرا علیها السلام، می نویسد: «وجمیع المسلمین مجمعین على أن قبر فاطمه مغیب!» پس جدای از کذب بودن اصل ادعا، بایستی «مجمعین» را «مجمعون» ذکر می نمود چرا که صیغه فاعل است و باید مرفوع باشد ونه منصوب!
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur
#امام_شناسی
سر درس امامت ۴۵
علم امام ۵
آیا شیعه در باب علم امام «غلو» می کند؟ آیا گستره علوم غیبی که برای امام معتقد است به بزرگ نمائی و زیاده گوئی در حق امام می انجامد؟ آیا بستر فراخ معلوماتی که شیعه برای امامان ترسیم می کند، با منطق قرآن کریم سازگار است؟ آیا می توان با حفظ تعالیم قرآنی برای بشر معلوماتی تا بدین حد را تصویر نمود؟
پاسخ پرسش های فوق از دقت در درسهای پیشین به دست می آید؛ توضیح اینکه حال که «برتری امام بر نبی»، «هدایت گری تشریعی و تکوینی» و «وحی تسدیدی» از شئونات قرآنی امام هستند به چه دلیل گستره معلومات امام را مخالف با منطق قرآن محسوب نمائیم؟ چنین گستره فراخی از علم و دانش – که در روایات درس قبل به آن اشاره شد – ریشه در منطق و آموزه های قرآن کریم در باب «امامت عامه» دارد.
علاوه بر آنچه گفته شد در منطق قرآن کریم «علم غیب» برای برخی از افراد که حتی واجد مقام «امامت» نیز نیستند مطرح شده است؛ چگونه است که علم غیب در ایشان غلو نیست و با منطق قرآن ناسازگاری ندارد اما علم غیب در خصوص امام – که مقامی حتی برتر از انبیاء دارد – غلو و زیاده گوئی محسوب می شود؟! برخی از این افراد عبارتند از:
الف. مادر موسی: خداوند از راه وحى و الهام مادر موسى علیه السلام را نسبت به سرنوشت آیندهى فرزندش با خبر کرد. ( قصص: ۷)
ب. مریم: فرشتگان الهى در گفتگو با مریم او را از اخبار تولد مسیح علیه السلام آگاه کردند. (آل عمران: ۴۲- ۴۷)
ج. یکی از یاران سلیمان نبی: قرآن کریم در قصهى حضرت سلیمان از شخصى خبر مىدهد که نزدش دانشى از کتاب بود و آنچنان علم و قدرت یافتهبود که تخت ملکهى سبا را پیش از چشم به هم زدنی احضار کرد. (نمل: ۴۰)
در درس های آینده در خصوص «علم غیب در قرآن کریم» بیشتر سخن خواهیم گفت.
#پس_از_ظهور #ظهور #مهدویت #امام_زمان #اسلام #شیعه #islam #خدا #الله #god#shia #امام_دوازدهم #ادیان #تکامل_در_عصر_ظهور#عدالت_در_اسلام #ظهور_عدالت
#عدالت #عدالت_روزی #وقایع_ظهور #انقلاب_جهانی #اجرای_عدالت
#islam #shia
#imam_mahdi #son_of_man
@modafeanzuhur