eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
75 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی مدعی یمانی۱۶ پیام دعوت مردم عراق و تناقضات احمدالحسن(مدعی یمانی) احمدالحسن در پیامی که به مردم عراق فرستاده ، از یک سو ادّعا می کند ، که من از طرف امام زمان (عج) و با تأیید جبرئیل و میکائیل آمده ام ، بنابراین پیروزی او با امدادهای غیبی باید حتمی باشد ، در حالی که از مردم عراق طلب نصرت می کند ، و می گوید که اگر نصرتم ندهید ، شما سابقه بی وفایی نسبت به مسلم بن عقیل را داشتید و بدین صورت خود را به مسلم بن عقیل تشبیه می کند. همان مسلمی که پیروزی ظاهر او و یاری جبرئیل و میکائیل در حق او منتفی بود. و این تناقض دیگری است از احمدالحسن البصری. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
و قسم به سربازان خط مقدم تو.. که کوفه نمیشود اینجا بیا..... (یا ابا صالح المهدی)🦋
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۴۴ علم امام ۴     در درس های قبلی گذشت که امام در مقامی برتر از مقام انبیاء قرار گرفته است و وظیفه خطیر هدایت تشریعی و حفاظت از کیان دین و شریعت و تبیین احکام الهى و نیز هدایت تکوینی و اصلاح امر مردم را بر عهده دارد و علاوه بر این از حقیقت «وحی تسدیدی» نیز بهره مند است. این همه اقتضا مى‏کند که علم و آگاهى او از دین کامل و بى نقص بوده و در هیچ مسأله‏اى نیازمند به هدایت و تعلیم دیگران نباشد. در غیر این صورت نقش هدایتگرى مطلق امام محل تردید قرار خواهد گرفت. به این جهت در ذیل برخى روایات حدیث ثقلین از اعلمیت عترت سخن به میان آمده، گفته شده: «هرگز بر آنان پیشى نگیرید که به هلاکت افتید و به ایشان تعلیم ندهید که آنان از شما داناترند» (کافى ج ۱، ص ۲۹۴) در این درس از بین روایات متعددی که در خصوص علم امام وارد شده است مواردی را از نظر می گذرانیم؛ امام علی علیه السلام: «کجایند کسانى که پنداشتند آنان راسخان در علم قرآنند؟ به دروغ و ستمى که بر ما مى‏رانند. خدا ما را بالا برده و آنان را فرو گذاشته، به ما عطا کرده و آنان را محروم داشته، ما را در حوزه‏ى عنایت خود درآورده و آنان را بیرون رانده راه هدایت را با راهنمایى ما مى‏پویند و روشنى دلهاى کور را از ما مى‏جویند» (نهج البلاغه خطبه ۱۴۴) «ما درخت نبوت و فرودگاه رسالت و محل آمد و شد فرشتگان و معدن‏هاى دانش و سرچشمه‏هاى حکمتیم» (نهج البلاغه خ ۱۰۹) «خاندان پیامبر، دانش را زنده کننده‏اند و نادانى را میراننده، بردباریشان شما را از دانش آنان خبر دهد و برون آنان از نهان و خاموش بودنشان از حکمت بیان، نه با حق ستیزند و نه در آن خلاف ورزند ستون‏هاى دینند و پناهگاه‏ها که مردمان را نگاه مى‏دارند» (نهج البلاغه خ ۲۳۹) امام باقر علیه السلام: «ما گنجینه بان علم خداوند و ترجمان وحى اوییم» (کافى ج ۱، ص ۱۹۲) امام صادق علیه السلام: «ما سرپرستان امر، نگهبانان علم و ظرف وحى خداییم» (پیشین) «خداوند ما را براى خود خواسته و برگزیدگان خلق و امینان بر وحى و نگهبانان در زمین و جایگاه سر و ظرف علم خود قرار داده است» (بصائر الدرجات ص ۸۲، ح ۷) «ما وارثان پیامبران و وارثان کتاب خدا و بندگان برگزیده اوییم» (پیشین ص ۵۳۴، ح ۳۳) و بالاخره به گفته‏ى امام على علیه السلام سیلاب دانش از آنان سرازیر بوده و هیچ طایر بلند پروازى به بلنداى قله‏ى علم و کمال آنان نتواند برسد. (نهج البلاغه، خطبه۳) وجود چنین روایاتی در منابع شیعی موجب شده است تا برخی اندیشمندان اهل سنت شیعه را در خصوص «علم امام» اهل غلو محسوب نمایند؛ در درس آینده در خصوص رابطه «علم گسترده امام» و «غلو» بیشتر سخن خواهیم گفت. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
معرفی مدعی یمانی۱۷ خطاهای بسیار در گفتار و نوشتار احمدالحسن(مدعی یمانی) یکی از ده ها اشکالی که شیعیان اهل بیت(ع) به مدعی نوظهور مهدویت یعنی احمد اسماعیل گرفته اند، خطاهای فراوان در گفتار و نوشتار اوست. بعنوان مثال در خطبه اظهار قبر حضرت زهرا علیها السلام، می نویسد: «وجمیع المسلمین مجمعین على أن قبر فاطمه مغیب!» پس جدای از کذب بودن اصل ادعا، بایستی «مجمعین» را «مجمعون» ذکر می نمود چرا که صیغه فاعل است و باید مرفوع باشد ونه منصوب! #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur
سر درس امامت ۴۵ علم امام ۵   آیا شیعه در باب علم امام «غلو» می کند؟ آیا گستره علوم غیبی که برای امام معتقد است به بزرگ نمائی و زیاده گوئی در حق امام می انجامد؟ آیا بستر فراخ معلوماتی که شیعه برای امامان ترسیم می کند، با منطق قرآن کریم سازگار است؟ آیا می توان با حفظ تعالیم قرآنی برای بشر معلوماتی تا بدین حد را تصویر نمود؟ پاسخ پرسش های فوق از دقت در درسهای پیشین به دست می آید؛ توضیح اینکه حال که «برتری امام بر نبی»، «هدایت گری تشریعی و تکوینی» و «وحی تسدیدی» از شئونات قرآنی امام هستند به چه دلیل گستره معلومات امام را مخالف با منطق قرآن محسوب نمائیم؟ چنین گستره فراخی از علم و دانش – که در روایات درس قبل به آن اشاره شد – ریشه در منطق و آموزه های قرآن کریم در باب «امامت عامه» دارد. علاوه بر آنچه گفته شد در منطق قرآن کریم «علم غیب» برای برخی از افراد که حتی واجد مقام «امامت» نیز نیستند مطرح شده است؛ چگونه است که علم غیب در ایشان غلو نیست و با منطق قرآن ناسازگاری ندارد اما علم غیب در خصوص امام – که مقامی حتی برتر از انبیاء دارد – غلو و زیاده گوئی محسوب می شود؟! برخی از این افراد عبارتند از: الف. مادر موسی: خداوند از راه وحى و الهام مادر موسى علیه السلام را نسبت به سرنوشت آینده‏ى فرزندش با خبر کرد. ( قصص: ۷) ب. مریم: فرشتگان الهى در گفتگو با مریم او را از اخبار تولد مسیح علیه السلام آگاه کردند. (آل عمران: ۴۲- ۴۷) ج. یکی از یاران سلیمان نبی: قرآن کریم در قصه‏ى حضرت سلیمان از شخصى خبر مى‏دهد که نزدش دانشى از کتاب بود و آنچنان علم و قدرت یافته‏بود که تخت ملکه‏ى سبا را پیش از چشم به هم‏ زدنی احضار کرد. (نمل: ۴۰) در درس های آینده در خصوص «علم غیب در قرآن کریم» بیشتر سخن خواهیم گفت. #shia #عدالت_در_اسلام @modafeanzuhur
متن زیر مطالعه شود👇👇👇 @modafeanzuhur