eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
75 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
◾️قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی در شب هشتم ماه مبارک رمضان سال ۱۴۴۲ ه. ق، برابر با ۱۴۰۰/۱/۳۱◾️ ☑️جلسه سیزدهم شرح رساله لقاءالله ▪️یکی از لطایف قرآن در معرض قرار گرفتن است. طوری در معرض قرآن قرار بگیریم که نه توجهی به جِرم و ظاهر قرآن و نه به تجوید قرآن و نه حتی توجه به لفظ و مفهوم آن داشته باشیم. یعنی از آن سوی عالَم قرآن را تلاوت می‌‌کنند و ایشان هم در معرض قرار گرفته و به تبَعِ آنها تلاوت می‌‌کند. ای دعا ازتو، اجابت هم ز تو ▪️یکی دیگر از لطایف قرآن کریم، فرائض قرآن است. یکی از فرائض قرآن این است که خداوند را ذکر کنیم و به یاد خدا باشیم. ذکر الله ▪️یکی دیگر از فرائض قرآن که خداوند اِلقاء کرد این است که می‌‌گوید: "رَبُّ الْمَشْرِقِ وَالْمَغْرِبِ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ فَاتَّخِذْهُ وَكِيلًا ( آیه ۹ سوره مزمل ) من را وکیلِ خود بگیرید. اصلاً این یک قاعده و یک دستور قرآنی است. ▪️خدای متعال فومود: در تمام امورتان، مرا وکیل بگیرید و "این یک قائده است". و این از الطاف الهیه است. ▪️در اینجا می‌‌‌گوییم: بارالها من می آمدم قرآن بخوانم ولی بلد نیستم . ▪️می‌‌خواهم آنطور که تو و پیغمبر تو می‌‌خواهید، قرآن را تلاوت کنم. ▪️خدایا! می‌‌خواهیم قرآن تلاوت کنیم تا ببینیم تجلیّات تو در قرآن چیست .که امام صادق فرمود: "وَ لَقَد تَجَلّل الله لِخَلقِه في کَلامِهِ وَ لکِّنَهُم لا یُبصِروُن" خدای متعال در کلامش یعنی در قرآن تجلی کرده است لکن مردم نمی‌‌بینند. ▪️آن قرآنی که تو در آن تجلی کردی، آن هم همین قرآن هست و تو در همین قرآن تجلی کردی ولی من نمیبینم!! ▪️حالا وقتی آمدیم قرآن بخوانیم لب را باز میکنم و لب قرآن می‌‌خواند، زبان قرآن می‌خواند و فعلِ قرائت به همین تکلم ظاهری هست و لب و زبان و حتی گوش وقتی الفاظ قرآن را می‌‌شنود، بهره خود را می‌‌برند ▪️اما قلب می‌‌گوید: تو که گفتی "نزل به الروح الامین علی قلبک " (شعراء - ۱۹۳ ، ۱۹۴) این قرآن را بر قلب پیغمبر نازل کردی. بعد هم امام صادق به ما فرمود که تو در این کتاب تجلی کرده ای "فَهُم لا یُبصِرون" و مردم نمی‌‌‌دانند. مراد ما این نحوه قرائت قرآن است ۱۴۰۰ ۳۱_۱_۱۴۰۰
❣ سلام مهربانم❣ دلتنگم و دیدار تو درمان من است صلوات هدیه به امام زمان عجل الله به نیت سلامتی وتعجیل در فرج اَللّٰهُمَّ عَجِّلِ لْوَلیِّکَ الْفَرَجْ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌
بسم الله الرّحمن الرّحیم ▪️فهم اسرار آیات و روایات 🔶 دیگر از آن حقایق که معرفت به حرکت در جوهر طبیعی مفتاح آن است، فهم بسیاری از اسرار آیات و روایات است؛ ♦️مثل کریمه‌ی "فَقالَ لَها وَ لِلاَرضِ ائتِیا طَوعاً اَو کَرهاً قالَتا اَتَینا طائِعین؛ پس به او و به زمین گفت: خواه یا ناخواه بیایید. آن دو گفتند: فرمانبردار آمدیم. (فصلت/۱۲)" 🔶 و کریمه‌ی "وَ تَرَی الجِبالَ تَحسَبُها جامِدَهً وَ هِیَ تَمُرُّ مَرَّ السَّحابِ؛ کوه‌ها را بینی و بی‌جنبش پنداری‌شان، با آنکه چون ابر می‌گذرند. (نمل/۸۹)" ♦️و کریمه‌ی "یَعلَمونَ ظاهِراً مِنَ الحَیاهِ الدُّنیا و هُم عَنِ الآخِرَهِ هُم غافِلونَ؛ نمودی از زندگی فرودین دانند و از زندگی پسین ناآگاه‌اند. (روم/۸)" 🔶 و کریمه‌ی "وَ لَقَد خَلَقنَا الاِنسانَ مِن سُلالَهِِ مِن طِینِِ* ثُمَّ جَعَلناهُ نُطفَهً فِی قَرارِِ مَکِینِِ* ثُمَّ خَلَقنَا النُّطفَهَ عَلَقَهً فَخَلَقنَا العَلَقَهَ مُضغَهً فَخَلَقنَا المُضغَهَ عِظاماً فَکَسَونَا العِظامَ لَحماً ثُمَّ اَنشَاناهُ خَلقاً آخَرَ فَتَبارَکَ اللهُ اَحسَنُ الخالِقِینَ؛ ♦️ آدمی را از چکیده‌ای از گِل آفریدیم. سپس آن را چون نطفه‌ای در جایی استوار نهادیم. سپس نطفه را خونِ بسته‌ای، و خون بسته را گوشت پاره‌ای، و گوشتِ پاره را استخوان‌هایی ساختیم. سپس استخوان‌‌ها را گوشت پوشاندیم. آن‌گاه به آفرینشی دیگر پدیدش کردیم. پس بزرگا خداوند، آن بهترین آفرینندگان. (مومنون/۱۳-۱۵)" 🔶 و کریمه‌ی "کُنتُم اَمواتاً فَاَحیاکُم؛ شما مرده بوده‌اید و زنده‌تان کرد. (بقره/۲۹)" ♦️و آیات بسیار دیگر از این قبیل. و همچنین روایات بسیار که برخی از این آیات و روایات را جناب صدرالمتالهین در صُحُف کریمه‌اش بخصوص در "اسفار" ذکر کرده است. 🔶 جمع آیات و روایات در این امر مستلزم تدوین یک کتاب است. 📚حضرت علامه حسن زاده آملی (ره)/سدرةالمنتهی/ج۱/ص۱۱۹ و ۱۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام محمدباقر(ع)؛ بنده گناه می کند،وبه سبب آن روزی ازاوگرفته می شود. 📚منبع؛کافی،ج۲،ص۲۷۰،ح۸ 🥀 🥀