eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
76 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
❣ سلام ای آفتاب عدالت ،! بر این عرصه ی سرد و نگون بخت، بر این دستان در زنجیر، بر این قلب های پر تلاطم، بر این چشمان به غم نشسته، بر این جان های مَضطرب...تنها تابش توست که گره گشاست... دیگر هیچ درمانی،چاره ای،نجاتی... چاره ساز نیست... کاش لحظه ی طلایی ظهورت بدمد و این خستگی های مداوم و سرشار از ناامیدی از جان های ملولمان رخت بربندد.... 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
❤️ 🍃تشنۂ‌ی رویِ حسینم، ای اجل مهلت بده 🍃تا بیایم موکب به موکب ! 🤲❤️ ۲۷_ تا 🥀 🌺 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
21.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 تذکر مهم دربارۀ رابطۀ اربعین و امام زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف متأسفانه خیلی از هیئتی‌ها و انقلابی‌ها هنوز اهمیت اربعین را اساساً درک نکردند❗️ و خیلی از اربعینی‌ها، هنوز اهمیت یاد امام زمان عج‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در اربعین را درک نکردند❗️ 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ جلسه چهارم - عصرِ روز دوم ماه محرّم ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۹ مرداد ۱۴۰۱ (ه.ش) ✳️ قسمت اوّل ⬇️⬇️ از ابتدا تا دقیقه ۱۶ 🔸 روز دوم محرّم الحرام سال ۱۴۴۴ هجری قمری است که بنابر نقل‌های موثق، روز نزول حضرت سیّدالشهداء علیه السّلام در سرزمین کربلاست. 🔹 از خدای متعال درخواست می‌کنیم در این دو ماه محرّم و صفر، به خصوص‌ در ایّام اربعین، توفیق اشک و غم و اندوه به ما عطا بفرماید چرا که این توفیق عظیم، نصیب هر کسی نخواهد شد. 🔸 در جلسات قبل گفته شد که امام رضا (ع) به ریّان بن شبیب که از اَعاظِم اصحاب آن حضرت بودند، فرمودند اگر می‌خواهی در درجات عالیه‌ی بهشت با ما اهل‌ بیت همراه باشی، در اندوه ما اندوهگین باش و در شادی ما شادمان. 🔹 این یک توفیقی است که انسان بتواند با امام عصرش از جنبه‌‌ی قلبی، اتّحاد وجودی پیدا کند و به محض این که ایشان اندوهگین شدند، او نیز اندوهگین شود و هنگامی که مسرور شدند، او نیز مسرور گردد. 🔸 انسان به صرف این که مثلاً شب ولادت حضرت امیرالمؤمنین یا شب ولادت پیامبر اکرم (ص) است، نمی‌تواند ادعا کند که پس امام زمان (عج) نیز حتماً خوشحالند و ما هم جشن بگیریم و خوشحال باشیم. 🔹 همین اندازه خود را قانع کنیم که امام زمان (عج) در ولادت ائمه علیهم السّلام خوشحالند و در مصیبت آن‌ها اندوهگین، پس ما هم همچون ایشان در ولادت‌ها شاد باشیم و در مصیبت‌ها ناراحت، کفایت نمی‌کند و نمی‌توان با این میزان، سرور و خوشحالی یا غم و اندوه حضرت را به صورت عینی و شهودی اِحراز کرد. 🔸 معلوم نیست که هر سال حضرت بقیّةالله (عج) در شب ولادت امیرالمؤمنین و یا سایر ائمه خوشحال باشند. 🔹 شاید در همان شب، شیعه‌ی مخلص و اهل ولایتی به دست ظالمین و جبّاران گرفتار شده باشد و زیر شکنجه باشد و به ناموس او جسارت شود و چون امام زمان (عج) از اوضاع او باخبر هستند، در غم و اندوه به سر ببرند در حالی که ما خیال کنیم چون شب ولادت است پس حتماً امام زمان خوشحالند و سعی کنیم ما هم خوشحال باشیم و جشن بگیریم. در حالی که در متن واقع، قلب آقا در آن شب جریحه‌دار است. 🔸 🔹
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ جلسه چهارم - عصرِ روز دوم ماه محرّم ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۹ مرداد ۱۴۰۱ (ه.ش) ✳️ قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۶ تا دقیقه ۲۷ 🔸 لازمه‌ی فرمایش امام رضا (ع) به ابن شبیب آن است که انسان، ارتباط قلبی و روحی با انسان کامل داشته باشد تا به محض این که آن بزرگواران اندوهگین شدند، او نیز اندوهگین شود و زمانی هم که خوشحال شدند، او هم خوشحال گردد. در غیر این صورت انسان نمی‌تواند به این توفیق عظیم دست پیدا کند که ناراحتی و سرور اهل‌ بیت علیهم السّلام را ادراک کند. 🔹 روزی جناب رسول الله به امّ‌‌‌سلمه شیشه‌ای دادند که درون آن، مقداری خاک بود. ایشان به امّ سلمه فرمودند هرگاه خاکِ درونِ شیشه، قرمز شد و به رنگ خون در آمد، بدان که حسین من کشته شد. 🔸 در واقع جناب رسول الله (ص) با دادن این شیشه به امّ سلمه، به او علامت دادند که چه زمانی حسین (ع) به شهادت می‌رسد. سال‌ها گذشت تا این که در سال ۶۱ هجری قمری در عصر عاشورا به محض این که امام حسین (ع) شهید شدند، خاکِ درونِ شیشه نیز قرمز شد و امّ سلمه از شهادت حضرت مطّلع گشت. 🔹 چه ارتباط تکوینی‌ای بین شهادت حضرت و خون‌آلود شدنِ خاکِ درونِ شیشه وجود دارد؟ در واقع انسان باید چنین ارتباط تکوینی‌ و شهودی‌ای با جان انسان کامل داشته باشد. 🔸 این که خاکِ درونِ شیشه به محض شهادت حضرت، به رنگ خون در می‌آید، نشان می‌دهد که کلِّ ذرّاتِ عالم از جمله خاک، حیِّ ناطق هستند که جناب مولوی از زبان تمامی کلمات وجودی چنین می‌فرماید که: ما سمیعیم و بصیریم و هُشیم با شما نامحرمان ما خامُشیم 🔹 کلِّ ذرّاتِ وجودیِ عالم، حیات دارند و شبانه‌روز تمامی اخبار و حالات ما نزد آن‌ها مضبوط است که "یَومَئِذٍ تُحَدِّثُ أخبَارَها" 🔸 دستوراتی هم که شرع مقدّس در رابطه با موضوعات گوناگون از جمله آداب رفع حاجت می‌دهد که مثلاً رو به قبله و پشت به قبله نباشد، در مقابل آفتاب و ماه نباشد، زیر درخت مُثمر نباشد و... همه حاکی از آن است که تمامی ذرّات وجودی، حیات و شعور محض‌اند و همه، بیدار و آگاهند و هیچ موجودی غافل نیست مگر این که خدای متعال از باب "إنّ الله یَحُولُ بَین المَرءِ وَ قَلبِه" بین موجودات و ذات و شهود و دیدن و شنیدن و چشیدن و... آن‌ها حائل شود تا آن‌ها دچار غفلت شوند و چیزی از حالات ما ثبت نکنند. 🔹 در واقعه‌ای دیگر از ابن عبّاس نقل شده است که در عصر عاشورا در مدینه در حال استراحت بودم که ناگهان پیغمبر اکرم را زیارت کردم در حالی که "غَبرٌ شَعثٌ" موهای ایشان آشفته و غبارآلود بود. از حضرت، علّت را جویا شدم. ایشان فرمودند هم اکنون از کربلا آمدم و حسینم کشته شد. این اتّفاق، نتیجه ارتباط قلبی و روحی ابن عبّاس با اهل‌بیت علیهم السّلام بود. 🔸 🔹
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ جلسه چهارم - عصرِ روز دوم ماه محرّم ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۹ مرداد ۱۴۰۱ (ه.ش) ✳️ قسمت سوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۲۷ تا دقیقه ۴۴ 🔸 انسان باید آن‌چنان قُرب روحی و قلبی با انسان کاملِ عصرش داشته باشد که هر زمان ایشان ناراحت شدند، ناگهان قلبِ انسان هم بگیرد و در قبض بیفتد حتّی اگر دلیل ناراحتی‌اش را هم نداند. 🔹 همچون جناب اویس قرنیِ چوپان که وقتی یکی از دندان‌های ثنایای جناب رسول الله (ص) در جنگ اُحد می‌شکند، در همان لحظه، ناراحتیِ حضرت را احساس می‌کند و با سنگی، همان دندانِ خود را می‌شکند با این که در یمن است و تا به حال جناب رسول الله (ص) را ندیده. 🔸 چنین مطالبی را نمی‌توان با هیچ عقلی سنجید مگر عقلی که به مقام عجز در معرفت رسیده باشد. چنین عقلی، می‌فهمد که عاجز است و می‌داند که نمی‌فهمد. 🔹 بهترین دانشِ هر کسی هم این است که بداند که نمی‌فهمد که در واقع دانشِ او، دانشِ عجز از معرفت است یعنی می‌داند که قدرتِ فهم ندارد. 🔸 افرادی که با شنیدن چنین مطالبی، شروع به تَشکیک در آن‌ها می‌کنند، عقلِ مشوب به وَهم و خیال دارند زیرا ادراکاتِ چنین عقلی، ادراکاتِ شائبه‌ای است نه خلوصی. در حالی که عقل خالص، اگر نتواند متن واقع را ادراک کند، در مقابل آن، اظهارِ عجز می‌کند. 🔹 اگر شیءِ در متن واقع، محدود باشد، عقل خالص، آن را می‌فهمد و نسبت به آن، ظنّ و شکّی ندارد و می‌گوید همین است و جز این نیست امّا اگر شیء، غیرمتناهی باشد، هیچ‌گاه نمی‌تواند آن را ادراک کند زیرا شاکله‌ی عقل، حدّ است و چون موجودِ محدودی است، هرگز قابلیّت ادراکِ غیرمتناهی را ندارد. 🔸 لذا در جایی که امکانِ فهم متنِ واقع وجود ندارد، عقل خالص، همیشه اظهارِ عجز می‌کند و می‌گوید من می‌دانم که قدرتِ ادراکِ غیرمتناهی را ندارم. 🔹 بر این اساس، ادراک و رسیدن به حُزن و فَرَحی که در حدیث امام رضا (ع) به ابن شبیب آمده است، بسیار سخت است و هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید امّا فهمِ برخی چیزها ممکن است مثل این که بر اساس روایات، یقین داریم که در ماه محرّم، تمام انبیا، ائمه (ع) و ملائکةالله محزون هستند. 🔸 ارتباطِ قلبیِ انسان با اهل بیت (ع) باید به نحوی باشد که از ناراحتی آن‌ها، محزون شود و از شادی آن‌ها خوشحال گردد. 🔹 لذا با فرا رسیدن ماه محرّم که ماه اندوهِ تمام انبیا و ائمه (ع) است، انسان باید از درون، احساسِ ناراحتی کند و تمامِ وجودش را غم فرا بگیرد حتّی اگر نداند که ماه محرّم دقیقاً در چه روزی آغاز شده است. 🔸 اولیاءالله، این چنین‌اند که بر اساس قلبشان، تشخیص می‌دهند که مثلاً ماه رجب آغاز شده است یا نه، چرا که با شروع ماه رجب، ناگهان منقلب می‌شوند و ولوله اهل ولایت را در دل خود احساس می‌کنند. 🔹 بنابراین ادراکِ حُزن و فَرَحِ اهل بیت (ع) به این راحتی نیست که مثلاً بگوییم چون امشب، شبِ سیزدهم ماه رجب است، پس اهل بیت خوشحالند و ما هم باید شاد باشیم و کف بزنیم. 🔸 دو فعل "یَحزَنونَ" و "یَفرَحونَ" که در حدیث امام رضا (ع) آمده است، ثلاثی مُجرّد از ماده "حُزن" و "فرَح" هستند و معنای آن‌ها این است که جانِ هر کسی، باید از درون، ناراحتی و شادی را گزارش دهد. 🔸 🔹
🌟 قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی (حفظه الله) 🌟 ♦️ جلسه چهارم - عصرِ روز دوم ماه محرّم ۱۴۴۴ (ه.ق) ♦️ ۹ مرداد ۱۴۰۱ (ه.ش) ✳️ قسمت چهارم ⬇️⬇️ از دقیقه ۴۴ تا پایان 🔸 فرموده‌اند که برای امام حسین (ع) به صورت صَرخة عزاداری کنید. صَرخة و صُراخ، به معنای جیغ کشیدن، داد کشیدن و ناله زدن است همانند مادرِ جوان‌مرده‌ای که در سوگِ فرزندش، جیغ می‌کشد و دادش بلند است. 🔹 خودِ جیغ کشیدن و داد زدن، در نظام تکوین اثر دارد. وقتی تمام کلمات وجودی، صدای گریه و ناله‌ی "یا حسین" شما را می‌شنوند، بیدار می‌شوند و در عالَم، غلغله‌ای بر پا می‌شود. و لذا یکی از راه‌های انصراف از نشئه‌‌ی طبیعت، راه صُراخ است. 🔸 امیرالمومنین در دعای کمیل می‌فرمایند "لَئِن تَرَکتَنی ناطِقاً لَأضِجَّنَّ اِلَیکَ بَینَ اَهلِها ضَجیجَ الآمِلینَ وَ لَأصرُخَنَّ اِلَیکَ صُراخَ المُستَصرِخینَ" بارالها! اگر مرا در سخن گفتن آزاد بگذاری، در میان اهل دوزخ به پیشگاهت سخت ناله سر دهم همانند ناله‌ی امیدواران و به درگاهت داد می‌زنم همان طوری که فریادزن‌ها، فریاد می‌زنند. 🔹 صراخَ المُستَصرِخین یعنی هر چه در توان داری، فریاد بزن. مُستَصرِخ، اسم فاعل از باب استفعال است یعنی عدّه‌ای دوست دارند که در نظام هستی دائماً فریادِ "یا الله" سر دهند که از فریادِ آن‌ها، تمامِ کلماتِ وجودیِ عالَم به لرزه در می‌آیند. 🔸 این عباراتِ دعای کمیل، راهکاری است برای ما. ما هم می‌توانیم به محضر امام حسین (ع) عرض کنیم یا ابا عبدالله! "لَاَضِجَّنَّ اِلَیکَ ضَجیجَ الآمِلین" ما هم همانند کسی که ضجّه می‌زند اما ضجّه او امیدوارانه است نه مأیوسانه، به سوی تو ضجّه می‌زنیم "وَ لَاَصرُخَنَّ اِلَیکَ صُراخَ المُستَصرِخین" و برای تو جیغ می‌کشیم و می‌گوییم حسین. اگر در جهنّم هم برویم، می‌گوییم حسین منتها خدا باید رحمی کند تا یادمان باشد. 🔹 اگر حسین (ع)، در جانِ انسان مُستَکِنّ شود و در سرّ و روح او، نهادینه شود، در سخت‌ترین شرایط هم این نام مبارک را به زبان می‌آورد و فراموش نمی‌کند. والحمدلله رب العالمین 🔸 🔹
مدافعان ظهور
#آخرین_عروس💞 #حضرت_نرجس_خاتون_و_تولد_آخرین_موعود? #قسمت9⃣8⃣ با اصرار ملكه، #فرعون در تصميم خود دچار
0⃣9⃣ به راستى چقدر كارهاى خدا عجيب ولى با حكمت و زيباست! فرعون كه هفتاد هزار نوزاد را كشته است تا موسى(ع) به دنيا نيايد، براى گرسنگى موسى غصّه مى خورد و ناراحت است. موسى(ع) خواهرى داشت كه از اين موضوع باخبر شد. او به مادر خود خبر داد و از او خواست تا او هم براى شير دادنِ فرزند نزد فرعون برود. وقتى موسى(ع) در آغوش مهربان مادر خود قرار گرفت، شروع به شير خوردن كرد. ملكه وقتى اين صحنه را ديد به سوى فرعون رفت و با شوقى زياد فرياد زد: اى فرعون! بچّه ما شير مى خورد! شادى تمام وجود فرعون را فرا گرفت. ملكه نگاه كرد ديد كه موسى(ع) با چه آرامشى در آغوش اين مادر خوابيده است. او رو به مادر موسى(ع) كرد و گفت: آيا حاضر هستى كه بچه ما را به خانه خود ببرى و او را براى ما بزرگ كنى؟ البته تو بايد هر روز او را اينجا بياورى تا ما بچّه خودمان را ببينيم؟ مادر موسى(ع) لبخندى زند و تقاضاى ملكه را پذيرفت. ملكه دستور داد تا هديه هاى بسيار ارزشمند به او دادند و او را همراه با نوزادش با احترام روانه خانه خودش كردند. هنوز ظهر نشده بود كه مادر در خانه خودش نشسته بود و موسى(ع) را در آغوش گرفته بود. او با خود فكر مى كرد كه چگونه به وعده خود وفا كرد. و چقدر زيبا در اين آيه از آرامش مادر (ع) سخن مى گويد: 🌹فَرَدَدْنَاهُ إِلَى أُمِّهِ كَىْ تَقَرَّ عَيْنُهَا وَ لاَ تَحْزَنَ🌹 را به او باز گردانديم تا قلب او آرام گيرد. وقتى اين آيه را مى شنود، اشك چشم خود را پاك مى كند و قلبش آرام مى شود. ... 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
توقیعات وروایات امام زمان (عج) راه حاجت گرفتن وحل مشکلات 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مدافعان ظهور
توقیعات وروایات امام زمان (عج) راه حاجت گرفتن وحل مشکلات 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eit
سیّد علی خان در کتاب شریف «الکلم الطیّب» می‌گوید: این دعای ارزشمندی است از امام زمان(ع) برای کسی که چیزی ازاو ضایع گشته یا حاجتی دارد؛ بنابراین شخصی که خواسته یا مشکل مهمّی دارد، باید این دعا را بسیار بخواند: بِسْمِ اللهِ الرَّحْمٰنِ الرَّحیمِ. «أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُبْـدِئُ الْخَلْقِ وَمُعیدُهُمْ وَأنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، مُدَبِّـرُ الْاُمُورِ، وَ بٰاعِثُ مَنْ فِی الْقُبُورِ، وَ أنْتَ اللهُ الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ الْقٰابِضُ الْبٰاسِطُ، وَ أنْتَ الله الَّذی لٰا إلٰهَ إلّا أنْتَ، وٰارِثُ الْأرْضِ وَمَنْ عَلَیْهٰا. أسْئَلُکَ بِاسْمِکَ الَّذی إذٰا دُعیتَ بِهِ أجَبْتَ، وَإذٰا سُئِلْتَ بِهِ أعْطَیْتَ وَ أسْئَلُکَ بِحَقِّ مُحَمَّدٍ وَ أهْلِ بَیْتِهِ، وَ بِحَقِّهِمُ الَّذی أوْجَبْتَهُ عَلیٰ نَفْسِکَ أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ‌ تَقْضِیَ لی حٰاجَتی، السّاعَهَ السّاعَهَ، یٰا سَیِّدٰاهُ، یٰا مَوْلٰاهُ، یٰا غِیٰاثٰاهُ، أسْئَلُکَ بِکُلِّ اسْمٍ سَمَّیْتَهُ بِهِ نَفْسَکَ، وَاسْتَأْثَرْتَ بِهِ فی عِلْمِ الْغَیْبِ عِنْدَکَ أنْ تُصَلِّیَ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَ ٰالِ مُحَمَّدٍ، وَ أنْ تُعَجِّلَ خَلٰاصَنٰا مِنْ هٰذِهِ الشِّدَّهِ، یٰا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَالْأبْصٰار، یٰا سَمیعَ الدُّعٰآءِ،‌إنَّکَ عَلیٰ کُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، بِرَحْمَتِکَ یٰا أرْحَمَ الرّاحِمین؛ به نام خداوند بخشنده مهربان توآن خدایی هستی که جز تو معبودی نیست؛ آغازگر و بازگرداننده آفریدگان هستی و تویی آن خدایی که جز تو معبودی نیست؛ تدبیر کننده کارها هستی و هر که را در قبرهاست، برمی‌انگیزی؛ تو همان خدای یکتایی هستی که جز تو معبودی نیست؛ تنگ گیرنده و گستراننده هستی و تو آن، خدایی هستی که جز تو معبودی نیست و وارث زمین و ساکنان آن هستی. از تو درخواست می‌کنم به واسطه نامت که هرگاه بدان خوانده شدی، پاسخ دادی و هرگاه بدان وسیله از تو درخواست شده، عطا کردی و به حقّ محمّد و اهل بیت او و به واسطه حقّی که برای ایشان بر خود واجب ساخته‌ای. از تو درخواست می‌کنم تا بر محمّد و آل محمّد درود بفرستی و حاجتم را برآورده سازی؛ همین ساعت، همین ساعت ای آقای من؛ ای مولای من؛ ای فریادرس من؛ از تو می‌خواهم به واسطه تمامی نام‌هایی که خویشتن را بدان نامیده‌ای و آن را در دانش پنهانیت نزد خود نگه داشته‌ای؛ که بر محمّد و آل محمّد درود بفرستی و در رهایی ما از این گرفتاری و سختی شتاب کنی. ای دگرگون‌کننده دل‌ها و چشم‌ها؛ ای شنوای دعا؛ به راستی که تو بر هر چیزی توانا هستی؛ به واسطه رحمتت ای مهربان‌ترین مهربانان». 🌐آیدی عضویت در کانال ایتا:👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
8.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سخنان فرزند ارشد حضرت علامه حسنزاده آملی حجت الاسلام حاج عبدالله حسن زاده جناب آقای صدوقی سها داماد علامه جعفری نقل کردند بنده خدایی درمکاشفات دیده بودند نام مبارک علامه حسن زاده آملی عبدالصمداست