#نکته_روز
"شک در زندگی زناشـویی؛ ممنوع!"
🍃 نباید بگذارید هیچ شک و سوظنی در دلتان بماند؛ شکاک بودن و شک داشتن اگر از یک حدی بگذرد و ذهن شما را درگیر کند، خود یک بیماری روانی است.
👈 اگر شکی در دلتان به وجود آمد، سریعا آن را با همسرتان در میان بگذارید و آن را از میان ببرید. با شک زندگی کردن، آدمی را از پای در میآورد.
✅ شک دربارهی یک چیز خوب، بسیار بدتر و ویرانگرتر از یقین داشتن و دانستن یک موضوع بد است!
#فضائل_امیرالمومنین
🔰🔰🔰🔰🔰
پیامبر صلوات الله علیه و آله:
✅ هر کسی که میخواهد به علم آدم، و به حکمت نوح، و به شکیبایی ابراهیم نگاه کند، به علی بن ابی طالب نگاه کند.
ــــــــــــــــــــ
📚 قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ: مَنْ أَرَادَ أَنْ يَنْظُرَ إِلَى آدَمَ فِي عِلْمِهِ، وَ إِلَى نُوحٍ فِي حِكْمَتِهِ، وَ إِلَى إِبْرَاهِيمَ فِي حِلْمِهِ، فَلْيَنْظُرْ إِلَى عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ.
منبع :
(الأمالي للطوسي - صفحه ۴۱۷)
🔰🔰🔰🔰🔰
#نکته_مهدوی
حضرت آیت الله بهجت رحمت الله علیه میفرمودن:
سبب غيبت امام زمان (عج) خود ما هستيم!
به افرادي که پيش از ظهور در دين و ايمان باقي مي مانند و ثابت قدم هستند، عنايات و الطاف خاصي مي شود.
⭕️ ما نذر روزانه مون برای ظهور رو پیوند میزنیم به ساخت حسینیه کربلا و کارهای بزرگ قرارگاه
هر کی میخواد به این جمع بزرگ بپیونده و اسمش تو لیست باشگاه امام زمانی ها نوشته بشه
بسم الله
https://ppng.ir/d/3VxA
إلهی،
چون در تو می نگرم
از آنچه خوانده ام شرم دارم.
فراز۳۰
#علامه_حسن_زاده_آملی
#الهی_نامه
#مدافعان_ظهور
جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️
@modafeanzuhur
📘صدو ده اشاره 📘
♦️#اشاره_هفتادو_پنجم
💠هر كسي سعي و عمل خودش هست ، آنچه در اين نشئه مي گويي و كسب
كرده اي
با طن است ، در آن نشئه ودر برزخ ظاهر است و همين الان هم موجود است ، ولي بايد كشف حجاب شود. اين تصرفات در امور مادي كه از انسان گرفته شد ، انسان مي بيند كه خودش را چگونه ساخته است ،
💠چندين سال گذشته افكارش ، نياتش ، اعمالش ، كارهايش ، كسبش ، هر چه هست الان همان است ، خلاصه گذشته اش هست ،
🍃هرصدايي كان تو را بالا كشد
🍃آن صدايي دان كه از بالا رسد
💠💠هر عملي را مي بيني دل آرميده است و انسان را سرافراز ميكند آن سويي است حال مردم هر چه ميخواهند بگويند ولي هر عملي كه باعث اضطراب است آخر خوشي ندارد.
" الا بذكر الله تطمئن القلوب "
#اشاره_هفتادو_پنجم
📚#صد_و_ده_اشاره
حضرت#علامه_حسن_زاده_آملي ره
جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️
@modafeanzuhur
🏴 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🏴
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
12.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سَلام شاهِ خُراسان سَلام بَر حَرَمَت
سَلام بَر دِلِ عُشّاقِ پاک و مُحتَرَمَت
مَن و تَمامِ تُهیدَستیَم ، تو و کَرَمَت
تو را بِجانِ جَوادَت بِگو که میخَرَمَت
🏷 #چهارشنبه_های_امام_رضایی
جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️
@modafeanzuhur
🏴 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🏴
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
▪️در حدیث قدسی است که وقتی همّ بزرگِ بندهای، خدا بود و ارادهی کار خطایی کرد، خدا بین او و آن کار حائل میشود. یعنی خودش را به او نشان میدهد.
▪️امروز نقش حیوانات در زندگی ظاهری انسان کم شده است. حیوانیّت در درون انسان هم کم میشود و تنها عقل میماند و انسان به ملائک ملحق میشود.
▪️پیشاب و فضولات حیوانات حلال گوشت پاک است، ولی در انسان صفات بد و اخلاق رذیله سبب میشود نجس گردد، و الّا چرا غذای پاک و حلال به نجاست تبدیل شود؟ وقتی مقصد خدا باشد و محبّت خدا و پیامبر و ائمّه علیهم السّلام باشد، آنها انسان را از غیر خودشان پاک میکنند.
▪️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️
◾️مصباح الهدی
تٱلیف استاد مهدی طیّب◾️
جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️
@modafeanzuhur
🏴 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🏴
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
☑️دنیا، برزخ و قیامت در سیر باطنی انسان
▪️برزخ دورانی است که یک شب خدا را میبینی و صابر و راضی و خشنود و شاکر و مطمئن هستی و یک شب خدا را نمیبینی و نگران و مضطرب و محزون و غصّهداری و جزع و فزع میکنی. وقتی گرفتار میشوی، هیچ روزنهی خیری در تو نیست، چون اگر بود، غصّهدار نمیشدی و وقتی خوشحال میشوی، هیچ روزنهی شرّی در تو نیست. همین که حالتت عوض میشود، نشان میدهد داری برزخت را طی میکنی و انشاءالله عنقریب برزخت تمام میشود و از قیامت سر در میآوری.
◾️استاد مهدی طیّب
#شرح_مصباحالهدی◾️
جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️
@modafeanzuhur
🏴 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🏴
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
🏴 #نکته_ناب 🏴
#قسمت_اول
🏴 بسمه تعالی 🏴
▪️علامه حسن زاده آملی در نکته ۲۴۴ هزار و یک نکته از کتاب ناسخ التواریخ نقل میکند که در رحلت پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله گوید: به روایتی چون علی علیه السلام آن جسد مطهر را در لحد جای داد گفت: «اللّهم هذا أولُ العددِ و صاحبُ الأبد، نُورُكَ الذی قَهَرتَ به غَواسقَ الظُّلم و بَواسقَ العدمِ و جعلتَهُ بك و منك و الیك و علیك دالاً دلیلاً، رُوحُهُ نسخةُ الأحديةِ فى اللاهوتِ و جَسَدُهُ صورةُ معانىِ المُلكِ و الملكوتِ وقلبُهُ خزانةُ الحىِّ الذى لايموتُ طاوُوسُ الكبرياء و حَمامُ الجبروت»
▪️این فقرات عرشی، مفاتیح اتصال به قلب ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله است و چون خطاب ولی الله الاعظم امیرالمؤمنین علیه السلام حضرت ذات احدیت راست پس از غُرر و دُرر معانی آن غافل مشو و مغتنم بشمار که حکمت کلید فتح رحمت غیبی است.
▪️حضرت میفرماید: «اللهم هذا اول العدد و صاحب الأبد»؛ فرمود هذا که اشاره به نزدیک است تا شدت قرب خود با رسول الله را بیان فرماید.
▪️آن جناب اول العدد است چون تعین اول است که مرتبهی فوق خلافت کبرای الهیه است. یعنی نفس ختمی در این مقام از همهی حدود نوری فراتر میرود و صاحب وحدت حقیقیه میشود که حق تبارک و تعالی بدان مینگرد و در این وحدت حقیقیه تمام کمالات اندماجی خود را مشاهده میکند و این علم ذات به وحدت حقیقیهی محمدیه صلی الله علیه و آله سبب بسط رحمت الهی میگردد که مبین اکملیت و آکندگی اوست یعنی چون به وحدت خویش که نفس محمدی در قوس عروج صاحب آن گردید مینگرد و کمالات ذاتی خود را در آن مضمحل میبیند، به سبب غلبهی رحمت بر غضب و کمال اسمایی و صمدانیتش از سماء احدیت بر زمین واحدیت به تفصیل علمی ظهور میکند و از آن موطن در صورت خلایق خود را در عین خارجی حقیقی آشکار میکند که اول خلق از ناحیه حضرت واحدیت جناب عقل کل است که نور همهی خلائق است و جملهی خلائق به حضور بسیط جمعی در او حاضرند.
▪️پس سینهی سینای احمدی تنها منظر ذات احدی است. ذات غیبیه و هویت مطلقهی مقسمی جز به این سینه به هیچ خلقی نظر نکرده و نخواهد کرد بلکه به او هر چه را دیده و میبیند. این دُرّ ذی قیمت را دریاب که بابی است عظیم در معرفت ولایت.
▪️و شاید اول عدد مراد اول خلق باشد که گفته شد بدین معنا که اعداد روح حروفند و واحد عدد نیست بلکه عدد ساز است و هرگز شمرده نمیشود. روح الف یک است و روح باء دو. و چون دو عدد اول است که از تکرار یک حاصل شده است و اولین تعین واحد میباشد لذا جناب ختمی مآب صلی الله علیه و آله را به سبب اینکه در قوس صعود نفس او با عقل بسیط اتحاد وجودی پیدا کرده است او را عدد اول نامید.
▪️عقل اول سبب خلقت خلائق است؛ «اذا کان العقل کان الاشیاء». به باء خلقت آغاز شد کما اینکه قرآن تدوینی هم بدو آغاز شد چون متن هر چیزی است اعنی چه قرآن تدوینی و چه قرآن تکوینی مندرج در نقطهی باء بسم الله هستند و از او جاری و ساری در عیون حقایق خارجی میشوند.
▪️فرمود: «لِیْ مَعَ اللّهِ وَقْتٌ لَا یَسَعُنِیْ فِیْهِ نَبِیٌّ مُرْسَلٌ وَلَا مَلَکٌ مُقَرَّبٌ». این وقت همان عدد اول است که حضرت احدیت است و ملائکه مقرب و انبیاء مرسل بدو نمیرسند چون معرفت آنجا راه ندارد. نبی نکره در سیاق نفی است یعنی حتی خود آن جناب نیز به حیث نبوتش به آن موطن اعظم راه ندارند.
▪️ملائک مقرب، ملائک مهیمند و عالین موجوداتی هستند که نه از خود خبر دارند و نه از دیگری. این همان اسماء حضرت الوهیت هستند که فقط علماً موجودند نه حقیقی خارجی تا خود و یا دیگران هم عرض خود را بشناسند. آنجا همه چیز در ذات مندک است و غیر او وجود ندارد. وجود صرف مال اوست و این ملائکه و اسماء تعینات علمی در مرتبهی واحدی ذات هستند. هر موجود ازلی ابدی هم میباشد. به عدد اول ازلی است و چون محیط به هر چیزی از جمله زمان و دهر میباشد پس مصاحب ابد است؛ تو بگو ازل ابد است و ابد ازل...
▪️آنجا که فرمود «نورك الذی قهرت به غواسق الظلم و بواسق العدم»، همان است که گفته شد. یعنی ذات حق چون به وحدت حقیقیه و اطلاقی خویش نگریست و کمالات خویش را در آن مندرج بدید خواست آنها را ظهور دهد غیری نیافت و چون خواست غضب آید و در کمون بماند عشق و رحمت غلبه کرد و طالب ظهور شد و چون غیر عبارت از ظلمت و نابودی بود غواسق ظلمت و بواسق عدم را درید و به نور اول همهی تعینات خارج از ذات را آشکار فرمود و نور وجود او در تعینات خلقی پدیدار گردید...
#ح_م
جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️
@modafeanzuhur
🏴 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🏴
https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0