eitaa logo
مدافعان ظهور
384 دنبال‌کننده
10.8هزار عکس
4.6هزار ویدیو
75 فایل
ارتباط با خادم کانال @alishh.. با به اشتراک گذاشتن لینک کانال مدافعان ظهور،در ثواب راه اندازی آن و نشر مطالب شریک باشید ★ به بهانه یه لبخند مهدی فاطمه★ لینک کانال در پیام رسان ایتا👇 @modafeanzuhur ویا https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0
مشاهده در ایتا
دانلود
3-403-10-26.mp3
24.43M
☀️ ایام ولادت حضرت امیر المومنین امام علی علیه السلام 🔷 پیرامون نحوه ولادت حضرت امام امیرالمومنین علی علیه السلام در کعبه و ارهاص جلسه ۳ 💠 فایل صوتی افاضات استاد صمدی آملی تاریخ ۱۴۰۳/۱۰/۲۶ 🟢 حسینیه کوثر آمل ................................ جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
🍀🌹🌹🍀🌹🌹🍀 ⭕️ یکی از اعمال روز نیمه رجب ،« قرائت دعای امّ داوود » میباشد استاد صمدی آملی در جلسات اعتکاف فرمودند : ✍️ دعای بسیار شریف و عرشی امّ داوود را که جناب امام جعفر بن محمد(ع) به این خانم با فضیلت تعلیم فرمودند را ملاحظه بفرمایید. 🔸بعد از قرائت قرآن در ابتدای دعا، حمد و ثنای خداوند را میکند؛ و سپس جبرئیل و ملائکه و تمامی پیامبران را یک به یک یاد میکند و سپس بر پیامبر و اوصیائش درود و صلوات میفرستد و سپس بر سعداء و شهدا و ائمه هدی و ابدال و اوتاد و سیّاح و عبّاد و مخلصین و زهّاد و اهل جدّ و اجتهاد، درود میفرستد و همه را یاد میکند. 🔸 چون کسی را که یاد کردی، پشتیبانت میشود و نفس بدان رو میکند نفس چون مجرد است به هرچه رو کند، خو میکند و با آن محشور میشود. 📚 این ادعیه و قرآن ، ادلّ و دلیل و اَشهد و شاهدند بر تجرد نفس ناطقه انسانی. 🔸 در این عمل امام صادق(ع)میفرمایند : امّ داوود !! وقتی میخواهی دعا کنی که فرزندت آزاد بشود، ابتدا رو کن به حق متعال و بعد جبرئیل و به حضرت آدم و مادرت حوای نازنین و حوای پاک از رِجس و خالص شده و مُصفّاتِ از دَنَس و مُفَضَّلَه من الاِنس و المُتِرَدِّدَهِّ بین مَحالِّ القُدس (مُتِرَدِّدَ یعنی همینطوری بین عالم قدس در تردد است) و بعد به اسماءُ الّلهی که با هم تزویج کردند و جمع شدند ، متوسل شو. که پس از مقداری از فراز دعا، حالا دردش گل میکند و عقده دل باز میکند و حاجت خود را مطرح میکند. 🔸 ادبِ دعا کردن را در این دعا ملاحظه میفرمایید که چون جانِ این مادر قوی بود، حضرت این دعای سنگین را به ایشان تعلیم دادند..... 🔸استاد صمدی آملی ✅《 جلسه پنجم اعتکاف_ سال ۱۳۸۳》 جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
🍀🍀🌹🍀🍀🌹 🍀🍀🌹🍀🍀🌹 ✍️ اگر کسی از عزیزان نمیتواند عمل امّ داوود را بجا آورد 🔸دستورالعملِ قرائت ۱۰۰۰ بار سوره توحید با اخلاص را انجام دهد . 🔹مریضها و گرفتارها و ملتمسین دعاها را و حوائج مشروعه‌تان و حوائج برادران ایمانی‌تان را درنظر بگیرید و برای حفظ و حراست کشورمان از شرّ اجانب ، دعا بفرمایید. ✅ اگر توان دارید و میتوانید از خدا بخواهید که این قوه و توان و لیاقت رابه من و شما عطا بفرماید که بتوانیم در موتِ اَسود شرکت کنیم و بمیریم که سخت‌ترین مرگهاست. 🔸عده‌ای روزه می‌گیرند و به موت ابیض می میرند. 🔹عده‌ای لباس وصله‌دار میپوشند و به مرگ اخضر می‌میرند 🔸 اما شیرمردهایی هستند که هم به موت ابیض و هم اخضر و هم اسود می‌میرند که ناسزاها می‌شنوند و خیر خواهی میکنند. 🔹 مولای من و شما ، آقایان من و شما ، حضرت وصی ، امام امیرالمؤمنین (ع) ، هم به موت ابیض وهم اخضر وهم موت اسود مُردند. که بدترین ناسزاها را شنیدند ولی خیرخواه مردم هم بودند. 🔹استاد صمدی آملی 🔸《 جلسه چهارم _ اعتکاف ۱۳۸۳ 》 جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
دعای پایانی عمل ام داود.mp3
21.35M
🌹دعای ام ‌داود 🌷با نوای استاد صمدی آملی ( حفظه الله ) 🔸اعتکاف ۱۳۸۳ -مسجد دانشگاه تربیت مدرس تهران جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
🏴السَّلامُ عَلَیكِ یا بِنْتَ وَلِی اللهِ الْاعْظَمْ السَّلامُ عَلَیكِ یا اخْتَ وَلِی اللهِ الْمُعَظَّمْ السَّلامُ عَلَیكِ یا عَمَّةَ وَلِی اللهِ الْمُکرَّمْ السَّلامُ عَلَیكِ یا امَّ الْمَصآئِبِ یا زَینَبُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ 🏴🏴🏴 🏴شهادت حضرت زینب کبری سلام الله علیها را به محضر حضرت حجة بن الحسن ارواحنا فداه، و یکایک محبان آل الله تسلیت عرض می‌کنیم. جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🏴 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🏴 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
◾️ ولایت، باطن کعبه ◾️ ▪️وقتی دایره ی شمسیه در سطح دایره ی استوای سماویه قرار گرفته است و با او متحد شده است، آب همه جای کره را فرا می‌گیرد و روزگار آدمیان به سر می‌آید و پایان می‌یابد و دوباره دایره ی شمسیه از دایره ی استوای سماوی انفتاح می‌یابد. بدین بیان دایره ی شمسیه پس از انطباق مذکور، یا به  سان دوره ی پیشین در جهت شمال دایره ی سماوی انفتاح می‌یابد و یا بالعکس در جهت جنوب دایره ی سماوی انفتاح می‌یابد؛ کیف کان باز دحوالارض پدید می‌آید. دحوالارض، گسترده شدن زمین از قبةالارض ـ یعنی برآمده‌ترین جای زمین ـ است. (رساله ی رتق و فتق «هزار و یک کلمه»، کلمه ی ۳۲۳، حضرت علامه حسن زاده آملی). ▪️اول مکانی از زمین (خشکی) که در دحوالارض سر از آب بیرون می‌آورد، واجب التعظیم است که بر اساس علم لدنی پیامبر در آن محل خانه ی خدا بنا شده است و محل عبادت و طواف مردم قرار گرفته است. «سَنُرِيهِمْ آيَاتِنَا فِي الْآفَاقِ وَفِي أَنْفُسِهِمْ حَتَّىٰ يَتَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُ الْحَقُّ». ▪️حقائق نظام وجود دارای مراتب و مظاهرند که هر مرتبه دارای حکم خاصی بوده و نسبت دانی به عالی نسبت فرع به اصل و ظل به ذی ظل می‌باشد، هر مرتبه ی دانی رقیقت و معلول مرتبه ی عالی و آن رتبه ی عالی حقیقت و روح مرتبه ی دانی‌ست؛ صورتی در زیر دارد آنچه در بالاستی ▪️لذا کعبه را هم مراتبی است از عالی تا دانی و از فرش تا فوق عرش، و در عین حال از غیب تا عین، وحدت هویت شخصی آن محفوظ است. ▪️کعبه را صورتی است مادی و طبیعی که مشهود حواس ظاهری ماست و آن در سرزمین حجاز ساخته شده از سنگ و گل است و هم دارای صورتی مثالی و مثلی است که مدرک حواس باطنی بوده و آن مندرج و مندمج در متن و باطن نظام هستی است و این ظاهر و باطن بر مبنای تطابق کونین منطبق بر هم هستند. این ظاهر کعبه است که «إِنَّ أَوَّلَ بَيْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِي بِبَكَّةَ مُبَارَكًا وَهُدًى لِلْعَالَمِينَ» و آن باطن بیت المعمور و مسجد الاقصی است که «أَوَّلُ مَا خَلَقَ اَللهُ نُورِي». بیت المعمور مقابل عرش است در آسمان هفتم و کعبه محاذی او در زمین و دل مؤمن محاذی آن در بدن انسان است. ▪️قلب انسان کامل، ليلةالقدر و حقیقت و باطن کعبه است و کعبه ظهور و تجلی آن در نشئه ی شهادت می‌باشد، چون تجافی و طفره در عالم محال است، لذا هیچ حقیقتی نیست الا اینکه او را در نشئه ی شهادت نمودی هست. حقیقت لایتناهی انسان کامل که به حقیقت محمدیه صلی الله علیه و آله نیز تعبیر می‌شود، به لحاظات و اعتبارات مختلف دارای اسامی متعدد می‌باشد. از آن حیث که این حقیقت ظرف ظهور حق است و حق مظروف او حرم الله و بیت‌المعمورش گویند و تجلی و ظهورش در دار طبیعت را کعبه و مسجد الحرام نامند. ▪️آنکه این ظهور و نمود را قصد کند باید بداند که مقصود آن قبله ی کل است ورنه این خانه سنگ و گلی بیش نیست که به ظاهر با بتان چوبی و سنگی یکی است. پس فهم کن راز تولد خاتم ولایت مطلقه علویه را در درون کعبه! ▪️همانطور که کعبه اول بیتی است که در نشئه‌ی شهادت از برای هدایت ناس وضع شده و اول جایی از خشکی است که در دحوالارض از درون آب ظاهر شده است، باطن و اصل آن اعنی صادر اول و حقیقت محمدیه‌ صلی الله علیه و آله نیز اول صادره از ذات اقدس احدیت می‌باشد که برای هدایت تشریعی و رحیمیه ی خواص و هدایت تکوینی و رحمانی همه ی مخلوقات عالم از ذات حق تجلی فرموده است. ▪️آن کعبه است و این رب کعبه، آن  را حاجیان طواف کنند و این  را ناجیان؛ قوله تعالی «إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ رَبَّ هَٰذِهِ الْبَلْدَةِ الَّذِي حَرَّمَهَا وَلَهُ كُلُّ شَيْءٍ ۖ وَأُمِرْتُ أَنْ أَكُونَ مِنَ الْمُسْلِمِينَ»؛ البلدة، ولایت مطلقه است بلکه ولایت رکن البلاد می‌باشد و رب او، رب مطلق است که فقط معبود حضرت رسول مکرم اسلام و اهل بیت طاهرینش صلوات الله علیهم اجمعین واقع می‌شود و سایرین از انبیاء و اولیاء از تعرض بدان ممنوع و محروم‌اند، «يُحَذِّرُكُمُ اللهُ نَفْسَهُ»، بلکه حقیقت آن انوار ذات الوهی قبله و ملجأ تمام سالکان و اولیاء و مرسلین می‌باشد. ▪️ابن فارض مصري در قصیده ی تائیه بدین نکته اشاره دارد: و لا تقربوا مال الیتیم اشارة لکف ید صدّت له او تصدّت و ما قال شیئاً منه غیری سوی فتیً علی قدمی فی القبض و البسط مافتیً ▪️پس میزان قرب زائر به این آب حیات و نفس رحمانی ملاک و اصل زیارت است که آدمی تا چه حدی جانش به این بیت المعمور عمران یافته باشد به همان میزان قلب او خانه ی حق می‌شود: «اَلْقَلْبُ حَرَمُ اللهِ فَلا تُسْکِنْ حَرَمَ اللهِ غَیْرَاللهِ»، بنگر که چگونه کعبه در درون جان خودت است و تو در طلب آن کوی به کوی! سال‌ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد وآنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می‌کرد جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹ 👇👇👇
👆👆👆 ▪️پس حاجی ناجی، آن تقرب  یافته به ولایت است که به میزان قربش خود کعبه می‌شود. مگر نشنیده‌ای که قلب عارف عرش الله الاعظم است و جامع حضرات خمس! «لَايَسَعُنِي أَرْضِي وَ لَا سَمَائِي بَلْ يَسَعُنِي قَلْبُ عَبْدِيَ اَلْمُؤْمِنِ اَلتَّقِيِّ اَلنَّقِي». ▪️دریاب که چون روح کعبه که ولایت است با تو معیت قیومیّه دارد و از نفست به تو نزدیکتر است و تو از او غافل و در طلبش رنجور؛ «النَّبِيُّ أَوْلَىٰ بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ» ؛ «وَاعْلَمُوا أَنَّ فِيكُمْ رَسُولَ اللهِ». عقل تا جوید شتر از بهر حج رفته باشد عشق تا کوه صفا «هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ مَا كُنْتُمْ» ؛ «إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» ای قوم به حج رفته کجائید؟ کجائیـد؟ معشوق همین جاست بیایید، بیایید معشوق تو همسایه و دیوار به دیوار در بادیه سرگشته شما در چه هوائید؟ گر صورت بی صورت معشوق ببینید هم خواجه و هم خانه و هم کعبه شمایید ده بار از آن راه بدان خانه برفتید یک بار از این خانه بر این بام برآیید آن خانه لطیف است، نشانه‌اش بگفتند از خواجه آن خانه نشانی بنمایید یک دسته گل کو، اگر آن باغ بدیدید؟ یک گوهر جان کو، اگر از بحر خدایید با این همه آن رنج شما گنج شما باد افسوس که بر گنج شما پرده شمائید ▪️و تو ای جان من! ببین زمزم آب حیات و شراب طهور از جان کدامین کعبه روان است، بر در آن بارگه باش و خودت را به رکاب آن برسان و رکاب آن باشد. بنگر ماسوی الله در طواف کدامین کعبه‌اند و قطب رحی وجود و محور کائنات کیست؟ از ابوسعید ابی الخیر پرسیدند: پیران حج کرده‌اند و تو نکرده‌ای، سبب چیست؟ شیخ جواب داد: بس کاری نبود که هزار فرسنگ زمین به زیر پای بازگذاری تا خانه‌ای زیارت کنی. مرد آن مرد باشد که اینجا نشسته بود در شبانه‌روزی چنین خانه ی معمور (کعبه) ز سر وی طواف کند (بنگر تا ببینی) بنگریستند هر که حاضر بود بدید کعبه بوسعید را طواف می‌کند. از دفتر دوم مثنوی بشنوید: بایزید اندر سفر جستی بسی تا بیابد خضر وقت خود کسی دید پیری با قدی همچون هلال دید در وی فرّ و گفتار رجال دیده نابینا و دل چون آفتاب هـمچو پیلی دیده هندستان بخواب چشم بسته خفته بیند صد طرب چون گشاید آن نبیند ای عجب بس عجب در خواب روشن می‌شود دل درون خواب روزن می‌شود آنک بیدارست بیند خواب خوش عارف است او خاک او در دیده کش پیش او بنشست می‌پرسید حال یافتش درویش و هم صاحب عیال گفت عزم تو کجا ای بایزید رخت غربت تا کجا خواهی کشید گفت قصد کعبه دارم از پگه گفت هین با خود چه داری زاد ره گفت دارم از درم نقره دویست نک ببسته سخت بر گوشه ردیست گفت طوفی کن بگردم هفت بار وین نکوتر از طواف حج شمار و آن درم‌ها پیش من نه ای جواد دانک حج کردی و حاصل شد مراد عمره کردی عمر باقی یافتی صاف گشتی بر صفا بشتافتی حق آن حقی که جانت دیده است که مرا بر بیت خود بگزیده است کعبه هر چندی که خانه برّ اوست خلقت من نیز خانه سرّ اوست تا بکَرد آن کعبه را در وی نرفت واندر این خانه بجز آن حیّ نرفت چون مرا دیدی خدا را دیده‌ای گرد کعبه صدق بر گردیده‌ای خدمت من طاعت و حمد خداست تا نپنداری که حق از من جداست چشم نیکو باز کن در من نگر تا ببینی نور حق اندر بشر بایزید آن نکته‌ها را هوش کرد همچو زرین حلقه‌اش در گوش کرد آمد از وی بایزید اندر مزید منتهی در منتها آخر رسید ◾️ ، ص ۷۲◾️ جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🏴 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🏴 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
▪️هر عابدی که عبادت می‎کند، عبادتش از علی علیه السّلام قاطی دارد، ملائکه از سر سفره‌ی فضل و عنایت علی علیه السّلام روزی خوردند. هر چه پیامبر آمد، از سفره‌ی علم و عنایت علی استفاده می‎کرد؛ علی در سرّ همه‌ی انبیا بود. ▪️ خضر شاگرد مخصوص امیرالمؤمنین علی علیه السّلام است. شیعیان با امیرالمؤمنین علیه السّلام راه می‎روند. در ظلمات دنیا و آخرت با نور امیرالمؤمنین که همراهت است کار کن. ▪️عارف بالله مرحوم حاج اسماعیل دولابی▪️ ◾️کتاب مصباح الهدی تألیف استاد مهدی طیّب◾️ جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
4_6030360359641026815.mp3
28.62M
🎥 (س) جلسه پانزدهم در محضر جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
17.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سال‌ها می‌شود از خویش سؤالی دارم من اگر منتظرم ! از چه نمردم بی تو؟ تا به این جا که به درد تو نخوردم آقا هیچ وقت از تهِ دل غصه نخوردم بی تو با حساب دل خود هر چه نوشتم دیدم من از این زندگی‌ ام سود نبردم بی تو 🏷 🏷 جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹
🔴رابطه عرفان با شریعت : ♦️یکی از تفاوت‌هایی که بین فقه و عرفان برشمرد، این است کـه هـر یـک از تکـالیف فقهی را می‌توان مستقل از دیگری انجام داد، اما تکالیف در عرفان تابع ترتیب خـاص اسـت که گام به گام باید انجام داد؛ مثلا توبه متوقف بر یقظه است و بدون گـذر از توکل بـه رضا نمی‌توان رسید. ♦️ به عبارت دیگر، در عرفـان فقـط سخن از تکلیف و ادای وظیفه نیست، بلکه توجه به تحـول و دگرگـونی درونـی و پیـدایش تغییری وجودی و تکوینی در نفس رهرو است. ♦️سیروسلوک عرفـانی از ایـن جهـت شـبیه ورزش جسمانی است که موجب تحول محسوس در بدن می‌شود و هـر مرتبـه و مـوقعیتی، اقتضای ورزشی متناسب با خود را دارد که سبکتر از آن بی‌فایده و سـنگین تـر از آن زیان‌بـار و غیرقابل تحمل است. هرچه بر توان جسمانی ورزشکار افزوده می‌شود، برنامه سـنگین‌تـر می‌شود و با ورود به هر مرحله جدید، برنامه جامع جدیدی ضروری می‌شود. 📕منبع: کتاب صفحه ۷۵ ----------------------- جهت ارتقاء کانال نشر با لینک ⬇️ @modafeanzuhur 🌹 کانال مهدوی مدافعان ظهور 🌹 https://eitaa.com/joinchat/3280666642C9b9ebd02e0۹