eitaa logo
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
14.6هزار دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
899 ویدیو
54 فایل
دغدغه عدالت و سیاست معلم و فعال رسانه تحصیلات: دانشجوی دکتری مطالعات سیاسی کارشناس ارشد علوم سیاسی مهندس کامپیوتر/نرم افزار علاقه به تدریس اندیشه، مبانی و علوم سیاسی، تاریخ، رسانه و ... ارتباط مستقیم: @politicaladmin تبلیغ در کانال: @jamalpor_khz
مشاهده در ایتا
دانلود
تسخیر لانه جاسوسی؛ اما و اگرها! برخی تحلیلگران پدیده ها را با نگاه و شرایط امروز تحلیل می کنند و نتیجه می گیرند که فلان مسئله یا فلان اقدام، خوب بوده یا بد؟ درست بوده یا غلط! برخی حوادث و پدیده های تاریخی را باید در کانتکست تاریخ و دوره و مقطع خودش تحلیل و قضاوت کرد؛ البته گاهی می توان اشتباهات و خطاها یا نقاط عطف مثبت تاریخی را قضاوت کرد اما بطور کلی قضاوت درباره پدیده های تاریخی بدون توجه به فضای حاکم بر آن پدیده، حتماً خطاست. تسخیر سفارت آمریکا در ایران توسط دانشجویان انقلابی و چپ آن دوره به همراه برخی دیگر اقشار مردم را باید در فضای آن دوره تحلیل کرد؛ بیش از 90 درصد مردم در انقلابی کاملاً مردمی مشارکت کردند و سیستم حکومتی دیکتاتوری موروثی را برای رسیدن به نظام سیاسی مردم سالار و عدم وابسته به بیگانگان کنار زدند؛ سالها خفقان و استبداد و فقر گسترده و تبیعض های عجیب و غریب را تحمل کردند و مدام توسط آمریکا و انگلیس تحقیر شدند؛ مصائب بسیار بود که آن مردم انقلاب کردند. حال بعد از انقلابشان متوجه شدند که سفارتخانه یکی از همان بیگانگان که سالها بر شاه مملکت شان حاکم بود بعد از انقلاب شروع به دسیسه و توطئه و اختلاف افکنی و تجزیه طلبی کرده. مشخص است که این مردم برای حفاظت از انقلاب شان، آن سفارتخانه را تسخیر می کنند. درست است که برخی شخصیت ها و جریانات سیاسی دانشجویی مشخص هم محوریت کار را به دست گرفتند و حرکت جریان دانشجویی و مردم را مدیریت می کردند و بعدها مشخص شد که از امام هم اجازه نگرفته بودند ولی نمی شود کل ماجرای تسخیر سفارت را تک بعدی و اینگونه تحلیل کرد. باید فضای آن دوره و مقطع را در نظر گرفت. مشخصاً با تحلیل های امروز و شرایط امروز تسخیر سفارتخانه ها غالباً مورد تأیید واقع نمی شود کما اینکه تسخیر سفارت انگلیس و سفارت سعودی در دهه 90 مورد عتاب شدید رهبر انقلاب هم قرار گرفت. تسخیر سفارت آمریکا به این علت بود که آمریکا حامی اصلی رژیم سابق بود که جهت جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی، برنامه ریزی های بسیاری انجام داد و با آموزش ساواک و همچنین سناریوهای مختلف، بدترین برخورد ها را با مردم انجام می داد و بعد از انقلاب نیز برای کودتا و تجزیه ایران از هیچ اقدامی دریغ نکرد. نمی شود اقدامات خود آمریکا که زمینه این تسخیر را فراهم کرده بود، ندیده گرفت و صرفاً بخاطر اینکه موسوی خوئینی ها با چند دانشجوی فعال سعی بر محوریت در این مسئله را داشته اند، اصل حرکت را با نگاه امروز تحلیل کرد. این تسخیر حتماً تبعات خارجی و بین المللی برای ایران به همراه داشت اما آثار بزرگ دیگری نیز در حفظ نهال انقلاب و استمرار انقلاب نیز به همراه داشته است. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
هیچ کس نباید بتواند کسی را بخرد و هیچ‌کس نباید ناگزیر به فروش خود باشد ... ژان‌ژاک روسو
اگر از عزیزان مسئول امور جهادی کشور کسی میتونه جهت ثبت حساب حقوقی برای گروه جهادی به ما کمک کنه، بسیار ممنون میشیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در خبرهای رسمی آمده که سه‌شبانه روز هیچ غذایی نخورده بود و با شکم گرسنه و لب تشنه در مبارزه با صهیونیست‌ها به شهادت رسید. سنوار بارها میگفت یا پیروز می‌شویم یا کربلا را تکرار می‌کنیم. این عظمت و شکوه و روحیه را مقایسه کنید با دولت‌ها و حاکمان عرب خائن سعودی و امارات! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
اخیراً کتاب "روحانیت و دولت مدرن" اثر آقای دکتر عبدالوهاب فراتی را خواندم. در این کتاب خیلی خوب، روحانیون شیعه را بر مبنای نگاه به دولت مدرن دسته‌بندی کرده است. دولت مدرن به مفهوم عامِ دولت در قرون اخیر که در غرب شکل گرفته؛ دولتی دارای حاکمیت واحد بر سرزمین مشخص با فرهنگ و نژاد مشترک. دولتی که با اراده و رای مردم تشکیل می‌شود و قانونگذاری در آن بدست مردم و مشروعیتش را از آرای عمومی دریافت می‌کند. حالا بر مبنای اینکه روحانیون شیعه چه نگاهی به تشکیل حکومت، ضرورت تشکیل حکومت و دولت‌سازی دارند، آنها را دسته بندی کرده است. وی سه دسته کلی را در این کتاب در نظر می‌گیرد‌: ۱. دسته اول؛ قائل به تعطیلی دولت در دوران غیبت امام معصوم است و می‌گوید نباید در دوره غیبت حکومت تشکیل داد. ۲. دسته دوم؛ سکولارها و عرفی‌گرایان که قائل به تشکیل حکومت و دولتی غیردینی هستند. روحانیونی که می‌گویند اساساً دین بر تشکیل حکومت نظری ندارد یا نظر دین است که هرچه مردم خودشان تصمیم گرفتند. ۳. دسته سوم؛ روحانیونی که قائل به تشکیل حکومت و دولت دینی هستند و بر ضرورت آن تاکید می‌کنند. خود به دو دسته تقسیم می‌شوند؛ الف) محافظت‌گرایان: این دسته برای مردم جایگاهی قائل نیستند؛ جمهوریت را از اسلام جدا می‌دانند و معتقدند که در زمان غیبت، فقیه باید تشکیل حکومت دهد و مردم باید بیعت کنند و به فقیه کمک کنند. فقیه در این دوره صلاح دیده که انتخابات باشد شاید در دوره‌ای صلاح ببیند که انتخابات نباشد و ... ‌. این دسته حوزه عمومی را عرصه تکلیف می‌دانند و حقی برای جامعه و مردم قائل نیستند. جامعه را بر مبنای رابطه عبد و مولا تقسیم می‌کنند. ب) نواندیشان حوزوی؛ از نگاه نویسنده، این دسته جمهوریت و اراده مردم را از متن دین می‌دانند یا حداقل کسانی در این دسته قائل به این هستند که دین در اینجا سکوت کرده و اصطلاحاً جزو محدوده‌های خالی از نص است و به خود مردم واگذار شده؛ این دسته، عرصه عمومی را بیشتر عرصه حق می‌دانند و برای تک‌تک مردم و جامعه، حق و حقوقی را قائل هستند از جمله حق تعیین سرنوشت و حق انتخاب حاکم؛ اینها قائل به این هستند که اسلام بر تشکیل حکومت دینی تاکید دارد و ولایت فقیه در زمان غیبت توصیه شده و مومنین تکلیف دارند که این حکومت را تشکیل دهند اما این حق مردم است که خودشان حکومت و حاکمان را انتخاب کنند‌. دسته نواندیشان حوزه نیز گسترده است از علامه نائینی گرفته تا امام خمینی و سایر اندیشمندان حوزه. ممکن است به این دسته‌بندی نقدهایی باشد اما جزو بهترین آثار علمی در این عرصه است. معتقدم خیلی از اختلافات سیاسی، فرهنگی، هنری، اقتصادی و مباحث روز و موضوعات مبتلا به جامعه ناشی از این اختلافات بنیادین است. اینکه یک روحانی قائل به حق و حقوق مردم باشد با اینکه روحانی دیگری اقتدارگرا باشد و قائل به حق و حقوق انتخاب و تعیین سرنوشت فرد توسط خودش نباشد، ریشه بخشی از اختلافات است. نگاه به آثار علمی یا مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها و خطابات روحانیون موثر جامعه از منظر این دسته‌بندی خیلی جالب است؛ بطور خاص آرای رهبر انقلاب، نظرات روسای جمهور، علمای خبرگان، مدیران حوزه، ائمه جمعه و اعضای شورای نگهبان. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
با اصرار آقای ظریف بناست آقای رئیس‌جمهور در اجلاسی در آذربایجان شرکت کند که مقامات اسرائیل هم در این اجلاس حضور پررنگی دارند! این سفر در شرایط فعلی، باتوجه به تجاوز رژیم صهیونیستی به کشورمان و همچنین همکاری‌های ویژه باکو با تل‌آویو، قطعاً خلاف امنیت و منافع ملی است! اینکه برخی می‌گویند حضور ظریف در دولت مسئله فرعی است و نباید کاری به کار او داشت، متوجه ابعاد قضیه نیستند. حضور ظریف باتوجه به شخصیت ضعیف و تاثیرپذیرِ رئیس‌جمهور دقیقاً یعنی حاکمیت دوگانه! تاثیر این حضور را می‌توان در ماجرای فریب دولت در ماجرای شهید هنیه در بحث وعده دروغین آتش‌بس در غزه و این چنین بزنگاه‌ها‌یی مشاهده کرد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏🔴 قمار روی الاغ از ترس فیل! 🔹برخی تحلیل‌گران در مقایسه دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان آمریکا و بالتبع مقایسه ترامپ و کاملا هریس، دچار سطحی‌نگری و تحلیل‌هایی فوتبالی شده‌اند که تیم الف برای منطقه خاورمیانه و ایران بهتر است یا تیم ب؛ این سطحی‌نگری و دلبستگی به الاغ‌ها ناشی از چیست؟‏ 🔸الاغ آبی نماد انتخاباتی دموکرات‌ها و فیل قرمز هم نشانه جمهوری‌خواهان است.اینکه برخی بین اوباما و بوش، بین بایدن و ترامپ یا بین ترامپ و هریس، فکر می‌کنند الاغ‌ها قابل تعامل بوده و به دموکرات‌ها در صلح‌جویی یا کاهش تحریم‌ها و جنگ‌ها امیدوارترند، ناشی از بی‌اطلاعی از تاریخ است!‏ 🔹واقعیت این است که بیشترین جنگ‌های آمریکا و چه بسا خونین‌ترین جنگ‌ها درزمان حاکمیت دموکرات‌ها بوده؛ از حضور آمریکا در جنگ جهانی اول توسط ویلسون تا جنگ ویتنام، جنگ کره و بحران هسته‌ای کوبا، قریب ۴۰ جنگ خونین توسط دموکرات‌ها راه‌اندازی شده یاادامه پیدا کرده است! 🔸نسبت به ایران نیز هیچوقت سیاست خارجی آمریکا در زمان این دو حزب تغییر جدی نداشته و بیشترین تحریم‌ها و تهدیدهای ایران هم در زمان دموکرات‌ها بوده!واقعیت این است که سیاست خارجی و رفتار بین‌المللی آمریکا، برمبنای فیل و الاغ نیست؛ این رفتار و سیاست استکباری و زورگویی همواره ثابت است و تغییرناپذیر! 🔹شناخت دقیق از تاریخ آمریکا و جنگ‌هایی که در جهان بوسیله این کشور، مستقیم یا نیابتی شکل گرفته، مشخص می‌کند که این دو حزب در بحث رئالیسم تهاجمی اشتراک دارند و هیچ تفاوتی بین‌شان نیست! 🔻اما متاسفانه برخی در کشور ما از آمدن فیل‌ها نگران بوده ودلبسته الاغ‌ها شده‌اند! ✍مدرسی یان @modaresian
«وَ الَّذِینَ یکنِزُونَ الذَّهَبَ وَ الْفِضَّةَ وَ لا ینْفِقُونَها فِی سَبِیلِ اللَّهِ فَبَشِّرْهُمْ بِعَذابٍ أَلِیمٍ»
✅ ️ / نتانیاهو وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی را برکنار کرد! یکی از نفرات اصلی هماهنگ با نتانیاهو عزل شد این چیزی جز شکست برای آنان نیست! نتانیاهو اما دلیلش را عدم هماهنگی گالانت اعلام می‌کند! به نظر می‌رسد زمینه فروپاشی کابینه نتانیاهو بیش از پیش فراهم شده. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
🔴 آقای طائب فرمانده سابق سازمان اطلاعات سپاه در اظهارنظری عجیب گفته: باید بپذیریم امریکا 100 سال در حوزه موشکی جلوتر از ما هستند. بیش از نیمی از بودجه نظامی کل جهان برای انهاست. 🔹این برادران تا وقتی در جایگاه مسئولیت هستند مواضع بهتری می‌گیرند وقتی از ریاست رفتند یا برکنار شدند مواضع غلط عجیبی می‌گیرند! 🔸این جمله و پالس ضعف در این شرایط جنگی و آماده‌باش، از آن جمله معروف ظریف، حقیقتاً بدتر است! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
خبری درباره احترام گالانت به حزب الله لبنان منتشر شده بود که ظاهراً صحت نداشته.
🔻پيش‌فروش شماره ۷و۸ نامه‌جمهور ویژه‌نامه فلسطین آغاز شد. 🔷 به اطلاع می‌رسانیم شماره ۷و۸ با موضوع تخصصی زندگی در فلسطین منتشر و آماده‌ی فروش است. به همین سبب طرح ویژه پیش‌فروش، شامل تخفیف ویژه و ارسال رایگان برای شما خوانندگان عزیز در نظر گرفته شده است. 🖋شماره هفتم فصلنامه «نامه‌جمهور» ویژه‌نامه فلسطین منتشر شد: 📌 تعداد صفحات: ۳۶۴ 📎سه فصل این شماره عبارتند از: 1️⃣اراده : زندگی مقاومت است؛ روایت‌هایی از زندگی روزمره انسان فلسطینی 2️⃣ایده: فلسطین آگاهی است؛ تأملاتی پیرامون زندگی روزمره انسان فلسطینی 3️⃣کنشگر: فلسطین میدان است؛ تحلیل پیرامون کنشگری معطوف به فلسطین 🖋شماره هشتم فصلنامه «نامه‌جمهور» ویژه‌نامه فلسطین منتشر شد: 📌 تعداد صفحات:٣٠٤ صفحه 📎 فصل‌های این شماره عبارتند از: 0️⃣سرمقاله: فلسطین و سلطه؛ فلسطین کانون آگاهی بر ضد سلطه 1️⃣فصل اول: فلسطین به مثابه آگاهی 2️⃣فصل دوم: گفت‌وگوهایی درباره آگاهیِ فلسطین 3️⃣فصل سوم:  ادوارد سعید و آگاهی فلسطینی 🔻شرايط مخصوص پيش‌فروش: 🔹خرید جلد۷و۸باهم: ۱۰۰تومان تخفیف+ارسال رایگان 🔹هزینه دو شماره به‌جای ۴۷۰هزارتومان؛ ۳۷۰هزارتومان 🔹خرید هرکدام از شماره‌های ۷و۸ به صورت تکی: ارسال رایگان ▫️شماره هفت ۲۲۰هزارتومان، شماره هشت۲۰۰هزار تومان 🔷به شماره کارت: ۶۰۳۷ ۹۹۷۵ ۹۹۶۹ ۴۹۳۳ به‌ نام پژوهشکده تبلیغ و مطالعات اسلامی باقرالعلوم واریز کرده و رسید واریز را به همراه آدرس پستی و شماره همراه به شماره ۰۹۰۱۶۸۵۵۲۹۰ یا آیدی @Jomhour_admin ارسال نمایید 🆔 @nameh_jomhour | نامه جمهور
لَّا يُحِبُّ ٱللَّهُ ٱلۡجَهۡرَ بِٱلسُّوٓءِ مِنَ ٱلۡقَوۡلِ إِلَّا مَن ظُلِمَۚ وَكَانَ ٱللَّهُ سَمِيعًا عَلِيمًا.(سوره نساء - آیه ۱۴۸) خدا دوست نمى‌دارد كه كسى با گفتار زشت و صداى بلند شعار دهد مگر آنكه ظلمى به او شده باشد همانا خداوند شنوا و داناست.
🔴 ‏امید کاذبی که بر باد رفت! 🔹با آمدنِ ترامپ، امید کاذب برخی مسئولین دولت چهاردهم، ناامید و دستگاه محاسباتی برخی مسئولین و مدیران مختل شده؛ در این شرایط هیچ آلترناتیوی هم ندارند! 🔸کماکان سیاست‌های اقتصادی پیشنهادی‌شان همان سیاست‌های سابق و افزایش نرخ ارز راه‌حل اصلی‌شان است!‏ 🔹آزادسازی نرخ ارز دلار یعنی تضعیف شدید پول ملی؛ یعنی تضعیف قدرت خرید مردم؛ یعنی افزایش تورم؛ یعنی انهدام تولید داخل و ورشکستی خیلی از بنگاه‌های خُرد؛ یعنی افزایش بیکاری؛ یعنی افزایش فاصله‌های طبقاتی و در نتیجه افزایش بحران‌های اجتماعی و سیاسی و انفجاری از جنس پاییز ۱۴۰۱! 🔻نتیجه نهایی چه خواهد بود؟‌ 🔹نتیجه نهایی این سیاست‌ها، مهار جمهوری اسلامی ایران و تغییر رفتار ایران در جهان و ...! 🔻این سیاست قطعاً مکمل تحریم‌های آمریکاست! 🔸دولت ما که تاکنون در این ۱۰،۱۲ سال جنگ اقتصادی، آرایش جنگی نگرفته؛ برای مقابله با ترامپ باید آرایش جنگ اقتصادی بگیرد. ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏باتشکر از بچه‌های پایگاه بسیج آمستردام هلند 😊🙏
عالَم سیاست || داود مدرسی یان
🔴 دوستان عزیز برای تهیه یک سرویس ماسه برای کمک به ساخت منزل یک کارگر به مبلغ ۵ میلیون تومان، اگر کسی
🔴 دوستان درخواست کردند برای این مورد مثل موارد سابق هم شماره کارت و شبا رو عمومی بذارید؛ برای این مورد دومیِ ساخت منزل یک کارگر با سه چهار بچه، تا الان دوسه نفر از مخاطبین عزیز جمعاً یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان واریز کردند. قرار شد بتونیم حداقل یکی دو سرویس ماسه و برخی مصالح رو اگر بتونیم، کمک‌شون کنیم. علاوه بر این، برای خرید دو آبگرمکن برای دو خانواده نیازمند و همچنین کمک به چندخانواده بیمار، نیاز به همت شما عزیزان هست. 🔻شماره کارت ۱ به نام داود مدرسی‌یان:
5041721003739829
🔻شماره ۲:
6037998140806919
🔻شماره شبا:
IR110700001000115819844001
IR120170000000337083988009
❇️ برای کپی شماره کارت، روی شماره ضربه بزنید 🔻 گروه جهادی یاران انقلاب: 🇮🇷 ثبت در "سازمان بسیج سازندگی" ✔️ شماره ثبت: "۹۶۷۳۱۹۰۱۹۳۵۶" ✅ : http://eitaa.com/joinchat/2268200963C17b79a224e
و مطهری ای که دیگر نیست...! آگاهی عمومی اقشار مختلف مردم در حوزه های مختلف، پیش برنده انقلاب ها و نهضت های اجتماعی است. کسانی که از تریبون های عمومی برای آگاهی های عمومی استفاده کرده و مردم را به حرکت و قیام و انقلاب وا می دارند، بزرگترین خدمات را به جامعه ارائه می کنند. کسانی که مردم را اهل تحلیل می کنند و به مردم، قدرت تحلیل و اراده طوفان اجتماعی می دهند. صدها سال باید بیاید و برود تا شاید از حوزه های علمیه کسی همچون شهید مرتضی مطهری به میدان بیاید و در حوزه های مختلف با مبانی دینی و فقهی نظریه پردازی کند و در تزریق آگاهی های عمومی به مردم در عرصه های دینی، سیاسی، فرهنگی، فلسفی، اقتصادی و غیره نقش ویژه ای داشته باشد. حمید دباشی (Hamid Dabashi) منتقد سیاسی، جامعه‌شناس، متخصص در زمینه فرهنگ و پژوهش‌های اسلامی و استاد ایرانی ادبیات تطبیقی و مطالعات ایرانی دانشگاه کلمبیا، مدیر مطالعات کارشناسی ارشد در انستیتو ادبیات تطبیقی و جامعه در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک است. دباشی، زاده اهواز و چنددهه است که از ایران مهاجرت کرده است. کتب مختلفی در حوزه سیاسی و جامعه شناسی نگاشته و به موضوعات و مسائل گوناگون پرداخته است. یکی از کتاب های خوب دباشی، کتابِ Theology of Discontent - The Ideological Foundation of the Islamic Revolution in Iran به معنای «الهیات نارضایتی، بنیاد ایدئولوژیک انقلاب اسلامی ایران» است. در این کتابِ آرا و افکار و نظراتِ جلال آل احمد، علی شریعتی، مرتضی مطهری، سیدمحمود طالقانی، علامه سیدمحمدحسین طباطبایی، مهدی بازرگان، ابوالحسن بنی صدر و امام خمینی را به عنوان رهبران و ایدئولوگ های انقلاب اسلامی نقد و بررسی می کند. مشی دباشی در این کتاب منتقدانه است و می خواهد نقش هرکدام از این ایدئولوگ ها و رهبران در پیروزی انقلاب اسلامی و مدیریت نارضایتی مردم ایران قبل از انقلاب را بررسی کند. البته افراد دیگری هم هستند که در این کتاب بررسی نشده اند یا برخی از افراد مطرح شده در کتاب مثل ابوالحسن بنی صدر هم در حدوقواره رهبر اجتماعی سیاسی یا ایدئولوگ نبوده اند و برخی افراد مثل علامه طباطبایی هم که نقش فعالی در انقلاب اسلامی نداشته اند ولی آرا و افکار آنها بر افکار برخی انقلابیون مؤثر بوده است. البته که دباشی با عینک و شناخت خودش سعی کرده که آرا و نظرات این بزرگان را نقد و بررسی کند اما مجموعه ای که در این کتاب ارائه شده، چکیده خوبی از نظرات افراد و ایدئولوگ های انقلاب اسلامی است. در فصل شهید مرتضی مطهری که حقیر برای ارائه ترجمه کردم، عبارتی دارد که بد نیست برای شما هم بیاورم: «تشخیص اینکه، کدام گروه اجتماعی، جذبِ کدام یک از ایدئولوگ های اسلامی شده، اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار است. اما بدون شک، در میان خمینی، شریعتی، طالقانی، بازرگان و مطهری، آخرین مورد بیشتر طبقه متوسط، متخصصان شهری و روشنفکران را به خود جذب کرد. خمینی اساساً به حوزویان و بازاریان، شریعتی به روشنفکران جوان شهری، بازرگان به نسل قدیمی‌تر تکنوکرات‌ها، و طالقانی به فعالان سیاسی شهری با تفکر مذهبی‌تر متوسل شدند. مطهری اما داشت طیف وسیعی از حوزه‌های انتخابیه در میان اساتید دانشگاه، معلمان دبیرستان، دانش‌آموزان کالج‌ها و دبیرستان‌ها، پزشکان، مهندسان، رئوکرات‌ها، بخش تجاری و روشنفکران شهری با تفکر مذهبی. این ارکستراسیون گسترده گروه‌بندی‌های اجتماعی و احساسات مذهبی توسط همه این ایدئولوگ‌ها به‌طور قابل‌توجهی راه را برای انقلاب اسلامی هموار کرد.» و مطهری ای که دیگر نیست هم به مردم و اقشار مختلف آگاهی بدهد و هم آنان را جذب قرائتی از اسلام کند که اساسش عدالت است و آنها را به قیام برای اصلاح امور وا دارد. در غیاب مطهری باید هر هفته منتظر خطبه های «برخی» عزیزانی باشیم که نه مردم را آگاهی می دهند نه در جذب مردم می کوشند... ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3
‏از یه سوءتدبیر فاجعه‌بار و اختلال در زندگی روزمره مردم، قهرمان‌سرایی ها می‌کنند! قطع برق و خاموشی‌های گسترده زندگی را بر مردم تلخ میکنه ولی جالبه که دولتی‌ها همین ضعف رو با عملیات توئیتری به نقطه قوت تبدیل میکنن! ✅ : http://eitaa.com/joinchat/3604742157Cf3fa1341d3