💢 بیست ویژگی یک مدیر حرفه ای و موفق
1- مسئولیت پذیری در برابر کار ها ، فعاليتها و شكستها
2- تمايل براى بهبود انجام كارها و به کار گیری ابتکار عمل
3- قلمداد کردن کارها به عنوان سرگرمی لذت بخش نه به عنوان بارى بر دوش
4- برخورداری از توانايى كافى در زمان بندى مناسب براى انجام فعاليتها
5- توانايى انجام كارها در فشرده ترين زمان ممكن
6- درک و پذیرش منطقی شرايط و پشتکار فراوان برای انجام فعالیتها
7- گوش فرا دادن به صحبت ها و نظرات دیگران و احترام به آنها
8- انجام فعاليت به منظور دستيابى و تحقق موفقيت
9- فراگرفتن ابزارها و روشهاى تقويت حافظه
10- برخورداری از نیروی جسمانی و سلامت بدنی
12- داشتن آرزوهایی هدفمند و قابل دستیابی و به عبارتی نزدیک به حقایق
13- انعطاف پذیری در عین استواری و پایداری در رسیدن به اهداف
14- میانه روی وپرهیزاز افراط و تفریط
15- سیستم مدیریتی هدف گراو واقع گرا.
16- بردباری و صبر در حل مشکلات
18- آرامش در برابر بحران
19- واقع بینی در برخورد با مسائل
20- رعایت اصول و موازینی ( ارزش ) چون نظم ، ترتيب و احترام به زمان بندیها
☑️ سالروز شهادت سردار رشید اسلام دکتر چمران گرامی باد.⠀
⠀
آن کسی که تخصص ندارد و کاری را میپذیرد بیتقواست.
#مدیرانقلابی
#کارتشکیلاتی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
12.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥امروز دولت گوش شنوا دارد
🔹فرق میکند چه کسی رئیس جمهور باشد!
۲نوع مدیریت متفاوت
#مدیرانقلابی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙این صدای شهید رجایی است که می شنوید |○●○ یک مسئول راستین اینگونه می اندیشد
#مدیرانقلابی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
9.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ما هر چه که میکشیم از مصلحتسنجیها است. قرار بود آدمها فدای نظام شوند نه نظام فدای آدمها...
🔹برشی دیدنی از قسمت آخر سریال بازپرس
#مدیرانقلابی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
💢انواع مدیریت در نگاه رفتار سازمانی
⚪️ استبدادی
مدیریت یک مجموعه حاکم بر اوضاع است و از روش های جبر برای مدیریت استفاده میکند.در این حالت کارمندان نیز چاره ای جز فرمانبرداری ندارند.
⚪️ مراقبتی
در این حالت، موضوع اصلی امنیت شغلی و مالی کارمندان مطرح است و بدین ترتیب به سازمان وابستگی دارند.
⚪️ مشارکتی
در نوع از مدیریت، مشارکت بین اعضای سازمان مطرح میگردد.همگی کارمندان، با اشتیاق در امور سازمان، مشارکت خواهند داشت.در این حالت، ایده های نو و جدید شکل خواهد گرفت.اعتماد به نفس کارمندان و در نتیجه کارایی آنها مضاعف خواهد بود.
https://eitaa.com/modiran_1400
هدایت شده از مدیر انقلابی🏴🇵🇸
9.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 انیمیشن کار تشکیلاتی
📈 یه کار تیمی وتشکیلاتی چقدر میتونه مفید باشه
✨
#کارتشکیلاتی
#اهمیت_تشکیلات
🆔 @modiran_1400
اجرای تغییرات تو سازمان اونجور که فکر میکنیم برداشت نمیشن و اثراتش هم اونطور که باید به کارکنان نمیرسه!
یکی از شایعترین دلایل عدم اتخاذ تصمیمهای درست، ندیدن تمامی جوانب و اثرات تصمیمهاست.
مدیر معمولا به تنهایی نمیتونه تمامی جوانب یه موضوع رو ببینه، چون عموما اشراف کاملی به نتایج و اثرات نداره.
چنین خلائی رو میشه با استفاده از جمعآوری نظرات مدیران یا کارکنان اثرگذار پر کرد.
✍نکته:
به گستردگی و عمق اثرات تصمیمهاتون بیشتر و عمیقتر فکر کنید.
💢افراد شاد موفق ترین ها در محیط کار هستند!
🔴شاد بودن نه تنها مراحل زندگی هر فرد را تحت تاثیرات مثبت قرار می دهد بلکه در محیط کار نیز همین شاد بودن در جهت هر چه بهتر انجام شدن کار نقش بسزایی دارد. بطوری که انرژی مثبتی که از یک فرد شاد انتقال می یابد اثرات معجزه آسایی دارد.
🟢افراد شاد، بهتر از دیگران کار میکنند.
افراد شاد، حامل پیامها و رفتارهای شادی بخش هستند و در محیط کار، روابط خوبی با همکاران دارند در نتیجه:👇
🔸در کار گروهی، همکاری بهتری خواهند داشت.
🔹اگر #مدیر باشند، روابط خوبی با کارکنان دارند.
🔸اگر در مشاغل اداری و خدماتی باشند، مشتریان راضیتر خواهند بود.
🔹اگر در بخش فروش باشند، میزان فروش بیشتری خواهند داشت.
🟤افراد شاد، خلاقترند.
از نظر فرآیند شناختی، افراد شاد به لحاظ روانی، منعطف و گشوده ذهن بوده و تفکر خلاق دارند.
🟠افراد شاد، به جای آن که مرتب شکایت کنند مشکلات را حل می کنند.
وقتی شغل خود را دوست نداشته باشید، هر کپه خاک به نظر یک کوه میآید. دشوار است بتوانید هر مشکلی را بدون زحمت و تلاش و فقط با نقزدن حل کنید. شاد بودن موجب میشود که به مشکلات، از جنبههای مختلف بنگرید.
🟡افراد شاد، انرژی بیشتری دارند.
افراد شاد، از انرژی بیشتری برخوردارند و بهتر میتوانند از عهده کارها برآیند.
🔴افراد شاد، خوشبینترند.
دکتر "مارتین سیلگمن" خوشبینی را روشی برای موفقیت و بهرهوری بیشتر میداند.
⚫افراد شاد، با انگیزه ترند.
انگیزه کم بهمعنی بهره وری پایین است. یکی از روشهای مطمئن افزایش انگیزش در افراد، تقویت روحیه شادابی در آنان است.
⚪افراد شاد، کمتر بیمار میشوند.
افراد غمگین، بیشتر مستعد استرسها و افسردگیهای شغلی هستند.
نتایج مطالعهای که در زمینهی تأثیر فشارهای شغلی بر سلامت در میان بیش از ۲۰۰۰ نفر از پرستاران در "آمریکا" صورت گرفت، نشانمیدهد پرستارانی که شغل خود را دوست ندارند، بیش از دیگران در معرض ابتلا به سایر بیماریها هستند و سلامت جسمی و درمانی آنان، بیشتر از کمتحرکی و سیگار کشیدن، در معرض خطر میباشد.
🔴افراد شاد، آموزش پذیرترند.
وقتی شاد و در کمال آرامش هستید، ذهنتان برای یادگیری مطالب جدید، آمادهتر است؛ در نتیجه بهرهوری افزایش مییابد.
🟡افراد شاد، کمتر نگران خطا کردن هستند؛ در نتیجه کمتر مرتکب خطا میشوند.
وقتی در محیط کار، شاد هستید، خطاهای تصادفی، کمتر شما را دچار هراس میکند؛ به خودتان مسلط میشوید و از این خطا پند میآموزید و به کارتان ادامه میدهید، به دیگران نمیگویید: "دست و پایم را گم کردهام، کار را شما ادامه دهید"؛ بلکه مسؤولیت خطا را پذیرفته، عذرخواهی کرده و آن را جبران میکنید.
این نگرش همراه با آرامش، بدین معنی است که احتمال بروز خطا را کم کردهاید.
🔵افراد شاد، بهتر تصمیم میگیرند.
روشهای کاری افراد غمگین، حادثهساز است چون تمرکز حواس کافی ندارند و احتمال اینکه آنی تصمیم بگیرند زیاد است؛ برعکس افراد شاد، تصمیمات بهتر و منطقیتری میگیرند و در کارشان همیشه اولویتبندی وجود دارد.
#مدیر_انقلابی
#کارتشکیلاتی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400
💢ریشهیابی و حل مساله به کمک تکنیک "۵ چرا"
تکنیک «۵ چرا» توسط ساکیچی تویودا، مخترع، صنعتگر و مؤسس تویوتا ابداع شد. در این روش بعد از تعریف و طرح مسأله، با ۵ بار پرسیدن «چرا»، به دلیل اصلی مشکل میرسیم. این روش هم در مسائل شخصی و هم در مسائل حرفهای و کاری استفاده میشود.
#مدیر_انقلابی
#کارتشکیلاتی
🆔 https://eitaa.com/modiran_1400