🔴فرمانده کل سپاه : اهانت کنندگان به قرآن کریم امنیت نخواهند داشت
🔹سرلشکر حسین سلامی در واکنش به اهانت مجدد به ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد تاکید کرد : دیر یا زود دست انتقام مجاهدان مومن ، اشد مجازات را برای عامل این جنایت مقدر میکند.
🔹این جسارتها موجب اتحاد و انسجام بیشتر امت اسلامی و به ویژه توجه عمیقتر و گستردهتر نسل جوان در اقصی نقاط عالم به حقایق و مفاهیم نورانی و حیات بخش قرآن مجید شده و علاوه بر برانگیختهتر شدن احساسات مسلمانان علیه دشمنان اسلام عزیز ، بیش از هر مقولهای اهانت کنندگان به مقدسات دینی را آماج خشم ، نفرت و انتقام آنان قرار میدهد.
استمرار قیام انبیاء(ع)
امام حسین(ع) دو روز مانده به پایان ماه رجب سال 60 هجری، حرکت خویش را از مدینه آغاز نمود و شهر پیامبر(ص) را به سوی مکه ترک کرد و در این حرکت اهدافی ارجمند داشت که مهم ترین آنها، رساندن پیام انقلاب خویش به امت مسلمان در ایام حج و اجتماع بزرگ مردم بود.
شیخ مفید(ره) می نویسد: «امام حسین(ع) در زمان حرکت از مدینه این آیة شریفه را تلاوت می فرمود: (فخَرَجَ منْهَا خآلِفاً یتَرَقَّبُ قَالَ رَبِّ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ (قصص/ 21)
«موسی از شهر خارج شد درحالیکه ترسان بود، و هرلحظه درانتظار حادثهای، عرض کرد پروردگارا! مرا از این قوم ظالم رهائی بخش.»
📚پایگاه اطلاعرسانی حوزه
#محرم
معجزهی پیامبر در ایتا👇
eitaa.com/moejezeyepeyambar
داستانهای قرآنی و مذهبی در ایتا👇
https://eitaa.com/Dastanqm
استمرار قیام انبیاء(ع)
امام حسین(ع) در شب جمعه، سوم شعبان سال 60ق وارد شهر مکه شد و به محض ورود، این آیة شریفه را قرائت فرمود: (وَ لَما توَجَّهَ تِلْقَآءَ مَدْینَ قَالَ عَسَی رَبِّی أَن یهْدِینِی سَوَآءَ السَّبِیلِ)(سوره قصص ایه 22)
«و هنگامی که متوجه جانب مدین شد گفت امیدوارم پروردگارم مرا به راه راست هدایت کند.»
حضرت با زمزمۀ این آیات می خواست به مردم بفهماند همچنان که حضرت موسی(ع) در زادگاه خویش از دست طاغوت زمانش امنیت نداشت و نمیتوانست ندای توحید را عیان کند، من نیز در وطن خود در محاصرۀ طاغوت زمانم و امنیت جانی و مالی ندارم. به این لحاظ همانند حضرت موسی(ع) زادگاه خود را رها کرده، به دیار دیگری هجرت می کنم، شاید خداوند برایم فرجی حاصل کند و بتوانم در سرزمین وحی، ستم فرعون زمان را افشا کنم و مردم را از انحراف و جنایات یزید آگاه ساخته، امت به انحطاط رفتة جدم را اصلاح نمایم؛ چراکه تلاوت این دو آیه(قصص 21 و 22)، حکایتگر این نکتة مهم است که حرکت حضرت از نوع قیامهای پیامبران الهی برای اصلاح جامعة خویش بوده است و آن حضرت تدوام بخش راه انبیاء(ع) است، در مبارزه با ظلم و ستم و احیای ارزشهای الهی. امام(ع) با این دو آیه به مردم تفهیم کرد که قیام او مواجهه با فرعون زمان و مبارزة حق با باطل است، پس مردم باید جبهة حق را بشناسند و از آن دفاع کنند.
📚پایگاه اطلاعرسانی حوزه
#امام_حسین
معجزهی پیامبر در ایتا👇
eitaa.com/moejezeyepeyambar
داستانهای قرآنی و مذهبی در ایتا👇
eitaa.com/Dastanqm
معجزهی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم
آزمونی برای انتخاب
🔲 وقتی امام حسین(ع) از مدینه خارج شد، گروه هایی از جنّیان به حضور آن حضرت آمده، عرض کردند: ای آقای ما! ما از شیعیان و یاوران شما هستیم. هر دستوری بفرمایید، در خدمتیم. اگر دستور فرمایید، تمام دشمنانتان را به قتل می رسانیم و نیازی نیست شما حرکتی بکنید و زحماتی متحمل شوید.
امام(ع) به آنان فرمود: «خداوند به شما جزای خیر دهد! آیا شما این آیة شریفه را که بر جدّم نازل شده است، نخوانده اید که خداوند می فرماید: (أَینَمَا تَکونُواْ یدْرِککمُ الْمَوْتُ وَلَوْ کنتُمْ فِی بُرُوج مُّشَیدَة)[1] «هر کجا باشید مرگ شما را می گیرد اگر چه در برجهای محکم باشید» و (لَبَرَزَ الَّذِینَ کتِبَ عَلَیهِمُ الْقَتْلُ إِلَی مضَاجِعِهِمْ)[2] «آنهائی که کشتهشدن در سرنوشت آنها بود به بسترشان میریختند (و آنها را به قتل میرساندند»
بعد در توضیح تلاوت این آیات، فرمود: اگر من حرکت و قیام نکنم، این مردم چگونه آزمایش شوند؟ چه کسی در قبر من در کربلا ساکن خواهد شد، حال آنکه خداوند برای من در روز آغاز آفرینش در نظر گرفته و آن را پناهگاه دوستان و شیعیانم قرار داده است؟
سپس در ادامه افزود: به خدا سوگند! من برای نابودی دشمنانم از شما تواناترم؛ اما خداوند می خواهد: (لِیهْلِک مَنْ هَلَک عَنْ بَینَةٍ وَ یحْیی مَنْ حَیَّ عَنْ بَینَةٍ)[3] «تا آنها که هلاک (و گمراه ) میشوند از روی اتمامحجت باشد، و آنها که زنده میشوند (و هدایت مییابند) از روی دلیل روشن باشد.»[4)
حضرت با تلاوت این آیات سه نکته را متذکر شدند:
1. از مرگ چاره ای نیست و همه باید تسلیم این سرنوشت باشند؛
2. من و یارانم آن گروه سعادتمندی هستیم که خداوند شهادت (بهترین نوع مرگ) را برایشان برگزیده است؛
3. قیام من اتمام حجت برای مردم است که آنان از روی علم و اختیار راه حق من و یا باطل بنی امیه را انتخاب کنند.
[1] نساء / 78
[2] آل عمران/ 154
[3] انفال/ 42
[4] بحار الأنوار، محمدباقر مجلسی، دار إحیاء التراث العربی، بیروت، 1403ق، ج 44، ص 330.
📚پایگاه اطلاعرسانی حوزه
#امام_حسین
معجزهی پیامبر در ایتا👇
eitaa.com/moejezeyepeyambar
داستانهای قرآنی و مذهبی در ایتا👇
eitaa.com/Dastanqm
معجزهی پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم
رمز انقلاب الهی
✔️ هنگامی که امام از مکه رهسپار کربلا شدند «عمرو بن سعید» حاکم مدینه، بر مبنای درخواست «عبدالله بن جعفر طیار» نامه ای به امام نوشت که: «من از خدا می خواهم از آنچه تو را هلاک می سازد، پاسداری کند و تو را به سوی رشد و هدایت رهنمون شود. به من خبر رسیده که می خواهی به سوی عراق حرکت کنی. من دربارة عداوت و ناسازگاری به تو هشدار می دهم و از نابودی تو می ترسم. به این جهت، عبدالله بن جعفر را با یحیی بن سعید نزد تو فرستادم. به همراه آنان به نزد من بازگرد. تو نزد من با امنیت و آسایش و نیکی خواهی بود. خدا در این زمینه گواه و کفیل است. والسلام.»
وقتی آن دو تن نامه را با عجله به امام رساندند، حضرت با الهام از آیة شریفة (وَ مَنْ أَحْسَنُ قَوْلاً مِّمَّن دَعَا إِلَی اللَّهِ وَ عَمِلَ صَالِحًا وَ قَالَ إِنَّنِی مِنَ الْمسْلِمِینَ)[10]؛ «گفتار چه کسی بهتر است از آنکس که دعوت به سوی خدا می کند و عمل صالح انجام می دهد و می گوید: من از مسلمین هستم.» چنین پاسخ داد: «أمَّا بَعدُ! فَإنَّهُ لَم یشاقِقِ اللَّهَ وَرَسولَهُ مَن دَعا إلی اللَّه عزَّ وَ جَلَّ، وعَمِلَ صَالِحاً؛ وَقالَ: إننی مِنَ المُسلِمینَ، وقَد دَعَوتَ إلی الأمانِ والبِرِّ والصِّلَةِ، فَخَیرُ الأَمانِ، أمانُ اللَّهِ، وَلَن یؤمِنَ اللَّهُ یومَ القِیامَةِ مَن لَم یخَفهُ فِی الدُّنیا، فَنَسألُ اللَّهَ مَخافَةً فی الدُّنیا تُوجِبُ لَنا أمانَهُ یومَ القِیامَةِ، فإن کنتَ نوَیتَ بِالکتابِ صِلَتی وَبِرِّی، فَجُزیتَ خَیراً فِی الدُّنیا وَالآخِرَةِ؛ والسَّلامُ؛[11] هرگز با خدا و پیامبرش ناسازگاری [و عداوت] نکرده کسی که به سوی خدا می خواند و عمل صالح انجام می دهد و [با تمام وجود] می گوید: من از مسلمانانم. تو مرا به سوی امان و نیکی و صلح دعوت کرده ای؛ اما بهترین امان برای من، امان خداست و او در روز قیامت، کسی را که در دنیا از او نترسد، امان نخواهد داد. در دنیا خوف از خدا را از درگاهش خواهانیم تا موجب امنیت ما در قیامت باشد. اگر قصد تو از نوشتن نامه به ما خیرخواهی و نیکی است، خداوند در دنیا و آخرت برایت جزای خیر دهد. والسلام.»
امام با استفاده از آیة بالا، به صراحت سه ویژگی ارزشمند را در حرکت خود مشخص فرمود، از جمله: دعوت به الله، اهتمام به عمل صالح و تسلیم شدن در برابر حق؛ که در حقیقت با تحقّق عمل صالح و تسلیم در مقابل فرامین الهی به تبلیغ و نشر اصول و ارزشهای مکتب توحید نیز می پردازد و همانند پیامبران الهی(ع) ندای آسمانی توحید سر می دهد. به همین لحاظ، به امان نامه های عوامل ستمگران در مقابل امان الهی توجهی نمی کند؛ چراکه به راه خود و تأییدات الهی، از عمق جان ایمان و باور دارد.
از این گذشته، امام(ع) معیار حرکتهای توحیدی را با این آیه تبیین می فرماید تا آیندگان، انقلابهای ارزشی را از غیر آن بشناسند و بدانند هر که در برنامة خود دعوت به سوی خدا، عمل صالح و تسلیم در مقابل حق را بگنجاند، آن قیام الهی است، وگرنه ارزشی ندارد.
[10] فصلت/ 33.
[11] موسوعة کلمات الامام الحسین(ع)، گروه حدیث پژوهشکده باقرالعلوم، نشر معروف، قم، 1416 ق، ص403.
📚پایگاه اطلاعرسانی حوزه
#امام_حسین
#محرم
معجزهی پیامبر در ایتا👇
eitaa.com/moejezeyepeyambar
داستانهای قرآنی و مذهبی در ایتا👇
eitaa.com/Dastanqm