eitaa logo
معجزه‌ی‌ پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم
231 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
2.5هزار ویدیو
31 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
«...وَاللَّهُ عَزيزٌ ذُوانْتِقام»؛[۳] ...و خداوند، توانا و صاحب‌انتقام است. "ذوانتقام" از اسمای حسنای خداوند است که در همه‌ی موارد در کنار اسم "عزیز" آمده‌است.[۴] علت همراه2بودن این دو اسم در قرآن کریم این است که "عزت" به‌معنای چیر‌ه‌شدن و برتری­‌یافتن است و کسی می­تواند انتقام‌بگیرد که بردیگران برتری و تسلط داشته‌باشد.[۵] [۳] سوره آل عمران/۴ و سوره مائده/۹۵. [۴] طباطبایی(علامه)، سید محمدحسین؛ المیزان فی تفسیر القرآن، قم، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ۱۴۱۷ق، چاپ پنجم، ج۱۲، ص۸۵. [۵] التحقیق فی کلمات القرآن الکریم، ج۱۲، ص۲۹۹. https://eitaa.com/moejezeyepeyambar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لَا يَتَّخِذِ الْمُؤْمِنُونَ الْكَافِرِينَ أَوْلِيَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِينَ وَمَنْ يَفْعَلْ ذَلِكَ فَلَيْسَ مِنَ اللَّهِ فِي شَيْءٍ إِلَّا أَنْ تَتَّقُوا مِنْهُمْ تُقَاةً ... افراد با ايمان نبايد به جاي مومنان، كافران را دوست و سرپرست خود انتخاب كنند، و هر كس چنين كند، هيچ رابطه اي با خدا ندارد، مگر اينكه از آنها به پرهيزيد (و به خاطر هدفهاي مهمتري تقيه كنيد)... آل عمران آیه 28
أَمْ حَسِبَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ السَّيِّئَاتِ أَنْ يَسْبِقُونَا ۚ سَاءَ مَا يَحْكُمُونَ آیا آنان‌که مرتکب زشتی‌ها می‌شوند، پنداشته‌اند که می‌توانند بر ما پیشی‌گیرند [تا از مجازات و عذاب زشت‌کاری‌هایشان بگریزند؟!] چه‌بد داوری می‌کنند. آیه ۴ سوره عنکبوت https://eitaa.com/moejezeyepeyambar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه نفی سبیل👇 الَّذِينَ يَتَرَبَّصُونَ بِكُمْ فَإِنْ كَانَ لَكُمْ فَتْحٌ مِنَ اللَّهِ قَالُوا أَلَمْ نَكُنْ مَعَكُمْ وَإِنْ كَانَ لِلْكَافِرِينَ نَصِيبٌ قَالُوا أَلَمْ نَسْتَحْوِذْ عَلَيْكُمْ وَنَمْنَعْكُمْ مِنَ الْمُؤْمِنِينَ ۚ فَاللَّهُ يَحْكُمُ بَيْنَكُمْ يَوْمَ الْقِيَامَةِ ۗ وَلَنْ يَجْعَلَ اللَّهُ لِلْكَافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا همان منافقان که در انتظار فرصتند تا اگر فتحی از ناحیه خدا نصیب شما شود خود را از شما دانسته، می‌گویند: مگر ما با شما نبودیم و اگر نصیب کافران شود به آنان می‌گویند: مگر نبود که ما رهنمودهای خود را به شما قبولاندیم و نمی‌گذاشتیم به دین مؤمنین بگروید، ولی خدا در قیامت بین شما حکم خواهد کرد و خدا تا ابد اجازه نداده که کافران کمترین تسلطی بر مؤمنان داشته باشند. (نساء، ۱۴۱) @moejezeyepeyambar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَإِذا جاءَ وَعْدُ أُولاهُما بَعَثْنا عَلَيْکُمْ عِباداً لَنا أُولي‏ بَأْسٍ شَديدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّيارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً پس هنگامی که [ زمان ظهور ] وعده [ عذاب و انتقام ما به کیفر ] نخستین فسادانگیزی و طغیان شما فرارسد ، بندگان سخت‌پیکارگر ونیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم ، آنان [ برای کشتن ، اسیر کردن و مصادره ثروت و اموالتان ] لابه‌لای خانه‌ها را [ به طور کامل و با دقت ] جستجو می‌کنند و یقیناً این وعده‌ای انجام‌شدنی است. امام صادق (علیه السلام) در مورد آیه: فَإِذا جاءَ وَعْدُ اولاهُما بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اوّلی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ وَ کانَ وَعْداً مَفْعُولاً فرمود: «حکایت از ریخته‌شدن خون حسین (علیه السلام) دارد. و آیه: بَعَثْنا عَلَیْکُمْ عِباداً لَنا اوّلی بَأْسٍ شَدِیدٍ فَجاسُوا خِلالَ الدِّیارِ بر مردمی دلالت دارد که خداوند پیش از ظهور امام قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) می‌فرستد و هیچ‌کس را که مسئول خونی در خاندان محمّد (صلی الله علیه و آله) است وانگذارند مگر آنکه او را بکشند؛ و این وعده‌ایست قطعی. تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۸۸ الکافی، ج۸، ص۲۰۶ تلاوت آیه ۵ سوره اسراء توسط قاری بین المللی قرآن سید جواد حسینی @moejezeyepeyambar