◾️بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتح◾️
#معلمانه #بخش_اول ✅ برطرف کردن اشکالات املایی و نارسانویسی دانش آموزان: 🛑 سرکش و نقطه ⬅️ بچه ها
#معلمانه
#بخش_دوم
✅ برطرف کردن اشکالات املایی و نارسانویسی دانش آموزان:
🛑 رفع نامرتب نویسی
⬅️ علل: حرکت بسیار کند دست محکم گرفتن قلم بین انگشتان دست
نبودن آزادی حرکت وانعطاف پایین
نادرست بودن وضعیت نشستن وکاغذ
راهبرد:ابتدا قوانینی را در نظر می گیریم مثال:از ابتدای خط شروع به نوشتن می کنیم.از خط منحرف نمی شویم.از پاک کن استفاده نمی کنیم.نوک مداد تیز باشد و.......
از کپی کردن استفاده می کنیم کاغذ نازکی را روی نوشته درس قرار می دهیم بهطوری که نوشته ها دیده شود از دانش اموز می خواهیم به نوشته ها دقت کند و روی نوشته ها را پر رنگ کند وبنویسد.
🛑 رفع پررنگ نویسی
⬅️ علل: فشاربیش ازحدانگشتان شست. اشاره و وسط
سفت نگه داشتن مداد باانگشتان
استفاده از قلم نامناسب
قطرکم قلم یا مداد
✔️راهبرد: چون وقتی دانش آموز روی دفتر یا کتاب می نویسد بیش از حد مداد را فشار می دهدبه جای دفتر یا کتاب از یک کاغذ استفاده می کنیم و آنرا روی فرش یا بالشت قرار می دهیم تا بنویسدبه شرط آنکه به اندازه ای فشار دهد که کاغذ سوراخ نشودبعد از مدتی تمرین مشاهده می کنیم که مداد را زیاد فشار نمی دهد یا از مداد رسم که نوک آن زود می شکند استفاده می کنیم تا مجبور شود زیاد مداد را فشار ندهد.
🛑 بدخطی(نارسا نویسی)
در بررسی علل بدخطی دانش آموزان دوره ابتدایی، علاوه بر عوامل آموزشی وتربیتی موثر بر دست خط آنان ،بایدعوامل مربوط به وضعیت جسمی وروانی کودکان نیز مورد توجه قرار گیرد.چه بسا بد خطی دانش آموزان بدلیل ضایعات استخوانی، عصبی یا حالات عاطفی وروانی نامطلوب باشد.در این صورت آموزشهای معلم در زمینه خوشنویسی کافی نخواهد بودوارجاع به یک متخصص، امری ضروری است.از میان همه مهارتهای تحصیلی، نوشتن ملموسترین آنهاست .زیرا فرد با استفاده از این مهارت سندی از خود به جای می گذارد.به همین دلیل مهارت در خوشنویسی اهمیت بسزایی دارد.شناخت علل و عوامل موثر بر بدخطی از آن جهت اهمیت دارد که با ریشه یابی و رفع آنها می توان تا حد زیادی به مهارت در خوشنویسی کمک کرد.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روابط_عمومی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتّح
🆔️ @mofatehbasij
📆 #امروز یکشنبه ۲۲ مهر ۱۴۰۳
- مصادف ۹ ربیع الثانی ۱۴۴۶
📿 ذکر امروز: یٰا ذَالْجَلالِ وَالْاِکْرام (صد مرتبه)
🌟 این ذکر موجب فتح و نصرت میشود.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روابط_عمومی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتّح
🆔️ @mofatehbasij
📢 هر روز یک صفحه قرآن بخوانیم
🔹 سهم امروز؛
📿 صفحه صد و نود و یک قرآن کریم
سوره مبارکه التوبة
✏️ توصیه مهم حضرت آیتالله خامنهای:
هر روز حتماً قرآن بخوانید حتّی روزی نیم صفحه، روزی یک صفحه بخوانید، امّا ترک نشود. در دنیای اسلام هیچ کس نباید پیدا بشود که یک روز بر او بگذرد و آیاتی از قرآن را تلاوت نکند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روابط_عمومی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتّح
🆔️ @mofatehbasij
Quran-page-191.mp3
2.35M
📢 هر روز #یک_صفحه_قرآن بخوانیم
🔹 صفحه صد و نود و یک قرآن کریم، سوره مبارکه التوبة
با صدای آقای شهریار پرهیزگار بشنوید.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روابط_عمومی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتّح
🆔️ @mofatehbasij
🔰آغاز ثبتنام آزمون کارشناسی ارشد
♦️ثبتنام آزمون کارشناسی ارشد از امروز؛ ۲۲ مهرماه آغاز و تا شنبه؛ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۳ ادامه دارد.
♦️متقاضیان جهت ثبتنام به درگاه سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور، به نشانی sanjesh.org مراجعه کنند.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روابط_عمومی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتّح
🆔️ @mofatehbasij
◾️بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتح◾️
🔷️ همایش توجیهی دانشجویان جدید الورود 📚 مخصوص دانشجویان رشته های عربی،ادبیات و الهیات 🗓 یکشنبه ۲۲ م
🔷️ همایش توجیهی دانشجویان جدید الورود
📚 مخصوص دانشجویان رشته های ابتدایی،مشاوره و امور تربیتی
🗓 دوشنبه ۲۳ مهر ماه
🕙 ساعت ۱۰ الی ۱۲
🏡 سالن شهید سلیمانی پردیس شهید مفتح شهرری
📌 حضور کلیه دانشجومعلمان رشته های نامبرده بالا ضروری است.
🔶️ درضمن یک عدد خودکار هم همراه خود داشته باشید.
#معاونت_رشد_و_کادرسازی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روابط_عمومی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتّح
🆔️ @mofatehbasij
#گزارش_تصویری
#دانشجویان_جدیدالورود
#معاونت_رشد_و_کادرسازی
🔰صبح امروز مطابق با اطلاعیه قبلی و به همت معاونت رشد و کارسازی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتح شهرری ، همایش توجیهی دانشجویان جدید الورود ۱۴۰۳ در سالن شهید سلیمانی پردیس شهید مفتح شهرری برگزار شد.
در این همایش پس از سخرانی جناب آقای دکتر پاکسرشت، رییس پردیس، با حضور جناب آقای دکتر کمالی نهاد، معاونت آموزشی و فرهنگی پردیس و جناب آقای دکتر رهبر، کارشناس مسئول آموزش پردیس، مسائل و نکات آموزشی و پژوهشی ضروری و مناسب دانشجویان ایراد گردید.
➖➖➖➖➖➖➖➖➖
#روابط_عمومی بسیج دانشجویی پردیس شهید مفتّح
🆔️ @mofatehbasij