31.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حضرت #امام_حسین #ادب #فِناء
📺 فیلم | بیانات استاد احمد عابدی درباره
فِناء در عبارت «وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ» زیارت عاشورا
🔹 معنی فَناء و مقصود از مقام فَناء
🔹 معنای فِناء در عبارت «وَعَلَى الاَْرْواحِ الَّتى حَلَّتْ بِفِنائِکَ» زیارت عاشورا
🔹 بحث ادب و حریم
___
محرم الحرام ۱۴۴۴
🆔https://eitaa.com/moflehoon
🏴 هدایت عالمگیر
▫️ مطلب مهمی كه درباره خطبه های نورانی #حسین_بن_علی_سلام_الله_علیهما مطرح است آن است كه محتوای خطبه های آن حضرت سه بخش است: بخشی از سخنرانی های نورانی آن حضرت مربوط به مسائل #اسلامی و قرآن و عترت است؛ بخشی هم مربوط به مسائل #منطقه_ای است كه حوزه دوم است و از ملی و نِحله بودن بالاتر است؛ یعنی شامل حال مسلمان ها و مسیحی ها و كلیمی ها می شود كه موحّدند و خدا را قبول دارند و بخش سوم بیانات آن حضرت مربوط به #جهان_انسانیت است.
این بخش سوم، بینالمللی است نه محلّی یا منطقهای، مربوط به #انسانیت_انسان است؛ خواه انسان موحد باشد خواه ملحد، یك سلسله مسائل دارد. گفته های آن حضرت خواه شفاهی و خواه كتبی, خواه به صورت خطبه خواه به صورت خطابه در این عناصر سهگانه و محوری دور می زند.
▫️ سخنرانیهای آن حضرت خواه در مدینه خواه در مكه خواه در بین راه خواه در شب عاشورا خواه در روز عاشورا مربوط به #جهان_بشریت است. اگر در مكه فرمود: «خُطَّ الْمَوْتُ عَلى وُلْدِ آدَمَ»، سخن از انسانیت است كه مرگ برای انسان زیور است، زیرا در #فرهنگ_قرآن, انسان مرگ را می میراند نه مرگ انسان را! انسان مسلّط بر زینت است، نه زینت مسلّط بر انسان.
▫️ همانطوری كه ذات اقدس الهی در قرآن كریم نسبت به سه بخشِ محلّی و منطقه ای و بین المللی رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) را آگاه كرد تا آن حضرت جوامع را در این سه ضلع و سه بخش هدایت كند، #خطبه_های_نورانی_حسین_بن_علی هم این سه فراز را دارد.
▫️ اگر در قرآن كریم آمده است: ﴿قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً﴾ با مردم حرفِ خوب بزنید، اختصاصی به محلّی و منطقه ای ندارد؛ اگر فرمود: ﴿لاَ تَبْخَسُوا النَّاسَ أَشْیاءَهُمْ﴾ هیچ از #حق_مردم را كم نگذارید، اختصاصی به محلّی و منطقه ای ندارد، یك امر فرا ملّی و فرا منطقه ای است یعنی بین المللی است و اگر میبینید در مشرق و مغرب عالم نام حسین بن علی (سلام الله علیهما) می درخشد برای جهانی بودن اوست.
آپارات:
https://aparat.com/v/9HBm1
#کلیپ_محرم
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 پیام به همایش ملی شعر عاشورایی
تاریخ: 1391/10/13
🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 هدایت عالمگیر
▫️ خطبه های نورانی #حسین_بن_علی_سلام_الله_علیهما سه بخش است: بخشی از سخنرانی های نورانی آن حضرت مربوط به مسائل #اسلامی و قرآن و عترت است؛ بخشی هم مربوط به مسائل #منطقه_ای است كه حوزه دوم است و بخش سوم بیانات آن حضرت مربوط به #جهان_انسانیت است... .
🆔https://eitaa.com/moflehoon
◾️معامله خسارتبار
خیلی از کسانی که به #کربلا آمدند و با امام حسین علیهالسلام جنگیدند، به امید دریافت مقدار محدودی دِرهم آمده بودند، اما در نهایت همان هم نصیبشان نشد، بلکه هزینه هم پرداخت کردند.
این برای انسان #عبرت است. کسانی برای یک لقمه نانِ دنیا، به جنگ با #حقیقت و #عدالت رفتند. آیا ارزش دارد که انسان #شرافت و #سعادت ابدی را به چنین بهای ناچیزی بفروشد؟
#محرم
#امام_حسین
#وزیری_فرد
#ما_ملت_امام_حسینیم
🆔https://eitaa.com/moflehoon
وقتی امام سجاد برای یاری پدر در روز عاشورا به میدان آمد - حاجمیثم مطیعی.mp3
3.01M
🔊 #صوتی | #روضه
📝 وقتی امام سجاد برای یاری پدر در روز عاشورا به میدان آمد
👤 حاجمیثم #مطیعی
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
قطره قطره اشکام یار لحظه هامه... - حاجمحمود کریمی.mp3
8.14M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 قطره قطره اشکام یار لحظه هامه...
👤 حاجمحمود #کریمی
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
بدون بال و پر بودم بیزره و سپر بودم... - حاجامیر کرمانشاهی.mp3
18.63M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 بدون بال و پر بودم بیزره و سپر بودم...
👤 حاجامیر #کرمانشاهی
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
چه جوری خاطرههام یادم بره... - کربلاییحسین طاهری.mp3
16.2M
🔊 #صوتی | #واحد
📝 چه جوری خاطرههام یادم بره...
👤 کربلایی #حسین_طاهری
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به فدای غمهایت یا رقیه...
👤 #کلیپ زیبای «بابایی» با نوای کربلایی محمدحسین #پویانفر تقدیم نگاهتان
◾ #حضرت_رقیه
🆔https://eitaa.com/moflehoon
تو دلش پر از بیقراریه... - حاجمحمود کریمی.mp3
8.33M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 تو دلش پر از بیقراریه...
👤 حاجمحمود #کریمی
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
من از خیمه دیدم چی اومد سرت... - کربلاییمحمدحسین پویانفر.mp3
6.05M
🔊 #صوتی | #واحد
📝 من از خیمه دیدم چی اومد سرت...
👤 کربلاییمحمدحسین #پویانفر
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکى از حوزه هاى نوین در مطالعات تاریخى، «لغت شناسى» ـ «فقه اللغة»1یا «فیلولوژى» (Philology) ـ است که به شناخت اصل و بن مایه یک لغت (واژه) و سیر تغییر و تحول آن در دوره هاى مختلف تاریخى مى پردازد. البته، از دیرباز، در روش هاى تحقیق رایج در «حوزه هاى علمیه اسلامى» همواره مرسوم بوده است که در آغاز هر بحث علمى، بررسى هاى دقیقى پیرامون معناهاى «لغوى» و «اصطلاحى» واژه مورد سخن انجام مى شده است که بى گمان این روش، خود از سنخ بررسى «فقه اللغه» ـ یا لغت شناسى ـ بوده است.
بر این اساس، در شناخت هر واژه، از جمله واژه هاى «شیعه» و «تشیّع» ـ مورد سخن ـ ضرورت دارد که معناهاى لغوى و اصطلاحى مورد بررسى قرار گیرد.
🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عملکرد یزید چنان آشکار است که هیچ فرد مسلمان و صاحب عقل سلیمی و حتی پژوهشگران غیر مسلمان هم نمیتوانند اوصاف و خصوصیات روحی و اخلاقی این جرثومه فساد را سرپوش بگذارند و مخفی کنند، چرا که در کتب تاریخی آنقدر در مورد این شخص فاسد، و رذائل اخلاقی او نوشتهاند که جای هیچگونه شک و تردیدی برای عموم مردم باقی نگذاشتهاند.
چرا که یزید را آنگونه که باید شناخته میشد، شناختهاند.
اما آنچه که در این بین بسی جای تعجب دارد، این است که چگونه برخی از بزرگان اهل سنت به خود اجازه میدهند، که نسبت به این علف هرز در کتب خود مطالبی غیر واقع را بیان کنند و آبروی خود را ببرند و خود را انگشتنمای عام و خاص کنند و از یزید تعریف و تمجید کنند و اورا خلیفه برحق بدانند.
🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عزاداری برای امام حسین (علیه السلام) از برترین عبادات است و انجام هر کاری که در عرف عزاداری محسوب می شود، جایز است، مگر این که واقعاً ضرر قابل ملاحظه ای داشته باشد، یا موجب وهن شیعه و مکتب اهل بیت (علیهم السلام) شود و سینه زنی مصداق هیچ یک از این امور نیست.
بنابراین، چنین عملی منعی ندارد و سینه زنی در رثای آن امام همام (علیه السلام) مستحبّ است.
در کتب اهل سنت نیز ادلهای مبنی بر جواز سینه زنی و لطمه زنی وجود دارد که اهل سنت باید پاسخگوی آن باشند که چرا علی رغم وجود این مستندات معتبر به آن عمل نمیکنند؟
🆔https://eitaa.com/moflehoon
گلان وحی را پرپر که دیده زینالعابدین... - حاجمحمود کریمی.mp3
2.21M
🔊 #صوتی | #واحد
📝 گلان وحی را پرپر که دیده زینالعابدین...
👤 حاجمحمود #کریمی
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
چطوری یادم بره اونهمه اشک و آه... - حاجابوذر بیوکافی.mp3
8.4M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 چطوری یادم بره اونهمه اشک و آه...
👤 حاجابوذر #بیوکافی
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
42.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یکی از شبهات مهم که خصوصاً از سوی وهابیت در ایام محرم با ادبیات مختلف بیان میشود، این است که میگویند شیعیان، امام حسین (علیه السلام) را فرا خواندند و خود آنها امام خویش را به شهادت رساندند.
این سخن دروغ محض است و هیچ مستند تاریخی ندارد.
بلکه کسانی که در کربلا حضور داشته و در برابر امام حسین (علیه السلام) صف کشیدند و حضرت را به شهادت رساندند، یا از شام آمده بودند و یا از اطراف کوفه و یا از کوفیانی بودند که به امامت و ولایت حضرت اعتقادی نداشند و در یک جمله عثمانی های ناصبی بودند.
🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 #عکس ؛ #پروفایل ؛ #استوری
📝 به یاد کربوبلا گریه میکنی...
▪️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
ای وای قلب سجاد بیقرار... - حاجمحمود کریمی.mp3
12.39M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 ای وای قلب سجاد بیقرار...
👤 حاجمحمود #کریمی
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و تنها دردهایم را به حسین جان میگویم...
👤 #کلیپ زیبای «رفیقم حسین» تقدیم نگاهتان
◾ #امام_حسین
🆔https://eitaa.com/moflehoon
چهل ساله که رو لبم لبخند نمیاد... - حاجسیدمهدی میرداماد.mp3
15.98M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 چهل ساله که رو لبم لبخند نمیاد...
👤 حاجسیدمهدی #میرداماد
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon
یاحبیبالباکین... - کربلاییمحمدحسین پویانفر.mp3
25.24M
🔊 #صوتی | #زمینه
📝 یاحبیبالباکین...
👤 کربلاییمحمدحسین #پویانفر
◼️ ویژهٔ شهادت #امام_سجاد
🆔https://eitaa.com/moflehoon