زینب زینب... - کربلاییحسین طاهری.mp3
زمان:
حجم:
9.31M
🔊 #صوتی | #شور
📝 زینب زینب...
👤 کربلایی #حسین_طاهری
◾️ #امام_حسین
📌 شب #شام_غریبان ؛ ۱۴۰۱
🆔https://eitaa.com/moflehoon
8.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عالم به فدای دل محزون رقیه...
👤 #کلیپ زیبای «مسافر من» با نوای حاجمحمود #کریمی تقدیم نگاهتان
◾ #حضرت_رقیه
🆔https://eitaa.com/moflehoon
26.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️پذیرش خلافت یزید توسط اهل سنت
نظریة اطاعت از حاکم جائر فاسق و ظالم ، تاثیر زیادی بر تحولات سیاسی ـ اجتماعی جوامع دارد؛ چرا که قبول یا رد این نظریه می تواند نتایج و پیامدهای متفاوتی بر فرآیند تحولات هر جامعه داشته باشد.
در فقه سیاسی اهل سنت، اطاعت از حاکم جائر، امری ضروری شمرده شده است.
و نتیجهی این مسئله لزوم اطاعت بی چون و چرای اهل سنت از هر حاکمی ولو یزید جنایتکار و محکوم بودن قیام سرور جوانان اهل بهشت یعنی امام حسین علیه السلام می باشد.
👤استاد #شریفی
🆔https://eitaa.com/moflehoon
10.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از ديدگاه پيروان مكتب اهل بيت عليهم اسلام، امامت و خلافت، امري است الهي و شرعي كه انتخاب آن تنها در حيطه اختيارات خداوند است و بس؛ اما ديگر مذاهب اسلامي اعتقاد دارند كه امامت و خلافت امري عرفي و دنيوي است و انتخاب خليفه را با روش هاي مختلفي؛ از جمله انتخاب مردم، انتخاب اهل حل و عقد، وصيت خليفه قبلي، كودتا عليه خليفه قبل با زور و شمشير و... ممكن مي دانند.
اما جالب است كه آنان با وجود چنين باوري، در عين حال فتوا داده اند كه خروج عليه حاكم ـ به هر صورتي كه به قدرت رسيده باشد ـ حرام است؛ حتي اگر آن حاكم فاسق، ظالم و بي دين و كافر باشد. حتي اگر به شما دستوري بدهند كه بر خلاف حكم قرآن، سنت و خليفه قبلي باشد.
👤استاد #یزدانی
🆔https://eitaa.com/moflehoon
35.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عاشورای حسینی، پیامها و آموزه های فراوانی دارد. از این رو، در همه روزهای سال به ویژه در ایام محرم باید به درس آموزی از مکتب زنده و پویای امام حسین علیه السلام پرداخت، زیرا این نهضت بزرگ و سازنده از چنان ژرفایی برخوردار است که می تواند برای تمام انسانها و در همه زمانها به عنوان الگویی ماندگار راهگشا باشد.
👤استاد #جباری
🆔https://eitaa.com/moflehoon
پدر تا شام رفتن با تو حیران کردنش با من... - حاجمهدی رسولی.mp3
زمان:
حجم:
3.34M
🔊 #صوتی | #واحد
📝 پدر تا شام رفتن با تو حیران کردنش با من...
👤 حاجمهدی #رسولی
◾️ #امام_حسین
🆔https://eitaa.com/moflehoon
3.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حسینِ فاطمه باشد، رفیق لازم نیست...
👤 #کلیپ زیبای «حسین آقام» با نوای کربلایی سیدرضا #نریمانی تقدیم نگاهتان
◾ #امام_حسین
🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم
📋 نهی از اسراف؛ خداوند در این آیه پس از دستور مهمی در خصوص آداب حضور در مسجد، اشاره به مواهب ديگر يعنى خوردنيها و آشاميدنيهاى پاك و پاكيزه مى كند و مى گويد از آنها بخوريد و بنوشيد. اما چون طبع زياده طلب انسان ، ممكن است از اين دو دستور سوء استفاده كند و به جاى استفاده عاقلانه و اعتدال آميز از پوشش و تغذيه صحيح ، راه تجمل پرستى و اسراف و تبذير را پيش گيرد، بلافاصله اضافه مى كند ولى اسراف نكنيد كه خدا مسرفان را دوست نمى دارد. كلمه اسراف كلمه بسيار جامعى است كه هر گونه زياده روى در كميت و كيفيت و بيهوده گرائى و اتلاف و مانند آن را شامل مى شود، و اين روش قرآن است كه به هنگام تشويق به استفاده كردن از مواهب آفرينش ، فورا جلو سوء استفاده را گرفته و به اعتدال توصيه مى كند.
🔷 آیه روز:
يَا بَنِي آدَمَ خُذُواْ زِينَتَكُمْ عِندَ كُلِّ مَسْجِدٍ و كُلُواْ وَ اشْرَبُواْ وَ لاَ تُسْرِفُواْ إِنَّهُ لاَ يُحِبُّ الْمُسْرِفِينَ (اعراف / آیه 31)
🔶 ترجمه:
اى فرزندان آدم! زینت خود را به هنگام رفتن به مسجد، با خود بردارید! و (از نعمتهاى الهى) بخورید و بیاشامید، ولى اسراف نكنید كه خداوند مسرفان را دوست نمى دارد!
📅 چهارشنبه 26 مرداد 1401
#اجتماعی ، #اخلاق ، #خوردن ، #اسراف ، #مسجد ، #آراستگی
🌼هر روز یک آیه🌼
🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
زمان:
حجم:
8.21M
📝 ما صبوری زینب نداریم آقاجان
کاسه دلمان لبریز بی تو بودن است... 💔
صوت قرائت #دعای_عهد
قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور
سرعت مناسب برای قرائت روزانه
🆔https://eitaa.com/moflehoon
«نصرت» و «ولايت» سوره مبارکه شوری جلسه 8 تاریخ: 1394 02 29 - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
زمان:
حجم:
3.23M
💠 روز نوزدهم ماه #محرم_الحرام 1444
🔹 «نصرت» و «ولايت»
#آيت_الله_العظمی_جوادی_آملی
🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 «نصرت» و «ولایت»
🔹 فرق بین #ولایت و #نصرت هم در بحث های قبل گذشت؛ یك وقت است تمام کارهای انسان را دیگری انجام می دهد مثل بیماری كه روی بستر استراحت و روی تخت است و هیچ كاری از او ساخته نیست و دیگران ولی او هستند، كودك و بیمار از كارافتاده این چنین اند؛ امّا یك وقت بیماری است كه بخشی از كارها را خودش انجام می دهد، آن كمبودش را دیگران انجام می دهند؛ «ولایت» مربوط به بخش اول است و «نصرت» مربوط به بخش دوم.
این كودك وقتی نوجوان شد بخشی از كارها را خودش انجام می دهد ولی در #ترمیم_كمبودها، اولیای او، او را كمك می كنند که می شوند انصار او، این #نصرت است؛ امّا وقتی کودک است تحت #ولایت است نه اینکه بخشی از کارها را خود این كودك شیری انجام بدهد و بقیه را مادر كمك كند، اینطور نیست.
🔹 انسان گاهی طوری است كه تمام كارهایش تحت #ولایت_الله است؛ این کسی كه می گوید: ﴿إِنَّ صَلاتی وَ نُسُكی وَ مَحْیای وَ مَماتی لِلَّهِ رَبِّ الْعالَمینَ﴾، این شخص تحت ولایت «الله» است، این كلاً احساس می كند، درك می كند و مشاهده می كند كه دیگری دارد او را اداره می كند، این خودش را تحت ولایت «الله» می بیند؛ امّا كسانی كه به این مقام بار نیافتند، می گویند این مقدار را ما با كمك الهی انجام دادیم که ﴿إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْكُمْ﴾.
🔹 قرآن كریم هم دو نحو با انسان ها سخن می گوید. این دو تعبیر سوره مباركه «انفال» یكسان نیست: یكی اینكه فرمود: ﴿وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمی﴾ که در عین حال كه «رَمْی» را به ذات اقدس الهی نسبت می دهد، به پیغمبر (صلّی الله علیه و آله و سلّم) هم منسوب می داند؛ در كنارش وقتی با رزمنده ها سخن می گوید، به نحو سالبه، یك جانبه _ نه تلفیق نفی و اثبات؛ نظیر ﴿وَ ما رَمَیتَ إِذْ رَمَیتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمی﴾ نیست كه تلفیق نفی و اثبات باشد، این #نفی_صریح است _ می فرماید: ﴿فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ﴾. این رزمنده ها تلاش و كوشش كردند و عدّه ای را به هلاكت رساندند اما فرمود شما هیچ كاری نكردید! این می شود ولایت.
آنجا كه خدای سبحان بخواهد ولایت خودش را نشان بدهد، می گوید كار، كار من است و آنجا كه بخواهد نصرت خودش را نشان بدهد، می گوید اینكه تو كردی به كمك ما بود؛ حالا تا شنونده چه كسی باشد، دریافت كننده چه كسی باشد و چه شخصی #مقام_فعل ذات اقدس الهی را درك بكند، این دیگر متفاوت است.
🔹 فرمود اگر كسی بیراهه رفت، كژراهه رفت و همه راه هایی را كه ما نشان دادیم پس زد، این شخص نه ولی دارد نه نصیر، همه كارها به عهده خودش است! اگر همه كارها به عهده خودش است و او هم عبد «مسكین»، «مستكین» و «مستجیر» است، خب در کارش می ماند! فرمود اینها ﴿ما لَهُمْ مِنْ وَلِی وَ لا نَصیرٍ﴾.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه شوری جلسه 8
تاریخ: 1394/02/29
🆔https://eitaa.com/moflehoon