eitaa logo
مفلحون
764 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
porseman qorani 14011213.mp3
7.87M
💠 دانلود فایل کامل برنامه 🗓 13 اسفند ۱۴۰۱ 🎙 حجت الاسلام حميد 🆔 @moflehoon
porsmane tarikhi 14011212.mp3
7.37M
💠 دانلود فایل کامل برنامه 🗓 12 اسفند ۱۴۰۱ 🎙 مرحوم حجت الاسلام مهدي 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 لذت عارف از طبیعت 🔹 وقتی انسان به آب نگاه می کند یا به گیاه نگاه می کند یا به درخت نگاه می کند، این لذتش بیشتر از لذت عادی است؛ ولی نگاه ها فرق می کند. آن کسی که رهگذر عادی است، یک نحوه لذّت می برد؛ امّا اگر کسی مهندس کشاورزی باشد یا زمین شناس باشد، از کیفیت جوشش آب یا پرورش گیاه آشنایی کامل داشته باشد که ده ها علل و عوامل طبیعی هماهنگند تا یک چشمه ای بجوشد و یک گیاهی سبز بشود، لذت بهتری می برد. 🔹 امّا وقتی یک عارف نگاه می کند به این آب و به آن سبزه، او لذتش بیش از همه اینهاست. او را در آفریده اش مشاهده می کند، لذا می شود (آیه)؛ آیه یعنی ( علامت )، ( نشانه ). یک رهگذر عادی سبزه می بیند یا آب می بیند، آیت و علامت نمی بیند؛ امّا یک عارف می بیند، می بیند، نشان دوست می بیند، علامت آفریدگار می بیند؛ و این علامت پیام دارد، را به بیننده می رساند. 📚 مستند حدیث سرو ـ دماوند ـ تابستان ۱۳۸۶. 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لقمه حلال، نقطه شروع سلوک صحیح برشی از مواعظ استاد در شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه هفتم دقیقه بیست‌وچهارم 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 می‌گفت: اگه با این گوشمون انقدر گناه نکرده بودیم که الان باید صدای "هل من ناصر ینصرنی" امام زمانمون رو می‌شنیدیم 🥲💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 حسد از مهمترین موانع اطاعت از پیشوایان؛ در چندین آیه قرآن اشاره شده است که وقتی پیامبران به سوی قومی فرستاده می شدند و می گفتند که خدا مرا فرستاده است، بزرگان آن قوم با وجود دیدن معجزات نمی پذیرفتند و می گفتند چه طور از میان همه ما با این ثروت و قدرت و منزلتی که داریم، تو انتخاب شدی! در زمان امامان هم چنین مقایسه هایی شکل می گرفت. این نحوه برخورد که مبتنی بر ندیدن نقاط قوت دیگران و نقاط ضعف خود هست، حتی در اجتماعات کوچک مانند یک شرکت یا اداره، به راحتی می تواند میان بدنه اجتماع و فرد منتخب برای مدیریت امور ناهمسویی و اختلاف و حتی تقابل ایجاد کند که در نهایت منجر به زمین خوردن کل آن اجتماع می شود. در واقع عواملی که منجر به این تحلیل غلط در برخورد با پیامبران الهی بود، عبارت است از حسد، دوست داشتن دنیا و مظاهر آن مانند جاه و مقام و تشخیص اشتباه ملاک ها و ارزش ها برای این مسئولیت. 🔷 آیه روز: أَأُنْزِلَ عَلَيْهِ الذِّكْرُ مِنْ بَيْنِنَا بَلْ هُمْ فِي شَكٍّ مِنْ ذِكْرِي بَلْ لَمَّا يَذُوقُوا عَذَابِ (ص / آیه 8) 🔶ترجمه: آيا از ميان همه ما، قرآن تنها بر او (محمد) نازل شده ؟، آنها در حقيقت در اصل وحي من ترديد دارند بلكه آنها هنوز عذاب الهي را نچشيده‏ اند (كه اينچنين گستاخانه سخن مي ‏گويند) 📅 دوشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
💠 درختکاری 🔸 فرمود ای انسان، تا نفس می‌ کشی کار کن! یک بیان نورانی از پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رسیده است که «إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یدِ أحَدِكُم فَسیلَةٌ فإنِ استَطاعَ أنْ لایقومَ حَتّى یغرِسَها فَلیغرِسْها»؛ فرمود اگر نهالی در دست شماست، آماده غرس هستید و قیامت هم در آستانه واقع شدن است یعنی بسیاری از علائم قُرب قیامت منجز و محقق شد که شما در آستانه مرگ هستید، نگویید من که دارم می‌ میرم چه فایده برای ، بکار و بمیر! 🔸 «إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یدِ أحَدِكُم فَسیلَةٌ»؛ نهالی در دست شما باشد «إن قامَتِ السَّاعَةُ و فِی یدِ أحَدِكُم فَسیلَةٌ فإنِ استَطاعَ أنْ لایقومَ حَتّى یغرِسَها فَلیغرِسْها» یعنی قبل از اینکه بمیرد، همین مقدار فرصت دارد که این نهال را بکارد و بمیرد، فرمود همین کار را بکند یعنی نهال را بکارد و بعداً بمیرد! آن وقت این نهال بعد از مرگ نهال‌کار، راه خودش را ادامه می ‌دهد و میوه های خودش را هم نثار می ‌کند. 📚 سوره مبارکه بلد جلسه 2 تاریخ: 1398/12/14 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 605 🔸 اقسام دشمن 1. دشمن شخص مقصود از آن، كسانی هستند كه تنها با شخص خصومت می‌كنند و در روایات درباره برخورد با آنان توصیه‌هایی شده است كه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود: عدالت و انصاف: زیبنده است كه رفتار مسلمان با دشمنش عادلانه باشد و از بی‌عدالتی بپرهیزد. قرآن در این باره می‌ فرماید: ... و مبادا دشمنی شما با قومی وادارتان كند كه به عدالت رفتار نكنید؛ به عدالت رفتار كنید كه آن به تقوا نزدیك‌تر است.[1] [1]. ﴿...و لا یجرِمَنَّكُم شَنَـئانُ قَومٍ عَلىٰ اَلاّ تَعدِلوا اعدِلوا هُوَ اَقرَبُ لِلتَّقوىٰ...﴾ (سورهٴ مائده، آیهٴ 8). 📚 مفاتیح الحیات ص 329. مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
05 - ZIYARAT e IMAM HASAN.mp3
3.6M
🤲 🎧 زیارت امام حسن و امام حسین (علیهم‌السلام) در روز دوشنبه ⏯️ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا ابْنَ رَسُولِ رَبِّ الْعَالَمِينَ... 🆔 @moflehoon
porseman khanevadeh 14011214.mp3
7.43M
💠 دانلود فایل کامل برنامه 🗓 14 اسفند ۱۴۰۱ 🎙 حجت الاسلام دکتر سيدابوالفضل 🆔 @moflehoon
02.mp3
5.68M
فقیر در حكومت مهدوی استاد یوسفیان در این سوال پرسمان مهدوی به موضوع این كه آیا در حكومت مهدوی فقیر یافت می شود می پردازند و درباره بی نیازی در مردم و عدالت مهدوی پاسخ می دهند. 🆔 @moflehoon
04.mp3
12.59M
ابراز احترام و محبت به نوجوان استاد همتی در این سوال پرسمان كودك و نوجوان به موضوع ابراز احترام و محبت به نوجوان می پردازند و درباره حساسیت های دوره نوجوانی توضیح می دهند. 🆔 @moflehoon
💠 احیای زمینه 🔸 اگر ما در جریان موسی دیده ‌ایم كه پیروی از او باعث تسلط بر دریاست و انحراف از دستور او مایه سرگردانی در بیابان صاف است، پس معلوم می ‌شود ﴿وَ لِلّهِ جُنُودُ السَّمَاواتِ وَ اْلأَرْضِ﴾ هم آن سپاه خداست، هم این سپاه خداست! این خدا اگر بخواهد توان آن را دارد كه دل ها را پر از پر از و در برابر استقلال و آزادی كند؛ این‌ چنین دل ها، هم آن اندیشه ‌های ناب را می ‌پذیرند، هم آن انگیزه ‌های صائب و صالح و را می‌ پذیرند و با تربیت شاگردانی چون می‌ توانند جهان را پر از عدل و داد كنند. وقتی وجود مبارك امیرالمومنین مفاخر اهل بیت را شرح می دهد، می‌ گوید پیغمبر از ماست، حسن از ماست، حسین از ماست و مانند آن، بعد جریان مهدی را ذكر می ‌كند كه مهدی این امت از ماست همه به وجود مبارك آن حضرت افتخار می‌ كنند تا جامعه بشریت به ثمر برسد. 🔸 تا كنون درخت انسانیت میوه نداد ﴿وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِی اْلأَرْضِ یضِلُّوكَ﴾ روزی بالاخره جامعه بشری باید به برسد و میوه بدهد. آن روزی كه جامعه بشری به ثمر می ‌رسد و میوه ‌اش بار می ‌یابد، هم دارد كه میوه علمی اوست، هم دارد كه میوه عملی اوست، روز ظهور است؛ لذا ذات اقدس الهی فرمود همان طور كه ما را زنده می ‌كنیم، را هم زنده می ‌كنیم و اگر آن وحی الهی پیدا كرد بر هر فكر و اراده ‌ای مصمم باشد مسلط است. هیچ كسی در برابر ظهور سلطنت وحی قدرت مقاومت ندارد. انبیای بزرگ وقتی وحی الهی دریافت كردند دستور رسیده است تسلیم محض ‌اند. 🔸 مستحضرید در سوره «حشر» فرمود این قرآن را كوه نمی ‌تواند تحمل كند ﴿لَوْ أَنْزَلْنا هذَا الْقُرْآنَ عَلی جَبَلٍ لَرَأَیتَهُ خاشِعًا مُتَصَدِّعًا مِنْ خَشْیةِ اللّهِ وَتِلْكَ اْلأَمْثالُ نَضْرِبُها لِلنّاسِ﴾ اما همین قرآن را تحمل می‌ كند. انسان كامل در برابر كوه یا آسمان یا زمین و مانند آن ستبرتر است، ولی در برابر ظهور اراده حق است. وقتی به ابراهیم خلیل دستور می ‌رسد كه حرف اینها را گوش نكن ﴿حَرِّقُوهُ وَانْصُرُوا آلِهَتَكُمْ﴾ تو را مرعوب نكند این می‌ شود خود را به امواج آتش تسلیم می ‌كند و مانند این در جریان انبیا فراوان است؛ وقتی آن وحی با آن سلطنت در اختیار ولیّ عصر قرار می‌ گیرد، دل های مردم به وسیله آن حضرت متحوّل می ‌شود. : 📚 درس اخلاق تاریخ: 1380/08/10 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 احیای زمینه 🔸 تا كنون درخت انسانیت میوه نداد ﴿وَإِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِی اْلأَرْضِ یضِلُّوكَ﴾ روزی بالاخره جامعه بشری باید به برسد و میوه بدهد. آن روزی كه جامعه بشری به ثمر می ‌رسد و میوه ‌اش بار می ‌یابد، هم دارد كه میوه علمی اوست، هم دارد كه میوه عملی اوست، روز ظهور است... . 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 دنیا طلبی مانع ایمان؛ همواره در طول تاریخ یکی از عوامل مهمی که منجر به دین گریزی و ایمان نیاوردن افراد می شد، این بود که فکر می کردند با پذیرش ایمان دستورات الهی، رفاه و لذت های دنیوی شان را از دست می دهند. چون آبادی زندگی دنیا ملاکشان برای سعادت بود، دینداری برایشان توجیه نداشت و نمی پذیرفتند. در پاسخ به این افراد خدا می فرماید : فـرض كـه شـمـا ايمان را نپذيرفتيد و در سايه كفر و شرك زنـدگى مرفه مادى پيدا كرديد، اما فراموش نكنيد ما بسيارى از شهرهائى را كه مست و مـغـرور نعمت و زندگى مرفه بودند نابودشان كرديم. آری، غـرور نـعـمـت آنها را به طغيان دعوت كرد، و طغيان سرچشمه ظلم و بيدادگرى شد، و ظلم ريشه زندگانى آنها را به آتش كشيد. چه بسیار عذاب های ریز و درشتی که در طول تاریخ دامنگیر انسان های مرفه شد و می شود. پس سعادت را در رفاه نباید جست و به خاطرش دین را نباید فروخت. 🔷 آیه روز: وَ كَمْ أَهْلَكْنَا مِنْ قَرْيَةٍ بَطِرَتْ مَعِيشَتَهَا فَتِلْكَ مَسَاكِنُهُمْ لَمْ تُسْكَنْ مِنْ بَعْدِهِمْ إِلَّا قَلِيلًا وَ كُنَّا نَحْنُ الْوَارِثِينَ (قصص / آیه 58) 🔶ترجمه: بسياري از شهرها و آباديهائي كه بر اثر فزوني نعمت مست و مغرور شده بود هلاك كرديم. اين خانه‏ هاي آنهاست (كه ويران شده) و بعد از آنها جز اندكي كسي در آن سكونت نكرد، و ما وارث آنان بوديم. 📅 سه شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 جوانی‌ام در انتظارت پیر شد ای پیرترین جوان تاریخ برگرد... صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 شراب شهود 🔸 شهود ذات خدا، مستحیلِ مستحیل است، برای اینکه او بسیط است، یک؛ نامتناهی است، دو؛ چه چیزی را انسان مشاهده بکند؟! آنهایی که به مقام فنا رسیده ‌اند، فنا که به معنی نابودی نیست؛ فنا از مراحل عالیه کمال است اما نابودی، نقص و عدم است. فنا یعنی خودش را نمی ‌بیند؛ این به اصطلاح این آقایان است نه وحدت وجود. 🔸 اینکه می‌گویند: «رسد آدمی به جایی كه به جز خدا نبیند» یعنی ؛ فقط خدا را می ‌بیند؛ نه خودش را می ‌بیند نه غیر خودش را. بنابراین خودش هست؛ فنا به معنی نابودی نیست، این خودش هست. وقتی خودش باشد، محدود است، وقتی محدود شد این محدود ناچار است وجه الله را ببیند. 🔸 «الله» چون بسیط است جزء ندارد و چون نامتناهی است کُنه ‌پذیر نیست؛ نمی ‌شود گفت هر کس او را به اندازه خود می ‌بیند، بلکه باید گفت هر کس درباره او به اندازه خود می ‌فهمد نه اینکه می ‌بیند. شهود، هر جایی باشد، به وجه اوست، به اسمی از اسماء اوست، به صفات اوست. 📚 درس خارج فقه نکاح جلسه 220 تاریخ: 1396/01/30 🆔 @moflehoon