eitaa logo
مفلحون
721 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 سراب تفرقه 🔸 در نهج ‌البلاغه آمده است كه «مَا فَرَّقَ بَینَكُمْ إِلاَّ خُبْثُ السَّرَائِرِ وَ سُوءُ الضَّمَائِرِ»؛ یعنی ، بداندیشی است بدخواهی است؛ خبث سریره و سوء ضمیر، عامل تفرقه است. كسی كه دنبال تفرقه می ‌گردد به خیال سود است، در حالی كه هیچ كسی از تفرقه سودی نبرده است؛ با اختلاف هیچ كسی به جایی نرسید. 🔸 حضرت امیر (سلام الله علیه) می ‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ لَمْ یعْطِ أَحَداً بِفُرْقَةٍ خَیراً مِمَّنْ مَضَی وَ لاَ مِمَّنْ بَقِی»؛ فرمود از اختلاف فاصله بگیرید زیرا خدای سبحان به وسیله تفرقه هیچ كسی را به خیری نرساند نه در گذشته و نه در آینده. 🔸 در خطبه 147 می ‌فرماید: «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ وَ افْتَرَقُوا عَلَی‏ الْجَمَاعَةِ»؛ این تعبیر لطیفی كه از (رضوان الله علیه) و دیگران آمده است كه مثلاً عده‌ای «اتفقوا علی الاختلاف اتحدوا علی ان لا یتحدوا» این تعبیر ادبی ریشه ‌اش در نهج ‌البلاغه هست فرمود: «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ»؛ اینها اتفاق كردند كه با هم اختلاف داشته باشند، اختلاف داشتن اجماعی اینهاست، اجماع كردند كه با هم نسازند! «فَاجْتَمَعَ الْقَوْمُ عَلَی‏ الْفُرْقَةِ وَ افْتَرَقُوا عَلَی‏ الْجَمَاعَةِ، كَأَنَّهُمْ أَئِمَّةُ الْكِتَابِ وَ لَیسَ الْكِتَابُ إِمَامَهُمْ فَلَمْ یبْقَ عِنْدَهُمْ مِنْهُ إِلاَّ اسْمُهُ وَ لَا یعْرِفُونَ إِلاَّ خَطَّهُ وَ زَبْرَهُ»؛ اینها قرائت قرآن و امثال ذلك را می‌ دانند اما خطوط كلی و راهنمایی‌ های اصیل قرآن را پشت سر گذاشتند. 📚 سوره مبارکه آل عمران جلسه 208 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 609 🔸 اقسام دشمن 1. دشمن شخص گذشت از دشمن: امیرموٴمنان علی (علیه السلام) فرمود: گرامی بدار كسی را كه تو را دوست می ‌دارد و از دشمنت در گذر كه برای تو فضیلت خواهد بود.[1] [1]. أَكْرِمْ مَنْ وَدَّكَ وَ اصْفَحْ عَنْ عَدُوِّكَ یتِمَّ لَكَ الْفَضْلُ (غرر الحكم، ص435). 📚 مفاتیح الحیات ص 330 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۱۸۲ - استاد شجاعی، استاد رنجبر .mp3
زمان: حجم: 10.88M
🔊 سلسله 📝 ۱۸۳ 👤 استاد 🌱 مسیرِ شما برای رسیدن به تکامل و... با مسیر من، با مسیر او کاملاً متفاوت است. شما از راهی به رشد انسانی می‌رسی، که مخصوصِ شخص شماست! ⬅️ بگرد و همان را پیدا کن. 🆔 @moflehoon
1183_Track[09].mp3
زمان: حجم: 948.1K
🤲 🎧 زیارت امام زمان (علیه‌السلام) در روز جمعه ⏯ السَّلامُ عَلَيْكَ يَا حُجَّةَ اللّٰهِ فِى أَرْضِهِ، السَّلامُ عَلَيْكَ يَا عَيْنَ اللّٰهِ فِى خَلْقِهِ ... 🆔 @moflehoon
7.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«نگو استاد ندارم؛ شهدا استادان راه سلوک‌اند!» حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد ~ ۱ دقیقه ۷ مگابایت‌ برگرفته از سلسله‌جلسات شرح «حدیث عنوان بصری» ‎ـــــــــــــــــــــــــ ‎«توحید تشیّع» ● ‎ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 ادعای الوهیت فرشتگان؟؛ این آیه به همراه آیات قبلی درباره فرشتگان الهی است. خدا در این آیات پس از بیان ویژگی های گوناگون فرشتگان می فرماید، احیانا چنانچه هر کدام از فرشتگان ادعای معبود بودن بکنند، او را قطعا با جهنم کیفر می دهیم، چرا که او ظالم است. حقیقت این است که ریشه های بت پرستی در بسیاری از ملل، به شیاطینی بر می گشت که برای اقوام تمثل پیدا می کردند و خود را فرشته و دختران خدا جا می زدند و در قبال خدماتی از مردم می خواستند که آنها را بپرستند! پس لازم است خداوند این مسئله را از بیخ و بن رد کند. فرشته دعوی معبودی نمی کند. اگر به فرض محال هم چنین کند، دیگر فرشته نیست. بلکه ظالم است و چنین کسی نه تنها ارج و قربی پیش خدا ندارد، بلکه عذاب هم خواهد شد. این خودش نکته مهمی بود که گروه های بت پرست تکلیف خودشان را با این مسئله بدانند. 🔷 آیه روز: وَ مَنْ يَقُلْ مِنْهُمْ إِنِّي إِلَهٌ مِنْ دُونِهِ فَذَلِكَ نَجْزِيهِ جَهَنَّمَ كَذَلِكَ نَجْزِي الظَّالِمِينَ (انبیاء / آیه 29) 🔶ترجمه: و هر كس از آنها {فرشتگان} بگويد من معبود ديگري جز خدا هستم كيفر او را جهنم مي‏دهيم، و اينگونه ستمگران را كيفر خواهيم داد. 📅 شنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
زمان: حجم: 8.21M
📝 السلام علیک یا حجة‌الله فی ارضه 💚 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 حصن توکل 🔸 این است كه انسان خواسته ‌ای دارد و بررسی می ‌كند می ‌بیند كه علمِ محیطِ به جمیع علل و عوامل در اختیار او نیست، قدرتِ محیطِ به جمیع اسباب و شرایط در اختیار او نیست، ناچار است وكیل بگیرد. خواسته ‌ای دارد و می‌خواهد به خواسته برسد؛ اما است است، كسی را وكیل می ‌گیرد كه علمش نامتناهی است و قدرتش هم نامتناهی. 🔸 ما از نظر شرایط عادی، ! این مقداری هم كه می‌ دانیم و می ‌توانیم و اینها را هم انجام دادیم، فعلاً از نظر علم، مورد آگاهی ماست و از نظر قدرت مورد توانایی ماست؛ اما آیا این علم ما به نسیان تبدیل می ‌شود یا نه، این قدرت ما به عجز تبدیل می‌ شود یا نه، این را نمی دانیم. ما هر لحظه در معرضِ خطر هستیم! چه كسی است كه می ‌تواند جلوی نسیانش را بگیرد؟! چه كسی است كه می ‌تواند جلوی عجزش را بگیرد؟! عجز و نسیان در راه ‌اند! بنابراین . 📚 سوره مبارکه یوسف جلسه 54 🆔 @moflehoon