eitaa logo
مفلحون
750 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 شعاع ولایت 🔸 وقتی آیات سوره مباركه «احزاب» نازل شده است كه ﴿النَّبِی أَوْلى بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ وَ أُولُوا اْلأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْضٍ﴾، مردم از رسول گرامی تفسیر این كریمه را سؤال كردند، فرمود من دو سمت دارم: یك سمت دارم كه احكام الهی را نقل می ‌كنم، سمت دیگر من و امامت و رهبری من است، من فرمانی كه می‌ دهم شما باید بشنوید و اطاعت كنید. وقتی گفته شد ﴿أَوْلى بِالْمُؤْمِن﴾، یعنی قلمرو ولایت كلیه مؤمنین ‌اند «بأنفسهم و اموالهم و حقوقهم» و این اولیٰ هم افعل تعیینی است نه افعل تفضیلی؛ یعنی وقتی رسول گرامی درباره امت اسلامی تصمیم گرفت، متعیناً تصمیم پیغمبر مقدم است، برای مردم روشن شد كه ﴿النَّبِی أَوْلى بِالْمُؤْمِنینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ﴾ معنایش رهبری است، یك؛ اولویت تعیینی است، دو؛ شعاعش هم مطلق است، سه؛ مردم در كارهای شخصی خود بر خود سلطه دارند و اما وقتی در تحت رهبری رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) قرار گرفتند، حرف اول و آخر را رسول گرامی می ‌زند. 🔸 وجود مبارك رسول گرامی بعد از اینكه جریان حج و جریان عرفات و مشعر و منا را پشت ‌سر گذاشت، در یك مقطع كه تقریباً به منزله چهار سوق جهان آن روز بود كه مردم از آن مقطع جدا می ‌شدند، مأمور شده است در چنان مقطعی دستور بدهد، آنهایی كه جلو رفتند برگردند، آنهایی كه پشت ‌سر هستند تسریع كنند و زیر یكی دو درخت را دستور دادند رفت و روب كنند، سنگ‌ هایی را حاضر كنند به صورت منبر درآورند، فرمود در تمام این مدّت در جنگ و صلح، در تعلیم و تذكیه، در مكه و مدینه، قبل از هجرت و بعد از هجرت آیا من مبلّغ خوب، معلم خوب، مربی خوب، مزكّی خوب، مهذّب خوب بودم یا نبودم؟ همه گفتند آری. فرمود آیا طبق آیه سوره «أحزاب» من اولیٰ هستم یا نه؟ عرض كردند آری، فرمود: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِی مَوْلَاه‏»؛ هر كس من ولی اویم، این . دست حضرت را گرفت و بالا برد كه همگان حضرت را دیدند، فرمود: اگر من اولایم، بعد از من این علی اولاست. دیگر سخن از مولا نیست تا كسی بگوید مولا به معنای ناصر یا دوست و مانند آن است، فرمود اگر من اولایم هر كه ولایت مرا قبول دارد را هم باید قبول داشته باشد، همگان گفتند «بَخ بَخ» به علی عرض كردند «یا ابْنَ أَبِی طَالِبٍ أَصْبَحْتَ مَوْلَای وَ مَوْلَی كُلِّ مُؤْمِنٍ وَ مُؤْمِنَة». آپارات: https://www.aparat.com/v/Hsym3 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1386/11/20 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ ؛ 📝 پیروی از گذشتگان؛ درست یا غلط؟! ▫️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مظهر ولایت الهی 🔻 مظاهر ولایت، مراتب مختلف دارند و مظهر اَتّم و اكمل این اسم شریف، صاحب «ولایت كلّیه» یعنی امیرالمؤمنین (علیه السلام) است. آن حضرت (علیه السلام) در تكوین و تشریع، اَتمّ خدای سبحان است. از این‌رو، در كاینات تصرف می‌ كند و قوای زمینی و آسمانی را زیر تسخیر و سلطة‌ خویش دارد. 📚علی مظهر اسمای حسنای الهی، ص62 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ویژه ؛ 📝 یه کاری کنید برای غدیر همه بفهمند امام علی به امامت رسیده 😊 🪧 روزشمار ؛ شش روز تا جشن بزرگ ولایت ❤️ 📽 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا را شکر مولایم علی شد... ❤️🤲 👤 زیبای «فاتح‌ خیبر‌ حیدر» با صدای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 376 🔸 قطع پیوند با والدین ... رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) نیز فرمود: از ستم بر والدین بپرهیزید، زیرا بوی بهشت از راهی هزار ساله به مشام می‌رسد؛ ولی عاق والدین... آن را نمی‌یابد.[1] امام صادق (علیه السلام) فرمود: پایین‌ترین مرتبه عاق والدین شدن، افّ گفتن است. اگر خدا چیزی كمتر از افّ گفتن نشان می‌داشت، از آن نهی می‌كرد[2]؛ همچنین فرمود: هركس به والدین خود در حالی كه به او ستم كرده‌اند خشمگینانه بنگرد خدا نمازش را نمی‌پذیرد.[3] شدیدترین مرحله در عاق والدین شدن، كشتن آنان است. پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: بالاتر از هر عقوقی (ستم بر والدین) ستمی هست تا اینكه كسی یكی از والدین خود را بكشد و هرگاه چنین كرد عقوقی بدتر از آن نیست.[4] مراد از عقوق والدین همان ستم و آزردن آن دو است كه موجب گسستن پیوند خویشاوندی با آنان است.[5] [1] . (الكافى، ج2، ص349). [2] . (الكافى، ج2، ص349). [3] . (الكافى، ج2، ص349). [4] . (الكافى، ج2، ص348). [5] . (مجمع البحرین، ج5، ص215«ع ق ق»). 📚 مفاتیح الحیات ص 250 و 251 🆔https://eitaa.com/moflehoon
37.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️کتمان کنندگان ماجرای غدیر 📹 حجت الاسلام روستایی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
31.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️ تبریک خلفاء به امیرالمومنین (علیه السلام) در غدیر 📹 حجت الاسلام یزدانی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
47.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️سرپیچی صحابه از دستورات پیامبر (صلی الله علیه و آله) 📹 حجت الاسلام ابوالقاسمی . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️مسجد غدیر 📹 حجت الاسلام جباری 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم ✳️اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام از قرآن کریم 📹 آیت الله حسینی قزوینی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی با حق و حق با علی است...🌹 👤 زیبای «از نسل غدیرم» با صدای مرحوم حاج‌حسن ، حاج علی و حاج‌جواد تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
✍️ مرز زمینی به روی زائران انفرادی عتبات دوباره بسته شد 🔸 در حالی که برخی از مسئولان از ادامه برقراری سفرهای انفرادی به عتبات از مرزهای زمینی خبر داده بودند، مرز مهران و شلمچه از امروز روی زائران خارج از چارچوب سازمان حج و زیارت بسته شد. 📌 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 شریک القرآن 🔸 معنای اینكه ما در زیارت ها عرض می ‌كنیم «السَّلَامُ‏ عَلَیكَ‏ یا شَرِیكَ‏ الْقُرْآن» این را از چند راه می ‌شود استفاده كرد، یكی از آنها حدیث معروف و یكی هم از حدیث است. از حدیث معروف ثقلین می ‌شود استفاده كرد كه فرمود این دو وزنه وزین «إِنِّی تَارِكٌ فِیكُمُ الثَّقَلَینِ‏ كِتَابَ‏ اللَّهِ‏ وَ عِتْرَتِی‏» اینها «لَنْ یفْتَرِقَا حَتَّى یرِدَا عَلَی الْحَوْض» اگر یك حقیقتی در قرآن باشد، باطنی از باطن های قرآن، عمقی از اعماق قرآن، معرفتی از معارف قرآن، در قرآن كریم باشد و این عترت طاهرین ـ معاذ الله ـ به آن نرسیده باشند می ‌شود افتراق، پس هیچ مطلبی در ظاهر قرآن، در باطن قرآن، در تفسیر قرآن، در تأویل قرآن، در اوج قرآن در حضیض قرآن نیست مگر اینكه اینها می ‌دانند، اگر چیزی در قرآن باشد و ـ معاذ الله ـ اینها ندانند این افتراق می ‌شود. 🔸 وجود مبارك پیامبر به علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیهما آلاف التحیة و الثناء) فرمود: «یا عَلِی إِنَّمَا أَنْتَ مِنِّی بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ‏ مِنْ مُوسَى» این یك مقدمه، بعد هم فرمود: «إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِی بَعْدِی»، پس وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) نسبت به وجود مبارك رسول گرامی (علیه آلاف التحیة و الثناء) همان منزلت هارون را نسبت به موسی دارد، این مقدمه اولی؛ مقدمه ثانیه در سوره مباركه «طه»، وجود مبارك موسای كلیم به ذات اقدس الهی عرض كرد كه هارون را شریك امر من قرار بده ﴿وَ أَشْرِكْهُ فی أَمْری﴾ و ذات اقدس الهی می ‌فرماید: ﴿قَدْ أُوتیتَ سُؤْلَكَ یا مُوسی﴾ این هم مطلب سوم، پس وجود مبارك هارون شریك موسی است نه شریك در مال و زمین و خانه و واحد مسكونی و تجاری، شریك «فی الولایة» است، شریك «فی النبوة» است و اگر نبود استثنای «إِلَّا أَنَّهُ لَا نَبِی بَعْدِی» می ‌شد شریك مطلق، چون عموم منزلت همین را اقتضا می ‌كند، مقتضای عموم تنزیل آن است كه علی ‌بن ‌ابی ‌طالب است، اگر «شریك القرآن» شد ﴿لا یمَسُّهُ إِلاَّ الْمُطَهَّرُونَ﴾ است، اگر «شریكة القرآن» شد علم غیب در آن هست، اگر «شریك القرآن» شد عصمت در آن هست. آپارات: https://www.aparat.com/v/d5NW7 📚 سخنرانی عمومی تاریخ: 1385/10/17 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدا را سپاس که در مملکتی متولد شدم که نام علی از گلدسته‌های آن طنین‌انداز می‌شود ❤️ 👤 زیبای «منی که از تولدم» با صدای حاج‌محمود تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon