eitaa logo
مفلحون
754 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ عقل را قرآن کریم و همچنین روایات معصومین علیهم السلام، به چیزی تفسیر کرده اند که انسان به وسیله آن حق را فهمیده و عمل کند، پس در ، مجموعه درک و کار را «عقل» می گویند. آن که درست درک نمی کند عاقل نیست، و کسی که درک می کند و عالم است ولی به علمش عمل نمی کند او هم عاقل نیست. مجموعه این دو فضیلت که در آیات به صورت عقل تبیین شده در حدیث به صورت: «العقل ما عبد به الرحمن واکتسب به الجنان» بازگو شده است، یعنی کسی که نداند، نمی تواند بهشت کسب کند و کسی هم که بداند ولی عمل نکند نمی تواند بهشت را فراهم نماید. ▫️ حقیقت «العمل ما عبد به الرحمن» است یعنی اگر انسان با برهان نظری به مقام جزم رسید و در اثر قدرت عقل عملی به مقام عزم نائل شد، آن عزم به اضافه این جزم می شود عقل در اصطلاح قرآن، که به «یعبد به الرحمن ویکتسب به الجنان» تعبیر شده است. خداوند می فرماید: « أتأمرون الناس بالبرّ وتنسون أنفسکم وأنتم تتلون الکتاب أفلا تعقلون » این بیان، نشانه آن است که واعظِ غیر متّعظ عاقل نیست گرچه عالم است. ▫️ آنها که مردم را به نیکی دعوت کرده، تدریس، تألیف، سخنرانی، ارشاد و موعظه دارند ولی به فکر اصلاح خود نیستند، عالمند ولی عاقل نیستند، زیرا نه خود صالح می شوند نه در اصلاح دیگران کامیاب خواهند بود، چون اصلاح دیگران، صرف امر به معروف لفظی نیست، بلکه در این حدیث آمده است که: «کونوا دعاةً الی أنفسکم بغیر ألسنتکم» باید باشید و مردم را به روش خود دعوت کنید یعنی . به عبارت دیگر، شما که به عنوان عالمی وارسته در جامعه به سر می برید، اسوه پرهیزکاران هستید با سیرت و سنتتان، مردم را به اقتدای به راه خداوند خود دعوت کنید، بنابراین قرآن کریم واعظ غیر متّعظ را عاقل نمی داند. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص258 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 531 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی دعا برای مؤمن: ... امام باقر (ع) فرمود: سریع ‌ترین دعایی كه به اجابت می ‌رسد، دعای برادر برای برادرش در غیاب او است و چون به دعا بپردازد، فرشته‌ ای كه بر او گمارده شده می‌ گوید: آمین، برای تو نیز دو برابر این خواسته باد.[1] امام صادق (ع) فرمود: دعای انسان برای برادرش در غیاب او، موجب ریزش روزی و مانع از امر ناخوشایند است.[2] بر پایه سفارش معصومان (ع) سزاوار است دوستان خود را در غیاب آن‌ها دعا كنیم و سزاوار است دعای امام سجاد (ع) برای دوستان را بخوانیم.[3] [1] . (عدة الداعی، ص183). [2] . دُعَاءُ الرَّجُلِ لأَخِیهِ بِظَهْرِ الْغَیبِ یدِرُّ الرِّزْقَ وَ یدْفَعُ الْمَكْرُوه (عدة الداعی، ص183). [3] . متن این دعا با عنوانِ «دعا برای همسایگان» آمده كه دعای 26 صحیفه سجادیه است. 📚 مفاتیح الحیات ص 320 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 محور وحدت ▫️ از آن جهت که کاروان بشری محتاج رهبری است که در اَمام قافله انسانی قرار گیرد، و با خود، سالکان کوی حق را هدایت کند و چنین پیشوای معصومی غیر از اهل بیت عصمت و طهارت نبوده و نیست. ▫️ لذا حضرت فاطمه (سلام الله علیها) فرمود: «فجَعَلَ اللهُ... طاعَتَنا نظاماً للملّة و إمامتنا أَماناً من الفُرقة» یعنی خداوند پیروی از ما اهل بیت را وسیله برقراری جامعه و ملّت اسلامی و سبب آنان از آسیب اختلاف قرار داد. 📚 سروش هدایت، ج1، ص233. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بگو وقت تلقین علی چه‌جوری دست بگیره به بازوی تو؟...💔🥀 👤 غمگینِ "امان از غریبی" با نوای حاج‌مجتبی تقدیم نگاهتان ◾ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🏴 ؛ 🖤 پروفایل خود را فاطمی کنید 📌 با انتشار این پروفایل لطفا رسانه‌ باشید و اسم خود را در جمع خادمان ثبت کنید. ▪️ 📤 دانلود با کیفیت سایز 📤 دانلود با کیفیت سایز رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
📱 سایز (کیفیت بالا) رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
📱 سایز (کیفیت بالا) رسانه‌ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 کاش دیدارت به عمرمان قد دهد؛ که نبودنت سال‌های جوانی را به پیری و مرگ کشاند... 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
نگاه درست - استاد شجاعی.mp3
9.16M
🔊 | 📝 نگاه درست... 👤 استاد ، استاد 🌱 نگاه شما به آنان که بی‌حجابی و سنت گریزی را ترجیح داده‌اند، چگونه است؟ ❓چه شده که این اتفاق در بعضی‌ها افتاده؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 تلاش و عمل 🔸 ما تا در دنیا نفس می‌ كشیم نباید بگوییم همه كارها از راه غیب باید حل بشود، برای اینكه دنیا است. خدای سبحان به مریم (سلام الله علیها) از راه ‌های غیب نعمت ‌های فراوانی داد؛ خب ﴿كُلَّمَا دَخَلَ عَلَیهَا زَكَرِیا الْمَحْرَابَ وَجَدَ عِنْدَهَا رِزْقاً﴾ بود, از راه غیب ﴿فَتَمَثَّلَ لَهَا بَشَراً سَوِیاً﴾ بود, اینکه از راه غیب مادر شد بود. حالا كه همه اینها قدم به قدم از راه غیب بود، این «جذع نخله» این درخت خشك خرما به هر وسیله ‌ای كه بود پر بار شد، اینجا دیگر خدای سبحان به مادر عیسی (سلام الله علیهما) می ‌گوید تو هم دستی دراز كن این شاخه را تكان بده تا این خرما بریزد: ﴿وَهُزِّی إِلَیكِ بِجِذْعِ النَّخْلَةِ تُسَاقِطْ عَلَیكِ رُطَباً جَنِیاً﴾. خب همه آن كارهای مهم را خدا از راه غیب انجام داد؛ اگر این جذع را پرمیوه كرد، آیا این شاخه و خوشه را نمی ‌تواند كمی پایین بیاورد تا در دسترس قرار بگیرد؟! اما فرمود تو هم بالأخره دستی تكان بده تو هم كاری بكن. انسان تا زنده است ولو انبیا, اولیا و ائمه (علیهم السلام) باشند مسئولیتی دارند. 🔸 خب این خدایی كه با امر حاضر به مادر موسی می ‌گوید بچه را بینداز در دریا و به امر غایب به خود دریا می‌ گوید ببر درِ خانه فرعون، خب آیا از این به بعد نمی ‌تواند از راه غیب و بدون زحمت خواهر و مادر موسی، این بچه را به مادر برگرداند؟ خب یقیناً می ‌تواند؛ اما مادر هم باید تلاش و كوششی بكند؛ مادر تلاش و كوشش كرد خواهر كرد، بالأخره این فرزند به مادر برگشت. 🔸 تا زنده ‌ایم یك كار باید از طرف ما باشد؛ این‌چنین نیست كه انسان ولو پیغمبر هم كه باشد دست روی دست بگذارد و همه كارها از راه غیب حل شود؛ این طور نیست! هر اندازه كاری از انسان ساخته است باید آن را انجام بدهد. 📚 سوره مبارکه قصص جلسه 5 تاریخ: 1391/07/05 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🔺 تیم طراحی و برنامه نویسی (EbYam.ir) 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ وقتی عقل در فرهنگ قرآن تبیین شد آنگاه باید دید که زن عاقل تر است یا مرد، یا همتای هم اند. برای این منظور باید شواهد و قصص تاریخی را از دیدگاه قرآن کریم تحلیل کرد... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در برهان ▫️ وقتی عقل در فرهنگ قرآن تبیین شد آنگاه باید دید که زن عاقل تر است یا مرد، یا همتای هم اند. برای این منظور باید شواهد و قصص تاریخی را از دیدگاه قرآن کریم تحلیل کرد. بین قصه گویی در فرهنگ قرآن، و بیان قصه های تاریخی بشر، فاصله ای قابل توجه وجود دارد. چه این که در قصه های تاریخی غالباً سند قطعی برای یکی از دو طرف نیست، زیرا اینها قضایای شخصی است، البته از گزارش چند قضیه شخصی می توان یک اصل کلی را استنباط کرد، ولی استنباط نیز گاهی قطعی است و گاهی ظنی. اما قرآن کریم همین استنباط را فلسفه قصه می شمارد و آن را به صورت جزم و قطع ذکر می کند. قرآن در مقام بیان اصلی کلی در جریان حضرت یوسف می فرماید: « انّه من یتّق ویصبر فانّ اللَّه لا یضیع أجر المحسنین » کسی که تقوا و صبر پیشه نماید پس خداوند پاداش نیکوکاران را ضایع نمی کند. ▫️ گرچه جریان یوسف ـ سلام اللَّه علیه ـ یک قضیه شخصیه است اما قضیه شخصیه ای است که وحی آن را تبیین می کند و با گزارش های تاریخی دیگران فرق دارد. تاریخ نویسان وقتی قضایای تاریخی را ارائه می دهند از یک مبدأ گمان پرور سخن می گویند ولی وقتی وحی، یک قضیه تاریخی را ارائه می دهد اصل کلی را به عنوان یک گزارش عینی با ذکر نمونه جزئی ارائه و اعلام می دارد. در داستان حضرت یوسف ـ سلام اللَّه علیه ـ وقتی آن حضرت به مقصد رسید و برادر را در کنار خود دید فرمود: این موفقیت مخصوص من نیست و این گونه نیست که افاضه فیض ذات اقدس اله، اختصاص به من داشته باشد، بلکه به عنوان یک اصل کلی برای همه پرهیزکاران است « من یتّق ویصبر فانّ اللَّه لا یضیع أجر المحسنین » . ▫️ اگر شواهد استنباط های قرآن کریم کاملاً ملحوظ باشد، از حدّ مظنه می گذرد و به حد جزم می رسد، به شرط آن که مستنبط همه موارد را ملحوظ داشته باشد. در صورتی که اخبار گزارشگران بشری احیاناً با مظنه همراه است چون غالباً در حد استقراء است. ولی در قصه های قرآنی، چون خدای سبحان در کنار داستان یک اصل کلی را ارائه می دهد معلوم می شود که این مورد خاص، نمونه ای از آن اصل کلی است و قضیه اتفاقیه نیست بلکه مصداق یک جامع حقیقی و فرد یک کلی است و البته اسلوب کتاب جاوید باید بر این باشد. قرآن کریم قصه هایی را که بازگو می کند، در ضمن بیان سرگذشت انبیا، برخورد آنان را با طاغیان روزگار نیز تبیین می نماید. بسیاری از انبیا آمدند و طاغوتیان عصرشان را وعده و وعید دادند اثر نبخشید تا سرانجام: « غشیهم من الیمّ ما غشیهم » از دریا آنچه آنان فرو پوشانید، فرو پوشانید. یعنی عذاب الهی دامنگیرشان شد. ▫️ این همه پیام حضوری را موسی و هارون ـ سلام اللَّه علیهما ـ برای درباریان آل فرعون تبیین کردند هیچ اثر نکرد. آن همه معجزات حسی بی شمار را به اینها نشان دادند، هیچ اثر نکرد بلکه در مقابل، آنها بسیاری از قوم بنی اسرائیل را کشتند و اسیر گرفتند و آرام نشستند و فخرشان این بود که ما پسران این قوم را ذبح کردیم و دخترانشان را زنده نگهداشتیم همانطور که در قرآن می فرماید: « یذبّحون أبناءکم ویستحیون نساءکم » پسران شما را سر می بریدند و زنهن را زنده نگه می داشتند. ▫️ این قضایا به صورت های گوناگون در مورد حضرت مسیح و خلیل و بسیاری از انبیای ابراهیمی ـ علیهم الصلوة والسلام ـ نیز تکرار شده است. اما وقتی نوبت به ملکه سبا می رسد یک نامه از حضرت سلیمان که وعده اش با وعید آمیخته بود و تهدیدش با نوید همراه بود به وی رسید، او برای پذیرش حق آماده شد، در حالی که آن زن، قدرتش از سلاطین دیگر کمتر نبود اما عاقل تر از سایر مردها بود. ▫️ اگر راه اندیشه و کلام و راه برهان وعقل نظر برای مرد گشوده تر از زن باشد، معلوم نیست در راه دل و عرفان و قلب و موعظه مرد قوی تر از زن باشد بلکه در این راه زن قوی تر از مرد است و مناجات و موعظه در زن بیش از مرد اثر می گذارد و این راهی است عمومی تر و کارآمدتر و مؤثرتر و با کاربردی وسیع تر. پس در راهی که انسان زودتر و بهتر به مقصد می رسد در آن راه زن، یا یقیناً موفق تر از مرد است یا حدّاقل همتای مرد است. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص284 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سینه‌زن زیر عَلَم فاطمه است...💔🥀 👤 زیبای «به نام نامی فاطمه» با نوای کربلایی‌محمدحسین تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
MakaremAkhlaq-52_14010920-20221211 - @ShiaTowhid.mp3
10.54M
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ۵۲ | ۱۴۰۱/۹/۲۰ ~ ۳۱ دقیقه | ۱۰ مگابایت ـــــــــــــــــــــــــ فهرست زمانی مطالب؛ • 00:53 توجه بُعد نوری انسان به آفریدگار و مبدأ هستی • 07:45 اصل مراقبت در جهانی تاریکی‌پایه • 13:15 خروج از تاریکی کینه و حسادت با محبت‌ورزی • 18:10 بدگمانیِ پیروان حق و تبدیل آن به وثوق •• 26:24 پرهیز از بدگمانی به اهل ایمان ‎ـــــــــــــــــــــــــ ‎اینجا «» است؛ ‎|| ‌‎ 🆔https://eitaa.com/moflehoon