eitaa logo
مفلحون
750 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.5M
📝 کجایی ای روشنایی قلب‌های تاریک... اللّهم عجل لولیک الفرج ❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مراتب عدل 🔸 می فرماید شما در کارهای جزئی می خواهید عادل باشید، بله چندان دشوار نیست؛ اما گاهی مسئولیت پیدا می کنید، آنجا دیگر عادل بودن کافی نیست، بلکه باید ﴿لِیقُومَ النَّاسُ بِالْقِسْطِ﴾ باشید؛ باید باشید! یک وقت شما عادل باشید کافی نیست، قائم به عدل هم باشید کافی نیست؛ پرونده های میلیاردی نفتی و غیر نفتی زیر دست شماست، عادل باشید کافی نیست، قائم به عدل هم باشید کافی نیست، باید باشید! 🔸 این تعبیر «قوّام» در چند جای قرآن کریم هست. امام جماعت عادل باشد کافی است؛ اما کسی که می خواهد قاضی باشد که عدالت کافی نیست، عاقل بودن کافی نیست. یک وقت است که شما می گویید این آقا وقتی که بالغ و عاقل بود، مکلّف می شود که نماز و روزه و مانند اینها بر او واجب می شود، پس باید عاقل باشد؛ یا خرید و فروش می ‎کند باید عاقل باشد؛ اما اگر می خواهد قاضی باشد که عاقل بودن کافی نیست! خرید و فروش آدم عاقل درست است، عبادت آدم عاقل درست است، اجاره و استیجاره آدم عاقل درست است؛ اما قاضی شدنِ آدم عاقل درست نیست! هر کسی قابل قاضی شدن نیست و هر کسی عادل نیست، بر فرض عادل باشد قائم به قسط نیست، قائم به قسط هم باشد، «قَوّام» به قسط نیست. 📚 سوره مبارکه زخرف جلسه 5 تاریخ: 1394/10/05 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۳۶ - استاد شجاعی، آیت‌الله ضیاءآبادی .mp3
11.74M
🔊 | سلسله 📝 ۱۳۶ 👤 استاد 🌱 |قرآن می‌فرماید؛ ما بعد از وفات منتقل می‌شیم به برزخ| - ساختار برزخ چه شکلیه؟ - بدنِ‌مون در برزخ چه شکلیه؟ - آیا قبل از وفات، می‌تونیم با برزخ ارتباط داشته باشیم؟ رسانه‌ اهل‌بیت‌ مدیا 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 علم نافع 🔹 فرمود شما هستید كه هستید، ! پس كاری باید بكنیم كه نپوسد، درسی بخوانیم كه نپوسد، علمی یاد بگیریم كه نپوسد، آن وقت در قیامت هم همه از ما حق‌ شناسی می ‌كنند، هم از ما حق ‌شناسی می ‌كند كه دستور و راه او را رفتیم. این شهدا از ما چه می‌ خواهند، همین را می‌ خواهند. فرمود: ﴿عَلَیكُمْ أَنْفُسَكُمْ﴾، چرا خودتان را گم كردید؟... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعام کن - کربلایی‌محمدحسین پویانفر.mp3
8.92M
🔊 | تنظیم 📝 دعام کن... 👤 کربلایی‌‌محمدحسین ؛ رسانه‌ اهل‌بیت‌ مدیا 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دلی که بی‌قراره - حاج‌سیدمجید بنی‌فاطمه.mp3
6.69M
🔊 | تنظیم 📝 دلی که‌ بی‌قراره... 👤 حاج‌سیدمجید ؛ رسانه‌ اهل‌بیت‌ مدیا 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 518 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی نقد خیرخواهانه: امیرمؤمنان (ع) به فرزندش امام حسن (ع) فرمود: در خیرخواهی برادرت بی‌ غرض باش؛ چه در كار خوب و چه در كار بد او و در هر حال وی را یاری كن.[1] امام صادق (ع) فرمود: محبوب ‌ترین برادرانم نزد من كسی است كه عیب‌های مرا به من هدیه كند.[2] [1] . حَال (تحف العقول، ص81). [2] . أَحَبُّ إِخْوَانِى إِلَىَّ مَنْ أَهْدَی إِلَىَّ عُیوبِى (الكافى، ج2، ص639). امام صادق ع از هرگونه عیبی منزّه بود و با این بیان ظریف و دقیق وظیفه هر دو طرف را به خوبی بیان فرمود؛ هم بیان عیب برادر مؤمن لازم است و شیوه بیان نیز باید همانند اهدای یك هدیه باشد و هم شنونده نقد باید از روی محبّت آن را دریافت كند و نه تنها نرنجد بلكه خشنود گردد. 📚 مفاتیح الحیات ص 316 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای دیدن نشونی از تو چه کنم؟ 🥀 👤 زیبای «کجا بیام سر مزارت؟» با نوای حاج‌سیدمجید تقدیم نگاهتان ◽ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 تلاقی وحی و فطرت 🔹 ... جمع بین جوششِ دل و كوشش گوش مطلوب برین است كه جوان بر اثر خویش توان چنین جمع مباركی را دارد كه هم نغمه دل ‌انگیز فطرت را بشنود، هم آهنگ دلنواز وحی خدا را استماع كند... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 تلاقی وحی و فطرت 🔹 گرچه هر موجودی به نوبه خود در صدد وصال كوی خداست؛ ﴿أَلَا إِلَى اللَّهِ تَصِیرُ الْأُمُورُ﴾ و این سیر جوهری با صیرورت گوهر هستی او همراه می باشد، لیكن در این راه انسان سالك، به ویژه جوان صالح، كامیاب ‏تر از دیگر پویندگان راه الهی است؛ زیرا صبغه ‏ی: ﴿أَحْسَنِ تَقْوِیم﴾ را او در بر دارد و نغمه ‏ی: ﴿فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِینَ﴾ با آفرینش او شنیده شده است، لیكن برای رهایی از رهزنِ درون و بیرون، باید ره نوردان درون و بیرون را پالایش كند و آنان را با سِلاحِ صَلاح و فلاح مجهّز نماید تا در مصاف اهریمنان داخلی و خارجی پیروز گردد و فاتح فتوحات سه گانه «فَتحِ قریبْ» و «فتحِ مبین» و سرانجام «فتحِ مطلق» شود. برای چنین پیروزی، دو بال نیرومند به انسان داده شد كه یكی از درون آوای فطرت را بشنود و با او هماهنگ گردد و دیگری از بیرون ندای پیك حقیقت را استماع نماید و با او هم آوا گردد: ﴿إِنَّ فِی ذلِكَ لَذِكْرى‌ لِمَنْ كانَ لَهُ قَلْبٌ أَوْ أَلْقَى السَّمْعَ وَ هُوَ شَهِیدٌ﴾. 🔹 البته جمع بین جوششِ دل و كوشش گوش مطلوب برین است كه جوان بر اثر خویش توان چنین جمع مباركی را دارد كه هم نغمه دل ‌انگیز فطرت را بشنود، هم آهنگ دلنواز وحی خدا را استماع كند. در كنار قلبِ فطری، تسویل و تأمیر نَفْسِ مُسَوّله و امّاره بالسوء رهزنی درون و در قبالِ گوش شنوای پیام وحی، وسوسه شیاطینِ جن و انس از بیرون هماره انسان سالك را به همایش و چالش فرا می خوانند. اگر شعار مشئوم و گوش خراشِ: ﴿أَنَا خَیرٌ مِنْهُ﴾ شنیده شود، یا عمل طالح و تباه با اتكا به ‌قدرت موهوم خویش، فرعون گونه به صورتِ: ﴿فَتَوَلّٰى بِرُكْنِهِ﴾ مشاهده گردد، معلوم خواهد ‌شد كه در این مصاف، دیو خشم بر فرشته مهر پیروز آمد و اهرمن جهل بر مَلَك عقل فاتح‌ شد و گوهر ایمان به غارت رفت و نَقْد عمر به غرامت گرفته شد و جز خسران چیزی نماند.‌ 🔹 ولی اگر در پرتو عنایت ازلی و ظلّ لطف ابدی حضرت دوست صدای دلاویز: «سُبوُحٌ‌قُدّوس» شنیده شد و غبار اغیار زدوده گشت و سرّ سویدای دل، حَرَم امن توحید ناب‌ شد‌ و‌ نه در مرحله نظر و نه در مقام عمل، چیزی جز خواسته خدا از جان سالك بر نخاست و لعل ‌ملكوت را به نَعل مُلك معامله نكند، معلوم خواهد شد كه در این پیكار فرشته مِهر و عقل ‌بر‌دیو قَهْر و جهل فائق آمد، گوهر دین مغتنَم شد، نَقْد عمر بهای وصال محبوب گشت،‌ تجارت رابِح و بَیعِ رَبیحْ بهره چنین سالكِ نوسال و شابِّ خاشع و جوانِ متعبّد و خردپیشه شد. 📚 پیام به چهارمین اردوی آموزشی فرهنگی دانشجویی مشهد مقدس تاریخ : تابستان 1377 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فاطمیه‌ها به من نگید روضه بخون... - کربلایی‌سجاد محمدی.mp3
4.2M
🔊 | 📝 فاطمیه‌ها به من نگید روضه بخون 👤 کربلایی‌‌‌سجاد ؛ ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 بحث جاهلانه! ؛ خداوند در این آیه یهودیان و مسیحیان را به خاطر رفتاری نقد می فرماید که این روزها بسیار در سطح جامعه بشری فراوان دیده می شود. اینکه انسان نسبت به چیزی آگاه نباشد. ولی در مورد آن نظریه پردازی و بحث کند! اینجا سخن از حضرت ابراهیم علیه السلام است و سخنانی که اهل کتاب درباره اش می زنند. اینکه یهودیان او را یهودی و مسیحیان او را نصرانی می دانستند! و البته خدا تفکرات آن ها را رد می کند. ولی حرف آیه این است. اول علم و آگاهی پیدا کنید، بعد شروع به نظریه پردازی درباره موضوعی کنید! 🔷 آیه روز: هَا أَنْتُمْ هَؤُلَاءِ حَاجَجْتُمْ فِيمَا لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ فَلِمَ تُحَاجُّونَ فِيمَا لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ (آل عمران / آیه 66) 🔶 ترجمه: شما كساني هستيد كه درباره آنچه نسبت به آن آگاه بوديد، گفتگو و ستيز كرديد، چرا درباره آنچه آگاه نيستيد، گفتگو مي‏كنيد؟! و خدا مي‏داند، و شما نمي دانيد. 📅 چهارشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۱ ، ، ، ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سیدحجت بحرالعلومی.mp3
8.5M
📝 کِی و کجا وعده دیدار ما... این نبودنت، بد بودنم را به رخم می‌کشد!!! 💔 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
نور علم - آیت الله العظمی جوادی آملی.mp3
2.55M
💠 نور علم 🔸 به ما گفتند علم فرا بگیرید و علم شما را بالا می ‌برد؛ اینكه وجود مبارك رسول گرامی فرمود: «طَلَبُ الْعِلْمِ فَرِیضَةٌ»، برای آن است كه این . ما اگر خواستیم ببینیم، عالم شدیم یا نه، دو راه دارد: یك راه عادی دارد كه خیلی مهم نیست و آن این است كه در امتحان ها موفق شویم و نمره ‌ای بیاوریم تا ما را بپذیرند، این به دردِ همین زمان و زمین می‌ خورد؛ دوم آن است که آن‌ کسی كه به ما فرمود طلب علم واجب است و خدایی كه علم را ایجاد كرده است و علم را به ما عطا كرده است که فرمود: ﴿عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یعْلَمْ﴾، به ما فرمودند که علم نور است و اگر كسی عالم شد، نورانی است؛ این نه بی راهه می ‌رود و نه راه كسی را می ‌بندد، چون خاصیت نور این است كه راه را نشان می ‌دهد. 🔸 در قرآن كریم فرمود، عالِم برجسته است؛ مؤمنِ غیر عالِم، یك درجه دارد و مؤمن عالِم، چندین درجه: ﴿یرْفَعِ اللَّهُ الَّذینَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَ الَّذینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ﴾. اگر آن علم نصیب ما شد، خدا را شاكر باشیم، که این علم، آدم را بالا می‌برد و آدمِ بالا هرگز فكر پستی ندارد! تمام گناهان، پَستی است، تمام ، پستی است, تمام و جهالت ‌ها، پستی است! به ما گفتند عالِم شوید که هم راه خود را بیابید و هم به دیگران راه نشان دهید. 📚 دیدار جمعی از دانشجویان استان فارس با حضرت استاد تاریخ: 1393/11/13 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۳۷ - استاد شجاعی.mp3
11.35M
🔊 | سلسله 📝 ۱۳۷ 👤 استاد 🌱 منظور از انرژی، و قُوای عالَم چیست؟ - نیروهای اداره‌کننده عالم را چگونه می‌توان شناخت؟ - این نیروها چگونه رابطه‌ی بین عالم ماده، با عوالم بالاتر را تنظیم می‌کنند؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
MakaremAkhlaq-49_14010912-20221203 - @ShiaTowhid.mp3
9.49M
حجت‌الاسلام‌والمسلمین استاد شرح دعای «مکارم الأخلاق» جلسه ۴۹ | ۱۴۰۱/۹/۱۲ ~ ۲۴ دقیقه | ۹ مگابایت ـــــــــــــــــــــــــ فهرست زمانی مطالب؛ • 00:44 فرار از کینه‌ورزی با دعا برای ایجاد محبت • 07:31 نیازهای متفاوت انسان در عوالم و مراحل آفرینش • 10:24 بُعد مطلق‌طلبی و بی‌انتهاخواهی انسان • 17:39 بی‌انتهایی و اطلاق، حقیقتِ نوریِ وجودِ انسانی •• 21:11 فاش شدن حقایقِ نوری با فرا رسیدن مرگ •• 23:54 تکامل اخروی با تلاش برای پاک‌شدگی از رذائل ‎ ‌‎ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ 🖤 پناه قلب من تویی مادر ▪️ ؛ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 519 1. تعامل با مؤمنان 🔸 نیكی به مؤمنان و اقسام آن بر مبنای آیات و روایات... ب. حمایت معنوی ترك دوستی با دشمنان مؤمن: امیرموٴمنان (ع) می‌ فرماید: دشمن دوست خود را دوست مگیر كه با دوست خود دشمنی می‌ كنی[1] و فرمود: دوستان و دشمنانت سه دسته ‌اند؛ امّا دوستانت عبارت ‌اند از دوستت و دوست دوستت و دشمن دشمنت؛ امّا دشمنانت نیز عبارت‌اند از دشمنت و دشمن دوستت و دوست دشمنت.[2] [1] . لا تَتَّخِذَنَّ عَدُوَّ صَدِیقِكَ صَدِیقاً فَتُعَادِىَ صَدِیقَك (الفقیه، ج4، ص390). [2] . أَصْدِقَاؤُكَ ثَلاثَةٌ وَ أَعْدَاؤُكَ ثَلاثَةٌ فَأَصْدِقَاؤُكَ صَدِیقُكَ وَ صَدِیقُ صَدِیقِكَ وَ عَدُوُّ عَدُوِّكَ وَ أَعْدَاؤُكَ عَدُوُّكَ وَ عَدُوُّ صَدِیقِكَ وَ صَدِیقُ عَدُوِّك (نهج البلاغة، حكمت 295). 📚 مفاتیح الحیات ص 316 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در قرآن ▫️ با توجه به این كه رسالت وجود مبارك نبی اكرم جهان‏ شمول است و تمام جوامع بشری قوم او هستند، باید او به زبان همه حرف بزند، هم به زبان صاحبان علوم حسّی و از تجارب، سخن گوید، و هم به زبان صاحبان علوم عقلی صرف، و از برهان حكایت كند، و هم به زبان شاهدان عارف، و از وجدان سخن گوید. نیز وقتی موضوع زن را مطرح می‏ كند از همین سه راه وارد می ‏شود، یعنی هم از راه تجربی سخن می‏ گوید، و هم راه عقلی را طی می ‏كند، و هم راه عرفان و شهود را می ‏پیماید... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
زن در آینه جلال و جمال 💠 زن در قرآن ▫️ از آن جهت كه قرآن از عترت جدا نیست و عترت هم از قرآن منفك نیست، قهراً آن موضوع از نظر قرآن و عترت مطرح خواهد بود، و چون اسلام به صورت قرآن و عترت ظهور می‏ كند، لذا بحثی را كه قرآن و عترت ارائه می ‏دهد، در واقع اسلام ارائه داده است. بنابراین «زن در قرآن» یعنی زن در پیشگاه قرآن و عترت، و به عبارتی . ▫️ قرآن می ‏فرماید: نبی اكرم ـ علیه آلاف التحیة و الثناء ـ است، و به انسان ها حكمت می ‏آموزد، كتاب آسمانی یاد می ‏دهد، نفوس آنان را تزكیه می ‏كند و... اساساً راهی را كه هر معلّمی می‏ رود، نشان دیگران نیز می‏ دهد تا آنان هم راه را بشناسند و طی كنند. اما راهی را كه رسول اكرم و انبیاء مرسلین علیهم السلام رفته ‏اند راهی نیست كه دیگران توان شناختن و رفتن آن را داشته باشند! بلكه آن اندازه كه مقدور دیگران است، به آنها نشان می‏ دهند، تا همان اندازه مقدور را بشناسند و طی كنند. لذا تعلیم پیامبران غیر از تعلیم دیگران است. ▫️ علم پیامبر، است. در مقام تعلیم نیز، همان را از سه راه یاد دیگران می‏ دهد: هم از راه «تجربه» به دیگران یاد داد، به عنوان «جدال احسن» نه به عنوان «سند تعلیم» به طوری كه خود از راه تجربه حسّی آموخته باشد. هم به عنوان «برهان» یاد حكیمان داد نه به طوری كه خود از مدرسه فرا گرفته باشد، و هم به عنوان «ارائه» در منظر قلب شاگردان شاهد و عارف قرار داد. ▫️ و امّا، آن راهی كه مخصوص نبی اكرم (صلی الله علیه وآله و سلم) است، راهی نیست كه كسی با تهذیب نفس و تزكیه به آن برسد، چه رسد با برهان های عقلی یا با علوم حسّی. او یك هبه خاصّه است كه با كسب، تهذیب، تزكیه و مانند آن فراهم نخواهد شد، یك ربط خاصّی است بین انسان كامل و ذات اقدس اله، كه ﴿اللَّهُ أَعْلَمُ حَیثُ یجْعَلُ رِسَالَتَهُ﴾، آن هم فوق بحث ما است، یعنی یك انسان متعارف در آن زمینه سخنی ندارد، چرا كه هیچ سهمی ندارد. ▫️ پس تعلیم قرآن كریم از سه راه است، چون با ما به زبان ما، سخن می‏گوید، این كه می‏ فرماید: ﴿ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلَّا بِلِسانِ قَوْمِهِ﴾ پیامبری را نفرستادیم مگر به زبان خویشانش. و با توجه به این كه رسالت وجود مبارك نبی اكرم جهان‏ شمول است، و تمام جوامع بشری قوم او هستند، باید او به زبان همه حرف بزند، هم به زبان صاحبان علوم حسّی و از تجارب، سخن گوید، و هم به زبان صاحبان علوم عقلی صرف، و از برهان حكایت كند، و هم به زبان شاهدان عارف، و از وجدان سخن گوید. نیز وقتی موضوع زن را مطرح می‏ كند از همین سه راه وارد می ‏شود، یعنی هم از راه تجربی سخن می‏ گوید، و هم راه عقلی را طی می ‏كند، و هم راه عرفان و شهود را می ‏پیماید، و عظمت زن را با همه این راه های مختلف به ما می ‏آموزد. 📚 زن در آینه جلال و جمال، ص63 و 68 🆔https://eitaa.com/moflehoon