eitaa logo
مفلحون
743 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 القای حکمت الهی 🔸 بیان نورانی امام سجاد (سلام الله علیه) در صحیفه كه فرمود: «مِنَّتُكَ اِبْتِدَاءٌ» هر چه را ذات اقدس الهی عطا كند اوست، كسی نمی ‌تواند بگوید ما خودمان زحمت كشیدیم به اینجا رسیدیم. آن زحمت كشیدن، آن قدرت بر زحمت، آن توفیق و آن ادراك همه اینها نعمت هایی است كه خدا عطا كرده. 🔸 وجود مبارك حضرت ابراهیم به خدا عرض می ‌كند به من حُكم بده، حِكمت عطا بكن! هم عطا بكن هم , هم ادراك صحیح هم تصمیم سالم، و هر دو حكمت است. 🔸 در بحث های قبل هم داشتیم كه گاهی خدای سبحان یك مطلب علمی را وحی می ‌فرستد كه فلان مطلب این است حكم این است یا مربوط به اخبار غیب است و اینها، یك وقت است اراده, نیت, اخلاص, تصمیم اینها را در قلب القا می ‌كند، اینها است نه وحی علم! 🔸 گاهی انسان تصمیم می‌ گیرد كه كاری انجام بدهد خیال می ‌كند این تصمیم خود به‌ خود پیدا شده یا به دست خودش است؛ این تصمیم این اراده این عزم, است که از آنجا القا شده است. گاهی یك مطلب علمی در قلب كسی القا می ‌شود، این خیال می‌ كند كه با كوشش خودش به آن رسیده؛ گاهی ارادهٴ صائب و صالح در قلب كسی پیدا می‌ شود كه فلان كار را بكن، این خیال می‌كند خودش این كار را كرده، در حالی كه هم آن علم را فرشتگان رحمت عطا كردند هم این اراده را فرشتگان حكمت الهی افاضه كردند ﴿وَأَوْحَینَا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیرَاتِ﴾، نه علمِ به حكم و نه حكمِ افعال كه فلان چیز واجب است یا فلان چیز. اینكه مادر موسی تصمیم می‌گیرد این بچه را در صندوقچه ‌ای بگذارد و صندوقچه را به رود نیل بیندازد اینها اراده است تصمیم است اینها كه حكم شرعی نیست كه وحی بفرستد كه فلان چیز واجب است یا فلان چیز حرام است كه بشود شریعت و وحی تشریعی طلب بكند، اینها ارادات و تصمیم های خاص است كه ذات اقدس الهی در قلوب مؤمنین القا می ‌كند جامع اینها همان آیه ﴿وَأَوْحَینَا إِلَیهِمْ فِعْلَ الْخَیرَاتِ﴾ است. 📚 سوره مبارکه شعرا جلسه 14 تاریخ: 1391/01/21 🆔https://eitaa.com/moflehoon
انسان شناسی ۱۶۱ - استاد شجاعی.mp3
12.16M
🔊 سلسله 📝 ۱۶۱ 👤 استاد ‌🌱 دانشمند بودن من، عالِم و عاقل بودن من، کمالات معنوی من، موفقیت‌های جهادی من... ‼️ در نگاه خدا پشیزی نمی‌ارزد اگر: قلب من، نسبت به زمان قبل از کسب این کمالات، مهربان‌تر، خاضع‌تر، دلسوزتر و رئوف‌تر و رقیق‌تر نشده باشد! ادا نه... واقعیِ واقعیِ واقعی 😥 چگونه حفظ چنین حالتی ممکن است؟ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 557 3. تعامل با متظاهران به اسلام 🔸 یكی از گروه‌ های انحرافی و بسیار خطرناك در جامعه اسلامی منافقان ‌اند كه شاخه ‌ای از فاسقان شمرده می‌ شوند.[1]آنان سوگندهای [دروغین] خود را به عنوان سپر صیانت از آسیب می‌ گیرند و با این نیرنگ مردم را از راه خدا باز می ‌دارند.[2]ظاهرشان بسیار فریبنده است؛ ولی دشمن حقیقی شما و دین ‌اند و خدا مسلمانان را از این گروه برحذر داشته است.[3]شناخت منافقان نیز بصیرت می ‌طلبد. [1]. ﴿... اِنَّ المُنـٰفِقینَ هُمُ الفـٰسِقون﴾ (سورهٴ توبه، آیهٴ 67). [2]. ﴿اِتَّخَذوا اَیمـٰنَهُم جُنَّةً فَصَدّوا عَن سَبیلِ الله﴾ (سورهٴ منافقون، آیهٴ 2). [3]. ﴿هُمُ العَدُوُّ فَاحذَرهُم﴾ (سورهٴ منافقون، آیهٴ 4). 📚 مفاتیح الحیات ص 304 و 305 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔https://eitaa.com/moflehoon
10.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊 کبوتران مهاجر 🌹شهید رضا کارگر برزی 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 عبد خالص 🔹 مجاهد نستوهی چون بین اِقامه عمود دین و تأمین خیمه آن، به روش معقول و مقبول جمع سالم نمود، نه چون مُفرطان یا مُفرّطان دیگر كه یا در صدد جمع بین حرب آهن و محراب نبودند و یا در محدوده جمع مكسّر گرفتار آمدند... . 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 عبد خالص 🔹 صلابت، استواری و نفوذ ناپذیری، از عناصر محوری است. چنین رجالی با خدای خود پیمان ستبر و ناگسستنی دارند و در كیان داخلی و حفظ استقلال و استغنای همه‏ جانبه، هویتی خودكفا داشته و به خود متكی ‏اند و در قبال بیگانگان، حیثیتی سازش ناپذیر و دست نیافتنی دارند. چنین مردانِ دین باور از آسیب و از گزند _غفلت_خطرزا مصون ‏اند، چنین نام ‏آورانی كه اهل سداد اند، قول سدید و متقن دارند: ﴿یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً﴾ و سیره صلاح و فلاح آنها سدّ محكم در برابر یأجوج استبداد و مأجوج استعمار است، زیرا است: «فَإِنَّ تَقْوَى اللّهِ مِفْتَاحُ سَدَاد وَ ذَخِیرَةُ مَعَاد» و دگر اندیشان صلاحیت مقاومت در برابر دشمنان را ندارند: «فلیس باَهْل اَنْ یسدّ به ثغر». 🔹 اگر مجاهد نستوهی چون بین اِقامه عمود دین و تأمین خیمه آن، به روش جمع سالم نمود، نه چون مُفرطان یا مُفرّطان دیگر كه یا در صدد جمع بین حرب آهن و محراب نبودند و یا در محدوده جمع مكسّر گرفتار آمدند؛ نه جمع سالم. چنین مدافعی می ‏تواند نموداری از رجال مذهبی، سیاسی صحنه‏ های به یادماندنی اسلام باشد، زیرا ایمان به قرآن حكیم و تولّی عترت طاهرین (علیهم‌السلام) در او به نصاب لازم رسید و در مقام وفا، و در مرحله صفا، خدا بوده است. 📚 پیام به كنگره شهید نواب صفوی (رضوان الله علیه) / سروش هدایت، ج3، ص175. تاریخ: دی ماه 1383 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 از مصادیق رحمت خدا؛ آیات قبل درباره دریانوردی است و اینکه اگر خدا بخواهد آنها غرق شوند، هیچکس توان نجات آنها را ندارد. این آیه استثنایی به این جمله می زند. استثنایی که در واقع استثناء نیست و وجه غالب است. اینکه آنها غرق نمی شوند، دو عامل دارد. یکی رحمت خدا است و دیگری سنت خدا مبنی بر عمر کردن این افراد تا زمانی مشخص است. واقعیت این است که هرگونه بنگریم، رهایی ما از بلاهای ریز و درشت بر اثر همین دو عامل است. بسیاری از انسانها نه آنچنان تقوا و عبادت دارند که شایسته نعمت های ویژه خدا در دنیا باشند و نه کارشان در زندگی دنیا اینقدر با حساب و کتاب است، که از بلاهای دنیا به دور باشند و نه حتی توان رد بلا در انسان وجود دارد. پس اگر هستیم همگی مشمول رحمت و فضل الهی شده ایم و اینکه قرار است عمر کنیم. 🔷 آیه روز: إِلَّا رَحْمَةً مِنَّا وَ مَتَاعًا إِلَى حِينٍ ( یس / آیه 44) 🔶 ترجمه: مگر باز هم رحمت ما شامل حال آنها شود {که نجات یابند} و تا زمان معيني از اين زندگي بهره گيرند. 📅 سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ ، ، 🌼🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 السابقون 🔸 قرآن كریم روی برخی از امور خیلی تكیه می ‌كند، می ‌فرماید كارهای بی ‌سابقه دو قسم است: یك قسم فقط است كه یك كار عادی است، برخی ‌ها زودتر می‌ روند برخی دیرتر، این هنر نیست، نه آن‌ کسی كه زودتر رفته است از فضیلت ممتاز برخوردار است، نه آن‌كه دیرتر رفته است محروم; بلكه یك كار عادی است، فرصت عادی است که انسان به تدریج وارد صحنه یک می‌شود. اما یك وقت است كه كسی قدرت ندارد این كار را انجام دهد؛ در این‌جا برای ضعف معرفت یا ضعف قدرت نمی‌توانند برخی‌ها قدم بردارند؛ اینكه درباره امیر مؤمنان علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه أفضل صلوات المصلّین) آمده است كه «أَوَّلُ‏ الْمُسْلِمِینَ‏ إِسْلَاماً» است، جزء سابقین اوّلین است برای این است كه آن روز تشخیص ایمان و كفر، عدل و ظلم، عقل و جهل، خیر و شرّ، حسن و قبیح كار آسانی نبود، كه همه اعماق افراد جاهلی را تسخیر كرده بود، در آن صحنه انسان تشخیص بدهد كه حق با وحی و نبوّت است، كار آسانی نیست؛ اول بودن در آن‌جا تنها اول زمانی نیست، ، كمال، رتبه و مانند آن است. 🔸 این اول بودن می‌خواهد، می‌ خواهد كه بالاصاله و بالذّات از ناحیه خدای سبحان است، بعد به دنبال آنها برای انبیا و اولیاست، بعد در مرحله سوم برای شاگردان انبیا و اولیا مانند و همرزمانشان (رضوان الله علیهم اجمعین) است. آن وقتی كه اینها قیام كردند جزء بودند كه قرآن ﴿السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ﴾ به عظمت یاد می‌ كند. گذشته از آنكه نواب صفوی (رضوان الله علیه) اول بود از نظر و اول بود از نظر و ، اول بود از نظر ؛ او سید شهدای قبل از انقلاب بود. در آن عصر و مصر عده ‌ای شربت شهادت نوشیدند؛ ولی سید شهدای آنها همین نوّاب صفوی (رضوان الله تعالی علیه و علی هؤلاء) بود، خدای سبحان او و همرزمانش را با محشور بفرماید! 📚 پیام سالگرد شهید نواب صفوی (رضوان الله تعالی علیه) تاریخ: 1393/10/16 🆔https://eitaa.com/moflehoon