eitaa logo
مفلحون
765 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 منتقم قهار 🔸 در سوره مباركه «فاطر» فرمود هیچ چیزی در عالم نیست كه جلوی را بگیرد; آیه 44 سوره مباركه «فاطر» این است: ﴿أَوَلَمْ یسِیرُوا فِی الْأَرْضِ فَینظُرُوا كَیفَ كَانَ عَاقِبَةُ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَكَانُوا أَشَدَّ مِنْهُمْ قُوَّةً وَمَا كَانَ اللَّهُ لِیعْجِزَهُ مِن شَی‏ءٍ فِی السَّماوَاتِ وَلاَ فِی الْأَرْضِ﴾؛ آخر اینها قدری تاریخ بخوانند قدری آثار باستانی را ببینند، كسانی را ما خاك كردیم كه چند برابر اینها قدرت داشتند! چیزی در عالم پیدا نمی‌ شود كه در برابر اراده خدا بایستد: ﴿مَا كَانَ اللَّهُ لِیعْجِزَهُ مِن شَی‏ءٍ فِی السَّماوَاتِ وَلاَ فِی الْأَرْضِ﴾، چون او مطلق است, محض است. 🔸 در آیه 45 سوره مباركه «سبأ» فرمود: ﴿وَكَذَّبَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَمَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَینَاهُمْ﴾؛ رسول من! كسانی قبل از این صنادید قریش، انبیای گذشته را تكذیب كردند و ما آنها را خاك كردیم كه این صنادید مكه این سرمایه‌داران مكه، یك دهم قدرت آنها را ندارند. خود حجاز یك حیاط خلوتی برای آن دو امپراطوری بود؛ حجاز چه چیزی داشت كه حالا اینها بنازند؟! فرمود: ﴿وَمَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَینَاهُمْ﴾؛ عاد و ثمود را ما از بین بردیم، اینها چه می‌خواهند بگویند؟! ﴿وَمَا بَلَغُوا مِعْشَارَ مَا آتَینَاهُمْ فَكَذَّبُوا رُسُلِی فَكَیفَ كَانَ نَكِیرِ﴾؛ وقتی من می ‌خواهم بگیرم، خوب می‌ گیرم! 🔸 بنابراین اگر كسی بخواهد در برابر دین بایستد، به بدترین وجه رسوا خواهد شد؛ این با حق، طرف است! این بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) در هست كه «مَن صارع الحقّ صَرَعَه»؛ اگر كسی بخواهد با حق كشتی بگیرد حتماً پشتش به خاك می ‌افتد؛ هر كس با حق كشتی گرفت شكست خورد. «مَن صارع الحقّ صَرَعَه»؛ حق او را به زمین می ‌زند. همه جا همین طور است؛ حالا یك وقت در برابر است، یك وقت در برابر یك است كه حق با اوست و انسان می‌خواهد او را از پا در بیاورد. 📚 سوره مبارکه نور جلسه 34 تاریخ: 1390/09/30 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 683 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ب. ارزش معلّم رسول خدا (ص) فرمود: برتری عالم بر عابد مانند برتری من بر كمترین شماست. سپس فرمود: همانا خدا و فرشتگان و اهل زمین حتی مورچه ‌ای كه در لانه است و ماهی دریا بر معلّمانِ خوبی‌ ها به مردم، درود می‌ فرستند. [1] [1]. فَضْلُ الْعَالِمِ عَلَی الْعَابِدِ كَفَضْلِى عَلَی أَدْنَاكُمْ، ثُمَّ قَالَ: إِنَّ اللَّهَ تَعَالَی وَ مَلائِكَتَهُ وَ أَهْلَ الاَرْضِ حَتَّی النَّمْلَةَ فِى جُحْرِهَا وَ حَتَّی الْحُوتَ فِى الْبَحْرِ لَیصَلُّونَ عَلَی مُعَلِّمِى النَّاسِ الْخَیرَ (بحار الانوار، ج61، ص245). 📚 مفاتیح الحیات ص 360 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۱۷ - استاد شجاعی.mp3
11.92M
🔊 سلسله 📝 ۲۱۷ 👤 استاد 🌱 من کدام عمل خوب و صالح را انتخاب کنم، که در من رشد انسانی ایجاد کرده و مرا به سمت دریافت اسماء خداوند پیش ببرد؟ ❓آیا می‌توانم از دستورالعمل‌های دیگران استفاده کنم؟ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 حُرمت دفاع و ارزش رزم 🔹 به مقتضای باید تاریخ انقلاب، آداب جهاد، سُنن دفاع مقدّس و قانون مرزبانی دقیقاً ارزیابی شود. و از ، مانند ضرر عصیان آگاه بود. و از میراث جبهه و جنگ غفلت نکرد و از ترسیم و در جمع منتظران گزارشِ صحیح، از پایداری و پایمردی کوتاهی ننمود. 🔹 و از اختلاط افسون و افسانه به سالیان متمادی پرهیز کرد و از اشغال خرمشهر و حصر آبادان تا آزاد سازی این دو عضو عزیز ایران، با خون فرزندان دلبند این مرز و بوم که فرّ زندگی ایران زمین بوده اند، اطلاع دقیقی به نسل نو واصل شود. 🔹 و هرگز صحنه جنگ که بهترین تجلّی آزمون آموزنده الهی بود، به صرف موزه شدن منزوی نشود، بلکه در تمام مظاهر این آب و خاک، گذشته از کتاب گرانقدر تاریخ، موزه و نمایشگاه های دائمی و موسمی، لازم است به صورت درآید تا حُرمت دفاع و ارزش رزم، جزو ادبیات دارج رواج یابد. 📚 سروش هدایت، ج3، ص268. پیام موضوعی فروردین 1383 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 نعمت خواب؛ خداوند در این آیه بـه نـعـمـت خواب اشاره مى كند: او خواب را براى شما مايه راحت قرار داد. استفاده از کلمه "سبات" برای توصیف خواب، اشاره اى به تعطيل تمام فعاليتهاى جسمانى است ، زيـرا مـى دانـيـم در مـوقـع خـواب، قـسمت مهمـى از كـارهـاى بـدن بـه كلى تعطيل مـى شوند، و قسمت ديگر همچون كار قلب و دستگاه تنفس، برنامه عادى خود را بسيار كم كرده و به صورت آرامتر ادامه مى دهند تا رفع خستگى و تجديد قوا شود. خواب به موقع و به اندازه ، تجديد كننده تمام نيروهاى بدن است و نشاط آفرين و مايه قـدرت، و بهترين وسيله براى آرامش ‍ اعصاب است به عكس، قطع خواب مخصوصا براى يـك مـدت طولانى ، بسـيار زيانبار و حتى مـرگ آفـريـن اسـت و بـه هـمـيـن دليـل يـكـى از مـهـمترين شكنجه ها براى شكنجه گران قطع برنامه خواب است كه مقاومت انسان را به سرعت در هم مى شكند. 🔷 آیه روز: وَ هُوَ الَّذِي جَعَلَ لَكُمُ اللَّيْلَ لِبَاسًا و َالنَّوْمَ سُبَاتًا وَ جَعَلَ النَّهَارَ نُشُورًا (فرقان / آیه 47) 🔶 ترجمه: او كسي است كه شب را براي شما لباس قرار داد و روز را مايه حركت و حيات! 📅 چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ‏به چشم‌هایم صبوری را آموختم العجل العجل یا مولای...🌱 صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 نگاه توحیدی 🔸 امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) قرآن را به عنوان تلقّی كردند و نزول قرآن را به نحو تجلّی دانستند نه به نحو تجافی و هرگز آن نقطه اوج را از نظر دور نداشتند. 🔸 اینكه در جریان ، سخن این بود كه خدا خرمشهر را آزاد كرد، معنایش این است كه این حبل متین را گسیخته از ید خدا ندانستند؛ قرآنی سخن می ‌گفتند كه ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾ و زمینی را هر چه بود به عنوان سپاه و ستاد الهی می ‌دانستند كه ﴿لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ﴾؛ اما كارگردان اصلی را ذات اقدس الهی می‌ دانستند. 🔸 در سخت ‌ترین موارد می‌گفتند خدا مرجع ماست، در شیرین‌ ترین موارد می ‌فرمودند خدا این كار را انجام داده است؛ نه خود را فاتح می‌ دانستند و نه دیگران را, خود را و دیگران را به عنوان ﴿لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ﴾ تلقّی می ‌كردند. 📚 . پیام به همایش قرآن در سیره و اندیشه امام راحل تاریخ: 1394/08/07 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۱۸ - استاد شجاعی، استاد عالی .mp3
10.68M
🔊 سلسله 📝 ۲۱۸ 👤 استاد 🌱 شما با فلانی و فلانی و فلانی فرق دارید! مسیری رو هم که شخص شما برای رشد انسانی باید طی کنید، با همه‌ی آدما فرق می‌کنه! 🔸 شما باید قدرت تشخیصِ أفضل الأعمال (بهترین عمل رساننده) خودتون رو داشته باشید! وگرنه محاله به موفقیت برسید! 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 684 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ب. ارزش معلّم ... رسول خدا (ص) سه بار فرمود: خدایا! جانشینانم را رحمت كن. پرسیدند: جانشینان تو چه كسانی ‌اند؟ فرمود: آنان كه حدیث و سنّت مرا [به همگان] ابلاغ می ‌كنند، سپس آن را به امّت من می ‌آموزند. [1] ‌نكته: تعليم برتر از تبليغ است، چنان ‌كه تحقيق والاتر از تعليم. معلمان راستين، تبليغ عمومي و تعليم خصوصي را همواره ملحوظ مي ‌دارند. [1]. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: اللَّهُمَّ! ارْحَمْ خُلَفَائِى ثَلاثاً، قِیلَ: یا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ؟ قَالَ: الَّذِینَ یبَلِّغُونَ حَدِیثِى وَ سُنَّتِى ثُمَّ یعَلِّمُونَهَا أُمَّتِى (الامالی، صدوق، ص180). 📚 مفاتیح الحیات ص 360 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️مباحثه بسیار جذاب با بیننده منکر حاجت خواستن از غیر خداوند ⬅️ در اين کلیپ آیت الله حسینی قزوینی با استناد به آیات قرآن ولایت ائمه‌ علیهم‌السلام و حاجت خواستن از آن ذوات مقدسه را ثابت می‌کنند و بیان می‌کنند برای استناد به قرآن باید آیات مختلف قرآن را کنار هم قرار داد و از آن‌ها نتیجه‌گیری کرد. 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ‏فنجان فنجان دوری تو را سر می‌کشم...💔 اللهم عجل لولیک الفرج صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 جان کعبه 🔸 مرحوم صدوق (رضوان الله علیه) را خدا غریق رحمت کند! در من لا یحضره الفقیه این بیان لطیف را دارد که یک وقت دشمن می خواهد بساط کعبه را برچیند، این ﴿طَیراً أَبَابِیلَ﴾ به حیات او خاتمه می دهد؛ اما یک وقت ابن زبیری که در برابر سیدالشهداء (سلام الله علیه) قرار می گیرد در برابر امام سجاد(سلام الله علیه) قرار می گیرد یعنی با امام زمان خود درگیر است، این رفته درون کعبه متحصن شده است، همان خدایی که یک وقت اجازه نداد ابرهه با فیل بیاید و به این کعبه آسیب برساند، همان خدا اجازه داد که اموی روی کوه ابوقبیس منجنیق بگذارند و این کعبه را ویران کنند، تا ابن زبیر را بگیرند، بعد هم کعبه را می سازند. 🔸 فرمایش مرحوم صدوق این است که آنها که نیامدند کعبه را از بین ببرند، آمدند ابن زبیر را بگیرند، کعبه، دوباره ساخته می شود. در این‌گونه از مواقع می فهمیم امام به مراتب از کعبه بالاتر است! 📚 سوره مبارکه زخرف جلسه 18 تاریخ: 1394/10/26 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 685 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) رعایت حقوق معلّم و پاداش آن امام زین العابدین (ع) فرمود: حق معلم تو این است كه وی را بزرگ شماری، حرمت مجلس وی را نگه‌داری، نیك به وی گوش سپاری، به وی روی كنی (در كلاس درس، روبه‌ روی او بنشینی)، صدایت را بر وی بلند نكنی، به كسی كه از وی پرسیده، پاسخ نگویی تا خود او، پاسخ گوید، در حضورش با كسی گفتگو نكنی، نزد او از كسی غیبت نكنی، از گفتار بد درباره وی جلوگیری كنی، عیب‌هایش را بپوشانی، خوبی‌هایش را آشكار سازی، با دشمنش ننشینی و با دوستش دشمنی نكنی. پاداش رعایت این حقوق این است كه فرشتگان خدا برایت شهادت می ‌دهند كه تو برای خدا ـ نه برای مردم ـ نزد وی رفته ‌ای و علمش را آموخته‌ ای. [1] [1]. (الفقیه، ج2، ص620). 📚 مفاتیح الحیات ص 361 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۱۹ - استاد شجاعی، آقا مجتبی تهرانی .mp3
12.1M
🔊 سلسله 📝 ۲۱۹ 👤 استاد 📿 أفضل الأعمال یعنی؛ عملی که از حجم غلبه‌ی بخش‌های پایینی نفس می‌کاهد و بر حجم بخش انسانی می‌افزاید! 🔸 گاهی عملی را که ما أفضل الأعمال می‌دانیم و بر آن اصرار داریم؛ (حتی نورانی‌ترین عمل‌ها) فقط بر نخوت و تاریکی نفس ما می‌افزایند، چرا؟ 🆔 @moflehoon
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معجزه ای از حدیث کساء | استاد فرحزاد @ostadfarahzad
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 سلاله هدایت 🔸 به برکت همین سادات که آمدند و گفتند علی این است، زهرا این است، حسن این است، حسین (علیهم السلام) این است، ما این ذوات قدسی را شناختیم، وگرنه افسران تِیم و عَدی آمده بودند به ایران! ایران را چه کسی فتح کرد؟ ایران که به دست حضرت امیر فتح نشد، به دست سقیفه فتح شد. اگر ـ خدای ناکرده ـ اجداد ما گرفتار افسران تِیم و عَدی بودند چه کار می‌کردیم! 🔸 اینکه ما در و دیوار این را می‌بوسیم، برای اینکه اینها گفتند علی این است، زهرا این است، حسن این است، حسین این است، گفتند و گفتند و گفتند، تا پدران ما فهمیدند، وگرنه ما از چه راهی می ‌فهمیدیم؟! جریان غدیر که به ما نرسیده بود، جریان سقیفه که به ما نرسیده بود، وجود مبارک امام رضا (علیه السلام) آمد، سادات آمدند، «بنی‎ الزّهرا» آمدند و معرّفی کردند. ما شب و روز باید شاکر این باشیم! 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 13 تاریخ: 1395/08/05 🆔 @moflehoon
امام زمان عج-۱ - رادیو سایه‌بان.mp3
2.55M
🔰 امامِ غایب، چه فایده ای برای ما و جامعه‌ی ما داره؟ (۱) 🔸 دو قسمت دیگه ادامه داره. 🖌 پادکست شماره ۷۵ 🆔 @moflehoon