eitaa logo
مفلحون
750 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 نگاه توحیدی 🔸 امام راحل (رضوان الله تعالی علیه) قرآن را به عنوان تلقّی كردند و نزول قرآن را به نحو تجلّی دانستند نه به نحو تجافی و هرگز آن نقطه اوج را از نظر دور نداشتند. 🔸 اینكه در جریان ، سخن این بود كه خدا خرمشهر را آزاد كرد، معنایش این است كه این حبل متین را گسیخته از ید خدا ندانستند؛ قرآنی سخن می ‌گفتند كه ﴿ما بِكُمْ مِنْ نِعْمَةٍ فَمِنَ اللَّهِ﴾ و زمینی را هر چه بود به عنوان سپاه و ستاد الهی می ‌دانستند كه ﴿لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ﴾؛ اما كارگردان اصلی را ذات اقدس الهی می‌ دانستند. 🔸 در سخت ‌ترین موارد می‌گفتند خدا مرجع ماست، در شیرین‌ ترین موارد می ‌فرمودند خدا این كار را انجام داده است؛ نه خود را فاتح می‌ دانستند و نه دیگران را, خود را و دیگران را به عنوان ﴿لِلَّهِ جُنُودُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ﴾ تلقّی می ‌كردند. 📚 . پیام به همایش قرآن در سیره و اندیشه امام راحل تاریخ: 1394/08/07 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۱۸ - استاد شجاعی، استاد عالی .mp3
10.68M
🔊 سلسله 📝 ۲۱۸ 👤 استاد 🌱 شما با فلانی و فلانی و فلانی فرق دارید! مسیری رو هم که شخص شما برای رشد انسانی باید طی کنید، با همه‌ی آدما فرق می‌کنه! 🔸 شما باید قدرت تشخیصِ أفضل الأعمال (بهترین عمل رساننده) خودتون رو داشته باشید! وگرنه محاله به موفقیت برسید! 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 684 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) ب. ارزش معلّم ... رسول خدا (ص) سه بار فرمود: خدایا! جانشینانم را رحمت كن. پرسیدند: جانشینان تو چه كسانی ‌اند؟ فرمود: آنان كه حدیث و سنّت مرا [به همگان] ابلاغ می ‌كنند، سپس آن را به امّت من می ‌آموزند. [1] ‌نكته: تعليم برتر از تبليغ است، چنان ‌كه تحقيق والاتر از تعليم. معلمان راستين، تبليغ عمومي و تعليم خصوصي را همواره ملحوظ مي ‌دارند. [1]. قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص: اللَّهُمَّ! ارْحَمْ خُلَفَائِى ثَلاثاً، قِیلَ: یا رَسُولَ اللَّهِ وَ مَنْ خُلَفَاؤُكَ؟ قَالَ: الَّذِینَ یبَلِّغُونَ حَدِیثِى وَ سُنَّتِى ثُمَّ یعَلِّمُونَهَا أُمَّتِى (الامالی، صدوق، ص180). 📚 مفاتیح الحیات ص 360 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️مباحثه بسیار جذاب با بیننده منکر حاجت خواستن از غیر خداوند ⬅️ در اين کلیپ آیت الله حسینی قزوینی با استناد به آیات قرآن ولایت ائمه‌ علیهم‌السلام و حاجت خواستن از آن ذوات مقدسه را ثابت می‌کنند و بیان می‌کنند برای استناد به قرآن باید آیات مختلف قرآن را کنار هم قرار داد و از آن‌ها نتیجه‌گیری کرد. 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ‏فنجان فنجان دوری تو را سر می‌کشم...💔 اللهم عجل لولیک الفرج صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
💠 جان کعبه 🔸 مرحوم صدوق (رضوان الله علیه) را خدا غریق رحمت کند! در من لا یحضره الفقیه این بیان لطیف را دارد که یک وقت دشمن می خواهد بساط کعبه را برچیند، این ﴿طَیراً أَبَابِیلَ﴾ به حیات او خاتمه می دهد؛ اما یک وقت ابن زبیری که در برابر سیدالشهداء (سلام الله علیه) قرار می گیرد در برابر امام سجاد(سلام الله علیه) قرار می گیرد یعنی با امام زمان خود درگیر است، این رفته درون کعبه متحصن شده است، همان خدایی که یک وقت اجازه نداد ابرهه با فیل بیاید و به این کعبه آسیب برساند، همان خدا اجازه داد که اموی روی کوه ابوقبیس منجنیق بگذارند و این کعبه را ویران کنند، تا ابن زبیر را بگیرند، بعد هم کعبه را می سازند. 🔸 فرمایش مرحوم صدوق این است که آنها که نیامدند کعبه را از بین ببرند، آمدند ابن زبیر را بگیرند، کعبه، دوباره ساخته می شود. در این‌گونه از مواقع می فهمیم امام به مراتب از کعبه بالاتر است! 📚 سوره مبارکه زخرف جلسه 18 تاریخ: 1394/10/26 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 685 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) رعایت حقوق معلّم و پاداش آن امام زین العابدین (ع) فرمود: حق معلم تو این است كه وی را بزرگ شماری، حرمت مجلس وی را نگه‌داری، نیك به وی گوش سپاری، به وی روی كنی (در كلاس درس، روبه‌ روی او بنشینی)، صدایت را بر وی بلند نكنی، به كسی كه از وی پرسیده، پاسخ نگویی تا خود او، پاسخ گوید، در حضورش با كسی گفتگو نكنی، نزد او از كسی غیبت نكنی، از گفتار بد درباره وی جلوگیری كنی، عیب‌هایش را بپوشانی، خوبی‌هایش را آشكار سازی، با دشمنش ننشینی و با دوستش دشمنی نكنی. پاداش رعایت این حقوق این است كه فرشتگان خدا برایت شهادت می ‌دهند كه تو برای خدا ـ نه برای مردم ـ نزد وی رفته ‌ای و علمش را آموخته‌ ای. [1] [1]. (الفقیه، ج2، ص620). 📚 مفاتیح الحیات ص 361 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۱۹ - استاد شجاعی، آقا مجتبی تهرانی .mp3
12.1M
🔊 سلسله 📝 ۲۱۹ 👤 استاد 📿 أفضل الأعمال یعنی؛ عملی که از حجم غلبه‌ی بخش‌های پایینی نفس می‌کاهد و بر حجم بخش انسانی می‌افزاید! 🔸 گاهی عملی را که ما أفضل الأعمال می‌دانیم و بر آن اصرار داریم؛ (حتی نورانی‌ترین عمل‌ها) فقط بر نخوت و تاریکی نفس ما می‌افزایند، چرا؟ 🆔 @moflehoon
26.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معجزه ای از حدیث کساء | استاد فرحزاد @ostadfarahzad
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 سلاله هدایت 🔸 به برکت همین سادات که آمدند و گفتند علی این است، زهرا این است، حسن این است، حسین (علیهم السلام) این است، ما این ذوات قدسی را شناختیم، وگرنه افسران تِیم و عَدی آمده بودند به ایران! ایران را چه کسی فتح کرد؟ ایران که به دست حضرت امیر فتح نشد، به دست سقیفه فتح شد. اگر ـ خدای ناکرده ـ اجداد ما گرفتار افسران تِیم و عَدی بودند چه کار می‌کردیم! 🔸 اینکه ما در و دیوار این را می‌بوسیم، برای اینکه اینها گفتند علی این است، زهرا این است، حسن این است، حسین این است، گفتند و گفتند و گفتند، تا پدران ما فهمیدند، وگرنه ما از چه راهی می ‌فهمیدیم؟! جریان غدیر که به ما نرسیده بود، جریان سقیفه که به ما نرسیده بود، وجود مبارک امام رضا (علیه السلام) آمد، سادات آمدند، «بنی‎ الزّهرا» آمدند و معرّفی کردند. ما شب و روز باید شاکر این باشیم! 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 13 تاریخ: 1395/08/05 🆔 @moflehoon
امام زمان عج-۱ - رادیو سایه‌بان.mp3
2.55M
🔰 امامِ غایب، چه فایده ای برای ما و جامعه‌ی ما داره؟ (۱) 🔸 دو قسمت دیگه ادامه داره. 🖌 پادکست شماره ۷۵ 🆔 @moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 686 🔸 راهكار برون رفت از تزاحم اخلاقی مصادیق شهروندان 2. دانشمندان (اساتید و شاگردان) عامل بی‌احترامی به معلم رسول خدا (ص) فرمود: حق سه نفر را جز منافق كوچك نمی ‌شمارد: آن‌ كه مویش در اسلام سفید شده؛ پیشوای دادگر و معلم خوبی ‌ها. [1] [1]. ثَلاثَةٌ لا یسْتَخِفُّ بِحَقّهِم إِلاَّ مُنَافِقٌ: ذُو شَیبَةٍ فِى الإِسْلامِ وَ إِمَام مُقْسِط وَ مُعَلِّمُ الْخَیر (تنبیه الخواطر و نزهة النواظر، ج2، ص212). 📚 مفاتیح الحیات ص 361 مرکز بین المللی نشر اسراء 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 کوری در آخرت؛ عالم قيامت بازتابى از اين عالم ، و اعتقادات و اعمال ما در اين عالم است. تعبیر کور (کوردل) برای کافران و مشرکان در این آیه، اشاره به اين حقيقت است كه چهره حق همه جا آشكار است اگر چشم بينائى باشد، چشمى باز و حق نگر! اما هنگامى كه پرده هاى ضخيمى از جهل ، غرور، تعصب ، لجاجت و شهوت اين چشم بيناى دل آدمى را از كار انداخت ديگر توان ديد ندارد، و با اينكه جمال حق حجاب و پرده ندارد او از مشاهده آن ناتوان است. از آنجا كـه سراى آخرت بازتاب و انعكاس عظيمى است از اين جهان، چه جاى تعجب كه اين كوردلان به صورت نابينايان وارد عرصه محشر شوند؟! 🔷 آیه: و َمَنْ كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمَى وَ أَضَلُّ سَبِيلًا (اسراء / آیه72) 🔶 ترجمه: اما آنها كه در اين جهان (از ديدن چهره حق) نابينا بودند در آنجا نيز نابينا هستند و گمراه تر! ⬅️ تکمله: متاسفانه گروهی از مسلمانان هستند که برخلاف تمام آموزه های اسلامی از جمله خود قرآن، معتقدند که چیزی به نام تفسیر قرآن وجود ندارد و تاویل آیات را هم فقط خدا می داند. این افراد فقط و فقط به معنای ظاهری آیات توجه می کنند. آیه امروز معمولا به عنوان برهانی برای رد اعتقاد غلط این گروه مطرح می شود. چون برابر معنای ظاهری آیه، هرکس در این جهان نابینا باشد، مستقل از عملکردش در این دنیا، در آخرت هم کور خواهد بود! مسئله ای نه تنها با عدالت الهی بلکه با عقل انسان نیز جور در نمی آید. 📅 شنبه ۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ، ، 🌼🌼 🆔 @moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 ‏دلم را مرور که می‌کنم، تمام آن از آن توست...❤️ صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔 @moflehoon
انسان شناسی ۲۲٠ - استاد شجاعی، حجت‌الاسلام کاشانی .mp3
11.86M
🔊 سلسله 📝 ۲۲۰ 👤 استاد 🌱 در یافتنِ أفضل الأعمال (بهترین عمل رساننده برای من)، مهمترین فرمول برای انتخاب صحیح، و یا اجتناب صحیح چیست؟ 🆔 @moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📗 🆔 @moflehoon
💠 منشأ کرامت 🔸 ... کرامت انسان ذاتیِ او نیست، چون او جانشین و خلیفه کریم است، باید اسمای حسنای «مستخلف ‌عنه» را هم بداند، متّصف بشود، بکند و بکند تا طَرْفی از کرامت ببندد... . 🆔 @moflehoon
اول بشناس - استاد شجاعی .mp3
8.69M
🔊 📝 اول بشناس 👤 استاد 🌺 ایام ولادت رسانه 🆔 @moflehoon