eitaa logo
مفلحون
750 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
2.4هزار ویدیو
177 فایل
مفلحون؛ رسانه رستگاری ارتباط با ادمین @Allawi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 عید سعید قربان 🔸 که از اعیاد بزرگ اسلامی است را به پیشگاه ولی عصر (ارواحنا فداه) تهنیت و به عموم مسلمان‌ها و شما برادران و خواهران نمازگزار با ایمان تبریک عرض می ‌کنیم. 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 عید سعید قربان 🔸 که از اعیاد بزرگ اسلامی است را به پیشگاه ولی عصر (ارواحنا فداه) تهنیت و به عموم مسلمان‌ها و شما برادران و خواهران نمازگزار با ایمان تبریک عرض می ‌کنیم. 🔸 این عید همانند عید سعید فطر از برجسته ‌ترین روزهای پربرکت اسلامی است. مستحضرید که عید رسمی اسلام است. عید تشریفاتی به آن معنا نیست. جریان عید فطر، بدرقه ماه مبارک رمضان است و عید سعید قربان، بدرقه احرام و حج تمتّع و عمره تمتّع و اینهاست؛ یعنی وقتی بنده عبادتش را انجام داد، به پیشگاه مولایش نزدیک شد می ‌گیرد و این جشن برای همین دو بزرگ اسلامی است. اعیاد دیگر که مربوط به است آن هم از همین سنخ است. اگر روز جمعه را عید گفتند برای آن نماز جمعه است و اگر عید غدیر عید هست برای آن است. در اسلام عید بدرقه عبادت یا در صحابت عبادت است و این عید برای جوامع اسلامی است تنها برای شیعه نیست، «لِلْمُسْلِمِینَ عِیداً» که همه مسلمان ‌ها این روز را باید به برکت خطبه ‌های امام جشن بگیرند. 📚 خطبه های عید قربان تاریخ: 1397/05/31 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📱 ویژه ؛ 📝 حضرت زهرا به فراموشی غدیر و تبعاتش اشاره کرد... 🪧 روزشمار ؛ هشت روز تا جشن بزرگ ولایت ❤️ 📽 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 زیبای «حقیقت پنهان» با سخنرانی حجت‌الاسلام تقدیم نگاهتان 🌺 ویژهٔ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ ؛ 📝 باورهای توان‌زا! ▫️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
مولا اَنتَ الْمالِكُ وَ اَنا الْمَمْلُوك... - حاج‌حسین سیب‌سرخی.mp3
8.75M
🔊 | 📝 مولا اَنتَ الْمالِكُ وَ اَنا الْمَمْلُوك... 👤 حاج‌‌حسین ▫️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 مفاتیح الحیات 374 🔸 استمرار نیكی به پدر ... امام باقر (علیه السلام) فرمود: اگر كسی به والدین خود در زمان حیات آن دو نیكوكار بود ولی پس از مرگ آنان بدهكاریشان را نمی‌پردازد و برای آنان استغفار نمی‌كند خدا وی را عاقّ والدین به شمار می ‌آورد.[1] [1] . إِنَّ الْعَبْدَ لَیكُونُ بَارّاً بِوَالِدَیهِ فِی حَیاتِهِمَا ثُمَّ یمُوتَانِ فَلا یقْضِى عَنْهُمَا الدَّینَ وَ لا یسْتَغْفِرُ لَهُمَا فَیكْتُبُهُ اللَّهُ عَاقّاً (الزهد، ص33). 📚 مفاتیح الحیات ص 250 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علی را وصف در باور نیاید زبان هرگز ز وصفش بر نیاید 👤 زیبای «حب علی» با صدای کربلایی سیدرضا تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
🖼 ؛ 📝 کسی که زیاد به سرگرمی بپردازد... ▫️ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 اصالت تشیع 🔸 تشیع بعد از نیست، بلكه قبل از علی ‌بن ‌ابی ‌طالب است. بیان ذلك این است که ما یك مكتبی داریم به نام تشیع و یك گروهی داریم به نام ، این مكتب همزمان با قرآن آمده و اول كسی كه حامی این مكتب و مروّج این مكتب و مؤمن به این مكتب بود خود رسول گرامی (علیه و علی آله آلاف التحیة و الثناء) بود، بعد صدیقه طاهره و علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیهم السلام) و سایر اهل بیت، بعد مردم. شیعه یعنی گروهی كه پیرو علی ‌بن‌ ابی ‌طالب هستند، اما تشیع یعنی مكتبی كه می گوید ولی خدا و جانشین پیامبر باید معصوم باشد و آن انسان كامل معصوم جز علی و اولاد (علیهم الصلاة و علیهم السلام) نیستند این -تشیع است و اول كسی كه به این مكتب ایمان آورد خود پیامبر بود، چون ﴿آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَیهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ﴾. 🔸 مكتب تشیع غیر از شیعه و گروه خاص است. اول پایه‌ گذار و مؤمن به مكتب تشیع خود ذات مقدس رسول اكرم بود، حضرت امیر بود. اگر وجود مبارك رسول اكرم به رسالت خود ایمان آورد، وجود حضرت امیر هم به ولایت خود ایمان دارد، این می ‌شود ، پس اگر كسی را نپذیرد و اگر كسی وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) را خلیفه بلافصل نداند «فَمَا آمَنَ بِشَیءٍ». آپارات: https://www.aparat.com/v/1wlan 📚 سخنرانی در کنگره بین المللی غدیر تاریخ: 1383/11/08 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ساربان خیره شد بر خم انگشتریت این سفر بار گران است، بیا برگردیم... 👤 زیبای « اگه میشه برگرد » با صدای کربلایی حسین تقدیم نگاهتان ◽ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
جونمو نذر تویی که همه‌جا شهره‌ای به مهربونی کردم... - حاج‌عبدالرضا هلالی.mp3
12.78M
🔊 | 📝 جونمو نذر تویی که همه‌جا شهره‌ای به مهربونی کردم... 👤 حاج‌عبدالرضا ▫️ ؛ ۱۴۰۱ 🆔https://eitaa.com/moflehoon
دعای عهد - سید حجت بحرالعلومی.mp3
8.21M
📝 کجایى...؟ اى همیشه پیدا از پس ابرهاى غیبت! صوت قرائت قرار صبحگاهی منتظران ثابت قدم ظهور سرعت مناسب برای قرائت روزانه 🆔https://eitaa.com/moflehoon
بسم الله الرحمن الرحیم 📋 هدیه خدا به ابراهیم؛ ابراهیم در این آیه حمد خدا را می گوید به خاطر دادن دو فرزند برومند اسماعیل و اسحاق در سنین پیری. نکته جالب این است که در ادبیات قرآن، همواره فرزند، هبه و هدیه خدا به انسان معرفی می شود. این تعبیر مکرر آمده و دقیق است. هدیه یعنی چیزی را بدون آورده به کسی دادن. این نکته مهمی است. ضمن اینکه این موضوع برکات زیاد فرزنددار شدن را می رساند. از کم توفیقی نسل حاضر این است که از این هدیه پربرکت خدا می گریزند! 🔷 آیه روز : الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي وَهَبَ لِي عَلَى الْكِبَرِ إِسْمَاعِيلَ و َإِسْحَاقَ إِنَّ رَبِّي لَسَمِيعُ الدُّعَاءِ (ابراهیم / آیه 39) 🔶 ترجمه : حمد خداي را كه در سن پيري اسماعيل و اسحاق را به من بخشيد مسلما خداي من دعا را مي‏شنود (و اجابت مي‏ كند). 🗓 دوشنبه 20 تیر 1401 ، ، ، 🌼هر روز یک آیه🌼 🆔https://eitaa.com/moflehoon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 مرید محبوب 🔹 یك انسان خودخواه هرگز توفیق را ندارد؛ بعد از اینكه از خودخواهی در آمد كه یك نفی پُر بركت است، بعد كارهای اثباتی می‌ ماند. در دعای نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) آمده است كه خدایا! من تمام شئون خودم را «عَقَلْتُهَا بِعِقَالِ مشیئتك».‏ 🔹 در فلسفه، كار اندیشوران عقل است و عقل آن است كه در بخش اندیشه، زانوی جموح و چموش خیال و وَهم را «عِقال» می ‌كند؛ این «اعْقِلْهَا وَ تَوَكَّل»‏ همان است. حكیم به فكر عِقال كردن زانوی است امّا در دعای «صباح» وجود مبارك حضرت امیر (سلام الله علیه) دارد كه همه شئون خودم را با عِقال مشیت تو معقول كنم؛ یعنی وهم من بشود عقل، خیال من بشود عقل، شهوت من بشود عقل، غضب من بشود عقل! اگر آن عقل در همه امور حاكمیت پیدا كرد، وهمِ او هم وهم معقول یعنی بجا می شود _ نه وهم یعنی عقل _ خیالِ او هم خیال معقول یعنی بجا می شود؛ شهوت او هم شهوت معقول یعنی بجا می شود و غضب او هم غضب معقول یعنی بجا می شود. اگر كسی است باید خود را در اختیار آن محرِّك بگذارد كه هر جا او می ‌خواهد ببرد؛ اگر شئون ما به ، عِقال شده است، دیگر بدون اراده او حركت نمی‌ كنیم. 📚 سلوک الهی فصل سوم جلسه 2 تاریخ: 1394/03/25 🆔https://eitaa.com/moflehoon
💠 محبوب حق 🔸 وجود مبارك حضرت امیر است؛ منتها مردم دو قسمند: یك عده می‌ پذیرد و یك عده نه، چه اینكه خودش هم فرمود: «هَلَكَ فِی رَجُلَانِ مُحِبٌّ غَالٍ وَ مُبْغِضٌ قَالٍ».این را فریقین نقل كردند كه علی ‌بن ‌ابی ‌طالب (علیه آلاف التحیة و الثناء) «محب الله» است و «محبوب الله» است به حدیث «لَأُعْطِینَ‏ الرَّایةَ غَداً رَجُلًا یحِبُّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ یحِبُّهُ اللَّه»، این را پیغمبر فرمود یعنی كسی كه ﴿وَ ما ینْطِقُ عَنِ الْهَوی﴾، طریقین هم نقل كردند، پس علی (علیه آلاف التحیة و الثناء) خداست و هر كس محب و محبوب خدا بود مجاری ادراكی و تحریكی او را ذات اقدس الهی تأمین می ‌كند، این می ‌شود ! 🔸 وجود مبارك رسول درباره حضرت امیر (علیهما آلاف التحیة و الثناء) فرمود كه «عَلِی مَعَ الْحَقِّ وَ الْحَقُّ مَعَ عَلِی یدُورُ مَعَهُ حَیثُمَا دَار» این ضمیرها به کی بر می گردد ؟ « یدُورُ عَلَی مَدَارُ اَلْحَقِّ حَیثُمَا دَار»؟ این [مطلب] درباره عمار هم آمده یا « یدُورُ اَلْحَقُّ مُدَارَ عَلِی حَیثُمَا دَار» كه از این خطبه استفاده می ‌شود! مرحوم امینی (رضوان الله تعالی علیه) این را شاهد اقامه كردند به اینكه ضمیر به حق بر می ‌گردد؛ یعنی « یدُورُ اَلْحَقُّ مَدَارَ عَلِی (عَلَیهِ اَلصَّلاَةُ وَ عَلَیهِ اَلسَّلاَمُ) حَیثُمَا دَار» به دلیل اینكه ذات مقدس رسول عرض كرد «اللَّهُمَّ أَدِرِ الْحَقَ‏ مَعَ‏ عَلِی حَیثُمَا دَارَ»؛ خدا‌یا حق را علی مدار قرار بده، نه علی را حق مدار! تا اینجا گفتار ایشان، اما چرا؟! چطور می ‌شود كه حق علی مدار است نه علی حق مدار؟ چطور می ‌شود كه حق را باید با علی تشخیص داد نه علی را با حق؟ آن یك بیان دیگری دارد، اگر كسی آن «لَأُعْطِینَ‏ الرَّایةَ» را صغرای قیاس قرار بدهد و حدیث «قرب نوافل» را كبرای قیاس قرار بدهد و‌ بگوید علی ‌بن ‌ابی‌ طالب (علیه السلام) «محب الله» است و «محبوب الله» است به گفته معصوم یعنی پیامبر و هر كس محبوب خدا بود مجاری ادراكی و تحریكی او را خدا در مقام فعل كاملاً به عهده می ‌گیرد، پس علی ‌بن ‌ابی ‌طالب مجاری ادراكی و تحریكی اوست، یعنی فهم او و كار او، یعنی و هر دو را خدا به عهده گرفته است و هر كس علم و عمل او را خدا در مقام فعل به عهده بگیرد معصوم مطلق است، پس علی ‌بن ‌ابی‌طالب معصوم مطلق است، وقتی این‌چنین شد این می ‌شود ، اگر خلیفه شد كار «مستخلف عنه» را انجام می ‌دهد. آپارات: https://www.aparat.com/v/134dY 📚 سخنرانی در کنگره بین المللی غدیر تاریخ: 1383/11/08 🆔https://eitaa.com/moflehoon