✅ در این صحنه، اون حس اول که انسان رو به کار درست راهنمایی میکنه میشه «عقل انسان».
⛔️ و اون حسی که انسان رو به کارهای ظاهرا با لذت اما کم ارزش دعوت میکنه میشه « هوای نفس!»
✅ کافیه که انسان یه مدت به تمایلات خودش نگاه کنه و انواع خواسته های دلش رو با دقت ببینه. خیلی زود متوجه خواسته های نفسانی و عقلانی خودش خواهد شد.✳️
محبت خدا
#دستهای_پنهان #قسمت_سوم کشور بریتانیا از هنـدبه دلیل وجود ّ قومیت هاي مختلف، ادیان متفاوت، زبانه
#دستهای_پنهان
#قسمت_پنجم
به اوگفتم: مسـیحیان به خـدا،
ّنبوت و معاد باور دارند،چرا آنانرا نجس میدانید؟
اوگفت: به دو دلیل، نخست اینکه آنها پیامبری محمد صلی الله علیه وآله وسـلم را انکار میکنندو این به معناي دروغگوخواندن پیامبر است، و ما در برابر آن میگوییم که شما مسیحیان نجس
هستیدزیرا بر مبناي عقل، هرکس آزار رساند، میتوان او را آزار داد
دوم آنکه آنها به پیامبران الهی نسـبت هاي ناروا میدهند، مثًلامیگویندمسـیح شراب مینوشیدو او نفرینشده بودچون
به صلیب کشیده شد.
من برآشفته گفتم: مسیحیان اینگونه نمیگویند، اوگفت: تو نمیدانی، درکتاب مقدس آنهاچنین سخنانی است،
من با آنکه میدانستم این مرد در مورد دوم دروغ میگوید سکوت کردم
البته او در مورد اول درست میگفت
و من نمی خواسـتم که بـا او بحث کنم زیرا من درجـامه مسـلمانی بـودم و میترسـیدم که به من مشـکوك شونـد، از اینرو همـواره از
مسایل جنجالی دوري میجستم.
2 -روزگاري اسلام دین زندگی بوده که سروري داشته، و
برده خواندن سروران دشوار است.
غرور سـروري-حّتی در هنگام ناتوانی و عقب ماندگی- انسانرا به سوي برتري میخواند. ما هم نمیتوانستیم تاریخ اسلام
را وارونه کنیم تا مسـلمانان احساس کننـدکه سـروري گذشـته آنها درشـرایط ویژه اي به دست آمـده است و اکنون آنزمان
سپري شده و باز نخواهدگشت.
3 -ما اطمینان نداشتیم که عثمانیها و پادشاهان ایران آگاه نشوندو برنامه هاي سلطهگر آنها ما را در هم نریزند.
ّ
ّ البته این دو حکومت چنانکه اشاره شـدبسـیار ناتوان شـده بودند اما وجود یک حکومت مرکزی
با حاکمیت و پول واسلحه که مردم فرمانبردار آن بودند امری نگران کننده است
#دستهای_پنهان
#قسمت_ششم
-ما از عالمان مسلمان بسیار نگران بودیم.
علماي الأزهر، عراق و ایران استوارترین در برابرخواسته هاي ما محسوب میشدند،
آنان
از اصول زندگی معاصـرکاملابی اّطلاع بودند، بهشتی راکه قرآن مژده داده بود هدف خود قرار داده بودند، وحاضـر نبودند
سرسـوزنی از اعتقـادات خود دست بردارنـد، و مردم از آنهـا پیروي میکردنـدو حکومت همچون موش هراسـان ازگربه، از
آنهـا میترسـید، ّ البته اهـل تسـّنن نسـبت به شـیعیان،کمتر از علماي خود فرمانبري داشـتند، زیرا آنان هم سـلطان و هم شـیخ
الإسـلام راحاکم میدانند، درحالیکه شـیعیان حکومت را تنهاشایسته عالمان میدانندو به سلطان اهمیت کافی نمیدهند؛
اما این تفاوت چیزي از نگرانی وزارت مستعمرات وحاکمان بریتانیاي کبیر نمیکاست. .
❤️ #سلام_امام_زمانم❤️
💚 #سلام_آقای_من💚
💝 #سلام_پدر_مهربانم💝
انتظار #فرج این نیست که شما در خانه چهار زانو بنشینی دستهایت را روی هم بگذاری و تکان هم نخوری و بگویی..
- آقا چکار میکنی؟
- من منتظر هستم!
نه!
انتظار این نیست....
انتظار این است که تک تک لحظات و اعمالت را در جهت رضایت امام زمان ارواحنافداه تنظیم کنی.
پایان روز، امام زمان ارواحنا فداه اعمال روزانهی تو را تایید بفرمایند، یک نگاه بیاندازند بهبه! آفرین! تو امروز چقدر عمل خوب داشتی...
اگر یکجا حواست نبود و غفلت داشتی، مثل یک نقطهی تاریک در صفحه که اعمالت تاریکی را نشان میدهد، استغفار کن.
از آقا بخواه که آقاجان، من سعی کردم، این یکی را نادیده بگیرید...
🌹تعجیل درفرج #پنج صلوات🌹
@mohabbatkhoda
فراموش مکن براى چه به دنیا آمده اى❗️
#نهج_البلاغه
✨ فَإِنَّ اللهَ سُبْحَانَهُ قَدْ جَعَلَ الدُّنْیَا لِمَا بَعْدَهَا، وَابْتَلَى فِیهَا أَهْلَهَا، لِیَعْلَمَ أَیُّهُمْ أَحْسَنُ عَمَلاً
♻️همانا خداوند سبحان دنیا را برای آخرت قرار داده ،
و مردم را در دنیا به آزمایش گذاشت ، تا روشن شود ⇩⇩
کدام یک نیکوکارتر است.
📚 #نامه ۵۵
@mohabbatkhoda
#نهج_البلاغه
✨وَقَاتِلْ هَوَاكَ بِعَقْلِكَ
♨️با هوی و هوس های سرکشت با شمشیر عقل مبارزه کن.
📚 #حکمت ۴۲۴
@mohabbatkhoda
🔶برای دینداری، آگاهیداشتن کافی نیست؛ حکمت هم لازم است
🔶 اگر یک عالم دینی، حکمت نداشته باشد ممکن است سازِ مخالف دین بزند!
🔶اینکه آدم تشخیص بدهد «الان وقت صلح است یا نه» نیاز به حکمت دارد
#نیاز_ما_به_حکمت برای تشخیص مصداق (ج۱)
📌برای دینداری کردن، آگاهیداشتن کفایت نمیکند بلکه حکمت هم لازم است. اگر تا حالا فقط از آگاهی با ما صحبت کردهاند، اشتباه کردهاند!
🔸قرآن بیش از سه مرتبه، رسالت پیامبر و انبیاء را اینگونه بیان میفرماید: «يُعَلِّمُهُمُ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ» یعنی تعلیم کتاب خدا کافی نیست و پیامبر باید تعلیم حکمت هم بدهد.
📌حکمت، ابعاد مختلفی دارد؛ یکی از معانی حکمت، یا یکی از عناصر تحقق حکمت در یک فرد، این است که او بتواند حدس و گمانِ مطابق با یقینی داشته باشد و مصادیق را درست تشخیص بدهد.
🔸تشخیص مصداق، نیاز به حکمت دارد. ممکن است یک عالم دینی، بتواند استنباط احکام شرعی را از منابعش انجام دهد اما برخوردار از حکمت نباشد. لابد بخشی از حکمت برمیگردد به اینکه یک فقیه، بتواند مصداق را درست تشخیص بدهد.
📌یک فقیهی در قم بود که قبل از انقلاب، مثلاً مبارز بود و اهل زندان هم بود، اما در دوران دفاع مقدس به شاگردهایش میگفت: «نمیخواهد به جبهه بروید و خودتان را به کشتن بدهید! اگر هم مجبور شدید و رفتید، در یک گوشه و کناری باشید و زود برگردید!» این درحالی است که علی(ع) میفرماید: «إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ فَتَحَهُ اللَّهُ لِخَاصَّةِ أَوْلِيَائِهِ»
🔸اگر کسی عالمِ دین باشد اما حکمت نداشته باشد، این نگرانی دربارۀ او هست که فریبِ علم خودش را بخورَد و راحت، سازِ مخالف بزند! قرآن دربارۀ چنین افرادی میفرماید: «كَمَثَلِ الْحِمارِ يَحْمِلُ أَسْفاراً» (جمعه/۵)
📌کسی که به کتاب خدا دانا باشد اما شعور لازم-برای تشخیص مصداق- را نداشته باشد، از جایجای کتاب، مدام علیه دین استفاده میکند و در مقام تشخیص اینکه «الان از اینهمه تکالیف دینی، کدامش را باید انجام دهد؟» مدام دچار اشتباه میشود.
🔸یکی از جاهایی که حکمت بهکار میآید در عرصۀ سیاست است. اینکه آدم تشخیص بدهد «الان وقت صلح است یا نه» نیاز به حکمت دارد. در اسلام، هم صلح داریم و هم جنگ داریم، ولی باید دید، الان وقت کدام است؟ اگر جای این دو را عوض کنیم، ملت بیچاره میشوند!
👤علیرضا پناهیان
@mohabbatkhoda
💢خدا به ما توفیق دهد که بد را خوب، و خوب را بد نبینیم!
حضرت آیت الله بهجت(ره):
هر معصیت و ظلمی که در دیگران بالفعل موجود است، در ما نیز بالقوه وجود دارد. خدا کند شرایط آنها برای ما تحقق پیدا نکند و به آزمایش آنها مبتلا نشویم! خدا به ما توفیق و تنبه دهد که اگر در ابتلا و آزمایش قرار گرفتیم، بد را خوب، و خوب را بد نبینیم!
📚در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۲۱
@mohabbatkhoda
محبت خدا
#دستهای_پنهان #قسمت_پنجم به اوگفتم: مسـیحیان به خـدا، ّنبوت و معاد باور دارند،چرا آنانرا
#دستهای_پنهان
#قسمت_هفتم
مـاکنفرانس هـاي بسـیاري تشـکیل دادیم تـا
براي این مسایل نگران کننـده راه حلهای بیابیم اما هر بار با بن بست روبرو میشدیم
گزارش هاي رسـیده ازجاسوس ها و مزدوران نیز ناامیـدکننده بود، همچون نتایج کنفرانسها که یاصـفر بود و یا زیر
صفر، ناامیدي در ما راهی نداشت زیرا ماخود را با تلاش پیوسته وصبر بیپایان آموخته بودیم.
به یـاد دارم که یکبارکنفرانسـی باحضورشـخص وزیر و بزرگترین کشـیشان و تعـدادي ازکارشـناسان برپا کرده بودیم،
افرادحاضر درجلسه بیست نفر بودندبیش ازسه ساعت گفتگوکردیم وکنفرانس را بدون نتیجه به پایان بردیم.
اما اسقف گفت:
ّ
«ناامیـدنشویـد! مسـیح پس ازسـیصدسال شـکنجه، و تبعیـدوکشـته شـدن خود و پیروانش به حکومت رسـید.شایدهم او از
ملکوت نظر لطفی بیفکندو ما موّفق و شویم حّتی پس ازسیصدسال کّفار را از مراکزشان بیرون برانیم. ما بایدبه ایمان استوار و
بردباري بیپایان ّ مجهز شویم و از همه وسایل و راه ها براي
#دستهای_پنهان
#قسمت_هشتم
تسـّلط و ترویج مسـیحیت درسرزمینهاي مسلمانان بهره ببریم، اگرچه پس از قرنها به نتیجه برسیم؛که پدران براي فرزندان
میکارند».
یکبارکنفرانسـی در وزارت تشـکیل شدکه در آن نمایندگانی از بریتانیاي کبیر، فرانسه و روسـیه در بالاترین سطوح حضور
داشـتند: دیپلمات ها و دین مردان.خوشـبختانه من به دلیل پیونـدهاي نزدیک با وزیر در این کنفرانس شـرکت داشـتم. اعضاي
کنفرانس بهطور گسترده اي مشـکلات مسـلمانان را مورد بررسـی قرار دادنـد. آنـان راه هـاي افزایش فشار بر مسـلمانان،جـدا
نمودن آنهـا از باورهایشـان و بازگردانـدن آنهـا به حوزه ایمـان را مطرح کردنـد- همچنـانکه اسـپانیا پس از قرنهاجنگ با
ّ
مسـلمانان بربر به حوزه ایمان بازگشت - اما نتیجه در سطح نبود من مشروح گفتگو های این کنفرانس را در کتابی
به نام «به سوي ملکوت مسیح» نگاشتم.
ّ
کنـدن ریشه هـاي درختی که درشـرق و غرب زمین گسترش یافته است کار دشواری است اما باید به هر بهایی از دشواری های این کار کاست
اما محمد صلی الله علیه وآله وسلم ازشـرایط زمانی ّ
ّ
انحطـاط شـرق و غرب سودجست و بـا پایان دوران انحطاط بایـداین فرصت از میان میرفت که خوشـبختانه چنین شـد،کار
مسـلمانان به انحطاط گراییدوکشورهاي مسـیحی رو به پیشرفت نهادندو اکنون هنگام آن رسیده است که آنچه راطی قرن
هـا از دست داده ایم با فـداکاري بازسـتانیم. وحکومت نیرومنـدبریتانیاي کبیر در این روزگار لواي این مبارزه فرخنـده را در
دست گرفته است.