eitaa logo
استاد محمدعلی فیض‌آبادی|خانواده قرآنی
987 دنبال‌کننده
374 عکس
367 ویدیو
16 فایل
دکتر محمدعلی فیض آبادی 🔹️مفسر قرآن 🔹️مشاور تربیتی و خانواده 🔹️نویسنده و پژوهشگر 🔹️استاد حوزه و دانشگاه ارتباط با ادمین و هماهنگی وقت مشاوره: 👇 @admin_feiz
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر قران کریم - استاد فیض آبادی 6آذر 1401مسجد 14معصوم ع.mp3
23.8M
🔈فایل صوتی جلسه تفسیر قران کریم توسط حجت الااسلام 🌸فیض آبادی🌸 ۶آذرماه۱۴۰۱مسجد ۱۴معصوم(علیهم السلام) @feiz114
یك شمارھ رو انتخاب و هدیہ‌تون رو دریافت کُنید :)🌱. - اول : digipostal.ir/cofa3zi . - دوم : digipostal.ir/cmdgvds . - سوم : digipostal.ir/cu961hs . - چھارم : digipostal.ir/cabb62c . - پنجم : digipostal.ir/c87kide . - ششم : digipostal.ir/ceiv42d . - هفتم : digipostal.ir/csenas8 . - هشتم : digipostal.ir/cezkkiq . - نُھم : digipostal.ir/c0enl2t . - دهم : digipostal.ir/ck0hv4j . - یازدهم : digipostal.ir/cfir815 . - دوازدهم : digipostal.ir/cjt5fhz . - سیزدهم : digipostal.ir/cwbze98 . - چھاردهم : digipostal.ir/cwpcc6j . - پانزدهم : digipostal.ir/cjarjqv . - شانزدهم : digipostal.ir/cpexi3q . - هفدهم : digipostal.ir/cufmm0j . - هجدهم : digipostal.ir/c3fxydo . 😍 @shahid_danial_rezazade
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 سه روز قبل زلزله در سوریه، صاحبخانه او را بیرون انداخت چون وضع کارش خراب شده بود و ۳ ماه اجاره نداده بود. 🔹زلزله که آمد خانه خراب شد و صاحبخانه، مهمان چادر او شد. 👌 فاصله بین یک ثروتمند صاحب چند خونه با یک فقیر بدون خونه تو چند ثانیه زلزله هست.
چه نمازی؟ بسیاری از والدین و مربیان تلاش خود را متمرکز بر نماز خواندن فرزندان و دانش آموزان نموده  و به صرف اینکه شروع به نماز خواندن بکنند ازآنها راضی بوده و خود را در این اصل موفق می دانند. در حالی که هر نمازی مورد قبول خدای متعال نیست،بلکه منظور خداوند از نماز ،نماز مقبول و صحیح است.بهمین منظور  در قرآن بعضی از نمازها را جزء نمازهای مردود می شمارد، ۱- نماز سهوی"الذین هم عن صلاتهم ساهون" نماز می‌خواند، گاهی اول وقت و گاهی آخر وقت، گاهی باوضو گاهی بی وضو، گاهی با نشاط گاهی بی نشاط،  گاهی  دقت در اوقات شرعی خود نمی کند. ۲- نماز ریائی"الذین هم یرائون" برای ارائه کردن به دیگران. یعنی هدف از نماز نشان دادن شخصیت خود و رفتار و نماز خود فقط به دیگران است آن هم با نیت های غیر الهی ۳-نماز با کسالت و تنبلی و منافقانه "اذا قاموا الی الصلاه قاموا کسالی" منافقین نماز می خواندند، در بین صفوف مسلمانان قرار می‌گرفتند، اما نمازشان  فقط برای نفاق بود، لذا با حالت کسالت و تنبلی و بی حالی نماز می خواندند .نماز بخشنامه ای،نماز اداری،نماز از ترس دیگران ،نماز برای اردو و ،،،،مقبول نیست ۴- نماز بدون حضور قلب نماز در حال خستگی و مستی .خدا درقرآن می فرماید :در زمانی که مست هستید وارد نماز نشوید چون نماز حرف زدن با خداست بدانید با خداوند تبارک و تعالی  چه می‌گویید. ازدیدگاه الهی فرزند باید نمازی بخواند که علاوه بر صحت مورد قبول خداوند تبارک و تعالی قرار بگیرد. لذا باید دقت نمود که  از اوان  آموزش نماز، ویژگی‌ها و شرایط آن هم مطرح بشود تا فرزند نماز مقبول بخواند. نماز مقبول نمازی است که : خاشعانه باشد ، دائمی باشد ، با آداب باشد ، با حضور قلب باشد تا بتواند بر روح و جان انسان تاثیر بگذارد ؟ @feiz114
تاثیرگذاری بعضی مبلغین قدرت ارتباط قوی و جذب زیادی داشته  اما قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب ندارند، قدرت تاثیرگذاری بر مخاطب از ارکان مهم تبلیغ است . انواع اثرگذاری: ۱- اثرگذاری فکری، گاهی  روانی  و گاهی  قلبی است. در اثرگذاری فکری و اندیشه چون تاثیر  باید مبلغ از نظر قدرت علمی قوی و اهل استدلال باشد. و از راه تمایلات  در افکار او نفوذ کند،مثلا اگر مخاطب تمایل شدید به فوتبال دارد از طریق فوتبال ،اگر تمایل به هنر دارد از راه هنر و،،،وارد افکار او شود، ۲-اثرگذاری روانی   راه کارهای بسیار زیادی موجود است تا مبلغ بتواند بر مخاطب اثر بگذارد مانند جنگ های روانی، ایجاد جو روانی،و،،،، ، ۳- اثرگذاری عاطفی بهترین راه تاثیرگذاری عاطفی،خوش اخلاقی و مهربانی و ابراز علاقه و ،،،است ۴-اثرگذاری قلبی آنچه در تبلیغ دین مهم است باید مبلغ قدرت تاثیرگذاری بر  قلب مخاطب را داشته باشد. وقتی حضرت ابراهیم علیه السلام زن و فرزندش را در مکه گذاشت دعا کرد که خدایا دل های مردم را به سمت زن و فرزندم متمایل بگردان . چون تاثیر قلبی نقش مهمی در تاثیرگذاری رفتاری و کشاندن مخاطب به سوی خود و هدایت دارد. عوامل تاثیرگذاری قلبی: ۱-محبت رابطه انسان با تمام هستی بر اساس محبت است رابطه اش با خدا بر اساس محبت است"یحبهم و یحبونه"  با اهل بیت بر اساس مودت و عشق "لا اسئلکم علیه اجرا الا الموده فی القربی" رابطه  با همسر خود بر اساس مودت و عشق "جعل بینکم موده و رحمه" با فرزندان بر اساس شفقت یعنی محبت همراه با دل نگرانی و ترس "انا کنا فی اهلنا مشفقین" رابطه با مردم جامعه بر اساس مهربانی و برادری "انما المومنون اخوه" حتی رابطه انسان با دنیای محیط خود بر اساس محبت است  با ماشین، موتور ،خانه، پول،و،،،،،زین للناس حب الشهوات من النساء و البنین ،،،،،" وقتی فرعون حضرت موسی را از آب گرفته وسرپرستی اش را عهده دار شد " القیت علیک محبت منی" خدا می فرماید: من محبت را در وجود موسی انداختم و چون فرعون  او را دوست داشت،او را بزرگ کرد. محبت تاثیر شگرفی بر جذب و تاثیر بر مخاطب دارد. لذا  مبلغ باید مخاطب را قلبا دوست داشته باشد و به او ابراز محبت و دوستی بنماید تا بتواند بر او تاثیر بگذارد. نمونه های تاثیر گذاری بر اساس محبت را در روابط هیجانی قبل از ازدواج بین جوان ها و برخوردهای محبت آمیز مردم می توان جستجو کرد. ۲-مهربانی خداوند در قرآن کریم  در مورد پیامبر اکرم می‌فرماید :به خاطر رحمت الهی تو مهربان و نرم هستی و اگر خشن و سنگدل بودی همه از دور و بر تو پراکنده می‌شدند ."فبما رحمه من الله لنت لهم و لو کنت فظا غلیظ القلب لانفضوا من حولک" مهربانی و اخلاق نرم تاثیر شگرفی بر مخاطب دارد. ۳-ایمان و عمل صالح خداوند در قرآن کریم می فرماید :کسانی که ایمان بیاورند و عمل صالح انجام بدهند  ما محبت آنها را در دل مردم قرار می دهیم ."ان الذین امنوا و عملوا الصالحات سیجعل لهم الرحمن ودا"که مردم هم آنها را دوست داشته باشند و هم ابراز علاقه کنند. ۴- هدیه دادن بلقیس برای اینکه حضرت سلیمان  را  تحت تاثیر قرار دهد هدایایی  برایش فرستاد. هدیه کینه را از بین برده و دلها را بهم نزدیک مینماید. ۵-تخصص وقتی ساحران فرعون با موسی وارد نبرد شدند،اول ساحران هنرنمایی کردند ،نوبت به موسی که رسید و عصارا افکند و همه جادوی آنها را بلعید،ساحران تحت تاثیر قرار گرفته و تسلیم موسی شده و حتی با تهدید فرعون دست از موسی برنداشتند. کسانی که در عرصه خاصی تخصص دارند مثلاً پزشکی، روان شناسی، وکالت، آسیب شناسی، تدریس و ،،،، بر روی مخاطب ویژه خود تاثیرگذارند انسان مریض تحت تاثیر حرفهای پزشک خود قرار می گیرد، کسی که نیاز به دفاع از حق خویش دارد تحت تاثیر حرف های وکیل خود قرار می گیرد، زمانی که حضرت سلیمان  تخت بلقیس را به قصر خود آورد و بلقیس تخت را دید تسلیم حضرت سلیمان شد . ۶ 'اطلاعات زیاد فراوانی و گستردگی اطلاعات  در عرصه های متفاوت باعث  تاثیر گذاری زیادی بر مخاطب می شود. مثلاً کسی که در رشته خاصی اطلاعات وافری دارد اگرچه تخصص ندارد  با این گسترش اطلاعات بر مخاطب خود تاثیر می گذارد . ۷. تکریم انسان ذاتاً دارای کرامت است. خدا می فرماید: ما به انسان ها کرامت دادیم"لقد کرمنا بنی آدم" تکریم مخاطب  و دوری از تحقیر و توهین نسبت به شخصیت او ، احترام گذاشتن ، توجه کردن، به  احترام مخاطب بلند شدن ، دوری از برچسب زدن، قضاوت های نادرست ، توهین کردن، تحقیر کردن عامل مهمی در تاثیر بر مخاطب است. ۸.بشارت بشارت و خبر خوش دادن انرژیی تولید می‌کند که انسان را جذب کرده و تحت تأثیر قرار دهد. ۹. اخلاص از آنجا که خداوند مقلب القلوب است عوامل معنوی همچون اخلاص و معنویت نقش بسیار مهمی در جذب مخاطب و تاثیر قلبی بر او دارد. هرسخن کز دل برآید    لاجرم بر دل نشیند ۱۰- الگو انسان برای تعیین معیارهای ارزشی،رفتارها و حتی انتخاب اندیشه تحت تاثیر الگو قرار میگیر
د.خداوند متعال در معرفی مسیر بندگی،الگوها را معرفی می نماید" صراط الذین انعمت علیهم غیر المغضوب علیهم و لالضالین". اگر مبلغ قبل از تبلیغ الگوی مخاطب باشد ،تاثیر مهمی بر مخاطب دارد. امروزه رسانه های ملی و بین المللی و مجازی با برند کردن بعضی الگوها همچون سلبریتی ها نقش مهمی در مدیریت افکار مردم ایفا میکنند. ۱۱- استفاده از هنر سامری با ساخت گوساله طلایی که صدای گوساله می داد،بنی اسرائیل را گوساله پرست کرد،یعنی از مخلوط کردن گوساله که برای آنها مقدس بود و طلا و هنر معجونی ساخت که قوم را در کمتر از چهل روز به انحراف کشاند. ۱۲- بخشندگی انفاق و بخشندگی عامل تسخیر قلب مخاطب است،یوسف با قراردادن مزد گندمها داخل بار باعث شد برادران دوباره به مصر برگردند،با تعبیر خواب هم بندیهایش انها را تحت تاثیر قرار داده و انها را به عرصه توحید وارد کرد. @feiz114
هدایت شده از جوان بصیر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اشتباه کردم به دولت آقای رئیسی رای دادم این حرف بعضی از مردم است... اما حالا این کلیپ را ببینید بعدش قضاوت کنید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حتی لاک پشت ها هـــنگامی که بدانند به کــــجا می روند، زودتر از خرگوش ها به مقصد میرسند. تا زندگی و هدفمان را درک نکرده باشیم پیشرفتی حاصل نمی شود. @feiz114
و علیه السلام حضرت یوسف چند جور مشتری داشت: ۱،برادران که از روی حسادت و خودخواهی تصمیم به قتلش گرفتند ۲،یعقوب  که میدانست یوسف ولی خداست و در فراقش کورشد. ۳،کاروانیان پول محور که او را به اندک بهایی فروختند. ۴،عزیزمصر اورا به عنوان برده خرید ۵،زلیخای خودخواه لذت جو که چون موفق نشد به او تهمت زد و او را به زندان انداخت ۶،هم بند زندانی که بعد ازادی و حل مشکلش یوسف را فراموش کرد ۷،شاه مصر که از او برای وزارت استفاده کرد ۸،برادران که دنبال گندم بودند ۹،بنیامین که یوسف او را نزد خود نگه داشت مدعیان مهدویت نیز چند دسته اند: ۱، دشمنان آن حضرت که دنبال شهادت حضرت اند ۲،کسانی مثل یعقوب که معرفت دارند و در فراقش میسوزند ۳،کسانی که مثل کاروانیان فقط دنبال کاسبی از مولا هستند ۴،کسانی که مثل عزیز مصر دنبال حضرت اند تا حضرت در خدمت انها باشد ۵،کسانی که مثل زلیخا خودخواهند و اگر به حاجتشان نرسند به امام تهمت میزنند ۶،کسانی مثل هم بندی یوسف ،تا وقتی مشکل دارند دنبال حضرتند و بعد حل مشکل اورا فراموش میکنند ۷،کسانی مثل شاه از فکر و قدرت امام برای خودشان استفاده میکنند ۸،کسانی که مثل برادران یوسف فقط دنبال گندم و نان از امام اند ۹،کسانی که مثل بنیامین، امام علیه السلام دنبال انهاست. حال،سوال: ۱.کدام گروه منتظر حقیقی مولا هستند؟ ۲،ما جزء کدام گروه هستیم؟؟ @feiz114