https://www.instagram.com/tv/CEKbGRypzaC/?igshid=15r077vr40q5e
رفقا متاسفانه فایل صوتی ضبط نشد. شما میتونید برای گوش دادن به منبر خانگی امشب، به آدرس بالا مراجعه کنید.
حتی عزیزانی که نمیخواهند اینستا نصب کنند، میتوانند با کلیک کردن آدرس بالا، فیلم را مشاهده کنند.
4_5908767318640429661.mp3
2.96M
#بفرماروضه
#روضهشبدوممحرم
#ورودیه
💔تو میدونی من تنها
با تو آرامشی دارم
میدونم خیلی آقایی
من از تو خواهشی دارم...
💔نگیری اسمتو از من
حسین ای رمز اکسیرم...
اگه یک روز اسمت رو
نیارم زود میمیرم...😭
#حاجمحمودکریمی
🔴 دو مسئوليت بزرگ مردم در مجالس عزاداری
🔹 يک مسؤوليت مردم در مجالس عزاداری اين است که چون نهی از منکر بر همه واجب است وقتي که میفهميد که روضهای دروغ است، نبايد در آن مجلس بنشينيد؛ حرام است، بلکه بايد مبارزه کنيد.
🔹 مسئولیت دیگر مقابله با تمايلی است که صاحبان مجالس و مستمعين به این دارند که مجلس بايد بگيرد، بايد کربلا بشود. روضهخوان بيچاره میبيند که اگر هر چه میگويد از آن راستها باشد مجلسش نمیگيرد و بعد همين مردم هم دعوتش نمیکنند، ناچار يک چیزی هم اضافه میکند.
🔹 اين انتظار را مردم بايد از سر خودشان بيرون کنند. نگویند فلان روضهخوان که مجلس او میگيرد، کربلا میکند. «کربلا میکند» يعنی چه؟!
🔹 شما بايد روضه راست را بشنويد و معارف و سطح فکرتان بالا بيايد. اگر با يک کلمه روحتان اهتزاز پيدا کرد، يعنی با روح حسين بن علی(ع) هماهنگی کرد، و اشکی ولو ذرهای، ولو به قدر بال مگس جاری شد، واقعاً مقام بزرگی برای شماست. اما اشکی که از راه قصّابی کردن بخواهد از چشم شما بيايد، اگر يک دريا هم باشد ارزش ندارد. «داد بکشيد» يعنی چه؟! چرا داد بکشيد؟!
📗 شهید آیتالله مطهری، حماسه حسینی، ج۱، ص ۶۵-۶۶ (با تلخیص)
*آیا شفاعت یک نوع پارتیبازی است؟*
شهید مطهری مینویسد:
نوع نادرست شفاعت که به دلایل عقلی و نقلی مردود شناخته شده است این است که گناهکار بتواند وسیلهای برانگیزد و به توسط آن از نفوذ حکم الهی جلوگیری کند، درست همان طوری که در پارتیبازیهای اجتماعات منحطّ بشری تحقق دارد.
بسیاری از عوام مردم شفاعت انبیا و ائمه (ع) را چنین میپندارند؛ میپندارند که پیغمبر اکرم (ص) و امیرالمؤمنین (ع) و حضرت زهرا (س) و ائمه اطهار، خصوصاً امام حسین (ع)، متنفّذهایی هستند که در دستگاه خدا اعمال نفوذ میکنند، اراده خدا را تغییر میدهند و قانون را نقض میکنند.
اعراب زمان جاهلیت نیز درباره بتهایی که شریک خداوند قرار میدادند همین تصور را داشتند؛
آنان میگفتند که آفرینش منحصراً در دست خداست و کسی با او در این کار شریک نیست، ولی در اداره جهان بتها با او شرکت دارند. شرک اعراب جاهلیت شرک در ”خالق“ نبود، شرک در ”رب“ بود.
اگر در میان مسلمانان هم کسی چنین معتقد شود که در کنار دستگاه سلطنت ربوبی سلطنتی دیگر هم وجود دارد و در مقابل آن دستدرکار است، چیزی جز شرک نخواهد بود.
اگر کسی گمان کند که تحصیل رضا و خشنودی خدای متعال راهی دارد و تحصیل رضا و خشنودی فرضاً امام حسین (ع) راهی دیگر دارد و هریک از این دو جداگانه ممکن است سعادت انسان را تأمین کند دچار ضلالت بزرگی شده است.
در این پندار غلط چنین گفته میشود که خدا با چیزهایی راضی میشود و امام حسین (ع) با چیزهایی دیگر؛ خدا با انجام دادن واجبات مانند نماز، روزه، حج، جهاد، زکات، راستی، درستی، خدمت به خلق، برّ [نیکی] به والدین و امثال اینها و با ترک گناهان از قبیل دروغ، ظلم، غیبت، شرابخواری و زنا راضی میگردد،
ولی امام حسین (ع) با این کارها کاری ندارد، رضای او در این است که مثلاً برای فرزند جوانش علی اکبر (ع) گریه و یا لااقل تباکی [تظاهر به گریه] کنیم؛ حساب امام حسین (ع) از حساب خدا جداست.
به دنبال این تقسیم چنین نتیجه گرفته میشود که تحصیل رضای خدا دشوار است، زیرا باید کارهای زیادی را انجام داد تا او راضی گردد، ولی تحصیل خشنودی امام حسین (ع) سهل است، فقط گریه و سینه زدن؛ و زمانی که خشنودی امام حسین (ع) حاصل گردد، او در دستگاه خدا نفوذ دارد، شفاعت میکند و کارها را درست میکند، حساب نماز و روزه و حج و جهاد و انفاق فی سبیل الله که انجام ندادهایم همه تصفیه میشود و گناهان هرچه باشد با یک فوت از بین میرود!
اینچنین تصویری از شفاعت نه تنها باطل و نادرست است، بلکه شرک در ربوبیت است و به ساحت پاک امام حسین (ع) که بزرگترین افتخارش ”عبودیت“ و بندگی خداست نیز اهانت است
امام حسین (ع) کشته نشد برای اینکه العیاذ بالله دستگاهی در مقابل دستگاه خدا یا شریعت جدش رسول خدا به وجود آورد، راه فراری از قانون خدا نشان دهد.
« شفاعت امام حسین (ع) به این صورت نیست که برخلاف رضای خدا و اراده او چیزی را از خدا بخواهد.
امام حسین (ع) شفیع کسانی است که از مکتب او هدایت یافتهاند؛ او شفیع کسانی نیست که مکتبش را وسیله گمراهی ساختهاند.
از این نکته نباید غفلت ورزید که همانطوری که از قرآن کریم گروهی هدایت یافتهاند و گروهی گمراه شدهاند، از مکتب امام حسین (ع) نیز گروهی هدایت شده و گروهی گمراه گشتهاند و این مربوط به خود مردم است.»
📚 مطهری، مرتضی (۱۳۵۲).عدل الهی
4_5913270918267799475.mp3
42.38M
جلسه سوم
شرح خطبه منا
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
4_5915649720264427376.mp3
42.43M
جلسه چهارم
شرح خطبه منا
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
#یادآوری
در دهه محرم امسال، مسابقه کتاب خوانی #شرح_خطبه_منا در حال برگزاری هست و این شبها در لایو اینستا پیرامونش صحبت میکنیم.
علاقمندان میتوانند این کتاب را از سایت و یا اپلیکیشن ما مطالعه کنند.
آخر این هفته سوالات مسابقه را خدمتتون تقدیم میکنیم و پاسخ خواهید داد.
عزیزانی که تا الان موفق به مطالعه این کتاب نشدند، لطفا با مراجعه به این سایت، در این پویش کتابخوانی ویژه ماه محرم شرکت کنند.
Www.haddadpour.ir
Bazri-Shab 09 Moharam1398-003.mp3
6.95M
مداحی آقای بذری
محرم سال ۹۸
✅ استاد شهید مرتضی مطهری:
اگر بناست مکتبِ امام حسین - علیهالسلام- احیاء بشود، «ذکرِ مصیبتِ» امام حسین هم ضرورت دارد.
این دستوری است که ائمۀ اطهار به ما دادهاند و این دستور، فلسفهای دارد و آن، عبارت از این است هر مکتبی، اگر «چاشنیِ عاطفی» نداشته باشد و تنها، مکتبی از جنسِ «عقل» و «فکر» باشد، «نفوذِ روحیِ آنچنانی» ندارد و ازاینرو، امکانِ چندانی برای «بقاء» ندارد، ولی اگر یک مکتب، «چاشنیِ عاطفی» داشته باشد، این عاطفه به آن «حرارت» میدهد.
آری، معنا و فلسفۀ یک مکتب، آن مکتب را «منطقی» میکند، و ازاینجهت، مکتبِ امام حسین، «منطق» دارد و درس است و باید از آن آموخت، امّا اگر این مکتب را فقط بهصورتِ یک «مکتبِ فکری» بازگو کنیم، «حرارت» و «جوشش» از آن گرفته میشود و کهنه میگردد.
پس توصیه که باید برای همیشه، «چاشنیِ عاطفه» را در قالبِ «ذکرِ مصیبتِ» امام حسین را حفظ کرد، نظرِ «بسیار عمیق» و «دوراندیشیِ فوقالعاده عجیب و معصومانه»ای بوده است.
سیری در سیرۀ نبوی، ص ۵۴ _ ۵۵
4_5917754249944500073.mp3
41.63M
جلسه پنجم
شرح خطبه منا
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
اولین بار که پخش میکرد، مجرد بودم
بدو بدو از دسته میومدم و نگاه میکردم و خیال بافی های عاشقانم رنگ و بوی مذهبی پیدا میکرد
عاشقی کردن با حس و حال مذهبی، زیباترین نعمت خداست
این چه اباطیلی است که عده ای میبافند؟
اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید.
۷۲ تن: همان تعداد عده معدود انقلابی هستند که سالهاست خطرات لیبرال های خود فروخته را به گوش مردم رساندند اما نادیده گرفته شدند...
ابالفضل العباس: همان سردار فاتحی است که آبرویش را کف دست گرفت و گفت گردن من از مو باریکتر. اما اجازه سوءاستفاده ضد انقلاب از آب گل آلود نداد.
شمر: همان بی حیایی است که به اسم دین و مذهب به جان عوام افتاده و ولایت پذیری و اعتماد به انقلاب و اسلام را با عملکرد منفی خود زیر سوال میبرد...
تاسوعا: یکی دو روز قبل از انتخابات است که بازار خرید و فروش رای آنچنان گرم میشود که بعضی ها حاضرند علاوه بر رای، هستی و شرف و عزت و احترام خود را یکی دو تومان پایین تر از نرخ بازار بفروشند.
عاشورا: روزی است که عده ای بد انتخاب میکنند و بعد از آن، مشکلاتشان را به جای اینکه پای «انتخاب» بگذارند پای «انقلاب» میگذارند.
حسین مظلوم: حقیقت زندگی مردمی است که در مصالح سیاسی و اندیشه های متعفن یک مشت لیبرال ذبح شده و هر سال بر سر اسمش دعواست و هر چپ و راست به طریقی دل آن میشکند.
#سوء_استفاده_از_مکتب_امام_حسین_ممنوع
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
نمیدانم نویسنده این متن کیست و کجاست؟
اما هر جاست ان شاءالله خدا حفظش کند
ما که دعوا نداریم که اسم این کار را چه بگذارید؟
حالا میخواهید اسمش را وضو بگذارید یا بگذارید باز کردن فلان چاکرا
راحت باش
فقط تو داری دل من و امثال من را خنک میکنی !
چطور؟
خب مشخص است
وقتی که بدانیم هر چه میراث چهارده قرن اسلام و مذهب به ما رسیده، این چنین دست و پای گمشده علم را باز کرده و زبان علم به تایید آن باز شده، دلم را به آنچه اسمش «دین» است قرص تر میکند.
لذا لطفا باز هم بگو
از فوائد نماز و روزه و حج و خمس و زکات و ... هم بگو
اصلا حاضریم استخدامت کنیم تا هر روز برای ما از این حرفها بزنی.
#حدادپور_جهرمی
#دلنوشته_های_یک_طلبه
#ای_اهل_حرم_میر_و_علمدار_نیامد
قابل توجه اهل منبر و روضه
پویش ذکر خیر از شهید سپهبد #حاج_قاسم_سلیمانی در شب #تاسوعا
اجازه نمیدهیم یاد و خاطره این شهید نورانی در جامعه و منطقه کم رنگ شود.
از همه سخنرانان معزز و مداحان گرامی بخواهید که موضوع سخنرانی و ابیات و اشعار خود در شب تاسوعا را به این شهید عزیز اختصاص بدهند.
پویش جهانی و مردمی
#عاشقان_رهبری
#رهروان_سلیمانی
#لطفا_نشر_حداکثری