eitaa logo
محمد عربشاهی
7.8هزار دنبال‌کننده
489 عکس
352 ویدیو
486 فایل
استادسطوح عالی حوزه ودانشگاه،دکتری فقه ومبانی حقوق مقاله نویسی و نگارش پایان نامه #پژوهش جیمیل بنده: @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">#mohammadarabshahe@gmail.com 🔻فهرست فیلم،صوت و پی دی اف مقاله و پایان نامه نویسی سنتی و با هوش مصنوعی 👇👇👇 https://eitaa.com/mohammadarabshahe/2314
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷❤️❤️🇮🇷 🔵 چندین استاد دانشگاه، از حاج آقای (حفظه ا...) خواستن درباره‌ی این موضوع حرف بزنن، ولی ایشون گفتن: من معلم قرآنم، این حرفا رو نمی‌گم! نکته‌های خیلی جالبی داره این کلیپ. ببینید و نشر بدید. ☺️ @mohammadarabshahe
عمل به وظیفه ❇️ برای مبارزه با اخباری گری نماز خواندن پشت سر صاحب حدائق ( ) را باطل شمرده بود اما صاحب حدائق نماز با آیت الله وحید بهبهانی را صحیح می دانست و به اعتراض دیگران چنین پاسخ می داد : «ایشان به وظیفه ی شرعی خود عمل کرده و من نیز به وظیفه ی شرعی خود عمل می کنم.» ✅ و با کمال خضوع و اقتدار وصیت می کند که بر جنازه ی من وحید بهبهانی نماز بخواند.  و این چنین اخلاق عملی را به شاگردان مکتب اسلام می آموزد. از حضرت سوال شد که برای یادگیری و تمرین نسبت به شیوه جمع میان روایات کدام کتاب را معرفی می کنید ایشان کتاب حدائق الناضره را معرفی نمودند. 🌹 امروز روز ارتحال این عالم وارسته "شیخ یوسف بحرانی" است؛ شادی روح ایشان صلوات. @mohqmmadarabshahe
۲۵+ژانویه،_+۱۰.۱۱_+استاد+اشرفی+اجتهاد_out.mp3
6M
❇️ وجوب عینی در کلام آیت الله اشرفی شاهرودی 🔺 شیخ انصاری تحصیل اجتهاد را برای طلبه های مستعد واجب عینی می دانستند آن هم در زمان خودشان که امثال نراقی ها در ایران زیاد بودند پس به طریق اولی در زمان ما واجب است. 🔺 مرحوم حضرت امام و آیت الله حکیم نیز تحصیل اجتهاد را برای طلبه مستعد واجب عینی می دانستند. 🔸
🖥 دوره آموزشی ICDL رایگان ویژه خانواده طلاب ⭕️ مزایای شرکت در دوره: ✅ بیش از ۲۶ ساعت آموز ویدئویی ✅ زمان یادگیری آزاد ✅ دسترسی همیشگی به دوره های آموزشی ✅ ارائه گواهینامه بین‌المللی از بنیاد ICDL کشور(با هزینه معرفی و نرخ مصوب) 👈 جهت ثبت نام به kasboom.ir مراجعه فرمایید. 👌جهت مشاهده توضیحات مربوط به اخذ گواهینامه بین‌المللی از بنیاد ICDL : https://kasboom.ir/icdl @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽از پاریس تا ایران روایتی عجیب از 👈کورسل، تنها شهید اروپایی دفاع مقدس و متولد فرانسه و مسیحی که بخاطر عاشق علیه‌السلام و شیعه شد. 🆔 @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔴ماجرایی از دوران اسارت رزمنده در جنگ تحمیلی که خیلی برامون درس داره 😣اتفاقی عجیب‌ و دردناک در کمپ اسرا ✔️انتشار بدید دوستان @mohammadarabshahe
🔴 هر روز یک سلام و یک حاجت 🟢 (ره) به شاگردان خود توصیه می کردند : 🔵 هر صبح که از خانه بیرون می آیید ، یک سلام به حضرت صاحب الامر علیه السلام عرض کرده و یک حاجت بخواهید. @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ طلاب باید خود را به دو سلاح مجهز کنند. ۱. خواندن ۲. نوشتن 🔺 گوشه‌ای از توصیه‌های مهم به طلاب حوزه های علمیه در ابتدای سال تحصیلی جدید (۱۴۰۳- ۱۴۰۲) ┄══•ஜ۩🌹۩ஜ•══┄ 🆔 @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در سن ۹۵ سالگی هم مشغول تالیف کتاب بودند! استاد شاه آبادی می‌فرمودند: نمی‌دانم شاید خاصیت همجواری با امیرالمومنین(ع) است که همان طور که حضرتش ابوتراب بودند، عالمانی که در جوارش زیسته‌اند این گونه متواضع و خاکی و بی ادعا هستند. آیات عظام خویی و شاهرودی بعد از درس در صحن امیرالمومنین(ع) روی زمین می‌نشستند و طلاب به گرد ایشان بحث علمی می‌کردند همین طور حاج شیخ حسین حلی، سید عبدالهادی شیرازی و سایر بزرگان نجف اشرف (رضوان الله تعالى عليهم اجمعين). عالم ربانی مرحوم آیت الله علامه سیّد محمّد مهدی خرسان (قدس سره) از بزرگان عالمان نجف اشرف در خانه ای تقریباً مخروبه به روی تختی دراز کشیده بودند و دورشان کتابهایی که درون کارتن‌های میوه قرارگرفته بود، با وجود کسالت در سن ۹۵ سالگی مشغول تاليف بودند. در زمینه تألیفاتشان و نظرات علمی که نظرشان را سؤال می‌کردی، در پاسخ می‌فرمودند: مهدی در فلان کتاب این را نوشته! با کسالت و ضعفی که داشتند وقتی می‌خواستی دست ایشان را ببوسی، آن چنان با قدرت دستشان را می‌کشیدند که تعجب می‌کردی! سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: هدایه المتعلمین، به نقل از محمد رضا بیگی خمینی. @mohammadarabshahe
29.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️‏شستشوی حرم وضریح وصحن امام حسین علیه السلام پس از ماه‌ها حزن و اندوه... 📌بسیار دیدنی است و اولین بار به این زیبایی به تصویر کشیده شده... @mohammadarabshahe
1_6942274708.mp3
4.43M
🔰 بیانات حضرت آیت‌الله‌العظمی وحید خراسانی در میان رزمندگان | شعبان ۱۳۶۴ه.ش 🔸تعابیری بلند و عالمانه پیرامون حضرت امام، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دشمنان انقلاب 🔹 انقلاب به وسیله شخص اوّل روحانیتِ تشیّع، کمر دنیا را شکست. 🔹 بزرگ‌مردی که رأس روحانیت شیعه است، شما را فراخوانده. @mohammadarabshahe
✔️ درس خارج اصول آیت الله سید احمد (حفظه‌الله تعالی) 1397/10/17 🔸 مرحوم شیخ {انصاری} دو دختر بیشتر نداشت، یکی از دخترهایشان را به یکی از علمای شوشتر می‌دهند و یک دختر را هم به یکی از سادات می‌دهند، لذا این دو خانواده به سبط الشیخ معروف شدند. 🔹 آقا شیخ احمد سبط الشیخ که نوه دختری شیخ بود می‌گفت جدّ ما نجف که بود، یک سفری به ایران می‌آید و هنوز کتاب‌های شیخ مثل مکاسب به خطّ شیخ موجود بود. در فکر بود که برگردد به نجف. بعد نگذاشتند که برگردد. لذا همه کتاب‌ها تلف شدند. لذا چیزی از مکاسب وجود ندارد. 🔸 شنیدم قطعه‌ای از آن ادعا شده که در آستان قدس هست، اما آقا شیخ احمد سبط الشیخ برای من گفت که همه نسخه‌ها تلف شد... 🔹 {رسائل هم} به صورت رساله رساله است: «رسالة حجیة المظنة، رسالة البرائة و الإشتغال، رسالة الإستصحاب، رسالة التعادل و الترجیح» این چهار رساله است که بعدها توسط یکی از شاگردان شیخ -در آن نسخه‌ای که حاشیه آشتیانی دارد- ایشان رسائل را عنوان فرائد الاصول می‌دهد. 🔸 {فرائد الأصول} اسمی نیست که شیخ گذاشته باشد. بعدها این اسم را گذاشته‌اند. از کارهایی که انجام گرفت این بود که از آن حالتِ رساله- رساله در آوردند و به این صورت، انسجام داده‌اند. در حقیقت {به این انسجام} تألیفِ شیخ نیست. بعد از شیخ این جا افتاد... 🔹 کفایه آمد و حرف‌های شیخ را با حرف‌های قدما تنظیم کرد. مباحث الفاظِ شیخ توسط شاگرد ایشان مرحوم کلانتر به اسم «مطارح الأنظار» نوشته شد، ولی آنچه که به قلم شیخ بود، این چهار رساله است. این چهار رساله بعداً منسجم شد و این چهار رساله با هم ربط پیدا کردند، ولی در اصل چهار رساله‌ی غیر مرتبط بودند... 🔸 البته در {این} اثناء تعدیلاتی هم شده است، مثلا مرحوم آقای محقق اصفهانی می گفت چهار فصلش بکنیم و بعضی از مباحث -مثل مشتق- را از مقدّمات خارج کرد و در ظهورات انداختند... @mohammadarabshahe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 راه حل رحمت الله علیه برای خطورات نفسانی. ✳️ توجه به عج الله تعالی فرجه الشریف @mohammadarabshahe
بر جلوه کبریای سرمد صلوات بر سرور کائنات احمد صلوات زیباتر از این نخوانده ام مصراعی "بر خاتم انبیا محمد صلوات"
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌺 آبروی هر دو سرا 🔻 اشعار هلالی جغتایی در مدح پیامبر مکرّم رحمت و مهربانی صلی الله علیه و آله با صوت دلنشین و ملکوتی مرحوم محمّد عربی آبروی هر دو سرا کسی که خاک درش نیست خاک بر سر او شنیده‌ام که سخن رانده است همچو مسیح بدین حدیث، لب لعل روح‌پرور او که من مدینهٔ علمم، علی در است مرا عجب خجسته حدیثی‌ست! من سگ در او @mohammadarabshahe
🔷🔶 👈🏼👈🏼 آیةالله العظمی رحمة الله علیه می‏‌فرمودند: ➖ از روزی كه خودم روی پای خودم ایستادم، هرگاه لباس نویی می‌‏دوختم، نخستین بار می‏بردم در حرمهای ائمه (علیهم‌السلام) و با مالیدن به ضریح، آن را متبرك نموده، بعد از آن استفاده می‏‌كردم. . ➖ و می‏‌فرمودند: «زمانی كه من در مدرسه قوام در نزدیكی‌های صحن مطهر مولی امیرالمؤمنین علیه‌السلام در نجف اشرف به تحصیل اشتغال داشتم، با مرحوم آیت‌الله حاج سیدابوالقاسم ارسنجانی شیرازی كه از علماء بزرگ شیراز بودند، هم حجره بودم. ما گاهی گرسنه می‏ شدیم و هیچ چیز نداشتیم بخوریم. بعضی از اعیان و اشراف آن روز هم فرزندان خود را می‏‌فرستادند به نجف اشرف كه درس بخوانند، ولی این‌ها معمولا می‏‌آمدند و درس نمی‏‌خواندند و آش و پلویی راه می‏‌انداختند و عده‌‏ای هم از این افرادی كه دنبال دنیا بودند، دور این‌ها را می‏‌گرفتند و ارتزاق می‏‌كردند، گاهی این‌ها كاهوی زیادی می‌خریدند و می‏‌آمدند در كنار حوض و برگ‌های زیادی را می‌‏ریختند در حاشیه حوض و ساقه‌‏های وسطش را می‏‌بردند و می‌‏خوردند. و من و آن رفیق هم حجره‌‏ام با هم می‏‌رفتیم این برگ‌های اضافی كاهوها را مخفیانه جمع می‏‌كردیم و با آن‌ها سد جوع می‏‌كردیم و هیچ‌گاه هم به خودمان اجازه نمی‌‏دادیم كه برای كسی بازگو كنیم، ولی آنی از تحصیل و تدریس غافل نبودیم». ➖ شب آخری كه ایشان فوت کردند، فرمودند: «من خیلی بارم سبك است و هیچ نگرانی ندارم، تنها یك چیز مرا زجر می‏دهد و آن این است كه می‏‌ترسم در ایام زندگیم نوشته من یا صحبت‌های من در هر موردی باعث شده باشد كه حقی ناحق شود، یا در همسایگی ما گرسنه‏‌ای بوده باشد و ما غذای سیر خورده باشیم كه والله وبالله وتالله اگر چنین چیزی بوده من آگاهی نداشته‏‌ام». ➖ و روزی كه ایشان از دنیا رفتند، یك قبا داشتند كه مشكی بود و در ایام محرم و صفر می‏‌پوشیدند و مجموع پولی كه در جیب ایشان بود، هشتصد تومان بود و هیچ اندوخته‌ای، زمینی یا ملكی نداشتند. 📚 فقهاي نامدار شيعه، عقيقي بخشايشي ص۵۶۶ 🆔 @mohammadarabshahe
45.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ، بهترین روش برای ارزیابی مراتب علمی افراد، همین علمی است. ✂️در گذشته، طرح مسائل علمی و مباحثۀ در جلسات، در حوزه‌های علمیه رایج بود. عموم مجالس طلبگی، همراه با بحث و نقض و ابرام بود. این یکی از ویژگی‌های ممتاز حوزه‌های علمیه است که باید تقویت و حفظ شود و جلسات عمومی و دوستانه نیز همراه با مباحث علمی باشد. 🔹امتحانات با درصد خطای بالایی همراه است و بیانگر واقعیت علمی افراد نیست. گاهی روز امتحان فرد حالش مساعد نیست گاهی نگرانی از جایی دارد و حواس ندارد گاهی یکی از عزیزانش خطر متوجه او شده گاهی سوال امتحانی را تصادفا بلد نیست یا از آنطرف تصادفا بلد است و... لذا نمیشود صدرصد تشخیص داد زید از عمرو بالاتر هست ممکن است عمرو از زیاد بالاتر باشد ولکن به حسب امتحان زید نمره خوب بگیرد 🔹ارزیابی علمی افراد به چه صورتی باشد که خطا را به حداقل برساند... مباحثات نشانگر واقعیت علمی افراد است چون مربوط به یک روز دو روز نیست در هر شرایطی آنها با هم مباحثه میکنند تصادف نیست بهترین روش برای شناخت مراتب علمی افراد، همین مباحثات علمی است. @mohammadarabshahe
🔷🔶 👈🏼👈🏼 می‌گوید: لعنه‌الله‌علیه هفتاد مرد از شهر کابل را فراخواند. او با وعده‌های بسیار آن‌ها را تحریک کرد تا با انجام سحرهای خود امام‌صادق علیه‌السلام را مبهوت و مقهور خود سازند. ساحران به مجلسی که منصور فراهم کرده بود رفتند و انواع صورت‌ها از جمله صورت‌های شیر را به تصویر کشیدند تا هر بیننده‌ای را سحر کنند. 🔻 منصور بر تخت خود نشست و تاج خود را بر سرگذاشت و به دربان خود دستور داد که امام علیه‌السلام را وارد سازند. وقتی حضرت وارد شد، نگاهی به آن‌ها کرد و دست به دعا برداشت و دعایی خواند که برخی از الفاظ آن شنیده می‌شد و قسمتی را هم به‌طور آهسته خواند، سپس فرمود: وای بر شما (ساحران) به‌خدا قسم سحر شما را باطل خواهم نمود. 🔻 سپس با صدای بلند فرمود: ای شیرها آن‌ها را ببلعید، پس هر شیری به ساحری که او را درست کرده بود حمله کرد و او را بلعید. منصور بهت زده از تخت خود بر زمین افتاد و با ترس می‌گفت: ای اباعبدالله! ای جعفر بن محمد! مرا ببخش دیگر چنین کاری نخواهم کرد. حضرت هم به او مهلت داد. بعد منصور دوانیقی از امام علیه‌السلام درخواست کرد، شیرها ساحرانی را که خورده بودندبرگردانند. امام علیه‌السلام فرمود: اگر عصای موسی آنچه را بلعیده بود برمی‌گرداند، این شیرها نیز چنین می‌کردند. 📚 منابع: ۱. مدینة المعاجز، علامه بحرانی، ج۵، ص ۲۴۶ ۲. دلائل الامامة طبری ص ۲۹۸ ۳. اختصاص، شیخ مفید، ص۲۴۶ @mohammadarabshahe